mitä voin tehdä?

mamun mies

Kuinka voisin auttaa ulkomaalaista tyttöystävääni?

Hän on elänyt kaksi vuotta Suomessa tyttärensä kanssa. Hän ei ole työssä, mutta saa kotoutumistukea Kelalta.

Hänen tulonsa riittäisivät jotenkin ruoka, ym. pakollisiin mehoihin.

Mutta ongelman muodostavat hänen kotimaassaan olevat sukulaiset ja ystävät.
Hänen lähimmillä sukulaisillaan ei ole ongelmia, mutta esim. serkut ja pikkuserkut kaatavat ongelmiaan hänen niskaansa.

Hänelle tulee puhelinlaskuja, koska nuo vähävaraiset maannaiset vain "tööttävät" hänen kännykkäänsä, jotta hän soittaisi takaisin ja maksaa laskun. Sitten he pyytävät lähettämään 20-50 euroa rahaa ruokaan, tms.

Kaikkeen tähän häneltä kuluu uskomaton määrä aikaa ja se pitää hänet ja tyttärensä melkein pikkunälässä koko ajan.
Lisäksi tuo kaikki aiheuttaa hänelle paljon henkistä stressiä ja vie hänen huomionsa pois opiskelusta. Lisäksi nuo sukulaiset eivät aina muista aikaeroa, vaan soittavat aamuyön tunteina.

Olen yrittänyt selittää hänelle, että hänen ja tyttärensä elämä on nyt täällä, eikä hän voi ottaa vastuuta noiden kaukaisten sukulaistensa ja ystäviensä elämästä oman ja tyttärensä hyvinvoinnin kustannuksella..

Mutta hän ei hyväksy minun opetustani.

Hän tuntee olevansa varakas kun Kelan raha tulee tilille, on helppoa mennä Western Unioniin ja lähettää rahaa pois. Hän ei osaa jakaa rahaa neljälle viikolle, minkä kuluttua seuraava korvaus tulisi. Niinpä viimeisellä viikolla he syövät tonnikalaa ja makaronia joka päivä.

29

288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotain rajaa :DDDDDD

hehehee tiestitkö et sem bannerin mainokset menee sen mukaan, millasilla sivuilla käyttäjä käy :DDD esim. minulla pyörii seiskan,teknisten,vr,ifn mainokset muttei mitään asiandaiting mainoksia,koska en sellaisilla käy!
      mutta kiitos kun "paljastit" mistä seurasi saat :DDD

• mamun mies

Olen miettinyt yhtä vaihtoehtoa.
      Voisin "niputtaa" nuo hänen noin 100 euron kuukausiavustukset yhteen, siis maksaisin kertasummana hänen maanmiehilleen 1200 euroa vuodessa, jotta hän voisi keskittyä elämäänsä täällä.
      Mutta pelkään, että se vain lisäisi hänen auttamishaluaan, hän lähettäisi sen "säästämänsä" 1200 sitten seuraavana jonossa oleville?

• nainen myöskin

hei hämppis, sä maksat niitä veroja ja käyt töissä vaikkei mitään hyväkskäyttäjiä oliskaan, sinulla ei valitettavasti ole oikeuttaa päättä mihin "sinun" veroeurosi käytetään, ja maksaisithan sinä niitä veroja vaikket töissä kävisikään joten tukippa se suusi ja niele kiukkusi! ihan lain mukaan toiki kimuli menettelee niin eipä siin o kellään mitään valittamista!

• missä järki

Tosi tyhmä vastaus. Mieti vähän ääliö.

• ei se siitä muutu

jos olisit vosu oikeasti näreissäsi näistä loisista niin olisit lisännyt listaasi myös mamumiehet, mutta nähtävästi nämä aasiämmät ovat se piikki sinun lihassasi ;)

ole käynyt yössä vaikka 50v niin ei se asiaa mihinkään muuta, nyt ja aina tulee loisia olemaan niin kotimaisia kun ulkolaisiakin!

tuki turpasi tai elä loppu elämäsi tätä asiaa murehtien!

• nainen myöskin

mitäs tyhmää vastauksessani muka on??? totta joka sana, joten ei ole minun vikani jos suomen järjestelmä on "tyhmä"

eli mieti vähän itsekkin!

• oleppa hjuva

"Hän tuntee olevansa varakas kun Kelan raha tulee tilille, on helppoa mennä Western Unioniin ja lähettää rahaa pois"

Ei näin.

Eräs tuttu tekee homman näin:

Oma kortti postissa ulkomaille, ja sieltä toinen tänne.

AVOT! Täällä tilille paneskeltu raha, voidaan nostaa toisessa maassa ilman muita välikäsiä kuin pankin kustannukset, jotka ovat varmaankin pienemmät kuin joku western taimikälie unioni.Lisäksi raha voidaan nostaa siellä välittömästi, automaatista, ilman odotteluja.

Itse taas voi nostella fyffeä suomen päässä eri maan tililtä samalla stylellä.

Tilille kun ei tosiaan ole pakko tallettaa mitään, paitsi juuri silloin kun haluaa toisessa päässä olevan henkilön saavan nostettua jotain.

Ehdota vaimolle suoraveloitusta vaikka 20€ viikko tms, sille toiselle tilille josta suku saa avustustansa nostella.

• mamun mies

Kun kirjoitin aloitustekstin, uskoin saavani jotain fiksuja kommentteja tai vinkkejä, että kuinka naisen saisi etääntymään kotimaan ystävistään ja sukulaisistaan.

Jos on tarve väitellä keskenään jostain offtopic-jutuista, niin eikö niitä varten voisi perustaa oman ketjun?

Jos joku valvoo tätä palstaa, niin eikö just tällainen asiaan liittymätön höpinä pitäisi poistaa?

• mamun mies

kommentti edelliselle:

Satun rakastamaan tätä naista ja kyllä minä enemmän veroa maksan kuin mitä nainen Kelalta saa, joten Suomi jäisi häviölle jos nainen palaisi takaisin ja minä muuttaisin perässä.

Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3131
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3077
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2427
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      2112
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1780
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      84
      1387
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81