Vesipaasto ja suolat?

Paastoaja..

Ajattelin aloittaa vesipaaston. Tarvitseeko vesipaaston aikana nauttia suolaa, ja jos pitää niin minkä verran päivässä? Olen 176 cm pitkä mies ja paino noin 75 kg.

10

6439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paastoaja..

      Ihan pelkkä vesipaasto ei ole kyseessä, sillä mustaa kahvia ajattelin juoda kupillisen aamuisin.

    • ------------------

      Pari kertaa päivässä teelusikallinen merisuolaa tai ruususuolaa litraan vettä. Lisäksi jos kovasti heikottaa voit lisätä intiaanisokeria lusikallisen tai kaksi litraan. Nuo suolat siksi ettet saa jodia tuona aikana kun elimistö yrittää muutenkin päästä myrkyistä ja intiaanisokerissa taas on myös hivenaineita jotka tasapainottavat. Voit lisätä myös hieman sitruunaa veteen että kroppa päästäisi mömmöistä helpommin irti. Jos lontoo taittuu niin netistä löytyy paljon tietoa kun haet hakusanoilla "water fasting". Ja muistat että paaston tärkein vaihe on sen oikeanlainen lopetus. Tämä korostuu vesipaastossa.

      • Paastoaja..

        Tänään alkoi 5 päivän paastoaminen. Kaltaiselleni ensikertalaiselle tuo on kai ihan sopiva aika.

        Hyvää kevättä!


      • OmShantiShivaShakti
        Paastoaja.. kirjoitti:

        Tänään alkoi 5 päivän paastoaminen. Kaltaiselleni ensikertalaiselle tuo on kai ihan sopiva aika.

        Hyvää kevättä!

        Kuin kävi? 5 päivää tulee huomenna täyteen.


      • Anonyymi
        OmShantiShivaShakti kirjoitti:

        Kuin kävi? 5 päivää tulee huomenna täyteen.

        Taisi epäonnistua kun katosi. Toisaalta ehkä ei nähnyt tarpeellista olevan asian jälkikäsittelyn.


      • Anonyymi

        Taidan itsekkin kokeilla 4 päivää.On varmasti tehokkain luonnollinen tapa laihtua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidan itsekkin kokeilla 4 päivää.On varmasti tehokkain luonnollinen tapa laihtua.

        Voit laihtua neljässä päivässä korkeintaan yhden kilon.

        Paastolla pitänee olla muut tavoitteet kuin pelkkä yhden kilon laihtuminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidan itsekkin kokeilla 4 päivää.On varmasti tehokkain luonnollinen tapa laihtua.

        https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/laihdutus/onko-paasto-toimiva-laihdutuskeino

        Moni laihduttaja kokee paaston innostavana lähtölaukauksena painonpudotukseen, sillä juuri paaston alussa paino tippuu usein nopeassa tahdissa. Keventyminen heti alkajaiseksi ei ole kuitenkaan varsinaista laihtumista. Kyse on nesteen menetyksestä, suolen tyhjentymisestä ja lihasten pienentymisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/laihdutus/onko-paasto-toimiva-laihdutuskeino

        Moni laihduttaja kokee paaston innostavana lähtölaukauksena painonpudotukseen, sillä juuri paaston alussa paino tippuu usein nopeassa tahdissa. Keventyminen heti alkajaiseksi ei ole kuitenkaan varsinaista laihtumista. Kyse on nesteen menetyksestä, suolen tyhjentymisestä ja lihasten pienentymisestä.

        Nopea painon putoaminen vesipaaston alussa johtuu suolan puutteesta. Useimmat eivät siis syö (juo) suolaa vesipaastossa vaikka pitäisi. Kts. Youtubessa video "Should you consume sodium while fastint?", Dorian Wilson.


      • Anonyymi

        "Nuo suolat siksi ettet saa jodia tuona aikana..."

        Merisuolan luontainen jodipitoisuus on luokkaa 0,13 milligrammaa sadassa grammassa suolaa. Yhden vuorokauden jodinsaannin turvaamiseksi suolaa pitäisi syödä 100 g päivässä. Parempi turvautua tavalliseen jodioituun ruokasuolaan.

        Suomalaisessa ruokavaliossa noin kolmannes jodista saadaan maidos­ta ja maitovalmisteista. Toinen merkittävä jodin lähde on viljavalmisteet (leipä), joiden valmistuksessa on käytetty jodioitua suolaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1004
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      761
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      286
      713
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe