Minkälainen on asuntosi?
Minun asunto on 33 neliöinen vuokrayksiö pienehköllä paikkakunnalla päijät-hämeessä.
Kalustus on erittäin askeettinen eli keittiön pöytä ja 4 tuolia, lisäksi 80 senttiä leveä sänky yöpöytä.
En omista edes tv:tä.
Tänne en kehtaisi pyytää ketään kylään, tosin olen niin yksinäinen ettei olisi ketään ketä
pyytää kylään.
Jos jotain positiivista asunnostani täytyy mainita, niin täällä on puhdasta ja siistiä.
Sinkun kämppä
19
819
Vastaukset
- sir_eino
Joku reilu 50 neliöö kaksio Helsingissä, aika ytimessä. Käytettyjä huonekaluja, siivoan liian harvoin mutta ei täällä nyt mitään vaatevuorta lattialla ole. Elektroniikka on uudehkoa. "Keittiössä" on pöytä ja pari tuolia, olohuoneessa sohva ja sohvapöytä ja telkkari, makuuhuoneessa sänky. Niin, ja makkarissa ja olohuoneessa on kirjahyllyt ja muutama cd-torni. Täynnä tavaraa, kaikki. Olohuoneessa on myös stereot.
Aika askeettista kuitenkin, kaiken kaikkiaan.- .
Kiviäkin kiinnostaa taas
- antiluksus...
54 neliöinen keskikokoisesta kaupungista torilta yksi kortteli. Kauniit ja vaivalla aikaa käyttäen hankitut huonekalut. Parisänky jossa voin nukkua miten päin haluan :) Sauna (olenkohan pari kertaa saunonut reilun puolen vuoden sisällä) ja lasitettu parveke. Kuulostaa luksukselta, mutta ei se yksinään "nautittuna" ihan siltä tunnu. Niin ja on mulla vanha telkku häiritsemässä kokonaisuutta :D
- pirun sosiaalistajat
Minun asuntoini 35 neliöinen yksiö, en sano missä. Huonekalut sekoitus antiikkia, modernimpia kalusteita, roskisdyykkauksia, itse kunnostettuja kirpputorihankintoja ja isäni tekemiä. Muutamia niistä on koira järsinyt. Askeettinen tavallaan, mutta rönsyileviä yksityiskohtia. Seinillä on sulassa sovussa omia maalauksia, ikoneita ja homoeroottisia kuvia. Kaikki elektroniikka on piilotettuina kaappeihin silloin kun ei ole käytössä (en siedä elektroniikkaa silmissäni). Pari kirjahyllyä, pöydillä aina sekalaisia kirjapinoja ja muutenkin yleisilme pikkuisen sotkuinen (ei kuitenkaan mikään likainen sikolätti). Kukkiakin on.
- atm4life
Mies olen, vuokralla asun, 43 neliötä, sauna, erillinen makuuhuone jossa kapea sänky yhdelle.
Huonekaluja ihan jonkinverran, melko paljon viihde-elektroniikkaa ajankuluksi niin esim. parikin kappaletta tv-tasoja on pitänyt hankkia. Siivoamisessa olen hieman laiskistunut mutta kämppä on kuitenkin siisti ja uudehkokin vielä, alle 6v vanha. Kukkia ei ole yhtään :D
Hankintalistalla on isompi kirjahylly ja sohvan kun saisi uusittua niin olisi vähäksi aikaa taas huonekalupuoli kunnossa. - tosinainen!
Omakotitalo Vantaalla (ja ihan vaan koirien kanssa asun), tosin 50-luvun, että vielä muutaman huone kaipaa pientä pintaremonttia. Kahdella koiralla on ihanan iso piha, ja onhan sitä näin parikymmpisen neitokaisen kiva pitää kesällä grillikutsuja. Ja ihana puusauna, ilman en tulisi toimeen :)
Oikeen kiva sinkkuboksi opiskelijalle! - yksin kaksiossa
Kaksio 55 m2. Täysin rempattu lattiasta kattoon. Oma ja melkein kokonaan maksettukin. Sijainniltaan unelma. Parin korttelin päässä keskustasta ja parin korttelin päässä rannasta. Yhdessä suomen suurimmista kaupungeista.
Sisustukseltaan rauhallinen ja siisti. Kaikilla tavaroilla on paikkansa eikä missään loju mitään irtoroinaa. Elektroniikka; televisio, äänentoisto ja tietotekniikka on uudehkoa ja laadukasta. Huonekalut harkittu kokoelma uutta ja vanhaa. Desing-lasia on paljon mutta ei näkyvillä kuin parhaat palat.
Satsaan elämisen laatuun ja olen tehnyt omasta kodistani juuri itselleni viihtyisän. - toinen kierros (m42)
n. 80 neliön neliö vanhassa kivitalossa. Oma ja maksettu. Kalusteita aika vähän asunnon kokoon nähden (pidän avaruudesta). Olohuoneessa sohva taulu-tv. pari kirjahyllyä. Kirjastohuoneessa kirjahyllyjä laiskanlinna. Työhuoneessa työpiste tietokoneineen ja kirjahyllyjä. Makuuhuoneessa avioliiton peruja parisänky (enpä silti enää kapeassa sängyssä haluaisi nukkuakaan). Ikkunalaudoilla huonekasveja. Seinät vaaleat ja niillä roikkuu grafiikkavedoksia. Asunnossani on siistiä, valoisaa ja kodikasta. Asuntokohtaisia saunoja ei luonnollisesti vanhoissa kivitaloissa ole.
- 13+4
40 neliön pikku kaksio josta löytyy oma sauna. Asuinpaikkana eräs huonomaineisimmista Helsingin lähiöistä, mutta eipä tuo ole minua haitannut, vuokra on halpa ja naapurit kohtuu hiljaisia, ainoa mikä häiritsee on tuo kauhea roskaaminen ja koiranpaskat keskellä tietä. Olen kyllä ajatellut muuttavani Helsingin keskustaan johonkin pienempään yksiöön, mutta niiden vuokrat ovat korkeampia kuin tämän nykyisen kaksion, joten enpä ole sitten viitsinyt muuttaa.
- Enkä muuta
Asun 220 neliöisessä uudehkossa korkeatasosessa omakotitalossa. Tontti on oma, ja aivan ihanan rauhallisella paikalla, kesällä piha on kuin toinen olohuone. Olen jopa innostunut puurtahanhoidosta. Olen sisustanut taloni juuri haluamani tavalla, laadukkailla kalusteilla ja tekstiileillä, käyttänyt minulle mieluisat värit. Ihanaa, kuin ei tarviste ottaa toisen makua huomioon, olen esteetikko, en voi sietää rauhatonta sekasotkua. TV:tä on 4 kpl, 3 taulu TV:tä ja yksi vanhempi paksun mallinen, stereoita 3 kpl, sauna tietysti, joka ei ole käytössä,(en pidä saunomisesta erityisemmin) iso keittiö jossa iso umpipuinen ruokailuryhmä, toinen 6 hengen rukailuryhmä löytyy olohuoneesta, erillinen takkahuone, 2 kpl vierashuoneita, toisessa on tietokonepöytä, pukeutumishuone ja oma makkari jossa leveä parisänky.
Pari autotallia ja varastotilaa ruhtinaallisesti löytyy myös.
Kaupunkiin on viitisen km (länsirannikon suurehkossa kaupungissa) ja rantaan ehkä 500 metriä, moottoriveneitten ääni kuuluu terassille kesäisin, ja joskus meren tuoksu kulkee tuulen mukana.
Nautin yksiasumisesta, enkä kaipaa tähän muutosta. - realismus*
66-neliöinen oma (jopa maksettu) kerrostaloasunto hyvällä paikalla Suomen mittakaavassa suuressa kaupungissa (kansainvälisesti käpykylä, mutta niinhän kaikki Suomen kaupungit ovat). Paria poikkeusta lukuunottamatta sisustus antiikilla, enimmäkseen jugendilla, tummaa puuta, seinien väritys jugend-värikartasta, lattiapinnat mahonkiparkettia. Paljon taidetta ja ja koriste-esineitä, runsasta ja lämpimiä värejä, tupsuja verhoissa ja kristallisia riipuksia, kynttilälyhtyjä yms. naisellista hörhöä. Putkiremonttti viittä vailla valmis, rakastan uusia messinkisiä retrohanojani :)
Muuten kehtaisi kutsua vieraita kylään, ruokasaliinkin mahtuisi tusina kerralla, mutta koska minulla taas ei ole puhdasta ja siistiä enkä vieläkään ole saanut hankittua siivoojaa ,ei juuri kehtaa lähimpiä ystäviä lukuunottamatta kehtaa päästää sisälle. Ja jos katit ovat olleet huonolla tuulella, sapuska ei ole tullut ajoissa tms., he myös ilmaisevat sen ja kaikkialla löyhkää kissanpissa, onneksi on suurpakkaus suitsukkeita. Joka paikka on täynnä vaatteita ja kenkiä, osa suunnitelmallisesti (miksi peittää kauniita esineitä ovien taakse) osa vain huolimattomuudesta. 40 neliön yksiö länsi Helsingissä. Huonekalut Ikeasta ja sukulaisten vanhoja romuja. Luksuksena oma takapiha.
90 neliöinen omakotitalo. Tilaa ihan liikaa minulle, yläkerta onkin lähinnä varastona. Normaalit kodinkoneet ja huonekalut, tosin huonekaluista noin puolet omaa tekoa.
Merta täältä sisämaasta ei löydy mutta joki virtaa talon ohi, omasta saunasta helppo käydä uimassa.oliko 34 neliöö tai jotaa. Eipä oo häävi. Hiukan ahdasta on, kun kaikanlaista harrastuskamaa jokapuolella. Poikamiespoksi. Ei tulis kuuloonkaan, että tällaisena kukaan nainen kauaa kattelis mitää kämppää. :D Mutta mulle jees. Kodiksi kutsuttava paikka. Sängyssä sopii pyöriä vaikka kaksikin ja ei nyt ihan kamalaa kuitee. Mustaa nahkaa ja puukalusteita. Plaah. Mä mikään Innon Marko kuitee oo. Täällä nyt on tällaista. :)
- muusaton.exe
52 neliön kaksio Kuopion keskustassa. Ensiasuntoni, oma (pankin), muutin vajaa kaksi kuukautta sitten. Kaikki peruskalusteet ja -härpäkkeet löytyvät lukuunottamatta televisiota, jota en kuitenkaan tulisi katsoneeksi. Kalusteet ylijäämää kotikotoa, joitain itsetehtyjä. Pakkomielteisen järjestyksessä, jos ei lasketa ainaista tiskivuorta.
Erikoisuutena makuuhuoneessa tatamimatot ja leveä futon. Tykkään kovasta patjasta.
Puuttuu vielä uljas viherkasvi ja tuliterä cyclocrossari eteisestä. Voilà! - pääri
420 neliöinen empiretyylinen kartano (kaks kerrosta) sisustettu mm. Hudson riverin schoolin tauluilla, kolme hehtaaria tonttia, puutarha suihkulähteineen, englantilainen koulutettu palvelijakunta ja virolainen huorapalvelu puhelinsoiton päässä.
- ES
Jungfrauu... saanko tulla pikkuisimpaan pihamajaas asumaan?
- ES
30 neliön kaksio (huone ja keittiö), kämäisiä huonekaluja, pieni möykyn mallinen ikivanha tv josta tosin näkyy hyvä kuva, uudehkot stereot, 3 orkideää jotka jostain syystä tykkäävät kukkia reippaasti. Ehkä ne tykkäävät kun niitä ei hoida erityisen paljon.
Kaupungin vuora-asunto mutta tämä on kyllä hyvin rauhallinen ja sijaintikin on rauhallinen. Aika huonokuntoinen tosin. Ruskeat muovilattiat, yöh. - ......
Punavuoressa. Ihan viihtyisä. Seinät on vuorattu kirjahyllyillä ja hyllyt täynnä kirjoja. TV:tä ei ole. Työpöytä on sekainen, muuten siistiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1635954Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1072162- 1451635
- 1131438
- 1071437
Huono grilli kokemus
Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll311272- 511220
Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g671038IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit59882Suihkulähde
10 Online Oy toimittanut suihkulähteen Haapavedelle. Tänä vuonna perustettu firma. Mikähän lienee. Taidettu höplästä ve32871