Vauvaöljy hyvä kosteusvoide?

Haluutietäää....

Voiko vauvaöljyjä käyttää iholle kosteusvoiteena? Onko siitä mitään haittaa? :D Kun mun mielestä vauvaöljy on kaikista paras ja jotenkin noi muut kosteusvoiteet aiheuttaa mulle näppyjä ja muuta... ;S Joten vastatkaas.. ??? :)

5

1319

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13+16

      Vauvaöljyähän käytetään vauvojen kuivan ihon hoitoon, joten ihan varmasti sitä voi käyttää vanhempikin. Tosin itse en omalle vauvalleni käyttänyt öljyä, kun mun mielestä se ei imeytynyt vaan jätti sellaisen kalvon. Mutta jos se sulla toimii eikä tuu näppyjä (tuki huokosia), niin käytä vaan.

    • zazige

      Olen harmikseni huomannut,että mineraaliöljyjä(tehtaiden jäteöljy)käytetään lastenkin tuotteissa-paitsi Pirkan vitaminoidussa vauvavoiteessa.
      Siksi suosittelisin,että ostat mieluummin ihan vaikka jojobaöljyä tai muuta kasviöljyä,varsinkin,jos ihosi on sekaiho tai hieman muuten sitten acneen taipuvainen.
      Mineraaliöljyjä voi toki käyttää,jos iho ei reagoi niihin eli kyllä sellaisiakin ihmisiä löytyy todella paljon,joiden iho ei siis voi huonosti mineraaliöljyistä!!
      Kuitenkin,olisi hyvä valita iholle voide,eikä pelkästään öljy,vaikka on toki monia,jotka käyttävät pelkkiä kasviöljyjä!!
      Valitse vain,voide,tai kasviöljy-niin voisin suositella yhden monelle iholle sopivan voiteen,se on HTH.Koska se sisältää maitohappoa,se on hyvin ihoystävällinen,Ph on 3,5 eli aika hapan,se ei kuitenkaan häiritse kasvojen ihoa,koska puhdistuksen jälkeen ihon Ph nousee hieman emäksiseksi.Voidetta voi käyttää jopa vauvojen iholle-hajuttomana(siitä on olemassa myös lievän tuoksun omaavana)ja itse olen hajutonta versiota käyttänyt tietyissä tilanteissa myös intiimi alueella(kun on hiivatulehdus)
      Et kertonut enempää ihostasi,mutta ilmeisesti halusit tietää vauvaöljystä(ja vastasin siis normaali kauppojen vauvaöljystä)Vauvoillehan voi käyttää myös neitsytöljyjä,joita on mm.oliivi,rypsi yms.joita itse mieluummin käyttäisin,koska hintakin on suht pieni,vaikka käyttäisi normaaleja kasviöljyjä,eikä niitä tehtaiden jäteöljyjä..
      Älköön kuitenkaan kukaan loukkaantuko kannanotostani,sillä toisilla(kuten minulla)mineraaliöljyt aiheuttavat hirmuisia finnejä-toisilla taas ei!!

      • samma,eli edellinen

        Jos hth aiheuttaa sulle näppyjä,ihmettelen suuresti,sillä sen avulla sain omat näppyläni pois-tosin käytin myös tiettyjä puhdistustuotteita..kerron lisää,myös omakeksimiäni ohjeita,joista yksi sai näpyt pois jo viikon kuluttua..Olen hiukan sellainen pikku-kemisti;D


      • Anonyymi

        Ainakaan sinulla ei ole kirjoitustaidot hallussa, joten en luottaisi sanomaasi ollenkaan. Neuvojakaan ei noin kouluttamattoman henkilön ole syytä alkaa jakelemaan, Ap:lle tiedoksi: Tämä henkilö puhuu täyttä paskaa. Vauvaöljy on hyvä kosteusvoide kaikille!


    • Anonyymi

      Käy hiustenhoitona ja vauva shampoo on hyvä aikuiselle jolla päänahka ongelmia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      429
      3003
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2344
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2082
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1923
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1787
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    7. 158
      1224
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe