Vauvaöljy hyvä kosteusvoide?

Haluutietäää....

Voiko vauvaöljyjä käyttää iholle kosteusvoiteena? Onko siitä mitään haittaa? :D Kun mun mielestä vauvaöljy on kaikista paras ja jotenkin noi muut kosteusvoiteet aiheuttaa mulle näppyjä ja muuta... ;S Joten vastatkaas.. ??? :)

5

1599

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13+16

Vauvaöljyähän käytetään vauvojen kuivan ihon hoitoon, joten ihan varmasti sitä voi käyttää vanhempikin. Tosin itse en omalle vauvalleni käyttänyt öljyä, kun mun mielestä se ei imeytynyt vaan jätti sellaisen kalvon. Mutta jos se sulla toimii eikä tuu näppyjä (tuki huokosia), niin käytä vaan.

• zazige

Olen harmikseni huomannut,että mineraaliöljyjä(tehtaiden jäteöljy)käytetään lastenkin tuotteissa-paitsi Pirkan vitaminoidussa vauvavoiteessa.
      Siksi suosittelisin,että ostat mieluummin ihan vaikka jojobaöljyä tai muuta kasviöljyä,varsinkin,jos ihosi on sekaiho tai hieman muuten sitten acneen taipuvainen.
      Mineraaliöljyjä voi toki käyttää,jos iho ei reagoi niihin eli kyllä sellaisiakin ihmisiä löytyy todella paljon,joiden iho ei siis voi huonosti mineraaliöljyistä!!
      Kuitenkin,olisi hyvä valita iholle voide,eikä pelkästään öljy,vaikka on toki monia,jotka käyttävät pelkkiä kasviöljyjä!!
      Valitse vain,voide,tai kasviöljy-niin voisin suositella yhden monelle iholle sopivan voiteen,se on HTH.Koska se sisältää maitohappoa,se on hyvin ihoystävällinen,Ph on 3,5 eli aika hapan,se ei kuitenkaan häiritse kasvojen ihoa,koska puhdistuksen jälkeen ihon Ph nousee hieman emäksiseksi.Voidetta voi käyttää jopa vauvojen iholle-hajuttomana(siitä on olemassa myös lievän tuoksun omaavana)ja itse olen hajutonta versiota käyttänyt tietyissä tilanteissa myös intiimi alueella(kun on hiivatulehdus)
      Et kertonut enempää ihostasi,mutta ilmeisesti halusit tietää vauvaöljystä(ja vastasin siis normaali kauppojen vauvaöljystä)Vauvoillehan voi käyttää myös neitsytöljyjä,joita on mm.oliivi,rypsi yms.joita itse mieluummin käyttäisin,koska hintakin on suht pieni,vaikka käyttäisi normaaleja kasviöljyjä,eikä niitä tehtaiden jäteöljyjä..
      Älköön kuitenkaan kukaan loukkaantuko kannanotostani,sillä toisilla(kuten minulla)mineraaliöljyt aiheuttavat hirmuisia finnejä-toisilla taas ei!!

• samma,eli edellinen

Jos hth aiheuttaa sulle näppyjä,ihmettelen suuresti,sillä sen avulla sain omat näppyläni pois-tosin käytin myös tiettyjä puhdistustuotteita..kerron lisää,myös omakeksimiäni ohjeita,joista yksi sai näpyt pois jo viikon kuluttua..Olen hiukan sellainen pikku-kemisti;D

• Anonyymi

Ainakaan sinulla ei ole kirjoitustaidot hallussa, joten en luottaisi sanomaasi ollenkaan. Neuvojakaan ei noin kouluttamattoman henkilön ole syytä alkaa jakelemaan, Ap:lle tiedoksi: Tämä henkilö puhuu täyttä paskaa. Vauvaöljy on hyvä kosteusvoide kaikille!

• Anonyymi

Käy hiustenhoitona ja vauva shampoo on hyvä aikuiselle jolla päänahka ongelmia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      232
      4431
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      74
      2862
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2403
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      43
      1687
    5. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1379
    6. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      75
      1114
    7. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      137
      919
    8. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      64
      860
    9. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      854
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      832
    Aihe