romantiikan puute on tuskaa!

nainen minäkin

Kunnes kuolema meidät erottaa.Näin tuli luvattua 10 vuotta sitten.

Elämä on täydellistä,paitsi rakkaus ja romantiikka puuttuvat kokonaan.Olen keskustellut asiasta mieheni kanssa,mutta hän ei ymmärrä tuskaani eikä halua ymmärtää.Hän vaan ei ole sellainen lässyttäjä ihminen,kuulemma.Petipuuhat onnistuu,suorituksen omaisesti,jonka jälkeen hän käy nukkumaan ja kääntää selän.Ei koskaan "rakastan sinua,olet ihana,olet kaunis" tms kohteliaisuuksia.Hän ei puhu seksin aikana,eikä muulloinkaan, mitään.Hoitaa vain homman niin että on tyydyttänyt itsensä.Kun haluttaa,ryhtyy vaan puuhin minua sen enempää kunnioittamatta.

Kaikki on muuten hyvin,lähes tulkoon täydellistä.Meillä on ihana koti ja upeat lapset,olemme terveitä.Moni kadehtii perhettämme ja ihailee parisuhdettamme,vaikka ei tiedä todellisuutta.Luulen että kuolen ennen pitkään tähän rakkauden ja romantiikan puutteeseen tai lopulta haen eroa.

Sydämeen sattuu kun tiedän että emme elä onnellisena elämämme loppuun asti.Rakastan tätä ihmistä enemmän kun mitään muuta.Kaipaan kuitenkin miehen syliä,huomiota,kehuja edes joskus!

Olisiko hyviä vinkkejä,kuinka kestän tätä elämää?

10

814

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N44444

Puhu asiasta, ehdota vaikka "vapaata suhdetta". Kenties miehesikin innostuisi siitä.

Jos miehesi ei anna sinulle romantiikkaa ja rakkautta, eikä anna muidenkaan antaa sitä sinulle, eroa ihmeessä. Kenenkään ei pidä jäädä tuollaiseen elämään. Nosta kissa pöydälle ja sano miehellesi, että näin on asiat nyt.

Jos ei ymmärrä, niin ei ymmärrä. Aina löytyy joku joka ymmärtää.

• romantic couple

Jospa alkaisit puhua miehelle kuten haluaisit hänen puhuvan itsellesi? Ootko kokeillut? Pienet kohteliaisuudet (ei mitään teennäistä), hartioiden hieronta tms. kuulostaa varmaan typerältä mut luulisin että jotain vastakaikua varmaan tulet saamaan ajan mittaan. Ei kannata olla vaan ja odottaa että toinen tekis aloitteen ja alkaisi yhtäkkiä romanttiseksi. Tiedätkö mitä sun miehesi salaa toivoo? Kyllä siihen "viettelyyn" ja romantiikkaan tarvitaan kaksi osapuolta. Mun mieheni on superromanttinen, sanoi et ei ole aiemmissa suhteissaan ollut yhtään romanttinen. Mä tykkään kehua sitä, käyttää seksikkäitä alusvaatteita ihan miehen mieliksi, passaan sitä. Ja saan sen kaiken moninverroin takaisin - ainakin musta tuntuu siltä. Olen jatkuvan hemmottelun kohteena, mä teen samaa ilomielin miehelleni. saattaa kuulostaa lällyltä mut toimii!!!!!!!!!!!!

• yksinäinen mies

Sano sille suorat sanat. Sinä olet nainen ja tarviit hellyyttä ja koskettelua.
      miehen pitäis suudella naistaan ainkin pari kertaa päivässä kunnolla, sillai et
      nainen tietää ja tuntee rakkauden. Joku romanttinen illallinen ei olis pahitteeks joskus. Miehes ei varmaan ole edes ostanut kukkasia sulle koskaan.

• dudenamedexter

Kannatta yrittää ottaa asiaa esille. Saada vaikka miehesi innostumaan asiasta. Itse olen mies, mutta olen itsekin ihmetellyt suomalaisten miesten romantiikan tajun puutetta - ei vaan mene jakeluun.

Olen puhunut asiasta naisystäväni kanssa, joka on myöntänyt olevansa huono romantiikan suhteen - ehkä vähän olen todennut, mutta ei se haittaa. Minua se ei oikeastaan haittaa. Lähinnä sen takia että olen mies, mutta myös en tähden etten vaadi asioita muilta.

Moni mies vaan on surkea romantiikassa. Ei kuitenkaan toivottomia. Tosiasia on kuitenkin se, ettei oma vaimo ole oikea ihminen opettamaan romantiikka miehelleen. Siitä tulee riita ja sanottavaa.

En tiedä kuka olisi oikea ihminen siihen. Joku rakkaus-asiantuntija tms. (terapeutteja löytyy.)

Helpommin sanottu kun tehty...

Toivottavasti jaksat tsempata itseäsi, ja miestäsi. Ei se ole helppoa, ei.

• m35 vuotta

Mä vein yhen ihanan kauniin naisen treffeille lappiin. Olin vuokrannut mökin
      tunturijärven vierestä. oli myös avanto avettuna kun omistaja sellasen
      teki. Noo oltiin siellä mökissä viikonloppu. oli kynttilöitä ja takkatuli.
      Saunottiin monta kertaa ja avannossakin käytiin kerran.
      Tehtiin hyvää ruokaa ja juotiin viiniä takkatulen ääressä. Ulkona paukku pakkanen mut meillä oli vaan alusvaatteet päällä siinä takkatulen edessä. Oli pehmee patja ja paljon tyynyjä muutama peitto. oli kivaa suudella ja juoda viiniä
      siinä lämpimässä. Tai no ite join lonkeroo ku viinistä en tykkää!!
      Seksii ei harrastettu mut oltiin lähekkäin, halailtiin ja pussattiin pari päivää ja olihan se tosi romanttista. Ei siellä kotona aina kannata olla et jos romantiikkaa haluaa ni sitten vaa jonnekkin muualle.

• mitä mieltä muut?

ei seksii. miten mahd että pysyitte erossa? ihana nainen ei oo kaveri.

• tuskaa

Aloittajan ajatukset ovat melkein kuin omalta näppikseltä.
      Itselläni on jo pitkään tuottanut tuskaa katsoa onnellisia pariskuntia, kun huomaan heidän käyttäytyvän rakastavasti toisiaan kohtaan. Ei meillä semmoista ole. Romanttiset elokuvat saavat minut nykyisin itkemään.
      Olen puhunut asiasta joskus miehelleni, mutta ei ole tehonnut ollenkaan.
      Tuntuu, että ei jaksa enää yrittää puhua, koska samoja asioita on puhuttu matkan varrella yhä uudestaan ja uudestaan.

• dudenamedex.

Suomalainen mies on kaiketi surkea kuuntelemaan. Puhuminen ei välttämättä auta. Se ei tuota tulosta.

Tämä on vähän typerä ajatus, mutta kait sitä voi antaa selkeän tehtävän miehelleen. "kun tulet kotiin, niin hae mulle kukkia ja rasia suklaata.".

Jossain vaiheessa miehen pitäisi päästä jyvälle. Eihän romantiikka ole vaikeaa. Se on vaan pientä huomaavaisuutta, ja hellyyden osoittamista.

Ps. en itsekään ymmärrä miten se voi olla niin vaikeaa, vaikka olen itse mies.

• m35v

sain piparii myöhemmin. ei tullut kumeja mukaan mökki reissulle

• Monilla miehillä ei yksinkertaisesti ole samanlaista romantiikan tarvetta kuin naisilla ja monet miehet ilmaisevat rakkauttaan ja helliä tunteita erilailla kuin monet naiset.

Ennen kuin alat syyttämään miestäsi rakkauden osoitusten puutteesta, tarkastele sitä, miten mies toimii, odottamatta sellaisia romanttisia eleitä, joita itse pidät romanttisina eleinä. Jossakin kirjassa tästä käytettiin termiä "rakkauden kieli" joka usein on ihmisillä erilainen. Usein miehet ilmaisevat sitä käytännön tekoina, eivätkä verbaalisina kehuina.

Vaihtaako miehesi aina autosi renkaat ennen omiaan? Onko hän aina käytettävissä tunnin varoitusajalla, silloin kun yllättäen tarvitset apua jossakin käytännön asiassa? Vaikuttaako hän suhteettoman tuohtuneelta, jos sua on esimerkiksi yritetty vedättää jossakin kaupassa?

Kiinnitätkö itse huomiota tällaisiin hellyydenosoituksiin vai otatko ne itsestäänselvyyksinä?

Edellisessä suhteessani sain usein kuulla siitä kuinka emäntä ei kokenut itseään rakastetuksi. Yritin aina vain kovemmin tehdä kaikkeni rakkaimpani eteen, mutta kyllä siihen väsyy kun huomaa aina uudelleen, ettei millään mitä tekee, ole mitään väliä. Olet vain talonmies. Itsestäänselvyys.

Asioista puhumista on jo suositeltu, joten kirjoitan tämän tarjotakseni toisenlaista näkökulmaa. Miehet ja naiset OVAT erilaisia. Samoin heidän rakkauden kielensä.

Huomaatko sinä miehesi hellyydenosoituksia vai ovatko ne itsestäänselvyyksiä?

Jaksaako hän enää yrittää?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4609
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2341
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2217
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2069
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe