10 v ikäero

6979

Tuottaakohan tuo jotain ongelmaa jos tästä nyt suhde kehittyy. Kokemuksia kellään?

20

106

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • and_justice_for_all

      Kokemusta on suuremmastakin ikäerosta, mutta mahdoton tuohon kysymykseen on mitään "totuutta" antaa. Sehän riippuu molemmista ihmisistä.
      Eihän samanikäistenkään suhteet millään varmuudella onnistu. Asiahan selviää ainoastaan kokeilemalla ja puhumalla asiasta toisen osapuolen kanssa. Jos hänelle ikäero on paha asia, niin silloin saattaa olla ongelma.

      • Me

        En otaisin riskin... varsinkin jos olisin vanhempi osapuoli...

        Koska tunteet, keho ja tilanteet ajan myötä muuttuu... oma ikäisen kanssa sentän pienempi riski.... jep!


      • and_justice_for_all
        Me kirjoitti:

        En otaisin riskin... varsinkin jos olisin vanhempi osapuoli...

        Koska tunteet, keho ja tilanteet ajan myötä muuttuu... oma ikäisen kanssa sentän pienempi riski.... jep!

        No sehän tietysti riippuu ihmisen iästä. Mutta esimerkiksi 50-vuotiaana sillä tuskin on merkitystä. Eikä aina kannata katsoa liian kauas tulevaisuuteen. On hienompaa vain nauttia hyvistä hetkistä, vaikka ne kestäisivätkin sitten vain viikon.


      • Me
        and_justice_for_all kirjoitti:

        No sehän tietysti riippuu ihmisen iästä. Mutta esimerkiksi 50-vuotiaana sillä tuskin on merkitystä. Eikä aina kannata katsoa liian kauas tulevaisuuteen. On hienompaa vain nauttia hyvistä hetkistä, vaikka ne kestäisivätkin sitten vain viikon.

        Hmm.... olen eri mieltä.... erot vahingoita ihmistä.... ja mieluummin olen yhdessä hyvässä/tasapainoisessa suhdessa koko elämäni kuin hyppäsin suhdesta toisen....
        Ja en kaipaa ylimääräisiä surullisiä kokemuksia, koska ero väkisin tuo masennusta ja surua elämän.


      • and_justice_for_all
        Me kirjoitti:

        Hmm.... olen eri mieltä.... erot vahingoita ihmistä.... ja mieluummin olen yhdessä hyvässä/tasapainoisessa suhdessa koko elämäni kuin hyppäsin suhdesta toisen....
        Ja en kaipaa ylimääräisiä surullisiä kokemuksia, koska ero väkisin tuo masennusta ja surua elämän.

        Olisipa se aina niin helppoa. On totta että ero satuttaa aina, mutta pitkäaikainen suhde saattaa satuttaa paljon enemmän ja se satuuminen on kuin hammassärky. Se vain jatkuu päivästä toiseen, vuodesta toiseen. Joskus on mietittävä haluaako kärsiä koko loppu elämän, vai kestääkö kovan kolauksen, jonka jälkeen kipu alkaa helpottaa.

        Elämä koostuu pienistä hetkistä joista suurin osa on niitä ikäviä ja surullisia hetkiä. Pitäisi vain oppia nauttimaan niistä harvinaisista onnellisista hetkistä.


    • Me

      Yleistät....ei kaikki pitkäaikaiset suhteet ovat huonoja :)
      Parin yhteissopivuudella, visaudella, kärsivällisyydella paljon merkitystä.
      Sen lisäksi jos he tajuavat et kriisit ovat olennainen osa elämä niin heillä todella suuret mahdollisuudet elä melkein onnellisinä elämän loppun saakka :)

      Kyllä, osan arvosta ne pienet onnen hetket... mutta minun lapsi aina ollut puoliksi täynnä... kai olen parantumaton optimisti, hih:))

      • Me

        Optimisti ja realisti :)

        Ja edelleen olen sitä mieltä et 10v ikäero ON riski.


    • jokutätivaaaaaaaan

      Tuskinpa... paitsi jos olet 23 ja tyttö on 13, kehoittaisin odottamaan ainakin 3 vuotta... Itse 33 ja mies 24

    • 3151

      Jos olette molemmat aikuisia ja vähintään täysi-ikäisiä, niin sitten se selviää vaan katsomalla. Mielellään isommilla ikäeroilla kuiteskin sen 20 vuotta täyttäneitä. Alaikäisten kanssa ei kyllä terve aikuinen lähde säätämään. Esim että olisi joku 16- ja 26-vuotias, kyllä siis ihastua voi, mutta siinä on kaikkea eroa jo liikaa, vaikka tosin: suojaikä on sen, että sitten sitä harmaampaa aluetta on se kaksi vuotta. Jos toinen on alle 16-vuotias niin se on rikos, ehdottomasti ja aina, jos mukana on seksiä, mitään seksiä!

      No, oletetaan että te olette yli 20-vuotiaita nyt kuitenkin. Niin, mitä ongelmaa siitä pitäisi tulla? Ihmisillä on eri kokemuksia kuitenkin. Totta, joo, sillä vanhemmalla saattaa olla painolastia enemmän, tai kokemusta... tai sitten erilaista vaan. Mutta niinhän se aina on. Voi olla, että suhteeseen tulee ongelmia, mutta ongelmia voi kuulemma tulla samanikäisillekin. Riskeiltä ei elämässä voi välttyä ja semmoista se on, ei kukaan voi olla ennustaja ja tietää. En kuitenkaan suosittelisi pelkän ikäeron takia suhdetta hylkäämään, se on lopultakin monesti vaan numeroita ja pintaa.

    • Marko40v

      Olen 40 vuotias mies ja en missään tapauksessa huolisi 10 vuotta
      vanhempaa naista, se on varma!
      Mutta 10 vuotta nuoremman naisen huolisin kyllä, kuten suurin osa
      ikäisistäni miehistä huolisi-tämä on totuus.

    • Me

      Ja 30v. nainen huoli sinusta?
      Kun ympärillä vaikka kuinka paljon 30v miehiä ?

    • Kalkkuna Leukaheltta

      Tuo on liki ihanteellinen ikäero ja elinikäisen suhteen perusta kunhan mies on vanhempi. Silla nainen rupsahtaa nopeammin.

      • realismus

        Sekin on ikävä kyllä usein totta. Mies on usein täysi kakara pitkälti yli kaksikymppiseksi, mutta viisikymppisissä pareissa vaimo nayttää liian usein miehensä äidiltä.


    • vuosimallit

      olette syntyneet 1969 ja 1979?

    • Me

      Hmm... vaan pilkku ongelma... miksi nuori nainen valitsi itseään huomattavasti vanhempi miestä ???

      Toistan vielä kerran ---> jos omaikäisiä sinkku miehiä pilvenpimeä ???

      • youngshe

        Kyllä se ihminen sen iän takana on tärkeämpi kuin ikä numeroina. Itse olen ihastunut 10 v vanhempaan, vaikka omanikäisistäni löytyisi kyllä riittävästi tarjontaa.

        Ennen olin sitä mieltä että iällä on väliä. Mutta sitten tapahtui kliseinen sanojen pyörtäminen.
        Se ei katso ikää, jos on kemiaa.


      • realismus

        Koska miehet aikuistuvat huomattavasti myöhemmin kuin naiset.


    • realismus

      Puolisoni oli minua 13 vuotta vanhempi. Oli hän joskus vähän liian lapsellinen, mutta yleisesti ottaenmeni hienosti :)

      • Riippuu suhteesta

        Jos kyse olisi vakituisesta parisuhteesta, niin tahtoisin noin kymmenen vuotta itseäni vanhemman miehen. Mutta jos olisi kyse puhtaasta seksisuhteesta, tahtoisin mielummin kymmenen vuotta nuoremman miehen.


    • Itse en kyllä huolisi noin paljon vanhempaa naista suhteeseen se on varma, yhden reilu viiskymppisen kanssa tein useampi vuosi sitten yhteistyötä kävin kylässä jne. Ei siinä mitään ikäisekseen todella hyvässä kunnossa, ois voinut luulla reilu parikymppiseksi jos en ikää olisi tiennyt.

      Mutta joo eihän se sitten kestänyt alkua pidemmälle, oli aivan erilaiset tavoitteet. Oli jo useamman kerran eronnut. En kyllä halua kokea toista kertaa samanlaista tilannetta, jossa joudut ns. pelinappulaksi.

      Katselen kyllä nykyisin suosiolla nuorempaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      193
      3870
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      64
      2925
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2752
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2219
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      2027
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1667
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1625
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1578
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1429
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      187
      1331
    Aihe