Sinkkuus, opiskelu ja työ

fegetsiiiii

Lehdessä oli kerran, että sinkut eivät viitsi etsiä töitä yhtä innokkaasti kuin parisuhteessa elävät. Totta.
Mitenkäs teillä? Opiskeletteko enemmän vai työskentelettekö? Tuntuu kuin kaikki olisivat lukiopohjaisia täällä, niin teidän on pakko opiskella enemmän, että te saatte töitä. Mutta entäs ammattikoulupohjaiset? Onko teitä? Menittekö AMK:n, koska ette halunneet tehdä töitä ja saada rahaa teitä varten vain?
Itse en osaa sanoa mitään, kun en ole vielä ao:sta valmistunutkaan, mutta tuntuu että töihin ois kiva mennä mutta ei vielä. Tai sitten vaan on se opettajan ammatti, joka kiinnostais, mutta insinöörin opinnot ei.

9

276

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Twin Six

Pakko myöntää, että en ole niin tarkka ollut työpaikasta, vakituinen paikka sentään on, mutta kehnohkolla palkalla ja koulutukseen nähden hiukan toissijaisessa tehtävässä. Pärjään hyvin näinkin.

Ehkä jos olisi näköpiirissä perhettä ja lapsia (lue = rahantarvetta) , varmaan tulisi haettua parempipalkkaista työtä ja ehkä kouluttauduttua paremmin. Mutta kun ei ole, eipä ole motivaatiotakaan panostaa.

• Älymies 23

Itse en ole työ/opiskelu kunnossa eli makoilen vain kotosalla.

• .................

Mikset?

• Twin Six

Nuori eläkeläinen?

• Älymies 23
        Twin Six kirjoitti:

Nuori eläkeläinen?

En ole virallisesti vielä eläkkeellä mutta eiköhän se ole vain ajan kysymys..... Kaikesta tästä saan kiittää erästä lutkaa!

• Älymies 23
        ................. kirjoitti:

Mikset?

Sanonaatko nyt vaikka niin että minusta on tullut eristäytyneisyyden myötä ja muutenkin niin erikoisesti käyttäytyvä ihminen ettei yhteiselo muiden kanssa tahdo sujua ilman konflikteja. Konflikteja joita en työn/opiskelun LISÄKSI enää jaksa.

• Twin Six
        Älymies 23 kirjoitti:

En ole virallisesti vielä eläkkeellä mutta eiköhän se ole vain ajan kysymys..... Kaikesta tästä saan kiittää erästä lutkaa!

Olit ihastunut vuosia ja vedit oman elämäsi päin persettä, kun tiesit, ettet saa sitä kuitenkaan? Ja sitten kuitenkin kysyit ja hän sanoi ei?

• Mulla on pelkästään ammatillinen perustutkinto pohjalla. Tosin olen 5 ov vaille opistoasteen teknikko. Työtä tehdään ainoastaan vapaa-ajan kustantamiseksi. Työttömänä tällä hetkellä. Duunari hommat ei enää kiinnosta, mutta minkäs teet kun ei ole muuta työkokemusta eikä varaa lukea inssiksi.

• Koulutuksena on amk-insinöörin tutkinto, mutta siltikään ei saa töitä. Vaikka haet kuinka, haastatteluissa olen käynyt kymmenkunta kertaa mutta ei aina joku muu saa paikan. Olen ajatellut että jos lähtis lukemaan vaikka toista alaa esim. hoitajaksi. Mutta ei oikein kiinnosta, vaikka sillä alalla olisi töitä. No jos ei töitä saa kohtuu ajan sisään niin lähden kyllä opiskelemaan tuota alaa, vaikka ei nappaa juuri lainkaan mutta tekisipähän jotain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      82
      3193
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2905
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      53
      2152
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1605
    5. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      6
      1379
    6. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1369
    7. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1344
    8. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1321
    9. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      14
      1317
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      35
      1275
    Aihe