Olisin kysellyt onko mahdollista että käyttämäni rasva aiheuttaisi aknea?
Naamani on alkanut kunnolla kukkimaan oikein kunnolla. Olen yrittänyt miettiä missä syy, mutten ole keksinyt mitään. Sitten mietin että olen vaihtanut kosteusvoidetta jokin aika sitte, voisikohan tässä olla syy.
En syö mitään herkkuja siis karkkia, sipsejä, pullaa, limsoja yms. Elän terveellisesti ja juon paljon vettä.
Mikä auttaisi?
11
352
Vastaukset
- fiinnitön
Että voiteessasi on niitä mineraaliöljyjä??
Osta Lorealin tmv.kuorivia rakeita sisältävä kasvojenpesuaine ja käytä sitä varoen,koska finnit eivät tokikaan saa rikkoontua,mutta rakeet ovat niin pikkuisia,että kostutetulle iholle VAROEN hierottuna,ne rakeet eivät riko ihoa.
Lactolinellä on edullinen kasvovesi,eli hyvän huuhtelun jälkeen aina käsittely kasvovedellä.Ja voiteeksi sopii hyvin hth,sen ph-arvo hellii ihoasi ja estää bakteerien kasvua.Itse olin pari päivää ilman hth voidetta ja heti iho reagoi..
Osta apteekista kasvonaamio,joka sisältää salisyylihappoa,tai voit tehdä itse naamion savipohjaan,johon on murskattu ratiopharmin asa särkylääkkeitä.Itse tein noin,ja iho alkoi puhdistumaan todella nopeasti!!Monikaan ei tätä usko,mutta niin kävi,todentotta!!
Joskus acne voi olla niin paha,että tarvitset ihotautilääkärin apua!!
Silloin kannattaa pyytää resepti avitcid voiteeseen,jonka sisältämä tretioni puree ulkoisesti acneen,mutta valitettavasti voit tarvita myös sisäisen lääkityksen,joko e-pillerit,tai a-vitamiinikuurin acneen,joka kyllä maksaa maltaita..
Voit kokeilla myös keittää merisuolaliuoksen-suolakin auttaa ihoa puhdistumaan,eikä silti kuivata,ihme kyllä,ihoa!!
Mitä voidetta olet muuten käyttänyt??
Jos se tosiaan sisältää mineraaliöljyjä,mulla ainakin ne saa ihon kukkimaan!!Kiitos paljon!
En voi syödä e-pillereitä aurallisen migreenin takia, niitä käyttäessäni iho ei kukkinut juuri koskaan.
Minipillerit pitäisi ottaa käyttöö, en tiedä auttaisiko ne mitään.
Käytin kauan aikaa Erisanin kosteusvoidetta, mutta nyt olen vaihtanut X-tran halppis tuotteeseen.
Mietin myös voisiko uudella shamppoolla olla vaikutusta tähän? Tätä täytyy kysellä kampaamosta josta ostin tuotteen.- catfy
nainen__1986 kirjoitti:
Kiitos paljon!
En voi syödä e-pillereitä aurallisen migreenin takia, niitä käyttäessäni iho ei kukkinut juuri koskaan.
Käytin kauan aikaa Erisanin kosteusvoidetta, mutta nyt olen vaihtanut X-tran halppis tuotteeseen.
Mietin myös voisiko uudella shamppoolla olla vaikutusta tähän? Tätä täytyy kysellä kampaamosta josta ostin tuotteen.Todennäköisesti syy on käyttämässäsi kosteusvoiteessa. Se sisältää juurikin tuota mineraaliöljyä ja jos olet taipuvainen aknelle, niin suosittelen vaihtamaan tuon voiteen johonkin sellaiseen, joka ei sisällä noita öljyjä. Muina neuvoina sanoisin, että käytä mahdollisimman hellävaraista puhdistusainetta (esim. joku puhdistusmaito) ja tarpeeksi kosteuttavaa voidetta kasvoille (ei kuitenkaan liian rasvaista). Itse en ainakaan käyttäisi mitään rakeisia pesuaineita vaan kuorisin kasvot kerran viikossa, se riittää. Ihon kosteutus on kuitenkin kaiken a ja o aknen hoidossa, koska kuivuudestahan tuossa ongelmassa on kyse. Iho tuottaa talia ylimäärin kompensoidakseen kuivuutta ja sitten ihohuokoset tukkeutuvat ja syntyy näppyjä. Minusta siis nuo kaiken maailman aknenhoitotuotteet eivät ole hyvästä, liian tujuja ja kuivattavia ja ongelma vaan jatkuu... Kokeile siis lähestyä aknea hiukan eri tavalla, se toimii monesti (ei tietenkään aina jos todella pahasta aknesta kärsii mutta sitten tarvitseekin jo lääkärin apua ja sisäistä lääkekuuria!).
- parafiinus
nainen__1986 kirjoitti:
Kiitos paljon!
Mietin myös voisiko uudella shamppoolla olla vaikutusta tähän? Tätä täytyy kysellä kampaamosta josta ostin tuotteen.Älyttömiä kikkoja monilla, jotka vaan lisäävät iho-ongelmia. esim suola on tukkivaa. Ja jotain lääkettä suoraan iholle, jessus.
X-tran voide sisältää sellaista kuin Isopropyl Myristate, joka on erittäin tukkiva aine. Vaihda takaisin Erisaniin ja ongelma on ratkaistu n. 2-3 kk kuluttua jos tämä oli syy, eikä hormonit.
Mineraaliöljy ei tieteellisten tutkimusten mukaan muuten ole tukkivaa. Sen molekyylikoko on liian iso ihohuokoseen, ei siis voi tukkia. Mutta jos voiteessa on jotain tukkivaa kuten ym. isopropyylimyristaatti, niin mikä tahansa oklusiivisen kalvon tekevä öljy - myös mineraaliöljy- voi lisätä tuon aineen vaikutusta.
Jos iho on rasvainen, ei muutenkaan kannata käyttää kovinkaan öljypitoisia (mineraali- tai muu) voiteita, koska ne pysyvät iholla huonosti ja tekevät kiiltoa lisää. - salty
parafiinus kirjoitti:
Älyttömiä kikkoja monilla, jotka vaan lisäävät iho-ongelmia. esim suola on tukkivaa. Ja jotain lääkettä suoraan iholle, jessus.
X-tran voide sisältää sellaista kuin Isopropyl Myristate, joka on erittäin tukkiva aine. Vaihda takaisin Erisaniin ja ongelma on ratkaistu n. 2-3 kk kuluttua jos tämä oli syy, eikä hormonit.
Mineraaliöljy ei tieteellisten tutkimusten mukaan muuten ole tukkivaa. Sen molekyylikoko on liian iso ihohuokoseen, ei siis voi tukkia. Mutta jos voiteessa on jotain tukkivaa kuten ym. isopropyylimyristaatti, niin mikä tahansa oklusiivisen kalvon tekevä öljy - myös mineraaliöljy- voi lisätä tuon aineen vaikutusta.
Jos iho on rasvainen, ei muutenkaan kannata käyttää kovinkaan öljypitoisia (mineraali- tai muu) voiteita, koska ne pysyvät iholla huonosti ja tekevät kiiltoa lisää.Eihän keittosuolaliuos tuki, olen sitä itse käyttänyt ja iho on hyvässä kunnossa, eli outoa puhetta.Mistähän tollasta olet keksinyt..ja ihoni on herkkä reagoimaan!!
Mutta en ala väitellä, kukin tehköön miten tahtoo... - parafiinus
salty kirjoitti:
Eihän keittosuolaliuos tuki, olen sitä itse käyttänyt ja iho on hyvässä kunnossa, eli outoa puhetta.Mistähän tollasta olet keksinyt..ja ihoni on herkkä reagoimaan!!
Mutta en ala väitellä, kukin tehköön miten tahtoo...Tuo on ihan kaikissa listoissa, jossa on näitä tukkivia aineita, yleensä vielä natriumkloridi saa pisteissä 5/5. (engl. Sodium Chloride).
www.dermaxime.com/acne-comedogenic-ingredients.htm
Se ettei se ole (vielä) tukkinut ja herkistänyt sun ihoa, ei kerro mitään aineen ominaisuudesta.
Mistä tuo yleisen tiedon ja tutkimusten vastainen väitteesi on peräisin, sitä et kerro. Lienee siis outoa puhetta ja keksintöä se. - salty
parafiinus kirjoitti:
Tuo on ihan kaikissa listoissa, jossa on näitä tukkivia aineita, yleensä vielä natriumkloridi saa pisteissä 5/5. (engl. Sodium Chloride).
www.dermaxime.com/acne-comedogenic-ingredients.htm
Se ettei se ole (vielä) tukkinut ja herkistänyt sun ihoa, ei kerro mitään aineen ominaisuudesta.
Mistä tuo yleisen tiedon ja tutkimusten vastainen väitteesi on peräisin, sitä et kerro. Lienee siis outoa puhetta ja keksintöä se.Kiitos tiedosta!
Ihmettelen agressiivista tapaasi tuoda asioita julki,olet ilmeisesti kovin katkera..Itse en ole kiinnostunut väittelystä!!
Ja tuo tieto on tullut juurikin näiltä sivuilta ja sen perusteella olen itsekin ottanut onkeeni-hyvää palautetta ihonhoidossa suola on saanut-eli ei se näköjään kaikkien ihoa tuki.
Hyvää kevättä sullekin,älä pidä itseäsi kaikki tietävänä,se on varsin narsistista-sori vaan..
- gerosinet888
Mielenkiintoista:)!!
Opiskelen neljättä vuotta dermatologiaa ja sivuaineita myös, ja kokeiluumme kuului ensin disperiinin jauhaminen, joka sekoitettiin normaaliin, alkoholittomaan kasvoveteen.
Kokeilijoina toimivat ne, joilla oli vaivoina epäpuhtaudet ihollaan, sekä sellaiset, joilla oli muita häiriötekijöitä ihollaan, mm.rypyt, ja pigmenttiläiskät, ts.maksaläikät, joita aiheuttavat sekä aurinko, että vanhenemiseen kuuluva maksan toiminnan häiriintyneisyys.
Lisänä käytimme maitohappoa, jonka valmistimme itse voiteeksi.
Tavoitteena ei ollut testata varsinaisesti siis ns."ryppyvoidetta", vaan asetyylisalisyylihapon ja maitohapon yhteisvaikutuksen merkitystä aivan vain ihon normaaliin tilaan saattaminen.
Viikon kuluessa saimme nähdä tuloksia(huom:kokeilijat käyttivät voidetta joka päivä)ja saimme todella hyviä tuloksia aikaiseksi.Kohollaan olevat mustapäät hävisivät, huokoset pienentyivät, ja iho muuttui sädehtiväksi ts.elinvoimaiseksi.
Ryppyihin voiteella oli sen tyyppinen vaikutus, että erilaisilla laitteilla testatut vaikutukset antoivat sen tyyppisen vastauksen,että ryppyjen syvyys oli madaltunut 60%.
Toki tätä ei olisi saanut julkistaa vielä tässä vaiheessa, mutta halusin antaa dermatologisen mielipiteen, jotka perustuvat monimutkaisten laitteiden avulla yllä olevan tuloksen mukaiseksi.Toki minun täytyy tässä sanoa, että tretioni on toki yksi parhaista "ryppyihin vaikuttavista aineista" hyaluronihapon ohella, siten olemme tulossa vaiheeseen, jossa ihon kollageenin elpymiseen, ja "kasvuun" on vielä tulossa kokeita, joissa pyritään muokkaamaan näitä hyviä aineita siihen muotoon, että ne voidaan yhdistää ja plastiikkakirurgia saa ehkä muutaman vuoden päästä takaiskun ns.kasvaviin jonoihinsa..
Yhteenvetona voi siis sanoa, että voitte kokeilla kyseisiä aineita ja näin testata itse niiden vaikutukset.
Merisuolasta vielä.Siitä voidaan erottaa mineraaleja(varsinkin kuolleenmeren suolasta)joita käytetään suht vähän nyky kosmetiikassa.Itäisessä kulttuurissa on totuttu voimakkaampiin tuoksuihin.
Eikä tässä vaiheessa muuta:Tsemppiä,kokeilijoille!
P.s.Mitä normaalikaupoissa myytäviin suoloihin tulee, voi mielestäni merisuolavettä käyttää huolettä, koska sen voi 10 minuutin päästä pestä pois.- front page
Anteeksi, en maininnut sitä, mitä ihon värimuutoksille kävi.
Valoimpulsikoneella mitattuna pigmenttiläiskät vaalenivat vain 40%, mutta onhan markkinoilla jo hyviä voiteita auttamaan kyseisessä ongelmassa! - Parafiinus
front page kirjoitti:
Anteeksi, en maininnut sitä, mitä ihon värimuutoksille kävi.
Valoimpulsikoneella mitattuna pigmenttiläiskät vaalenivat vain 40%, mutta onhan markkinoilla jo hyviä voiteita auttamaan kyseisessä ongelmassa!Ihan mielenkiintoisia kokeita, mutta sekä asetyylisalisyylihappo, salisyylihapot yleensä, että maitohappo ovat jo pitkään olleet ihan normaalista kosmetiikasta löytyviä aineita. Hapot ovat kuorivia, joten vaikutus perustuu siihen.
Esim. Lactacyd-pesunesteja Acon puhdistusvaahto, jne... Ihan tuttuja tuotteita.
Noita aineita ei vaan suositella laitettavaksi omin päin iholle konsentroitussa muodossa, koska maitohappo voi olla ärsyttävää ja jotkut ovat myös allergisia asetyylisalisyylihapolle. Kosmetiikassa kun ei tärkeä ole vain mitä aineita käytetään vaan myös niiden turvallinen määrä eli koko voiteen koostumus.
Eli enpä kovin paljon voi suositella ihmisiä kokeilemaan omin päin, elleivät halua ihoonsa ongelmia. - gerosinet888
Parafiinus kirjoitti:
Ihan mielenkiintoisia kokeita, mutta sekä asetyylisalisyylihappo, salisyylihapot yleensä, että maitohappo ovat jo pitkään olleet ihan normaalista kosmetiikasta löytyviä aineita. Hapot ovat kuorivia, joten vaikutus perustuu siihen.
Esim. Lactacyd-pesunesteja Acon puhdistusvaahto, jne... Ihan tuttuja tuotteita.
Noita aineita ei vaan suositella laitettavaksi omin päin iholle konsentroitussa muodossa, koska maitohappo voi olla ärsyttävää ja jotkut ovat myös allergisia asetyylisalisyylihapolle. Kosmetiikassa kun ei tärkeä ole vain mitä aineita käytetään vaan myös niiden turvallinen määrä eli koko voiteen koostumus.
Eli enpä kovin paljon voi suositella ihmisiä kokeilemaan omin päin, elleivät halua ihoonsa ongelmia.No nämä olivatkin meidän ryhmämme kokeiluja, kun emme vielä saa käyttää puhdasta asetyylisalisyylihappoa-Ryhmäämme kuului 18 henkilöä, eivätkä ketkään saaneet kuin aluksi hieman kirvelyn tuntua iholle, sehän johtui ihon mikroskooppisen pienistä, kuivuudesta johtuvista haavoista, enkä olekaan suosittelemassa uhkarohkeita kokeiluja, mutta kauneusteollisuudessa on jo jonkin aikaa sitten tiedetty näiden ainesosien yhdistelmän kuoriva vaikutus, joka aktivoi myös hieman kollageenin jälleen rakentumista.
Turhaan pelottelet nuoria ihmisiä, sillä monet ovat tosiaan saaneet avun acneensa(ei siis kysymyksessä perinnöllinen, eikä hormonaalinen acne!)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6014748Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?242489HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2652341- 1231669
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1271433Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3411344Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101183- 121055
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P73906- 99823