Aivan kuin siinä ei olisi tarpeeksi, että mies jätti täysin oman onnen nojaan kun lapsi tuli maailmaan, ja kaikki kodin työt lankesi samalla minulle. Nyt vielä anoppi tekee samaa....
Joudun lähtemään töihin ja anoppi luvannut ottaa lapsen hoitoonsa. Anoppi on ollut pitkään jo työttömänä ja hänellä on siksi aikaa keskittyä mielestäni hoitamaan poikansa osuutta perhepaketista, etenkin kun niin kovin sitä lasta jo odotti.
Mutta... nyt sitten ilmoitti että ei voikaan hoitaa lastamme enää pariin kuukauteen kun haluaa lähteä matkalle. Siis matkalle, minkä voisi hyvin tehdä myöhemminkin, etenkin kun jo muutenkin löysäilee vain koko ajan.
Kyllä pisti vihaksi. Miksi hän sitten edes luapautui koko hommaan... Nyt olemme ihan pulassa mihin saisimme pienokaisen hoitoon.
Anoppi jätti pulaan
32
1153
Vastaukset
- mk
Lopeta kaikki kodin hommat ja hoidat vain lapsesi ja vaadit että mies hoitaa muut kodin askareet kuten ruuat, pyykinpesun ja muut. Kyllä rupeaa mies tekee
kun puhtaat vatteet loppuu ja älä anna periksi.- 8
helppo yhtyä edelliseen mielipiteeseen.
Nyt perhe neuvottelu.
Listatkaa kodin työt ja jakakaa ne huomioiden kummankin kohdalla taipumus ja osaaminen.
Imurointi >< Pölyjen pyyhkiminen
Tiskaus > < ruuanlaitto
Pyykki > henkilö pyykki ja yhteispyykki = lakanat pyyhkeet
Ikkunoiden pesu > < mattojen pesu > < verhojen pesu
Vuoteidenhoito Ulkovaate naulakonhoito - Oma apu, paras apu
Eikö aloittaja sanonut, että mies jätti? Ymmärsin, että äiti ja lapsi ovat kahden.
Taita olla niin, että et voi loppujen lopuksi luottaa sukulaisiin lapsen hoidossa. Kyllä hän saa päivähoitopaikan asuinkunnastasi. Se on kaikille paras ratkaisu.
Anoppisi ei ehkä laskuttaisi sinua lapsen hoidosta, joten katsoo jo nyt, ettei lupaus mitään velvoita, kun se on vain palvelus. - Parempi erota heti
8 kirjoitti:
helppo yhtyä edelliseen mielipiteeseen.
Nyt perhe neuvottelu.
Listatkaa kodin työt ja jakakaa ne huomioiden kummankin kohdalla taipumus ja osaaminen.
Imurointi >< Pölyjen pyyhkiminen
Tiskaus > < ruuanlaitto
Pyykki > henkilö pyykki ja yhteispyykki = lakanat pyyhkeet
Ikkunoiden pesu > < mattojen pesu > < verhojen pesu
Vuoteidenhoito Ulkovaate naulakonhoitoHyvät neuvot oval kall- halpoja.
Helppoa on sanoa, sopikaa asiat! Listatkaa työt!
Kuinka monessa kodissa tätä onkaan yritetty, monista eri syistä. Mutta kun sopijapuolia pitää olla vähintään kaksi, niin seinä voi tulla esiin heti ensimmäisellä viikolla.
Vaimon mielestä tehtävä A kuuluu miehelle, joka sanoo, että hänen mielestään tehtävä Aata ei tarvitse tehdä lainkaan. Voi elää ihan hyvin ilman sitä. "Tee itse, jos se on niin tärkeää!"
Siitä se sitten alkaa.
Luettelet tuossa tehtäviä. Jos imurointi hoidetaan keskilattialta niin pitkälle kuin käsi ylettyy ja loput jää imuroimatta, mitä teet?
Kun pyykkikoneeseen ei panna esipesuohjelmaa tai "unohdetaan" pesupulveri, niin tyydytkö pesujälkeen?
Tyydytkö raidallisiin ikkunoihin?
Jos ei haittaa, niin hyvä! Muussa tapauksessa on ikuinen riita ja teese-itse-paremmin-sitten-asenne jatkuu hamaan hautaan. - urpomaalta
Just näin, teet kaikki kuin sanotaan etkä urputa,
- Minnikäinen
Periaatteessa olet kyllä itse vastuussa omasta lapsestasi yhdessä miehesi kanssa. Et voi odottaa anopiltasi mitään, paitsi on toki inhottavaa jos hän petti lupauksensa. Kyllähän luvatuista asioista pitäisi aina pitää kiinni eikä perua ilman todella hyvää syytä. Minä teen lapsen sillä periaatteella, että myös hoidan sen itse. Anopit ja mummot auttavat sitten jos pystyvät. Etkö voi viedä lastasi päiväkotiin? Oletteko eronneet miehesi kanssa vai mitä hän tekee päivät jos ei voi lasta hoitaa?
- syypäät siivotkoon
Kyllä se vaan lankeaa anopin ja apen vastuulle, jos on tuollaisen vastuunpakoilijan kasvattanut.....
Jos ukko ei handlaa hommaansa, lykkää lapsi surutta anopille ja sano, että hoitaa nyt vaan kiltisti sen ukon osuudenkin, kun kerran opetti tuollaiseksi löysäperäksi. - se hyväuskoinen
Mies on jatkuvasti töissä, kun kerää rahaa kalliiseen harrastukseensa, joka vie sitten sen toisen puolen ajasta. Hän siis saa käyttää aikansa rahan tekoon, mutta minun pitäisi hoitaa jälkikasvu ja koti, ja tuoda silti oma osuuteni kodin menoihin. Ollaan tästä puhuttu, ja aina lupaa yrittää ottaa aikaa, mutta ei ole kuitenkaan halukas uhrautumaan perheen edestä, mitä itse tunnun tekevän koko ajan......
- laskut
se hyväuskoinen kirjoitti:
Mies on jatkuvasti töissä, kun kerää rahaa kalliiseen harrastukseensa, joka vie sitten sen toisen puolen ajasta. Hän siis saa käyttää aikansa rahan tekoon, mutta minun pitäisi hoitaa jälkikasvu ja koti, ja tuoda silti oma osuuteni kodin menoihin. Ollaan tästä puhuttu, ja aina lupaa yrittää ottaa aikaa, mutta ei ole kuitenkaan halukas uhrautumaan perheen edestä, mitä itse tunnun tekevän koko ajan......
tehkää myös tuloista ja menoista lista ja katsokaa kuka mitäkin maksaa...
Asumiskulut < sähkö < netti < kotivakuutus
ruokamenot
puhtausmenot
autonkulut < >muu liikenne
Lasten päivähoitomaksut..
Puhelin kulut - joko tai
se hyväuskoinen kirjoitti:
Totuus on, vaikkakin sinun tilanteesi kannalta tällä hetkellä vähän nulju totuus, että vain ja ainoastaan sinä ja miehesi olette vastuussa maailmaan pykäämästänne piltistä. Anopilta oli toki hiukan huonoa käytöstä luvata jotain ja perua sitten, mutta - sellaisia ihmiset ovat. Anoppi on oman lapsenkasvatusurakkansa tehnyt, ja hänellä on oikeus nauttia omasta elämästään omilla ehdoillaan. Siis matkailla, jos työttömyydestä huolimatta siihen fyffe riittää.
Siispä, jos et ole ihan pelkästään provoilemassa näin paksulla aloituksella, istutapa piltin isipappa uudelleen köökinpöydän ääreen. Jutelkaa asiat halki ihan kuin aikuiset - sellaisia olette halunneet osoittaa olevanne kun olette lapsen päättäneet maailmaan tekaista. Jos muu ei auta, laittakaa paperille se, mitä kukin tuo rahallisesti talouteen ja mitä kodin pyörittäminen rahassa vaatii. Katsotte, että se jakaantuu oikeudenmukaisesti ja mitä kummallekin jää, sen tietysti asianomainen on oikeutettu itselleen käyttämään jos niin haluaa. Samalla tavalla listaatte kodin eteen tehtävät hommat lapsenhoitoineen ja pyykkäyksineen kaikkineen. Pohditte realistisesti, kummalla on resursseja tehdä mitäkin. Vaihtoehtoja on maailma väärällään. Jos on rahaa, voi palkata siivoojan ja lapsen voi aina viedä päivähoitoon, jotta kumpikin voi olla palkkatyössä. Mutta jos rahaa ei ole, on siivoukset ja muut kotirutiinit tehtävä itse, on vain neuvottelukysymys, kuka tekee mitäkin.
Unohda anoppi tästä yhtälöstä, koska hän ei kaiketi kuulu perheeseenne eikä ole millään tavalla velvollinen osallistumaan perheenne hoitoon. - kipeä äiti
joko tai kirjoitti:
Totuus on, vaikkakin sinun tilanteesi kannalta tällä hetkellä vähän nulju totuus, että vain ja ainoastaan sinä ja miehesi olette vastuussa maailmaan pykäämästänne piltistä. Anopilta oli toki hiukan huonoa käytöstä luvata jotain ja perua sitten, mutta - sellaisia ihmiset ovat. Anoppi on oman lapsenkasvatusurakkansa tehnyt, ja hänellä on oikeus nauttia omasta elämästään omilla ehdoillaan. Siis matkailla, jos työttömyydestä huolimatta siihen fyffe riittää.
Siispä, jos et ole ihan pelkästään provoilemassa näin paksulla aloituksella, istutapa piltin isipappa uudelleen köökinpöydän ääreen. Jutelkaa asiat halki ihan kuin aikuiset - sellaisia olette halunneet osoittaa olevanne kun olette lapsen päättäneet maailmaan tekaista. Jos muu ei auta, laittakaa paperille se, mitä kukin tuo rahallisesti talouteen ja mitä kodin pyörittäminen rahassa vaatii. Katsotte, että se jakaantuu oikeudenmukaisesti ja mitä kummallekin jää, sen tietysti asianomainen on oikeutettu itselleen käyttämään jos niin haluaa. Samalla tavalla listaatte kodin eteen tehtävät hommat lapsenhoitoineen ja pyykkäyksineen kaikkineen. Pohditte realistisesti, kummalla on resursseja tehdä mitäkin. Vaihtoehtoja on maailma väärällään. Jos on rahaa, voi palkata siivoojan ja lapsen voi aina viedä päivähoitoon, jotta kumpikin voi olla palkkatyössä. Mutta jos rahaa ei ole, on siivoukset ja muut kotirutiinit tehtävä itse, on vain neuvottelukysymys, kuka tekee mitäkin.
Unohda anoppi tästä yhtälöstä, koska hän ei kaiketi kuulu perheeseenne eikä ole millään tavalla velvollinen osallistumaan perheenne hoitoon.Viisaita sanoja! Niitä harvoja ja ilo lukea!
- Tasapeli?
laskut kirjoitti:
tehkää myös tuloista ja menoista lista ja katsokaa kuka mitäkin maksaa...
Asumiskulut < sähkö < netti < kotivakuutus
ruokamenot
puhtausmenot
autonkulut < >muu liikenne
Lasten päivähoitomaksut..
Puhelin kulutTaidat olla sinkku.
- 8 ja laskut
Tasapeli? kirjoitti:
Taidat olla sinkku.
No ei.
Mies opiskeli ensimmäiset viisi vuotta joten rahan kanssa oli oltava tarkka se tarkoitti kirjausta kaikista menoista.
Mies asui opiskelupaikkakunnalla perhe jäi työni viereen tein komea työtä 60 tuntia viikko viisi vuotta.
- lapseni päikyssä
"Anoppi on ollut pitkään jo työttömänä ja hänellä on siksi aikaa keskittyä mielestäni hoitamaan poikansa osuutta perhepaketista, etenkin kun niin kovin sitä lasta jo odotti."
Huoh!
Millaisen työsopimuksen mahdoitte tehdä?
Minua ihmetyttää viestisi sana "mielestäni". Sinä ikään kuin päätät toisen aikuisen naisen puolesta, mitä tämän sinun mielestäsi pitää tehdä "poikansa perhepaketista".
Minäkin kysyn: Missäs isä on päivisin? Kuuluuko isä vakikalustoon teidän perhepaketissa?
Saat lapsen todennäköisesti ihan vaivatta päivähoitoon kunnalliselle puolelle. Se on muutenkin selkeä ratkaisu.- isän on vastuu
Olen samaa mieltä.Jos lapsen isä ei hoida osuuttaan,ei se lankea siinä tapaukessa anopin vastuulle.Itse hoidan lapsenlapsiani kyllä ajoittain ,ihan omasta halusta mutta en kyllä ajattele että olisin velvollinen tuuraamaan omaa poikaani,jos hän ei ymmärrä omaa vastuutaan.
- Provoihin kyllästyny
Missä se appi on? Voishan hän hoitaa jos anoppi ei.
- loviisa1976
meillä äitini hoiti poikaani kun hän oli 1-3 v ja ainakin sanojensa mukaan se oli ihanaa aikaa.itsellä oli hyvä mieli kun lapsi sai olla omassa kodissa ja äidille korvailin sitä parhaani mukaan ostamalla hänelle juttuja.että ei se aina ole toimimaton ratkaisu, tosiaankaan!!Äiti lykkäili lasta asioillekin ja yhdessä nukkuivat päikkärit.
Eikai mummo lupautuisi, ellei se olisi hänestä mukavaa.Eikö lapselle voi matkan ajaksi keksiä muuta hoitajaa, kunta tarjoaa tilapäishoitoa.meillä äiti oli joskus kipeä ja silloin oli kyllä hankalaa, otimme hoitajan mll stä.- Hippitytöxxx
Jospa anoppi lähtikin tahallaan olettaen että pärjätkää nyt itse hetken aikaa. Vaikka poikansa ei näy osallistuvan, saattaa matkalle lähteminen olla vinkki nimenomaan omalle lapselle eli sille pojalle että hoitaa hommansa kotona.. eikös sinun pitäisi keskustella miehesi kanssa kuka tekee ja maksaa mitäkin? anoppi ei ole vastuussa lapsistanne eikä perheestänne, te olette!
Vaikka ilkeän tempun teki kun lupasi, ehkei sitten jaksanut tätä teidän perhettä perässään vetää. - Etämummo
"Meillä äiti"!!!
Hyvänen aika, jokainen ihminen elää oman elämänsä. Mitä yksi äiti tekee, ei käy toiselle. Yksilöitä tässä ollaan ja jokaisella on oma elämänkaarensa.
Mummot - mikä sana esim. 50-vuotiaasta virkanaisesta - eivät suinkaan aina ole valmiita muuttamaan koko elämäänsä tyttärensä tai poikansa vauvan takia. Lapsenlapset kuuluvat seuraavan polven elämänpiiriin, omassa elämässä pikkulapsiaika on ohitettu jo vuosikymmeniä aikaisemmin.
Eivät vanhemmat ihmiset muutu takaisin nuoriksi äideiksii ja isiksi, vaikka lapsenlapsia syntyykin. Isovanhempien ikä pysyy samana kuin siihenkin asti. He ovat edellistä sukupolvea, ja on ihan OK että matkustelevat tai tekevät muuta mieleistään nyt kun voivat.
Moni "mummo" lupautuu, vaikka etukäteen jo arvaa, että työ on sitovaa ja raskasta. Eihän se johdu lapsivihasta eikä epäoikeudenmukaisuudesta, vaan siitä, että mummo ei ole enää siinä vireessä, että pystyisi olemaan lapsen kanssa jatkuvasti. Luoja katsoi aikanaan ihan oikein, että naisen lisääntyminen loppuu tuossa 40 iän kohdalla. Sen jälkeen elämässä eletään muuta vaihetta.
Nykyisenä valistuneisuuden aikana tuntuu oudolta, että tämä tieto ei mene pienten lasten vanhempien järkeen. Monista muista asioista he kuitenkin tietävät niin paljon paremmin kuin vanhempansa.
- Sheryl37
Parisuhteessa toinen jättää tekemättä juuri sen määrän kuin itse siihen suostuu. Jos toinen lusmuillee imuroinnista ja itse sen kuitenkin lopulta tekee, niin kuka tahansa käyttäisi aivan samaa väsytystekniikkaa välttääkseen tekemästä sellaista jota ei halua tehdä. Tämähän on hyvin yleistä työpaikoillakin, joten helppo konsti on lopettaa se imurointi ja antaa kodin pölyyntyä. KUn asiasta tulee puhetta voi vain todeta takaisin, ettei yhtään hajua kuka imuroinnistä tätä nykyä vastaa. Ainakin meillä kotityöt vuosien saatossa ovat näppärästi jakaantuneet kaikille osapuolille juuri sillä keinoin, ettei vain enää koske mihinkään.
Anopin lupaus hankalaan aikaan tietysti harmittaa, mutta asian paras puoli on että ilmoitti kuitenkin ajoissa. Pienellä diplomatialla asian voi nyt ohittaa ja koska lapsen elämä jatkuu joka tapauksessa anopin reissun jälkeen, niin onhan teillä senkin jälkeen tarvetta hoitoavusta. Jos nyt riitautat tilanteen se takuuvarmasti hankaloittaa lastenhoitoon liittyvää yhteistyötä jatkossa, koska anoppi ei tule ymmärtämään niin kuin ei kukaan muukaan ymmärtäisi, joka vapaaehtoistyö muuttuisi pakoksi. - Vie päiväkotiin
Mikä on anopin osuus poikansa perhepaketista? Et mainitse mikä on omien vanhempiesi osuus tyttärensä perhepaketista.
Minulla on yksi ja sata syytä olle tekemättä yhtäkään lasta ja yksi syy on se etten ole koskaan halunnut olla riippuvainen kenenkään avuista, toinen on se etten halua kotia sotatantereeksi siitä kuka tekee mitäkin.
Työtön anoppikin voi joutua töihin milloin vain, entäs sitten? Ei työtön voi sitoutua säännölliseksi lapsen lapsen hoitajaksi, siis sehän on väärin ja yhteiskunnan tukien hyväksikäyttöä. Ihmettelen kuinka anoppisi on edes sellaiseen uskaltautunut lupautua ellei ole jossain työttömyys eläke putkessa jo? Ja aika erikoista jos pariksi kuukaudeksi lähtee matkustelemaan työttömänä. Vain viikokohan sai työtön vuodessa lomailla muistaakseni.
Tyhmintä on yrittää käyttää työttömiä hyväkseen ja olet päinvastoin melko juonikas kuin hyväuskoinen. Niin monet naiset haluaa lapsen ihan vaikka väkisin sen enempää mieheltä edes paljoa kyselemättä ja miettimättä onko mies edes kypsä siihen hommaan. Nainen kun jotain haluaa sen hän myös tyhmältä mieheltä saa mutta kyllä mies osaa luisttaakkin siitä hommasta jos se ei kiinnosta, ei yhtään epätavallista. - nyt häpiä
Älä sinä mene päättämään anoppisi puolesta, että hän voisi matkailla myöhemminkin. Anopillasi on oikeus tehdä omassa elämässään mitä haluaa ja tasan just silloin kuin itse haluaa.
Mitä anoppisi "löysäilyyn" tulee, se ei kuulu sinulle. Anoppi saa viettää päivänsä vaikka kuinka löysästi, hän ei ole sinulle reservissä olevaa palvelusväkeä.
Kun teit lapsen, SINÄ ja miehesi sen teitte itsellenne.
Siispä tekijät myös hoitavat lapsensa, ja miettivät jo etukäteen satavarmat hoitopaikat palkkaa vastaan tietenkin.
Sinua ei vaikuta niinkään keljuttavan juuri tämä nimenomainen tilanne vaan ihan selvästi se, että anoppi elää omaa itsenäistä elämäänsä...jopa löysäillen. Älä sinä ala järjestämään hänelle lukujärjestystä hänelle siihen vedoten, että hänellä näyttäisi olevan joutilasta aikaa.
Ihan kuin olisit alustapitäen laskelmoinut että" anoppihan se sitten kerkiääkin tekee meillä sitä ja tätä ja tuota, selvä, nyt voin tehdä vauvankin..." - Liina Anniina
Hohhoijaa! Olen tasan varma, että anoppi ei ollut puuhassa sänkykumppanina mukana, kun hommasitte lasta. Ei hän ollut holkkeja pitelemässä, eikä mailla eikä halmeilla silloin.
Olet käsittänyt väärin koko idean, mitä tulee lapseen ja vastuunkantoon. Anoppi ei kuulu vastuuhenkilöihin, ei ole piika eikä pomo.
Olet vain kateellinen ja ilmeisen mukavuudenhaluinen, ellei suorastaan laiskahko. Pieni on perheesi ja hyväkuntoinen, reipas nainen kuuluisi jaksaa yhden lapsen kanssa.
Kehoittaisin sinua kohentamaan kuntoasi ja karaistumaan. Kateudesta pääseminen voisi olla henkisen kasvusi paikka.
Mitä ihmettä sinulle kuuluu jonkin iäkkään naisihmisen löysäilyt ja työttömyydet?
Sinä ja miehesi olette se perhe, johon kuuluu lapsi, jonka hoidosta te vastaatte. Vain te. Teidän kahden on selvitettävä välinne.
Hölmöä huudella anoppia velan maksuun, jos tämän aikuisella pojalla on kallis harrastus ja paljon töitä.
Pistä nyt se anoppi ihan sivuun omaan vakkaansa ja vakan kansi kiinni ja aloita muutos itsestäsi.- sisun vääntöä
Sitten vielä ihmetellään mistä syntyy uskomus, etä naisen tulee hoitaa sekä työ kodin ulkopuolella, että lapset ja koti....
..niin juuri, näyttää lähtevän joiltain naisilta ihan itseltään...... - hmm....
sisun vääntöä kirjoitti:
Sitten vielä ihmetellään mistä syntyy uskomus, etä naisen tulee hoitaa sekä työ kodin ulkopuolella, että lapset ja koti....
..niin juuri, näyttää lähtevän joiltain naisilta ihan itseltään......Kuka on muuten sanonut että Liina-A on nainen?
- Liina Anniina
hmm.... kirjoitti:
Kuka on muuten sanonut että Liina-A on nainen?
Minä sanon, koska itselläni kaksi lasta. Meillä ei tule riitaa kotitöiden tekemisistä, koska ei ole aloitettu sitä vakkari nalkutuskierrettä ja valitusveisuuta, joka saa miehen kaikkoamaan satavarmasti kotitöistä.
Meillä mies tekee ihan selviönä, ja jos ei jostain syystä tee, en aloita naukumista, miksi ei tee.
Teen itse ja piste, koska en ole invalidi, en sairas, omistan kaksi kättä ja jalkaa. Kahden lapsen nyt terve ja nuori ihminen saa hoidettua...
keskityn parisuhteemme hoitoon ja sitä kautta mies tekee mielellään kotitöitä. Näin meille jää kahdenkeskistä aikaa enemmän.
Lapset otetaan lapsina, mutta ei maailmannapoina. Olemme aikuiskoti, jossa lapsilla on paikkansa ja aikuisilla oma paikkansa.
Valitettavasti jotkin tuttaviemme kodit näyttävät lähinnä päiväkodeilta, joissa ei paljon näytä olevan tilaa aikuisille... ja vaimosta tulee lähinnä lastentarhantädin ja emakon välimuoto. Ei ihme, että mies pakenee harrastuksiin, autotalliin, mihin vain, kunhan ei tarvitse olla vaimon ja lasten muodostamassa symbioosissa, missä on tilaa vain sille kaikelle tilpehöörille, jolla lapsi leikitetään ja hoidetaan.
Että näin. - yrjöhellevi
hmm.... kirjoitti:
Kuka on muuten sanonut että Liina-A on nainen?
Täällä ei yleensä sanota kirjoitellaan vaan, ellei ole sitten leikattu katti.
- Blond77
Pistä mies siivoamaan ja unohda anoppi/ anopin olemassaolo.. ja kokkaamaan tuli riitaa taikka ei.. ainahan ne miehet hanttin laittaa tässä asiassa. Ja mies makselee sitten asumiskulut taikka ruuat, eli perhepalaverin paikka on, jonne anopeilla ei ole asiaa. Ennen teki naiset kevyemmät kotityöt kun miehet huhki muualla hankkimassa yhtä taikka toista tupaan.. Kas nytten näyttää naiset huhkivan ja miehet ne vaan harrastelee ja liitelee omia menojaan. Ei vetele!
- Näin se menee..
Ensinnäkin jos asutte yhdessa: Mies käy töissä ja sinä kotona, niin mielestäni silloin sinä teet kotityöt ja ruuan valmiiksi miehelle. Piste. Etsitte yhdessä hoitopaikan lapselle ja käytätte anoppia hätätapauksissa.
Jos olette eronneet: Ei miehen vanhemmat ole enää velvollisia hoitamaan lasta tms. Pidät siis lapsen itse ja hankit hoitopaikat. Apuna omat sukulaiset ja ystäväsi. Pidät silti huolen että mies maksaa elatusmaksat ja sovit tapaamisoikeudet mahd. pieniksi. - kunnan hoito
Varmaan anoppi ei halunnut ryhtyä lapsen hoitajaksi, mutta ei saanut sanottua silloin kun kysyit. Siispä unohda se mahdollisuus ja hae kunnallinen päivähoitopaikka, se järjestyy kyllä. Olen myös sitä mieltä että sukulaisista ei pidä yrittää hyötyä esim lastenhoitoasioissa, on tyydyttävä siihen että he ovat sukulaisia, mutta eivät teidän auttajianne.
- ¤-¤)
Näin on.
Kun kysyt ihmisten oikeuksia jokainen osaa niitä luetella. Kysy ihmisen velvollisuudet ei tule yhtäkään asiaa.
Anoppi parkojen on käynyt toisin ei mitään oikeuksia mutta velvollisuudelle ei tule loppua, MINIÖIDEN mielestä.
- Anonyymi
Anoppi on jo kasvattanut lapsensa. Mitään velvoitetta ei ole .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell3347232Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss714428- 2083185
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa243017- 741962
- 1531846
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2151784Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1661587Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1201548- 891448