Vesipaasto ja suolat?

Paastoaja..

Ajattelin aloittaa vesipaaston. Tarvitseeko vesipaaston aikana nauttia suolaa, ja jos pitää niin minkä verran päivässä? Olen 176 cm pitkä mies ja paino noin 75 kg.

10

6439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paastoaja..

      Ihan pelkkä vesipaasto ei ole kyseessä, sillä mustaa kahvia ajattelin juoda kupillisen aamuisin.

    • ------------------

      Pari kertaa päivässä teelusikallinen merisuolaa tai ruususuolaa litraan vettä. Lisäksi jos kovasti heikottaa voit lisätä intiaanisokeria lusikallisen tai kaksi litraan. Nuo suolat siksi ettet saa jodia tuona aikana kun elimistö yrittää muutenkin päästä myrkyistä ja intiaanisokerissa taas on myös hivenaineita jotka tasapainottavat. Voit lisätä myös hieman sitruunaa veteen että kroppa päästäisi mömmöistä helpommin irti. Jos lontoo taittuu niin netistä löytyy paljon tietoa kun haet hakusanoilla "water fasting". Ja muistat että paaston tärkein vaihe on sen oikeanlainen lopetus. Tämä korostuu vesipaastossa.

      • Paastoaja..

        Tänään alkoi 5 päivän paastoaminen. Kaltaiselleni ensikertalaiselle tuo on kai ihan sopiva aika.

        Hyvää kevättä!


      • OmShantiShivaShakti
        Paastoaja.. kirjoitti:

        Tänään alkoi 5 päivän paastoaminen. Kaltaiselleni ensikertalaiselle tuo on kai ihan sopiva aika.

        Hyvää kevättä!

        Kuin kävi? 5 päivää tulee huomenna täyteen.


      • Anonyymi
        OmShantiShivaShakti kirjoitti:

        Kuin kävi? 5 päivää tulee huomenna täyteen.

        Taisi epäonnistua kun katosi. Toisaalta ehkä ei nähnyt tarpeellista olevan asian jälkikäsittelyn.


      • Anonyymi

        Taidan itsekkin kokeilla 4 päivää.On varmasti tehokkain luonnollinen tapa laihtua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidan itsekkin kokeilla 4 päivää.On varmasti tehokkain luonnollinen tapa laihtua.

        Voit laihtua neljässä päivässä korkeintaan yhden kilon.

        Paastolla pitänee olla muut tavoitteet kuin pelkkä yhden kilon laihtuminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidan itsekkin kokeilla 4 päivää.On varmasti tehokkain luonnollinen tapa laihtua.

        https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/laihdutus/onko-paasto-toimiva-laihdutuskeino

        Moni laihduttaja kokee paaston innostavana lähtölaukauksena painonpudotukseen, sillä juuri paaston alussa paino tippuu usein nopeassa tahdissa. Keventyminen heti alkajaiseksi ei ole kuitenkaan varsinaista laihtumista. Kyse on nesteen menetyksestä, suolen tyhjentymisestä ja lihasten pienentymisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/laihdutus/onko-paasto-toimiva-laihdutuskeino

        Moni laihduttaja kokee paaston innostavana lähtölaukauksena painonpudotukseen, sillä juuri paaston alussa paino tippuu usein nopeassa tahdissa. Keventyminen heti alkajaiseksi ei ole kuitenkaan varsinaista laihtumista. Kyse on nesteen menetyksestä, suolen tyhjentymisestä ja lihasten pienentymisestä.

        Nopea painon putoaminen vesipaaston alussa johtuu suolan puutteesta. Useimmat eivät siis syö (juo) suolaa vesipaastossa vaikka pitäisi. Kts. Youtubessa video "Should you consume sodium while fastint?", Dorian Wilson.


      • Anonyymi

        "Nuo suolat siksi ettet saa jodia tuona aikana..."

        Merisuolan luontainen jodipitoisuus on luokkaa 0,13 milligrammaa sadassa grammassa suolaa. Yhden vuorokauden jodinsaannin turvaamiseksi suolaa pitäisi syödä 100 g päivässä. Parempi turvautua tavalliseen jodioituun ruokasuolaan.

        Suomalaisessa ruokavaliossa noin kolmannes jodista saadaan maidos­ta ja maitovalmisteista. Toinen merkittävä jodin lähde on viljavalmisteet (leipä), joiden valmistuksessa on käytetty jodioitua suolaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      16
      572
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      40
      428
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe