miksi epävarmuus on naisille sallitumpaa kuin miehille???
olkoot miehellä millainen tausta tahansa, niin silti miehen kuuluisi olla teflon don johon mikään trauma ei tartu.
miks miehiltä vaaditaan itsevarmuutta?
18
258
Vastaukset
et hän"eli nainen" on niin vahva itsevarma et vaatii itsevarman miehen.
hei luulis et itsevarma ja vahva ihminen kestäis myös heikomman ihmisen lähellään, vai onko kyse siitä et nainen haluu uskotella olevansa jotain mitä todellisuudessa ei ole ja heikko mies sen todellisuuden nopeasti toisi esiin.- kirpela
taas sekin, et monesti naisen on jaksettava mennä ja tehdä äärirajoille asti, ja häntä pidetään jopa läheisten puolesta vahvana, mitta onkin niin pienellä pintajannitteellä enää kasassa, että kun 'oikea' ihminen töytäisee, koko malja hajoaa siihen paikkaan, eikä vain vuoda, kuten monesti miehillä taas nayttää käyvän, kun astia falskaa vähän sieltä sun täältä.
- bluikkis..
nii vaaditaan? Emmä ainakaan vaadi mua kiinnostavalta mieheltä muuta, kun olla ittensä :) nauraa kun naurattaa ja itkee jos itksettää jne jne..menee sormi suuhun joskus kaikilla. Sillon voi jeesata jos pystyy, ei se ny mikään ongelma oo :) Eihän miehen tartte mikään yli-ihminen olla joka omaa jotain yli-inhimillisiä kykyjä..tai patsas joka ei hätkähdä mistään. Action elokuvat on kärjistettyä fuulaa..ei semmosia miehiä oikeesti kukaan jaksa kattella.
vaan ihan elävässä elämässä oon huomannut et miehiltä vaaditaan hemmetikseen enemmän ku naisilta
- bluikkis..
monte24 kirjoitti:
vaan ihan elävässä elämässä oon huomannut et miehiltä vaaditaan hemmetikseen enemmän ku naisilta
tainnu ajatella, mut mä vedin ton leffa vertauksen mukaan, koska monesti ukoilla on joku rooli :) joka on kuin suoraan jostain fucking leffasta..joo oon tosi cuul ja kova jäbä jne jne..tiiät kyllä mitä tarkotan? Eli kyllä mun mielestä se on myös miesten omaa luomaa toi pitää olla itsevarma ja vahva asetelma. eeen sanos että' vaaditaan enemmän kun naisilta..riippuu tapauksesta. toisaalta taas tytöiltä vaaditaan lapsena ja vanhempanakin enemmän taas hillittyä olemusta ja järjen käyttöä, kun pojilta. Näkee palstallakin miten vanhat kaavat on tiukassa..nainen ei saa sanoa noin, nainen ei saa tehdä näin..mitä naisen tulee olla. Kyllä meille naisillekkin asetetaan aika kovia vaatimuksia. :)
Ehkä eri jutuissa kun miehille mutta kuitenkin.. bluikkis.. kirjoitti:
tainnu ajatella, mut mä vedin ton leffa vertauksen mukaan, koska monesti ukoilla on joku rooli :) joka on kuin suoraan jostain fucking leffasta..joo oon tosi cuul ja kova jäbä jne jne..tiiät kyllä mitä tarkotan? Eli kyllä mun mielestä se on myös miesten omaa luomaa toi pitää olla itsevarma ja vahva asetelma. eeen sanos että' vaaditaan enemmän kun naisilta..riippuu tapauksesta. toisaalta taas tytöiltä vaaditaan lapsena ja vanhempanakin enemmän taas hillittyä olemusta ja järjen käyttöä, kun pojilta. Näkee palstallakin miten vanhat kaavat on tiukassa..nainen ei saa sanoa noin, nainen ei saa tehdä näin..mitä naisen tulee olla. Kyllä meille naisillekkin asetetaan aika kovia vaatimuksia. :)
Ehkä eri jutuissa kun miehille mutta kuitenkin..naisillahan on nuoresta asti käytettävissään kaikki tunneskaalat ilman pelkoa leimaantumisesta heikoksi.
mut oikeesti kuulee usein naisten puhuvan et ne tarttee vahvan miehen ku ovat itte niin vahvoja, miun maailmassa vahva kestää myös heikomman seuraa, ainoastaan mukamas vahvat ettii ittelleen vahvaa seuraa.- bluikkis..
monte24 kirjoitti:
naisillahan on nuoresta asti käytettävissään kaikki tunneskaalat ilman pelkoa leimaantumisesta heikoksi.
mut oikeesti kuulee usein naisten puhuvan et ne tarttee vahvan miehen ku ovat itte niin vahvoja, miun maailmassa vahva kestää myös heikomman seuraa, ainoastaan mukamas vahvat ettii ittelleen vahvaa seuraa.no ainaki mun lapsuudessa tytöt ei saanu syljeskellä, eikä rallattaa kahjona niiku pojat ympäri mäkiä :) tms. jätkämäistä. Itkupilliksi tytöt on kasvatettukkin...ja vastaavasti pojilta kielletty normaali tapa purkaa sisintään...ei itkussa ole mitään pahaa, vaikka hysteerinen ja liioiteltu itku saa mutkin raivostumaan >:( Tulee se pää umpeen reaktio siinä kohassa..
Niinno vahva mies henkisesti kestää olla tukena, samoin nainen..yleensä kumppanit kaipaa toisistaan tukea eikä jänöjussia joka pahan paikan tullen lähtee karkuun ja jättää yksin märisemään...
Mutta emmä tajua mitä muuta vahvuutta miehellä tulis olla fyysisen ja ton lisäksi..?? bluikkis.. kirjoitti:
no ainaki mun lapsuudessa tytöt ei saanu syljeskellä, eikä rallattaa kahjona niiku pojat ympäri mäkiä :) tms. jätkämäistä. Itkupilliksi tytöt on kasvatettukkin...ja vastaavasti pojilta kielletty normaali tapa purkaa sisintään...ei itkussa ole mitään pahaa, vaikka hysteerinen ja liioiteltu itku saa mutkin raivostumaan >:( Tulee se pää umpeen reaktio siinä kohassa..
Niinno vahva mies henkisesti kestää olla tukena, samoin nainen..yleensä kumppanit kaipaa toisistaan tukea eikä jänöjussia joka pahan paikan tullen lähtee karkuun ja jättää yksin märisemään...
Mutta emmä tajua mitä muuta vahvuutta miehellä tulis olla fyysisen ja ton lisäksi..??eli moni nainen joka mainostaa olevansa vahva ei halua tukea heikompaa miestä, eli mikä vahva se sellainen on.
- bluikkis..
bluikkis.. kirjoitti:
no ainaki mun lapsuudessa tytöt ei saanu syljeskellä, eikä rallattaa kahjona niiku pojat ympäri mäkiä :) tms. jätkämäistä. Itkupilliksi tytöt on kasvatettukkin...ja vastaavasti pojilta kielletty normaali tapa purkaa sisintään...ei itkussa ole mitään pahaa, vaikka hysteerinen ja liioiteltu itku saa mutkin raivostumaan >:( Tulee se pää umpeen reaktio siinä kohassa..
Mutta emmä tajua mitä muuta vahvuutta miehellä tulis olla fyysisen ja ton lisäksi..??ite ainakin ajattelen niin, että me kaikki ollaan joskus vahvoilla ja joskus heikoilla...miehet ja naiset. Vuoroin ollaan jossain kohassa heikompia kun toinen ja vahvempia, kun toinen..mutta ainaki parisuhteessa ite arvostan sitä, että kun mies tarvii mun tukee mä tuen ja kun mä tarvin mieheni tukee se tukee mua.. :)
Eli semmosta vahvuutta..tietyllä tapaa tasavertaista, kun kumpikin voi luottaa toistensa tukeen heikonpaikan tullen :) Vaikka vastoinkäymiset voi tehä molemmat heikoiksi, niin siinä kohassa taas asetutaan tiukemmin lähekkäin ja laitetaan ittemme täysillä likoon yhteistuumin, jotta asiat oikenee mahdollisimman hyviepäin..
Kivireki ja sitä kiskoo kaksi eteenpäin...yhen sijasta on sitä vahvuutta mitä mä peräänkuulutan parisuhteessa ja itseltäni ja mieheltäni.. - bluikkis..
monte24 kirjoitti:
eli moni nainen joka mainostaa olevansa vahva ei halua tukea heikompaa miestä, eli mikä vahva se sellainen on.
ei silloin ole mikään vahva jos se rakkaansa jättää heikoille ja ite lähtee litomaan...mun mielipide. Vahvaksi monet myös ajattelee sen miten paljon toisia saa pomotettua ja väänneltyä tahtonsa mukaan tossun alle. Se ei taas ole mun mielestä vahvuutta vaan ääretöntä heikkoutta ja napoleon-kompleksista meininkiä..ei pysty muula päteen kun alistamalla muita. erittäin heikon ihmisen merkki..kannattaa kiertää kaukaa..
- crocuta_crocuta
Evoluutiouskovaisena minulla olisi tähänkin yksi selitys, vaan enpä jaksa.
- crocuta_crocuta
monte24 kirjoitti:
tähän teoriasi
Super lyhyesti. No naisilla lienee suoraan sanoen heikkoja viettejä, koska miehillä on suojeluvietti vahvempi kuin useimmalla asiaan jalostetulla koirarodulla. Mies taas on heikkoutta osoittamalla, osoittanut olevansa huono siihen mitä miehen kuuluu olla.
- crocuta_crocuta
crocuta_crocuta kirjoitti:
Super lyhyesti. No naisilla lienee suoraan sanoen heikkoja viettejä, koska miehillä on suojeluvietti vahvempi kuin useimmalla asiaan jalostetulla koirarodulla. Mies taas on heikkoutta osoittamalla, osoittanut olevansa huono siihen mitä miehen kuuluu olla.
viettejä* Mikä hiton ajatus katko... Piirteitä.
- florencie
Kyllä tuo on tavallaan totta, se lähtee kasvatuksesta ja ottaa mallia muista.
Ihan pienenä jo pojille opetetaan, ei pojat itke ynnä muuta.
Jos mies on ns. heikko, sitä ei pidetä miehekkäänä monissa kulttureissa, miestäyhän on pidetty perheensä elättäjänä ja muuta kautta aikojen.
Ehkä tuo käsitys pikkuhiljaa murtuu, kun julkisuuteen tulee enemmän otsikoita epävarmuudesta.aika pienessä roolissa, meinaan et naiset eivät ole niin riippuvaisia miesten rahoista kuten 50-luvulla.
- florencie
monte24 kirjoitti:
aika pienessä roolissa, meinaan et naiset eivät ole niin riippuvaisia miesten rahoista kuten 50-luvulla.
Työelämä on muuttunut, mutta kyllä mieheltä vaaditaan enemmän jaksamista.
"mikäs se sellainen on joka murtuu" asenne on yhä valloilla.
..tasa-arvo on pelkkää illuusiota ja sukupuoliroolit ovat edelleen voimissaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 437658
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04718- 664240
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon363133Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2313010Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452636Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262625- 362292
- 411976
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731797