* "< Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
2. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
3. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
4. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5. ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6. ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
7. kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
* Miten on, "KAIKKI se KÄRSII ?" Jeesus kyllä täytti tämän rakkauden kokeen, ilman vihaa. " Isä, anna heille anteeksi, he eivät tiedä mitä tekevät."? Onko meillä tätä AGAPEE , pyyteetöntä rakkautta, kärsiä KAKKI mitä elämässä sitten vastoinkäymisiä tuleekin, ilman vihaa ja kaunaa?
1Kor.13: Rakkaus !
16
394
Vastaukset
edellinen aloitukseni ei suvainnut liimautua palstalle? Syytä en tiedä?
liha ja veri voi rakastaa Jumalaa,
Roomalaiskirje 8
7 "sen tähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan."
Jos joku sanoo lihansa rakastavan Jumalaa, hän on valehteleva fariseus!
1.Korinttolaiskirje 2
14 "Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
2:15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan."
´ekivaari kirjoitti:
liha ja veri voi rakastaa Jumalaa,
Roomalaiskirje 8
7 "sen tähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan."
Jos joku sanoo lihansa rakastavan Jumalaa, hän on valehteleva fariseus!
1.Korinttolaiskirje 2
14 "Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
2:15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan."
´kysymystä? Onko sinulla ekivaari sellainen rakkaus sydämessäsi, ihmisiä kohtaan, Jumalaa voi helposti sanoa rakastavansa, eihän se vaadi mitään? Mutta sitä samaa, kuin Jeesuksella Kristuksella on? "KAIKKI se KÄRSII?" Kärsitkö sinä kaiken mitä ikinään elämä tuo tullessaan, katkeroitumatta ,vihaamatta? Oletko kokenut jotain, jolla voisit asian kohdaltasi todistaa oikeaksi, jos vertaat sitä Jes.53: Jeesuksesta kertovaan kokemiseen?
* Meidän rakkautemme koetellaan Jeesusta kohtaan juuri ihmiseten kautta, rakastammeko ihmistä, Jumalan luomaa? Varsinkin, joka ei rakasta veljeään, jonka näkee, ei voi rakastaa Jumalaa jota ei näe ?Mohikaani_27 kirjoitti:
kysymystä? Onko sinulla ekivaari sellainen rakkaus sydämessäsi, ihmisiä kohtaan, Jumalaa voi helposti sanoa rakastavansa, eihän se vaadi mitään? Mutta sitä samaa, kuin Jeesuksella Kristuksella on? "KAIKKI se KÄRSII?" Kärsitkö sinä kaiken mitä ikinään elämä tuo tullessaan, katkeroitumatta ,vihaamatta? Oletko kokenut jotain, jolla voisit asian kohdaltasi todistaa oikeaksi, jos vertaat sitä Jes.53: Jeesuksesta kertovaan kokemiseen?
* Meidän rakkautemme koetellaan Jeesusta kohtaan juuri ihmiseten kautta, rakastammeko ihmistä, Jumalan luomaa? Varsinkin, joka ei rakasta veljeään, jonka näkee, ei voi rakastaa Jumalaa jota ei näe ?>"Kärsitkö sinä kaiken mitä ikinään elämä tuo tullessaan, katkeroitumatta ,vihaamatta? Oletko kokenut jotain, jolla voisit asian kohdaltasi todistaa oikeaksi, jos vertaat sitä Jes.53: Jeesuksesta kertovaan kokemiseen?"<
Vastaan jotta "Kärsin kaiken mitä ikinä elämä tuo tullessaan," ja paljon olenkin kärsinyt, mutta en kerro kärsimyksiäni Sinun nälvittäväksesi! Sinulle minun ei tarvitse mitään todistaa. Mahdolliset vihani ja katkeruuteni on Kristus kantanut ristille. Minulla ei ole mitään katkeruutta eikä vihaa ketään ihmistä eikä Jumalaa vastaan.
´ekivaari kirjoitti:
>"Kärsitkö sinä kaiken mitä ikinään elämä tuo tullessaan, katkeroitumatta ,vihaamatta? Oletko kokenut jotain, jolla voisit asian kohdaltasi todistaa oikeaksi, jos vertaat sitä Jes.53: Jeesuksesta kertovaan kokemiseen?"<
Vastaan jotta "Kärsin kaiken mitä ikinä elämä tuo tullessaan," ja paljon olenkin kärsinyt, mutta en kerro kärsimyksiäni Sinun nälvittäväksesi! Sinulle minun ei tarvitse mitään todistaa. Mahdolliset vihani ja katkeruuteni on Kristus kantanut ristille. Minulla ei ole mitään katkeruutta eikä vihaa ketään ihmistä eikä Jumalaa vastaan.
´* En suinkaan tarkoittanutkaan, että kenekään tarttis mulle kärsimyksiään selitellä, ei toki ? Ja vastasit siihen mitä kysyin, ja tyydyn siihen. Ei ole aina helppoa ottaa vastaan , varsinkaan ivaa ja pilkaamista ja muutenkaan loukaavaa käytöstä, sen voi sillä kertaa ohittaa ja antaa mennä, mutta pidemmän päälle se syö ihmistä sisältäpäin. Ellei olisi Jeesusken anyamaa sisäistä voimaa, ei sitä kestäisi. Ja tästä syystä kyselin mitä kysyin ? Koita jaksaa vaivojesi kanssa. Vaikka me ollaan opillisesti " taistelupari", niin ihmisenä olen aina sinusta pitänyt, ollaanhan me saman ikäisä ja aika vanhoja ukkeleita!
Mohikaani_27: "Onko meillä tätä AGAPEE , pyyteetöntä rakkautta..."?
------------
Joka rakastaa Jumalaa, rakastaa myös veljiään (sisariaan) (1. Joh.4:7-21).
Johannes painottaa tätä kovin: ”Jumalan rakastaminen vie veljien rakastamiseen” (1.Joh.5:1-4).
Vielä vanhoilla päivilläänkin Johannes muistutti tästä.
Perimätieto kertoo, että kun hän oli jo vanha, eikä itse voinut saapua seurakunnan kokouksiin, hänet kannettiin ystäviensä luo, jolloin hän vain toisti: ”Lapseni, rakastakaa toisianne”! (Johannes luultavasti asui viimeiset ajat Efesossa)
Vain Jumala voi saada aikaan uskon ihmeen ihmisen sydämessä.
Jumalasta syntynyt myös rakastaa Jumalaa, joka on hänet uuteen elämään synnyttänyt.
Mutta se, joka rakastaa Jumalaa, rakastaa myös muita Jumalan lapsia: Uudestisyntyneitten välille syntyy veljesrakkaus.
Rakkaus Jumalaan on kaikkea muuta kuin pelkkiä kauniita sanoja. Johannes yhdistää erottamattomasti Jumalan rakastamisen Jumalan käskyjen pitämiseen.
”Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;...”.
Jumalan käskyjen suloisuudesta puhuttiin jo vanhan liiton ihmisten keskuudessa.
Moni kokee, että käskyt on pantu ihmisille taakaksi.
Asia on kuitenkin päinvastoin; käskyt ovat meille avuksi., ”käskyt eivät ole raskaat”. Ne auttavat tietämättömät ja osaamattomat elämän tielle.
Se, joka rakastaa Jumalaa, ei tunne Hänen käskyjänsä raskaiksi täyttää.- lapinKuksa......
Mohikaanilta puuttuu juuri tuo "kaikki se kärsii"-osio kokonaan!Täällä toitottaa sitä muille,itse ei kärsi moitteen sanaa,vaan alkaa kiehumaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Pelkkä vaari
"Vain Jumala voi saada aikaan uskon ihmeen ihmisen sydämessä.
Jumalasta syntynyt myös rakastaa Jumalaa, joka on hänet uuteen elämään synnyttänyt.
Mutta se, joka rakastaa Jumalaa, rakastaa myös muita Jumalan lapsia: Uudestisyntyneitten välille syntyy veljesrakkaus"
Tämäkö on määrittely 1Kor.13 merkityksestä. Että vain uudestisyntyneet ovat rakkauden piirissä.
Maallinen ihminen on toki eri asia kuin Jeesus, mutta Jeesus toimi aivan toisin kuin yllä oleva tulkinta.
Mielestäni Mohikaani_27 perää juuri tätä rakkautta kaikkiin ihmisiin. Pelkkä vaari kirjoitti:
Mutta se, joka rakastaa Jumalaa, rakastaa myös muita Jumalan lapsia: Uudestisyntyneitten välille syntyy veljesrakkaus"
Tämäkö on määrittely 1Kor.13 merkityksestä. Että vain uudestisyntyneet ovat rakkauden piirissä.
Maallinen ihminen on toki eri asia kuin Jeesus, mutta Jeesus toimi aivan toisin kuin yllä oleva tulkinta.
Mielestäni Mohikaani_27 perää juuri tätä rakkautta kaikkiin ihmisiin.opetuslapset rakastavat kaikkia, myös vihollisiaan. Liha ja saatana eivät rakasta ketään.
- LapinKukas
lapinKuksa...... kirjoitti:
Mohikaanilta puuttuu juuri tuo "kaikki se kärsii"-osio kokonaan!Täällä toitottaa sitä muille,itse ei kärsi moitteen sanaa,vaan alkaa kiehumaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Voi olla että Mohikaani ei ole täydellinen rakkaudessa, mutta sinulta se puuttuu kokonaan. Kidutatko eläimiä ja kiusaatko ihmsiä?
- Dabne
lappix kirjoitti:
käskyjä ole, mitäs me niillä teemme?
No mitäs vempulointia tämä nyt on? Mohikaanin aloite on tärkeä asia. Ilman rakkautta meillä ei ole mitään. Sehän on aina ajankohtainen.
- lapinKuksa....
Pelkkä vaari kirjoitti:
Mielestäni Mohikaani_27 perää juuri tätä rakkautta kaikkiin ihmisiin.MUTTA Mohikaani ei osoita rakkautta muille,kirjoituksistaan päätellen.Hyvä aloitus on,mutta pitäisi aloittajankin sitten noudattaa samaa linjaa,mistä toisille huomauttaa!
Pelkkä vaari kirjoitti:
Mielestäni Mohikaani_27 perää juuri tätä rakkautta kaikkiin ihmisiin.Pelkkä vaari:
"Tämäkö on määrittely 1Kor.13 merkityksestä. Että vain uudestisyntyneet ovat rakkauden piirissä".
-------------------
Rakkauden piiriin kuuluu KAIKKI ihmiset.
Gal. 6:10
"Sentähden, kun meillä vielä aikaa on, tehkäämme hyvää kaikille, mutta varsinkin uskonveljille".
Matt. 5:47
"... jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin"?
- taas opettamassa
mohikaani tuota Jumalan Sanan opetusta? Eikö enää katkeruus ja viha ja riitaisuus täytä sydäntäsi? Jos näin on niin olet lähtenyt oikealle tielle, mutta muista se, että sinulla ei ole Raamatun mukaan mitään lupaa opettaa! Ei elämäsi missään vaiheessa! Ja että nöyrtymisesi tulisi kaikkien tietoon niin sinun on syytä tehdä julkinen anteeksi pyyntö palstalla ja pyytää erityisesti anteeksi mm. pekulta, sarahimiltä ja kaikilta niiltä, joille olet huutanut ja nälvinyt!
- sivullinen.....
Aivan niin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 14910891
- 525200
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452413- 302113
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131681Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421514Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta301221Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351166Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo92925TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o317882