Kaksi reipasta, kovaa työtä pelkäämätöntä naista olisi kiinnostunut töistä Norjassa kalatehtaalla tai kalalaivalla, isompi tienaus mielessä. Olisimme todella kiitollisia kaikenlaisista kokemuksista ja vinkeistä!:) Millainen on työtilanne Norjassa tällä hetkellä? Onko niin, että paras tapa on mennä paikan päälle töitä kysymään? Vaativatko työnantajat todistuksia/suosituksia aiemmista työpaikoista? Missä päin Norjaa/millä paikkakunnilla on eniten mahdollisuuksia työllistyä kalatehtaalla/laivalla? Mitä nykyään siellä tienaa suurinpiirtein?
Kiitos etukäteen vastauksista!:)
Norjaan tienaamaan kalatehtaalle/laivalle! Neuvoja kaivataan!
3
1468
Vastaukset
- jaa mää vai
Moro
Olen itse ollut kalatehtaalla töissä. Kova työ, kellot mereen,positiivinen asenne, kärsivällisyys ja kestävyysvoimaa.
Kala-alukselle ei haeta, niille pyydetään, jos olet osoittanut jotain. Palkka aika hyvä. Vuokraton tehtaan asuntola on pieni ja yhteiset sostilat. Yhteydenotto lienee paras, että netistä jokin kohde ja sinne kirje, että olemme valmiit kovaan työhön. Aivan sama missä olet ollut töissä tai kuka olet. Tietääkseni parhaat mahdollisuudet saada työpaikka on Finnmarken-alueella. Naisille työpaikat ovat yleensä filejobbet so. kaksivuorotyö liukuhihnalla urakka/tuntipalkalla riippuen kalantulosta. Kuukausiansiot kovasta työstä ovat n. 2000 - 4000 € / kk. Työaika on yleensä 7 - kun kala loppuu eli 8 - 14 h / vrk - luap_
Löytyyköhän noita kalatehtaita listattuna jossakin internetistä? Onko parempi tie olla yhteydessä työnvälityksen kautta vai ottaa suoraan ja löytyykö yhteystietoja englanninkielisiltä sivuilta?
- fiskjobbet
Itekki halausin kalatehtaalle töihin! Minulla on työkokemusta mansikkamaalta, joten en pelkää mitään uutta!
Otertaan vinkistä vaari! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561488
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu651469Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1611341Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle661207Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1041141Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu2641055Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä58977- 57966
KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin85915Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä56913