3 yleisintä syytä riitoihin parisuhteessa.

654684864

1 Seksi, kysyntä ja tarjonta ei kohtaa.
2 Raha, eri mieltä rahankäytöstä.
3 Sukulaiset, sukulaiset vaikuttaa liikaa yhteisiin päätöksiinne.

Onko riitoihin joku näistä kolmesta aiheena, vai onko joku ihan muu aihe?

62

6107

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aivan 11

Seksi-kysyntä ja tarjonta ei kohtaa on suurin ongelma,
      raha ja sukulaiset eivät ongelma

• happyppahh

Mielestäni todellinen ongelma on yleensä jossain syvemmällä ja koska sitä ei tunnisteta, tai ei osata ja uskalleta puhua siitä, niin puretaan turhautumista ja pahaa oloa riitelemällä mainitsemistasi toisarvoisista asioista.

• näin meillä

1 Seksi, kysyntä ja tarjonta ei kohtaa.
      2 Toisen riippuvuusongelma kuten juominen tai pelihimo
      3 Raha, eri mieltä rahankäytöstä.

• Yualle

mainitsemisenarvoinen esimerkki on myös jäätelö ja suklaa! Mainitsemalla vain juomisen ja pelihimon, katsot asiaa aivan liikaa naisnäkökulmasta :)

• yleistys pois!!
        Yualle kirjoitti:

mainitsemisenarvoinen esimerkki on myös jäätelö ja suklaa! Mainitsemalla vain juomisen ja pelihimon, katsot asiaa aivan liikaa naisnäkökulmasta :)

voihan tuota pelihimoa ja juomista katsoa myös miehen näkökannasta.. ei se aina ole kiveen hakattua että mies olisi alkoon ja peleihin riippuvainen.. voi se olla nainenkin..

• ei vaan ymmärrä
        yleistys pois!! kirjoitti:

voihan tuota pelihimoa ja juomista katsoa myös miehen näkökannasta.. ei se aina ole kiveen hakattua että mies olisi alkoon ja peleihin riippuvainen.. voi se olla nainenkin..

Ja voi tuota suklaan ja jäätelön syömistä esiintyä liiallisena myös miehellä. Itse saatan syödä pari palaa suklaata ja suurempi määrä aiheuttaisi pahoinvointia. Mies taas voi syödä koko levyn kerralla. Tosin se ei minua haittaa. Eiköhän mies itse tiedä minkä verran syö mitäkin. En siis ymmärrä miksi jotkut saa aikaan riitaa rahasta, syömisestä, juomisesta tai seksistä. Riita ei varmaan auta noista mihinkään.

• Yualle
        ei vaan ymmärrä kirjoitti:

Ja voi tuota suklaan ja jäätelön syömistä esiintyä liiallisena myös miehellä. Itse saatan syödä pari palaa suklaata ja suurempi määrä aiheuttaisi pahoinvointia. Mies taas voi syödä koko levyn kerralla. Tosin se ei minua haittaa. Eiköhän mies itse tiedä minkä verran syö mitäkin. En siis ymmärrä miksi jotkut saa aikaan riitaa rahasta, syömisestä, juomisesta tai seksistä. Riita ei varmaan auta noista mihinkään.

koska tässä tapauksessa 1 1 = 3 :)

Jos nainen syö ns. litrakaupalla jäätelöä joka päivä, niin se tietenkin turvottaa..., siitä taas seuraa suoraan se, että seksitouhut ei enää miestä ihmeemmin kiinnosta, koska nainen epäerotisoitunut muutteneen ulkomuotonsa takia :( Tässä tapauksessa jäätelönahmimisella on kumuloittava vaikutus suhderiitojen kannalta :>

• sdsfsdfsdfdds

Kaksi ensimmäistä ja juuri tuossa järjestyksessä.

Seksifobiaisten ja seksiriippuvaisten pariutuminen on varmaan se kaikista onnettomin yhdistelmä. Seuraava on sitten tuhlaajan ja kitupiikin yhdistelmä

• ..............

molemmat :D
        Toki tässä näyttää tää parisuhde kuihtuvan pois...

• syy riitelyyn..

... on kunnioituksen puute! Ilman toisen kunnioittamista ei ole edes rakkautta. Seksi, raha tai sukulaiset aiheuttavat riitaa vasta toisella "tasolla" kun toisen ihmisen molemminpuolinen kunnioitus puuttuu tai on vajavaista!
      Kunnioituksen puute aiheuttaa parisuhteessa lähes kaikki ongelmat.
      Mutta - niin, mutta! Meidäthän opetetaan pitämään puolemme ja huolehtimaan OIKEUKSISTAMME mutta hyvin harvoin kehoitetaan toisen puolison kunnioittamiseen!
      Tässä on onnen avain!

• Pelkkä mulkku

Kunnioituksen ja toisen ymmärtämisen puutteesta lähtee muut ongelmat. Lopetin exän kanssa seksin, kun olin jatkuvasti haukuttavana. Meillä olisi kuulemma kaikki hyvin, hänkin olisi paremmalla tuulella jo "antaisin mitä hänelle kuuluu" saman katon alla asuvana. Lapsen vuoksi suostuin seksiin. Yökötti. Joskus mies näki sen. Kysyin, eikö häntä haittaa, jos yökkkäilen (kyse ei ollut suuseksistä). Ei kuulemma. Kaksi vuotta jaksoin ja ilmoitin että nyt loppu, ei muuttanut suhdetta parempaan suuntaan. Mies ilmoitti, etten ole yrittänyt tosissani. Minun pitäisi yrittää vielä oikeasti. Se oli kuin luutturätti olisi viskattu kasvoilleni. Vai että en ollut yrittänyt!

Kunnioituksen lisäksi haittana on lähes aina kommunikaatio. Luullaan toisen ymmärtävän, tietävän. Ei ymmärrä eikä tiedä. Pitää kertoa. Ei olla selvänäkijöitä.

• syy riitelyyn..
        Pelkkä mulkku kirjoitti:

Kunnioituksen ja toisen ymmärtämisen puutteesta lähtee muut ongelmat. Lopetin exän kanssa seksin, kun olin jatkuvasti haukuttavana. Meillä olisi kuulemma kaikki hyvin, hänkin olisi paremmalla tuulella jo "antaisin mitä hänelle kuuluu" saman katon alla asuvana. Lapsen vuoksi suostuin seksiin. Yökötti. Joskus mies näki sen. Kysyin, eikö häntä haittaa, jos yökkkäilen (kyse ei ollut suuseksistä). Ei kuulemma. Kaksi vuotta jaksoin ja ilmoitin että nyt loppu, ei muuttanut suhdetta parempaan suuntaan. Mies ilmoitti, etten ole yrittänyt tosissani. Minun pitäisi yrittää vielä oikeasti. Se oli kuin luutturätti olisi viskattu kasvoilleni. Vai että en ollut yrittänyt!

Kunnioituksen lisäksi haittana on lähes aina kommunikaatio. Luullaan toisen ymmärtävän, tietävän. Ei ymmärrä eikä tiedä. Pitää kertoa. Ei olla selvänäkijöitä.

Kunnioituksen puutteesta aiheutuu myös kommunikaation puute. Kun normaali, terve ihminen aidosti
        kunnioittaa toista hän myös kuuntelee häntä, kertoo hänelle avoimesti asiat - niin toiveensa kuin tunteensakin. Kunnioitus on myös rakastamisen ehdoton edellytys; eihän kukaan voi rakastaa sellaista
        jota ei kunnioita. Vai voiko? Itselleni se olisi mahdotonta.
        Mutta, kuten kertomuksestasi ilmenee, teillä kunnioitus ei ollut kahdensuuntaista. Yksipuolisena se ei
        yksinkertaisesti toimi. Olet ollut urhea kestäessäsi tuollaista suhdetta, jopa seksiä! Itse en olisi kestänyt.
        Kuten edellisessä kirjoitin niin kunnioituksen puutteen syyt ovat meihin jo varhain istutetut; jo koulussa opetetaan itsekkäästi pitämään eduistaan kiinni, pyrkimään mahdollismman pitkälle muuta aika vähälle jää sen luonnonlain opetus että mitä kylvää sitä niittää.
        Ei miehesikään kaikkine vaateineen onnellinen tai tyytyväinen ollut. Ehkäpä olisi ollut onnellisempi itsekin jos olisi joskus ottanut huomioon että sinäkin olet IHMINEN. Joskus on hyvä ajatella asioita kääntäen; miltähän minusta itsestä tuntuisi jos minua kohdeltaisiin näin? Eikö joskus olisi ihanaa kuulla kehuja, saada yllätyslahja tai hali ihan ilman merkittävää syytä? Jos se on minusta ihanaa niin kyllä se sama on ihanaa siitä toisestakin!
        Mitenkähän sataisiin ihmiset oppimaan tämä?
        Kannattais kokeilla - jos se vaikka tarttuisi siihen toiseenkin osapuoleen ja elämään tulisi muutos.
        Muutos joka ketsää rahapulan, sukulaiset ja senkin ettei aina tee mieli vaikka joskus tekeekin;-)

• .................

1 Ajankäyttö
      2 Ongelmat seksusaalisuudessa, esim. jos ei saa orkkua
      3 Exät ja pettämisen pelko

• PIRKKO ESBOO

panen ketä panen ja ukko ei mulle suutaan soita,mitä joskus tuuli leukoja heiluttaa.
        silloin tällä akalla heilahtaa.

• Siisti ja sotku

Meillä ehdoton ykkönen on täysin eri käsitykset siisteydestä.

Mies pystyy elämään sikolätissä eikä edes huomaa sitä. Minä en halua elää sikolätissä ja miehen mielestä olen ärsyttävä nalkuttaja, jos pyydän häntä laittamaan viikon varrella kertyneet likaiset vaatteensa kylppärin lattialta pyykkikoriin. Minä en halua käskeä tai pyydellä, mutta haju ja tyhjän lattiatilan puute laittavat sanomaan. Oma-aloitteisesti hän ei sitä tee. Ei koskaan. Vessanpöntön hän on pessyt kerran lokakuussa 2010. Vaimon luontaisetuihin kun kuuluu saada pestä vessanpönttö kahden aikuisen edestä. Muita en jaksa luetella

• sika lätissä

Epäsiisteyden havaitsemisen raja on jokaisella erilainen. Meillä on toisin päin, mies on siisti ja asunnon pitäisi olla avara, tilava ja kaikki pois näkyviltä. Minä levitän ja kerään tavaraa, enkä häiriinny sotkuista lainkaan. Ollaan sovittu, että kumpikin tulee vastaan. Mies katsoo sormiensa läpi tai siivoaa nalkuttamatta ja minä yritän pitää turhat tavarat piilossa ja vaatteeni edes pois lattioilta (nyt ovat kasassa tuolilla ;)). Silti välillä tulee sanomisia puolin ja toisin.

• Siisti ja sotku
        sika lätissä kirjoitti:

Epäsiisteyden havaitsemisen raja on jokaisella erilainen. Meillä on toisin päin, mies on siisti ja asunnon pitäisi olla avara, tilava ja kaikki pois näkyviltä. Minä levitän ja kerään tavaraa, enkä häiriinny sotkuista lainkaan. Ollaan sovittu, että kumpikin tulee vastaan. Mies katsoo sormiensa läpi tai siivoaa nalkuttamatta ja minä yritän pitää turhat tavarat piilossa ja vaatteeni edes pois lattioilta (nyt ovat kasassa tuolilla ;)). Silti välillä tulee sanomisia puolin ja toisin.

Siivousapu olisi tietenkin vastaus ongelmaan, mutta kun se sotkuinen osapuoli ei halua. Hänestä on kivempi ettei kukaan vieras siivoa hänen sotkujaan vaan oma puoliso. Pattitilanne.

• sika lätissä
        Siisti ja sotku kirjoitti:

Siivousapu olisi tietenkin vastaus ongelmaan, mutta kun se sotkuinen osapuoli ei halua. Hänestä on kivempi ettei kukaan vieras siivoa hänen sotkujaan vaan oma puoliso. Pattitilanne.

Minä haluan, että kotini näyttää asutulta ja on kodikas eikä tule vaikutusta kliinisestä hotellihuoneesta. Kodikkuus on minulle pientä epäjärjestystä ja omia tavaroita. Siksikään siivousapu ei meille sovi. Minä vietän paljon aikaa kotona harrastaen. Harrastukset eivät onnistuisi, jollei tavarat olisi helposti saatavilla. Miehen harrastukset ja vapaa-ajan käyttö sijoittuvat kodin ulkopuolelle.

Teillä tilanne on helpommin ratkastavissa, jos kerran siivota saa :)

• Yualle

huljutella sitä tiskirättiä tiskialtaan pinnoilla, kun se paska ja töhkä siinä vaan siirtyy paikasta toiseen! Tulisikin puhdasta, niin sitä jopa siivoaisi mielellään.

Ei paljoa motivoi moinen siivoamaan, kun näkyvää tulosta ei synny. Olen kyllä yrittänyt siivota, mutta lopputulos aina tosi masentava!

• suitsait!
        Yualle kirjoitti:

huljutella sitä tiskirättiä tiskialtaan pinnoilla, kun se paska ja töhkä siinä vaan siirtyy paikasta toiseen! Tulisikin puhdasta, niin sitä jopa siivoaisi mielellään.

Ei paljoa motivoi moinen siivoamaan, kun näkyvää tulosta ei synny. Olen kyllä yrittänyt siivota, mutta lopputulos aina tosi masentava!

Pesuaineetkin on keksitty ja tosi tehokkaitakin!
        Tiskirättikin pitää vaihtaa välillä uuteen!
        Juuri sehän on se pointti, miksi siivous kannattaa, kun se tulos on niin näkyvää ja hyvää mieltä tuottavaa!!
        Mars mars siivousainehyllylle kauppaan!!

• 1Eve

Kyllä meillä nuo on aikalailla kohdallaan ollut aina. Ainoastaan raha on ainainen kysymys kun sitä ei ole. Muuten yleisempi riidanaihe meillä tuntuu olevan luottamuksen pulan aiheuttamat epäilyt toisen rehellisyydestä. Vaikka asioista puhutaan, mutta silti kummaltakin löytyy luurankoja kaapista. Ja vaikka välillä kaikki paljastettaisiinkin, uusia tulee. Ja viime aikojen perusteella aina vain pahemman laatuisia salaisuuksia.

• Mie vain

1. luottamuspula, pettämisen pelko ja mustasukkaisuus, esim ärsyttää jos o liikaa kavereiden kanssa...ja siitä johtuvat riidat...
      2. Kotityöt ja siivoaminen...
      3. Raha..

• Mää vaan

Meillä rahasta ei riidellä kun sitä ei muutenkaan kauheasti ole. Muuta kun ruokaa ostetaan silloin kun tarvitaan/on rahaa. Seksistä ei myöskään kinastella, ainahan jompikumpi kuitenkin tahtoo enemmän. On yritetty löytää kultainen keskitie tässä asiassa. Meillä ehkä eniten riidellään siîtä, että mies on paljon töissä. Toisinaan joutuu yrittäjänä olemaan myöhäänkin iltaan töissä. Ja minä sitten yksin työpäivän jälkeen yritän hoitaa taloutta ja viihdyttää lapsia. Mustasukkaisuutta yms ei esiinny kun on luottamus kunnossa ja exä asiat puitu pois alta:D Näin meillä:D

• asialliseen tietoon, niin järjestys on hiukan toinen.

Naisten mielestä
      1. Kotitöiden jako
      2. Seksi
      3. Vapaa-ajan käyttö
      4. Henkilökohtaiset ominaisuudet, tavat ja tarpeet
      5. Raha
      Miesten mielestä
      1. Kotitöiden jako
      2. Seksi
      3. Vapaa-ajan käyttö
      4. Henkilökohtaiset ominaisuudet, tavat ja tarpeet
      5. Raha
      http://www.suhdesoppa.fi/riitely/riidanaiheet-parisuhteessa/

Mikä seksissä muuten riitelyttää? Kuinka te riitelette tästä asiasta?

• pappavaari

tilastojen ja mielipiteiden emävaleellisuudesta elämän arkeen niin riidanaihelista voisi olla aivan toisenlainen tai huomattavasti lyhyempi jos jo edellä pariinkin kertaan peräänkuulutettu toisen ihmisen kunnioitus otettaisiin parisuhteen arvoksi numero yksi.
        Pankaas kokeillen - ette pety!

• pappavaari kirjoitti:

tilastojen ja mielipiteiden emävaleellisuudesta elämän arkeen niin riidanaihelista voisi olla aivan toisenlainen tai huomattavasti lyhyempi jos jo edellä pariinkin kertaan peräänkuulutettu toisen ihmisen kunnioitus otettaisiin parisuhteen arvoksi numero yksi.
        Pankaas kokeillen - ette pety!

Rakkaus, luottamus ja kunnioitus. Nää kaikki pitää suhteen pystyssä ja hyvänä. Yksikin kun näistä kolmesta puuttuu ei toimi, jos ei näistä mikää enää kohtaa suhteessa, on paras lähteä.

• Huom!!!
        tiiami_lla kirjoitti:

Rakkaus, luottamus ja kunnioitus. Nää kaikki pitää suhteen pystyssä ja hyvänä. Yksikin kun näistä kolmesta puuttuu ei toimi, jos ei näistä mikää enää kohtaa suhteessa, on paras lähteä.

Suurin ongelma: naisen oletetaan kykenevän seksiin aina: vaikka olisi juuri haukuttu henkilökohtaisuuksiin asti.

Miehet pliis: nainenkin haluaa olla ensin kiihottunut nauttiakseen, ihan niinkuin mieskin!

Muutenhan se on pelkkää hyväksikäyttöä.

• ja kunnioitus
        tiiami_lla kirjoitti:

Heitänpä minäkin lusikkani soppaan; luettuani viestiketjun kaikki (harvinaista) viestit
        en voi olla kysymättä sinulta, tiiami_lla, voitko parisuhteessasi luottaa kumppaniisi jos et kunnioita häntä? Entä voitko rakastaa kumppaniasi jos et kunnioita häntä?
        Eiköhän kumppanin kunnioitus herätä luottamuksen ja ole välttämätön rakastamisen edellytys?
        Rakkaudella en tarkoita seksiä joka nykyään liian usein lasketaan rakkaudeksi.
        Seksi on Rakkauteen kuuluva, puhdas asia jota kyllä liian usein väärinkäytetään.
        Väärinkäyttö ei kuitenkaan kumoa seksin ihanuutta ja puhtautta.

• ap...

Varmaan eri tutkimuksissa saadaan erinlaisia tuloksia, mutta olet ainakin siinä oikeassa että kotitöiden jako nousee vahvasti esille ainakin tässä keskustelussa.
        Olen kuullut nämä 3 aihetta erilaisista yhteisöistä, ehkä niissä esim. ystävien ja sukulaisten osuus on suurempi.

Itselleni lähes ainoa riidanaihe on ollut seksissä, joissa ei aina ole kysyntä ja tarjonta kohdannut.
        Puoleen vuoteen ei ole tullut enää yhtään riitaa.

• Tohtori Idiootti

Yksi mistä ei ikinä puhuta on tasa-arvo. Meidän ei pitäisi olla tasa-arvoisia. Naisen pitäisi olla ala-arvoisempi ja se nyt vaan on niin. Turha käydä väittelemään vastaan. Se on vain luonnollista.

Esim. Dr. Phil ohjelmassa pariskunnalla oli ongelmia. Nainen päätti yrittää että annetaan miehen hoitaa kaikki ja juttu alkoi toimimaan. Tietenkin kaikki naiset yleisössä pudisteli päätään että ei näin. Pitää olla tasa-arvoisia.

Se nyt vaan on niin että miehen pitää olla ylemmällä.

• salppupalppu

sama se, kumpa se on pomona, kunhan toinen vain on ja tekee kuten pomo määrää.

• toinen ON pomo
        salppupalppu kirjoitti:

sama se, kumpa se on pomona, kunhan toinen vain on ja tekee kuten pomo määrää.

Olen nähnyt näitä pareja, missä kumpikaan ei osaa päättää...
        Yhtä piiriipienipyörii-hommaa koko älyttömyys...

• 2+6

1 ei ongelmia
      2 ei ongelmia
      3 ei ongelmia

ongelmia ei ole, jos asioista ei tehdä ongelmia :)

• koettua

VIINA= alkoholi yleensäkin seurauksena/ pahoin pitelyt/ uskottomuus/ väsymys perheeseen/rahan käyttö jne.jne...... alkoholisti keksii vaikka missä vikaa että pääsee "kaljoille"!!

• P.POHJANMAA

IKKUNAVERHOJA,KOHTA SAAN RAIVARIN

• Voivoivoivoi.

1. Toisten kanssa flirttailu:)
      2. Seksi:)
      3. Kumpi vie koiran ulos:DD

• voivoivoivoi.

jotta olisi jotain positiivistakin sanottavaa että jää hyvä mieli:)

Suhteessa on hyvää:

1. Seksi:)
        2. Voi puhua avoimesti kaikesta:)
        3. Miehellä on auto:)

Miehen mielestä kolmas oli mun upea perse:D

• elämän ilo
        voivoivoivoi. kirjoitti:

Suhteessa on hyvää:

Kadehdittavan ihana ja järkevä suhe teillä, onnittelen.

• Huumorilla:
        voivoivoivoi. kirjoitti:

Suhteessa on hyvää:

Mun miehen mielestä tissit ja peppu on naisen parhaat puolet...

• mä vaaa

1.päihdetausta kummallakin ja nyt 1,5 v selvänä vaik tehäänki asioita yhes ja rakkaus on jopa voimakkaampi ei oo kuiteskaa yhtä ainoaa yhteistä kiinnostusta eikä kavereita kummallakaa miestä ei haittaa hän ei tuu ees kauppoihi ... ei oo kovin puhelias ja viettää päivät koneella joten mä vaan oon enkä kestä sitä ku on nii hiljasta eikä oo tekemistä mä vaan siivoon(ei mies pyydä) ja masennun ku en mä yksinkää jutella voi tai herjaa heittää

• Mies ei siivoa

eikä siivous minunkaan suosikkipuuhiani ole. Sitten mies kutsuu vieraita kun talo on sotkuine,n ja asettuu itse sohvalle rentoutumaan...

• suoma66

Suurin ongelma parisuhteessa on väsymys. Työ vie kaikki voimat, niin ettei parisuhdetta jaksa hoitaa :((

• krooh pyyh
        suoma66 kirjoitti:

Suurin ongelma parisuhteessa on väsymys. Työ vie kaikki voimat, niin ettei parisuhdetta jaksa hoitaa :((

Meillä on riidanaiheena ainoastaan miehen kuorsaaminen. Se on kamalaa kuultavaa ja nukun sen vuoksi huonosti. Seksi sujuu hyvin ja mies on sisäsiisti eli ei tarvitse nalkuttaa epäsiisteydestä.

• krooh pyyh kirjoitti:

Meillä on riidanaiheena ainoastaan miehen kuorsaaminen. Se on kamalaa kuultavaa ja nukun sen vuoksi huonosti. Seksi sujuu hyvin ja mies on sisäsiisti eli ei tarvitse nalkuttaa epäsiisteydestä.

Nukkukaa eri huoneissa, jos kuorsaaminen häiritsee.

Tiedän monia pareja, jotka nukkuvat eri huoneissa.

Toinen haluaa nukkua kylmässä, toinen lämpimässä.
        Tai sitten on tämä kuorsausongelma.
        Tai on niin erilaiset vuorokausirytmit.

• jokapäiväinen

jonnijoutava höpötys.

• Huumorilla:

Samoin miehen mielestä vaimon huonoja puolia ovat pahan hajuiset pierut ja jatkuva höpöttäminen...

• orressa

se suurin ongelma. Avovaimoni asui sellaisessa omakoti-kesämökki yhdistelmässä. Siinä sitten
      ramppaajaa riitti ja miniä päälle. Muuta ei keritty kun passaamaan. Minua katseltiin pitkin
      nenänvartta hieman happamin ilmein. Ajatellen, että mitähän se toikin äijä täällä hakee,
      vaikka oltiin kihloissa. Ja naisethan ei omille pojilleen mitään sano, antavat vaikka viimeisenkin
      roponsa. Nämäkin kaikki kolme olivat jo yli kolmekymppisiä. Väliin piti majoittaa ja väliin vipata autoa.
      Lopulta, kun mitään omaa rauhaa ei ollut, tulee sitten sanottua muutama valittu sana vaikkakin
      rakentavassa hengessä. Nuorimmallekin, että jo olisi aika katkaista toi napanuora.
      Tämä on tietysti kun sohaisisi ampiaispesää. Tuli katko suhteeseen. Nyt tämä emäntäkokelas
      näyttää olevan Espanjassa ja kyselee vieläkö rakastan häntä?
      Rakastan tietysti. Mutta miten ihmeessä selviäisin näistä muista.

• aikoja....

Anna ajan kypsyä, kyllä tuossa jokainen lopulta tajuaa, ettei koti voi olla mikään kolhoosi tai vierasmaja.
        Jokaisella pitää olla omaa tilaa ja yksityisyyttä. Toisen kotia ja elämistä pitää kunnioittaa.
        Tauko on ihan paikallaan.

• -ilmankos-
        aikoja.... kirjoitti:

Anna ajan kypsyä, kyllä tuossa jokainen lopulta tajuaa, ettei koti voi olla mikään kolhoosi tai vierasmaja.
        Jokaisella pitää olla omaa tilaa ja yksityisyyttä. Toisen kotia ja elämistä pitää kunnioittaa.
        Tauko on ihan paikallaan.

Toimivassa suhteessa ei loukata toista , rakkaus vie voiton aina kaikesta negatiivisesta.
        Luottamus on TODELLAS tärkeää.
        Kommunikaatio , jos siihen tulee ongelmia seuraa epätietoisuutta joka aiheuttaa ongelmia.
        Pitää olla varma toisen tunteista.
        Missä tahansa näistä on ongelmia tulee niitä sexiin ,läheisyyteen ja arkeen.
        Muistakaa että puolisonne on ykkönen ,tärkein asia maailmassa.
        Jos alatte pitämään toista itsestäänselvyytenä. Se tuhoaa suhteen melkolailla varmasti.
        Jos haluat muuttaa toista ,muista että se ei onnistu.
        Useimmiten kannattaa katsoa peiliin koska suurimmat viat löytyvät sieltä, ainakin sellaiset joita voi itse muuttaa jos tarpeeksi haluaa.
        Syyt ovat todella usein paljon syvemmällä kuin mitä aluksi näyttää tai halutaan edes myöntää.

• Onnenonkijako?

No miksi ihmeessä ette sitten muuttaneet sinun asuntoosi, jos kerran kesämökillään pyörivistä aikamiespojista kehkeytyi suhteen suurin ongelma? Vai eikö sinulla edes ole omaa asuntoa, vaan pyörisit mieluummin toisten rakentamissa ja maksamissa taloissa rikasta leskeä kyttäämässä?

Voin hyvin kuvitella, että näitten aikamiespoikien tunteet sinua kohtaan ovat vähintäänkin yhtä negatiiviset kuin sinulla heitä kohtaan. Jos he kerran ovat tottuneet viettämään aikaansa siinä paikassa, ja tottuneet siihen, että ovat aina olleet sinne (kesämökille) tervetulleita, niin nytkö heidän pitäisi lopettaa, koska äidillä on uusi ”poikaystävä”? Jos kyseessä on kuitenkin paikka, jonka näiden poikien oma isä on itse rakentanut ja itse maksanut, niin ymmärrän hyvin, että sinuakin katsellaan siellä erittäin happamin ilmein. Varsinkin jos olet alkanut esittää isännän elkeitä, omia vaatimuksia ja muuta kukkoilua siinä talossa.

Kyllä sinun kannattaa miettiä vähän omaakin asemaasi ja asennettasi. Niin kauan kuin pyörit loisena toisten nurkissa, sinun ei kannata edes harkita vihjailuja napanuoran katkomisesta tai muuta ”rakentavaa” vittuilua paikan alkuperäisille asukkaille. Sinun asemasi siinä keskustelussa kun on aina ja ihan varmasti muita heikompi.

Ja muutenkin teillä on aika helvetin huonot lähtökohdat parisuhteelle, jos et pysty sietämään edes partnerisi aikuista jälkikasvua. Jos ero tuli pelkästään tuon takia, niin varmaan on parempi että etsit jonkun toisen rikkaan lesken huijattavaksesi.

• että kehtaakin!
        Onnenonkijako? kirjoitti:

No miksi ihmeessä ette sitten muuttaneet sinun asuntoosi, jos kerran kesämökillään pyörivistä aikamiespojista kehkeytyi suhteen suurin ongelma? Vai eikö sinulla edes ole omaa asuntoa, vaan pyörisit mieluummin toisten rakentamissa ja maksamissa taloissa rikasta leskeä kyttäämässä?

Voin hyvin kuvitella, että näitten aikamiespoikien tunteet sinua kohtaan ovat vähintäänkin yhtä negatiiviset kuin sinulla heitä kohtaan. Jos he kerran ovat tottuneet viettämään aikaansa siinä paikassa, ja tottuneet siihen, että ovat aina olleet sinne (kesämökille) tervetulleita, niin nytkö heidän pitäisi lopettaa, koska äidillä on uusi ”poikaystävä”? Jos kyseessä on kuitenkin paikka, jonka näiden poikien oma isä on itse rakentanut ja itse maksanut, niin ymmärrän hyvin, että sinuakin katsellaan siellä erittäin happamin ilmein. Varsinkin jos olet alkanut esittää isännän elkeitä, omia vaatimuksia ja muuta kukkoilua siinä talossa.

Kyllä sinun kannattaa miettiä vähän omaakin asemaasi ja asennettasi. Niin kauan kuin pyörit loisena toisten nurkissa, sinun ei kannata edes harkita vihjailuja napanuoran katkomisesta tai muuta ”rakentavaa” vittuilua paikan alkuperäisille asukkaille. Sinun asemasi siinä keskustelussa kun on aina ja ihan varmasti muita heikompi.

Ja muutenkin teillä on aika helvetin huonot lähtökohdat parisuhteelle, jos et pysty sietämään edes partnerisi aikuista jälkikasvua. Jos ero tuli pelkästään tuon takia, niin varmaan on parempi että etsit jonkun toisen rikkaan lesken huijattavaksesi.

Kyllä se veri on vettä sakeampaa ja isännöimään ei kenenkään kulli-Joonaksen tartte tulla siihen!
        Isännöi OMAA torppaasi, saatana...

• Huumorilla:

1. Itsekkyys
      2. Rakkauden loppuminen
      3. Huumorintajun puute

Huono muisti ja hyvä ruuansulatus ovat hyvän parisuhteen edellytyksiä...

• näin on

teidän suhteissa seksi loppuu jo se nostetaan suurimmaksi riidan aiheeksi..

• vaihtamalla paranee

kaikki nuo kolme eka sukulaiset toka raha kolmantena seksi kyllä se näin on turha hakea muuta syytä

• mun munat

Eikös miehellä ole oikeus omaan kroppaansa? Mitä, jos eukko ei anna
        kuukauteen, niin olenko kuukauden marturboimatta???
        Aivan sairasta ja naurettavaa. Olen päätökseni tehnyt ja eukko saa katsoa
        viimeisen kerran ulko-oveen ja kertoa kenen nimi siinä komistaa.
        Luulisi pikkuhiljaa tajuavan, mutta ei niin ei.
        Ämmä pellolle, se on nyt päätetty.

• gfgfgfggfgfgfgfgfg
        mun munat kirjoitti:

Et voi olla tosissasi?:D Eukko siis ei harrasta kanssasi seksiä ja sen lisäksi kieltää vielä masturboinnin? Mitä muuta tuo on kuin vallankäyttöä pahimmillaan.

• tekee hyväääääää..
        gfgfgfggfgfgfgfgfg kirjoitti:

Et voi olla tosissasi?:D Eukko siis ei harrasta kanssasi seksiä ja sen lisäksi kieltää vielä masturboinnin? Mitä muuta tuo on kuin vallankäyttöä pahimmillaan.

Jos ei itse viitsi kinttuja sen verran levittää, että edes kerran viikossa kumppanilleen hyvää mieltä tuo ja kieltää vielä normaalit runkkauksetkin, se on väärin..
        Itsellänikin on hieromasauva ihan sen takia, että käytän sitä, kun miestä ei innosta...
        Enkä luopuisi siitä mistään hinnasta ja miehelle se sopii..Runkkaa itsekkin joskus koneella pornoa katsellessa, so what?

• mistis
        mun munat kirjoitti:

Sama meillä riitana, ku jäin miehen runkkaamisen takia ilman. Miehel kuitenkii tiedos mun halujen paljous ja mul tiedos, ettei mies aina jaksa panna panna, ja siihenkii mahdollisuuden antanu, mut ois luottamuksen vuoks reiluu sanoo, että runkkas jo, eikä antaa toiselle turhia odotuksia...

• Ikuisuusaiheet ....
    • mie vaan

Siis lapset entisiltä puolisoilta. Minulla on 3. rouva ja ennestään 5 poikaa, jotka tulevat miltei joka päivä käymään. Nykyisellä rouvallani on tytär, joka asuu meillä ja yhteinen tytär. Mutta minun poikani ovat vieraita hänelle.

• rererere

Meillä riita numero ykkönen ja oikeastaan ainoa asia mistää riidellään on se, että yhteinen aika ei tunnu riittävän. Emme siis pääse näkemään toisiamme tarpeeksi usein.

• kaikkeen tottuu..

ja siinä käy niin, että aikaa myöten ei enää toista kaipaakkaan..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluaisin rakastaa sinua

Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      42
      4380
    2. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      138
      4119
    3. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      64
      3766
    4. onko kaivattusi

vaarallinen? :D
      Ikävä
      118
      3703
    5. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      34
      3567
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      74
      3403
    7. Pieni galluppi

Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      92
      2970
    8. Olisiko sinulla

Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      54
      2845
    9. Mitä tuntemuksia

Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      25
      2666
    10. Korjaamo suositus

Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p
      Hyrynsalmi
      14
      2374
    Aihe