Eli söin n. puoli vuotta dipamia enintään 50 milligrammaa annostuksella, viimeiset pari kuukautta vähennetty laskevasti kunnes nyt pikkunen 2,5 mg:kin jäi pois. ehkä noin viikon verran olen ollut ilman. Joskus vähentämisen aikaan on aloitettu voxra niminen keskittymisen parantamiseksi ja lievään masennukseen. Noh ahdistuneisuus on lisääntynyt ja selvääkin selvempää että vieroitusoireita tulee mutta näin voimakkaina vaikka söin vain vähän aikaa? eli nyt olen todella paranoidi, pakkoliikkeitä, kummaa pelkoa ja valtava sosiaalinen pelko, ja tietty se kokoajan kasvanut ahdistuneisuus... nämä alkavat toden teolla haittaaman elämistä, sillä tietyntason ahdistuneisuus ei kyllä haittaa minulla vielä niin ihmissuhteita ja asioiden hoitamista
Joutuu väkipakolla lähtemään kotoa pois, kumma tunne kokoajan, mitä tämä on oikein?? Sitä ahdistuneisuutta mihin aloin syömään pameja ei ovi oikein verratakkaan tähän nykyiseen, Huh helvetillistä kyllä ollut!
Helpottaako nämä jossakin vaiheessa edes normaalin ahdistuneisuuden tasolle vai voiko tuo toinen lääke eli voxra tämmöistä aiheuttaa?
Joutuu väkipakolla lähtemään kotoa pois, kumma tunne kokoajan, mitä tämä on oikein?? Sitä ahdistuneisuutta mihin aloin syömään pameja ei ovi oikein verratakkaan tähän nykyiseen, Huh helvetillistä kyllä ollut!
Helpottaako nämä jossakin vaiheessa edes normaalin ahdistuneisuuden tasolle vai voiko tuo toinen lääke eli voxra tämmöistä aiheuttaa?
Vastaukset 13
Vanhimmat
annos jos 50mg päivässä, en ihmettele jos vieroitusta tulee, mutta miksi ihmeessä tupakanvieroituslääkettä tilalle, en kehottaisi lopettamaan tupakkaa ja diapamia samalla aikaa, kun olet päässyt eroon pameista niin lopetat sitten pikkuhiljaa tupakan, eikö lääkäreillä ole mitään järkeä, että kahta vieroitusta samalla aikaa, en yhtään ihmettele sun oireitas.
bupropioni on käytössä muuhunkin kun tupakoinnin lopettamiseen
Kirjoittaa näitä kaikista kalleimpia lääkkeitä, mulle ehdotettiin valdokaa ja cympaltaa kalliita lääkkeitä, valdokaa en huolinut kovan hinnan vuoksi ja cymbaltasta siskoni mies meni niin sekaisin, että meni komeroon nukkumaan ja näkö meinasi mennä, mulla on nyt halpa lääke sentralin 100kpl maksaa n.6e. Hyvä lääke, taitaa lääkärit saada bonuksia noista kalliista lääkkeistä.
on muitakin indikaatioita kuin tupakoinnin lopetus..
Voxra on stimulantti...
Voxra ja Amfetamiini ovat synonyymejä (Kreik.synonymon) samamerkityksinen sana.
En oo lekuri, mutta etsikää elostanne jotain mistä pidätte, ja alkakaa järjestelee asioitanne siihen suuntaan...niiku oikeesti!!!
EI ole mikään stimulantti!!!
Juu et, et tosiaankaan ole lekuri ja sen huomaa.
50 mg/vrk Diapamia, ei ole ihme jos tulee vieroitusoireita, järkyttävän korkea annos.
Itsellä takana yli 25 vuotta diapamia n. 50mg päivässä. Syksyllä (lokakuu) alettiin vetää hitaasti alas ja nyt 2,5 mg aamuin illoin. Vieroitusoireet ovat olleet aika eksoottisia. Nyt kun tuosta pienestä määrästä yritetään nipistää tullut unettomuutta ja yleistä tuskaisuutta.
Tavoite olla kuitenkin kevään aikana kokonaan irti.
Kamalaa on ollut, mutta irti päästään. Mitään muuta lääkitystä ei ole. Tupakkalakko paukkui kyllä marraskuussa rikki, enkä sitä lopetakan ennen kuin bentsot ovat historiaa.
Niin paska lääke, että kenellekään en suosittele sitä ensimmäistäkään. Noita määräävät lääkärit leikkivät kyllä ihan oikeasti potilaiden hengellä.
Vieroitusoireet ovat siitä 'hauskoja', että niiden kanssa oppii olemaan ja niitä sietämään kun tietää mistä on kysymys. Ja tietää, että kerran ne loppuvat. Keskushermosto käsittää lopulta mistä on kysymys.
Tsemppiä muillekin lopetukseen.
On ne riippuvuutta aiheuttavat lääkkeet oikeita piruja.Vaikka verestä lähtee lääkeaine pois,hermostossa kummittelevat vielä pitkään.Minulla on Tramalit kipuun yksi aamulla ja illalla.Lääkäri ehdotti vaikka kova särky että aloittaisin vieroituksen omin voimin ja tilalle Lyrica tabletit.Ei puhettakaan että pääni kestää Lyricaa,kauheaa myrkkyä ,yhden otin ja nukkuin ja torkuin kovassa päänsäryssä kaksi päivää,kova huimaus ja paleli.Se aiheuttaa yhtälailla riippuvuutta,mitä järkeä mennä ojasta allikkoon.Tramalista ei mitään haitta vaikutusta,ei väsytä mutta auttaa krooniseen kipuun.Omin voimin ei kuitenkaan pääse eroon,vieroitus oireet sietämättömät.Vieroitukseen pääsee sairaalaan päihdeklinikan kautta.
Mulla aiheutti Voxran nostaminen mainitsemasi oireet. Annostuksen nostovaiheessa alkoi kova pahoinvointi ja myös pakkoliikkeitä. Lääkäri lopetti multa Voxran ja totesi ettei se sovi minulle laisinkaan. Nyt muutama päivä ilman Voxraa ja vieläkin pahoinvointia ym. oireita, ei kiva!
Miksi jos on sairas ja lääkkeenä Diapam miksi siitä pitäisi päästä eroon? Eikö se ole lääke jos toimii miksi pitäisi saada pois, joka palstalla nousee diapamista eroon juttu miksi?
Lopettaa halutaan kun haitat ovat hyötyvä suuremmat.
- Jos EI toimi (enää / kohtuullisella annoksella)
- Jos haittavaikutukset ovat liian suuret
Jotkut lääkkeen käyttäjät tuntuvat hätääntyvän toisten halutessa lopettaa.
Ilmeisesti tuntevat jäävänsä yksin syömään lääkkeitä tai sitten pelkäävät lääkkeen saannin vaikeutuvan lääkkeen maineen huonontumisesta johtuen.
kauan kestää diabamin vieroitus oireet,lopetin 3viikkoa sitten annostus päivässä oli 30mg tilalla nyt opamox 15mg kahdesti päivässä. ei oikein pelitä mut pakko kestää.
Miten kauan olet Diapamia syönyt? Mä söin liki kaksi vuotta ja lopettamisen vuoksi vaivuin psykoosiin, joka kesti ja kesti.
Lopulta pääsin pameista ja psykooseista eroon. Parhaillaan olen töissä ja elämä on elämisen arvoista.
En ikinä koske mihinkään lääkkeisiin, ehkä joku ab-kuuri.