Olen 43v mies jolle lääkäri suositteli tukisukkahousujen käyttöä suonikohjujen takia.
Mikä olisi paras merkki joka kävivi myös miehelle ?
Ja sitten vain asiallisia vastauksia kiitos.Runkku,homo,transu ym vastaukset voitte pitää ihan omana tietonanne.
Tukisukkahousut
40
3558
Vastaukset
- ...
Runkku
- ...
homo
- ...
... kirjoitti:
homo
transu
- meiju2
... kirjoitti:
transu
lapsellista
- käyttäjä.
Varmaan aloittelijalle norlynit olis ihan hyvät. Ite käytän määreitä.
- tarkoitin
Amareit.
- tietenkin
suonikohjujen vaikeusasteesta. Jos kohjut ovat pahat, tukisukat (tai sukkahousut) on hankittava mittojen mukaisena terveysalan kaupasta. Mutta jos kohjut ovat lievät, riittää mikä tahansa tavaratalomalli, kunhan valitset koon oikein. Miehelle tarvitaan suurempaa kokoa joten sukkahousut on valittava kokonumeroituna.
- Ilman saumaa
Jos lääkäri on asian todennut, niin mitkään tavaratalojen halpis "tukisukkahousut" ei riitä.
Kannattaa kysellä terveys ja hyvinvointi liikkeistä, kuten Instrumentarium tai Ea-myymälä.
Asiaa helpottaa jos asut Helsingin lähellä. Tuolla Ea-myymälällä on myös netti-kauppa josta voit
helposti tilata. Kunhan vain tiedät oikean kokosi, sillä liian pienet on inhottavat jalassa ja
taas liian suuret eivät tue kunnolla. Jos uskallat tilata ulkomailta niin www.activskin.com
on yksi vaihtoehto. Niin ja onhan tuo suomalainen www.ferillo.fi. Molempia olen käyttänyt.- T.Ransuilija
Mustien tuksisukkien kanssa käy hame.Niihin sopii vielä sukkanauhaliivit.Muista maalata huulet punaisiksi !
- varmaan
T.Ransuilija kirjoitti:
Mustien tuksisukkien kanssa käy hame.Niihin sopii vielä sukkanauhaliivit.Muista maalata huulet punaisiksi !
antanut tuollaista ohjetta. Joillakin näköjään heittää pahasti.
- jelppiä
Tavaratalojen "tukisukat" ovat niin löllyjä eikä luultavasti miehille sopivia kokojakaan löydy helposti, ettei niistä ole apua vaan tarvitaan lääkinnälliset tukisukat.
Jos lääkäri tuollaisia suosittelee hän antaa yleensä lähetteen johonkin apuvälineliikkeeseen, jossa sukat tai sukkahousut tilataan mittojen mukaan, niissä kompressioluokka on yleensä vähintään II.
Jos vaiva on kuitenkin lievempi, silloin käy ehkä ns. lentosukat, eli tukisukat tai sukkahousut, joissa puristusluokka on lievempi, kompressioluokkaa I eli m. 18-20 mmHg. Nekin ovat ns. lääkinnälliset sukat. Sellaisia saa ilman lääkärin lähetettä apuvälineliikkeistä ja voi tilata myös netistä.
Esim.
www.napra-rehab.fi/mabs-laakinnalliset-tukisukat-c-22.html
Merkkejä on Mabs, Jobst, Juzo, jne... etsi vaikka netistä termillä "miesten tukisukat"
Tärkein on tarkistaa sopivat mitat, etenkin nilkan mitta on oltava hyvä. Sukkia on eri pituisina, riippuu varmaan suonikohjujen paikasta, miten pitkät tarvitsee. - en omista nimimerkkä
kannattaa katsoa solidean tarjonta, itse olen heidän tuotteisiin ollut tyytyväinen Hint vastaa laatua
- m.s.t
Oma mieheni joutuu työnsä puolesta matkustamaan paljon ja teetti tukisukkahousut mittojen mukaan, muistaakseni Instrussa (http://www.instru.fi/). On ollut hankintaansa tosi tyytyväinen.
- tukisukkaellu
kannattaisiko leikkauttaa suonikohjut? sitten voisit pitää tukisukkia jatkossa..instrusta esim..
- peppi 22
Mun miehellä on sama juttu, oli lääkärissä jalkojen takia joka kanssa suositteli sukkahousuja mutta pönttö ei suostu semmoisia jalkaansa laittamaan. Sitten minä saan kuunnella valitusta ja voihkimista. Ei kai yhdet sukkahousut nyt niin kauhea asia ole, sitäpaitsi ne voisivat jopa olla aika seksikkäät. Mutta sano se tolle jäärälle.
- m.s.t
Peppi22! En tiedä auttaisiko yhtään jos kertoisit sille sinun miehellesi ettei hän ole ainoa mies joka käyttää tukisukkahousuja... Jos saisit ne edes kerran hänelle jalkaan, ymmärtäisi varmasti miten paljon niistä voi olla apua. ;)
- Vaimo 34
m.s.t kirjoitti:
Peppi22! En tiedä auttaisiko yhtään jos kertoisit sille sinun miehellesi ettei hän ole ainoa mies joka käyttää tukisukkahousuja... Jos saisit ne edes kerran hänelle jalkaan, ymmärtäisi varmasti miten paljon niistä voi olla apua. ;)
Kannattaa ehkä hieman miettiä antaisiko miehen kokeilla sukkahousuja. Kuulin juttua että eräs ytäväni mies oli alkanut käyttää sukkahousuja ja nyt hän käyttää lisäksi housuliivejä ja korsetteja.Tästä hänen vaimonsa ei pidä yhtään ja avioliittokin alkaa rakoilemaan.
- Hellevi vaan
Vaimo 34 kirjoitti:
Kannattaa ehkä hieman miettiä antaisiko miehen kokeilla sukkahousuja. Kuulin juttua että eräs ytäväni mies oli alkanut käyttää sukkahousuja ja nyt hän käyttää lisäksi housuliivejä ja korsetteja.Tästä hänen vaimonsa ei pidä yhtään ja avioliittokin alkaa rakoilemaan.
Sus siunakkoon moisia sukkahousuja.Et vaan kertonut pitikö mies ihan "pistsisukkiksia" vai tukisukkahousuja. Täytyykin tarkastaa oman ukon vaatekaappi ettei sieltä löydy yhtäkään paria sukkahousuja...
- Pitkät sukat parempi
Pitkät sukat ovat helpommat käyttää kuin sukkahousut.
Ymmärrän hyvin, että sukkahousujen pukeminen voi olla miehelle kynnyksen takana, koska tiukkojen tukisukkahousujen pukeminen on naisellekin työlästä, vaikka on tottunut käyttämään sukkahousuja.
Omt pitkät, nivustaieeseen ulottuvat, tukisukat olen tilannut mittojen mukaan lääketieteellisä apuvälineitä myyvästä liikkeestä. Hintaa tulee n. 200 € ja sukat kestävät hyvin pidettyinä useamman vuoden.
Ensimmäisiin tuksiukkiin sain lähetteen ja maksusitoumuksen. Varmaan sen maksusitoumuksen saisi uusituksikin, jos jaksaisi aamulla ruuhkaisen ajanvaraustunnin aikaan jonottaa puhelimessa aikaa terveysasemalle. En ole kuitenkaan jaksanut, vaan mieluumin maksanut itse. Päällepäin niitä sukkia ei erota tavallisista sukista.
- Veera rouva Hyvinkää
Minä löysin kolmet nylonit ukkoni kaapista.On sillä huomenna selittämistä.
- homoseks.
Minua kiihottaa ajatus 43 vuotiaasta äijän körmystä suonikohjuisine jalkoineen sukkikset jalassa. Vielä kun olis hikiset.... Hhihhihihihihiiiiiii
- ei naurun asia
No sulla ei sitten ole suonikohjuja. Mutta taidatkin katsella kuolaten miesbalettitanssijoita.
- Hilkka 54
ei naurun asia kirjoitti:
No sulla ei sitten ole suonikohjuja. Mutta taidatkin katsella kuolaten miesbalettitanssijoita.
Nam ! Mikä ihana pullotus etumuksessa.Harmi kun niitten sukkahousujen läpi ei näy...
- Asian vierestä
Hilkka 54 kirjoitti:
Nam ! Mikä ihana pullotus etumuksessa.Harmi kun niitten sukkahousujen läpi ei näy...
Ei ne mitkään sukkahousut oo ku balettitrikoot !
- Matami Mimmi
Asian vierestä kirjoitti:
Ei ne mitkään sukkahousut oo ku balettitrikoot !
Sitten minäkin käytän 100 denierin talvitrikoita, 20 denierin arkitrikoita ja 8 denierin juhlatrikoita. Puhutaan sitten trikoista niin miehetkin uskaltaa käyttää kun ei nimitetä sukkahousuiksi.
- Denier 20
Matami Mimmi kirjoitti:
Sitten minäkin käytän 100 denierin talvitrikoita, 20 denierin arkitrikoita ja 8 denierin juhlatrikoita. Puhutaan sitten trikoista niin miehetkin uskaltaa käyttää kun ei nimitetä sukkahousuiksi.
Jihaa ! Terälliset trikoot olisi vielä parempi. Terälliset...oisko niissä joku terä niinku puukonterä...
- mies 25v.
Itse olen kokki ja jaloillani koko päivän 8-14h. No menin sitten terveysliikkeeseen ja kyselin että mitä kannattaisi oikeen väsyneille jaloille tehdä. Suosittelivat sitten siellä ostamaan kunnon kompressio sukkahousut, siellä sitten jalkojani mittailtiin ja sitten tilattiin ihan mun mittojeni mukaan sopivat sukkahousut. Hinta kyllä oli huima joku 130€, mutta todella hintansa arvoiset. Ovat muuten Venosan merkkiset. Voin todella suositella sellaisia!
- Wuppe
Mä kävin ostamassa kompressorin Motonetistä eikä siinä mitää lääkäriä tarvittu.
- pöhpöh!
Äijäthän on tuollaisia. Ammattinimitykset menee yli hilseen.
- pyhpyh!
pöhpöh! kirjoitti:
Äijäthän on tuollaisia. Ammattinimitykset menee yli hilseen.
Jeps, jeps...tiedät ihan varmaan mistä puhut...Jos asiasta ei tiedä mitään voi jättää kommentoimatta..
- Anonyymi
Joo mut sä tarviit lekuria, peräkammarin poika.
- repog
minä pidän tukisukkahousuista hyvin paljon. olen mies, mutta tykkään käyttää sukkahousuja. sukitukkahousut ovat in.
- sukitukkahousut ?
Nyt on tainnu kihahtaa kalja päähän.
- xl 40 den
Itse ostin miehelleni tukisukkahousut feminellin verkkokaupasta.
XL koko ja 40 den. - Tukisukkamies
40 denin tukisukkahousuista ei ole kokemuksen mukaan mihinkään. Ei ainakaan suonikohjujen ehkäisemiseen. Vasta 70 denin ja siitä ylöspäin alkaa tuki olla jonkinlainen. Itse pidän Mabsin 140 denin sukkahousuja jotka hankin
aikoinaan Napra - Rehab nimisestä yrityksestä. Kokonsa puolesta löytyy myös miehellekkin sopivia tukisukkahousuja. Alkuun tukisukkahousut saattavat tuntua epämukavilta mutta pitempään käytettyä niistä ei raskisi enää luopua.Niin hyvät ne ovat jaloille.
http://www.napra-rehab.fi/mabs-tukisukkahousut-p-35.html - RAIJAT
MENE INSTRUMENTAUMIIN, SIELLÄ ON ASIATUNTIJAT, JOTKA OSAAVAT
NEUVOA JA MITATA OIKEAN KOON.- Anonyymi
Tietysti siitä on jo kauan, kun kävin Intrusta kyselemässä tukisukkahousuja itselleni. Tuon kokemuksen perusteella en kyllä mene uudestaan, kun oikeita asiantuntija liikkeitäkin löytyy ympäri suomea. Kommentit, kun oli, ettei heiltä löydy miehille sopivia tukisukkahousuja, kun miehet ei käytä sukkahousuja. Myyjän mielestä miehelle riittää polvisukat. Oma kokemus taas on, että polvisukat helpottaa omia jalkavaivojani n. 20 - 30 % siitä, mitä tukisukkahousut. Ongelmallinen alue kun on polven yläpuolella. Sitten kun myyjä alkoi ehdotella, että äitiys sukkahousut on reilummalla mitoituksella, niin koko voisi riittää. Siinä vaiheessa totesin parhaaksi häipyä sieltä. Jos hävettää jo mennä kyselemään tukisukkahousuja näin miehenä, niin viimeistään siinä vaiheessa alkaa tuntua toivottomalta, kun pitäis vielä ätiysmallit ostaa. Ulkomaisia nettikauppoja kun katselee, samoin kun isojen valmistajien sivuja, niin suuri osa tukisukkahousuista on unisex malleja. Täällä pohjolassa miehiltä ilmeisesti tippuu munat, jos pitäisi jalkojen vointia parentaa tukisukkahousuilla.
- Anonyymi
Minulla tulee polvet kipeäksi , 40 den tukisukkahousut tukee riittävästi ja pitää polven lämpöisenä. Ohuempia tukisukkia ei niinkään huomaa . 70 den tai mustia voi pitää talvella
- Anonyymi
Miehen kannattaa käyttää nimenomaan miehille valmistettuja tukisukkahousuja, joissa housuosa on miehen anatomialle sopiva. Niitä löytyy kyllä netin kautta. Tukisukkahousuissa housuosan muotoilulla on väliä, toisin kuin tavallisissa sukkahousuissa. Kokemusta on.
- Anonyymi
Nämä on todella hyvät miesten tukisukkahousut. Valitettavasti niiden valmistus on jo lopetettu. https://www.shapings.com/products/goldwear-mens-support-pantyhose
Parhaat omistamani miesten kompressiosukkahousut on nämä. Hinta vaan on melko kallis. Pysyy hyvin paikallaan ja tuki on hyvä koko jalkojen mitalta. Mukavat käyttää koko päivä. https://kauppa.lymed.fi/collections/solidea-kompressiotuotteet/products/dynamic-terapeuttiset-sukkahousut-miehille-ccl1
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup634963Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1283718Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua483154Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.652247Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu4491932Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.771598- 621347
- 631271
- 2611107
- 471062