oikominen niskavedolla

niskaveto nelli

saan huomenna niskavedon ja mua jännittää ihan perkl!!!!!
kertokaa millaista niskavedon kans on pystyykö esim puhumaan kunnolla

20

3799

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mk

Niskavetoahan pidetään yöllä, joten ei tarvitse puhuakkaan! Ainoa kiinteä osa on renkaat jotka sementoidaan kuutoshampaisiin ylös.

• niskaveto nelli

minun oikojani sanoi käyttö ajaksi 16h vuorokaudess eli on vähä pakko puhua.
        Kiinteät renkaat sain eilen ja huomenna on ulkoinen osa kojeesta valmis.
        olen 18v ja joudun käyttämään kojetta noin 2 vuotta

• mk
        niskaveto nelli kirjoitti:

minun oikojani sanoi käyttö ajaksi 16h vuorokaudess eli on vähä pakko puhua.
        Kiinteät renkaat sain eilen ja huomenna on ulkoinen osa kojeesta valmis.
        olen 18v ja joudun käyttämään kojetta noin 2 vuotta

Kyllä niskaveto suussa pystyy puhumaan

• niskaveto nelli
        mk kirjoitti:

Kyllä niskaveto suussa pystyy puhumaan

No niin sain eilen tän niskavedon. Eka yö oli aivan kauhea, kuola valui ja kylellään nukkuminen on mahdotonta. Muistin onneks ton käyttö ajan väärin se on 2-3kk ja 16h päiväs.
        Toka päivä menos eikä paljo naurata hampaat ja niska on kipeet ja kun sitä täytyy pitää niin paljon niin ei kehtaa liikkua kotoa pois. Pidän sitä nytkin ja olo on tosi epä mukava, mutta pakko kärsiä jos haluan kauniin ja suoran hymyn.

• mk

No niin sain eilen tän niskavedon. Eka yö oli aivan kauhea, kuola valui ja kylellään nukkuminen on mahdotonta. Muistin onneks ton käyttö ajan väärin se on 2-3kk ja 16h päiväs.
        Toka päivä menos eikä paljo naurata hampaat ja niska on kipeet ja kun sitä täytyy pitää niin paljon niin ei kehtaa liikkua kotoa pois. Pidän sitä nytkin ja olo on tosi epä mukava, mutta pakko kärsiä jos haluan kauniin ja suoran hymyn.

Meillä pojalla särki hampaita 3 yötä, särkylääkettä otettiin sit se lakkas. Kerran ollaan käyty hammaslääkärillä joka "levensi" sitä suuhun tulevaa osaa. Aamulla oil hampaat kipeet muttei tarvinnut särkylääkettä. Meillä sitä niskan taakse laitettavaa kuminauhaa ei kiristetty.

• niskaveto nelli
        mk kirjoitti:

Meillä pojalla särki hampaita 3 yötä, särkylääkettä otettiin sit se lakkas. Kerran ollaan käyty hammaslääkärillä joka "levensi" sitä suuhun tulevaa osaa. Aamulla oil hampaat kipeet muttei tarvinnut särkylääkettä. Meillä sitä niskan taakse laitettavaa kuminauhaa ei kiristetty.

Mulla niskavetoa käytetään taka hampaiden siirtämiseksi taaemmaks, jonka jälkeen saan normaalit raudat.

• mk

Mulla niskavetoa käytetään taka hampaiden siirtämiseksi taaemmaks, jonka jälkeen saan normaalit raudat.

Eli aina kun käyt niskavedon kanssa hammalääkärissä, sitä kuminauhaa kiristetään. Voit siis varautua ottamaan särkylääkettä muutamana yönä tämän operaation jälkeen!

• niskaveto nelli
        mk kirjoitti:

Eli aina kun käyt niskavedon kanssa hammalääkärissä, sitä kuminauhaa kiristetään. Voit siis varautua ottamaan särkylääkettä muutamana yönä tämän operaation jälkeen!

Ensi viikolla on ensimmäinen niskavedon kiristys. Neljäs päivä menos tän värkin kans ja kipu on hieman hellittänyt ja aika äkkiä tähän on tottunut. Viideltä kotiin ja koje suuhun ja aamulla koje pois..

• ex-niskaveto

Ensi viikolla on ensimmäinen niskavedon kiristys. Neljäs päivä menos tän värkin kans ja kipu on hieman hellittänyt ja aika äkkiä tähän on tottunut. Viideltä kotiin ja koje suuhun ja aamulla koje pois..

Joko olet uskaltautunut niskavedon kanssa ulos? Itse en aikoinani uskaltanut, mutta jälkeen päin ajatellen miksen olisi? Helsingissä ja varsinkin Keski-Euroopassa olen silloin tällöin törmännyt niskaveto päällä muina miehinä ja naisina kulkeviin?

• ..............

Mun pojalla 11v nyt ollut vuoden kohta niskaveto, aina veto kiristetty välillä, on jo taäysin tottunut siihen, tsemppaan että saat hienot hampaat kun vaan jaksat, eikä tälläista "lottoriviä" kun äidillänsä :))

• Kokemusta...

Eihän nyt niiden kanssa ulos tartte mennä. Käyttät kotona aina,kun pystyt. Hampaat on kipeät jokaisen kiristyksen jälkeen. Kannattaa syödä pehmoista ruokaa ja varailla särkylääkettä. Kolme kk menee nopeasti, itsellä oli joskus niska veto vuoden verran. Hyvin oppi nukkumaan ja puhumaan.

• niskaveto nelli

Noin kuukausi siitä kun sain niskavedon ja hampaat on liikkunu todella hitaasti vaikka olen käyttänyt niskavetoa paljon venyy ehkä puoleen vuoteen.
      Olen tottunut siihen tosi hyvin ja käynyt jopa ulkona koje suussa ja kyllä päät kääntyy on tämä sen verran huomiota herättävä.
      Niskaveto tuntuu jo niin luontevalta pitää, että pidän sitä toisinaan koko päivän ja yön.

• en omista enää

mulla oli niskaveto pari vuotta eikä tullut mieleenkään lähteä se suusssa ulos.
      Mä en ikinä tottunut siihen ja käyttö oli yhtä helvettiä.

• niskaveto nelli

Eilen oli konrolli käynti ja niskavetoa kiristettiin, hampaat ja niska todella kipeät, mutta onneksi käyttö aika lyheni 13 tuntiin päiväs.
      Enää ei tarvitse pitää sitä päivällä ja se on helpotus.

• niskaveto

mmäki sain tänään niskavedon. eikai se kauhian kipiää käy aamull??

• niskaveto nelli

Alotin tän viesti ketjun ja niskavedon käyttö alkaa olla loppu suoralla (onneks). Taka hampaat on liikkunu jo niin paljo et tän kuun lopussa voidaan lopettaa niskavedon käyttö. Tää on ollu mulle valtava prosessi, niskaveto ei ole mikään helppo pidettävä ja koska hampaat liikku hitaasti niin niskan taakse tulevaa kuminauhaa kiristettiin melko usein ja todella tiukalle , mut onneks se loppuu ja saan kiinteät raudat, ne on varmaan helpommat (toivottavasti) ei ole kokemusta niistä?

• niskaveto nelli

IHANAA!!!!! tänään loppuu niskavedon käyttö ja saan kiinteät raudat. Tän jälkeen en halua enää kuullakkaan niskavedosta.

• Onnea toivon

Onko niistä niskavetoraudoista ollut jollekulle oikein hyötyäkin, jos niitä on pidetty hammasvälien suurentamiseksi yläleuan tulevien hampaiden mahduttamiseksi?

En ole nähnyt yhtään juttua onnistuneesta manööveristä tai ylipäätään siitä, millainen niskavedon päätyttyä on tilanne ollut. Mitä tapahtuu, jos niskavetorautoja ei ole mahdollista käyttää. Kaikkiallahan ei Suomessa tuputeta kovin näitä mitään hammasrautoja. Eivätkö ihmisen hampaat mahdu ikeniin ilman niskavetokiskontaa?

Pitääkö niskavedon jälkeen vielä ottaa muita rautoja suuhunsa?

Jos niskaveto ihan hirveästi koskee, särkylääkkeitäkään ei saa käyttää ja metallin maku suussa on sietämätön, mitä voi tehdä?

Onko omalla mielipiteellä merkitystä vai onko suu kouluhammashoitolan omaisuutta? Jäävätkä metallirenkaat ikuisesti takahampaisiin, siis ne niskavetoa varten laitetut?

Kertokaa paniikissa olevalle, KIITOS!

• niskaveto nelli

Minulla niskaveto oli juuri hammasvälien suurentamiseksi. Puoli vuotta sitä pidin ja lopputulos oli hyvä vaikka hidastahan se oli.
      24.8 sain niskavedon pois ja samalla käynnillä asennettiin kiinteät raudat.
      Kyllä ne niskavetoa varten laitetut renkaat poistettiin samalla kun kiinteät raudat asennettiin.

Minulla oli kaksi vaihtoehtoa ennen hoidon aloittamista. kaksi hammasta pois tai yritetään tehdä tilaa niskavedolla, ja se onneksi onnistui.

• Karkki

Ittelläni niskaveto on ollu jo 3 vuotta, alussa piti pitää 12-14h vuorokaudessa. Käytin tosin vaan nukkuessa ja joskus koneella ja sillon ku luin jotain kirjaa, en tykänny pitää ku joku katto myöskää D: .
      Nytte kun 3 vuotta on pidetty huomannu oon et purenta on alkanu korjaantuu ja syyskuussa saan kiinteet :p niskavetoo pitää pitää nykyää vaa joka toinen yö :) eli joku 5-10h
      Senki oon huomannu et hampilääkäris tätä vetoo ei enää kiristetä, eli toivon mukaa saan pian pois :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4736
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3734
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3135
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2677
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2609
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2410
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2338
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1549
    Aihe