E-pillereiden taukoviikko ja seksi.

Mietin tässä, että onkohan miten mahdollista tulla raskaaksi, jos harrastaa seksiä e-pillereiden taukoviikon aikana (tässä tapauksessa aivan loppupuolella), eikä aloita enään pillereitä uudestaan?
Tiedän kyllä että pillereiden vaikutus kestää yleensä vielä jonkin aikaa niiden lopettamisen jälkeen, mutta sitten on taas näitäkin tapauksia että on tullut raskaaksi e-pillereiden käytön aikana...
33404
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Tutustupa pillereiden vaikutusmekanismiin...
Jos pillereitä ei aloita taukoviikon jälkeen, munasolu saattaa ehtiä kypsymään & irtoamaan (ovulaatio), jolloin raskaus on tietenkin mahdollinen. Ja siittiöt elää useamman päivän sisällä, joten siksi raskaaksi voi tulla, vaikka olisi yhdyntää harrasteltu muutama päivä ennen ovista.

Pillereiden vaikutus EI kestä yhtään niiden lopettamisen jälkeen, vaan raskaaksi voi tulla heti.

Ja toki niitä vahinkoja sattuu, että elimistö päättääkin toimia oman mielensä mukaan ja ovulaatio tapahtuu pillereistä huolimatta, jolloin seurauksena voi olla raskaus (vaikkakin e-pillereillä on muitakin vaikutuksia kuin pelkkä ovulaation estäminen).

Äänestä

vaikutus loppuu viimeiseen pilleriin(!), ellei niiden syöntiä jatketa taukoviikon jälkeen.

Jos olet lopettanut pillerit, voit tulla raskaaksi koska tahansa jos harrastat seksiä ilman ehkäisyä (eikä ehkäisykään tietenkään suojaa täysin raskaudelta). Jos on lyhyt kuukautiskierto, on kuukautisten jälkeen parhaat hetket tulla raskaaksi.

Äänestä

ihan silkkaa puppua:

"Tiedän kyllä että pillereiden vaikutus kestää yleensä vielä jonkin aikaa niiden lopettamisen jälkeen, " EI KESTÄ!!!!!

Se taukoviikon maksimipituus on tietystä syystä se 7 vrk ja jos pillerien syöntiä ei jatka taukoviikon jälkeeen ja on ollut yhdynnässä taukoviikolla niin totta ihmeessä on mahdollisuus tulla raskaaksi!!!

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Qbuuu kirjoitti:

Mietin tässä, että onkohan miten mahdollista tulla raskaaksi, jos harrastaa seksiä e-pillereiden taukoviikon aikana (tässä tapauksessa aivan loppupuolella), eikä aloita enään pillereitä uudestaan?
Tiedän kyllä että pillereiden vaikutus kestää yleensä vielä jonkin aikaa niiden lopettamisen jälkeen, mutta sitten on taas näitäkin tapauksia että on tullut raskaaksi e-pillereiden käytön aikana...

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu