Otettiin eilen fidd-arvo, kun on ollut pohkeessa särkyä ja turvoksissa. Olen pyörätuolissa istuva ja 2 kertaa ollut veritulppa/-tulppaepäily. Olen käyttänyt 200 mg primaspania päivässä ja ollut klexane-piikit tulppaepäilyjen yhteydessä. Taas oli fidd koholla ja sitä on laskenut primaspanin käyttö.
Terveyskeskuksessa otettiin homma asiallisesti ja kehoitti lekuri lepoon ja jäämään tarkkailuun seuraavaan päivään kunnes ultraääni. Ja klexanea ensiavuksi. Oli huolissaan kohonneesta fidd-arvosta. No polin lääkäri, nuori ja kiireinen ärisi, että "tuollaiset turhat fidd-arvot pitäisi kieltää lailla! Turha koe!" mutta myönsi että primaspanin käyttö laskee arvoa. Tulppaepäily on jälleen. Sanoi, että pitää liikkua - ja heti perään sanoi, ettei liikkua... sain klexanen ja kotiin.
Mikä fidd-arvoa voi nostaa? Mustelmia ei ole ja lääkärit sanoo vain että kaikki nostaa fidd-arvoa, eli joka osoittaa tukoksen olemassaolon.
Ja kuitenkin... ensin annetaan klexanea, sitten myöhemmin vasta ultraääneen joka ei kuitenkaan näytä mitään. Ja heti perään lääkäri kokeilee ja sanoo että täällä on tukos. Fidd arvo on koholla, jalka kipeä ja turvoksissa - lääkäri ei löydä kuitenkaan syytä. Ja sitten potilaalle jää olo, että turhaanko taas tulin vaivaamaan lääkärin aikaa ja otettiin "kallis, turha koe" joka näytti ettei kaikki ole kunnossa. On vain kivut ja turvotus. Ja kuitenkin jää lääkärillekin mielikuva, että tuliko tämä potilas turhaan ja onko oireet vain kuvittelua.
turhako fidd-arvo?
tukosta jalassa?
1
898
Vastaukset
- jokueräs
Multa lääkäri otti FIDD-kokeen, kun epäili keuhkoveritulppaa. Sanoi silloin jo ottaessaan, että on huono koe, mutta parempaakaan ei ole tarjolla. Ja huono juuri sen takia, että antaa tosi paljon vääriä positiivisia. Jopa puolet positiivista on vääriä. Mutta pois sulkevana kokeena se on melko luotettava (joku 95 %).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305822Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144374Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522961Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391559Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 661301
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161