(naiseen) ja luulin tunteen olevan molemmin puolisen. Hän viihtyi seurassani jatkuvasti,ja meillä oli mukavaa töissä. Sittenkerroin hänelle tunteistani,ja säikähti niitä! Väliin kun kohdataan tervehtii iloisesti ja on sitä rajaa ettei "kaulaan hyppää" ja väliin tuntuu että "pelkää" kohtaamista ja välttelee.. En odota meidän välien palaavan "tapahtuneen" jälkeen ennalleen,eikä ne palaa. Tästä paljastuksesta on lähes 2kk. Epäilen että pelkää etten ole luovuttanu. Olen miettinyt että jos kertoisin etten odota häneltä mitään ja tiedän ettei kiinnosta. Onkosiitä mahdollisesti jotain haittaa?
Ihastuin työkaveriin.
20
1839
Vastaukset
- turhia selittelyjä
Kaikkein parasta on, kun et vaan huomioi tai stressaa hänen muutoksillaan millään tavalla: kyllä aikuisen ihmisen pitää tommoisesta selvitä ihan ilman suurempia pelkojakin ja omathan ovat tunteensa. Käyttäydyt kuten ennenkin, et itse ala vahtaamaan hänen fiiliksiään, vaan elät eteenpäin. Älä epäile, ei sillä ole mitään merkitystä: häntä ei kiinnostanut ja sä tiedät sen. Joten jos sillä toisella tyypillä nyt on jotain harmaita hiuksia asiasta, niin eipä voi sitten mitään. Ajatuksia sä et voi lukea, joten turhaa stressiä vaan teet itsellesi siitä, mitä toinen luulee/ajattelee/tuntee/pelkää. Jos asia sitä vaatisi, niin hän itse tulisi sen selvittämään ja eiköhän se ole hänen omalla vastuullakin: niin kauan kun sä et kerran ahdistele jatkuvilla ehdotteluilla ja sen semmosella, niin hänen tunteensa ovat hänen vastuullaan. Ihastuminen on ihan normaalia, ja mistä sitä saisi tietää toisen ajatukset, jos ei koskaan kysyisi? Myös työpaikoilla ihastutaan ja voi olla tunteita, mitä sitten? Ei se elämää kummempaa ole. Et sä mitään pahaa ole tehnyt.
Joskus ihmisillä on myös huonoja päiviä muuten, ei ne kaikki "oudot mielenliikkeet" aina liity varmaankaan sinuun, eiköhän hänellä ole omat stressinsä, murheensa ja välttelyn tarpeensa muutenkin, siitä ei myöskään sen puoleen kannata ottaa mitään paineita. Sama juttu, kun joku on huonolla tuulella tai jokainen on joskus täysi pässi ja tökerö möläyttelijä: ei niitä aina kannata niin analysoida ja jäädä niihin kiinni. Yleensä ihmisillä on omat syynsä, niin hyvässä kuin pahassakin.
Joten, asia helpottaa, kun lakkaat itse vatvomasta sitä, joskus käy näin, se siitä ja eteenpäin. Ei tarvitse pohtia, selitellä, hävetä, ahdistua, miettiä, yrittää, vatvoa, kertoa, murehtia tai muutakaan. Parhaiten välit palaa normaaleiksi, kun itse alkaa käyttäytyä normaalisti. Ja jos ei palaa, niin siinäpä sitten ei palaa. Sä voit silti olla oma itsesi ja normaali.- se siitä
No olet ihan oikeassa. On vaan mulle hankalaa kun hän hyppii väliin pitkin seiniä.
- se siitä
se siitä kirjoitti:
No olet ihan oikeassa. On vaan mulle hankalaa kun hän hyppii väliin pitkin seiniä.
Hups,karkas kun ajattelin nopeammin kuin kirjoitin.. :) niin ja on väliin niin normaali kuin tässä tilanteessa voi olla.
- mää vaan
"Älä epäile, ei sillä ole mitään merkitystä: häntä ei kiinnostanut ja sä tiedät sen. Joten jos sillä toisella tyypillä nyt on jotain harmaita hiuksia asiasta, niin eipä voi sitten mitään."
Ärsyttää vaan se, kun seurani kelpasi ennen niin hyvin! Nyt aloitteen teon ja pakkien saamisen jälkeen tuntuu kuin seurani olisi yhtä toivottua kuin spitaalisen seura!
Itse pystyn pyytämään naista ulos ja pakkien jälkeenkin käyttäytymään kuin ennen. Miksi nainen menee lukkoon, muttuu "eri ihmiseksi" eikä halua enää jutella kuten ennen?
Ärsyttää se, että aloitteeni muutti hänen käytöksensaä lopullisesti(?) minua kohtaan. - mää vaan
se siitä kirjoitti:
Hups,karkas kun ajattelin nopeammin kuin kirjoitin.. :) niin ja on väliin niin normaali kuin tässä tilanteessa voi olla.
Just toi ärsyttää, kun toinen on hetkittäin ihan normaali. Sitten taas se on jo seuraavana päivänä sitä (välillä kirjaimellista) selän kääntämistä ja katsekontaktin välttelyä.
- mää vaan
mää vaan kirjoitti:
"Älä epäile, ei sillä ole mitään merkitystä: häntä ei kiinnostanut ja sä tiedät sen. Joten jos sillä toisella tyypillä nyt on jotain harmaita hiuksia asiasta, niin eipä voi sitten mitään."
Ärsyttää vaan se, kun seurani kelpasi ennen niin hyvin! Nyt aloitteen teon ja pakkien saamisen jälkeen tuntuu kuin seurani olisi yhtä toivottua kuin spitaalisen seura!
Itse pystyn pyytämään naista ulos ja pakkien jälkeenkin käyttäytymään kuin ennen. Miksi nainen menee lukkoon, muttuu "eri ihmiseksi" eikä halua enää jutella kuten ennen?
Ärsyttää se, että aloitteeni muutti hänen käytöksensaä lopullisesti(?) minua kohtaan.Tulin vastaamaan itselleni: Kyllä, niin siinä kävi. Aloitteeni jälkeen hänen käytöksensä muuttui lopullisesti. Jos joku on kerran kuukaudessa "vahingossa" minuutin seurassani normaali ja muun aikaa välttelevä, niin totta tosiaan, mikään ei ole enää ennallaan.
Eikä toki voisikaan olla. Nainen löysi itselleen miehen ja seurustelee vakavasti tällä hetkellä.
Niin se elämä etenee...
- sama tilanne
Minulla on sama tilanne. Vaikeinta on saada mielikuvitus kuriin. Ihastuneena, kun alkaa ylitulkitseminen jne. Mustasukkaisuuskin muita työkavereita kohtaan on inhottavaa, kun siihen ei ole mitään oikeutta. Minun työkaveri hymyilee ja kiusottelee välillä. Toisaalta yleensä taas välttelee ja jos katseet kohtaa hän oikeen säpsähtää.. tai ehkä tämäkin ihastuneen ylitulkintaa.
Onko työkaverisi varattu? Se selittäisi paljon. Mutta kannattaa työpaikalla yrittää olla vaan neutraali, nyt varsinkin kun hän tietää tunteesi.- mää vaan
"Mustasukkaisuuskin muita työkavereita kohtaan on inhottavaa, kun siihen ei ole mitään oikeutta."
Kyllähän se harmittaa, kun ykköspaikalta tipahtaa viimeiseksi. Kukapa ei haluaisi olla haluttu edes juttuseurana?
Pahinta siinä, että muuttuu sen naisen suosikista inhokikisi on se, että se on täysin itse aiheutettua! Jos en koskaan olisi tehnyt aloitetta, saattaisi hän olla rennon läheinen kanssani vielä tänäkin päivänä!
Tuntuu kuin olisin itse ampunut itseäni jalkaan. Nyt sitten muut lohduttaa, että: "Ei mitään hätää. Kaikki on hyvin."
Vaan kun ei ole enää! Ennen kaikki olikin hyvin. Mutta se oli ennen.
- kokemusta on
Hienoa että olit rohkea ja kerroit hänelle, ei tarvitse myöhemmin jossitella.
Olen nainen ja myös ihastunut työkaveriini, varattuun sellaiseen. Viihdyn hänen seurassaan liiankin hyvin. Minulla on paljon hyviä ja huonoja päiviä. Huonot tulee omista "ongelmista" mutta suurin osa tulee siitä että mietin tilanteen mahdottomuutta. Kun olen allapäin, en etsi ihastukseni seuraa ja olen hiljainen, kun olen hyvällä päällä olen "suhteettoman" iloinen, kehrään ja yritän herättää hänen huomiota. Olen mustasukkainen myös naispuolisista työkavereista saatikka hänen rakastetustaan. Tuttu tunne se puoli...
Voi olla että toinen miestyökaverini on puolestaan ihastunut minuun? Hän käyttäytyy kuin minä ihastustani kohtaan. Olen (jo valmiiksi) pahoillani hänen puolestaan ja yritän käyttäytyä erittäin työpainotteisesti hänen kanssaan. En välttele, mutta yritän olla samanlainen kuin muitakin kohtaan. Tunteeni eivät ole vuoristorataa, koska en tunne häntä kohtaa mitään. Vuoristoradat aiheuttaa se johon olen ihastunut. En ole iloinen tilanteesta, koska tiedän miltä yksipuolinen ihastuminen tuntuu.
Luulen, että jos käyttäydyt koko ajan hänen kanssaan samalla lailla kuin alusta alkaen olet käyttäytynyt, niin hän huomaa ettei tarvitse pelätä sinulta mitään suuria "tunteita". Hyviä ja "luotto"työkavereita ei kuitenkaan ole niin paljon kuin voisi kuvitella. Ehkä hänkin toivoo, että löydät toisen naisen ja hän voisi säilyttää sinut erittäin hyvänä työkaverina. En osaa selittää, mutta en usko että kannattaa kertoa, ettei sinusta ole "vaaraa" hän huomaa sen ajan kanssa.
Naiset vain ovat vaikeita ja tarvitsevat aikaa. Tsemppiä sinulle, toivon että löydät itsellesi ihanan naisen ja saa "vanhan" työkaverisi takaisin.
:)- se siitä
Minua kyllä kiinnostaa että miksi kaikki "kieltää" kertomasta että en odota mitään.. Oishan se hällekkin helpotus!
- SivullinenSinkkumies
se siitä kirjoitti:
Minua kyllä kiinnostaa että miksi kaikki "kieltää" kertomasta että en odota mitään.. Oishan se hällekkin helpotus!
Miehen logiikalla ajatten, et jos et oikeasti "odota mitään", niin asiassahan ei pitäisi olla mitään kerrottavaa. Eli kyllä tuosta tulee mieleen, että olet huomannut naisen käyttäytyvän jotenkin odottomattomasti ja sen takia päätät kertoa, eli odotat hänen käyttäytyvän toisenlaisesti, tai sitten odotat hänen vahvistavan sen ettei hän ole kiinnostunut tai on kiinnostunut sinusta.
Jos joku tulisi kertomaan mulle ihastumisen tunnuksen jälkeen, tietävänäsä etten ole kiinnostunut hänestä, niin ajattelisin toisen odottavan varmistausta/vastausta asiaan, vaikka miten sanoisi ettei odota mitään. - mää vaan
"Tunteeni eivät ole vuoristorataa, koska en tunne häntä kohtaa mitään. Vuoristoradat aiheuttaa se johon olen ihastunut."
Mielenkiintoista. Se voikin siis olla merkki kiinnostuksesta, jos hyvät ja huonot päivät kovasti vaihtelevat? Jos en nimittäin herättäisi mitään tunteita tässä pakit antaneessa työkaverissani, niin hänhän voisi käyttäytyä seurassani kuten aikaisemmin. Se että hän joutuu vetämään välit tahallisen etäiseksi ja kääntää selkänsä saattaakin kertoa siitä, että hän yrittää tappaa sisällään vellovia tunteita.
Mutta tosiaan, luulisi, että jos naisella ei ole mitään tunteita miestä kohtaan voisi hän olla ihan oma itsensä myös antamiensa pakkien jälkeen. Se että käytös muuttuu ja alkaa vältellä aloitteen tehnyttä miestä saattaakin kertoa, että ehkä nainen olikin kiinnostunut. Mutta syystä tai toisesta ei halunnut lähteä tutustumaan?
- mää vaan
Erikoista. Itselleni kävi työpaikalla samalla tavalla. En kertonut tunteistani, mutta pyysin työkaveri(naista) ulos. (Mistä tosin voinee arvata kiinnostukseni häntä kohtaan). Ehdotukseni johti tietysti pakkeihin ja siihen, että välimme viilenivät.
Nykyään se on enää sitä katsekontaktin välttelyä jne. mitä meidän välillämme on. Että niinkin pieleen voi asiat mennä, kun pyytää ulos naista, joka ennen viihtyi seurassani ja jonka kanssa oli hauska jutella.
Nyt taitaa olla neidin hauskempaa katsella kahvihuoneen ikkunasta ulos ja olla ihan hiljaa... Mitäpä sitä minun kanssani jutella.
Aina ei naisia ymmärrä. Itse pystyn olemaan ja juttelemaan hänelle kuten ennenkin, mutta hän ei ole enää minun suuntaani entisensä. Käykö näissä jutuissa aina niin, että naienn vetää herneen nenään ja muuttuu etäiseksi ja menee "lukkoon"??? - Sinkkumies 30 v
"Olen miettinyt että jos kertoisin etten odota häneltä mitään ja tiedän ettei kiinnosta. Onko siitä mahdollisesti jotain haittaa?"
Todennäköisesti nainen on sinusta kiinnostunut mutta meni paniikkiin kun lopulta nostit kissan pöydälle.
Ehdottomasti parasta on nyt että selvität hänelle ettet ole enää hänestä kiinnostunut ja käyttäytydyt hänen seurassaan huolettomasti mutta et tee hänestä enää suurta numeroa. Todennäköisesti nainen alkaa jossain vaiheessa osoittaa kiinnostusta sinua kohtaan.- mää vaan
"Todennäköisesti nainen alkaa jossain vaiheessa osoittaa kiinnostusta sinua kohtaan. "
Tähän saattaa mennä kuukausia... - Sinkkumies 30 v
mää vaan kirjoitti:
"Todennäköisesti nainen alkaa jossain vaiheessa osoittaa kiinnostusta sinua kohtaan. "
Tähän saattaa mennä kuukausia..."Tähän saattaa mennä kuukausia..."
Mitä väliä? Tuossa vaiheessahan mies on jo osoittanut kiinnostuksensa ja pallo on sen jälkeen naisella. On naisen vastuu tehdä asian eteen jotain jos haluaa miehen itselleen. Jollei nainen tee aloitetta, omapahan on häpeänsä. - mää vaan
Sinkkumies 30 v kirjoitti:
"Tähän saattaa mennä kuukausia..."
Mitä väliä? Tuossa vaiheessahan mies on jo osoittanut kiinnostuksensa ja pallo on sen jälkeen naisella. On naisen vastuu tehdä asian eteen jotain jos haluaa miehen itselleen. Jollei nainen tee aloitetta, omapahan on häpeänsä.Nainen on nykyään vakavassa seurustelusuhteessa. Ei ollut vielä aloitteeni teon aikoihin, mutta nyt on.
Että se siitä.
- ...
Mä oon varattu ja jos joku työkaveri kertois tykkäävänsä tai pyytäis ulos, niin luultavasti toimisin just noin että alkaisin käyttäytymään paljon asiallisemmin. Ihan siksi etten anna ymmärtää mitään vahingossakaan väärin, ne väärinkäsitykset on niin kiusallisia. Ja yleensä miehet ilmaisee kiinnostuksen siinä vaiheessa ku on ystävystytty ja koen että voin luottaa ja olla omaitseni, sitte tuleeki se pommi. Ei auta ku alkaa välttelemään kun seurustelee.
- 13+3
"Mä oon varattu ja jos joku työkaveri kertois tykkäävänsä tai pyytäis ulos, niin luultavasti toimisin just noin että alkaisin käyttäytymään paljon asiallisemmin. Ihan siksi etten anna ymmärtää mitään vahingossakaan väärin..."
pisti silmään et luuletko työkaveiden tekevän aloitteita, jos olet varattu? luulisi et sinkuilla on ongelmia liikojen aloitteiden takia, mut et varatulle joku ehdottelisi? ja jos sitten alkaisit käyttäytymään paljon asiallisemmin, niin miten sitten aikaisemmin olet siihen asti käyttäytynyt? epäasiallisesti vai?
tässäkin ketjussa on tullut ilmi just se, et miehet ihmettelee kun naisen käytös muuttuu. miksi käytöstä pitäisi muuttaa jos ei ole tehnyt mitään asiatonta?
"yleensä miehet ilmaisee kiinnostuksen siinä vaiheessa ku on ystävystytty ja koen että voin luottaa ja olla omaitseni, sitte tuleeki se pommi."
noin sen kuuluukin mennä. pitäisikö miehen ilmaista kiinnostusta ennen kuin tuntee kyseistä naista? kuka nyt vieraalle alkaa mitään ehdotella? eikö se ole normaalia et kaksi ihmistä ystävystyy ja sitten välit lämpenevät enemmän ja enemmän kunnes molemmat huomaavat et tässähän oikeestaan jo seurustellaan. seurustelu kun voi alkaa aika monella eri tavalla.
- ...
Siis en omasta mielestä käyttäydy epäasiallisesti, mutta oon vaan vapautunu ja rento, höpötän mitä höpötän. Ja ei ne ihmiset yleensä tuukkaan selvinpäin ehdotteleen varatulle, joistaki sen vaan huomaa että nyt on ehkä liikaa kiinnostusta ja kännissä saattaa sitte lipsauttaa. Paitsi että humalaisiin ehdotuksiin kyllä vaan reagoin nauramalla ja ottamalla vitsinä. Kyllähän sillon sinkkuna tuli enemmän tämmösiä väärinkäsityksiä. Mutta jotku on luullu että oon kiinnostunu, vaikka omasta mielestä en oo siihen antanu aihetta, sillon koen että joudun muuttumaan vähemmän omaksi itseksi, ettei kukaan kuvittele mitään(siis sekä sinkkuna että varattuna).
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406993
- 323948
- 453330
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482087- 402058