Minulla on voimakas ääni sekä ylä- että alarekisterissä mutta en osaa mennä ylärekisteristä alarekisteriin ja alarekisteristä ylärekisteriin lennossa. Siis rekisterin vaihtaminen tuottaa vaikeuksia.
Mitä harjoituksia minun kannattaisi tehdä että oppisin vaihtamaan rekisteriä? Sitä kuitenkin pitää monessa laulussa tehdä, eikä tule luonnostaan...
Kun yritän vaihtaa alarekisteristä ylärekisteriin, tulee liian korkea ääni. Siis hypään liian korkealle, ja ylärekisteristä alas vaihtaessa ei vaan meinaa onnistua ollenkaan vaan ei vaan mene matalalle.
Koko elämäni olen laulanut ylärekisterissä korkealta ja kovaa mutta nyt laulutunneilla selvisi että pitäisi onnistua matalatkin äänet eikä aina vaan kiljua 2 sävellaljia liian korkealta...
rekisterien vaihtaminen
4
671
Vastaukset
- 24s
Jos olet löytänyt itsellesi pätevän, koulutetun opettajan, voit avoimesti keskustella ja kysellä aiheesta.
- Liu'u
Puhu lauluopesi kanssa tästä :) Hänellä on varmasti ohjeita.
Esimerkki breikit(oletan että olet mies): ala/keski B2 ja keski/falsetto E4
Harjoituksia: 1)Aluksi liukumiset esim. C3:sta C4:ään ja päinvastoin. Tämän jälkeen esim. keski-rekisteri F3sta falsetto F4:ään. Paljon näitä liukuja, etkä välitä epäonnistumisista vaan yrität saada breikki kohdan niin sujuvaksi kuin mahdollista. 2) Asteikot samalla tavalla kuin liukumisissa rekisterien välillä. - recisse merie
en ole mies vaan nainen
- liiii
Anteeksi. Vedin näköjään väärän kuvan sinusta :D No sovella tuota samaa mutta oktaavia ylempää...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391849En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271608Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141414Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421377Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681285- 81171
- 121068
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7961- 20959
- 80919