Siis mitä tarkoittaa kun sanotaan että syö tai älä syö punaista lihaa, tai vaaleaa lihaa??? Olen aina aivan äimänkäkenä noiden kanssa. Eihän se vaalea ainakaan läskiä ole, vai mitä?
Tuli taas ihmettelyn aiheeksi kun kävin tuolla:
http://koti.mbnet.fi/~kraden/Veriryhmadieetti.htm
Mikä ihmeen punainen liha?
4
698
Vastaukset
- pihvi
Siis käsittääkseni punaista lihaa ovat (ainakin) porsaan, naudan ja lampaan liha. Eli siis "pihviruuat". Siipikarja on taas vaaleaa lihaa...jäniksestä en tiedä..
Punainen liha on rasvaisempaa kuin vaalea. Tämän vuoksi punaista lihaa ei suositella syötäväksi usein.
Korjatkaa joku jos olen ymmärtänyt väärin!- sipuli
Liha, siis LIHA yksinään ei todellakaan ole rasvaista. Esimerkiksi hyvälaatuinen naudanliha on päinvastoin erittäin vähärasvainen ruoka.
Syy siihen, että punaisen lihan liiallista syömistä pidetään epäterveellisenä, perustuu kai sen sulamiseen. Punainen lihaa ei siis pidetä hyvin sulavana. Korjatkaa, jos olen täysin väärässä :)
Joka tapauksessa epäterveellisyys ei perustu ainakaan lihan rasvaisuuteen. - Laama
sipuli kirjoitti:
Liha, siis LIHA yksinään ei todellakaan ole rasvaista. Esimerkiksi hyvälaatuinen naudanliha on päinvastoin erittäin vähärasvainen ruoka.
Syy siihen, että punaisen lihan liiallista syömistä pidetään epäterveellisenä, perustuu kai sen sulamiseen. Punainen lihaa ei siis pidetä hyvin sulavana. Korjatkaa, jos olen täysin väärässä :)
Joka tapauksessa epäterveellisyys ei perustu ainakaan lihan rasvaisuuteen.Punaisen kokolihan sulaminen on elimistössä vaikeaa, toisinko sama liha jauhettuna sulaa helposti. Kokoliha ei varsinkaan sovi mahavaivoista kärsiville ihmisille.
Vaaleat lihat sulavat helposti aina.
- Neena
Punainen liha on nimenomaan nisäkkään lihaa, siksi ei siis lueta esim. lintujen, kalojen, hyönteisten tai nilviäisten lihaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241546- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691217- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18952Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855