55v. työtön.

tsipli

Voisiko joku kertoa?
Onko työnantajalla joku riski tai korkeampi maksu tämän ikäisestä työntekijästä.

On hullunkurista, eläkeikää nostetaan mutta 55v. ei kukaan halua ottaa töihin. Vaikka työ-aikaa jäljellä 8-9v. terveyden salliessa.

49

1242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaska ilman töitä

Kalliiksi tulee se vanha.
      Työnantajalle kallis, ikälisät, kokemus, Hankala on se erottaa, voi joutua eläkemaksuun osallistumaan, ja sairaslomalle voi joutua, siksi vanahat yli 40v työttömät ei kelpaa töihin.
      Suomessa yleisesti haaskataan työvoimaa....

Itse olen 52v. ja töitä ei löydy, koulutuksiin en pääse, siksi en pääse edes pois tästä päättymättömästä karenssista, jonka sentään tvt osasi minulle antaa.
      Olen nyt täysin ulkona systeemistä.
      Nyt Ruokaa pitää varastaa. ei ole muita keinoja !!!

Tällaista se on yli 50v työttömän arki !

• hyvää kevättä

Olen 56 v, jäin omasta halusta työttömäksi pari vuotta sitten, pääsin kurssille (hyvä sellainen!), sain työtä sen myötä.
        Älkää lannistuko, kyllä vanhakin vielä kelpaa.

• 444ggg4444

Suurin piirtein samassa tilanteessa ollaan. Karenssit jo ennestään älyttämän pieniin korvauksiin, jotka eivät tutkimuksen mukaan ilman karenssejakaan riitä edes vaatimattomaan minimielämään on naurettava rangaistusmekanismi. Itse jouduin karenssille pelkästään sen takia, että vuosien luukku kyykytyksen jälkeen koin homman niin nöyryyttäväksi, että asiat jäivät hoitamatta.

Jos karenssin voisi hoitaa vaikkapa tekemällä viikon pöllejä tukki metsessä kävisi minulle, mutta ei käy tälle valtiolle.

Oma tilanteeni on sillä tavalla huonompi, että terveyteni reistailee jo hieman, mutta ei kuitenkaan niin pahasti, että pääsisin sairaseläkkeelle. En kuitenkaan ihan työkyvytön ole, mutta en varmastikaan yhtä tehokas kun nuoret.

Täytyy tunnustaa, että olen joutunut netistä opiskelemaan vinkkejä näpistelyyn esim. jos englantia osaa niin goodlella vaikka art of shoplifting löytyy useitakin vinkkejä. Esim. jos jää kiinni ei kannata ikinä tunnustaa tosiasioita vaan väittää kyseessä olleen hetkenmielijohde (pienentää tuomiota). Parhaimmassa tapauksessa ei saa tuomiota ollenkaan. Vaikka olisit kuinka kauan näpistellyt elämässäsi. Järjestelmä ei anna hyväuskoiselle tunnustajalle pienintäkään armoa se kannattaa muistaa järjestelmän palvojien vartijat ja poliisit ainoa tarkoitus on vain kerätä todisteita sinua vastaan kaikissa tilanteissa.

En ole ikinä näpistänyt kaupasta mitään vielä, mutta on pakko jossakin vaiheessa, koska rahaa ei ole. Häpeän sitä, että saatan joutua siihen tilanteeseen, että on pakko varastaa ainakin osa tarvitsemistani ruuasta. Toisaalta vittuilijoita tässä maassa riittää ja järjestelmä ei anna mitään armoa tähän tilanteeseen joutuneille. Mitä väliä vittuilijoiden ja moraalinvartioiden suunsoitolla lopulta on? Pakko on pakko, tottakai voisin kärsiä nälkää säästääkseni rahaa, mutta olen päättänyt olla selviytyjä keinolla millä hyvänsä.

Vaikka olen joutunut ruokajonoissakin käymään muiden armopaloja en halua kerjätä, koska minulla on kaikesta huolimatta ylpeyteni. Ruokajakelua ei edes joka päivä järjestetä, joten silläkään keinolla ei voi säästää riittävästi.

Minulla ei ole enää vanhempia ja sukulaisia elossa ketkä voisivat antaa rahaa sen verran, että pärjäisin pahimman yli.

• jaska ilman töitä
        444ggg4444 kirjoitti:

Suurin piirtein samassa tilanteessa ollaan. Karenssit jo ennestään älyttämän pieniin korvauksiin, jotka eivät tutkimuksen mukaan ilman karenssejakaan riitä edes vaatimattomaan minimielämään on naurettava rangaistusmekanismi. Itse jouduin karenssille pelkästään sen takia, että vuosien luukku kyykytyksen jälkeen koin homman niin nöyryyttäväksi, että asiat jäivät hoitamatta.

Jos karenssin voisi hoitaa vaikkapa tekemällä viikon pöllejä tukki metsessä kävisi minulle, mutta ei käy tälle valtiolle.

Oma tilanteeni on sillä tavalla huonompi, että terveyteni reistailee jo hieman, mutta ei kuitenkaan niin pahasti, että pääsisin sairaseläkkeelle. En kuitenkaan ihan työkyvytön ole, mutta en varmastikaan yhtä tehokas kun nuoret.

Täytyy tunnustaa, että olen joutunut netistä opiskelemaan vinkkejä näpistelyyn esim. jos englantia osaa niin goodlella vaikka art of shoplifting löytyy useitakin vinkkejä. Esim. jos jää kiinni ei kannata ikinä tunnustaa tosiasioita vaan väittää kyseessä olleen hetkenmielijohde (pienentää tuomiota). Parhaimmassa tapauksessa ei saa tuomiota ollenkaan. Vaikka olisit kuinka kauan näpistellyt elämässäsi. Järjestelmä ei anna hyväuskoiselle tunnustajalle pienintäkään armoa se kannattaa muistaa järjestelmän palvojien vartijat ja poliisit ainoa tarkoitus on vain kerätä todisteita sinua vastaan kaikissa tilanteissa.

En ole ikinä näpistänyt kaupasta mitään vielä, mutta on pakko jossakin vaiheessa, koska rahaa ei ole. Häpeän sitä, että saatan joutua siihen tilanteeseen, että on pakko varastaa ainakin osa tarvitsemistani ruuasta. Toisaalta vittuilijoita tässä maassa riittää ja järjestelmä ei anna mitään armoa tähän tilanteeseen joutuneille. Mitä väliä vittuilijoiden ja moraalinvartioiden suunsoitolla lopulta on? Pakko on pakko, tottakai voisin kärsiä nälkää säästääkseni rahaa, mutta olen päättänyt olla selviytyjä keinolla millä hyvänsä.

Vaikka olen joutunut ruokajonoissakin käymään muiden armopaloja en halua kerjätä, koska minulla on kaikesta huolimatta ylpeyteni. Ruokajakelua ei edes joka päivä järjestetä, joten silläkään keinolla ei voi säästää riittävästi.

Minulla ei ole enää vanhempia ja sukulaisia elossa ketkä voisivat antaa rahaa sen verran, että pärjäisin pahimman yli.

- Se markkinatalouden harrastaminen, siis toisten työn tuloksen varastaminen ja toisen työstä hyötyminen, on aluksi hieman moraalille käyvää.
        Mutta kun sitä omaa tulonjakoa alat harrastaa, niin totut.
        Ja varsinkin kun katsot miten hyvä kulutuskyky suomen ahneilla rikkailla on, niin sinun omatunto sallii helposti omankäden oikeuden.

Eletäänhän me oikeusvaltiossa ja uskontokin puhuu tasa-arvosta.
        Tasa arvo ja oikeus vain vaativat sen, että köyhä ottaa ne itse käyttöön. Täysimääräisinä !!!!

• 444ggg4444
        jaska ilman töitä kirjoitti:

- Se markkinatalouden harrastaminen, siis toisten työn tuloksen varastaminen ja toisen työstä hyötyminen, on aluksi hieman moraalille käyvää.
        Ja varsinkin kun katsot miten hyvä kulutuskyky suomen ahneilla rikkailla on, niin sinun omatunto sallii helposti omankäden oikeuden.

Tasa arvo ja oikeus vain vaativat sen, että köyhä ottaa ne itse käyttöön. Täysimääräisinä !!!!

Olen yrittänyt ajatella niin, että tilanteeni takia tarvitsen alennusta joistakin tuotteista siis tasku sellaista ja taskualennusta ei anneta jos sitä ei itse tajua ottaa. Tavaraa ja ruokaa tuntuu olevan niin, että hyllyt notkuu jos järjestelmällä on varaa rikkaiden ökykulutukseen on sillä varaa minun vaatimattomampaan kulutukseen.

Taas pitäisi työkkäriin mennä selvittämään asioita halveksivien katseiden alle, että eivät anna minulle lisää karenssia. Oikein nöyränä, nöyryyden kun osaa kaikki menee hyvin, jotta saan sen rahan joka ei elämiseen riitä. Muuten menee asunto jos ei sitä tee tarpeeksi nöyränä ruokaanhan se raha ei riitä ainakaan omassa tilanteessani koska vuokrat ja laskut nousee, mutta tukien laskenta kaavat muuttuvat sellaisiksi, että ne pysyvät samana..

Harvassa taitaa olla ne ketkä sillä kaikista pienimmällä työkkärin tuella pärjää vuodesta toiseen.

Risoissa vaatteissa kuljetaan kun ei ole uusiin varaa paitsi jos varastaa. Parturiin ei ole ollut varaa aikoihin vaan risalla ja vanhalla partakoneella joudun itse hiukseni tasoittemaan. Pitääkin hankkia taskualennuksella jostain uusi hiustenleikkuukone kun vanha jo melkein repii hiukset irti tai sitten lakata leikkaamasta hiuksia. Nöyryyttävää sekin, mutta rahaa ei ole. Tasa-arvo on aika venyvä käsite sen olen oppinut.

• 444ggg4444
        jaska ilman töitä kirjoitti:

"Se markkinatalouden harrastaminen, siis toisten työn tuloksen varastaminen ja toisen työstä hyötyminen, on aluksi hieman moraalille käyvää."

Toisaalta tätähän se kapitalistikin toisaalta tekee varastaa riviportaan työntekijän tekemästä työstä osan taskuunsa. Ei kapitalisti oikeasti ikinä kerron miten paljon hän oikeasti tienaa yksittäisen duunarin työstä, koska muuten duunari saattaisi alkaa vaatia parempaa palkkaa. Ikinä ei duunarille makseta todellisen tuloksen mukaan.

Aikoinaan kun olin töissä pienellä palkalla sain noin 70€ päivässä brutto niin työnantajani laskutti työstä 330€ per päivä verottaja ja työnantaja vetivät välistä suurimman osan hivakkaan. Nettona sain vain ehkä 50€ päivä. Tämänkin sain selville kun asiakkaalta kysyin paljonko työnantajani laskuttaa työstäni.

Siis brutto palkkani oli 1500€ kuussa eli aika hemmetin pieni ja potkut perseelle heti kun urakka valmis. Tämän jälkeen en enää töitä löytänyt varmaan ne pimeät virolaiset vievät kaikki työt kun ovaat niin halpoja ja vasemmiston mukaan heilläkin on oikeus tänne tulle kuten kenellä tahansa siltä näyttää.

Eli vuoden urakasta työnantajani laskutti 79200€ minulle maksettiin 24 000€. Sen jälkeen fudut tämä siis joskus 2005 kun työnantajani keksi miten teettää kaikki työt pimeillä ulkomaalaisilla. On varmaan nykyään 2011 jo paljon röyhkeämpää, mutta olen liian vanha ja liian kallis minimipalkallakin, koska kokkareiden kannattajan pitää maksimoida voitto.

Virkamiehet taas vaativat lisää etuja kokoajan ja potkuja ei koskaan tosin oikeus ja tasa-arva. Kortistoon ja rukoilemaan armoa...

Kuka varastaa ja keneltä olen huomannut, että on olemassa rikkaiden moraali ja köyhien moraali ihan erillisinä.

• ei kun tottA
        444ggg4444 kirjoitti:

"Se markkinatalouden harrastaminen, siis toisten työn tuloksen varastaminen ja toisen työstä hyötyminen, on aluksi hieman moraalille käyvää."

Toisaalta tätähän se kapitalistikin toisaalta tekee varastaa riviportaan työntekijän tekemästä työstä osan taskuunsa. Ei kapitalisti oikeasti ikinä kerron miten paljon hän oikeasti tienaa yksittäisen duunarin työstä, koska muuten duunari saattaisi alkaa vaatia parempaa palkkaa. Ikinä ei duunarille makseta todellisen tuloksen mukaan.

Aikoinaan kun olin töissä pienellä palkalla sain noin 70€ päivässä brutto niin työnantajani laskutti työstä 330€ per päivä verottaja ja työnantaja vetivät välistä suurimman osan hivakkaan. Nettona sain vain ehkä 50€ päivä. Tämänkin sain selville kun asiakkaalta kysyin paljonko työnantajani laskuttaa työstäni.

Siis brutto palkkani oli 1500€ kuussa eli aika hemmetin pieni ja potkut perseelle heti kun urakka valmis. Tämän jälkeen en enää töitä löytänyt varmaan ne pimeät virolaiset vievät kaikki työt kun ovaat niin halpoja ja vasemmiston mukaan heilläkin on oikeus tänne tulle kuten kenellä tahansa siltä näyttää.

Eli vuoden urakasta työnantajani laskutti 79200€ minulle maksettiin 24 000€. Sen jälkeen fudut tämä siis joskus 2005 kun työnantajani keksi miten teettää kaikki työt pimeillä ulkomaalaisilla. On varmaan nykyään 2011 jo paljon röyhkeämpää, mutta olen liian vanha ja liian kallis minimipalkallakin, koska kokkareiden kannattajan pitää maksimoida voitto.

Virkamiehet taas vaativat lisää etuja kokoajan ja potkuja ei koskaan tosin oikeus ja tasa-arva. Kortistoon ja rukoilemaan armoa...

Kuka varastaa ja keneltä olen huomannut, että on olemassa rikkaiden moraali ja köyhien moraali ihan erillisinä.

että olet idiootti. työnantaja jouttuu maksaan sinusta helvetisti ´kuluja, olit töissäö tai et. ääliö

• HulluSuomi

Eläke ikää nostetaan siksi jotta ei tarvita maksaa eläkettä on pointti ja porokat kortistossa ja sitten menee terveys ja kuolee pois joten tämä on säästöä.

• 123HHH444

Tämä on se todellinen syy sitä ei vain kerrota. Ei työuria oikeasti voida pidentää vaan halutaan varmistaa, että työttömyysputkeen joutuneet vanhat pysyvät putkessa mahdollisimman pitkään, koska sillä voi säästää.

Samalla voidaan lisätä kyykytyksen ja karanssien määrää, joka taas saa työttömyysputken pidentyessä osan sairastumaan ja kuolemaan aikaisemmin, josta saadaan lisäsäätöä.

Eläkeläistä ei enää kyykytetä samalla tapaa kuin työtöntä lisäksi eläkkeet ovat kalliimpia kuin työttömyysputken minimikorvaukselle joutuneiden korvausten maksaminen.

• paatunut pulliainen

Just näin raadollista tää on. Työssäolevat ajetaan aivan älyttömien vaatimusten takia hautaan ennen aikojaan ja työttömät kuolee nälkään tai ainakin aliravitsemukseen vaikka moni köyhä on lihava mutta oikeesti puutostautinen.Tää on ihan selkeä suunnitelma tappaa ihmiset ennen eläkeikää.

• häälä väliä 30

Koko ura on eläke-ikää vauvasta.vaariin asti kertyy jokaisesta työsuhteesta eläkettä, jos on katkeamaton cv, tietysti työttömyys katkaisee yhtenäisen jakson mutta EI ELÄKETTÄ!.

• -totuus-

Aloittajalle ja Jaskalle:
      Olettekos EU:n kannattajia ja kävittekös kenties antamassa äänenne EU:hun liittymiselle? Jos kävitte niin mahdollistitte ulkolaisen työvoiman tänne tulon. Virolaisiakin jo 40000 muut päälle. Vähempikin näkyy suomalaisten työttömyytenä. Entäs olettekos vasemmistolaisia, demareita? Jos olette niin itsepähän olette tilaneenne aiheuttaneet ja monelle muulle "syyttömälle".

http://www.hs.fi/kirjat/artikkeli/Vasemmisto jakoi kansan kahtia/HS20101109SI1KU01uqd

Hyvää jatkoa vaan

• Näin tämä menee...

Hyvä artikkeli olen aina pitänyt Osmo Soininvaaraa varsin fiksuna miehenä vaikka vihreistä puolueena en pidä.

Eiköhän iso osa kansasta ole Huomannut perinteisen vasemmiston osuuden ongelmiin, koska vaikka kansa on selkeästi tyytymätöntä tilanteeseen ei se kanavoidu vasemmiston kannatuksen kasvuna vaan perussuomalaisten. Vasemmisto on puun ja kuoren välissä, koska joko heidän täytyy myöntää tilanne ja kääntää takkinsa perinteisille kannattajilleen ja myöntää tehdyt virheet, jotka ovat pistäneet monen syyttömän kärsimään tai sitten jatkaa nykyiselle linjalla, jossa siinäkin vaihtoehdossa tulee takkiin. Perinteinen vasemmisto saa enää ääniä vain siltä porukalta ketkä hyötyvät tavalla tai toisella nykyisten rakenteiden ylläpidosta ja jos he kääntävät takkinsa voi käydä niin, että he eivät saa edes näitä ääniä. Sen takia kannatuksen laskun kääntäminen on vasemmistolle niin vaikeaa se ideologia, jota he kannattavat ei takaa enää parempia elinolosuhteita kasvavalle joukolle Suomen äänioikeutettua kansaa.

Perinteistä Oikeistoa Kokoomus, keskustata äänestää aina se osa kansasta vakio eliittiporukkaa Suomessa, joka hyötyy tilanteesta ja rikastuu viroilaisella työvoimalla, joten sieltäkään ei löydy ratkaisu. Perinteisen oikeiston ratkaisu on korottaa köyhien veroja entisestään ja laskea tilanteesta eniten hyötyvien verotusta entisestään ja toivoa, että ongelma katoaa sillä keinolla. Perinteinen oikeisto laskee sen varaan, että he saavat veronalennuksilla kahmittua lisäääniä tilanteesta hyötyvältä porukalta veronalennuksilla oikeisto tietää, että se köyhin porukka ei ikinä äänestä heitä, joten heidän kosiskelu ei kannata ja se saattaisi suututtaa sitä eliitti porukkaa, joka perinteisesti äänestää heitä.

• AHH-neus

Kokoomuslainen ahneus ei kiteydy mihinkään muuhun yhtä tehokkaasti kuin suomalaiseen yrityselämään. Suomalaiset yrittäjät ovat niin sokeita ahneudesta, että nämä olisivat valmiita vaikka tappamaan työntekijänsä tarpeen tullen voiton maksimoimiseksi, jos se lain puitteissa olisi mahdollista. Suomessa kaikki on kallista sekä palveluiden, käyttötarvikkeiden ja erityisesti liharuoan laatu surkeaa, koska silmitön ahneus pakottaa teettämään kaikki niin halvalla kuin ikänä mahdollista ja myymään niin kalliilla valtavan markkinointikoneiston avulla kuin mihin mielikuvitus venyy. Mikäli kokoomuslainen ahneus jatkuu vaalien jälkeenkin, syömme seuraavaksi hullun lehmän lihaa ja juomme melamiinimaitoa ja työttömät ovat kahlittuna kokoomuspiirien tuotantolaitoksissa liukuhihnan äärellä 12 tuntia päivässä, koska se on halvempaa kuin uusien koneiden hankkiminen.

• -totuus-

Ja tuon kaiken siunaa ahne ay-liike ja porvari- demarit!

• demarina on hyvä

aydemarit on teille itsestää selvyydet jakaikki edut aikoinaan järjestäneet. Nyt saatte kesälomat, lomalta paluu rahat arkipyhäkorvaukset, ylityökorvaukset pekkasvapaat,työterveyshuollon ym. edut tekemättä itse asian eteen mitään. Mutta nytpä onkin tulossa aika jolloin näitä ollaankin ottamassa pois. Äänestäkää kepua, niin saatte pian työolosuhteenne ja palkat sinne1940 luvun tasolle.EIdemarit enää sieltä kurjuuden suolta teitä pelasta.

• -totuus-

Onneksi on löytynyt edes yksi ay-liikkeen äänitorvi!!
      Osa niistä "eduista" on määritelty työlainsäädännössä ja osa tulee työsuojelulainsäädännön kautta. Kaipa niissäkin on ay-likkeellä osansa.
      Mutta en ole mikään asiantuntija näissä asioissa.
      Mutta miksi ay-liike ei ole tehnyt mitään mainittavaa 90- ja 2000-luvuilla jolloin olisi ollut syytä moneenkin yleislakkoon. Kyllä 100 000- 150 000 työpaikan väheneminen maastamme ko. aikana on iso vahinko. Vierastyövoiman tulon maahamme mahdollisti jäsenyytemme EU:ssa johon liittymistä ay-liike kannatti.
      Se bisnes kalahtaa ay-liikkeen omaan nilkkaan.

• gaggaggagsggs

lahjontaa tuliko mieleen...esim. akt rekisteröity yhdistys,olen 10vuotta tiennyt syyn asioihin puuttumattomuuteen.kyrpiäinen asuu hakunilassa suomeksi sanottuna perseessä,hikisen pienellä liksalla,mitäs luulet kelpaako käteinen?thaimaan matka?luuletko paskiaisen olevan sinun asialla?jäsenmaksut kelpaa kyllä koska paskaa niillä pyöritetään jos pyöritetään.Ei lahjotut pakiaiset ole aina yhteiskunnan eliittiä.Näin jotkut firmat saa touhuta mielensä mukaan vuodesta toiseen!sitten vaan itketään juttujen määrää ja syytetään esim.työvoimaviranomaisia tai työsuojelupiiriä jolta on viety juridiset valtuudet,eikös sieltä sak:sta löytynyt yks stasi agentti?mitä?

• demarina on hyvä

aikansa kutakin, sano entinen pässi ,kun päätä leikattiin. Näin nyt myös demareilla.EU.hun varmaan liityttiin neuvoa antavan kansanäänestyksen jälkeen ja se äänestystulos syntyi aikapitkälle tuon itänaapurin sijainnin takia, eli venäjä, venäjä, venäjä.Varmaan suurin syy eu.hun liittymiseen.Ja olihan siinä vielä sekin että saatiin halpaa viinaa ja muun euroopan autonromut halvalla tänne.Seoli ainakin monen nuoren miehen perustelu kyllä äänelle EU kansanäänestyksessä. Nyt kun kokoEU.n alueella on oikeisto päässyt jyräämään, niin alkaa taas olla työväestöllä ahtaat oltavat. Ketäpä siitä syyttämään, kannattaa katsoa peiliin, jos tuntuu että jotain saattaa työelämässä kadota lopullisesti.Ne edut on saatu sinne lakeihin kolmikantaneuvotteluin,joissa ay liike mukana.

• Lukisit muutakin

Niin siis suomessa ei koskaan järjestetty kansanäänestystä
        EU:hun liittymisestä!!! Suuntaa antava kysely oli :51% puolesta 49% vastaan.
        Ja tämän kyselyn tuotti suomen valtion omistama suomen-gallup.

Syy ja ainut syy miksi Suomessa ei tehty kansanäänestystä
        asiasta oli se ,ettäjos suuntaa antava oli jo noilla luvuilla..
        Niin todellisuudessa äänet olisivat olleet jotain 80% vastaan 20% puolesta.
        Jo silloin, ja jos eroamisesta äänestettäisiin nyt, niin menis jo 90 % puolesta.

Sun on ihan hyvä jatkaa duunarina koska, et ton vertaa tiedä..
        Ettei täällä koskaan keltää kysytty mihinkään EU:hun menosta.

Mitä tulee halpaa viinaan ja autoihin, niin Oy Suomen Tulli AB
        keksi vastauksen näihinkin. Joskin sekin rikkoo Suomen ja EU:n lakeja molempien, mutta siinä sitä kuitenkin on.

• lukisit tämänkin
        Lukisit muutakin kirjoitti:

Niin siis suomessa ei koskaan järjestetty kansanäänestystä
        EU:hun liittymisestä!!! Suuntaa antava kysely oli :51% puolesta 49% vastaan.
        Ja tämän kyselyn tuotti suomen valtion omistama suomen-gallup.

Syy ja ainut syy miksi Suomessa ei tehty kansanäänestystä
        asiasta oli se ,ettäjos suuntaa antava oli jo noilla luvuilla..
        Niin todellisuudessa äänet olisivat olleet jotain 80% vastaan 20% puolesta.
        Jo silloin, ja jos eroamisesta äänestettäisiin nyt, niin menis jo 90 % puolesta.

Sun on ihan hyvä jatkaa duunarina koska, et ton vertaa tiedä..
        Ettei täällä koskaan keltää kysytty mihinkään EU:hun menosta.

Mitä tulee halpaa viinaan ja autoihin, niin Oy Suomen Tulli AB
        keksi vastauksen näihinkin. Joskin sekin rikkoo Suomen ja EU:n lakeja molempien, mutta siinä sitä kuitenkin on.

se oli neuvoa antava, oli nyt sitten kysely tai äänestys, ihan sama mikä , mutta oli kumminkin.Ja syyt tulokseen oli juuri nuo, että halpaa viinaa ja 'halpoja' autoja tänne saataisiin .Itäsuomessa pätee tuo venäjä syy . Sen takia suurin osa äänesti vastaan. nenuoret kollit puolesta viinan hinnan ja autojen takia.Viina nyt on niin halpaa, että kohta menee veden hinta ohi.

• Se on jo nähty...

että ay-demarina on oikein hyvä olla !!

• Smackapony

"että ay-demarina on oikein hyvä olla !! "

Pomona on vielä parempi kun miljoona bonukset kilahtavat tilille vaikka tuhoaisi kokonaisen yrityksen liiketoiminnan kuten pikkuhiljaa näyttää käyvän Nokialle.

Suurimmaksi saavutukseksi jää todellisen tilanteen piilottaminen hyssyttelemällä hyvinkin pitkään. Onhan sekin toisaalta taito saada täydellinen tuho näyttämään menestykseltä vuosien ajan.

Nyt ei enää tarvi pomon pinnestellä sen enempää kuin, että pääse johtokuntien kokouksiin kuittaamaan tavallisen työntekijän vuosipalkan suuruiset korvaukset ja puhumaan fiksuja päälle.

Ainahan sitä pomot voisivat lahjoittaa miljoona omaisuutensa aiheuttamiensa tuhojen korjaamiseen jälkikäteen, mutta ei käy kun rahat on "ansaittu".

• minä kanssa demari

rupea sinäkin, niin olosi ja toimeentulosi paranee, kun muutaman vuoden töitä teet, niin huomaat että tuletkin hyvin toimeen ja sinulla on kaikki tarvittavat lelut, eikä tarvi enää kiukutella ainakaansitä ettei edes yrittänyt. Mutta jos ei itse halua, niin ei voi mitään.....

• äänestä perussuomal.

Perus suomalaisilla oikea asenne . rahat väyliin. VRTrack työttömille töitä. euro väylään antaa 10 € takaisin työllisyyden kautta

• -totuus-

Turhaa yrittäjiä on ahneeksi syyttää, siinä syytöksessä paistaa työläisropaganda läpi.
      Oikeastikin ahneita ovat sijoittajat ja kasvottomat osakkeenomistajat joille tärkeintä on saada sijoittamilleen rahoille mahdollisemman hyvä korko.
      Myös Suomen valtio on ahne yrittäjiä kohtaan, montakohan yrittäjää on verokohtelun takia pistänyt pillit pussiin.
      Myös Nokia lähdössä lienee osasyy verokohtelussa.

• Yli-ikäinen.

4-kympin jälkeen työllistyminen vaikeutuu huomattavasti. Itse joudun lopettamaan yritystoiminnan osittain virkamiesbyrokratian takia ja osittain terveydillisistä syistä. Vakuutusyhtiö patistelee uudelleenkoulutukseen, päästäkseen minusta eroon. Pienellä paikkakunnalla 5-kymppisen noviisin työllistyminen on käytännössä mahdotonta.

• Mauri itte

Siin ne vastukset tuli jo, eli ikä tuo lisäkuluja kuten kokemus ja ikälisät.
      Ei siinä sen kummempaa.

Itse olen 30 ollut työttömänä nyt putkeen 8 vuotta ja pitkiä jaksoja aina 16 vuotiaasta.. Pääosin koeaika on loppunut niin Mauri on saanut lähteä =)
      Voin hyvin kuvitella ja miettiä miksi joku ei palkkaa minua: Ei koulutusta,
      "Ei kokemusta" Niin katsotaan, etten ole kykenevä mihinkään työhön.

Koulutusta arvostetaan nykyään edelleen yli kaiken. Siivouskoneen käyttöön halutaan 2,5 vuoden koulutus ja niin edes päin.
      Se kertoo jotain yhteiskunnasta ja kuin sairas se on.
      Logistiikka-ala (Eli laatikkojen heittely varastossa) vaatii 2-3 vuoden koulun =D

Kursseille ja kouluihin minua ei haluta, noin 6 kouluun 6:delle kurssille haen kuukaudessa. Kaikki valintaprosessit on ulkoistettu ja siellä joku 18 vuotias päättelee miksi sovin tai en sovi. Ja haastattelee samalla,
      kyllä se nöyryyttä vaatii. Onneksi sitä löytyy, mutta ei ymmärrystä
      sitä sitten kun on saanut, "et kelpaa lapun" kouraansa
      miettii usein, että mistä tuo 18 vuotiaskaan tietää mistään mitään =D

Minut palkaamalla olisi moni saanut esim:

Myyjän,asentajan,autonkorjaajan,atk-ammattilaisen varastotyömiehen ulosheittäjän, asesepän, konttorityöntekijän, siivoojan, kuormauatonkuljettajan etc. Kaikkea muuta olenkin työkseni tehnyt paitsi en oo ollut variksenpelättimenä.

Yhdellä todella suuren rakennuttajan työmaalla olessani kävelemässä 2007,
      oli 500 työntekijästä suomalaisia 3 ja jokainen heistä teki toiminimellä
      homia ,eli työntekijätkin oli jo ulkoistettu.

Joku mietti, että harvassa on ne jotka tulevat työkkärin
      korvauksilla toimeen.Kyllä sillä toimeentullee ihan pirun hyvin,
      eikä tarvi mistään mitään varastaa. Jos ei sillä tuu toimeen on korvievälissä sitten ***kaa. Se ettei euro pysy räpylässä ei ole mikään rahan määrään vaikuttava tekijä.

Kun noita työmarkinoita katsoo, niin on neljä vaihtoehtoa koska
      emme kukaan usko itsemurhaan numero viisi on poissa laskuista.

1.Eli mene kouluun ja lue ammatti
      2.Lue ammatti ja suorita näyttökoe
      3.Perusta firma ja työllistä itsesi.

4.Menet Baronalle,Vmp:lle ja muille ilmaiseksi töihin
      ja vedät käteen vähemmän nettoa kun työttömänä...
      Ihan hyvä vaihtoehto kanssa, vaikka tuntuu järjettömältä ...
      Mutta saat vapautuksen työkkäreistä ja sossuista ja hermoillesi lepoa
      sekä käsille töitä.

On tää syvältä, en mää sillä mutta nyt on näin.

• loppukaneetti

mikä on barona taivmp. miksi pitää ilmaiseksi, minä olen aina työstä palkan saanut.Työkkärin korvauksista en tiiä mitää, mut liitonrahalla kyllä pärjää, jos on pitkään tehny hommia samassa paikassa että on palkkakin noussut....

• Mäenpäällä

"Koulutusta arvostetaan nykyään edelleen yli kaiken. Siivouskoneen käyttöön halutaan 2,5 vuoden koulutus ja niin edes päin.
        Se kertoo jotain yhteiskunnasta ja kuin sairas se on."

Mietin että mitä sairasta siinä on jos yrittäjä ei halua ottaa töihin kaveria joka rikkoo heti ensimmäisenä päivänä siivouskoneen ja pilaa siihen päälle vielä asiakkaan lattian tms.

DAA.

• vitun idiootti
        Mäenpäällä kirjoitti:

"Koulutusta arvostetaan nykyään edelleen yli kaiken. Siivouskoneen käyttöön halutaan 2,5 vuoden koulutus ja niin edes päin.
        Se kertoo jotain yhteiskunnasta ja kuin sairas se on."

Mietin että mitä sairasta siinä on jos yrittäjä ei halua ottaa töihin kaveria joka rikkoo heti ensimmäisenä päivänä siivouskoneen ja pilaa siihen päälle vielä asiakkaan lattian tms.

DAA.

Tarvitaanko kahden ja puolen vuoden koulutus siivouskoneen käyttöön? DAADAA!

• Opiskelemaan

Älä menetä toivoasi. Olen sinua pari vuotta nuorempi. Jäin työttömäksi viime vuonna, hain koulutukseen, pääsin ja koulutuksen päätyttyä pääsin suoraan tätä viimeisintä koulutusta vastaaviin töihin! Nythän omaehtoista opiskelua tuetaan, joten en edes menettänyt rahallisesti oikeastaan mitään. Päinvastoin, opiskelu oli kivaa. Siitä sai kovasti lisäpotkua elämään :)

• gitza

minä 59v. olen hakenut useita metallialan työpaikkoja. olen menettänyt toivoni.olen terve työtä pelkäämätön terve mies.tämä on ikärasismia.

• vapaa töistä

minkä haet töitä tuon ikäisenä, anna jo nuorempien ruveta remmiin. Itse sain uuden työpaikan met. alalta 54v. ikäisenä, mutta kun ei vastannut entisen työpaikan tasoa, lähdin putkeen kun tilaisuus koitti pari vuotta sitten, hyvä ratkaisu mulle, en ole katunut.

• nurinkurista

En ihan kaikkia vastauksia jaksanut lukea, ehkä joku tähän on vastannutkin. Mutta työnantaja joutuu maksamaan yli 55 vuotiaasta korkeampaa TEL maksua. Siksi heitä ei palkata. Tuonhan pitäisi olla päinvastoin. Minä onneksi pääsin eläkeputkeen jo 55-vuotiaana (2001). Aikani yritin jo töissä ollessa saada uutta työpaikkaa. Eihän kukaan työnantaja ole niin hullu, että maksaisi työeläkemaksuja enemmän kun palkaamalla nuorempaa porukkaa säästää niissä maksuissa.

• fghfghfghfgh

Minä luulen, että ainakin kunnat palkkaavat liki eläkeikäisiä - ilmeisesti saavat jotain etuja heidän palkkaamisestaan. Tiedän useamman kuin yhden, joka on päässyt vakituiseksi tehtävään kunnalla. Tehtävään, josta vuosi puolitoista aikaisemmin potkittiin ulos nuorempia - sellaisia, joilla olisi vielä ollut työaikaa muutama kymmenen vuotta. Että sillai. Tosin kyseinen tehtävä on sen laatuinen, että sen tekijät tulevat vähitellen katoamaan kokonaan. Mutta siltikin.

Se on kiva toi kunnan touhu.... Ja joku tosiaan jossain selitti, että jotain etuja saavat, kun palkkaavat miltei eläkeikäisen...

• vapaa toistä

kunnilla on työllistämis velvoite vanhoille jotka eivät ole vielä putkeen päässeet kun on tullut 500pv. täyteen. Kuntien on annettava työ,että laki täyttyy.Kyllä ne työnantajat ottaa vähän vanhempiakin, koska sen minkä palkanmaksussa häviää, sen työpanoksessa voittaa.

• onko valoa
        vapaa toistä kirjoitti:

kunnilla on työllistämis velvoite vanhoille jotka eivät ole vielä putkeen päässeet kun on tullut 500pv. täyteen. Kuntien on annettava työ,että laki täyttyy.Kyllä ne työnantajat ottaa vähän vanhempiakin, koska sen minkä palkanmaksussa häviää, sen työpanoksessa voittaa.

Ei ainakaan täällä päin näy olevan kunnilla mitään velvotetta putkeen auttamiseksi, miten tuollainen velvollisuus käynnistetään alkuun?? Selostaisitko tarkemmin tätä asiaa.

• Valoa on
        onko valoa kirjoitti:

Ei ainakaan täällä päin näy olevan kunnilla mitään velvotetta putkeen auttamiseksi, miten tuollainen velvollisuus käynnistetään alkuun?? Selostaisitko tarkemmin tätä asiaa.

On olemassa velvoitetyölaki, mikä tarkoittaa sitä, että jos olet ehtinyt täyttää 57 vuotta siinä vaiheessa kun 500 pv tulee täyteen, kunnalla on velvoite työllistää sinut 8 kk ajaksi kokoaikatyöhön. Tuon velvoitetyön jälkeen päivärahaa ei määritellä uudelleen, vaan se on sama kuin aikaisemmin, ellei velvoitetyön palkka ole suurempi.
        Eli jos 57 v on täytetty ja 500 pv loppu lähenee, niin sitten vaan työkkäriin kysymään velvoitetyöstä. Työkkäri lähettää osoituksen kunnalle saatuaan työttömyyskassalta tiedon , että 500 pv tulee täyteen.
        On tästä asiasta omakohtaista kokemusta ja sellainen mielikuva kyllä jäi , että ilman omaa aktiivisuutta ei tästä mahdollisuudesta välttämättä olisi kerrottu. Tuntui, että laki tunnetaan tässä asiassa vähän huonosti niin työkkärissä kuin työttömyyskassassakin.

• vapaa töistä

kunnilla on vaikeuksia löytää niitä paikkoja , kun ei ole töitä niin ei ole. Sentakia ovat hiljaa niistä jutuista ja vaatii sitä oma-aloitteisuutta ja asioista selvän ottamista. Moni ei saa edes tietää että sellainen laki on olemassa jos ei satu ihan sattumalta kuulemaan,toivottavasti tämä nyt auttaa ainakin muutamia taas eteenpäin tässä asiassa.

• Valoa on

Näin se varmaan menee, että työkkärissä ollaan hiljaa, jos ei itse osaa pitää puoliaan. Itse kysyin työkkärissä, että onko näitä velvoitetyöllistettäviä kovin harvoin, kun asia tuntui olevan niin vieras. Virkailija totesi että on, koska kuulemma hyvin harva haluaa velvoitetyöhön. Elikkä miten voi haluta, jos ei tiedä eikä kukaan kerro! Vaikea uskoa, että monikaan jättäisi vapaaehtoisesti tätä mahdollisuutta käyttämättä, jos on siihen lain mukaan oikeutettu.
        Vaihtoehtohan on putoaminen vuosiksi työmarkkinatuelle, koska muuten työnsaanti tämän ikäisenä aika mahdotonta. Mielellään sitä on 8 kuukautta kokoaikatyössä ihan kohtuullisella palkalla ja senjälkeen päivärahakausi alkaa alusta entisen suuruisena. Todella ikävää, jos on sellaisia henkilöitä, jotka olisivat olleet tähän oikeutettuja, mutta eivät ole tienneet, eikä työkkärissä ole kerrottu.

• vapaa töistä

kertokaa kavereille ja tutuille jotka ovat siinä tilanteessa niin tieto leviää ja ihmiset osaavat vaatia heille kuuluvan palvelun.Se on viralliselta nimeltä LAKI JULKISESTA TYÖVOIMAPALVELUSTA 30.12.2002 / 1293 kun tuon mainitsee, niin ei sotke siihen toiseen velvoite työhön, johon määrätään, jos ei ota normaalia työtä vastaa. Se on ihan eri velvoite Tämä laki on kunnille, ei työttömille, siinä on ero.Tämä on työttömön eduksi.että pääsee putkeen.

• faktat framille

On surkuteltavaa, kun työkkäri ei kerro tästä mahdollisuudesta mitään, kyllä kieli laulaa kuntouttavasta työtoiminnasta, mihinkähän ne 60v vielä kuntouttaa. Pitäisi varmaan kysy tätä asiaa TE-toimistojen johtajilta, jos sieltä saisi neuvoa antavaa enemmän.

• vapaa töistä

NYT EI PIDÄ SOTKEA NÄITÄ LAKEJA KESKENÄÄN. MEILLE VANHOILLE ON TUO ÄSKEISESSÄ VIESTISSÄ MAINITSEMANI 30.12.2002 / 1293 JA SITTEN ON TÄMÄ TOINEN 30.12.2002 / 1295 JOKA ON NUORILLE JA MUILLEKIN, MUTTA TUO ENSINMAINITTU ON VANHOILLE PUTKEA VARTEN.

• RAMI RASTATUKKA

MITÄ? EI KUULU; HUUVA KOVEMPPOO!

• vapaa töistä

selvyyden vuoksi suurin kirjaimin, itselläni näkö ongelma tuolloin kun kirjoitin, mutta nyt näkyy selkeämmin.

• tässä selitys

Yli viisikymppiset on jo siinä iässä, ettei heillä ole muuta mielessä kuin eläkkeelle pääsy. Työmotivaatio on huono ja suurin osa ajasta menee kahvi- ja tupakkatauoilla. Lisäksi he pitävät itseään jotenkin muita ylempiarvoisina ja vaativat enemmän palkkaa kuin nuoremmat, vaikka oikeasti biologisen vanhenemisen takia he ovat hitaampia kuin nuoret niin fyysisesti kuin henkisestikin. On siis aivan ymmärrettävää, ettei kukaan järkevä työnantaja halua mitään kalkkiksia työpaikoille ilmaa pilaamaan.

• vaihtoon vaan

oma työnantajani sanoi että ottaa mielummin vaikka 55v. kuin nuoren. Luottamuspulan takia, ei luottanut että nuori tulee ajoissa töihin tai jos on festarit niin saattaa olla hukassa viikon pari ja aina on väsynyt kun yöt on jossain riekkumassa ja työteho on 0, kunhan kulkee muitten mukana jos silmät auki pysyy. ja palkka pitäisi olla sama kuin AMMATTImiehellä/naisella, vaikkei mitään osaa ja se oppimisen halukin on vähän niin ja näin. Kunhan päivän iltaan saa ja palkan Ammatti mies on ammattimies se näkyy palkassa eikä sitä tarvitse ''vaatia'' se tulee taidon mukana, itsestäänselvää työnantajalle. Mutta nämä panevat nauramaan ,nämä nuorison kuvitelmat omasta taidostaan ja ne palkkavaatimukset.Vaikka ''vanha'' on /olisi hitaanpi fyysisesti niin kokemustekee nopeaksi, nuori hosuu hullun heinämiehen tavoin ja näyttää hosuvalta, kokenut tekee työn oikein nuoresta näyttää ettei tee mitään mutta tuleepa vaan se työ tehdyksi oikein menetelmin nopeammin kuin sen nuoren hosuminen. Ja sitäpaitsi työnantajat pitää kynsinhampain kiinni vanhemmasta AMMATTIHENKILÖSTÄ ne kun on vähenevä luonnonvara, mutta nuoria riittää ja voi vaihtaa niinkauan kuin löytyy sellainen josta voi joskus tulla se ammattilainen, näin se valitettavasti sinun kohdallasi menee, saatat joutua vaihtoon jo asenteesi takia

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5973
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3734
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2587
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2121
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1902
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1868
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1765
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1458
    Aihe