onko 60kg liian vähän miehelle

60 kiloinen.,,,.,.

Niin että onko 60 kiloa huono paino miehelle...tosin en kyllä ole nytten kuin 18-19vuotias kloppi mutta kysyn silti koska geenien perusteella saattaa jäädä aikalailla tähän 60 kilon kiepeille:S en lihoa mutta olen myös kyllä lyhyt pituudeltakin~172 Mitä olette mieltä tuosta painosta.riukuko?

15

2507

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoikka mies

Kyllä sitä painoa tulee iän myötä todennäköisesti vähän lisää. Olen lähemmäs 180 pitkä ja painoin sinun iässäsi n. 55 kg. Nykyisin 65 kg. Mutta ruumiinrakennekin on hyvin pitkälti perimän sanelemaa. Vaikka olenkin käynyt pidemmän aikaa punttisalilla ja syönyt kuin hevonen, todella proteiinipainotteisesti ja yli kulutuksen, en yksinkertaisesti saa lisää massaa. Voimaa ja kuntoa tulee tietysti lisää. Toiset vain ovat rakenteeltaan hoikkia, tätä selittävät myös lihasfysiologiset tekijät (toiset saavat aikaan saman voiman pienemmällä lihasmassalla).

• fdsfdsfdsdfs

Minä en kyllä osta tuota ajatusta. Itsekin luulin syöväni yli kulutuksen kun keikuin jossain 65 kilon painossa. Aloin todella laskemaan kaloreita ja jätin herkut lähes täysin pois, jotta jaksoin syödä nimenomaan sitä terveellistä ruokaa. Nyt painan 75 kiloa. Tosin kyllä tässä muutoksessa muutama vuosi meni.

• Megatesticloman

Olisiko kenties joku kilpirauhasen toimintahäiriö kun et saa liikunnalla lihaksia. Kannattaisi mennä perustutkimukset läpi lääkärissä ja päästä selvyyteen miksi massa ja lihakset ei kasva. Voi olla että kiveksissä jotain vikaa ja testosteroinia ei erity tarpeeksi.

• ................

Hyvä paino se on. Oma mies on jokusen kilon päälle tuon ja vieläpä senttejäkin enemmän. Ja erittäin hyvin mulle kelpaa. Ja koska olet nyt nuori, niin etköhän säkin tosta pöhöty vielä.

Mies on just tollanen lääkärin ja ravintoteraupeutin mukaan, että ei yksinkertaisesti lihoa eikä lihaksiakaan voi kerryttää sen enempää. Rasva ei vaan tartu. Voi tyhjentää kokonaisen prisman ja hesen kylkiäisinä, mutta päivän sisällä paino on grammalleen palannut entisiin lukemiin. Ja kun asialle ei mitään voi niin turha tollasta murehtia. Varsinkin jos olet samaa kastia, niin tämä tarkoittaa myös urheilijan rasvaprosenttia pientä viskeraalista sekä erittäin alhaista veri- ja sydäntautiriskiä! Eli ole vaan ihan häpi. :) Vaikka tosiaan toistan, aika moni tuossa iässä miehistä on vielä sorjempaa sorttia.

• Azusa89

Ei ole liian vähän, kaikki eivät pidä isoista ja lihaksikkaista miehistä :)

• samassa jamassa

Sama vika. Ikää hieman yli 20 vuotta ja pituutta päälle 180 cm, painoa n. 60 kg tai hieman enemmän. Naista ei ole, olen ilmeisesti ulkonäöltäni niin vastenmielinen, vaikka kaikki perusasiat ovat kunnossa. Huolehdin hygieniastani (suihkussakäynti hampaat), en ole laiskamato (opiskelen), rikosrekisteriä ei ole, eikä ole koskaan ollutkaan, otan toiset ihmiset huomioon ja olen ystävällinen heitä kohtaan jne.

• anttitorvinen

Oman kokemuksen perusteella haluaisin seuraavan kokemuksen jakaa:

Ensinnäkin selvitetään kuinka useasti joudut käymään vuorokauden aikana täysistunnolla, jos käyt yli 3kertaa vuorokauden sisään, niin voisin väittää että omaat nopean aineenvaihdunnan. Omasta mielestäni 2x on todella maximi. Jos taas käyt esim maximissaan kerran päivässä, sinä omistat varmasti hitaan aineenvaihdunnan, jonka ansiosta mieshenkilönä sinun pitäisi syädä vähintään 3000kilokaloria/vuorokausi, jos haluat lisämassaa. Tietenkin jos harrastat rankkaa liikuntaa tämän ohella, suosittelen 4000kilokaloria.

Itse 18vuotiaana huomasin, että alan jäämään kavereiden silmissä pikkupojaksi ja minulla oli silloin painoa on huimat 63kg, pituutta oli nykyiset, eli tasan 180cm. Aloitin ylensyönnin ohella harrastamaan 2-3x viikossa punttitreeniä, suosittelen tätä jokaiselle joka kärsii painoongelmista. Syömäni kalorit olivat kepeästi punttipäivinä 4000 kieppeillä, treenittöminä yritin pysyä noin 3000kilokallen kieppeillä. Käytännössä kun puhutaan massanhankinnasta, ruoan terveellisyydestä ei kannata huolehtia, liikaa pelottelevat ne lääkärit epäterveellisyydellä. Tosiaan niin paljon KALORIPITOISIA tuotteita naamaan, kuin vain mahtuu, mutta suolaa en suosittelisi hirveästi silti vetämään. Esimerkiksi välipalaksi nakkipaketti ja kolmioleipä, kilokaloreita lähemmäs 800, kyllä alkaa massaa tulemaan.

ja omiin kokemuksiin, tosiaan noin 3kk jälkeen painoni oli noussut 10kg ja peiliin katsoessani näin muuttuneen, mutta silti vielä pienen miehen. Kyseinen painonlisäys oli sekä läskiä, että lihasta, mutta narukädelle ei läskitkään ole pahitteeksi, 10kg painonlisäys tarkoitti minulle mm. 6cm lisää ympäryyttä hauikselle, 28cm->34. Perus "sääntöhän" on, että 3kg lisäpainoa on yksi lisäsentti hauikselle. Pätee minuun kuin sika kavettaan. Rupesivat tosiaan naisetkin kehumaan muodokkaampaa takamustani!! 6kk jälkeen painoa oli minulla jo lähemmäs 80kg. Kummallista kuinka sitä oikeasti saa paremman itsetunnon, kun ei tarvitse piiloutua naisenkokoisena narukätenä hupun alle.

menneisyydestä taas sen verran, että koko lapsuuteni ja nuoruuteni vanhempani selittivät että "teillä on nopea aineenvaihdunta ja laihuuden geenit". Kyseinen vanhempieni "teoriahan" on luultavasti vain tekosyy sille, että emme ole saaneet tarpeeksi ravintoa. Laskeskelin tuossa kaloreita, niin ei niitä ikinä yli 1000kilokaloria kotona saanut päivän aikana millään kasaan, siellä kun ei tosiaankaan minkäänsortin kaloripitoisia ruokia koskaan kaapista löytynyt.

Kiitos säästöjeni, niiden ansiosta sain massaa hankittua. kalliiksi tuli kyseinen puolivuotinen. Söin helposti 15-20 eurolla päivittäin, kouluroan kotiruoan lisäksi, eli tuhansia euroja paloi, mutta mitä merkitystä sillä sain toteutettua unelmani.

PS: Totta se vaan on, että laihat lapset = perheellä ei varaa ruokaan.

• anttitorvinen

Pahoittelen äskeisiä kirjoitusvirheitä, sekä laskutoimitustani, eli tarkoitus oli sanoa, että 3kg painonlisäystä on 2cm hauikselle, tietenkään pelkällä läskintulolla mahdollista, joten reeniä reeniä!!!

Edelliseen lisäten myös se, että treenatessa kannattaa muistaa tietenkin jonkunnäköinen treeniohjelma, jotta lihaskehitystä tapahtuu. Ja varsinkin proteiinien ylensyönti on älyttömän tärkeää massaa hankkiessa. Treenipäivinä lisäravinteiden ja normiruoan lisäksi 4-5kananmunaa pari pakettia maitorahkaa. Liika proteiinin nauttiminenhan on turhaa, mutta lihakset palautuvat nopeammin ainakin itsellä, kun proteiinia vetäsee kunnolla. Ei se tietenkään tarkoita että lepopäivät voisi unohtaa ;)

• gffdggfdf

Sanoisin, että harvinaisen paskat ohjeet. Todellakin syömistä kannattaa lisätä ja alkaa treenaamaan, mutta ei todellakaan kannata syödä mitään nakkeja, vaan runsasproteiinista ruokaa ja mieluusti mahdollisimman terveellistäkin.

Täysin turha ahtaa itsensä täyteen turhia hiilareita, jos tämän tilan voisi täyttää paremmin hiilihydraatein ja proteiinein.

Tärkeäähän on, että aamusta syö paljon hiilihydraattia ja iltaa kohti hiilihydraatti vähenee ja proteiini lisääntyy.

• sfga
        gffdggfdf kirjoitti:

Sanoisin, että harvinaisen paskat ohjeet. Todellakin syömistä kannattaa lisätä ja alkaa treenaamaan, mutta ei todellakaan kannata syödä mitään nakkeja, vaan runsasproteiinista ruokaa ja mieluusti mahdollisimman terveellistäkin.

Täysin turha ahtaa itsensä täyteen turhia hiilareita, jos tämän tilan voisi täyttää paremmin hiilihydraatein ja proteiinein.

Tärkeäähän on, että aamusta syö paljon hiilihydraattia ja iltaa kohti hiilihydraatti vähenee ja proteiini lisääntyy.

"Täysin turha ahtaa itsensä täyteen turhia hiilareita, jos tämän tilan voisi täyttää paremmin hiilihydraatein ja proteiinein. "
        Tiedoksi,että hiilari = hiilihydraatti

• ggffdfgdgfd
        sfga kirjoitti:

"Täysin turha ahtaa itsensä täyteen turhia hiilareita, jos tämän tilan voisi täyttää paremmin hiilihydraatein ja proteiinein. "
        Tiedoksi,että hiilari = hiilihydraatti

Tiedoksi, että on huonoja- ja hyviä hiilihydraatteja. Eli parempia ja huonompia hiilihydraatteja. Eroja mm. imeytymisnopeudessa.

• Iiiih

60 kiloahan on aivan liikaa. Miehen pitää olls mies. 40 kiloinen maikl zaksoni.

• Anonyymi

Oon 177cm & 59.2kg. Liikun paljon & syömisen kanssa ongelmia. Ei ole ulkonäköpaineita mutta ruoka ollut lapsuudessa pakotettu asia ja ruokailu herättää aina ahdistuksen tunnetta. Ikää 24
      Aina ollut himeman alipainon luona, mutta nykyään syön terveellisesti. Älä stressaa ettet ole palsamäki/wannabe pikkukyrpä bodari. Asenne määrää onko kumppaneita jonoksi

• Anonyymi

Anna ajan kulua, kyllä se paino siitä nousee.

• Anonyymi

sulle tulee varmaan joskus oikeitakin murheita niin älä mieti tollasia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      44
      2369
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      266
      2260
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      115
      1604
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1320
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1267
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      27
      1157
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      141
      1150
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      1039
    9. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      66
      1007
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70
      970
    Aihe