Noniin, eli auttakaas tietämätöntä. Ajattelin mennä yksityiseen rakennekynsikoulutukseen. Eli kun olen käynyt sen koulutuksen niin mitä pitää vielä tehdä että voi tehdä kynsiä työkseen, en millään usko että yhdellä noin 1-2kk koulutuksella saa töitä jostain, pitääkö käydä lisää niitä koulutuksia, vai pitääkö mennä suosiolla 3 vuoden kosmetologi kouluun? ei minulla tosiaan ole mikään kiire päästä töihin mutta tulevaisuudessa olisi kiva tehdä työkseen rakennekynsiä ihmisille. Olisi myös kiva kuulla ammattilaisten kokemuksia koulutuksista, työnsaannista yms.. Kiitos kaikille jo etukäteen :)
RAKENNEKYNSIKOULUTUS!
11
3871
Vastaukset
Kosmetologikoulutuksella ei ole juurikaan mitään tekemistä rakennekynsien kanssa, joten se on "turha" koulutus sellaiselle kuka haluaa rakennekynsiä tehdä.
Harva kynsikoulutus kestää edes 1-2 kuukautta vaan suurin osa muutaman päivän koulutuksia. Koulutus antaa pohjan harjoittelulle eikä suoraan koulutuksesta päässeen kannata alkaa kynsiä vielä työkseen tekemään. Työkseen niitä kannattaa alkaa tekemään vasta siinä vaiheessa, kun koulutuksesta on kulunut kuukausia ja sinä aikana on saanut paljon harjotusta.
Kynsiteknikot ja muotoilijat harvemmin työskentelevät palkallisena, joten jos alalle aikoo hakeutua niin olisi hyvä asennoitua ja valmistautua siihen, että on ryhdyttävä yrittäjäksi.- ope43
kyllä asia on niin että millään pikakurssilla ei tulla kynsialan ammattilaiseksi. Toiset opiskelevat kauneudenhoito alaa 2,5-3 vuoteen ja erikoistuvat näin. Pelkkä geelien levitys kynnelle ei tee sinusta ammattilaista: pohjatietoa tarvitaan tosi paljon. Iho ja kynsisairauksista ym........................ esm. perushoitajan pohjakoulutus jo olisi hyvä apua päästä eteenpäin opiskelemaan ja erikoistumaan tai haku kosmetologi kouluun. Kyse on ihmisten hoitamisesta ja tekijä kantaa aina vastuun.
- epäilevä62
Netissä halpoja koru- kauneuskaupassa kynsikoulutuksia ja jopa ilmaiseksi kun ostaa aloituspakkauksen.
Kurssit 6 tuntia ja olet ammattilainen Huuhaata koko pelleily. Hakeutukaa jos alalle mielii kunnon koulutuksiin eikä mihinkään huhaa juttuihin. Näistä ei saa kuin pahan mielen ja rahapussin tyhjäksi. Epäilen vahvasti että käyty itse jokin kynsikoulutus ja demot kopioitu ja niillä opetaan muita. Perushoitajiahan ei enää missään koulutetakaan. Lähihoitajan opinnoista ei sinänsä ole ihan hirveän suurta hyötyä jos kynsialalle aikoo. Käsien ja kynsien sairaudet saatetaan ehkä nopeasti sivuuttaa jollain kurssilla ja sitten kuukausikaupalla vaihdetaan vaippoja ja tippapusseja sairaalassa. Kaikista parashan olisi, kun lukisi itsensä ensin lääkäriksi, sitten kosmetologiksi ja sitten menisi rakennekynsikoulutukseen. Herää vaan kysymys, että kannattaako niin huonopalkkaista työtä varten ylikouluttaa itseään?
Hyvä ja kattava kynsimuotoilija- tai teknikkokoulutus on jo hyvä lähtökohta alalle pyrkimiseen ja lisätietoa on aina saatavilla kunhan vaan on itse kiinnostunut ja aktiivinen.
- kosmetologiyrittäjä
Koulutus on hyvä käydä. Mutta se on totta että työ tekijäänsä opettaa. Koulutuksen jälkeen et ole vielä ammattilainen, mutta mun mielestä koulutus on pakollinen. Ja on tyhmää että jotkut paikat myy rakennekynsiin akryylejä/geelejä amatööreille jotka ei tiedä asiasta mitään. Sitä helposti turmelee asiakkaiden kynnet eikä tiedä kynsisairauksista mitään. Itse olen käynyt yksityisen kosmetologikoulun, ja vasta opintojen lopussa meille tuli myös rakennekynsikoulutus. Eli teoriassa oltiin käyty jo läpi kynnen rakennetta ja kynsisairauksia, ja oltiin tehty peruskäsihoitoja. Joten oli hyvä pohja kun mentiin sitten rakennekynsikoulutukseen. Sieläkin käytiin kylläkin läpi samoja asioita.
Mutta, aluksi kannattaa tehdä edullisesti ja harjoitella. Tekemällä oppii ja ammattitaito kasvaa. Vaikka olisit kosmetologi ja koulutuksen käynyt, ei se takaa ammattitaitoa. Jotkut oppii nopeemmin kun toiset. :) Ja kaike lisäks se vaatii sit sosiaalisiataitoja kans. :)
Mutta kannattaa kattoo joku kunnon kynsikouluttaja ja hyvät tuotteet. Niistä ei kannata tinkiä! - ???
Mitä kynsikouluttajaa kosmetologiyrittäjä suosittelee?
Vaikka 3 merkkiä jos itse menisit uudestaan kurssille... - kynnet97
Olen koulutukseltani kosmetologi-sairaanhoitaja ja ollut molemmilla aloilla jo vuosia. Lisäksi olen käynyt täälläkin ketjussa mainitun lyhyemmän kynsikoulutuksen ja lukuisia muita alan kursseja.
EI missään koulutuksessa tällä alalla voi olettaa, että koulutuksen jälkeen olisit valmis ammattilainen. Koulutus antaa sinulle aina perustiedot ja -taidot ko. alalle ja vasta tämän jälkeen voit aloittaa ns. käytönnön harjoittelun. Esim. kynsien tekeminen on käsityöammatti, jonka oppii vain ja ainoastaan tekemällä. Oli sitten hinta koulutuksesta halpa tai kallis, vain itse opettelemalla oppii varsinaiset käden taidot!
Ei ko. Koru ja Kauneus lupaa sitä, että 6 tunnin koulutuksen jälkeen olet ammattilainen. Päin vastoin, koulutuksessa saat perustiedot ja tämän jälkeen loppu on opiskelijasta itsestä kiinni. Koru ja Kauneus suosittelee myös, että opiskelija tekisi noin 30 asiakkaalle kynnet, ennen kuin suorittaa näyttökokeen, jonka jälkeen saa vasta todistuksen kurssista. - ketjun aloittaja :)
Kiitos kaikille vastanneille :) tosiaan en tarvitse enempää vastauksia, sillä jokaisessa kerrotaan samat asiat, eli kukaan ei ole ammattilainen koulun jälkeen ja tarvitaan paljon harjoittelua ja kokemusta.. Mutta tosiaan kiitos kaikille, olen käynyt jo rakennekynsikoulutuksen ja nyt olen harjoittelemassa rakennekynsien tekemistä :)
- oppija78
Hei aloittaja :)
Minulla sama homma, kävin juuri kurssin ja olen tehnyt jopa yhdet geelikynnet tipillä, huomenna toiset. Kuinka paljon sä otat kynsistä? Teetkö ihan perus ranskalaisia vai muunlaisiakin? - vansa
hei .minul selline küsimus kus ma saaks teha geelküünte ja maniküüri koolitust ,olen teinud kodus 2 aastat, plaan teha salong ,selleks on vaja ka pabereid
- Pr
Opetan perus geelikynsiä oulussa aina kun ehdin eli tekovaiheet perusteellisesti.
[email protected]
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236798Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka231011- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713