Kuinka nopeasti KAIHI etenee?

Kaihilainen

Minulla todettiin vajaa kuukausi sitten alkava kaihi toisessa silmässä ja olen 46-vuotias. Miinusta on melkein -10 molemmissa silmissä ;-((. Ei ilmeisesti kovin tyypillinen ikä. Kuinka nopeasti se voi edetä? Nyt jo tuntuu näkö huonontuneen ja "kaihertaa" silmää sekä pitää räpsytellä monesti, että näen kunnolla. Millaisia kokemuksia teillä on? Tiedän, että 1 vuodesta 10 vuoteen eteneminen tapahtuu. Onko muilla "näin nuorilla" ollut kaihia? Ja jos on, kuinka nopeasti se kenties tulee toiseen silmään?

Kiitos jo nyt vastauksista.

123

19673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla oli yli kymmenen miinusta kun tehtiin Lasik-leikkaus. Leikkaus onnistui hyvin. Vähän aikaa sain olla ilman lasia mutta sitten tuli ikänäkö ja sitten kaihi alko kasvaa toiseen silmään. Olin silloin yli viisikymmentä vuotias. Sinulla kaihi alkoi kasvaa melko nuorena. Kaihi kasvoi aluksi reunoille. Tarkan näön alueella se on vasta nyt. Ehkä sellaiset viisi vuotta on mennyt. Silmälääkärissä käyn kahden vuoden välein. Työ-terveyslääkärin mukaan leikkausjonoon pääsisi kun en näe lukea päivän sanomalehteä. Näen vieläkin lukea päivän lehden.

      • Kaihilainen

        Kiitos vastauksesta.
        Tehtiinkö Lasik-leikkaus miinusten takia vai kaihin (tai siis molempien) takia? Minäkin olin suunnitellut leikkausta molempiin silmiin suuren miinuksen takia, mutta nyt sitä ei voida tehdä, koska on kaihi. Odottelen ja toivon mielessäni sen kehittyvän nopeasti,jotta saan/pääsen leikkauksee ja kenties saan miinusta pois.
        Paljonkohan noin suuresta miinuksesta (10) saa pois höyläyksellä?


      • kaihit silmissä
        Kaihilainen kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta.
        Tehtiinkö Lasik-leikkaus miinusten takia vai kaihin (tai siis molempien) takia? Minäkin olin suunnitellut leikkausta molempiin silmiin suuren miinuksen takia, mutta nyt sitä ei voida tehdä, koska on kaihi. Odottelen ja toivon mielessäni sen kehittyvän nopeasti,jotta saan/pääsen leikkauksee ja kenties saan miinusta pois.
        Paljonkohan noin suuresta miinuksesta (10) saa pois höyläyksellä?

        Voit hyvin todennäköisesti päästä miinuksistasi eroon kokonaan kaihileikkauksen jälkeen. Kaihileukkausessa silmän samentunut mykiö poistetaan ja tilalle laitetaan leikattavan silmään suunniteltu tekomykiö. Tekomykiötä suunniteltaessa otetaan potilaan taittovoima huomioon. Jopa - 20 dioptria henkilöt ovat päässeet kaihileikkauksella eroon kaukolaseistaan. Kaihileikkauksen jälkeen tarvitsee lukulasit, sillä tekomykiö ei voi mukautua lähelle, kuten silmän oma mykiö. Yksityisellä puolella käytetään jonkin verran monitehomykiöitä. Tällöin leikkauksen jälkeen potilas ei tarvitse edes lukulaseja. Monitehomykiöiden käyttö on kuitenkin vähäistä, sillä yksitehomykiöiden optiikka on parempi.
        Joissain tapauksissa taittovirhe korjataan laseroimalla silmä kaihileikkauksen jälkeen.
        Mikäli et pääse kokonaan eroon likinäöstäsi, niin se ainakin lieventyy huomattavasti leikkauksen jälkeen. Lisäksi menetetty näöntarkkuus palaa ennalleen keinomykiön asettamisen jälkeen.


      • juoppovailuuseri?

        Mistähän syystä. Tiedät itsekin. Hanki oikea duuni. Lääkärinä esiintyminen ei taidai olla ihan laillista.


      • Kaihi uhkaa

        Lääkärirekisteristä ei löydy, mutta kiitos asetyylikarnosiini -vinkistä! Selvitän itse loput. Kevään jatkoja.


      • Anonyymi
        juoppovailuuseri? kirjoitti:

        Mistähän syystä. Tiedät itsekin. Hanki oikea duuni. Lääkärinä esiintyminen ei taidai olla ihan laillista.

        Tottahan tuo puhuu. Lääkärin kanssa voi vielä ennen kaihileikkausta neuvotella, haluaako paremmin nähdä lähelle tms.


    • leijanen

      jotain alle 40 vee, kun jo silmälääkäri mainitsi kummassakin silmässä olevan kaihin alun. En tiedä, vaikuttaako likinäkö kaihin kehittymiseen nuoremmalla iällä, koska olen myös voimakkasti likinäköinen. Piilolinssit olivat silloin -17. Minulla on ollut myös muita ongelmia mm. verkkokalvon irtauma, joka sokeutti toisen silmän. Ainoasta näkevästä silmästä leikattiin kaihi lopuksi 55-vuotiaana. Tekomykiön myötä paksut miinuslasit jäivät pois. Lukulaseina on 2, mutta silmässä on muita ongelmia ollut lapsesta asit, ettei kovin hyvään näöntarkuuteen kuitenkaan päästy. Odottele rauhassa, voit päästä eroon miinuksistasi ilman "höyläystä".

      • Kaihilainen

        Kiitos vastauksesta. Minullakin ollut hieman samaa vaivaa nimittäin verkkokalvolla reikä. Se laseroitiin noin 6 vuotta sitten ja on pysynyt hyvänä. Eli ymmärsinkö oikein, että jouduit odottamaan kaihileikkausta n. 15 vuuotta? Toivoisin omani etenevän ehkä nopeampaa. Muistatko tuntuiko silmässä kuin olisi roska koko ajan? Minulla tuntuu ja pitää tarkentaa silmiä räpsyttämällä.
        Paljon olet miinusta saanut pois!


      • leijanen
        Kaihilainen kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Minullakin ollut hieman samaa vaivaa nimittäin verkkokalvolla reikä. Se laseroitiin noin 6 vuotta sitten ja on pysynyt hyvänä. Eli ymmärsinkö oikein, että jouduit odottamaan kaihileikkausta n. 15 vuuotta? Toivoisin omani etenevän ehkä nopeampaa. Muistatko tuntuiko silmässä kuin olisi roska koko ajan? Minulla tuntuu ja pitää tarkentaa silmiä räpsyttämällä.
        Paljon olet miinusta saanut pois!

        odotellut sitä 15 vuotta, koska kaihi ei erikoisemmin vaivannut Mitään roskan tunnetta en muista missään vaiheessa. Eräs silmälääkäri sitten ehdotti jossain vaiheessa, että tuon kaihin voisi poistaa ja samalla korjaantuisi voimakas likinäkökin. (toinen silmä oli jo sokeutunut verkkokalvoirtauman takia) Toinen silmälääkäri taas suhtautui leikkaukseen kielteisesti ja sanoi, että sitten vasta leikataan, kun on viimeinen "pakko". Tietysti riskit kaikissa leikkauksissa ovat aina olemassa ja yhden silmän varassa elävänä en sitten uskaltutunut leikkaukseen kuin vasta useamman vuoden asiaa mietittyäni. Silloin näkö oli jo aika huono. Näin esimerkiksi autojen valot kahtena (kuin kaikissa autoissa olisi monet lisävalot) tien keskiviiva näkyi kahtana yms. sellaista. Edelleenkin tämä toinen lääkäri suhtautui kielteisesti ja käski vaan odottamaan, mutta en halunnut odottaa täydellistä pimeyttä ja menin sitten tämä toisen lääkärin leikattavaksi ja leikkaus onnistui hyvin. Maailma kirkastui ihmeesti eikä mitään pelkäämääni verkkokalvon irtaumaa tullut. Leikkauksesta on kohta neljä vuotta ja olen tyytyväinen.


      • Harmuri
        Kaihilainen kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Minullakin ollut hieman samaa vaivaa nimittäin verkkokalvolla reikä. Se laseroitiin noin 6 vuotta sitten ja on pysynyt hyvänä. Eli ymmärsinkö oikein, että jouduit odottamaan kaihileikkausta n. 15 vuuotta? Toivoisin omani etenevän ehkä nopeampaa. Muistatko tuntuiko silmässä kuin olisi roska koko ajan? Minulla tuntuu ja pitää tarkentaa silmiä räpsyttämällä.
        Paljon olet miinusta saanut pois!

        Kuulun sukuun,jossa harmaakaihi kulkee sukupolvelta toiselle.Nuorin on 32jolla kaihi on kasvamassa.Itsellä tuli hiukan alle 40v.Molempiin tuli yhtäaikaa,mutta kaihi oli toisessa silmässä edullisessa kohdassa,jonkaleikkaus oli myöhemmin.Pääsin leikkaukseen heti,kunsanoin,etten pärjää enää,häikäisy oli pahinta.Toinen leikattiin sitten myöhemmin ehkä2v kuluttua.Äidiltä ja sisarelta leikattiin saman aikaisesti molemmat.
        Tein sukututkimuksen.Suku oli keski ja pohjois savosta.Olisi mielenkiintoista tietää mistä tullee suvut,joilla on nuoruuden ajan harmaakaihia.??
        Lasit sain jättää pois,olen yli 60 enkä tarvitse laseja vieläkään.Ainoastaan lukiessa,enkä siihenkään aina käytä,en tässä koneellakaan.


      • Anonyymi
        Harmuri kirjoitti:

        Kuulun sukuun,jossa harmaakaihi kulkee sukupolvelta toiselle.Nuorin on 32jolla kaihi on kasvamassa.Itsellä tuli hiukan alle 40v.Molempiin tuli yhtäaikaa,mutta kaihi oli toisessa silmässä edullisessa kohdassa,jonkaleikkaus oli myöhemmin.Pääsin leikkaukseen heti,kunsanoin,etten pärjää enää,häikäisy oli pahinta.Toinen leikattiin sitten myöhemmin ehkä2v kuluttua.Äidiltä ja sisarelta leikattiin saman aikaisesti molemmat.
        Tein sukututkimuksen.Suku oli keski ja pohjois savosta.Olisi mielenkiintoista tietää mistä tullee suvut,joilla on nuoruuden ajan harmaakaihia.??
        Lasit sain jättää pois,olen yli 60 enkä tarvitse laseja vieläkään.Ainoastaan lukiessa,enkä siihenkään aina käytä,en tässä koneellakaan.

        Olen myöhässä hyvänlaisesti.Kirjoitan kuitenkin.Mietit mistä päin ovat suvut,joissa esiintyy runsaasti nuoren iän harmaakaihia,Olen nyt 73v.Minulta kaihit leikattiin 40 v ja 41v.Äidiltäni ja sisareltani 52 v Molemmilta pojiltani 40v.Kaikilla nyt hyvä näkö,itse käytän lukulaseja,en muita laseja.Tein sukututkimusta.Äitini suku on pielaveden alueella ollut vuosisatoja,mukaan lukien pari sukulais avioliittoa .Tutkin erään tuttavani sukua,koska siellä oli nuoruus iän kaihia.Suku oli iisalmen ympäristöstä,mutta yllätys,yllätys, olikin minun,eli äitini sukua.


    • kaihi hoidettu

      Eli tosiaan aika samanikäisenä mulla kaihi todettiin molemmissa silmissä, tai vähän aiemmin - leikkaukset olivat tuon ikäisenä. Kun silmälääkäri puhui alkavasta kaihista, en itse huomannut vielä mitään. Vuotta myöhemmin silmälääkäri totesi edenneen niin, että laittaisi jo jonoon, koska silloin ei ollut hoitotakuuta eli noin 1,5v oletettiin odotusajaksi.

      Tuossa vaiheessa kaihi sitten alkoikin etenemään todella vauhdilla ja jo muutaman kuukauden päästä oli soitettava jononhoitajalle ja kerrottava, ettei päätetyö tahdo enää sujua, näön huononemisen vuoksi. Tuossa vaiheessa luin esim. Hesarista enää otsikkoita.

      Ja minulla siis tuli mkolempiin silmiin suunnilleen samanaikaisesti. Mitään tuntemuksia silmissäni ei missään vaiheessa ollut. Ainoastaan ns. maailma näytti likaiselta ja sitten kaikki lukeminen hankaloitui.

      Mulla ei ole koskaan ollut silmälaseja, ei ollut ennen kaihia eikä ole nytkään. Siis kaihi ei aiheuttanut lasien tarvetta. Mulle laitettiin pieni ero silmien välille niin, että toinen on ihan vähän enemmän "lähisilmä" ja toinen "kaukosilmä". Ero ei haittaa missään, mutta saa aikaan sen, ettei lasien tarvetta tullut.

      Reilun vuoden päästä minulla hoidettiin vielä ns. jälkikaihit molemmissta silmistä ja nyt ei ole mitään kaihiongelmia jäljellä

      • Kaihilainen

        Kiitokset kaikille vastaajille! Helpottaa kuulla oikeita kokemuksia, vaikka tiedänkin, että jokaisella on omat etenemiset.

        Ei muuta kuin odottelemaan!


      • 77 8888
        Kaihilainen kirjoitti:

        Kiitokset kaikille vastaajille! Helpottaa kuulla oikeita kokemuksia, vaikka tiedänkin, että jokaisella on omat etenemiset.

        Ei muuta kuin odottelemaan!

        "Mulle laitettiin pieni ero silmien välille niin, että toinen on ihan vähän enemmän "lähisilmä" ja toinen "kaukosilmä". Ero ei haittaa missään, mutta saa aikaan sen, ettei lasien tarvetta tullut."

        Voisitteko selventää. Jos kaihileikkauksessa asetetaan näkö jotenkin niin pysyykö se samana loppuiän, vai alkaako ikänäköjuttu muuttaa kumminkin tilannetta?


      • Ikä-Erkki
        77 8888 kirjoitti:

        "Mulle laitettiin pieni ero silmien välille niin, että toinen on ihan vähän enemmän "lähisilmä" ja toinen "kaukosilmä". Ero ei haittaa missään, mutta saa aikaan sen, ettei lasien tarvetta tullut."

        Voisitteko selventää. Jos kaihileikkauksessa asetetaan näkö jotenkin niin pysyykö se samana loppuiän, vai alkaako ikänäköjuttu muuttaa kumminkin tilannetta?

        kai ikänäkö muuttaa tilannetta, tulet tarvitseman lukulasit joka tapauksessa iän myötä.


      • Tottakai???!!!
        Ikä-Erkki kirjoitti:

        kai ikänäkö muuttaa tilannetta, tulet tarvitseman lukulasit joka tapauksessa iän myötä.

        MITÄ?! Kun kaihileikkaus on tehty niin silmässä ei ole enää mitään mikä ikänäköistyisi! Haloo. Vai mitä tarkoitat? Melko kerettiläisiä ajatuksia.


      • leikkausesta
        Tottakai???!!! kirjoitti:

        MITÄ?! Kun kaihileikkaus on tehty niin silmässä ei ole enää mitään mikä ikänäköistyisi! Haloo. Vai mitä tarkoitat? Melko kerettiläisiä ajatuksia.

        Kaihileikkauksessa silmään asetetaan tekomykiö poistetun mykiön tilalle. Mykiö voidaan "hioa" potilaan taittovoiman mukaan. Toisesta silmästä voidaan tehdä likinäköinen ja toisesta ns. nollasilmä. Aivot mukauttavat tilanteen niin, että toisella silmällä nähdään kauas ja toisella lähelle. Myös monitehomykiön asettaminen on mahdollista, tällöin ei tarvita minkäänlaisia silmälaseja, kuten ei myöskään em. eriparisuudessa. Kaikki eivät totu eriparisuuteen, jolloin vaihtoehtona on monitehomykiö tai lukulasit leikkauksen jälkeen.
        Keinomykiö ei voi mukautua, mutta ns. ikänäkö voidaan kompensoida esimerkiksi em. eriparisuuden avulla. Koska keinomykiö on jo valmiiksi jäykkä, ei dramaattisia muutoksia lähinäköön myöhemmin juurikaan tule, ikänäköhän johtuu siitä, kun silmän oma mykiö jäykistyy.


      • silmäpotilas
        leikkausesta kirjoitti:

        Kaihileikkauksessa silmään asetetaan tekomykiö poistetun mykiön tilalle. Mykiö voidaan "hioa" potilaan taittovoiman mukaan. Toisesta silmästä voidaan tehdä likinäköinen ja toisesta ns. nollasilmä. Aivot mukauttavat tilanteen niin, että toisella silmällä nähdään kauas ja toisella lähelle. Myös monitehomykiön asettaminen on mahdollista, tällöin ei tarvita minkäänlaisia silmälaseja, kuten ei myöskään em. eriparisuudessa. Kaikki eivät totu eriparisuuteen, jolloin vaihtoehtona on monitehomykiö tai lukulasit leikkauksen jälkeen.
        Keinomykiö ei voi mukautua, mutta ns. ikänäkö voidaan kompensoida esimerkiksi em. eriparisuuden avulla. Koska keinomykiö on jo valmiiksi jäykkä, ei dramaattisia muutoksia lähinäköön myöhemmin juurikaan tule, ikänäköhän johtuu siitä, kun silmän oma mykiö jäykistyy.

        minulla on juuri tuo eripari silmäpeli ja aivot ovat mukautuneet täysin, luen siis vasemmalla ja ajan autoa sekä katson pitkälle oikealla, toimii hyvin enkä tarvi minkään sortin laseja paitsi aurinkolasit.


      • pekka perusjätkä
        leikkausesta kirjoitti:

        Kaihileikkauksessa silmään asetetaan tekomykiö poistetun mykiön tilalle. Mykiö voidaan "hioa" potilaan taittovoiman mukaan. Toisesta silmästä voidaan tehdä likinäköinen ja toisesta ns. nollasilmä. Aivot mukauttavat tilanteen niin, että toisella silmällä nähdään kauas ja toisella lähelle. Myös monitehomykiön asettaminen on mahdollista, tällöin ei tarvita minkäänlaisia silmälaseja, kuten ei myöskään em. eriparisuudessa. Kaikki eivät totu eriparisuuteen, jolloin vaihtoehtona on monitehomykiö tai lukulasit leikkauksen jälkeen.
        Keinomykiö ei voi mukautua, mutta ns. ikänäkö voidaan kompensoida esimerkiksi em. eriparisuuden avulla. Koska keinomykiö on jo valmiiksi jäykkä, ei dramaattisia muutoksia lähinäköön myöhemmin juurikaan tule, ikänäköhän johtuu siitä, kun silmän oma mykiö jäykistyy.

        Potilaaalla leikattii kerrala molemma korvat ja potilas kuulee huomattavasati paremmin kui näkee.


      • Älykäs kana
        Tottakai???!!! kirjoitti:

        MITÄ?! Kun kaihileikkaus on tehty niin silmässä ei ole enää mitään mikä ikänäköistyisi! Haloo. Vai mitä tarkoitat? Melko kerettiläisiä ajatuksia.

        Ikä- Erkki on oikeassa, mut mä meeen munia hautomaaan.


      • Kari H
        Kaihilainen kirjoitti:

        Kiitokset kaikille vastaajille! Helpottaa kuulla oikeita kokemuksia, vaikka tiedänkin, että jokaisella on omat etenemiset.

        Ei muuta kuin odottelemaan!

        2006 silmälääkeri totesi harmaakaihin. Nyt kävin lääkärissä ja hän jopa vähän hymähti ,kun kysyin kaihista. Hän sanoi,että meni optikolle ja hanki uudet lasit.
        Ei mitään muita jatkotoimenpiteitä.


      • Anonyymi
        Kaihilainen kirjoitti:

        Kiitokset kaikille vastaajille! Helpottaa kuulla oikeita kokemuksia, vaikka tiedänkin, että jokaisella on omat etenemiset.

        Ei muuta kuin odottelemaan!

        Kaihileikkausta ei kannata pelätä, eikä kärsiä vuosia sen takia huonosta näöstä ja ostella jatkuvasti kalliita uusia silmälaseja, joilla pahimmillaan näkee hyvin vain pari kuukautta, jos kaihi alkaa nopeasti kasvaa.
        Kaihi ei tule uudelleen leikattuun silmään, jos jälkikaihia muodostuu, se on helppo poistaa laserilla ihan muutamassa minuutissa.


    • sh..

      Jo vastasyntyneellä vauvalla voi olla kaihi...

    • nuppu sika

      Minusta silimäliäkär´sano, jotta minula on ollu synnynnäinen kaihinalaku kummassakkii silimässä. Leikattiin 37- vuotisena. Toisessa silimässä on liäkärin mielestä synnynnäinen rappeuma.

    • kätevä emäntä

      Saattaa kaihi tulla nopeastikin ja siihen toiseen silmäänkin.Puolisollani todettin alle 40v ja leikattiin molemmat silmät..tarvitsee lukulaseja ja hänen täytyy pitää aurinkolaseja herkästi ettei tule jälkikaihia..anopilla taasen on ollut kaihin "alku" silmissään jo 5v ja ei ole edennyt leikattavaksi asti.Suojaatahan silmäsi auringonvalolta jatkossa..

    • mitäihmettä??

      Yleensä kaihileikkauksen jälkeen tarvitaan aina vähintäänkin lukulasit, koska tekomykiö ei voi mukautua eri etäisyyksille. Ihmettelen vain, että miksi eräs voimakkaasti likinäköinen henkilö (lasit -19,5), näkee lukea vielä kaihileikkauksen jälkeen ilman laseja? Nykyisin hänen vahvuutensa ovat -5,00 molemmissa silmissä, lukulasit -3,00, mutta omien sanojensa mukaan näkee parhaiten lukea laseitta. Ymmärrän kyllä, että -5,00 vahvuuksilla näkee lähelle laseitta myös iäkkäänä, mutta voiko tämä olla mahdollista myös tekomykiöillä? Luulisi, että tekomykiöiden kanssa tarvitsisi plussaa lähelle, mutta ilmeisesti ei?

    • asiantuntija.

      Turha oli tuokin leikkaus :)))

      Kokeilkaa asetyylikarnosiinisilmätippoja, sillä se kaihi paranee.
      N-asetyylikarnosiini on mullistava lisäravinne, joka silmään ruiskutettuna parantaa kaihen kuin kaihen. Lisäksi tummentumat sun muut roskat mitä silmään on tullut.

      Reactive Oxygen Species and the Aging Eye: Specific Role of Metabolically Active Mitochondria in Maintaining Lens Function and in the Initiation of the Oxidation-Induced Maturity Onset Cataract-A Novel Platform of Mitochondria-Targeted Antioxidants With Broad Therapeutic Potential for Redox Regulation and Detoxification of Oxidants in Eye Diseases.
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21048433

      State of the art clinical efficacy and safety evaluation of N-acetylcarnosine dipeptide ophthalmic prodrug. Principles for the delivery, self-bioactivation, molecular targets and interaction with a highly evolved histidyl-hydrazide structure in the treatment and therapeutic management of a group of sight-threatening eye diseases.
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19149498

      Ability of N-acetylcarnosine to protect lens crystallins from oxidation and oxidative damage by radical probe mass spectrometry (RP-MS).
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20857450

      N-Acetylcarnosine sustained drug delivery eye drops to control the signs of ageless vision: glare sensitivity, cataract amelioration and quality of vision currently available treatment for the challenging 50,000-patient population.
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19503764

      N-Acetylcarnosine and histidyl-hydrazide are potent agents for multitargeted ophthalmic therapy of senile cataracts and diabetic ocular complications.
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19037813

      Rejuvenation of visual functions in older adult drivers and drivers with cataract during a short-term administration of N-acetylcarnosine lubricant eye drops.
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15588519

      Efficacy of N-acetylcarnosine in the treatment of cataracts.
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12001824

      Kysymyksiä:
      1. Mikä on asetyylikarnosiini?
      2. Miten se voi parantaa kaihen?
      3. Mitkä olivat tutkimusten tulokset, eli montako prosenttia parantuivat täysin?
      4. Miten kaihia hoidetaan tavanomaisesti?
      5. Vertaa tavanomaisia hoidon tehoja asetyylikarnosiiniin
      6. Mistä asetyylikarnosiinisilmätippoja saa ostaa?

      Lisäharjoitustehtävä: etsi pubmedistä julkaisuja, jotka ovat löytäneet yhteyden mollicutes-suvun bakteerien ja kaihien välille. Liitä mukaan elektronimikroskooppikuvat missä bakteereja on löydetty silmissä olevista leukosyyteistä. Entä mitä antibioottia tutkijat suosittavat näitä bakteereja vastaan?

      Osoittaako se mitään, että hiiriin istutetut bakteerit, joita poimittiin ihmissilmistä, joissa oli kaihi aiheutti myös monissa hiirissä kaihen?

      Steroideista lisäkysymys: miten paljon tuhoja steroidisilmätipat voivat aiheuttaa silmissä?

      Kysy lääkärinvastaanotolla: mikä aiheuttaa kaihen, miten niitä voi parantaa. Jos järkeviä vastuksia ei tule, olet osunut ammattihuijariin. Vedä solmio irti, ja potki perseeseen.

      • minä vaan

        Jippiii!! Vihdoin ratkaisuja. Asetyylikarnosiini mukaan lääkevalikoimaan vaan. Mitenköhän kauan kestää että saamme sen apteekkiin kaikkien ihmeteltäväksi? Venäläiset kun ovat tuota ainetta jo tutkineet näemmä paljon, ja kaksoissokkotutkimuksin, ja tulokset ovat olleet valtavan hyviä. Plaseboryhmässä kaikkien tila ainakin huononi, kun asetyylikarnosiinia saaneiden ryhmissä silmät paranivat jopa täysin.

        Mutta hankkikaa nopeasti tuota tuotetta, koska se loppuu nopeasti kesken, sillä tällä hetkellä Suomessa on vain käsittääkseni yksi maahantuoja.


    • silmäpotilas

      sain sekä viher- että harmaakaihin alle viisikymppisenä. Nyt en tiedä kummasta kaihista on kyse, itselläni on ollut tippoja viherkaihiin, kolme vuotta sitten leikattiin oikeasta silmästä harmaakaihi ja se laski silmien paineet niin etten ole leikkauksen jälkeen tarvinnut viherkaihitippoja, (koputan puuta kolme kertaa).
      Viherkaihi on syytä hoitaa tipoilla, muuten voi sokeus olla edessä.
      Ei se välttämättä tarvi hirveesti edetä, näin ei mun tapauksessa.
      Syön paljon mustikoita, jotka ovat kuulemma hyvin terveellisiä silmien kannalta, tsemppiä, äläkä ota turhia paineita sanan varsinaisessa merkityksessä.

      • asiantuntija.

        Määräsikö lääkäri sinulle asetyylikarnosiinisilmätippoja?
        Muut tipat eivät paranna.


      • silmäpotilas
        asiantuntija. kirjoitti:

        Määräsikö lääkäri sinulle asetyylikarnosiinisilmätippoja?
        Muut tipat eivät paranna.

        en tiedä kysytkö minulta mutta en ole kuullutkaan moisista asetyylikarnosiinitipoista, kuullostaa joltain asperiinintyyppiseltä jauholta.
        ei silmälääkärini sellaisesta ole kertonut, käyn tukholman parhaassa silmäkliniikassa, sofiahemmet nimeltään.
        onko se jotain vaihtoehtoishoitoa??


      • silmäpotilas
        asiantuntija. kirjoitti:

        Määräsikö lääkäri sinulle asetyylikarnosiinisilmätippoja?
        Muut tipat eivät paranna.

        vielä tähän että viherkaihia ei nykylääketieteen mukaan paranna mikään, tipoilla se pidetään kurissa, siis silmänpaine oikeissa lukemissa , vähintään alle 24 paineen tulisi olla, riippuu sarveiskalvon paksuudesta, Mulla esim. sattuu olemaan aika paksu sarveiskalvo, näinollen siedän kovempaa painetta.
        Näinkin vakavassa ongelmassa kuin kaihissa on syytä varoa humpuukia.


      • niiin?
        silmäpotilas kirjoitti:

        en tiedä kysytkö minulta mutta en ole kuullutkaan moisista asetyylikarnosiinitipoista, kuullostaa joltain asperiinintyyppiseltä jauholta.
        ei silmälääkärini sellaisesta ole kertonut, käyn tukholman parhaassa silmäkliniikassa, sofiahemmet nimeltään.
        onko se jotain vaihtoehtoishoitoa??

        silmäpotilas, lue tutkimukset, mitkä on linkitetty yllä.

        Asetyylikarnosiinisilmätipat perustuvat karnosiiniin, joka korjaa jo syntyneet vauriot silmässä. Karnosiini täytyy antaa silmälle N-asetyloidussa muodossa, muuten se hajoaa liian nopeasti, että ehtisi vaikuttamaan. Tämä on venäläistä tekniikkaa; tutkimukset ovat kuitenkin todella laadukkaita kaksoisokkotutkimuksia, jossa on riittävä otanta.

        Eivät lääkärit tiedä mitään, usko nyt ettei saamasi hoito ole missään suhteessa laadukasta, lääketiedehän on bisnestä, ja hyvät hoidot jäävät aina tutkimatta.

        Esim. tappavaan valkokärpässienimyrkytykseenkin löydettiin jo 80-luvulla varmasti parantava ravintolisä, eli alfalipoiinihappo, se paransi lähes 100% kaikista, jotka olisivat muuten kuolleet myrkytykseen. Sitä menetelmää ei ole vieläkään yleisesti käytössä, koska sillä ei voi tehdä rahaa (ravintolisiä ei voi patentoida). Lääkärit antavat mieluummin potilaansa kuolla, kun hoitavat heitä epäkonventionaalisilla menetelmillä, eikä heillä ole oikeastaan mitään tietoakaan vaihtoehtoisista hoidosta.

        Anna tutkimukset lääkärillesi, hänen kyllä pitäisi todeta hoidon toimivuus, varsinkaan kun siitä ei ainakaan ole myöskään mitään haittaa. Se on vaihtoehtohoitoa, mutta tutkimuksin todettu että toimii.

        Lukekaa ne tutkimukset, ne ovat helppolukuisia! Muuten te olette ihan yhtä epäpäteviä kuin hoitava lääkärinne.


      • silmäpotilas
        niiin? kirjoitti:

        silmäpotilas, lue tutkimukset, mitkä on linkitetty yllä.

        Asetyylikarnosiinisilmätipat perustuvat karnosiiniin, joka korjaa jo syntyneet vauriot silmässä. Karnosiini täytyy antaa silmälle N-asetyloidussa muodossa, muuten se hajoaa liian nopeasti, että ehtisi vaikuttamaan. Tämä on venäläistä tekniikkaa; tutkimukset ovat kuitenkin todella laadukkaita kaksoisokkotutkimuksia, jossa on riittävä otanta.

        Eivät lääkärit tiedä mitään, usko nyt ettei saamasi hoito ole missään suhteessa laadukasta, lääketiedehän on bisnestä, ja hyvät hoidot jäävät aina tutkimatta.

        Esim. tappavaan valkokärpässienimyrkytykseenkin löydettiin jo 80-luvulla varmasti parantava ravintolisä, eli alfalipoiinihappo, se paransi lähes 100% kaikista, jotka olisivat muuten kuolleet myrkytykseen. Sitä menetelmää ei ole vieläkään yleisesti käytössä, koska sillä ei voi tehdä rahaa (ravintolisiä ei voi patentoida). Lääkärit antavat mieluummin potilaansa kuolla, kun hoitavat heitä epäkonventionaalisilla menetelmillä, eikä heillä ole oikeastaan mitään tietoakaan vaihtoehtoisista hoidosta.

        Anna tutkimukset lääkärillesi, hänen kyllä pitäisi todeta hoidon toimivuus, varsinkaan kun siitä ei ainakaan ole myöskään mitään haittaa. Se on vaihtoehtohoitoa, mutta tutkimuksin todettu että toimii.

        Lukekaa ne tutkimukset, ne ovat helppolukuisia! Muuten te olette ihan yhtä epäpäteviä kuin hoitava lääkärinne.

        täytyypä mainita seuraavalla kerralla.


      • tippa silmä

        Tässä ketjussa puhutaan ns. harmaakaihesta. Viherkaihi on vanhanaikainen nimitys silmänpainetaudille. Silmänpainetautiin on nuo tipat ja paine laskee niillä. Harmaa kaihi taas poistetaan leikkauksella.


      • silmäpotilas
        tippa silmä kirjoitti:

        Tässä ketjussa puhutaan ns. harmaakaihesta. Viherkaihi on vanhanaikainen nimitys silmänpainetaudille. Silmänpainetautiin on nuo tipat ja paine laskee niillä. Harmaa kaihi taas poistetaan leikkauksella.

        hyvä että valaisit, aloittaja ei vain maininnut että kyse on kataraktista.
        viherkaihi joka on aivan käytetty nimi tänäänkin voidaan näköjään leikatakin, vaikka se vain jarruttaa sairauden etenemistä, kaikilla ei tietty ole painetta viher-
        kaihin yhteydessä.
        Pitäkää ystävät silmistänne huoltaa ja tarkistuttakaa ne säännöllisesti, minunkin molemmat kaihit huomas sattumalta optikko.


      • Tyttö Susirajalta
        tippa silmä kirjoitti:

        Tässä ketjussa puhutaan ns. harmaakaihesta. Viherkaihi on vanhanaikainen nimitys silmänpainetaudille. Silmänpainetautiin on nuo tipat ja paine laskee niillä. Harmaa kaihi taas poistetaan leikkauksella.

        Olen 53v nainen ja "lääkkeen"aiheuttama ns.kovakapseli harmaakaihi leikattiin 8/2010.Tuo lääkkeen aiheuttama tuli kun silmässäni on ollut HERBES jo n.6 vuotta ja joudun tiputtelemaan kortisoonitippoja 3xpv.Tuo kortisooni nosti silmänpaineet "pilviin"42 ,eli nyt käytän 2 eri painetippaa 2xpv .Nyt paineet on kohdillaan ,eli 15 .Tämä silmänpainetauti on vanhanajan VIHERKAIHI.Itse odotan toista leikkausta, samaan silmään.Silloin hiotaan noita herbeksen aiheuttamia arpia,joita on 5 eri kohdassa,näkökentässä.Tällä hetkellä näköä ei ole paljon,koska arvet haittaa näkyvyyttä.Mutta näillä on nyt mentävä,tsemppiä kaikille kohtalotovereille.


      • 2011.
        silmäpotilas kirjoitti:

        hyvä että valaisit, aloittaja ei vain maininnut että kyse on kataraktista.
        viherkaihi joka on aivan käytetty nimi tänäänkin voidaan näköjään leikatakin, vaikka se vain jarruttaa sairauden etenemistä, kaikilla ei tietty ole painetta viher-
        kaihin yhteydessä.
        Pitäkää ystävät silmistänne huoltaa ja tarkistuttakaa ne säännöllisesti, minunkin molemmat kaihit huomas sattumalta optikko.

        Viherkaihi ei ole nykypäivänä enää käytettävä termi. Ei ole. Kannattaisi todellakin käydä säännöllisesti silmälääkärillä. Optikko kun ei saa/osaa diagnosoida silmäsairauksia eli jos tilanne on jo siinä pisteessä että puolimaallikkokin huomaa niin ei liene enää ihan pientä alkua.


    • Note2

      Silmänpainetauti on vanha nimitys glaukoomalle ja siihenkin on myös leikkaushoitoja. Mutta ei kuulu tähän ketjuun.

    • 25v. kaihikko

      Itselläni todettiin ohut kaihijuoste toisessa silmässä n. 25 vuotiaana. Ihmettelin tuolloin toisen silmän häikäistymistä ja lievää sameudentunnetta ajoittain. Nyt toteamisesta aikaa reilut kymmenen vuotta, eikä tutkimusten kuvailujen mukaan vaiva ole edennyt. Likitaitteisuus pysynyt samoissa lukemissa useamman vuoden, n. -7 kummassakin, kaihisilmässä hajataitteisuutta hieman, ei ole edennyt. Parin vuoden välein käyn näön perusteellisessa tarkastuksessa silmälääkärissä jo kaihin vuoksi. Ihme vaan kun sairaus ei ole edennyt - vielä...

    • Nuorena harmaakaihi

      Harmaakaihi todettiin mulla 45-vuotiaana jo pitkälle edenneenä. Mitään roska silmässä -tuntoja tai kirvelyä ei ollut. 2-3 viimeisen kuukauden aikaa kaihi eteni selvästi nopeammin ja loppuvaiheessa näin tekstiä enää kun vedin tekstin n. 10 cm:n päähän silmistä.

      Muutamassa kuukaudessa olin jo julkisella puolella kaihileikkauksessa. Tää oli siis pari vuotta sitten.

      Leikkaus helppo, mutta lopputulokseen en ole kovin tyytyväinen, mutta se on jo toinen juttu.

      • Nuorena harmaakaihi

        Täydennän vielä alkuperäisen kysymykseen: arvioisin että oma kaihini kypsyi leikattavaan kuntoon 1-2 vuodessa. Oli kyllä aika shokki.


      • uv-säteilystä..

        Ala nyt suojaamaan silmäsi uv-säteiltä, eli pidät aina aurinkolaseja kun paistaa. Jopa silloin kun ei kovasti paista, on ilmassa uv-säteilyä ja se aiheuttaa harmaakaihia. Kuulin tuon telkusta hiljattain , oli varmaan silmälääkäri joka kertoi että uv-säteily on vaarallista silmille ja pitää suojata aurinkolaseilla silmät jotta ei saa harmaakaihia. Ruskeasävyinen linssi on paras.


      • Kaukolaseista eroon

        Olen 48-v ja itse menossa molempien silmien kaihileikkaukseen kesällä. Minua kiinnostaisi tietää, miksi et ole tyytyväinen leikkauksesi lopputulokseen. Itse nimittäin mietin, annanko leikata molemmat silmät "nollaan" eli likitaittoisuus kokonaan pois ja lukulasit peliin vai annanko leikata silmät suunnilleen sellaisiksi kuin ne olivat ennen kaihea eli jonkun verran miinusta, jolloin tarvitsen edelleen lasit sekä kauas katsottaessa että lukiessa. Nyt minulla on siis moniteholinssit ikänäön kehittymisen vuoksi likinäön päälle.


      • Kaukolaseista eroon
        Kaukolaseista eroon kirjoitti:

        Olen 48-v ja itse menossa molempien silmien kaihileikkaukseen kesällä. Minua kiinnostaisi tietää, miksi et ole tyytyväinen leikkauksesi lopputulokseen. Itse nimittäin mietin, annanko leikata molemmat silmät "nollaan" eli likitaittoisuus kokonaan pois ja lukulasit peliin vai annanko leikata silmät suunnilleen sellaisiksi kuin ne olivat ennen kaihea eli jonkun verran miinusta, jolloin tarvitsen edelleen lasit sekä kauas katsottaessa että lukiessa. Nyt minulla on siis moniteholinssit ikänäön kehittymisen vuoksi likinäön päälle.

        Silmälääkärit kuulemma suosittelevat, että silmät leikattaisiin samankaltaisiksi kuin ne olivat ennen kaihea, koska ihmisen aivot ovat tottuneet käsittelemään tietynlaista kuvaa ja tottuminen uudenlaiseen tapaan katsoa voi olla hankalaa. Joillakin se kuulemma kestää 5 sekuntia, toisilla vuoden.


    • lycka till3

      Minun molenmat silmät leikattiin ennen 50v ikää ja erittäin tyytyväinen olin jo ensinmäisen silmä leikkauksen jälkeen,koska en tarvinnut silmälaseja.(-6 molenmissa 12v ikäisestä lähtien)Toinen silmä oli kait 1-1.5 v. jälkeenpäin.
      Tänään 65v. lukulaseja käytän kun tarvitsen "lähihommissa".
      Joten leikkaus jonoon vain luottavisin mielin!l

      • Superman/ei tarvi la

        MIE OISIN LEIKKAUTTANUT JO AIKO SITTIE !


    • Kotitohtori

      Kysy sitä nyt ihmeessä lääkäriltä kun täältä netistä.

      • Aivoinvalidi

        Kysy toki. Moni lääkäri on kuin mykkäkoulua käyvä sukulaiseni. Tai pahempi. Mutta kysyn minä aina. Saan jopa latinankielisiä paskapuheita. Kysy vielä mitä se on suomeksi. Silloin voit saada jopa vastauksen. Jos se onneton lääkäri osaa suomea.

        Minun vakituinen lääkärini tietää ettei minulle kelpaa munkkilatina. Se tietää ettei minulle kannata lässyttää. Kun on pahempiakin propleemeja kuin näön menettäminen tai sen säilyttäminen.

        En toki väitä että näön menettäminen on pikkujuttu. Päinvastoin. Paska juttu tosiaan.


    • Kaihinen

      No, en viitsi maksaa lääkäriajasta vain tämän kysymisen takia! Enkä ole niin naiivi, että uskoisin suoraan jonkun vastauksiin. Eiköhän kaikki ole yksilöllistä! Mutta hyvää jatkoa sinullekin, kuitenkin!

    • sinnevaan

      "Nyt jo tuntuu näkö huonontuneen ja "kaihertaa" silmää sekä pitää räpsytellä monesti, että näen kunnolla."

      Pitäisköhän tuo tarkastaa samalla..?

    • Kaihinen

      Johan vasta kävin lääkärillä ja kerroin kyseiset asiat ja silmät tutkittiin. Ei tullut kommenttia asiaan... Semmosta. Toki voin heti tarvittaessa mennä uudestaan.

      Kiitos kommenteista!

      ;-))

    • xea

      Huomasi tämän.

      Olen kristitty.
      Sanon Sinulle, että rukoilen ja luotan että Vapahtaja voi parantaa Sinut.
      Hänestähän sanotaan että Hän on sama ilen, tänään ja ikuisesti.

      Toivon Sinulle hyvää kevättä !
      -xea

    • ...........

      huomaako optikko kaihin?

      • hyvällätuurilla

        Ehkä sellaisen, jonka huomaa maallikkokin. Koulutus ei riitä. Ei saa käyttää laajentavia tippoja. Ja niin edelleen.


      • pekkajanis

        101% varmasti!


      • pekkapuskaan
        pekkajanis kirjoitti:

        101% varmasti!

        Perustele. Totuus nimittäin on ettei huomaa. 100% varmasti!


      • e
        hyvällätuurilla kirjoitti:

        Ehkä sellaisen, jonka huomaa maallikkokin. Koulutus ei riitä. Ei saa käyttää laajentavia tippoja. Ja niin edelleen.

        optikoiden koulutuksessa käydään laajasti silmäsairaudet läpi ja optikko osaa tunnistaa erilaiset silmäsairaudet. Tämä sen takia, että jos tarkastukseen tulevalta asiakkaalta löydetään jotain silmäsairauteen viittaavaa hänet osataan lähettää eteenpäin silmälääkärin vastaanotolle. Lakiin on tullut tänä keväänä muutos, jonka mukaan optikot saavat käyttää laajentavia tippoja lisäkoulutuksen käytyään.


      • Arki onkin karu
        e kirjoitti:

        optikoiden koulutuksessa käydään laajasti silmäsairaudet läpi ja optikko osaa tunnistaa erilaiset silmäsairaudet. Tämä sen takia, että jos tarkastukseen tulevalta asiakkaalta löydetään jotain silmäsairauteen viittaavaa hänet osataan lähettää eteenpäin silmälääkärin vastaanotolle. Lakiin on tullut tänä keväänä muutos, jonka mukaan optikot saavat käyttää laajentavia tippoja lisäkoulutuksen käytyään.

        http://www.oamk.fi/opiskelijalle/rakenne/opinto-opas/koulutusohjelmat/?sivu=ops&lk=s2010&code=5037

        LÄÄKETIETEELLISET OPINNOT 13
        O0022ST Lääketieteen perusteet A3 3
        O5051OP Silmätautioppi I B2 D2 4
        O5052OP Silmätautioppi II A2, B1 3
        O5053OP Silmätautioppi III A1, B2 3

        Silmätautioppia 10 op:tä, opintopistettä/opintoviikkoa/opintopäivää (?), kuitenkin 10 op koko 210 op:n kokonaisuudesta. "Laajasti" ei voi siis olla sama kuin "kunnolla" tai "riittävästi". Jutellaas vaikka optikoiden kanssa silmäsairauksista. Hauskaa!

        Optikko ei tunnista erilaisia silmäsairauksia. Ei tunnista. Kun ei tunnista. Haluaisi ehkä ja toivoisi. Mutta ei.

        Miten optikko aikoo reagoida laajennustippojen aiheuttamaan anafylaktiseen reaktioon lisäkoulutuksellaan? Potilaan hengitys salpautuu viidessä minuutissa. Kilauttamalla kaverille? Miten optikko poissulkee silmän ahdaskulmaisen rakenteen, jossa laajennustipat ovat vasta-aiheisia? Miten optikko toimii jos hänen asiakkaasta tuleekin tässä tilanteessa potilas ja saa kipeän punaisen korkeapaineisen silmän 1-2 tunnin kuluessa ja verenkierto silmässä loppuu? Kilauttaa kaverille?

        Kuinka optikko osaa epäillä silmänpohjarappeumaa? Verkkokalvon kroonisia reikiä? Suonikalvon melanoomaa? Glaukooman riskitekijöitä? Diabetesmuutoksia potilaallaa - anteeksi asiakkaalla - joka ei vielä tiedä sairastavansa diabetesta? Onhan näitä.

        Suutari pysyköön lesissään ja optikko katselkoot niitä laseja. Tai hoitakoot sitten harrastelunsa komplikaatiot loppuun asti.


      • Kaihilainen

        Minulle kävi sellainen tilanne, että edes SILMÄLÄÄKÄRI ei löytänyt minun kaihiani!!! Onneksi oloni oli sellainen, että jotain erikoista on silmässäni ja tilasin heti uuden lääkäriajan. Tämä lääkäri totesi heti kaihin. Tein valituksen asiasta (edellisem lisäksi silmälääkäri haisi VAHVALLE VIINALLE ja sössi välineiden kanssa, että semmosta!).


      • skippis
        Kaihilainen kirjoitti:

        Minulle kävi sellainen tilanne, että edes SILMÄLÄÄKÄRI ei löytänyt minun kaihiani!!! Onneksi oloni oli sellainen, että jotain erikoista on silmässäni ja tilasin heti uuden lääkäriajan. Tämä lääkäri totesi heti kaihin. Tein valituksen asiasta (edellisem lisäksi silmälääkäri haisi VAHVALLE VIINALLE ja sössi välineiden kanssa, että semmosta!).

        No kyseessä ei ollut ilmeisesti, ettei SILMÄLÄÄKÄRI löytänyt kaihea vaan että kyseinen henkilö ei ollut työkykyinen vaan sairasti perisuomalaista kansantautia ála Ahti Karjalainen. Kannattaisi tehdä ilmoitus eteenpäin.

        Olen silti aivan varma, että vahvalle viinalle haiseva optikko löytää sen kaihin vielä heikommin. Joka on tän asian pointti.


      • asiantuntija.
        Arki onkin karu kirjoitti:

        http://www.oamk.fi/opiskelijalle/rakenne/opinto-opas/koulutusohjelmat/?sivu=ops&lk=s2010&code=5037

        LÄÄKETIETEELLISET OPINNOT 13
        O0022ST Lääketieteen perusteet A3 3
        O5051OP Silmätautioppi I B2 D2 4
        O5052OP Silmätautioppi II A2, B1 3
        O5053OP Silmätautioppi III A1, B2 3

        Silmätautioppia 10 op:tä, opintopistettä/opintoviikkoa/opintopäivää (?), kuitenkin 10 op koko 210 op:n kokonaisuudesta. "Laajasti" ei voi siis olla sama kuin "kunnolla" tai "riittävästi". Jutellaas vaikka optikoiden kanssa silmäsairauksista. Hauskaa!

        Optikko ei tunnista erilaisia silmäsairauksia. Ei tunnista. Kun ei tunnista. Haluaisi ehkä ja toivoisi. Mutta ei.

        Miten optikko aikoo reagoida laajennustippojen aiheuttamaan anafylaktiseen reaktioon lisäkoulutuksellaan? Potilaan hengitys salpautuu viidessä minuutissa. Kilauttamalla kaverille? Miten optikko poissulkee silmän ahdaskulmaisen rakenteen, jossa laajennustipat ovat vasta-aiheisia? Miten optikko toimii jos hänen asiakkaasta tuleekin tässä tilanteessa potilas ja saa kipeän punaisen korkeapaineisen silmän 1-2 tunnin kuluessa ja verenkierto silmässä loppuu? Kilauttaa kaverille?

        Kuinka optikko osaa epäillä silmänpohjarappeumaa? Verkkokalvon kroonisia reikiä? Suonikalvon melanoomaa? Glaukooman riskitekijöitä? Diabetesmuutoksia potilaallaa - anteeksi asiakkaalla - joka ei vielä tiedä sairastavansa diabetesta? Onhan näitä.

        Suutari pysyköön lesissään ja optikko katselkoot niitä laseja. Tai hoitakoot sitten harrastelunsa komplikaatiot loppuun asti.

        Asetyylikarnosiinitipoilla asia hoituu, olette oppineet ihan vääriä asioita, ja sen lisäksi lääkärit koskaan osaa parantaa mitään.

        t. asiantuntija. PS. kortisonisilmätipat ja muut paskat ovat aina vasta-aiheisia, koska eivät paranna mitään, ja aiheuttavat komplikaatioita. Asetyylikarnosiinisilmätipat sen sijaan parantavat kaihen ja muitakin silmäsairauksia, katsokaa tutkimukset mitkä liitin tähän. Se on halpaa ainetta verrattuna lääkärien kiskomiin hintoihin mitä ikinä paskaa tekevätkään. Alas lääkärit, huhhei, yhdessä voimin heidät nuijerramme. Tai maksatte terveydellänne lääkärien käsittelyt.

        Olen tutkiskellut alan kirjallisuutta pubmedistä vuosien ajan, ja voin sanoa että nykyiset hoitokäytännöt mihinkään eivät mitenkään seuraa uusien tutkimuksien tuloksia.


      • drugs don't work
        asiantuntija. kirjoitti:

        Asetyylikarnosiinitipoilla asia hoituu, olette oppineet ihan vääriä asioita, ja sen lisäksi lääkärit koskaan osaa parantaa mitään.

        t. asiantuntija. PS. kortisonisilmätipat ja muut paskat ovat aina vasta-aiheisia, koska eivät paranna mitään, ja aiheuttavat komplikaatioita. Asetyylikarnosiinisilmätipat sen sijaan parantavat kaihen ja muitakin silmäsairauksia, katsokaa tutkimukset mitkä liitin tähän. Se on halpaa ainetta verrattuna lääkärien kiskomiin hintoihin mitä ikinä paskaa tekevätkään. Alas lääkärit, huhhei, yhdessä voimin heidät nuijerramme. Tai maksatte terveydellänne lääkärien käsittelyt.

        Olen tutkiskellut alan kirjallisuutta pubmedistä vuosien ajan, ja voin sanoa että nykyiset hoitokäytännöt mihinkään eivät mitenkään seuraa uusien tutkimuksien tuloksia.

        Nyt on yllpidon aika heivata sut täältä ulos lopullisesti.

        "Lääkäri koskaa osaa parantaa mitään."?

        Olet säälittävä reppana ja pelle. Kumma, etteivät kaltaisesi älyköt johda terveydenhuoltoa. Olet ilmeisesti niin epäitsekäs, ettei oman rikastumisesi vuoksi halua oikeasti alkaa parantaa näitä kaihipotilaita tipoillasi, sinähän (muiden kaltaistesi lisäksi) ansaitsisit omaisuuden erittäin helpolla tavalla!

        Tai tietysti kyseessä on JFK:ta vastaava salaliitto!!! Lääketeollisuus piilottelee TOTUUTTA ja lääkärit ovat samassa juonessa!!! Todella ovelaa etenkin kun kaikki tieto on sittenkin PubMedissä luettavissa ja Sinä olet saanut sen selville! Nyt kun olet paljastanut tämän suuren valheen niin kohta varmaan lääketehtaiden salamurhaajat ovat kannoillasi!

        Nyt hankkimaan sitä sisältöä elämään. En haksahda näiden palstojen vakiokommenttiin "hanki elämä". Sehän sinulla on. Mutta millainen sisältö... Voi voi. Todellisuus on toislla niin kaukana.


      • naps.
        drugs don't work kirjoitti:

        Nyt on yllpidon aika heivata sut täältä ulos lopullisesti.

        "Lääkäri koskaa osaa parantaa mitään."?

        Olet säälittävä reppana ja pelle. Kumma, etteivät kaltaisesi älyköt johda terveydenhuoltoa. Olet ilmeisesti niin epäitsekäs, ettei oman rikastumisesi vuoksi halua oikeasti alkaa parantaa näitä kaihipotilaita tipoillasi, sinähän (muiden kaltaistesi lisäksi) ansaitsisit omaisuuden erittäin helpolla tavalla!

        Tai tietysti kyseessä on JFK:ta vastaava salaliitto!!! Lääketeollisuus piilottelee TOTUUTTA ja lääkärit ovat samassa juonessa!!! Todella ovelaa etenkin kun kaikki tieto on sittenkin PubMedissä luettavissa ja Sinä olet saanut sen selville! Nyt kun olet paljastanut tämän suuren valheen niin kohta varmaan lääketehtaiden salamurhaajat ovat kannoillasi!

        Nyt hankkimaan sitä sisältöä elämään. En haksahda näiden palstojen vakiokommenttiin "hanki elämä". Sehän sinulla on. Mutta millainen sisältö... Voi voi. Todellisuus on toislla niin kaukana.

        "drugs don't work"
        Oikein voisi sanoa. Tai ainakin niitä halutaan käyttää sillä tavalla etteivät ne paranna mitään.

        ""Lääkäri koskaa osaa parantaa mitään."?

        Piti olla lääkäri ei koskaan osaa parantaa mitään. Kysykää itseltänne, miten monta sairautta lääkärit osaavat parantaa. Vastaukseksi tulee pyöreä nolla, koska myöskään esim. tuberkuloosihoidot ja borrelioosihoidot eivät varsinaisesti paranna. Myöskään mykoplasmahoidot eivät paranna, eivätkä varsinkaan kaihea. Uveiitti on kaihen tapainen silmäsairaus, ja sen parantaa esim. Marshallin protokolla, Google auttaa perille.

        "Olet säälittävä reppana ja pelle. Kumma, etteivät kaltaisesi älyköt johda terveydenhuoltoa. Olet ilmeisesti niin epäitsekäs, ettei oman rikastumisesi vuoksi halua oikeasti alkaa parantaa näitä kaihipotilaita tipoillasi, sinähän (muiden kaltaistesi lisäksi) ansaitsisit omaisuuden erittäin helpolla tavalla!"
        Olet ihan harhaisissa ajatuksissa. Karnosiinisilmätipat ovat venäläisten tutkijoiden saavutus, eivät minun, enkä muutenkaan myy mitään. Olisi selvinnyt jos osaisit lukea linkittämäni tutkimukset. Veli venäläinen keksi myös karnosiinin, ja anseriinin.

        Kaikki tieto on pubmedistä luettavana, mutta lääkärit eivät sitä lue, koska ovat epäpäteviä, tai oikeastaan, koska heidän hoitonsa tulee suoraan lääkeyhtiöiltä. Kenen leipää syöt, sen lauluja laulesket...

        Sisältöä on elämässäni ihan tarpeeksi kiitos. Teillä se todellisuus on kaukana. Lukemattomia huijauksia on menossa yhteiskunnassamme.

        Uskotko että esim. pankit tekevät oikein kun tehtailevat rahaa tyhjästä, ja antavat lainaksi korkoja vastaan? Jos itse tekisit saman, niin sinut leimattaisiin rikolliseksi, rahanväärentäjäksi.


      • sääliksi käy reppana
        naps. kirjoitti:

        "drugs don't work"
        Oikein voisi sanoa. Tai ainakin niitä halutaan käyttää sillä tavalla etteivät ne paranna mitään.

        ""Lääkäri koskaa osaa parantaa mitään."?

        Piti olla lääkäri ei koskaan osaa parantaa mitään. Kysykää itseltänne, miten monta sairautta lääkärit osaavat parantaa. Vastaukseksi tulee pyöreä nolla, koska myöskään esim. tuberkuloosihoidot ja borrelioosihoidot eivät varsinaisesti paranna. Myöskään mykoplasmahoidot eivät paranna, eivätkä varsinkaan kaihea. Uveiitti on kaihen tapainen silmäsairaus, ja sen parantaa esim. Marshallin protokolla, Google auttaa perille.

        "Olet säälittävä reppana ja pelle. Kumma, etteivät kaltaisesi älyköt johda terveydenhuoltoa. Olet ilmeisesti niin epäitsekäs, ettei oman rikastumisesi vuoksi halua oikeasti alkaa parantaa näitä kaihipotilaita tipoillasi, sinähän (muiden kaltaistesi lisäksi) ansaitsisit omaisuuden erittäin helpolla tavalla!"
        Olet ihan harhaisissa ajatuksissa. Karnosiinisilmätipat ovat venäläisten tutkijoiden saavutus, eivät minun, enkä muutenkaan myy mitään. Olisi selvinnyt jos osaisit lukea linkittämäni tutkimukset. Veli venäläinen keksi myös karnosiinin, ja anseriinin.

        Kaikki tieto on pubmedistä luettavana, mutta lääkärit eivät sitä lue, koska ovat epäpäteviä, tai oikeastaan, koska heidän hoitonsa tulee suoraan lääkeyhtiöiltä. Kenen leipää syöt, sen lauluja laulesket...

        Sisältöä on elämässäni ihan tarpeeksi kiitos. Teillä se todellisuus on kaukana. Lukemattomia huijauksia on menossa yhteiskunnassamme.

        Uskotko että esim. pankit tekevät oikein kun tehtailevat rahaa tyhjästä, ja antavat lainaksi korkoja vastaan? Jos itse tekisit saman, niin sinut leimattaisiin rikolliseksi, rahanväärentäjäksi.

        "Myöskään mykoplasmahoidot eivät paranna, eivätkä varsinkaan kaihea."

        Siis että mykoplasmahoidot eivät paranna kaihea? Ei tietenkään, kaksi aivan eri asiaa. Ja jos et sitä tarkoittanutkaan, niin tekstisi ovat kovasti sekaisin, ehkä heijastelavat ajatustesi tasoa.

        "Uveiitti on kaihen tapainen silmäsairaus"

        Oletko tyhmä vai esitätkö vain taitavasti?

        "Kaikki tieto on pubmedistä luettavana, mutta lääkärit eivät sitä lue, koska ovat epäpäteviä, tai oikeastaan, koska heidän hoitonsa tulee suoraan lääkeyhtiöiltä. Kenen leipää syöt, sen lauluja laulesket..."

        Tunnetko yhtään lääkäriä? Lääkärit lukevat jatkuvasti PubMedissäkin abstrakteina luettavissa olevia tutkimuksia. Osa tutkimuksista on täyttä roskaa, osa päteviä. Sinä varmasti osaat erottaa ne toisistaan... Ihan mielenkiinnosta, sanot siis että epäpätevyys johtaa siihen, ettei joku luke PubMedia... Tiedätkö edes mikä tuo PubMed on? Ymmärrät kai, että kyseessä on ikäänkuin kirjaston hakemisto? Ei mikään todeksi osoitettu oppikirja.

        Jos tunnet yhtäkään lääkäriä, niin juttelepa ihan huviksesi ja kysy mistä hänen leipä tulee. Ei lääkeyhtiöltä. Olet aivan pihalla todellisuudesta, aivan pihalla.

        "Lukemattomat huijaukset" alkaa kuulostaa siltä, että sinulla on vaikea olla. Ja ei, en ole sinisilmäinen yhteiskunnan suhteen.

        Mitä tarkoitat pankkivertauksella..? Nyt alkaa mopo karata lepikkoon.

        Ihan oikeasti, jokainen lukutaitoinen ymmärtää varmasti miten hukassa olet. Toivottavasti tajuat sen kohta itsekin.


      • asiantuntija.
        sääliksi käy reppana kirjoitti:

        "Myöskään mykoplasmahoidot eivät paranna, eivätkä varsinkaan kaihea."

        Siis että mykoplasmahoidot eivät paranna kaihea? Ei tietenkään, kaksi aivan eri asiaa. Ja jos et sitä tarkoittanutkaan, niin tekstisi ovat kovasti sekaisin, ehkä heijastelavat ajatustesi tasoa.

        "Uveiitti on kaihen tapainen silmäsairaus"

        Oletko tyhmä vai esitätkö vain taitavasti?

        "Kaikki tieto on pubmedistä luettavana, mutta lääkärit eivät sitä lue, koska ovat epäpäteviä, tai oikeastaan, koska heidän hoitonsa tulee suoraan lääkeyhtiöiltä. Kenen leipää syöt, sen lauluja laulesket..."

        Tunnetko yhtään lääkäriä? Lääkärit lukevat jatkuvasti PubMedissäkin abstrakteina luettavissa olevia tutkimuksia. Osa tutkimuksista on täyttä roskaa, osa päteviä. Sinä varmasti osaat erottaa ne toisistaan... Ihan mielenkiinnosta, sanot siis että epäpätevyys johtaa siihen, ettei joku luke PubMedia... Tiedätkö edes mikä tuo PubMed on? Ymmärrät kai, että kyseessä on ikäänkuin kirjaston hakemisto? Ei mikään todeksi osoitettu oppikirja.

        Jos tunnet yhtäkään lääkäriä, niin juttelepa ihan huviksesi ja kysy mistä hänen leipä tulee. Ei lääkeyhtiöltä. Olet aivan pihalla todellisuudesta, aivan pihalla.

        "Lukemattomat huijaukset" alkaa kuulostaa siltä, että sinulla on vaikea olla. Ja ei, en ole sinisilmäinen yhteiskunnan suhteen.

        Mitä tarkoitat pankkivertauksella..? Nyt alkaa mopo karata lepikkoon.

        Ihan oikeasti, jokainen lukutaitoinen ymmärtää varmasti miten hukassa olet. Toivottavasti tajuat sen kohta itsekin.

        "Siis että mykoplasmahoidot eivät paranna kaihea? Ei tietenkään, kaksi aivan eri asiaa. Ja jos et sitä tarkoittanutkaan, niin tekstisi ovat kovasti sekaisin, ehkä heijastelavat ajatustesi tasoa."

        Sehän on jo vanha juttu että mykoplasmat tai mollikuutit aiheuttavat kaihea. Tee haku "mycoplasma cataracts" Googleen.

        Vastaan tulee esim.
        Postinflammatory cataracts in the mouse: induction by human mycoplasma-like organisms.
        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1042526/

        Chronic orbital inflammatory disease: parasitisation of orbital leucocytes by mollicute-like organisms.
        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1042526/

        Electron Microscopy of the Suckling Mouse Cataract Agent: a Noncultivable Animal Pathogen Possibly Related to Mycoplasma
        http://iai.asm.org/cgi/content/short/9/2/430

        Significance of Mycoplasma in the pathology of uveitis.
        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2605141

        Nauttikaa elektronimikroskooppikuvista :)

        "Oletko tyhmä vai esitätkö vain taitavasti?"
        Sinä se tyhmä tässä taidat olla.

        "Tunnetko yhtään lääkäriä? Lääkärit lukevat jatkuvasti PubMedissäkin abstrakteina luettavissa olevia tutkimuksia. Osa tutkimuksista on täyttä roskaa, osa päteviä. Sinä varmasti osaat erottaa ne toisistaan..."

        Onneksi en tunne ketään lääkäriä, mutta tunnen pätevämpiä ihmisiä, jotka osaavat hoitaa sairauksia paremmin, mukaanlukien itseni.

        Ei sillä ole väliä vaikka lääkärit lukevat pubmedia, koska se ei muuta hoitokäytäntöjä. "Käypä hoidot" sitovat lääkäreiden kädet lääkeyhtiöiden määräämiin hoitoihin, koska lähes kaikilla "asiantuntijoilla" jotka tekevät "käypä hoito" suosituksia on sidonnaisuudet lääkeyhtöihin. Sen kun katsoo sitä opasta, se on verkossa saatavilla. Leipä näille asiantuntijoille tulee lääkeyhtiöiltä osittain.

        Lääkärit myös haluavat noudattaa "Käypää huijausta", koska niiden vastuu menee myös pois, mikäli potilaille käy huonosti kun noudattavat näitä ohjeita. Jos lääkärit ovat omatoimisia, ja suosivat omia hoitojaan, niin se on heidän omalla vastuullaan, eli tämän vuoksi lääkärit eivät halua itse omatoimisesti kokeilla erilaisia hoitoja. Lisäksi potilailla ei saa tehdä kokeita, mikä sitten estää kaikenlaisten uusien hoitojen kehittämistä. Tämä on tehty sen vuoksi että lääkeyhtiöt voisivat suvereenisti hallita kaikkia tutkimuksia mitä tehdään lääkkeistä, ja julkaista vain lääkemyynnille myönteisiä tutkimuksia.

        On totta, että pudmedissä oleva tieto voi olla roskaa. Ne ovat lähes kaikki roskatutkimuksia, mitä sovelletaan nykyhoitoihin, sen sijaan oikeaa tietoa pubmedistä mitä minä tänne olen laittanut ei käytetä mihinkään.

        "Jos tunnet yhtäkään lääkäriä, niin juttelepa ihan huviksesi ja kysy mistä hänen leipä tulee. Ei lääkeyhtiöltä. Olet aivan pihalla todellisuudesta, aivan pihalla."

        Riippuu mistä lääkäristä on kyse. "Asiantuntija"lääkärit rahoitetaan lääkeyhtiöiden varoilla, ja muut tottelevat näitä asiantuntijoita. Koetapas poiketa rivilääkärinä näistä asiantuntijoiden antamista hoito-ohjeista, niin olet nopeasti entinen lääkäri. Tavallinen lääkäri ei tiedä mitään oikeastaan mistään. Esim. siitä että kaihea ja uveiittia aiheuttavat mykoplasmat, ja että niihin puree karnosiinisilmätipat. Tai että kaikki krooniset johtuvat mikrobeista. Ja että niihin myös puree pitkät antibioottihoidot. Suolistokin on tärkeä tekijä kroonisten sairauden puhkemisessa. Ei sillä ole väliä vaikka sairauksia osataan diagnosoida, koska hoidot ovat käytännössä usein hyödyttömiä. Kaihileikkaus saattaa paranta näön, mutta siinä lähtee osa silmästä, eikä silmä enää leikkauksen jälkeen ole täydellinen. Itse en maksaisi senttiäkään kaihileikkauksesta, tosi kallista, ja karnosiinisilmätipat parantavat kaihen luonnollisesti.

        "Ihan oikeasti, jokainen lukutaitoinen ymmärtää varmasti miten hukassa olet. Toivottavasti tajuat sen kohta itsekin. "

        Sinähän olet itse pihalla kuin lumiukko, kyllä kaikki sen näkee.

        Palstalla monet ovat jo varmaan ryhtyneet käyttämään karnosiinisilmätippoja, ja kohta nähdään tulokset. Jos joku saa kaihensa parannettua jo muutamassa kuukaudessa niin se on ennätys (mailatkaa minulle, niin laitan ennätyksen ylös), useimmiten kestää yli puolisen vuotta. Tällainen omatoiminen kokeilu on täysin välttämätöntä että saadaan oikeaa tietoa potilaille, koska muuten sitä ei koskaan tule mitään, kun lääkeyhtiöt eivät halua parantavia hoitoja. Erityisesti suosittelen karnosiinisilmätippoja heille joille on todettu kaihi, ja jotka odottavat leikkaukseen pääsyä ei-kiireellisenä, siinä ei sitten leikkausta tarvita.


      • asiantuntija.
        Arki onkin karu kirjoitti:

        http://www.oamk.fi/opiskelijalle/rakenne/opinto-opas/koulutusohjelmat/?sivu=ops&lk=s2010&code=5037

        LÄÄKETIETEELLISET OPINNOT 13
        O0022ST Lääketieteen perusteet A3 3
        O5051OP Silmätautioppi I B2 D2 4
        O5052OP Silmätautioppi II A2, B1 3
        O5053OP Silmätautioppi III A1, B2 3

        Silmätautioppia 10 op:tä, opintopistettä/opintoviikkoa/opintopäivää (?), kuitenkin 10 op koko 210 op:n kokonaisuudesta. "Laajasti" ei voi siis olla sama kuin "kunnolla" tai "riittävästi". Jutellaas vaikka optikoiden kanssa silmäsairauksista. Hauskaa!

        Optikko ei tunnista erilaisia silmäsairauksia. Ei tunnista. Kun ei tunnista. Haluaisi ehkä ja toivoisi. Mutta ei.

        Miten optikko aikoo reagoida laajennustippojen aiheuttamaan anafylaktiseen reaktioon lisäkoulutuksellaan? Potilaan hengitys salpautuu viidessä minuutissa. Kilauttamalla kaverille? Miten optikko poissulkee silmän ahdaskulmaisen rakenteen, jossa laajennustipat ovat vasta-aiheisia? Miten optikko toimii jos hänen asiakkaasta tuleekin tässä tilanteessa potilas ja saa kipeän punaisen korkeapaineisen silmän 1-2 tunnin kuluessa ja verenkierto silmässä loppuu? Kilauttaa kaverille?

        Kuinka optikko osaa epäillä silmänpohjarappeumaa? Verkkokalvon kroonisia reikiä? Suonikalvon melanoomaa? Glaukooman riskitekijöitä? Diabetesmuutoksia potilaallaa - anteeksi asiakkaalla - joka ei vielä tiedä sairastavansa diabetesta? Onhan näitä.

        Suutari pysyköön lesissään ja optikko katselkoot niitä laseja. Tai hoitakoot sitten harrastelunsa komplikaatiot loppuun asti.

        Olet opiskellut paljon. Osaatko kuitenkaan parantaa kaihen? Se on ihan hyödytöntä sinun tietosi, jos et parantaa kaihea.


      • kaihenkakkaa
        asiantuntija. kirjoitti:

        Olet opiskellut paljon. Osaatko kuitenkaan parantaa kaihen? Se on ihan hyödytöntä sinun tietosi, jos et parantaa kaihea.

        po. "jos et osaa parantaa kaihea"


      • drugs. please work.
        asiantuntija. kirjoitti:

        "Siis että mykoplasmahoidot eivät paranna kaihea? Ei tietenkään, kaksi aivan eri asiaa. Ja jos et sitä tarkoittanutkaan, niin tekstisi ovat kovasti sekaisin, ehkä heijastelavat ajatustesi tasoa."

        Sehän on jo vanha juttu että mykoplasmat tai mollikuutit aiheuttavat kaihea. Tee haku "mycoplasma cataracts" Googleen.

        Vastaan tulee esim.
        Postinflammatory cataracts in the mouse: induction by human mycoplasma-like organisms.
        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1042526/

        Chronic orbital inflammatory disease: parasitisation of orbital leucocytes by mollicute-like organisms.
        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1042526/

        Electron Microscopy of the Suckling Mouse Cataract Agent: a Noncultivable Animal Pathogen Possibly Related to Mycoplasma
        http://iai.asm.org/cgi/content/short/9/2/430

        Significance of Mycoplasma in the pathology of uveitis.
        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2605141

        Nauttikaa elektronimikroskooppikuvista :)

        "Oletko tyhmä vai esitätkö vain taitavasti?"
        Sinä se tyhmä tässä taidat olla.

        "Tunnetko yhtään lääkäriä? Lääkärit lukevat jatkuvasti PubMedissäkin abstrakteina luettavissa olevia tutkimuksia. Osa tutkimuksista on täyttä roskaa, osa päteviä. Sinä varmasti osaat erottaa ne toisistaan..."

        Onneksi en tunne ketään lääkäriä, mutta tunnen pätevämpiä ihmisiä, jotka osaavat hoitaa sairauksia paremmin, mukaanlukien itseni.

        Ei sillä ole väliä vaikka lääkärit lukevat pubmedia, koska se ei muuta hoitokäytäntöjä. "Käypä hoidot" sitovat lääkäreiden kädet lääkeyhtiöiden määräämiin hoitoihin, koska lähes kaikilla "asiantuntijoilla" jotka tekevät "käypä hoito" suosituksia on sidonnaisuudet lääkeyhtöihin. Sen kun katsoo sitä opasta, se on verkossa saatavilla. Leipä näille asiantuntijoille tulee lääkeyhtiöiltä osittain.

        Lääkärit myös haluavat noudattaa "Käypää huijausta", koska niiden vastuu menee myös pois, mikäli potilaille käy huonosti kun noudattavat näitä ohjeita. Jos lääkärit ovat omatoimisia, ja suosivat omia hoitojaan, niin se on heidän omalla vastuullaan, eli tämän vuoksi lääkärit eivät halua itse omatoimisesti kokeilla erilaisia hoitoja. Lisäksi potilailla ei saa tehdä kokeita, mikä sitten estää kaikenlaisten uusien hoitojen kehittämistä. Tämä on tehty sen vuoksi että lääkeyhtiöt voisivat suvereenisti hallita kaikkia tutkimuksia mitä tehdään lääkkeistä, ja julkaista vain lääkemyynnille myönteisiä tutkimuksia.

        On totta, että pudmedissä oleva tieto voi olla roskaa. Ne ovat lähes kaikki roskatutkimuksia, mitä sovelletaan nykyhoitoihin, sen sijaan oikeaa tietoa pubmedistä mitä minä tänne olen laittanut ei käytetä mihinkään.

        "Jos tunnet yhtäkään lääkäriä, niin juttelepa ihan huviksesi ja kysy mistä hänen leipä tulee. Ei lääkeyhtiöltä. Olet aivan pihalla todellisuudesta, aivan pihalla."

        Riippuu mistä lääkäristä on kyse. "Asiantuntija"lääkärit rahoitetaan lääkeyhtiöiden varoilla, ja muut tottelevat näitä asiantuntijoita. Koetapas poiketa rivilääkärinä näistä asiantuntijoiden antamista hoito-ohjeista, niin olet nopeasti entinen lääkäri. Tavallinen lääkäri ei tiedä mitään oikeastaan mistään. Esim. siitä että kaihea ja uveiittia aiheuttavat mykoplasmat, ja että niihin puree karnosiinisilmätipat. Tai että kaikki krooniset johtuvat mikrobeista. Ja että niihin myös puree pitkät antibioottihoidot. Suolistokin on tärkeä tekijä kroonisten sairauden puhkemisessa. Ei sillä ole väliä vaikka sairauksia osataan diagnosoida, koska hoidot ovat käytännössä usein hyödyttömiä. Kaihileikkaus saattaa paranta näön, mutta siinä lähtee osa silmästä, eikä silmä enää leikkauksen jälkeen ole täydellinen. Itse en maksaisi senttiäkään kaihileikkauksesta, tosi kallista, ja karnosiinisilmätipat parantavat kaihen luonnollisesti.

        "Ihan oikeasti, jokainen lukutaitoinen ymmärtää varmasti miten hukassa olet. Toivottavasti tajuat sen kohta itsekin. "

        Sinähän olet itse pihalla kuin lumiukko, kyllä kaikki sen näkee.

        Palstalla monet ovat jo varmaan ryhtyneet käyttämään karnosiinisilmätippoja, ja kohta nähdään tulokset. Jos joku saa kaihensa parannettua jo muutamassa kuukaudessa niin se on ennätys (mailatkaa minulle, niin laitan ennätyksen ylös), useimmiten kestää yli puolisen vuotta. Tällainen omatoiminen kokeilu on täysin välttämätöntä että saadaan oikeaa tietoa potilaille, koska muuten sitä ei koskaan tule mitään, kun lääkeyhtiöt eivät halua parantavia hoitoja. Erityisesti suosittelen karnosiinisilmätippoja heille joille on todettu kaihi, ja jotka odottavat leikkaukseen pääsyä ei-kiireellisenä, siinä ei sitten leikkausta tarvita.

        "Onneksi en tunne ketään lääkäriä, mutta tunnen pätevämpiä ihmisiä, jotka osaavat hoitaa sairauksia paremmin, mukaanlukien itseni. "

        Kiitos ja näkemiin.

        " "Käypä hoidot" sitovat lääkäreiden kädet lääkeyhtiöiden määräämiin hoitoihin"

        Ei pidä paikkaansa.

        "Lisäksi potilailla ei saa tehdä kokeita, mikä sitten estää kaikenlaisten uusien hoitojen kehittämistä."

        Ei pidä paikkaansa. Potilailla tehtiin vuosisatoja kokeita, mutta ne eivät johtaneet kovin hyviin tuloksiin. Tutkimukset pitää valitettavasti suunnitella vähän paremmin.

        "Koetapas poiketa rivilääkärinä näistä asiantuntijoiden antamista hoito-ohjeista, niin olet nopeasti entinen lääkäri."

        Ei pidä paikkaansa. Ja Käypä Hoito -suosituksissa nimenomaan sanotaan, ettei niitä pidä käyttää hoitoa rajaavina ohjeina.

        "Palstalla monet ovat jo varmaan ryhtyneet käyttämään karnosiinisilmätippoja, ja kohta nähdään tulokset."

        Toivottavasti ei. Miten näet tulokset? Joku kirjoittaa Suomi24:n palstalle "tehosta"? Kukkuu. Tervemenoa keskiajalle.

        Kirjoituksesi auttaa monia varmasti arvioimaan ihan itse mitä ajatella mielenliikkeistäsi. Kiitos.


      • asiantuntija.
        drugs. please work. kirjoitti:

        "Onneksi en tunne ketään lääkäriä, mutta tunnen pätevämpiä ihmisiä, jotka osaavat hoitaa sairauksia paremmin, mukaanlukien itseni. "

        Kiitos ja näkemiin.

        " "Käypä hoidot" sitovat lääkäreiden kädet lääkeyhtiöiden määräämiin hoitoihin"

        Ei pidä paikkaansa.

        "Lisäksi potilailla ei saa tehdä kokeita, mikä sitten estää kaikenlaisten uusien hoitojen kehittämistä."

        Ei pidä paikkaansa. Potilailla tehtiin vuosisatoja kokeita, mutta ne eivät johtaneet kovin hyviin tuloksiin. Tutkimukset pitää valitettavasti suunnitella vähän paremmin.

        "Koetapas poiketa rivilääkärinä näistä asiantuntijoiden antamista hoito-ohjeista, niin olet nopeasti entinen lääkäri."

        Ei pidä paikkaansa. Ja Käypä Hoito -suosituksissa nimenomaan sanotaan, ettei niitä pidä käyttää hoitoa rajaavina ohjeina.

        "Palstalla monet ovat jo varmaan ryhtyneet käyttämään karnosiinisilmätippoja, ja kohta nähdään tulokset."

        Toivottavasti ei. Miten näet tulokset? Joku kirjoittaa Suomi24:n palstalle "tehosta"? Kukkuu. Tervemenoa keskiajalle.

        Kirjoituksesi auttaa monia varmasti arvioimaan ihan itse mitä ajatella mielenliikkeistäsi. Kiitos.

        Denialismi on sinulla verissä, mutta perusteluja et anna. Kirjoituksesi on siis yhtä tyhjän kanssa. Pseudotieteeseen kuuluu se että esittää valikoivaa, vain omaa näkökantaa tukevaa kritiikkiä, mutta vielä vakavampaa on se ettei perustele näkemyksiään lainkaan.

        Kyllä joku täälläkin kokeiee niitä karnosiinisilmätippoja, aina löytyy joku joka osaa kyseenalaistaa nykyisiä käytäntöjä. Heille tulee se onni, mutta heitä on aika vähän. Koska tavallinen tallaaja luulee että lääketiede on niin vaikeaa, ettei sitä voi maalikko ymmärtää, ja niinpä taipuvat kaikkeen pseduohörhöilyyn mitä lääkärit tarjoavat.

        Se on myös vakava puute, ettei ole väliä minkälaisia tutkimuksia linkittää tänne, koska ihmiset eivät edes osaa lukea englanninkielisiä tutkimusraportteja. Se on vähän kuin koiraa yrittäisi saada lukemaan. Niin, se tyhmyys. Itselläni ei ole mitään lääketieteellistä koulutusta, mutta pubmedin artikkeleita on todella helppoa lukea, ne ovat niin yksinkertaisia verrattuna esim. fysiikkaan ja matematiikkaan, jos on opiskellut yliopistossa, ettei ole tosikaan. Lääkärit ovat palikkatieteilijöitä, ikinä ette näe muissa ammateissa yhtä korkeasti koulutettuja ihmisiä (lisensiaatteja), jotka ovat niin epäpäteviä kuin lääkärit.


      • pseudo-man
        asiantuntija. kirjoitti:

        Denialismi on sinulla verissä, mutta perusteluja et anna. Kirjoituksesi on siis yhtä tyhjän kanssa. Pseudotieteeseen kuuluu se että esittää valikoivaa, vain omaa näkökantaa tukevaa kritiikkiä, mutta vielä vakavampaa on se ettei perustele näkemyksiään lainkaan.

        Kyllä joku täälläkin kokeiee niitä karnosiinisilmätippoja, aina löytyy joku joka osaa kyseenalaistaa nykyisiä käytäntöjä. Heille tulee se onni, mutta heitä on aika vähän. Koska tavallinen tallaaja luulee että lääketiede on niin vaikeaa, ettei sitä voi maalikko ymmärtää, ja niinpä taipuvat kaikkeen pseduohörhöilyyn mitä lääkärit tarjoavat.

        Se on myös vakava puute, ettei ole väliä minkälaisia tutkimuksia linkittää tänne, koska ihmiset eivät edes osaa lukea englanninkielisiä tutkimusraportteja. Se on vähän kuin koiraa yrittäisi saada lukemaan. Niin, se tyhmyys. Itselläni ei ole mitään lääketieteellistä koulutusta, mutta pubmedin artikkeleita on todella helppoa lukea, ne ovat niin yksinkertaisia verrattuna esim. fysiikkaan ja matematiikkaan, jos on opiskellut yliopistossa, ettei ole tosikaan. Lääkärit ovat palikkatieteilijöitä, ikinä ette näe muissa ammateissa yhtä korkeasti koulutettuja ihmisiä (lisensiaatteja), jotka ovat niin epäpäteviä kuin lääkärit.

        Hihhih. Olipa hassua luettavaa.


      • karitta
        asiantuntija. kirjoitti:

        Olet opiskellut paljon. Osaatko kuitenkaan parantaa kaihen? Se on ihan hyödytöntä sinun tietosi, jos et parantaa kaihea.

        Naurettavaa kisailua täällä vakavalla asialla. Pakko kuitenkin korjata kaiHIN väärä taivutusmuoto. Siis genetiivi:kaihin, EI kaihen:DDD


      • bella3
        asiantuntija. kirjoitti:

        Denialismi on sinulla verissä, mutta perusteluja et anna. Kirjoituksesi on siis yhtä tyhjän kanssa. Pseudotieteeseen kuuluu se että esittää valikoivaa, vain omaa näkökantaa tukevaa kritiikkiä, mutta vielä vakavampaa on se ettei perustele näkemyksiään lainkaan.

        Kyllä joku täälläkin kokeiee niitä karnosiinisilmätippoja, aina löytyy joku joka osaa kyseenalaistaa nykyisiä käytäntöjä. Heille tulee se onni, mutta heitä on aika vähän. Koska tavallinen tallaaja luulee että lääketiede on niin vaikeaa, ettei sitä voi maalikko ymmärtää, ja niinpä taipuvat kaikkeen pseduohörhöilyyn mitä lääkärit tarjoavat.

        Se on myös vakava puute, ettei ole väliä minkälaisia tutkimuksia linkittää tänne, koska ihmiset eivät edes osaa lukea englanninkielisiä tutkimusraportteja. Se on vähän kuin koiraa yrittäisi saada lukemaan. Niin, se tyhmyys. Itselläni ei ole mitään lääketieteellistä koulutusta, mutta pubmedin artikkeleita on todella helppoa lukea, ne ovat niin yksinkertaisia verrattuna esim. fysiikkaan ja matematiikkaan, jos on opiskellut yliopistossa, ettei ole tosikaan. Lääkärit ovat palikkatieteilijöitä, ikinä ette näe muissa ammateissa yhtä korkeasti koulutettuja ihmisiä (lisensiaatteja), jotka ovat niin epäpäteviä kuin lääkärit.

        Itseoppinut konitohtori ....!


    • Kauniit silmät

      Onko tietoa, että sokeri ja hiiva muodostuu näkökyvylle haitalliseksi "tärkiksi", jota tervesilmäisten tulisi ravinnossaan välttää? Kasviöljyt tähänkin terveysvalistukseen mukaan, näkökykyhän on sisäinen...lasiaisnesteen "voiteluöljyä" esim. rasvapitoiset suolapähkinät!

      • bbsshhhtt

        "Tärkiksi"? Lasiaisnesteen "voitelyöljyä" suolapähkinöistä?

        Puhdasta roskaa. Keksi oikeaa tekemistä.


      • Jano*****
        bbsshhhtt kirjoitti:

        "Tärkiksi"? Lasiaisnesteen "voitelyöljyä" suolapähkinöistä?

        Puhdasta roskaa. Keksi oikeaa tekemistä.

        Voi olla oluen ja suolan kaaa hyviä jyviä!


      • pekkajanis

        Elekää ny hitossa puhuko ja levitttäkö tota soopaa.....


    • -82

      Minulla todettiin kaihi 15-vuotiaana. Mitään selitystä kukaan ei ole asiaan osannut sanoa. Nyt 29- vuotiaana odotan pääsyä leikkaukseen. Että enpä nyt tällä iällä vielä tällästä vaivaa olisi arvannut!

      • joo.

        Niin lääketiede on mitä on. Kaihi on infektioperäinen sairaus silmissä, ja koskettaa kaikenikäisiä. Ikääntymisessä on se ongelma että ihmisiin kertyy lopulta valtavan valtava kuorma mikrobeja, että systeemi toisensa jälkeen rupeaa pettämään. Sydänkohtauskin on infektioperäinen sairaus, siihen liittyy yleensä verenmyrkytys, joka taas liittyy bakteereihin, niitä on sydänkohtauksen aikana ihan valtava määrä verenkierrossa.


      • bella3
        joo. kirjoitti:

        Niin lääketiede on mitä on. Kaihi on infektioperäinen sairaus silmissä, ja koskettaa kaikenikäisiä. Ikääntymisessä on se ongelma että ihmisiin kertyy lopulta valtavan valtava kuorma mikrobeja, että systeemi toisensa jälkeen rupeaa pettämään. Sydänkohtauskin on infektioperäinen sairaus, siihen liittyy yleensä verenmyrkytys, joka taas liittyy bakteereihin, niitä on sydänkohtauksen aikana ihan valtava määrä verenkierrossa.

        Voi herranen aika sinunkin tietosi määrää!


    • kaukokatseinen

      Sinähän olet jo aivan riittävän vanha! Älä aliarvioi itseäsi.
      Ja eikö tuo sama ole koska se tulee, vai olisiko olluty parempi kuolla enne kaihin tuloa! Vielä ehtioi, mutta toivottavasti ei. Kerta leikkaus ja sillä sipuli.

      1500 €/silmä

      • huijui.

        huh 1500 €/silmä. Karnosiinisilmätipat maksavat alle 60 €/pullo, ja myös parantavat kaihen. En tiedä montako pulloa siihen menee, mutta varmasti tulee halvemmaksi kuin kaihileikkaus, ja silmät voi pitää.

        Vähän sama asia parkettilattian kanssa - jos tekee itse niin ei maksa mitään, muuten työstä menee useita tonneja. Ja tämä on helpompi juttu, senkin lorauttaa tuubista silmään. Käytätte muutenkin varmaan jotakin paskasilmätippoja, jota lääkäri on teille määrännyt, jotka pääasiassa eivät auta mitään. Kyllä minäkin voisin pukeutua valkoiseen takkiin ja määrätä teille vaikka mitä mömmöja, ja täydestä menisi. Huhhuhuijakkaa. Vähän kuin perussuomalaiset, kun ihmiset tylsistyy, niin sitten se muutos tulee.


      • kadotkaajo
        huijui. kirjoitti:

        huh 1500 €/silmä. Karnosiinisilmätipat maksavat alle 60 €/pullo, ja myös parantavat kaihen. En tiedä montako pulloa siihen menee, mutta varmasti tulee halvemmaksi kuin kaihileikkaus, ja silmät voi pitää.

        Vähän sama asia parkettilattian kanssa - jos tekee itse niin ei maksa mitään, muuten työstä menee useita tonneja. Ja tämä on helpompi juttu, senkin lorauttaa tuubista silmään. Käytätte muutenkin varmaan jotakin paskasilmätippoja, jota lääkäri on teille määrännyt, jotka pääasiassa eivät auta mitään. Kyllä minäkin voisin pukeutua valkoiseen takkiin ja määrätä teille vaikka mitä mömmöja, ja täydestä menisi. Huhhuhuijakkaa. Vähän kuin perussuomalaiset, kun ihmiset tylsistyy, niin sitten se muutos tulee.

        Haista omat tuotteesi. Tuo karnosiini mitään auta. Joko olet aivan pimeä tai sitten saat hataran ja arveluttavan elantosi myymällä kyseistä(kin) roskaa.

        "Silmät voi pitää". Ei kaihileikkauksessa silmiä menetä.

        Et voi pukeutua valkoiseen takkiin ja leikkiä lääkäriä. Olet sitten raastuvassa ja ihan ansioista.

        Ei mennä persuihin. Mutta kyllästymällä ei karnosiinitippohin tehoa tule.

        Täyttä huijausta. Olet ns. luuseri. Mieti sitä. Toiset tekevät oikeasti merkityksellistä työtä asiallisella koulutuksella, toiset keksivät omasta päästä ulostetta ja myyvät sitä tietämättömille. Mikä on suorituksesi ja panoksesi ihmisten hyväksi?


    • pirjonsimmusulkeutuu

      luulen että voit sokeutua muutaman kuukauden kuluttua, olen kokeunut samaa. tosin en ole. kuulostaa sen verran pahalta toi sun tilanteesi että ei ole paljoa enää tehtävässä, ainakaan ilmaiseksi, he heh! kannattaa kotikonstein vaan puhkaista silmä varalta. koska koskaan ei tiedä ihihi hii

      sydämmellisin terveisin silmä.

    • eye of the dragon

      Olen myös 46-vuotias, minulla on ollut syntymästäni saakka samentumat silmissä eli harmaakaihi. UV-valo saa silmään osuessaan harmaakaihin kehittymään lisää , mutta vielä pärjään, lievät lasit plus lukulasit.

    • Huono muusikko

      Hei ! Kuinka usein joudut "vahventamaan" laseja.

      Mulla tuli oikeaan silmään muutoksia jo vuoden sisällä.
      Eli uudet linssit ,tosin sieltä halvemmasta päästä.

      Samalla vaihdatin aurinkolaseihin linssit.

    • Tää ei oo mun nick

      Tuolta alempaa löytyy JOPA asiallisia vastauksia, mut ole tyytyväinen ettei ole silmänpohjan rappeumaa...

    • rrk123

      Kaihi voi edetä vaikka kuukaudessa, nimim kokemusta löytyy ja ikää olis 25vuotta. En tiiä vaikuttaa kuinka paljon se, että on tehty verkkokalvokorjauksia kun se repes. Siitä kaasukuplastahan se kaihi seuraa... Nyt ootellaan sitten, vielä 3kk ja kaihista eroon! Pelottaa vaan kun lekuri vaikutti enemmän kouluterveydenhoitajalta, olen jo tottunut että silmälääkäri haluaakin tarkitstaa missä kondiksessa verkkokalvot on samalla kun käyn, mutta tämä taavi nyt ei edes voinu puhua mulle vaan papereilleen... Mietityttää myös se, kun edellisen lekurin kanssa oli puhetta siitä miten se leikataan, kun ei voi tehdä eripari silmiä että toinen olisi 1 ja toinen -9.. Kaippa se taavikin sen sit tajuaa..

      • saman kokenut

        Missä kävit tutkimuksessa? Jos sinulle on tehty verkkokalvoleikkaus, niin kyllä kaihin leikkaava lääkärin täytyy olla aika kokenut ja pätevä, eikä mitään kouluterv. hoitaja tasoa. Älä anna kenen vaan apulaislääkärin leikata silmääsi. Kysy minkälainen kokemus lääkärillä on ja vaadi kokenut lääkäri paikalle, e ttei verkkokalvo irtoa uudelleen.


    • asdk

      Siinähän vaadit. Kuntapuolella sitä saa mitä on tarjolla. Mene yksityispuolelle, jos haluat valita. Eiköhän jokainen haluaisi just sen parhaan. Mitä ne muut sitten tekis kun vaan yhdelle jonoa.

      • saman kokenut

        On se vaan eri asia, kun kaihi leikataan silmästä, jossa on jo ollut verkkokalvon irtauma. Ainakin itselleni sanottiin jo keskusairaalan polilla, että kaihileikkauksessa täytyy olla kokenut lääkäri kun leikkausta suunniteltiin.
        Turha kadehtia. Eräs apulaislääkäri toheloi aikonaan niin, ettei irtaumaani hoidettu ajoissa. Potilasvahinko lautakunta totesi valitukseeni, etten ollut "vaatinut" pätevämpää takapäivystäjää paikalle. Joten vaatikaa ihmeessä.


    • rrk123

      No perskule.. Mietin tuon Hämeenlinna reissun jälkeen, että kun nyt tuli se joku muutos, että saa vaihtaa terveyskeskusta ja muuta, niin päteekö se myös tähän hommaan? Menisin riemusta kiljuen ennemmin Tampereelle missä myös verkkokalvo operoitiin...

      • saman kokenut

        Onko Hämeenlinna ja Tampere samaa sairaanhoitopiiriä? Soita Tampereen silmäpolille, missä ilmeisesti sinun leikkaustiedot ovat ja selitä tilanne. Luulisin, että leikkaavalla lääkärillä pitää olla tarkat tiedot aikaisemmasta silmäleikkauksestasi. Kannattaa ainakin yirttää. Kaihileikkaus on aina riski uudelle irtaumalle.


    • Olen lukennut näitä vastauksia muutama on OK sitten on näitä
      paskan puhuja jos jotain kysyy vastaus on aina sama.Mutta asiaan tästä kaihista etenimis nopeus on eri tahtistista mutta
      jos alkaa olla selvää sumenimista silmissä niin lääkäriin ja
      vähän äkkiä koska jos sitä ei leikata voi näkö mennä siihen
      jamaan että sitä ei saa korjattua.Itsellä oli tällänen tapaus että
      toinesessa silmässä alko olla kun olisi maitoo edessä hankin
      kaiken näkösiä lasia ei apua, sit alko olee toisessa silmässä
      sama juttu esim:erotin henkilön en kyllä tunnistanut kuka oli
      vaan näin jonkun hahmon noin 50m päästä,sit painuín lääkäriin totesi kaihin toisessa silmässä ja toiseen oli tulossa
      lähete sairaalaan sit leikkasi molemmat silmät kesti noin rei-
      lun tunnin älkää pelätkö tätä leikkausta on kivuton ja saa viellä
      konjakki ryypyn jos haluaa.Mulla tilanne muuttu niin että ei
      tarvitse mitään lasia lukemiseen enkä muuhunkaan toimiin
      tämä kaihi alko vaivaa noin pari vuotta sitten silmät leikattiin
      just vuosi sitten Lahdessa siellä päiväpolilla eikä maksanut
      kun vajaat 90€ työnantajan puolesta Hemoon tutkimuksiin
      sieltä lähete leikkaukseen ,mulla on dokumentit toimenpiteestä että voin todistaa näille niinsanotuille"asian-
      tuntioille" että näin on,kysyjälle vastaan tähän kun kysyit kuinka nopeesti tulee toiseen silmään niin mulla ei mennyt
      aikaa puoltavuottakaan kun alko toinen silmä sumentua,siitä
      tietää että on kaihi kun siihen näköön ei auta silmälasit vaan
      sumeeta on .ei muuta kun lääkäriin nopsaan on jännä seurata
      kommenttia mitä tuleman pitää.

      • Nainen 56v

        Asiallinen kirjoitus, kiitos siitä.

        Itselläni todettiin kaihi 3-4 vuotta sitten. Lasien uusimisella vahvemmiksi olen
        pärjäillyt tähän asti. 5.8. silmälääkärille keskussairaalaan tarkempiin tutkimuksiin.

        Tähän liittyen kysyisin : Voinko mennä omalla autolla , laittavat jotain laajennustippoja.

        p.s radio-ohjelmassa lääkäri vertasi kaihia hiusten harmaantumiseen.


    • prian

      eye cataract remedies, cures,,,,,kirjoitat näin netssa ja tule monta monta konstea kuinka autat itseas tässä tilanteessa,,,ei o pakko tulla toiselle
      silmälle,,,i tästäkin voi lähteä,,,,,se onnistuu vain kun teet sen ilmoittamatta koko maailmalle sen,,,
      koska,,,,,,esim,,,antti heikkilän neuvoista on monta saanut avun ,,,,mut virallinen kanta on,,,hän kulkee omija polkkuja,,,,pakko joskus kulkea,,,,,
      kun silloin tällöin viralliset polkut vie umpikuja,,,

    • kaasukaskammio

      Noin 70 vuotta sitten oltiin lähellä läpimurtoa mutta kommunistit pilasivat kaiken.

    • NÄKEEENSIKUUSSA

      MIULLA KAIHI KEHITTY KUMPAANKIN SILMÄÄN ALLE 2 VUODESSA.
      EPÄILYJÄ SYNTYYN,
      -AURINKO
      -ASTMALÄÄKKEET
      -JOKU MUU LÄÄKE
      -EI HARMAATA HAJUA MIKSI 54 VUOTIAALLE

      NÄILLÄ MENNÄÄN.

      (EI VOI KU IHMETELLÄ NOITA HÄIRIINTYNEITÄ PELLEJÄ TÄLLÄKIN SIVULLA, KAIT NE ORKKUJA SAA NIMETTÖMÄNÄ VITTUILUSTA, EHKÄ NE EI USKALLA ELÄVÄSSÄ ELÄMÄSSÄ ;))

      • asiantuntija.

        "EI HARMAATA HAJUA MIKSI 54 VUOTIAALLE "
        Tässä tätä asiantuntemusta sitten on vai?

        "NÄILLÄ MENNÄÄN."
        Kun ei muutakaan voi :)

        Lääkärit ovat pellejä, pellepuku vain puuttuu, että muutkin tajuaa sen heti.


      • aisantuntija?
        asiantuntija. kirjoitti:

        "EI HARMAATA HAJUA MIKSI 54 VUOTIAALLE "
        Tässä tätä asiantuntemusta sitten on vai?

        "NÄILLÄ MENNÄÄN."
        Kun ei muutakaan voi :)

        Lääkärit ovat pellejä, pellepuku vain puuttuu, että muutkin tajuaa sen heti.

        "Asiantuntija", minkä asian sinä tunnet? Siten, että yhteiskunta tunnustaa osaamisesi? Nyt ei siis lasketa ennustamista, selvännäkemistä, "energiahoitoja" jne.

        Mistä kumpuaa epäasiallinen suhtautumisesi lääketieteeseen? Oletko katkera jostakin? Yksinkertainen ihminen voisi olla vihainen vaikka siitä, että verenpaine on pahasti korkea vaikka naapuri syö samanlaista ruokaa ja hänellä kaikki kunnossa, syy on tietty lääkäreiden koska eivät osaa "parantaa" sinua.

        Katkeruus. Yksinkertaisuus. Yksinäisyys. Ikäviä juttuja kaikki. Sen tietävät kaikki.


      • kortisonikaihi

        Hei ! multa leikattiin kaihi viimeviikolla, se oli pikkujuttu. ole 50-60 v sain kaihin mollempiin silmiin kortisonista, ainakin silmälääkäri sanoi näin. Toiset on herkenpiä kortisonin vaikutuksille kun toiset. Noita häiriintyneitä riittä näillä sivuilla, kai heidän täytyyn näyttää jossain nimettömänä olevansa koviksia tai ainakin----no olkoon. Hei kyllä sä näät enskuussa mä nään jo nyt .


      • asiantuntija.
        kortisonikaihi kirjoitti:

        Hei ! multa leikattiin kaihi viimeviikolla, se oli pikkujuttu. ole 50-60 v sain kaihin mollempiin silmiin kortisonista, ainakin silmälääkäri sanoi näin. Toiset on herkenpiä kortisonin vaikutuksille kun toiset. Noita häiriintyneitä riittä näillä sivuilla, kai heidän täytyyn näyttää jossain nimettömänä olevansa koviksia tai ainakin----no olkoon. Hei kyllä sä näät enskuussa mä nään jo nyt .

        "Hei ! multa leikattiin kaihi viimeviikolla, se oli pikkujuttu. ole 50-60 v sain kaihin mollempiin silmiin kortisonista, ainakin silmälääkäri sanoi näin."

        Idiootti, sinulle ei siis merkitse mitään että lääkärit aiheuttivat sinulle kaihet silmiin kortisonin voimalla. Ei voi kun ihmetellä mistä näitä aivottomia tyyppejä sikiää. Ristinaulaa lääkärisi mieluummin seinään, äläkä kirjoita järjettömyyksiä. Älykkyysosamääräsi lienee noin 50-70.


      • cataracta cons.
        kortisonikaihi kirjoitti:

        Hei ! multa leikattiin kaihi viimeviikolla, se oli pikkujuttu. ole 50-60 v sain kaihin mollempiin silmiin kortisonista, ainakin silmälääkäri sanoi näin. Toiset on herkenpiä kortisonin vaikutuksille kun toiset. Noita häiriintyneitä riittä näillä sivuilla, kai heidän täytyyn näyttää jossain nimettömänä olevansa koviksia tai ainakin----no olkoon. Hei kyllä sä näät enskuussa mä nään jo nyt .

        Systeemisellä ja silmätippamuotoisella kortikosteroidihoidolla on todettu olevan yhteys vain takakapselin alaiseen kaihiin. Tällöinkin harmaakaihin ilmaantumisen riski on yksilöllinen eikä ole suoraan riippuvainen päivittäisestä tai kumulatiivisesta annoksesta. Myös pitkäaikainen inhaloitava kortikosteroidihoito voi lisätä kaihiriskiä, mutta nenäsumutemuotoinen ei näyttäisi lisäävän riskiä.


      • pellepä.
        asiantuntija. kirjoitti:

        "Hei ! multa leikattiin kaihi viimeviikolla, se oli pikkujuttu. ole 50-60 v sain kaihin mollempiin silmiin kortisonista, ainakin silmälääkäri sanoi näin."

        Idiootti, sinulle ei siis merkitse mitään että lääkärit aiheuttivat sinulle kaihet silmiin kortisonin voimalla. Ei voi kun ihmetellä mistä näitä aivottomia tyyppejä sikiää. Ristinaulaa lääkärisi mieluummin seinään, äläkä kirjoita järjettömyyksiä. Älykkyysosamääräsi lienee noin 50-70.

        Törkeän ala-arvoinen kommentti. Tavallisin kortikoidin käyttöaihe on uveiitti, joka ei parane itsestään eikä viherpiipertäjien tai "asiantuntijoiden" rahastuskonsteilla. Hoitamaton uveiitti johtaa silmän menetykseen.

        Et ole henkisesti kunnossa. Hae apua.

        Ehkä pystyt kahlaamaan pari ekana vastaan tullutta linkkiä:

        http://medical-dictionary.thefreedictionary.com/uveitis
        "The prognosis depends upon the location of the uveitis, on whether it is chronic or acute, and on the promptness of treatment. The prognosis for untreated uveitis is poor. Untreated anterior uveitis usually progresses to posterior uveitis, resulting in cataracts, scar tissue, and eventual glaucoma. If treated promptly, anterior uveitis usually clears up in several days or weeks, but is likely to recur. Posterior uveitis usually results in some permanent loss or blurring of vision."

        http://www.pennmedicine.org/ophth/conditions/uveitis.html
        Complications of Untreated Uveitis
        If uveitis goes untreated, complications may occur such as:

        Glaucoma, high pressure in the eye
        Cataracts – lens clouding
        Neovascularization, new blood vessel formation
        Retinal damage or detachment
        Optic nerve damage
        Atrophy or shrinkage of the eye


      • 0nneksi
        kortisonikaihi kirjoitti:

        Hei ! multa leikattiin kaihi viimeviikolla, se oli pikkujuttu. ole 50-60 v sain kaihin mollempiin silmiin kortisonista, ainakin silmälääkäri sanoi näin. Toiset on herkenpiä kortisonin vaikutuksille kun toiset. Noita häiriintyneitä riittä näillä sivuilla, kai heidän täytyyn näyttää jossain nimettömänä olevansa koviksia tai ainakin----no olkoon. Hei kyllä sä näät enskuussa mä nään jo nyt .

        kortisoniallergia on olemassa, väitöstyö 1980 luvulta


    • satu3909

      mulla todettiin kaihi 38vuotiaana on edennyt vuodessa.marraskuussa kävin viimeksi silmälääkärillä ja hän sanoi jos vielä heikkenee nopeesti,leikkausjonoon.kieltämättä tässä vajaassa vuodessa on heikentynyt.... miinusta ei oo ku alle 2 kummassaki silmässä 2v sitten ei ollut yhtään miinusta.

    • Matilda

      Minulle todettiin alkava kaihi molempiin silmiin n. kuukausi sitten. Näkö on reilut -9. Käyn vuosittain omakustantaisesti silmälääkärissä, koska glaukooma ja silmänpohjarappeuma on sukurasite. Olen vuosia sitten käynyt erään leikkaavan lääkärin luona arvioittamassa voiko minulle tehdä laser-leikkausta, jotta pääsisin laseista eroon ja hän meinasi, että epäili jotain silmäsairautta jonka vuoksi ei leikkausta voi tehdä. Siittä usamman vuoden jälkeen tämä silmäsairaus sitten tuli. Kun kaihi todettiin silmälääkärini kysyi haluanko leikkausarvioon, enkä epäillyt yhtään ettenkö halunnut. Kahden viikon päästä soitettiin arvioaika ja optikko leikkaava lääkäri katsoi silmät, eikä ollut estettä leikkaukseen, joten aika varattiin ja nyt odottelen marraskuuta, jolloi leikkaus suoritetaan. En ole edes kysynyt olisiko minulla mahdollisuus päästä "kuntapuolelle" leikkaukseen, koska en missään nimessä halua jonottaa. Maksaahan se, mutta jätän jonku muun saamatta mikä ei ole niin tärkä kuin näkö.

    • Varmuuden vuoksi

      Itse olen syönyt Klarin Perfekt- nimistä luontaistuotetta puolitoista vuotta ihan ennaltaehkäisevässä mielessä, koska meilläkin on silmänpohjan ikärappeumaa suvussa. Tämä tuote sisältää mustikkauutetta, luteiinia, zeaksantiinia, omega-3 rasvahappoa, pyknogenolia, l-glutationia sekä paljon vitamiineja ja kivennäisaineita. Olen lukenut, että näillä luonnollisilla antioksidanteilla voidaan torjua ja jossain määrin jopa parantaa silmäpohjan ikärappeumaa ja kaihia. Voin kertoa, että näköni on kirkastunut.

    • pettynyt8

      Toinen silmä oli molempien silmien leikkauksen jälkeisenä aamuna sokea, painetta oli kertynyt paljon. Annettiin paineenalennustabletteja ja tippoja. Silmän mustuainen ei ole vieläkään supistunut normaaliksi, aikaa kulunut leikkauksesta kohta kolme viikkoa. Onko muille käynyt samoin, ei varoitettu paineen noususta että olisi älynnyt illalla mennä polille kun vähän oudolta silmä tuntui, sanoivat vaan että pari päivää vie kun näkö on hyvä leikkauksen jälkeen.

    • Nuorempi kaihilainen

      Itse olen 14-vuotias ja kaihi toisessa silmässä. Aika pian leikkaavat pois.

    • kaihin saanut

      Hei, olen 20vuotias ja sain noin vuosi sitten 1tyypin diabeteksen ja nyt on harmaakaihi kummassakin silmässä. Minulle kunnallisella puolella on suositeltu kaukonäköä (koska eivät leikkaa monitehoa) ja koulu kuraattorini leikkautti ei kaihiset silmänsä Mehiläisellä monitehomykiöt. Hän näkee hyvin ja totesimme olevan alankin kannalta (kondiittori) nähdä lähelle (noin metri eteenpäin).

      Onko siis niin, ettei semmoista monitehomykiötä kannata ottaa? Näkeekö yksitehoisilla pimeässä ilman häikimistä (kaihin kanssa häikii valot paljon) ? Miten näkö toimii jälkeenpäin eli kuinka paljon plussaa sitten on ihmisillä tullut.

      Leikkaus on nyt kesällä ellei toisin käy.

    • Audi ja Kaihi

      Pyysin leikkaavalta lääkäriltä kaukonäkömykiötä,kun ajan autolla paljon .
      Nyt toinen silmä leikattu ja voin sanoa,että toimii loistavasti tuo kaukonäkö.

    • Anonyymi

      Itellä otettiin molemmista silmistä kaihi pois 15-vuotiaana ja nyt 5 vuotta myöhemmin, minulta otetaan jälkikaihi pois. Täytin juuri 20 ja stressaan tosi paljon kaihin poistoa, koska tällä kertaa riskit ovat paljon pahemmat.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe