Kun asuu yksin, niin ei aina viitsi tehdä itselleen ruokaa, vaan syö mielummin valmiita ja nopeita eineksiä. Tuttua varmaan monille sinkuille. Mutta einesruuissa on hirveästi eroja. Jotkut ovat ihan ok makuisia ja jotkut ihan hirveitä. Itse tykkään paljon Apetitin tuotteista. Mites muut sinkut?
Parhaimmat valmisruuat?
53
2634
Vastaukset
- .
En syö einespaskaa.
- näin on
Sama täällä, oli yksin tai kaksin, rakastan laittaa HYVÄÄ RUOKAA ! Mitään lisäaine mössöjä en syö, hernekeittoa lukuunottamatta ja sitäkin aika harvoin.
- sir_eino
Kasvisvalmisruokien valikoima on kohtuullinen. En muista mikä valmistaja tekee soijanakkeja ja soijapihvejä enkä jaksa kävellä pakastimelle tarkistamaan, mutta joku ruotsalainen (?) se taitaa olla. Vihreä paketti. Ihan hyvää. Apetitin punajuuripihvit on myös hyviä ja kasvisthaicube on hyvää.
Mutta... Ei mulla ole tuota ongelmaa. Kasvisruokaa saa halutessaan valmistettua niin helposti kun tofua tai tölkkipapuja ei ole pakko kypsentää. Keittää vaikka nuudeleita, silppuaa vähän vihanneksia ja tofua joukkoon, lisää mausteita ja syö. Helppoa ja nopeaa, menee muutama minuutti. - sdfghjklööödgffd
Mä olen syönyt niin paljon valmisruokia että mieluummin olen nykyään vaikka syömättä mitään kuin söisin valmisruokia.
- Vähän lisää
Kasvisruuista puheenollen Apetitin porkkanapihvit ovat hyviä myös. Jalostajan mikrokeitot myös maistuvat.
- also_sprach_jungfrau
Saarioisten kasvispullat ovat mainioita.
- 37
Minkälaisia pullia ne on?
- also_sprach_jungfrau
37 kirjoitti:
Minkälaisia pullia ne on?
Nämä siis: http://www.saarioinen.fi/tuotteet/tuotehaku/?TUOTEID=3136
Niissä on vaan se huono puoli, että kun niitä ostaa, niin ei syö sitten mitään muuta kuin niitä moneen päivään. Tai näin käy ainakin minulle... - sir_eino
also_sprach_jungfrau kirjoitti:
Niissä on vaan se huono puoli, että kun niitä ostaa, niin ei syö sitten mitään muuta kuin niitä moneen päivään. Tai näin käy ainakin minulle...Noita tullut joskus festareilla syötyä... Näppäriä.
- 37
Niissä on vaan se huono puoli, että kun niitä ostaa, niin ei syö sitten mitään muuta kuin niitä moneen päivään. Tai näin käy ainakin minulle...Ai en tiennytkään että tuollaisia on. Pitää kokeilla.
- also_sprach_jungfrau
sir_eino kirjoitti:
Noita tullut joskus festareilla syötyä... Näppäriä.
... ja riippuvuutta aiheuttavia!
- also_sprach_jungfrau
37 kirjoitti:
Ai en tiennytkään että tuollaisia on. Pitää kokeilla.
Kokeile kokeile! Nämäkin ovat hyviä: http://www.apetit.fi/tuotteet/nayta/kasvispihvi
- sir_eino
... ja riippuvuutta aiheuttavia!
Vähän kuteen pinaattiohukaiset.
Mutta pyrin välttelemään valmisruokia. En syö niitä hirveän usein. Kasvisruoan tekeminen itse on niin helppoa. Meinasin jo kirjoittaa että yhdeltä foorumilta löytyy näppäriä vinkkejä mutta sitten muistin että kirjoittelen sinne ajoittain itse, melkein omalla nimelläni. Heh. Ehkä en paljasta. - Nälkäinen...
sir_eino kirjoitti:
Vähän kuteen pinaattiohukaiset.
Mutta pyrin välttelemään valmisruokia. En syö niitä hirveän usein. Kasvisruoan tekeminen itse on niin helppoa. Meinasin jo kirjoittaa että yhdeltä foorumilta löytyy näppäriä vinkkejä mutta sitten muistin että kirjoittelen sinne ajoittain itse, melkein omalla nimelläni. Heh. Ehkä en paljasta.Paljasta nyt.
- 37
Kokeile kokeile! Nämäkin ovat hyviä: http://www.apetit.fi/tuotteet/nayta/kasvispihvi
Kiitti vinkeistä.
- Nirsoilija
Monissa eineksissä on hirveästi elttaantuneen makuista rasvaa. Ja paljon säilöntäaineita.
- Ei kaikissa
Se riippuu kyllä ihan eineksestä. On hyviä ja huonoja.
- nöösi_poika
Yleensä menee noita HK:n Via -valmisruokia (muka laadukkaita...).
Lisäksi mainittakoon Saarioisen 2011 alkuvuonna lanseeraama valmisruokaperhe, jonka laatu on kohdillaan: 350 gramman "lautasia", joissa mm. Italian ja Intian makuja Sweet&Sour -kanasta Pasta Amatricianaan. 4 euron hinnalla erittäin hyvä hinta-laatu -suhde.- Siitä ruokaperheestä
Muistatko löytyykö siitä chili con carnea? Saarioisilla nimittäin oli monia vuosia sitten chili con carne-ateria ja oli ihan hyvä, mutta jossain vaiheessa sitä lakattiin valmistamasta. Olen kaivannut..
- sir_eino
Siitä ruokaperheestä kirjoitti:
Muistatko löytyykö siitä chili con carnea? Saarioisilla nimittäin oli monia vuosia sitten chili con carne-ateria ja oli ihan hyvä, mutta jossain vaiheessa sitä lakattiin valmistamasta. Olen kaivannut..
Kunnon chili sin carne maistuisi.
- 5+20
Suurin osa on aika surkeita, mutta pakosta noita tulee kyllä aina silloin tällöin syötyä.
Pirkka jauhelihakastike ja spagetti on ihan OK, mutta se HK:n on vähän parempi ja ostaisin sitä mutta kun HK:n laatikko on 500g ja tuo Pirkka 250g. Jotkin Saarioisten keitoista on myös ihan syötäviä, mutta osassa on ihan liikaa mausteita omaan makuuni. Atrian rusinatonta maksalaatikkoa tulee myös joskus osteltua, mutta ei sitä oikein kovin useasti viitsi syödä. Valmis makaronilaatikot ovat kyllä syötäviä, mutta eivät kyllä maistu ilman ketsuppia oikeastaan yhtään millekään ja makaronilaatikkoa on niin helppo itse tehdä etten tuota moskaa ole enää vuosiin ostanut. - pirun sosiaalistajat
Kitchen Joy:n thaimaalaiset broileriateriat ovat aivan parhaita.
Siis nämä:
http://www.lejos.fi/tuotteet/kitchens-joy Piiraskartanon lihapiirakat on hyviä. Hernekeitto leivän kanssa on sitten toinen pääruokalajini ollut jo jonkin aikaa. Hernekeitoissakin on eroja.
- ejiobj40gu30948ufij2
itse tulee syötyä paljon niitä roiskeläppäpitsoja, halpoja ja kyllä niitä nälkäänsä syö. Ruuanlaitto ei kiinnosta yhtään kun se veisi vähästä vapaa-ajasta niin paljon, on mielenkiintoisempiakin harrastuksia joihin ei aikaa tunnu olevan tarpeeksi milloinkaan muutenkaan.
Suurkiitos sille joka keksi mikrouunin :)
- ES
Kirjoitin ylös joitain einesvinkkejä. Miten ihmeessä mun ruokavalio on päätynyt sellaiseksi että syön vain leipää, tonnikalaa purkista, appelsiineja ja iltapalaksi suklaata. Plus teetä. Olisihan kaupassa vaikka mitä, mutta kun en osaa... Joo. Älkää sanoko mitään.
- vinkkejä
Tässäpä muutama helppo ruoka vinkki sinkuille (ja muillekin)
Jauhelihakastike:
paitat jauhelihan pannulla, kaadat sekaan valmiin tomaatti pohjaisen kastikeet (dolmio, barilla, mikä ikinä itsestä maistuu parhaalle), kaadat sekaan 0,5 dl ruokakermaa, kiehautat. Keität pastaa ja ladot lautaselle ja syöt! Aikaa menee noin 15-20 minsaa ja ruokaa yleensä tulee niin paljon että syö kaksi päivää (sinkut siis).
Samalla tyylillä voi tehdä esim. tonnikala kastikkeen, jauhelihan sijasta laitat tomaattiin tonnikalaa ja syöt pastan tai riisin kanssa.
Helppoja ohjeita netti täynnä, ei tarvitse syödä kaameita eines moskia ja varmasti on tuoreempaa ruokaa! Jotkin valmis keitot on ok, mikään muu ei maistu miltään...
Minulla on muutama hyvä ja helppo sinkku ihmiselle sopiva resepti, jos haluatte kirjoitan ne tänne! - ES
vinkkejä kirjoitti:
Tässäpä muutama helppo ruoka vinkki sinkuille (ja muillekin)
Jauhelihakastike:
paitat jauhelihan pannulla, kaadat sekaan valmiin tomaatti pohjaisen kastikeet (dolmio, barilla, mikä ikinä itsestä maistuu parhaalle), kaadat sekaan 0,5 dl ruokakermaa, kiehautat. Keität pastaa ja ladot lautaselle ja syöt! Aikaa menee noin 15-20 minsaa ja ruokaa yleensä tulee niin paljon että syö kaksi päivää (sinkut siis).
Samalla tyylillä voi tehdä esim. tonnikala kastikkeen, jauhelihan sijasta laitat tomaattiin tonnikalaa ja syöt pastan tai riisin kanssa.
Helppoja ohjeita netti täynnä, ei tarvitse syödä kaameita eines moskia ja varmasti on tuoreempaa ruokaa! Jotkin valmis keitot on ok, mikään muu ei maistu miltään...
Minulla on muutama hyvä ja helppo sinkku ihmiselle sopiva resepti, jos haluatte kirjoitan ne tänne!Kirjoita, ainakin mulle kelpais ohjeet ja nimenomaan sellaiset hyvin simppelit perusruokaohjeet. En oikeasti osaa laittaa ruokaa. (Kai mun pitäisi osata, mutta en vaan osaa, en ole laittanut... en tiedä miksi en).
- 3y5ewqay67we
ES kirjoitti:
Kirjoita, ainakin mulle kelpais ohjeet ja nimenomaan sellaiset hyvin simppelit perusruokaohjeet. En oikeasti osaa laittaa ruokaa. (Kai mun pitäisi osata, mutta en vaan osaa, en ole laittanut... en tiedä miksi en).
Valmiit italianpata/texmex/meksikonpata jne pussukat on hyviä. Ruskistaa vaan jauhelihan ja heittää sen kattilaan jossa vettä ja valmispussin sisältö ja kiehauttelee jonkin aikaa välillä sekoitellen. Ohjeet löytyy pussin kyljestäkin. Kannattaa ottaa reseptejä netistä ja kokeilla, ei tuo tonnikalalinja kuulosta kauhean hyvältä pitemmän päälle.
- vinkkejä
ES kirjoitti:
Kirjoita, ainakin mulle kelpais ohjeet ja nimenomaan sellaiset hyvin simppelit perusruokaohjeet. En oikeasti osaa laittaa ruokaa. (Kai mun pitäisi osata, mutta en vaan osaa, en ole laittanut... en tiedä miksi en).
makkarakastike:
paista makkarapalat pannulla, että saat niihin vähän väriä. Laita sekaan paseerattu tomaatti (saa jokaisesta ruokakaupasta, pahvi tölkeissä, eri kokoja) 1-2 dl (riippuen kuinka paljon teet kastiketta), lisää joukkoon ruokakermaa (valitse mieluisin vaihtoehto, itse suosin kasvirasvapohjaisia) saman verran kuin tomaattia eli 1-2 dl, mausteeksi lihaliemi kuutiota sen paketissa olevan ohjeen mukaan. Kypsennä niin kauan miedolla lämpötilalla kunnes lihaliemi on sulanut. Keitä perunat (tai makaroonit) ja nauti. (perunat kiehuu nopeammin kun ne kuorii ja paloittelee valmiiksi). Mauteita voi sitten lisätä oman maun mukaan. Voit laittaa kastikkeeseen sekaan vaikka suolakurkkuja jos tykkäät, paloittelet ne vain sinne sekaan.
Wokki:
Kana, possu, naudanliha, lohi, oman maun mukaan.
Osta valmiiksi suikaloituja lihapaloja, marinaadissa jos tykkäät. Paista pannulla että saat niihin vähän sävyä, lisää pakaste wokk vihanneksia, kypsennä kunnes ne ovat pehmeitä. Keitä nuudelit (tai riisit) ohjeet mukaan ja sekoita lopuksi pannulla kaikki keskenään (varsinkin nuudelit maistuu paremmalle jos ne sekoittaa pannussa lihaan ja kasviksiin). Mausteet taas oman maun mukaan jos niitä tahtoo lisätä.
Tortillatkin on nopeita tehdä, löydät kaikki ainekset (paitsi lihan) samasta hyllystä kaupasta.
Eli ostat tortilla lettuja (8 kpl paketissa yleensä) ja vaikka jauheliha täytteen jos teet niin katso sieltä hyllystä sittem siihen sopiva mauste seos, yleensä tex mex, ruskista jauheliha ja sekoita mausta pussissa olevan ohjeen mukaan. Voit viipaloida tomaattia jauhelihan sekaan ja laittaa vaikka maissia myös. Lämmitä tortilla lettu ohjeen mukaan (mikrossa yleensä) ja laita täytteet letut päälle (jauheliha sekoitus, salaatti, mitä nyt sitten haluatkin) ja kääri tortilla rullalle. Lisämakua saa niistä tex mex kastikkeista jos tykkää. Tämä on jo melkein puoli valmis ateria sinänsä, ei tarvitse kuin ruskistaa jauheliha :)
Jos tykkäät valmis kastikkeista kuten uncle bens ja muut niin sitten niitä voi käyttää samalla tavalla kun mitä jauhelihakastikkeen ohjeeseen (edellinen viesti) laitoin, possun, naudanlihan tai kanan kanssa.
Ohjeet ovat helppoja, en tee itse kastikkeita jauhoon, en ole sitä koskaan oppinut ja aikaa noihin menee noin 20- 30 minuuttia. Niitä voi sitten muokkailla jos innostuu kokeilemaan jotain uutta.
Tuossa pari mitkä näin yöllä tuli mieleen, toivottavasti joku saisi jotain vinkkiä, toki minulla on sitten muitakin reseptejä, osan valmistus kestää vähän kauemmin kun pitää uunissa olla, mutta helppoja toki nekin. Laitan lisää jos joku haluaa. - ES
vinkkejä kirjoitti:
makkarakastike:
paista makkarapalat pannulla, että saat niihin vähän väriä. Laita sekaan paseerattu tomaatti (saa jokaisesta ruokakaupasta, pahvi tölkeissä, eri kokoja) 1-2 dl (riippuen kuinka paljon teet kastiketta), lisää joukkoon ruokakermaa (valitse mieluisin vaihtoehto, itse suosin kasvirasvapohjaisia) saman verran kuin tomaattia eli 1-2 dl, mausteeksi lihaliemi kuutiota sen paketissa olevan ohjeen mukaan. Kypsennä niin kauan miedolla lämpötilalla kunnes lihaliemi on sulanut. Keitä perunat (tai makaroonit) ja nauti. (perunat kiehuu nopeammin kun ne kuorii ja paloittelee valmiiksi). Mauteita voi sitten lisätä oman maun mukaan. Voit laittaa kastikkeeseen sekaan vaikka suolakurkkuja jos tykkäät, paloittelet ne vain sinne sekaan.
Wokki:
Kana, possu, naudanliha, lohi, oman maun mukaan.
Osta valmiiksi suikaloituja lihapaloja, marinaadissa jos tykkäät. Paista pannulla että saat niihin vähän sävyä, lisää pakaste wokk vihanneksia, kypsennä kunnes ne ovat pehmeitä. Keitä nuudelit (tai riisit) ohjeet mukaan ja sekoita lopuksi pannulla kaikki keskenään (varsinkin nuudelit maistuu paremmalle jos ne sekoittaa pannussa lihaan ja kasviksiin). Mausteet taas oman maun mukaan jos niitä tahtoo lisätä.
Tortillatkin on nopeita tehdä, löydät kaikki ainekset (paitsi lihan) samasta hyllystä kaupasta.
Eli ostat tortilla lettuja (8 kpl paketissa yleensä) ja vaikka jauheliha täytteen jos teet niin katso sieltä hyllystä sittem siihen sopiva mauste seos, yleensä tex mex, ruskista jauheliha ja sekoita mausta pussissa olevan ohjeen mukaan. Voit viipaloida tomaattia jauhelihan sekaan ja laittaa vaikka maissia myös. Lämmitä tortilla lettu ohjeen mukaan (mikrossa yleensä) ja laita täytteet letut päälle (jauheliha sekoitus, salaatti, mitä nyt sitten haluatkin) ja kääri tortilla rullalle. Lisämakua saa niistä tex mex kastikkeista jos tykkää. Tämä on jo melkein puoli valmis ateria sinänsä, ei tarvitse kuin ruskistaa jauheliha :)
Jos tykkäät valmis kastikkeista kuten uncle bens ja muut niin sitten niitä voi käyttää samalla tavalla kun mitä jauhelihakastikkeen ohjeeseen (edellinen viesti) laitoin, possun, naudanlihan tai kanan kanssa.
Ohjeet ovat helppoja, en tee itse kastikkeita jauhoon, en ole sitä koskaan oppinut ja aikaa noihin menee noin 20- 30 minuuttia. Niitä voi sitten muokkailla jos innostuu kokeilemaan jotain uutta.
Tuossa pari mitkä näin yöllä tuli mieleen, toivottavasti joku saisi jotain vinkkiä, toki minulla on sitten muitakin reseptejä, osan valmistus kestää vähän kauemmin kun pitää uunissa olla, mutta helppoja toki nekin. Laitan lisää jos joku haluaa.Kiitos! Mulla ei tosiaan ole edes mitään perustaitoja.
- vinkkejä
ES kirjoitti:
Kiitos! Mulla ei tosiaan ole edes mitään perustaitoja.
jos olet valmis uhraamaan noin tunnin ruoan laittoon suosittelen kiusausruokia, siis kinkku-. lohi-, kanakiusausta.
Ostat peruna-sipuli pakaste sekoituksen ja sitten vaikka kinkkusuikaleita pussin (tai kanaa, lohta, mistä nyt tykkäät). Laitat puolet peruna-sipuli sekoituksesta uunivuoan pohjalle, kinkku suikaleet päälle ja loput peruna-sipuli sekoituksesta kinkkujen päälle. Kaada n. 2-2,5 dl ruoka kermaa vaikka lasiin tai pikku kulhoon, sekoita joukkoon esim.pippuri ja suolaa TAI yrttisuolaa ja pippuria (muitakin mausteita voi laittaa mistä tykkää, noi toimii parhaiten jos on kokematon mausteiden käyttäjä, n. 1 teelusikallinen kumpaakin) ja kaada kerma vuokaan tasaisesti joka puolelle. Paista uunissa peruna-sipuli pussin ohjeen mukaan, yleensä n. 1 tunti. Helppoa siis, kaadat ainekset vuokaan ja uuniin. Muista laittaa vaikka kännykkään hälytys, että muistat ottaa ruoan pois uunista. Tunnin aikana voit sitten vaikka katsella tv:tä tai rentoutua muuten.
Perus mausteina voisin suositella ihan suolaa, pippuria, jauheliha maustetta (mauste hyllyssä valmis sekoitus pussi ja ohjeet mukana) ja liha- ja kasvisliemikuutiota, yrttisuolaa. Niillä pääsee jo pitkälle.
Toivottavasti jokin vinkeistä auttoi, en minäkään ole mikään gourmet kokki, mutta tuollaisilla pöperöillä olen itseni pitänyt hengissä reilut 8 vuotta ;). Toki on sitten näitä enemmän aikaa vieviä reseptejä (helppoja toki nekin). Jos kiinnostaa niin laitan sitten niitäkin.. - vinkkejä
vinkkejä kirjoitti:
jos olet valmis uhraamaan noin tunnin ruoan laittoon suosittelen kiusausruokia, siis kinkku-. lohi-, kanakiusausta.
Ostat peruna-sipuli pakaste sekoituksen ja sitten vaikka kinkkusuikaleita pussin (tai kanaa, lohta, mistä nyt tykkäät). Laitat puolet peruna-sipuli sekoituksesta uunivuoan pohjalle, kinkku suikaleet päälle ja loput peruna-sipuli sekoituksesta kinkkujen päälle. Kaada n. 2-2,5 dl ruoka kermaa vaikka lasiin tai pikku kulhoon, sekoita joukkoon esim.pippuri ja suolaa TAI yrttisuolaa ja pippuria (muitakin mausteita voi laittaa mistä tykkää, noi toimii parhaiten jos on kokematon mausteiden käyttäjä, n. 1 teelusikallinen kumpaakin) ja kaada kerma vuokaan tasaisesti joka puolelle. Paista uunissa peruna-sipuli pussin ohjeen mukaan, yleensä n. 1 tunti. Helppoa siis, kaadat ainekset vuokaan ja uuniin. Muista laittaa vaikka kännykkään hälytys, että muistat ottaa ruoan pois uunista. Tunnin aikana voit sitten vaikka katsella tv:tä tai rentoutua muuten.
Perus mausteina voisin suositella ihan suolaa, pippuria, jauheliha maustetta (mauste hyllyssä valmis sekoitus pussi ja ohjeet mukana) ja liha- ja kasvisliemikuutiota, yrttisuolaa. Niillä pääsee jo pitkälle.
Toivottavasti jokin vinkeistä auttoi, en minäkään ole mikään gourmet kokki, mutta tuollaisilla pöperöillä olen itseni pitänyt hengissä reilut 8 vuotta ;). Toki on sitten näitä enemmän aikaa vieviä reseptejä (helppoja toki nekin). Jos kiinnostaa niin laitan sitten niitäkin..Niin, ja tietysti noista ohjeista väkisinkin tulee isoja annoskia, kun lihojakin on vaan yleensä 400g paketeissa, jos sinulla on pakastin, laita osa ruoasta pakkaseen, näin sinulla on usemmaksi päiväksi ruokaa joka säilyy hyvänä ja tuoreena. Aamulla vain nappaat pakastimesta jääkaapin puolella ruoan sulamaan ja illalla lämmität sen mikrossa tai kattilassa. (ikeasta saa näitä säilytysrasioista parilla eurolla kymmeniä jos sinulla ei niitä vielä ole)
- ES
vinkkejä kirjoitti:
Niin, ja tietysti noista ohjeista väkisinkin tulee isoja annoskia, kun lihojakin on vaan yleensä 400g paketeissa, jos sinulla on pakastin, laita osa ruoasta pakkaseen, näin sinulla on usemmaksi päiväksi ruokaa joka säilyy hyvänä ja tuoreena. Aamulla vain nappaat pakastimesta jääkaapin puolella ruoan sulamaan ja illalla lämmität sen mikrossa tai kattilassa. (ikeasta saa näitä säilytysrasioista parilla eurolla kymmeniä jos sinulla ei niitä vielä ole)
Mulla ei ikävä kyllä ole pakastinta, se hieman rajoittaa. Mielellään tekisin isomman erän kerralla ja panisin pakastimeen. Mutta voihan samaa ruokaa syödä... ainakin 3 päivää.
- hmdmfmdsmfm
ES kirjoitti:
Mulla ei ikävä kyllä ole pakastinta, se hieman rajoittaa. Mielellään tekisin isomman erän kerralla ja panisin pakastimeen. Mutta voihan samaa ruokaa syödä... ainakin 3 päivää.
Miksi et ota jotain miestä joka osaa kokata? Monet miehet osaavat nykyään kokata paremmin kuin naiset.
- vinkkejä
ES kirjoitti:
Juu, ruoka säilyy 3-5 päivää jääkapissa syömäkelpoisena, kyllä sen sitten hajusta huomaa jos se ei enää ole syötävää!
Mukavia kokkaushetkiä, kerropa sitten jos jotain ohjetta käytit että miten meni ja maistuiko? :)
Jos paistinpannussasi ei ole kantta, voit käyttää leivinpaperia siinä pannun päällä suojana kun haudutat ruokaa, kastikkeet on parhaita jos ne hautuu miedoimmalla lämmöllä noin-5-10 minuuttia ennen syöntiä. - ES
hmdmfmdsmfm kirjoitti:
Miksi et ota jotain miestä joka osaa kokata? Monet miehet osaavat nykyään kokata paremmin kuin naiset.
Heti tänne yks kokkaustaitoisen mies!
- ....
ES kirjoitti:
...täällähän on ollut moniakin miehiä tarjolla sinulle...
- sir_eino
ES kirjoitti:
Minä osaan kokata kasvisruokaa.
Voi vaan olla lihansyöjällä sopeutumista. Linssipihveihin ja tofunuudeleihin. Soijamakaronilaatikkoon. Heh. - 4t2wgqt24wgqa
vinkkejä kirjoitti:
Juu, ruoka säilyy 3-5 päivää jääkapissa syömäkelpoisena, kyllä sen sitten hajusta huomaa jos se ei enää ole syötävää!
Mukavia kokkaushetkiä, kerropa sitten jos jotain ohjetta käytit että miten meni ja maistuiko? :)
Jos paistinpannussasi ei ole kantta, voit käyttää leivinpaperia siinä pannun päällä suojana kun haudutat ruokaa, kastikkeet on parhaita jos ne hautuu miedoimmalla lämmöllä noin-5-10 minuuttia ennen syöntiä.Minä en syö enää yli 3 päivää vanhaa ruokaa jos ei sitä ole välissä pakastettu. Ei tarvitse mädäntymiseen asti odottaa, kyllä se vanha ruoka alkaa muutenkin olla jo pahemman makuista.
- ES
sir_eino kirjoitti:
Minä osaan kokata kasvisruokaa.
Voi vaan olla lihansyöjällä sopeutumista. Linssipihveihin ja tofunuudeleihin. Soijamakaronilaatikkoon. Heh.Oon mä noihin(kin) tottunut (joskus kun kävin yo:n ruokalassa). Soijamakaronilaatikkoa en oo syönyt.
- ES
4t2wgqt24wgqa kirjoitti:
Minä en syö enää yli 3 päivää vanhaa ruokaa jos ei sitä ole välissä pakastettu. Ei tarvitse mädäntymiseen asti odottaa, kyllä se vanha ruoka alkaa muutenkin olla jo pahemman makuista.
Jotenkin tuntuu päässä, että 3 päivää ois se raja jota vanhempaa en söis.
- ehkä parasta
entäs siitä "grillitiskistä" kokonainen grillattu broileri. arkeen juhlan tuntua ns. lihapulliin verrattuna, eikä hintakaan päätä huimaa
Tjaa valmissapuskoista... Grandiosa Jauheliha/sipuli pizza ja siihen päälle purkillinen tonnikalaa. Tai sitten Grandiosa Pepperoni pizza ja siihen päälle se purkillinen tonnikalaa. Sitten kurkkuinen saarioisten salaatti on hyvää. Hmm... Saarioisten Broilerisalaatti on jees. Sitte... Tota tota... Iso kanahampurilainen, Saarioisten. Mutta vain se iso. Jaa nii... Kivikylän Wanhanajan nakit. Niitä kun vetelee felixin sinappikurkkusalaatin kera. Ja ja... Leipää ja kevyt gotler.
Kyllähän se niin on, että einekset on suurelta osin aikamoista kukkua. Jotkut harvat on niitä poimintoja sieltä joukosta. Kun itse tekee lohisopan tuore vihanneksista tai kanasalaatin, niin perkule niitä ei voita mikään eines. Tai itse tehty lasagne. Ruoka jota en tee koskaan. Liian hyvää. Tai itse tehty frutti di mare ja päälle mozzarellan lisäksi ripaus auraa... Aijjai.- ...........
Nelikulmaiset savukalapizzapalat ovat hyviä. Ne pakataan siniseen pohjaan ja muoviin, joskus näkyy ainakin K-kaupassa.
- Kiireinen mies
Minultakin ääni Kitchen Joyn thaikuutuoille. Ovat kyllä harvinaisen maukkaita pakasteiksi.
- Me
kokkan itse.
Hedelmät ja vihannekset ovat parhaita valmisruoka, hih ;)))- Se
Sä teet varmaan hyvää thai-ruokaa ;)
- Turkkulainen
Just viimeviikolla ostin kaksi Kitchen Joy ateriaa ja molemmat oli todella hyviä! Toinen liila purkki ja toinen sweet soueri :)
www.facebook.com/pages/Kitchen-Joy-Thaikuutio/127565040606636
Voin suositella! Yks purkki helposti mikroon n. 5min ja valmis! Ah.. - salaattia, salaattia
Lounas hetki: Kana-caesar salaatti.
http://www.fresh.fi/index.php?id=4fba7a612407b&lang=fi
Olen fine dining -tason kranttuilija ja tämä on caesar-salaatiksi hyvää. Suosittelen! Ei tiskistä, eikä muista valmissalaateista näin hyvää löydy. Osa on jopa suorastaan pahoja, kuten S-Markettien kana-caesar. - Eineseines
No, otetaan sitten pari klassikkoa tähän mukaan:
- Dr. Oetker -pakastepizzat. Uskomattoman hyviä, Mozzarella tietysti mutta Vegetale myös, ja Salami lihansyöjille (nämä on tullut maistettua).
Lisäksi harrastan halpis-pakastepizzojen, nuudelipussien ja kasvishernekeiton tuunaamista soijarouheella ja aurajuustolla.
Erittäin kustannustehokas keino saada eineksistä proteiinipitoisempia "liharuokia on juuri lisätä soijarouhetta (huom. pitää olla tummaa) säilyy vuosikaudet kaapissa, eli sitä löytyy aina ja on vähärasvaista, tosin kuin tuore jauheliha...
Muuten einekset on tietty vähän huono valinta, ja usein melko kalliitakin. McDonaldsin euron juusto monesti kustannustehokkaampi vaihtehto. - pekkis8376
HK:n Kalapaistos on varma klassikko.
- mies 86
HK:n nakit 4 life!
- :´(
Hyviä valmisruokia http://www.lihajaloste-korpela.fi/valmisruoka.php
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al1282641Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/562026Koulujen kesälomien siirto
Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut1341760Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee201649- 1171587
- 1381298
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su881044Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?
Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka1441025"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!48972Yhä pyörit mielessä,
ja tällä kertaa huomasin yhden asian: Sinusta välittyi sellaista lempeyttä ja välittämisen tunnetta, jota ei voi unohtaa29907