Hyväksytkö huumeet?

lakxso

Mikä on kantanne huumeisiin? Olisiko mielestänne ihan ok (tai siis yhdentekevää) jos esim. veljesi/siskosi/poikaystävästi vetäisi nappeja? Entä pössyttely tai rännittäminen? Hyväksyttekö huumeita missään määrin?

51

914

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syyt ja seuraus

Herättäis kovasti kysymyksiä jos lähipiirissä joku alkais yhtäkkiä poltella pilveä saatikka sekakäyttää jotain tms. Sellaselle tarpeelle on syyt ja ne mua enemmänkin kiinnostais kuin itse seuraus.
      Kumppanini kokeili kerran kannadista kaverinsa luona, kertoi kokemuksestaan ja sitä sitten ihmeteltiin ja naureskeltiin yhdessä jälkeenpäin, mutta kokeiluksi se jäi kun ei hällä ollut tarvetta eikä halua jatkaa tutkimuksiaan. En edes ajatellut, että se olisi koskenut jotenkin minua. Kumppanini on aikuinen ihminen ja päättää itse siitä mitä tekee. Vasta jos kokeilusta olis tullu ongelma, olisin minäkin, häntä rakastavana ihmisen, tietysti joutunut puuttumaan asiaan.

• ....

En hyväksy.

• luumusilmä

Vahvat huumeet tuhoavat maksan ja kannabis on porttihuume niihin.Olen 24-vuotiaana kokeillut kannabista Hollannissa,Amsterdamissa.En tykännyt.Tuli hajamielinen ja raskas olo.

• asdcxzcwsa

"kannabis on porttihuume niihin. Olen 24-vuotiaana kokeillut kannabista"

No miksi sitten et itse ole narkkari nykyään, jos kerta on portti vahvempiin ja olet kokeillut?

• Anonyymi
        asdcxzcwsa kirjoitti:

"kannabis on porttihuume niihin. Olen 24-vuotiaana kokeillut kannabista"

No miksi sitten et itse ole narkkari nykyään, jos kerta on portti vahvempiin ja olet kokeillut?

Koska hän ei tainnut tykätä:D

• ..................

Mieheltäni en hyväksyisi ollenkaan ja narkkari lähtisi viihdekäyttäjänäkin liuskaan. Veljeni tai siskoni osaltanikaan en hyväksyisi. Yhteydenpito voisi rajoittua, mutta totaalisesti en elämästäni kuitenkaan lopullisesti ulostaisi. En edistäisi tmv. huumeidenkäyttöä rahallisesti tai muuten.

Itkettäisi ajatuskin, että mieheni ja lasteni isä minkäänlaisia huumeita (edes sitä kannabista) pössyttelisi lastemme kodissa. Yök.

• Nainen 30

En hyväksy nappeja, pössyttelyä tai rännittämistä (mitä lie sitten on). En hyväksy mitään alkoholia vahvempaa, ja sitäkin kohtuudella käytettynä ja niin, ettei se vaikuta negatiivisesti elämään. En mielelläni haluaisi edes tupakoitsijaa puolisokseni, onnekseni mieheni ei polta ja alkoholinkäyttökin on jopa teekkariaikoina ollut kohtuullista.

Huumeet eivät ole ok, mutta en hylkäisi siskoani/veljäni huumeidenkäytön vuoksi ellei tilanne menisi todella vakavaksi. Poikaystävän tai kaverin saattaisin kyllä hylätä huumeiden vuoksi. Saattaa kuulostaa rankalta ja ilkeältä, mutta en haluaisi seurata vierestä, miten toinen sekoittaa päänsä, tekee rikollisia tekoja, hankaloittaa elämänsä ja altistaa itsensä rikoksen uhriksi joutumiseksi. Ei kiitos, ei huumeita minun elämääni.

• Anonyymi

Alkojolikin on huume ja voi jopa olla vaarallisempi kuin monet muut huumeet. Alkoholi mielestäni liian glorifikoitu, se voi hyvin aiheuttaa addiktion ja siinä sitten päivittäin tissutellaan tuhoten kehon ja mielen ja pitkän käytön jälkeen lopettaminen on hengen vaarallista (tiedän että ei se nyt niin yleistä ole kun ehkä tekstissäni saan vaikutettua). Ja vielä sekin että alkoholi sekoittaa pään pahemmin kuin monet muut huumeet ja aiheuttaa tahattomia ja tahdollisia tapaturmia. En tosiaan sano että muut huumet ovat kannattavampia mutta esim opiaatti, kannabis, amfetamiini (+ johdannaiset vaikkakin saattaa aiheuttaa äkkipikaisuutta), mdma, ketamiini, bentsot (pienissä määrissä, toisaalta alkoholissa tietty sama jonka tottakai tiedostan😅) jne. päissä ei mene läheskään niin sekaisin kun vetäisi kännit, jollei syty psykoosi (minkä alkoholikin voi raskaalla päivittäis käytöllä aiheuttaa) jotka esim. amfetamiinin jatkuva käyttö ja valvominen voi aiheuttaa sekä myös ketamiini sekä kannabis voi joillekkin henkilöille aiheuttaa saman. Mdma tietty tuhoaa aivoja aika saatan pahasti myös jos käyttää jopa päivittäin tai kerran pari viikossa, suositeltua on pitää 3 kuukautta käyttökertojen välissä, mutta nyt puhunkin näiden kaikkien aineiden vaikutuksesta, vaikka meninkin aika pitkälle räntille :D. Lähes kaikki päihteet (tietty jotkut eivät kuulu tähän kategoriaan kuten esim. jotkut muuntohuumeet kuten alfa-pvp joka voi hyvin aiheuttaa pahan koukun jo ensimmäisellä käyttökerralla) vähäisellä käytöllä ja pienin (jotkut jopa isommilla) määrillä ei ole kovin haitallista keholle. Nyt tulee tietty se tunnustus että itse olen käyttänyt aika paljon rauhoittavia/hitaita ja välillä myös nopeita "hiukan" liikaa jo jonkin aikaa mutta sanoisin että jos kyseessä olisi ollut alkoholi niin olisin paljon pahemmassa jamassa jopa vieroitusoireidenkin kanssa. En koita missään nimessä glorifisoida päihteitä koska tiedostan sen että jos käyttöni jatkuu yhtä pahana kuin se tässä viime vuosina on olluy niinnvarmasti alan vähitellen tuntea enenmmän ja enemmän haittoja (aijon kyllä vähitellen vähentää käyttöä että en ole miettinyt jatkaa kovin kauaa näin vaikka en koskaan kyllä täysin päihteetöntä elämäntyyliä koita tavoitella). Ja tosiaan aina kun alan miettimään että mitä huolia olen päihteiden käytöllä aiheuttanut lähipiirille tunnen itsevihaa niin ei sekään kivaa ole lähipiirille eikä minulle. Olen kylläkin koittanut pitää sen salassa mahdollisimman paljon lähimpäiseni takia jopa valehtelulla mutta niinkuin tuossa just mainitsinkin koitan vähentää (jokseenkin jo onnistuneesti) vaikkakin iv:nä vieläkin käytän (jota en kyllä tule luultavasti koskaan jättämään täysin) mutta näen sen niin että jos en aiheuta hirveää pahaa itselleni ja aktiivisti koitan minimoida sen pahan niin se saa ja pysyy vain omanani tietona. Kun tätäkin kirjoitan olen amfetamiini päissä (yllättäen, koska upperit eivät ole mitään mun lempi aineita, tosin luultavasti sen takia olenkin jaksanut keskittyä näin pitkään tekstiin) :D. En edes tiedä/muista enää että mistä aloitin ja että miksi tämä on nyt muuttunut vain minun avautumiseksi elämästäni ja en usko että kukaan edes tätä lukee koska vanha lanka ja taidankin vastata jollekkin. Ainiin nyt muistan taisin aloittaa vastaamalla jollekkin alkoholiin liittyen. Noh, nyt tää on spiraloinut tähän enkä enää jaksa kirjoittaa ja alkaa tulemaan kiire töihin (kyllä, käyn töissä vaikkakin en ihan tavanomaisissa [en myy huumeita :D]). Jos joku lukee tän mun tekstin niin pistä vaikka vastaus (PLZ XD), haluan vain tietää et näkikö/jaksoiko joku lukea tämän luultavasti vähän sekavan ja aiheesta ainakin joksenkin irtautuneen tekstin :D. Peace.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alkojolikin on huume ja voi jopa olla vaarallisempi kuin monet muut huumeet. Alkoholi mielestäni liian glorifikoitu, se voi hyvin aiheuttaa addiktion ja siinä sitten päivittäin tissutellaan tuhoten kehon ja mielen ja pitkän käytön jälkeen lopettaminen on hengen vaarallista (tiedän että ei se nyt niin yleistä ole kun ehkä tekstissäni saan vaikutettua). Ja vielä sekin että alkoholi sekoittaa pään pahemmin kuin monet muut huumeet ja aiheuttaa tahattomia ja tahdollisia tapaturmia. En tosiaan sano että muut huumet ovat kannattavampia mutta esim opiaatti, kannabis, amfetamiini ( johdannaiset vaikkakin saattaa aiheuttaa äkkipikaisuutta), mdma, ketamiini, bentsot (pienissä määrissä, toisaalta alkoholissa tietty sama jonka tottakai tiedostan😅) jne. päissä ei mene läheskään niin sekaisin kun vetäisi kännit, jollei syty psykoosi (minkä alkoholikin voi raskaalla päivittäis käytöllä aiheuttaa) jotka esim. amfetamiinin jatkuva käyttö ja valvominen voi aiheuttaa sekä myös ketamiini sekä kannabis voi joillekkin henkilöille aiheuttaa saman. Mdma tietty tuhoaa aivoja aika saatan pahasti myös jos käyttää jopa päivittäin tai kerran pari viikossa, suositeltua on pitää 3 kuukautta käyttökertojen välissä, mutta nyt puhunkin näiden kaikkien aineiden vaikutuksesta, vaikka meninkin aika pitkälle räntille :D. Lähes kaikki päihteet (tietty jotkut eivät kuulu tähän kategoriaan kuten esim. jotkut muuntohuumeet kuten alfa-pvp joka voi hyvin aiheuttaa pahan koukun jo ensimmäisellä käyttökerralla) vähäisellä käytöllä ja pienin (jotkut jopa isommilla) määrillä ei ole kovin haitallista keholle. Nyt tulee tietty se tunnustus että itse olen käyttänyt aika paljon rauhoittavia/hitaita ja välillä myös nopeita "hiukan" liikaa jo jonkin aikaa mutta sanoisin että jos kyseessä olisi ollut alkoholi niin olisin paljon pahemmassa jamassa jopa vieroitusoireidenkin kanssa. En koita missään nimessä glorifisoida päihteitä koska tiedostan sen että jos käyttöni jatkuu yhtä pahana kuin se tässä viime vuosina on olluy niinnvarmasti alan vähitellen tuntea enenmmän ja enemmän haittoja (aijon kyllä vähitellen vähentää käyttöä että en ole miettinyt jatkaa kovin kauaa näin vaikka en koskaan kyllä täysin päihteetöntä elämäntyyliä koita tavoitella). Ja tosiaan aina kun alan miettimään että mitä huolia olen päihteiden käytöllä aiheuttanut lähipiirille tunnen itsevihaa niin ei sekään kivaa ole lähipiirille eikä minulle. Olen kylläkin koittanut pitää sen salassa mahdollisimman paljon lähimpäiseni takia jopa valehtelulla mutta niinkuin tuossa just mainitsinkin koitan vähentää (jokseenkin jo onnistuneesti) vaikkakin iv:nä vieläkin käytän (jota en kyllä tule luultavasti koskaan jättämään täysin) mutta näen sen niin että jos en aiheuta hirveää pahaa itselleni ja aktiivisti koitan minimoida sen pahan niin se saa ja pysyy vain omanani tietona. Kun tätäkin kirjoitan olen amfetamiini päissä (yllättäen, koska upperit eivät ole mitään mun lempi aineita, tosin luultavasti sen takia olenkin jaksanut keskittyä näin pitkään tekstiin) :D. En edes tiedä/muista enää että mistä aloitin ja että miksi tämä on nyt muuttunut vain minun avautumiseksi elämästäni ja en usko että kukaan edes tätä lukee koska vanha lanka ja taidankin vastata jollekkin. Ainiin nyt muistan taisin aloittaa vastaamalla jollekkin alkoholiin liittyen. Noh, nyt tää on spiraloinut tähän enkä enää jaksa kirjoittaa ja alkaa tulemaan kiire töihin (kyllä, käyn töissä vaikkakin en ihan tavanomaisissa [en myy huumeita :D]). Jos joku lukee tän mun tekstin niin pistä vaikka vastaus (PLZ XD), haluan vain tietää et näkikö/jaksoiko joku lukea tämän luultavasti vähän sekavan ja aiheesta ainakin joksenkin irtautuneen tekstin :D. Peace.

Juu nyt kun luen tämän nii ehkä pikkasen sekava, noh.

• ....................

Ei tietenkään ole ok! Kaikkihan vähänkin vanhemmat jo tietää ettei se touhu kestä kovin montaa vuotta, ennenkuin ollaankin jo täysin pohjalla. Tietenkin jo silloin kun on alettu nappeja vetämään tai rännäykseen, ollaan jo todella pohjalla. Parempia kavereita löytyy. Rännääjät ei vielä käsitä mihin ovat menossa. Huumeet tuovat pimeyden josta ei enää näe että sen ulkopuolella olevat asiat ovat parempia. Vääristävät mielen, mutta sitä ei huomaa. Muusta kuin kärsimyksestään...

• sävykäs

Oletpas hyvin sisäistänyt iltalehden propagandauutiset.

Voi kun tietäisit miten yleistä on huumeiden kokeilu ja parinkin vuoden käyttö nuorten keskuudessa. Suurin osa pystyy pitämään sen viihdekäyttönä ilman mitään suurempia ongelmia. Samanlaista elämää viettävät kuin ne nuoret jotka juovat alkoholia. Opiskelua ja bileitä yms. Ja sitten vähitellen lopettavat kun biletys muutenkin lakkaa kiinnostamasta iän karttuessa. Ei sen yleisyyttä moni tajua juuri sen takia kun luulevat että huumeet auttamatta vie pohjalle tai muuten estää normaalin elämän.

Lisäksi ainakin itse tunnen monta nelikymppistä jotka tykkäävät joskus vetää pikku savut sen iltakaljan sijaan. Ja ihan tavallisia kouluttautuneita hyvissä duuneissa olevia ihmisiä. Moni muukin tuntee heitä mutta ei vain asiasta tiedä, eikä ikinä uskoisi kun ovat niin normityyppejä.

Ei kaikki ole niin mustavalkoista.

• 15
        sävykäs kirjoitti:

Oletpas hyvin sisäistänyt iltalehden propagandauutiset.

Voi kun tietäisit miten yleistä on huumeiden kokeilu ja parinkin vuoden käyttö nuorten keskuudessa. Suurin osa pystyy pitämään sen viihdekäyttönä ilman mitään suurempia ongelmia. Samanlaista elämää viettävät kuin ne nuoret jotka juovat alkoholia. Opiskelua ja bileitä yms. Ja sitten vähitellen lopettavat kun biletys muutenkin lakkaa kiinnostamasta iän karttuessa. Ei sen yleisyyttä moni tajua juuri sen takia kun luulevat että huumeet auttamatta vie pohjalle tai muuten estää normaalin elämän.

Lisäksi ainakin itse tunnen monta nelikymppistä jotka tykkäävät joskus vetää pikku savut sen iltakaljan sijaan. Ja ihan tavallisia kouluttautuneita hyvissä duuneissa olevia ihmisiä. Moni muukin tuntee heitä mutta ei vain asiasta tiedä, eikä ikinä uskoisi kun ovat niin normityyppejä.

Ei kaikki ole niin mustavalkoista.

Yllätyin kyllä vähän itsekin.

"Vuonna 2002 20–29-vuotiaista 29 % oli joskus elämässään kokeillut kannabista, mutta 60 vuotta täyttäneistä alle 1 %. Miehillä huumekokeilut ovat yleisimpiä 20. ja 30. ikävuoden välillä, kun naisilla huippu on noin viisi vuotta aikaisemmin" http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=suo00020

Tuolla alempana kirjoitin kuinka minun 72-vuotias äitini on sekakäyttäjä (alkoholia ja lääkäreiden määräämiä erilaisia psyykelääkkeitä, esimerkiksi diapam.), mutta silti hän usein muistuttaa minua siitä kuinka minä joskus nuoruudessani olen kokeillut kannabista ja vielä menin kertomaan siitä hänelle ja siten olen siis hänen päässään huumeidenkäyttäjä.

Kuinkahan paljon eri muistisairaudetkin johtuvat huumeiden säännöllisestä käytöstä ja nyt tarkoitan huumeilla myös laillisia huumeita?

• eräs nuori nainen

Vahvimmat huumeet ovat kuin hidas kuolemantuomio, ellei joku tule sinua sieltä pelastamaan ja ylös repimään. Vahvoihinkin huumeisiin siirrytään usein asteittain miedommista huumeista, joten minkään huumeen käytön aloittaminen ei ole mielestäni pikkujuttu. Joitakin miedompia huumeita verrataan usein alkoholiin tai tupakkaan, mutta itselleni tupakointi on esim. kuppanilla ehdoton ei, ja alkoholiakin mielellään vain hyvin kohtuudella tai ei ollenkaan.

• kaunis ja älykäs

En ikinä hylkäisi omaa lastani huumeiden takia.Enkä hylännytkään.Miehen voisin hylätä.Rakkaus lapseen kestää kaiken.

• ...
        kaunis ja älykäs kirjoitti:

En ikinä hylkäisi omaa lastani huumeiden takia.Enkä hylännytkään.Miehen voisin hylätä.Rakkaus lapseen kestää kaiken.

En hyväksy mitään huumeita keneltäkään läheiseltä. Alkoholi menee kohtuullisesti käytettynä, tupakointia en mieheltä hyväksy. Sisaruksille pitäisin myös puhuttelun tupakoinnista, mutta kavereille vaan vihjailen ja kyselen että koskas meinasit lopettaa.

• Mies22vkl

Eiköhän huumeidenkäyttö ole aika selvä osoitus älykkyyden puutteesta. Miedot poltettavat huumeet tuskin ovat paljon alkoholia haitallisempia, mutta touhun rikollisuuden takia mielestäni tuokin on järjetöntä.

Eli en todellakaan olisi missään tekemisissä huumeita käyttävän ihmisen kanssa jos vain suinkin mahdollista.

• 31

Ensiksikin pitää muistaa että huume on muutakin kuin mitä laki määrittelee huumeeksi. Lain mukaanhan yksi ja sama pilleri saattaa jonkun toisen henkilön käsissä muuttua huumausaineeksi. Eittämättä myös alkoholi on huumausaine, ikäänkuin se ei vaikuttaisi keskushermostoon kuten muutkin huumaavat aineet. Onhan se kaksinaismoralistista hyväksyä humaltuminen alkoholista, mutta ei kuitenkaan jostain miedommasta aineesta, esimerkiksi kannabis on mielestäni sellainen, ainakin kirkkaisiin verrattuna.

Prismasta tuli kerran ohjelma, jossa alan asiantuntijat listasivat huumausaineita ja eikö vain alkoholi ollutkin siellä kärkisijoilla. Lisäksi meillä on paljon erilaisia sekäkäyttäjiä, kun hyväksymme lääkärin kirjoittamat rauhoittavat ja unilääkkeet ja kuten tiedetään suomalaiset imevät kitusiinsa ennätysmäärän alkoholia, ei sitten ole ihme että nuppi sekoaa ja tapahtuu erilaisia veritöitä, kun päässä muka vain napsahtaa.

Ja mitä tulee itse kysymykseen että hyväksynkö huumeet, niin siihen minun on aika vaikea vastata koska huumaavia aineita on niin erilaisia. Sanotaan nyt vaikka näin, että hyväksyn miedon alkoholin, Alkot voisi sulkea kokonaan ja tupakka kiellettävä siinä missä muukin pössyttely. Ja mitä eri psyykelääkkeisiin tulee, niin niiden kirjoittamisesta voitaisiin vaatia kahden eri lääkärin lausunto. En tiedä esimerkiksi miksi minun 72-vuotiaalle äidilleni kirjoitetaan rauhottavia ja nukahtamislääkkeitä ja sitten hän lipittelee kaljaa aika usein ja käyttäytyy ihan sekavasti kuten arvata saattaa. Ja sekin vielä että näitä reseptejä voi hakea yksityisiltä, eikä niitä kukaan sen kummemmin valvo.

• frost-free

hyväksy huumeidenkäyttäjät pitäisi ainakin ensin sterilisoida ja syöttää jotain panemishaluja estävää lääkettä.
      Nytkin luin jostain ämmien lehdestä jutun miten joku käyttäjä & hänen poikaystävänsä saivat lapsen (vieläpä kaksoset!?!) ja se oli syy lopettaa TÄLLÄ ERÄÄ.

Entäs sitten kun se ei riitä enää..Onko lapsi myöskään joku vitun hilleri joka tehdään tekemään oma mieli paremmaksi? Ei ole.

• zno85

Alkoholi on itseasiassa yksi vahvemmista huumeista niin en kyllä ymmärrä mite te täällä lässytätte. Jos joku käyttää kerran tai pari kuukaudessa Kannabista tai ekstaasia niin en näe siinä mitään ongelmaa.

• huokaus ja huoh

Olen kyllä yllättynyt siitä miten kielteisiä kantoja naisilla täällä keskimäärin on. Näyttää tosiaan huumevastainen -propaganda tehneen työnsä. Itselläni on esso puhtaasti viihdekäytössä esim. baareissa, enkä todellakaan koe olevani pohjalla. Minulla on työ, koti ym., kaikki kunnossa. En myöskään tee rikoksia saadakseni rahaa. Harkitsin mainitsevani asiasta tyttöystävälleni, mutta näitä vastauksia luettuani taidanpa jättää vaan suosiolla kertomatta.

• 6+7

kyllä se sen vielä huomaa itsekin, tai on jo huomannut jos yhdessä käytte viihteellä.

• tuleemielenvika

EN käytä huumeita enkä käytä ollenkaan, ainoat mitä käytän on kalja, en edes viinaa.

Kannabis tuhoaa aivotkin pysyvästi.

• asdcxzcwsa

"Kannabis tuhoaa aivotkin pysyvästi."

Taas tätä... Ei tuhoa koittakaa nyt ymmärtää.

• ei huumeille
        asdcxzcwsa kirjoitti:

"Kannabis tuhoaa aivotkin pysyvästi."

Taas tätä... Ei tuhoa koittakaa nyt ymmärtää.

aivosoluja tuhoaa, niin kuin alkoholi. Ja seiskan lukeminen.

• aivotmenevätpois..

En hyväksy mitään huumeita, koska siinä menee aivot paskaksi.
      - tarjottu on vaikka mitä-.
      aivo

• Ganjabis

Et siis varmaan sitten myöskään hyväksy alkoholia, joka on yksi haitallisimmista huumeista mitä löytyy?

• EiSeNiinVakavaaOle

Pössyttelyn sallisin, ja olen sallinutkin exän kohdalla. En todellakaan mtään nappeja tai piikittämistä!!

• 2+14

En.
      Pössyttelijät ite väittää, että se on harmitonta eikä vaikuta mitenkään. Kuka tahansa ei-pössyttelevä kaveri kyllä voi kertoa, miten turhauttavaa on katsella ja kuunnella huumeidenkäyttäjien juttuja. Juttuja, joita he itsekään ei tunnin päästä enää muista, vaikka sillä hetkellä muka oli niin hienoja ajatuksia.

• ajatus vaan..

huumeet on paha, alkoholi on huume...

jos vähään analysoidaan tämä aine, "koordinaatio, reaktionopeus, arvostelukyky, ja tarkkaavaisuus heikkenevät.
      Voimakas humalatila vaikuttaa vahvasti aivojen muistikeskukseen.
      Runsas juominen voi johtaa täydelliseen muistinmenetykseen humalatilan ajalta.
      Etanolin sedatiivisen vaikutuksen takia sen runsas juominen johtaa tajunnan menetykseen tai nukahtamiseen.
      Erittäin suurina annoksina etanoli on hengenvaarallista ja aiheuttaa kuoleman.
      Useat alkoholit ovat myrkyllisiä, mukaan lukien etanoli(viina)
      Ne ovat keskushermostoa lamauttavia aineita, joiden palamistuotteet ovat myrkyllisiä ja aiheuttavat humalatilan jolloin ihmisen tajunnankyky heikkenee. Myöhemmin sitä kutsutaan krapulaksi"

tämä meidän alkoholikultuuri vitusti pielessä,
      oppii jo nuoresta asti että kylän kovin jätkä on se joka juo eniten..
      alkoholi on pilannut niin monta hyvä ihmistä!
      alkoholisti ja addiktin ero ei ole muuta kuin eri aineet vaan!
      ainut pahempi aivomyrkky olis varmasti aspartaamia

kuitenkin juon.. kyllä ihminen on TYHMÄ!

ajatus:lähi-itä ei juodaan enkä käyttää huumeita.. MUTTA jihad naistenvasteen epävarmuutta pyhä sota.. ottaa pari kalja ja rauhottuu perkele! ;)

• nainen,erillainenko?

Ompas täällä kielteisiä kantoja. Tässä olisi yhden naisen kokemuksia...

Täällä yksi 22 vuotias nainen joka aloitti pössyttelyn 15-vuotiaana, ja lopetin siinä n 20 vuotiaana. Pössyttelin melkein joka päivä 5 vuoden ajan - tällähetkellä asun yksin, käyn töissä, olen käynyt lukion, päässyt läpi ihan hyvin arvosanoin, ja nyt haen yliopistoon. Eli elämä menee ihan hyvin - vaikka ylä-asteen viimeiset vuodet ja koko lukion ajan pössyttelinkin.

On totta, että kannabis on portti vahvempiin huumeisiin. Kun poltat tarpeeksi kauan, toleranssit nousevat, etkä pääse pöllyyn enää niin helposti - silloin aletaan ottamaan niitä vahvempia. Tässäkin mitataan ihmisen oma henkinen vahvuus; pystytkö pitämään hieman taukoa, että toleranssit kannabikseen laskevat, vai oletko niin syvällä, että pää on pakko saada sekaisin vahvemmilla? Yleensä nämä ihmiset, jotka eivät tähän taukoon pysty, heillä on ongelmia omassa elämässään: masennusta, ehkä vaikeuksia perheessä/parisuhteessa jne. Jotkut ryyppää, jotkut polttaa, jotkut vetää kamaa.

Se, miten kannabiksen jatkuva käyttö vaikuttaa sinuun, riippuu täysin omasta psyykkeestäsi. Oletko henkisesti vahva vai heikko ihminen? Yleensä nämä heikot ihmiset eivät pysty pitämään polttamistaan/muuta käyttöään kurissa, ja alistuvat sille pienelle peikolle joka sanoo aivoissa että pakko päästä sekaisin.

Nykyajan nuoret melkein kaikki polttavat. Ihan oikeasti. Vaikka osan on sitä niin vaikea uskoa, mutta totta se on. Silloinkun minä aloitin pössyttelyn, poltti vain noin 20 kaveria. Nyt asia onkin niinpäin, että tunnen ehkä 5-6 ihmistä, jotka ei polta. Nykyään hekin, jotka minua silloin 15-vuotiaana kamalasti kritisoivat, pössyttelevät päivittäin. Joillakin se pysyy lapasessa, mutta valitettavasti on tullut nähtyä paljon pahempaakin. (3 kaveria jo ollut suljetulla osastolla - kokaiini sekoitti pään aika loistavasti ja valitettavasti yksi heistä ei tule ehkä koskaan enää kuntoon, sai aika pahan skitsofreenian ja psykoosin)

Itse olen kokeillut melkein kaikkia vahvempia huumeita kerran tai kaksi -täysin viihdekäyttönä. Jos niitä osaa katsoa ja ajatella oikein, ne eivät ole sen arvoisia että niitä alkaisi päivittäin, edes viikottain tai kuukaisittain ottamaan. Niistä tulee paha olo, menee aivan liian sekaisin tai ne tuntuvat aivan liian hyviltä. Esimerkiksi extaasista tulee aivan laittoman hyvä olo, ja siksi en siihen tai muihinkaan vahvempiin enää ikinä koske.

Mutta takaisin kannabikseen - miten se vaikutti minuun? Minä, jolla on aika paha diagnosoitu ADHD - sain kerrankin "rauhoituksen" sairauteeni. Pystyin kerrankin istumaan alas ja tuijottamaan tvn kuvaruutua ilman käsien hikoilua ja jalan kokoaikasta heiluttamista. Pystyin ensimmäistä kertaa elämässäni oikeasti rentoutumaan. Siksi varmaan jatkoinkin käyttöä niin monta vuotta. Pystyin kuitenkin hoitamaan koulut pois alta, ja vielä ihan hyvin tuloksin. Luin ylioppilas kirjotuksiin aina jointti kädessä, ja voin kertoa että opiskelu pilvessä maittoi paljon enemmän kuin selvinpäin. Mutta oli asiolla kääntöpuolensakkin; minusta tuli aika laiska, ei oikein jaksanut siivota tai hoitaa muita kotiin liittyviä askareita. Ne täytyi hoitaa ennen polttamista, selvinpäin.

Alkoholi, se vasta vaarallinen huume onkin. Väitän, että alkoholi on paljon vaarallisempi kuin kannabis. Vertauksena; aina kun juon viinaa, joudun todennäköisesti tappeluun koska alan haastaa riitaa. Pilvessä en ikinä haastaisi riitaa, koska ei vain yksinkertaisesti jaksa eikä kiinnosta, haluaa vain nauttia olostaan ja rentoutua. Kannabis ei tuhoa samalla tavalla maksaa tai aivoja kuin alkoholi ja se auttaa kipuihin. Äidilläni oli syöpä, ja hänelle tarjottiin kannabista kivunlievitykseen, ja oli mahtavaa nähdä äidin hymyilevän ja nauravan ilman kipuja tai teeskentelyä.

Suomessa jokaisella on oikeus omaan mielipiteensä - jotkut vetää pään sekaisin alkoholilla, toiset huumeilla, jotkut tykkää toiset taas ei. Ja jos jossakin asiassa suomalaiset ovat hyviä, niin muiden ihmisten arvostelussa, VARSINKIN asioissa joista arvostelijalla ei ole itsellään minkäänlaista kokemusta tai käsitystä.

• Kaikesta ei tarvitse olla henkilökohtaista kokemusta, tajutakseen onko siinä järkeä vai ei. :-)

Mitä järkeä on ottaa tietoinen riski jäädä nalkkiin tai kuolla ekaan kertaan? Tietysti ymmärrän, jos ei elämällä ole mitään väliä. Kiva kuolema pää sekaisin. Ei tee niin pahaa, kun tolkuissaan. :-)

Mites ne läheiset sitten? Onko niiden tunteilla asiaan mitään merkitystä?

• nainen,erillainenko?
        tinka_tiger kirjoitti:

Kaikesta ei tarvitse olla henkilökohtaista kokemusta, tajutakseen onko siinä järkeä vai ei. :-)

Mitä järkeä on ottaa tietoinen riski jäädä nalkkiin tai kuolla ekaan kertaan? Tietysti ymmärrän, jos ei elämällä ole mitään väliä. Kiva kuolema pää sekaisin. Ei tee niin pahaa, kun tolkuissaan. :-)

Mites ne läheiset sitten? Onko niiden tunteilla asiaan mitään merkitystä?

Jep, sinäkin taas yksi lehtien propagandan uskoja ;)

Niin, mutta onko sinusta fiksumpaa riehua kaupungilla 3 promillen kännissä, sammua lumihankeen, joutua raiskatuksi, ryöstetyksi...?

Vai istua kotona turvassa pilvessä? Kannabista ei voi ottaa yliannostusta - se on n 30 kg, eikä KUKAAN pysty polttamaan niin paljoa. Nukahdat siinä 5-6 gramman jälkeen ;) Eikä kukaan ole koskaan kuollut kannabikseen. Vahvempia huumeita en puolusta, ne on ihan paskaa. Puhun ainoastaan kannabiksen puolesta.

kannbis on suomalaisten mielestä paha huume, koska se on laiton. Matkustakaa ulkomaille, ja poistukaa niiltä hotellienne alueilta. Paljon yleisempää. Tiesitkö, että kannabis on jollain tavalla 25 eri euroopan maassa laillista? Suomi tulee näissä asioissa aina perässä. Luulen, että noin 10-30 vuoden kuluttua kannabis on myös suomessa jollain tavalla laillista.

Ja se nalkkiin jäämisen pelko on myös kutkuttavaa - ja suomessa harvemmin kannabiksesta vankilaan joudut ;) sakot saat käytöstä ja halussapidossa, joiden suurus riippuu paljon sulla on sitä pilveä taskussa ja minkä laatusta se on. (lue: onko hyvää pilveä vai ei). Sehän on ihan jokaisen OMA asia mitä sinne nokkaansa tai naamaansa tunkee. jos on niin typerä että ottaa tietoisesti liian ison lainin, niin siitä vaan.

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2008/07/669288/eu-raportti-kannabis-tupakkaa-ja-alkoholia-turvallisempaa

siinä myös kaikille lehtien propagandan uskojille hieman luettavaa, jospa nyt uskoisitte ettei se kannabis niin vaarallista ole, kun se ihan MTV3 nettisivuillakin lukee? :)

• Ei nimee
        nainen,erillainenko? kirjoitti:

Jep, sinäkin taas yksi lehtien propagandan uskoja ;)

Niin, mutta onko sinusta fiksumpaa riehua kaupungilla 3 promillen kännissä, sammua lumihankeen, joutua raiskatuksi, ryöstetyksi...?

Vai istua kotona turvassa pilvessä? Kannabista ei voi ottaa yliannostusta - se on n 30 kg, eikä KUKAAN pysty polttamaan niin paljoa. Nukahdat siinä 5-6 gramman jälkeen ;) Eikä kukaan ole koskaan kuollut kannabikseen. Vahvempia huumeita en puolusta, ne on ihan paskaa. Puhun ainoastaan kannabiksen puolesta.

kannbis on suomalaisten mielestä paha huume, koska se on laiton. Matkustakaa ulkomaille, ja poistukaa niiltä hotellienne alueilta. Paljon yleisempää. Tiesitkö, että kannabis on jollain tavalla 25 eri euroopan maassa laillista? Suomi tulee näissä asioissa aina perässä. Luulen, että noin 10-30 vuoden kuluttua kannabis on myös suomessa jollain tavalla laillista.

Ja se nalkkiin jäämisen pelko on myös kutkuttavaa - ja suomessa harvemmin kannabiksesta vankilaan joudut ;) sakot saat käytöstä ja halussapidossa, joiden suurus riippuu paljon sulla on sitä pilveä taskussa ja minkä laatusta se on. (lue: onko hyvää pilveä vai ei). Sehän on ihan jokaisen OMA asia mitä sinne nokkaansa tai naamaansa tunkee. jos on niin typerä että ottaa tietoisesti liian ison lainin, niin siitä vaan.

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2008/07/669288/eu-raportti-kannabis-tupakkaa-ja-alkoholia-turvallisempaa

siinä myös kaikille lehtien propagandan uskojille hieman luettavaa, jospa nyt uskoisitte ettei se kannabis niin vaarallista ole, kun se ihan MTV3 nettisivuillakin lukee? :)

Ymmärrän kyllä mielipiteesi kannabikseen.. tästä sivusta lukeneena.

Mutta joillain on myös huonoja kokemuksia sauhupäistä.. Ennen sitä nuorena itekin saattoi savut imasta, mutta nykyään olen niiiiin vastaan kuin vaan olla ja voi :)

Sauhun puolesta puhujat eivät käsittääkseni ole saaneet "nauttia" sen varjopuolista.. mitä se tekee lähipiirille, kun itsensä onnistuu joku vetään liian syvälle sauhuun. Todellakin voi aiheuttaa agressiivista käyttäytymistä ja "psykooseja", jos jää "aamupaukut" saamatta.. eikä tuollaiseen edes tarvita vuosien päivittäistä käyttöä. Harvoille noin käy, mutta.. mitä heikompi ihminen on päästään, sitä helpommin sitä menee syvälle. :(

Voi vilpittömästi todeta, etten toivo kenenkään muun elämän menevän ni vituiks mitä exälläni meni. Siinä sivussa sain oma osani, niin fyysisesti kuin velkojenkin muodossa.. joita maksan vielä tänäkin päivänä, mutta eipähä tarvi enää katella toisen hidasta kuolemaa.

Laittomuudesta sen verran.. että sauhutellessa vois pitää mielessä, et HA tulee myös puolisollekin joissain tapauksissa, mikäli munailee tarpeeks. Ilman että olis ees käyttänyt. :D Nyt jo voi nauraa, kun kirjat puhdistu lopulta.

• nainen,erillainenko?
        Ei nimee kirjoitti:

Ymmärrän kyllä mielipiteesi kannabikseen.. tästä sivusta lukeneena.

Mutta joillain on myös huonoja kokemuksia sauhupäistä.. Ennen sitä nuorena itekin saattoi savut imasta, mutta nykyään olen niiiiin vastaan kuin vaan olla ja voi :)

Sauhun puolesta puhujat eivät käsittääkseni ole saaneet "nauttia" sen varjopuolista.. mitä se tekee lähipiirille, kun itsensä onnistuu joku vetään liian syvälle sauhuun. Todellakin voi aiheuttaa agressiivista käyttäytymistä ja "psykooseja", jos jää "aamupaukut" saamatta.. eikä tuollaiseen edes tarvita vuosien päivittäistä käyttöä. Harvoille noin käy, mutta.. mitä heikompi ihminen on päästään, sitä helpommin sitä menee syvälle. :(

Voi vilpittömästi todeta, etten toivo kenenkään muun elämän menevän ni vituiks mitä exälläni meni. Siinä sivussa sain oma osani, niin fyysisesti kuin velkojenkin muodossa.. joita maksan vielä tänäkin päivänä, mutta eipähä tarvi enää katella toisen hidasta kuolemaa.

Laittomuudesta sen verran.. että sauhutellessa vois pitää mielessä, et HA tulee myös puolisollekin joissain tapauksissa, mikäli munailee tarpeeks. Ilman että olis ees käyttänyt. :D Nyt jo voi nauraa, kun kirjat puhdistu lopulta.

Joo, ei tosiaan sovi kaikille se kannabiskaan. Mutta yleensä sellaisille henkilöille mikään muukaan päihde ei sovi. Poikkeuksia tietysti on.

Ikävää kuulla, että exälläsi lähti mopo käsistä. :(

• En hyväksy, koska ne tuhoo ihmisen terveyden ja pääkopan. Samalla myös monen muun elämä voi mennä perseelleen siinä sivussa. Periaatteessa mulle on se ja sama jos joku haluu heittää oman elämänsä huitsin helvettiin, eikä arvosta elämäänsä. Niin antaa mennä, mut koska asia ei ole niin mustavalkoinen. En hyväksy.

Mikäs siinä, jos syövän kourissa makaa ja tekee kuolemaa, jos silloin on pöllyissään. Mut noin muuten itsetuhoisia ihmisiä en arvosta kovin ylös.

• nainen,erillainenko?

Pätemisen tarve kaikista suurin tarve on ;) Ainakin sulla. Ja mun äiti selätti sen syövän, eikä tehnyt kuolemaa. ;)

• tikru..
        nainen,erillainenko? kirjoitti:

Pätemisen tarve kaikista suurin tarve on ;) Ainakin sulla. Ja mun äiti selätti sen syövän, eikä tehnyt kuolemaa. ;)

En puhunutkaan sun äidistä. Vaan yleisesti, luin vasta vastaukseni jälkeen sun äidistäsi. Mä olen höttöaivoja nähnyt tarpeeksi. Tietääkseni mistä on kyse ja puhun.

• dsjkfsögvsö

En hyväksy huumeita, mutta jos se narkkari löytyisi omasta lähipiiristä niin tekisin kaikkeni että tämä henkilö pääsisi niistä eroon. Ei siis minusta ole kohtuullista heittää ihmissuhdetta menemään huumeiden takia ellei tyyppi sitten ala ihan väkivaltaiseksi tai muuten ala käyttäytymään uhkaavalla tavalla.

• yksin kotona

Jos mun veli alkais käyttää huumeita niin vetäisin sitä turpaan ja en puhuis sen jälkeen sille enään ikinä. Yks mun vanha luokka kaveri kuoli huume ja viinan sekakäytön takia puol vuotta sitten.Lisäksi käräyttäisn ihan saletisti poliisille mun veljeni jos tietäisin et sillä on huumeita. Tekisin ihan mitä vaan ettei se sekaantuisi niihin. Alkoholi on jo tarpeeksi paha.

• NNN32

Kaiken liikakäyttö on väärin. Tähän kysymykseen on aika vaikeaa vastata, kun "huumeet" käsittää aika paljon eri aineita ja toisaalta "ihmiset" koostuu joukosta määrättömän erilaisia yksilöitä joilla on erilaisia addiktioherkkyyksiä ja toleransseja. Jotkut pystyvät siihen pelkkään viihdekäyttöön, jolloin en näkisi "huumeita" niin vaarallisina - toisilla taas se pään sekaisin saaminen / hyvän olon tunteen saaminen jää päälle ja seuraukset eivät tietenkään ole silloin kovin hyvät yleensä. Tämä koskee luonnollisesti myös alkoholia.

Tällaisten kysymysten esittäminen tämän kaltaisilla foorumeilla on hieman kestämätöntä. En ymmärrä, miksi ihmiset kommentoivat ja antavat mielipiteitään asioista, joista eivät oikeasti tiedä yhtään mitään. Jotkut ihmiset eivät edes halua nähdä ympärilleen eikä tietää mitään mistään ja silti luulevat tietävänsä ja olevansa niin oikeassa asiassa kuin asiassa.

• Sattu Viitana

Miedot huumeet eivät ole vaikutuksiltaan yhtään sen pahempia kuin alkoholikaan, kriminalisointi tekee niistä pahoja.

Tuolla pohjalla on kysymys, että miksi ihmeessä pää pitää saada sekaisin?

• Sattu Viitana

Enkä tuomitse, tupakan kanssa tuli sen verran takuttua, että luulen tietäväni mitä on olla riippuvainen jostain. Jos joku kama koukuttaa monta kertaa pahemmin kuin tupakka, niin siinä on takuulla olemista.

• joku vaan

En hyväksy. Tosin kannabista en luokittele huumeeksi, alkoholin ja tupakan kylläkin.

• niinpä, sillä erotuksella vaan että alkoholit ja tupakat myydään ihan kaupoissa ja kannabis sun muut luokitellaan ns. pahoiksi aineiksi jostain syystä.. ihan yhtälailla se viinaki on paha jos sitä joka päivä kittaa, tupakasta puhumattakaan.

• N22....

Monet ihmiset polttaa kannabista nykypäivänä ja se on suosittua myös julkkisten kesken! Minulle on tarjottu useaan otteeseen, mutta en oo koskaan maistanu. Itse en hyväksyis poikaystävällä pössyttelyä. Exä diilas pilveä ennenku tavattii ja lopetti sen omasta tahdostaan kun seurusteltiin (tai sanoi ainakin..) Seki et oli diilaillu nii selvis vasta suhteen aikana.. no mut oli sekasi koko tyyppi, en tiedä johtuko pilvestä vai lapsuustraumoista, mut suhteessa oli paljon henkistä ja fyysistä väkivaltaa... Ite en nähny et se olis polttanu eikä ikinä tarjonnu, et hyvä et ei sentää mulle sitä yrittäny tunkea! Kaikenlisäks sain tyypiltä vielä klamydian vaikka oli vanonnut että on ihan puhdas! :o Joo.. no mut nyt on kaikki hyvin ja seurustelen miehen kanssa, joka ei polta eikä juo ja suhde on kaikinpuolin hyvä!

Jos joku perheenjäsenistä käyttäis nii yrittäisin kaikin keinoin auttaa ja tukea, että pääsis eroon aineista. Itse en hyväksy aineiden käyttöä, mut ei ne ihmisarvoo alenna vaikka joku käyttää. Silti rakastaisin sisaruksiani!!

Itse juon silloin tällöin ja myös hyväksyn sen sisaruksiltani ja kumppaniltani. Tärkeintä on se, että osaa pitää rajat, eikä juo övereitä. Mieheni ei vaan halua lähteä baareihin eikä ole juonut kertaakaan suhteemme aikana, mikä on kyllä tosi hyvä juttu.

• .

Tätä topikkia selanneena, olen entistä vakuuttuneempi että minun pitäisi alkaa käyttää kovia huumeita. En vain tiedä mistä niitä saa ja mitä ne maksavat.

• n 25

Riippuu mikä huume, missä määrin ja mihin tarkoitukseen. Pössyttely ok, jos se on hallinnassa (ei vaikeutta olla ilman, ei säännöllistä käyttöä, ei "lääkitse" sillä omia psyykkisiä ongelmiaan). Olen itsekin kokeillut useamman kerran hasaa ja vihreetä Damissa myöskin, ei ongelmaa. Jos kumppani taas käyttäisi koukuttavampia aineita, esim piri tai heroiini niin en hyväksyisi, enkä varmaan tällaiseen ihmiseen lähemmin edes tutustuisikaa. Addiktio (päihteisiin) on itseaiheutettua, kun ei osaa tunnistaa ja käsitellä omia ongelmiaan. Mitä tuohon porttiteoriaan muuten tulee: naurettavaa pelottelua ja kärjistämistä.

En myöskään hyväksy tupakointia, juomisenkin pitää olla todella harvaa ja homman pysyä hanskassa. Tuo juominen nimenomaan on paljon yleisempi ongelma ja todella paha. Moni parisuhde kärsii, puhumattakaan tästä juomisongelmaisen omasta kunnosta.

• rger

te ihmiset ette edes tiedä kuinka paljon parempiakin päihteitä on kuin alkoholi. alkoholistahan ihminen menee aivan sekasin ja valtio tuottaa alkoholin myymisellä ja jos kannabis laillistettaisiin ja alkoholi kiellettäis niin mitä hyötyä siitä olis yhteiskunnalle kun se ei tuota sillä pilvellä koska sitä voi kotonakin kasvattaa mutta alkoholi on taas helpompi tapa taas tuottaa rahallisesti

• Anonyymi

En hyväksy ja kaveripiiristä lentää sellaiset jotka niihin sortuu, en halua olla missään tekemisissä narkkien kanssa.

• Anonyymi

En ole koskaan hyväksynyt . Lemppaan sellaisen heti kaveripiiristäni jonka kuulen käyttäneen muuta kuin alkon tuotteita .

• Anonyymi

Aika tekopyhää tuokin että laillinen huume käy.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3781
    2. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1513
    3. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      235
      1402
    4. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      1106
    5. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      73
      948
    6. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      251
      948
    7. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      933
    8. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      62
      928
    9. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      99
      864
    10. Kaipaan sua, Jii

Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂
      Ikävä
      56
      754
    Aihe