audi, volvo, bmw vai mersu ?

laatua etsimässä

Olen hankkimassa itselleni laatu premium autoa. Haussa on n. 2,5 litran diisselikoneella oleva isompi farkku vuosimallia 2007-2010.
Vaihtoehtoja on Audi A6, Volvo V70, Bmw 525 tai E-mallin mersu.
Varusteena pitää olla automaattilaatikko, nahkasisustus ja webasto.
Minkä noista laatupeleistä valitsisitte ja miksi, antakaa vinkkejä ?

322

10306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sammy..

      Osta Audi A6, on pärjännyt ja myös voittanut laatu tutkimuksia, tosin näitten kaiken maailman tutkimusten merkitys on ainakin mulle täysi nolla. Köyhät, toyota miehet ja muut sopulit ajaa näillä tutkimuksilla ja muut ostaa mielummin kunnollisen auton.

      http://www.hs.fi/Autot/artikkeli/Raportti Saksalaisten autojen laatu parantunut/1135252667017

      "Audi A6:ssa on vähän vikoja, vaikka mittariin kertyisi paljon kilometrejä"

      Toki tuon jutun otsikko on kirjailtu juuri niin kuin Toyota miehenä tunnetulta Turkulan Timolta sopii odottaakkin.

      "Raportti: Saksalaisten autojen laatu parantunut"
      Miksi ei otsikko voinut olla, että "Saksalaiset laadukkainpia paras japsi löytyy vasta sijalta 16"

      jutussa sanotaan..

      Raportin parhaaksi autoksi nousi toistamiseen Audi A6, jossa oli vähiten vikoja kaikissa kolmessa ajomääräryhmässä. Paras japanilainen, Toyota Avensis, löytyy vasta 16. sijalta.

      Timo Turkula= toyota mies ja totuus ottaa koville.

      • jhgfdfrgthyjnhbvgbh

        Hauskaa. Miten voi Toyota noin ahdistaa? Tulee varmaan uniinkin...
        Ettei sittenkin testitulokset harmita, kun eivät tue mielipidettäsi?
        Kumma kun kaikki autonkorjaajat pitävät Toyotaa parhaana. Itsellä on ollut monia merkkejä enkä ymmärrä tuollaisia skitsoja.


      • apiasamoa

        työkavereilla on 3 audia ja 4 bemaria, talvella yli 30 asteen pakkasella heidän on hyvä sanoa poissaolon syyksi että kun auto ei lähde käyntiin. no ne audit ei lähde kesälläkään, ja yksi bemari piti hakea hinausautolla pois merkkihuoltoon.
        tää on niin vitun naurettavaa niinku pikkukakarat hiekkalaatikolla kiistelee kumman isä on kovempi. ja pitäähän audi,bmv,volvon omistajilla olla rahaa että saavat raahattua ne korjaukseen!!!!!!!! en ole mikään merkki uskollinen mutta 97`corollalla olen päässy aina perille kun olen startannu auton.ja hyvää hyvyyttäni olen ottanu kaverin kyytiin kun sillä ei ole lähtenyt autot (bmw ja audi) käyntiin pikkupakkasilla


      • Mölöödelma
        apiasamoa kirjoitti:

        työkavereilla on 3 audia ja 4 bemaria, talvella yli 30 asteen pakkasella heidän on hyvä sanoa poissaolon syyksi että kun auto ei lähde käyntiin. no ne audit ei lähde kesälläkään, ja yksi bemari piti hakea hinausautolla pois merkkihuoltoon.
        tää on niin vitun naurettavaa niinku pikkukakarat hiekkalaatikolla kiistelee kumman isä on kovempi. ja pitäähän audi,bmv,volvon omistajilla olla rahaa että saavat raahattua ne korjaukseen!!!!!!!! en ole mikään merkki uskollinen mutta 97`corollalla olen päässy aina perille kun olen startannu auton.ja hyvää hyvyyttäni olen ottanu kaverin kyytiin kun sillä ei ole lähtenyt autot (bmw ja audi) käyntiin pikkupakkasilla

        Mulla on kans työkaverilla pari mersua ja pari diesel Toyotaa ja se kans jutteli ettei oikein mihinkään laatuvehkeeseen oikein tänäpäivänä voi luottaa. Se vaan nyt on niin, että kunnon talvivehkeitä ei oikein kukaan valmista. Hän päätti, että ajaa sillä mikä on oma ja toimii. Sille aloittajalla vielä sanoisin, että tämä Suo i24 palsta on aivan väärä foorumi kysyä minkä auton ostaisin, koska tämä on enemmänkin herjaus ja vittuilupalsta ja asialliset vastaukset tulevat ihan muualta.


      • money talks
        apiasamoa kirjoitti:

        työkavereilla on 3 audia ja 4 bemaria, talvella yli 30 asteen pakkasella heidän on hyvä sanoa poissaolon syyksi että kun auto ei lähde käyntiin. no ne audit ei lähde kesälläkään, ja yksi bemari piti hakea hinausautolla pois merkkihuoltoon.
        tää on niin vitun naurettavaa niinku pikkukakarat hiekkalaatikolla kiistelee kumman isä on kovempi. ja pitäähän audi,bmv,volvon omistajilla olla rahaa että saavat raahattua ne korjaukseen!!!!!!!! en ole mikään merkki uskollinen mutta 97`corollalla olen päässy aina perille kun olen startannu auton.ja hyvää hyvyyttäni olen ottanu kaverin kyytiin kun sillä ei ole lähtenyt autot (bmw ja audi) käyntiin pikkupakkasilla

        Voi Köyhä Parkaa!!!


      • Pena_x
        jhgfdfrgthyjnhbvgbh kirjoitti:

        Hauskaa. Miten voi Toyota noin ahdistaa? Tulee varmaan uniinkin...
        Ettei sittenkin testitulokset harmita, kun eivät tue mielipidettäsi?
        Kumma kun kaikki autonkorjaajat pitävät Toyotaa parhaana. Itsellä on ollut monia merkkejä enkä ymmärrä tuollaisia skitsoja.

        Tottakai autonkorjaajat pitávät Toyotaa parhaana. Kyse on heidän leivästänsä.


      • Toyota ykkönen!
        jhgfdfrgthyjnhbvgbh kirjoitti:

        Hauskaa. Miten voi Toyota noin ahdistaa? Tulee varmaan uniinkin...
        Ettei sittenkin testitulokset harmita, kun eivät tue mielipidettäsi?
        Kumma kun kaikki autonkorjaajat pitävät Toyotaa parhaana. Itsellä on ollut monia merkkejä enkä ymmärrä tuollaisia skitsoja.

        Heh, vai että Audi preemiumi? Noh, jos siis haluaa laittaa kaikki liikenevät rahat peltilootaan niin Audi on yksi hyvä ehdokas, se on sitä preemiumia. Eli rahaa palaa tonnikaupalla remontteihin ja korjaamon jono on tuttu.

        Toyotan kun ostaa niin saa mielenrauhaa, ja kauas aikaa. Fiksu pääsee vähemmällä eli ostamalla Toyotan säästyy
        -rahaa
        -hermot
        -aikaa

        Valitse Itse.


      • ja minun...
        Mölöödelma kirjoitti:

        Mulla on kans työkaverilla pari mersua ja pari diesel Toyotaa ja se kans jutteli ettei oikein mihinkään laatuvehkeeseen oikein tänäpäivänä voi luottaa. Se vaan nyt on niin, että kunnon talvivehkeitä ei oikein kukaan valmista. Hän päätti, että ajaa sillä mikä on oma ja toimii. Sille aloittajalla vielä sanoisin, että tämä Suo i24 palsta on aivan väärä foorumi kysyä minkä auton ostaisin, koska tämä on enemmänkin herjaus ja vittuilupalsta ja asialliset vastaukset tulevat ihan muualta.

        ...kaverin työkaverin veljen kaima sanoi että kaikki Audit bemarit ja meset on paskoja, ai niin ja volvo kans. Ainoo joka kestää ajaa miljoonia kilsoja ilman rempan remppaa on tojota. Sen kun nuorena ostaa niin vaarina voi kuulemma luovuttaa pojanpojalle, Terolle, ja hän ajaa sen hautaansa asti. Siis tosiaa toi kaverin työkaverin veljen kaima sano tolleen ja juttu on ihan tosi.


      • ONE/GEAR
        Toyota ykkönen! kirjoitti:

        Heh, vai että Audi preemiumi? Noh, jos siis haluaa laittaa kaikki liikenevät rahat peltilootaan niin Audi on yksi hyvä ehdokas, se on sitä preemiumia. Eli rahaa palaa tonnikaupalla remontteihin ja korjaamon jono on tuttu.

        Toyotan kun ostaa niin saa mielenrauhaa, ja kauas aikaa. Fiksu pääsee vähemmällä eli ostamalla Toyotan säästyy
        -rahaa
        -hermot
        -aikaa

        Valitse Itse.

        kaikki toyotan omistajat on yksinkertaisia jä vähään tyytyväisiä läskisoosinpurijoita joskin hieman itsepäisiä kun kuvittelevat olevansa jotain


      • ALL/GEAR
        ja minun... kirjoitti:

        ...kaverin työkaverin veljen kaima sanoi että kaikki Audit bemarit ja meset on paskoja, ai niin ja volvo kans. Ainoo joka kestää ajaa miljoonia kilsoja ilman rempan remppaa on tojota. Sen kun nuorena ostaa niin vaarina voi kuulemma luovuttaa pojanpojalle, Terolle, ja hän ajaa sen hautaansa asti. Siis tosiaa toi kaverin työkaverin veljen kaima sano tolleen ja juttu on ihan tosi.

        Osta silti uusia sukkia ja kalsareita ja pese niitä vaikka auto onkin aina sama


      • Tuolla logiikalla...
        Toyota ykkönen! kirjoitti:

        Heh, vai että Audi preemiumi? Noh, jos siis haluaa laittaa kaikki liikenevät rahat peltilootaan niin Audi on yksi hyvä ehdokas, se on sitä preemiumia. Eli rahaa palaa tonnikaupalla remontteihin ja korjaamon jono on tuttu.

        Toyotan kun ostaa niin saa mielenrauhaa, ja kauas aikaa. Fiksu pääsee vähemmällä eli ostamalla Toyotan säästyy
        -rahaa
        -hermot
        -aikaa

        Valitse Itse.

        premium tarkoittaisi samaa kuin vähävikainen, jolloin suosittelen ostamaan Suzuki Alton tai jonkun Dacian, joissa ei ole yhtään ylimääräistä varustetta ja näin ollen mahdollisimman vähän rikkoutuvia osia.

        Sitten voi pulleana poikana kurvata sillä Altollasi marketin pihaan jonkun ison Saksalaisen premium-auton viereen ja kertoa sen kuskille, kuinka typerä hän onkaan, kun ei aja Suzukilla kuten sinä.


      • Hehehe!!
        apiasamoa kirjoitti:

        työkavereilla on 3 audia ja 4 bemaria, talvella yli 30 asteen pakkasella heidän on hyvä sanoa poissaolon syyksi että kun auto ei lähde käyntiin. no ne audit ei lähde kesälläkään, ja yksi bemari piti hakea hinausautolla pois merkkihuoltoon.
        tää on niin vitun naurettavaa niinku pikkukakarat hiekkalaatikolla kiistelee kumman isä on kovempi. ja pitäähän audi,bmv,volvon omistajilla olla rahaa että saavat raahattua ne korjaukseen!!!!!!!! en ole mikään merkki uskollinen mutta 97`corollalla olen päässy aina perille kun olen startannu auton.ja hyvää hyvyyttäni olen ottanu kaverin kyytiin kun sillä ei ole lähtenyt autot (bmw ja audi) käyntiin pikkupakkasilla

        No eiköhän alkuperäinen kirjoittaja kuitenkin tarkoittanut, että hän ostaisi joko uuden tai vain hiukan käytetyn saksalaisen premium-auton. Eli eipä vedetä liian hätäisiä johtopäätöksiä, jos työkavereidesi rippikouluikäiset Audit ja Bemarit eivät toimi kuten uudet autot.

        Tuollaisella '97 Corollalla onkin varmasti ihan ok ajella pakkasilla, mutta kun helteet saapuvat, niin ilmastoinnin puute on niin iso miinus, että taitaisi itsellä jäädä ajelut ajamatta. Vähän aikaa auringossa seissyt auto kun on sisälämpötilaltaan helposti 60°C, joten jos ei löydy ilmastointia, niin voi yhtä hyvin mennä autoon uikkareissa ja vihta kainalossa.


      • *nissanisti*
        Pena_x kirjoitti:

        Tottakai autonkorjaajat pitávät Toyotaa parhaana. Kyse on heidän leivästänsä.

        olen korjaamolla töissä.. ja pakko sanoo et itte mieluummin ostaisin nissanin tai toyotan.. ku sen prkl:n audin..
        suurin osa mitä tullu hinauksella meillekin pajalle vikoina on ollu vaikka mitä sähköistä lähtien kaikkee ni on kyl pääsääntöisesti ollu audeja, bemuja etc.. ja olen kuitenki pikupajalla töissä enkä merkkiliikkeessä...

        itte ostin juuri nissanin.. ja pakko sanoo et siin on laatu auto kerrakseen!!! suosittelen lämpimästi muilleki..


      • Paljon ajava

        Mikäkö on hyvä auto?
        Sellainen on jossa kuskin paikalta näkee konepellin
        ja hyvin sivulle ja taakse.
        Tuulilasi ei saa olla liian kaareva ja puskurit edessä ja
        takana ovat välttämättömät.
        Ja tienkin etuveto talviajoa ajatellen.


      • Niinpä niin
        *nissanisti* kirjoitti:

        olen korjaamolla töissä.. ja pakko sanoo et itte mieluummin ostaisin nissanin tai toyotan.. ku sen prkl:n audin..
        suurin osa mitä tullu hinauksella meillekin pajalle vikoina on ollu vaikka mitä sähköistä lähtien kaikkee ni on kyl pääsääntöisesti ollu audeja, bemuja etc.. ja olen kuitenki pikupajalla töissä enkä merkkiliikkeessä...

        itte ostin juuri nissanin.. ja pakko sanoo et siin on laatu auto kerrakseen!!! suosittelen lämpimästi muilleki..

        olen samaa mieltä, kävelen mieluummin kuin otan audin tai bemarin, olen itsekkin korjaamolla töissä ja olen itse nähnyt kun niitä tulee hinurilla enemmän kuin omilla pyörillä.


      • ei kiinnosta
        *nissanisti* kirjoitti:

        olen korjaamolla töissä.. ja pakko sanoo et itte mieluummin ostaisin nissanin tai toyotan.. ku sen prkl:n audin..
        suurin osa mitä tullu hinauksella meillekin pajalle vikoina on ollu vaikka mitä sähköistä lähtien kaikkee ni on kyl pääsääntöisesti ollu audeja, bemuja etc.. ja olen kuitenki pikupajalla töissä enkä merkkiliikkeessä...

        itte ostin juuri nissanin.. ja pakko sanoo et siin on laatu auto kerrakseen!!! suosittelen lämpimästi muilleki..

        Sinä oletkin köyhä rasvari eli turhake.


      • Ei voi sanoa
        ja minun... kirjoitti:

        ...kaverin työkaverin veljen kaima sanoi että kaikki Audit bemarit ja meset on paskoja, ai niin ja volvo kans. Ainoo joka kestää ajaa miljoonia kilsoja ilman rempan remppaa on tojota. Sen kun nuorena ostaa niin vaarina voi kuulemma luovuttaa pojanpojalle, Terolle, ja hän ajaa sen hautaansa asti. Siis tosiaa toi kaverin työkaverin veljen kaima sano tolleen ja juttu on ihan tosi.

        ei voi sanoa kaikista!
        Volvo on hyvä auto, samoin audi.
        Ja oma mielipiden olis kyl se Honda ja Nissan joist ite olisin valinnut


      • nakuttaja AHAHHAAHAH
        Niinpä niin kirjoitti:

        olen samaa mieltä, kävelen mieluummin kuin otan audin tai bemarin, olen itsekkin korjaamolla töissä ja olen itse nähnyt kun niitä tulee hinurilla enemmän kuin omilla pyörillä.

        kateellinen renkaan potkija


      • Anonyymi

        Paljon on näköjään lukihäiriöisiä liikkeellä...


      • Anonyymi
        Toyota ykkönen! kirjoitti:

        Heh, vai että Audi preemiumi? Noh, jos siis haluaa laittaa kaikki liikenevät rahat peltilootaan niin Audi on yksi hyvä ehdokas, se on sitä preemiumia. Eli rahaa palaa tonnikaupalla remontteihin ja korjaamon jono on tuttu.

        Toyotan kun ostaa niin saa mielenrauhaa, ja kauas aikaa. Fiksu pääsee vähemmällä eli ostamalla Toyotan säästyy
        -rahaa
        -hermot
        -aikaa

        Valitse Itse.

        Jess... olen kyllä itse ankaran kova mersumies (jos leipää olisi mersua, en varmaan muuta söisikään). Mutta en silti kiellä Toyotaa: ovat aina osanneet tehdä luotettavia menopelejä.

        Lasu


    • mun mielipide

      kovin ovat erilaisia nuo autot, kannattaisi karsia hieman.

      esim. Volvo V70 on ihan erilainen kuin A6 tai Biimeri.
      V70 on lulla ja Mese on aika pappa, erittäin konservatiivinen.

      Ei voi tai kannatta suoraan verrata keskenään

      • tottakai voi verrata

        Miksi ihmeessä ei voi tai kannata verrata keskenään ?
        En ymmärrä pointtiasi, tottakai autot pitää laittaa rinnakkain ja vertailla mikä on paras ostajan omiin tarpeisiin. Jokainenhan voi sitten painottaa vertailussa itselleen tärkeitä seikkoja ja tehdä sen mukaan valinnan. Noista kaikki ovat erittäin hyviä ja laadukkaita autoja, ehkä parhaita mitä kohtuu rahalla saa.


      • koeajoa auttaa

        "V70 on lulla ja Mese on aika pappa, erittäin konservatiivinen."
        tuohan on oiken vakuuttava asiantuntijan lausahdus, selvästi ole autoalan ammattilainen.
        Volvon saat tuoreimman koska sen lähtöhinta on edullisin uutena.


      • . . .
        tottakai voi verrata kirjoitti:

        Miksi ihmeessä ei voi tai kannata verrata keskenään ?
        En ymmärrä pointtiasi, tottakai autot pitää laittaa rinnakkain ja vertailla mikä on paras ostajan omiin tarpeisiin. Jokainenhan voi sitten painottaa vertailussa itselleen tärkeitä seikkoja ja tehdä sen mukaan valinnan. Noista kaikki ovat erittäin hyviä ja laadukkaita autoja, ehkä parhaita mitä kohtuu rahalla saa.

        No mitkä ne aloittajan tarpeet ovat? Automaattilaatikko, nahkasisustus ja webasto lienee saatavissa kaikkiin. Mitä seuraavaksi sitten haluaa eniten? Aloittaja ei ainakaan kertonut.

        "laatu premium autoa" viitannee kuitenkin siihen että ainakin itsetehostus on tärkeää.


      • laatu kannattaa
        . . . kirjoitti:

        No mitkä ne aloittajan tarpeet ovat? Automaattilaatikko, nahkasisustus ja webasto lienee saatavissa kaikkiin. Mitä seuraavaksi sitten haluaa eniten? Aloittaja ei ainakaan kertonut.

        "laatu premium autoa" viitannee kuitenkin siihen että ainakin itsetehostus on tärkeää.

        EIHÄN SE SITÄ TARKOITA. Suomassa on vanha sanonta, että "köyhän ei kannata ostaa halpaa". Ennemmin kannattaa sijoittaa laatuun vähän enemmän rahaa, nimittäin laatu-autoissa on vähemmän vikoja, paremmat kilometrit, vähemmän kulutusta ja parempi jälleen myynti-arvo.


      • . . .
        laatu kannattaa kirjoitti:

        EIHÄN SE SITÄ TARKOITA. Suomassa on vanha sanonta, että "köyhän ei kannata ostaa halpaa". Ennemmin kannattaa sijoittaa laatuun vähän enemmän rahaa, nimittäin laatu-autoissa on vähemmän vikoja, paremmat kilometrit, vähemmän kulutusta ja parempi jälleen myynti-arvo.

        Suomalaiset sanonnat ovat muutenkin perseestä.

        Milloin ihmiset ymmärtävät, että jos halpa onkin huonoa, se ei tarkoita sitä, että kaikki kallis olisi hyvää. Imagolisä on laadullisesti aina ilmaa vaikka markkinamiehet ovatkin yrittäneet toista väittää.

        50 tonnilla saa Fordissa (esimerkki) enemmän kuin 50 tonnilla BMW:ssä (esimerkki).

        Esimerkiksi mainituista Volvojen jälleenmyyntiarvo ei ole mitenkään erityisen hyvä. Kaikissa on enemmän tekniikkaa, mikä tarkoittaa ENEMMÄN vikoja.

        "Vähemmän kulutusta" pitää paikkansa joissakin, ei kaikissa. En ymmärrä mitä "paremmilla kilometreillä" tarkoitat.

        Joten oikeastaan mitään mitä edellä sanot ei pidä paikkaansa. Markkinamiehet ovat vain saaneet sinut tuntemaan niin kuin näin olisi.


      • luiskuisvutton
        . . . kirjoitti:

        Suomalaiset sanonnat ovat muutenkin perseestä.

        Milloin ihmiset ymmärtävät, että jos halpa onkin huonoa, se ei tarkoita sitä, että kaikki kallis olisi hyvää. Imagolisä on laadullisesti aina ilmaa vaikka markkinamiehet ovatkin yrittäneet toista väittää.

        50 tonnilla saa Fordissa (esimerkki) enemmän kuin 50 tonnilla BMW:ssä (esimerkki).

        Esimerkiksi mainituista Volvojen jälleenmyyntiarvo ei ole mitenkään erityisen hyvä. Kaikissa on enemmän tekniikkaa, mikä tarkoittaa ENEMMÄN vikoja.

        "Vähemmän kulutusta" pitää paikkansa joissakin, ei kaikissa. En ymmärrä mitä "paremmilla kilometreillä" tarkoitat.

        Joten oikeastaan mitään mitä edellä sanot ei pidä paikkaansa. Markkinamiehet ovat vain saaneet sinut tuntemaan niin kuin näin olisi.

        Mitäs luulet kuka voisi olla kirjoittaja. Taitaa olla se markkinamies, koska muuten ns. PREMIUMIT saattaa kokea myynnin kolahduksen ja se saattaa olla negatiivinen. Bob Lutz , olikohan nimi noin, mutta joka tapauksessa hänhän ollut erittäin monissa automerkin johtotehtävissä johtotehtävissä, mm. Bmw:llä ja monissa muissa euroopassa ja jäi eläkkeelle GM:n johtotehtävistä. Hänhän sanoi että ihmiset alkaa ostaa autoissa käyttötavaraa ja ns. hyvät perinteiset merkit häviävät, ihmiset eivät enään maksa mielikuvista. Sama ilmiöhän näkyy jo vaatteissa, kengissä mm. lenkkitossut ja kaikessa muussakin. Eurooppalainen autoteollisuus arvioi että 300000 työpaikkaa siirtyy Intiaan, Kiinaan, Brasiliaan. Siellä tehdään osat ja komponentit, auton kasaus saattaa tapahtua euroopassa. Ja tämähän on jo alkanut. Esimerkkinä mainittakoon vaikka Volvo (Geely) taikka Vw:n Golf Variant tai Jetta. Onhan tosin aasialaismerkit siirtäneet tuotantoa euroopan alueelle vastavuoroisesti. Mutta markkinamiehet on koulutettu myymään mielikuvia, todellisuus saattaa olla vaikeampi myytävä.


      • . . .
        luiskuisvutton kirjoitti:

        Mitäs luulet kuka voisi olla kirjoittaja. Taitaa olla se markkinamies, koska muuten ns. PREMIUMIT saattaa kokea myynnin kolahduksen ja se saattaa olla negatiivinen. Bob Lutz , olikohan nimi noin, mutta joka tapauksessa hänhän ollut erittäin monissa automerkin johtotehtävissä johtotehtävissä, mm. Bmw:llä ja monissa muissa euroopassa ja jäi eläkkeelle GM:n johtotehtävistä. Hänhän sanoi että ihmiset alkaa ostaa autoissa käyttötavaraa ja ns. hyvät perinteiset merkit häviävät, ihmiset eivät enään maksa mielikuvista. Sama ilmiöhän näkyy jo vaatteissa, kengissä mm. lenkkitossut ja kaikessa muussakin. Eurooppalainen autoteollisuus arvioi että 300000 työpaikkaa siirtyy Intiaan, Kiinaan, Brasiliaan. Siellä tehdään osat ja komponentit, auton kasaus saattaa tapahtua euroopassa. Ja tämähän on jo alkanut. Esimerkkinä mainittakoon vaikka Volvo (Geely) taikka Vw:n Golf Variant tai Jetta. Onhan tosin aasialaismerkit siirtäneet tuotantoa euroopan alueelle vastavuoroisesti. Mutta markkinamiehet on koulutettu myymään mielikuvia, todellisuus saattaa olla vaikeampi myytävä.

        Ei näin kyllä ihan heti tapahdu. Pikemminkin autoilusta on tullut entistä enemmän imagokysymys.

        Näkyvimmin se löytyy oikeastaan retromalleista. Uusi Mini on kaikkea muuta kuin alkuperäinen, mikä oli edullinen pikkuauto. Se oli todellinen kansanauto, siinä missä uusi Mini on todellinen paremman kansan auto, eikä oikeastaan edes pikkuauto.

        New Beetle, uusi Fiat 500, uusi Mini, kaikki ovat hinnakkaita imagoautoja jotka ostetaan lifestylen takia, ei käytännöllisyyden.


      • nbvfrt567ujhgfdfgh
        . . . kirjoitti:

        Ei näin kyllä ihan heti tapahdu. Pikemminkin autoilusta on tullut entistä enemmän imagokysymys.

        Näkyvimmin se löytyy oikeastaan retromalleista. Uusi Mini on kaikkea muuta kuin alkuperäinen, mikä oli edullinen pikkuauto. Se oli todellinen kansanauto, siinä missä uusi Mini on todellinen paremman kansan auto, eikä oikeastaan edes pikkuauto.

        New Beetle, uusi Fiat 500, uusi Mini, kaikki ovat hinnakkaita imagoautoja jotka ostetaan lifestylen takia, ei käytännöllisyyden.

        No, millainen se lifestyle sitten on kun tuollaisen ostaa? Samaa sopaa kuin muinaisissa tupakkamainoksissa. Vedä nortti niin hengitys raikastuu.


      • tai sitten ei
        tottakai voi verrata kirjoitti:

        Miksi ihmeessä ei voi tai kannata verrata keskenään ?
        En ymmärrä pointtiasi, tottakai autot pitää laittaa rinnakkain ja vertailla mikä on paras ostajan omiin tarpeisiin. Jokainenhan voi sitten painottaa vertailussa itselleen tärkeitä seikkoja ja tehdä sen mukaan valinnan. Noista kaikki ovat erittäin hyviä ja laadukkaita autoja, ehkä parhaita mitä kohtuu rahalla saa.

        tottakai voi verrata,

        voihan sitä verrata omenaa ja appelsiinia keskenään kun molemmat
        kerran ovat pyöreitä ja voi syödä.

        Pointti on vaan se että ne on suunnattu ja tehty eri
        ostajaryhmälle. Urheilullisen auton ostaja ei arvosta lullaa.
        Ja päin vastoin


      • myrmyr
        laatu kannattaa kirjoitti:

        EIHÄN SE SITÄ TARKOITA. Suomassa on vanha sanonta, että "köyhän ei kannata ostaa halpaa". Ennemmin kannattaa sijoittaa laatuun vähän enemmän rahaa, nimittäin laatu-autoissa on vähemmän vikoja, paremmat kilometrit, vähemmän kulutusta ja parempi jälleen myynti-arvo.

        Olet asian ytimessä!


      • X

        Itseani kiinnostaa noista lahinna mersu ja bemari, isoilla bensa koneilla tosin mutta kuitenkin. Audia tai Volvoa en ostaisi, koska ne tarjoavat lahinna halvempaa hintaa, noiden kahden ensin mainitun tarjotessa ns parasta mita saa. Linkista voi katsoa joitakin minun laitteitani. http://mattiviikate.blogspot.com/


      • eu
        luiskuisvutton kirjoitti:

        Mitäs luulet kuka voisi olla kirjoittaja. Taitaa olla se markkinamies, koska muuten ns. PREMIUMIT saattaa kokea myynnin kolahduksen ja se saattaa olla negatiivinen. Bob Lutz , olikohan nimi noin, mutta joka tapauksessa hänhän ollut erittäin monissa automerkin johtotehtävissä johtotehtävissä, mm. Bmw:llä ja monissa muissa euroopassa ja jäi eläkkeelle GM:n johtotehtävistä. Hänhän sanoi että ihmiset alkaa ostaa autoissa käyttötavaraa ja ns. hyvät perinteiset merkit häviävät, ihmiset eivät enään maksa mielikuvista. Sama ilmiöhän näkyy jo vaatteissa, kengissä mm. lenkkitossut ja kaikessa muussakin. Eurooppalainen autoteollisuus arvioi että 300000 työpaikkaa siirtyy Intiaan, Kiinaan, Brasiliaan. Siellä tehdään osat ja komponentit, auton kasaus saattaa tapahtua euroopassa. Ja tämähän on jo alkanut. Esimerkkinä mainittakoon vaikka Volvo (Geely) taikka Vw:n Golf Variant tai Jetta. Onhan tosin aasialaismerkit siirtäneet tuotantoa euroopan alueelle vastavuoroisesti. Mutta markkinamiehet on koulutettu myymään mielikuvia, todellisuus saattaa olla vaikeampi myytävä.

        Jokaisen euroopalaisen tulisi suosia eurooppalaisia merkkejä, jos yhtään on älliä ajatella pidemmälle, kuin sen oman navetan nurkalle.
        Aasia on jo tarpeeksi vauras.


      • HM

        Ei tietenkään voi verrata automerkkejä tasa-arvoisesti keskenään.
        Esim. BMW on varustelultaan ja teknologialtaan aivan eri tasolla kuin muut :)

        PS. jos joku ei ymmärrä, mitä tarkoitan, niin hän ei ole kokaan omistanut bemaria...: )


      • seppo242354534
        X kirjoitti:

        Itseani kiinnostaa noista lahinna mersu ja bemari, isoilla bensa koneilla tosin mutta kuitenkin. Audia tai Volvoa en ostaisi, koska ne tarjoavat lahinna halvempaa hintaa, noiden kahden ensin mainitun tarjotessa ns parasta mita saa. Linkista voi katsoa joitakin minun laitteitani. http://mattiviikate.blogspot.com/

        sun englanti on kyl kieltämättä aika viihdyttävää luettavaa :DD mut usko vaa ei kukaan tota lue ihan sama mitä sinne kirjottelet ja millä kielellä


      • Paras ajettava

        Kun ostat mustan Volvo V70:n uuden ,niin ajat sillä yksityisajoja 10 vuotta,ilman mitään sen kummempia huolia.

        Vahva kun perkele , sillä se kestää myös taksikäytössa .

        Näin puhuu renki,mutta joka sana on totta.


      • Anonyymi
        . . . kirjoitti:

        Suomalaiset sanonnat ovat muutenkin perseestä.

        Milloin ihmiset ymmärtävät, että jos halpa onkin huonoa, se ei tarkoita sitä, että kaikki kallis olisi hyvää. Imagolisä on laadullisesti aina ilmaa vaikka markkinamiehet ovatkin yrittäneet toista väittää.

        50 tonnilla saa Fordissa (esimerkki) enemmän kuin 50 tonnilla BMW:ssä (esimerkki).

        Esimerkiksi mainituista Volvojen jälleenmyyntiarvo ei ole mitenkään erityisen hyvä. Kaikissa on enemmän tekniikkaa, mikä tarkoittaa ENEMMÄN vikoja.

        "Vähemmän kulutusta" pitää paikkansa joissakin, ei kaikissa. En ymmärrä mitä "paremmilla kilometreillä" tarkoitat.

        Joten oikeastaan mitään mitä edellä sanot ei pidä paikkaansa. Markkinamiehet ovat vain saaneet sinut tuntemaan niin kuin näin olisi.

        Minulla on kerran ollut yksi Ford. Toista ei tule ikinä olemaan. Autolla ajetaan, eikä sitä seisoteta korjaamoilla.

        Lasu


    • menneisyys meni...

      Luettelossasi ei ole laatumerkkejä, siis todellista laatua joka kulminoituu kestävyydessä. Mielikuvat on asia erikseen, dementikoilla laatumielikuvat noista autoista saattaa olla sellaisia, mutta ei nykyinen todellisuus. Noi merkit oli aikoinaan laadukkaita autoja mutta ei enään. Tämän päivän laadukkaat autot on joko japanilaisia tai korealaisia mikä näkyy mm. saksalaismediassa. Jossa myös nostettu esiin saksalaismerkkien vikaherkkyys. Asia oli esilla myös HS:n autoliitteessä jokunen viikko sitten, ne merkit joissa laatu heittää paljon oli lehden mukaan Mersu, Volkkari ja Ford. Siis laatuvaihtelu suuri. Ilmeisesti noilla muilla mainitsemillasi saksalaismerkeillä laatu tasaisen huonoa. Esim. Bemun dieselin imusarjat, Audin vaihteistot muita vikoja liikoja mainitsematta, jokainen saa testata itse, niin minäkin jouduin tekemään. Tällä hetkellä jos auton ostaisin se olisi Hyundai, Honda, Toyota joka vähän huono ajaa mutta laadukas. Tutuilla oli Mersuja ja Bemareita 50-70 luvuilla, ne oli laatuautoja joka suhteessa. Ajettavuus oli vähän toista kuin 60-70 luvun riisipusseilla, ranskalaiset taas oli romuja joskin hyviä ajaa. Saksalaisautojen hinta johtuu korkeista valmistus- ja logistiikkakuluista sekä hyvistä katteista, ei laadun takia.

      • elät menneisyydessä

        et ole ilmeisesti lukenut viimeisimpiä tilastoja. Esim. audi nousi jo saksan laadukkaammaksi automerkiksi viimeisissä tuloksissa. Kaikki saksalaiset ovat kovassa nousussa ja taas japanilaisten autojen laatu on kääntynyt laskuun. Pelkästään yhdysvalloissa on tojota joutunut maksamaan miljardeja takaisin kutsuina kun autoissa on ollut vakavia vikoja. Saksalaisissa ei vastaavia ole ollut.


      • Laatua ja laatua

        Jos auto pitäisi valita pelkästään kestävyyden ja vähävikaisuuden perusteella, niin listalta voi todellakin karsia kaikki kalliit autot, joissa on viimeisintä teknologiaa olevat varusteet. Mutta kun laatu on kovin paljon muutakin kuin se, että auto ei jätä tielle. Voit vaikka kuinka toitottaa, että osta Hyundai, Kia tai Toyota, koska niissä on vähän vikoja, mutta jos ihminen mieltää laadun mm. hyvinä ajo-ominaisuuksina ja hiljaisina sisätiloina, niin toitotuksesi kantautuu kuuroille korville.

        Itse olen sitä mieltä, että vaikka nykyautoja kovasti parjataankin, niin laatu on tänä päivänä hyvää melkeinpä merkillä kuin merkillä. Yhtenä syynä lienee se, että monet elektroniikkaa sisältävät osat tulevat samalta alihankkijalta useammalle automerkille. Tässä kohtaa astuukin esiin suunnittelun laatu, eli millaisia ratkaisuja auton alustaan on tehty, mitä materiaaleja on sisustassa käytetty tai vaikkapa kuinka hyvin sisätilat on eristetty ulkoa tulevalta meteliltä.

        Menepä itse kokeilemaan vaikkapa uutta E-sarjan Mersua ja aja sen jälkeen Toyota Avensiksella; jos et huomaa eroa, niin osta ihmeessä se Toyota. Jos taas huomaat, että Mersussa on joka ikinen seikka toteutettu paremmin kuin Toyotassa (joka tosin maksaakin puolet siitä Mersusta), niin päädy siihen Mersuun, jos todellakin haluat ajaa laadukkaalla autolla.


      • tulevaisuus tuli...
        elät menneisyydessä kirjoitti:

        et ole ilmeisesti lukenut viimeisimpiä tilastoja. Esim. audi nousi jo saksan laadukkaammaksi automerkiksi viimeisissä tuloksissa. Kaikki saksalaiset ovat kovassa nousussa ja taas japanilaisten autojen laatu on kääntynyt laskuun. Pelkästään yhdysvalloissa on tojota joutunut maksamaan miljardeja takaisin kutsuina kun autoissa on ollut vakavia vikoja. Saksalaisissa ei vastaavia ole ollut.

        Yhdysvalloissa jossa Toyotalla ja Lexuksella oli mukamas ongelmia, viat (oletetut) eivät olleetkaan autoissa vaan siellä ohjauspyörän takana, kuitenkin etupenkin selkänojan etupuolella. Ei yhtään onnettomuutta jossa syyllinen joku muu kuin kuljettaja. Painettu hulluna kaasua ja muuta vastaavaa. Itse en ole vielä omistanut yhtään Toyotaa vaikkakin ajanut niillä paljon, saksalaismerkkejä sitä vastoin on ollut. Niissä ajettavuus on miellyttänyt, viat v-nut. Itselle luxusta on kun auto pelaa,silloin perillä milloin pitää.


      • haloo pahvipäät

        aloitetaanko ihan alusta ettei taas mopo karkaa kaiken maailman turhiin tilastoihin ja tutkimuksiin.

        Eli aloittaja haluaa valita autonsa neljästä vaihtoehdosta ja kuulisi mielipiteitä verratessa noita kyseisiä malleja keskenään.

        Tuskin aloittaja haluaa jotain huntaita tai citikkaa vaikka nämäkin merkit löytyy jostain pilipali kyselystä kärkisijoilta.


      • . . .
        haloo pahvipäät kirjoitti:

        aloitetaanko ihan alusta ettei taas mopo karkaa kaiken maailman turhiin tilastoihin ja tutkimuksiin.

        Eli aloittaja haluaa valita autonsa neljästä vaihtoehdosta ja kuulisi mielipiteitä verratessa noita kyseisiä malleja keskenään.

        Tuskin aloittaja haluaa jotain huntaita tai citikkaa vaikka nämäkin merkit löytyy jostain pilipali kyselystä kärkisijoilta.

        No mitä aloittaja haluaa?

        Ainoat luetellut tarpeet olivat automaattilaatikko, nahkasisustus ja webasto. Nämä saa kaikkiin. Vastaajistako se nyt on kiinni luetella satunnaisia ominaisuuksia mitä nyt sattuu hyvinä pitämään?

        Eikö oikeasti ostajalla itsellään ole kriteereitä autolleen, pitääkö meidän niitä keksiä?


      • C5.n puolesta
        haloo pahvipäät kirjoitti:

        aloitetaanko ihan alusta ettei taas mopo karkaa kaiken maailman turhiin tilastoihin ja tutkimuksiin.

        Eli aloittaja haluaa valita autonsa neljästä vaihtoehdosta ja kuulisi mielipiteitä verratessa noita kyseisiä malleja keskenään.

        Tuskin aloittaja haluaa jotain huntaita tai citikkaa vaikka nämäkin merkit löytyy jostain pilipali kyselystä kärkisijoilta.

        Täytyy nyt tähän heittää että uusin C5 citikka hakkaa nuo aloittajan kulkineet mukavuudessa, vaan jos haluaa urheilullisen kovan epämukavan alustan niin esim. audi tai BMW on ihan paikallaan.
        Uusimman korimallin C5.t on kestävyys-laadultaan huomattavasti parempia kuin vanhat, tätähän tietenkään vannoutuneet "ranskisvihaajat" ei tunnusta.


      • jhgfr5678uijhgfgh
        elät menneisyydessä kirjoitti:

        et ole ilmeisesti lukenut viimeisimpiä tilastoja. Esim. audi nousi jo saksan laadukkaammaksi automerkiksi viimeisissä tuloksissa. Kaikki saksalaiset ovat kovassa nousussa ja taas japanilaisten autojen laatu on kääntynyt laskuun. Pelkästään yhdysvalloissa on tojota joutunut maksamaan miljardeja takaisin kutsuina kun autoissa on ollut vakavia vikoja. Saksalaisissa ei vastaavia ole ollut.

        Ainakin tuon ajettavuuden puolesta kyllä mielestäni menneisyyden haamuja.


      • juytcfuigyi
        C5.n puolesta kirjoitti:

        Täytyy nyt tähän heittää että uusin C5 citikka hakkaa nuo aloittajan kulkineet mukavuudessa, vaan jos haluaa urheilullisen kovan epämukavan alustan niin esim. audi tai BMW on ihan paikallaan.
        Uusimman korimallin C5.t on kestävyys-laadultaan huomattavasti parempia kuin vanhat, tätähän tietenkään vannoutuneet "ranskisvihaajat" ei tunnusta.

        Ei hän hakenut mukavuutta, eikä luotettavuutta.

        Ennemminkin vaihtoehtojen perusteella sanoisin että statusta ja tilaa.

        Sitikka voi olla ihan ookoo auto mutta mitä sitä tarjoamaan sellaisille jotka ei osaa sitä arvostaa.


      • Jotain tiedän

        En tiedä missä menneisyydessä elelet, mutta kyllä se vaan niin on, että nämä ns. premiummerkit erottuvat kyllä joka tavalla edukseen tuosta muusta massasta. Olen itse n. kolmen viime vuoden aikana omistanut juuri nuo aloittajan mainitsemat autot ja siinä sivussa on vielä ollut Fordia, Opelia jne.

        Kyllä näissä vaan eroja löytyy, kun autoilla ajelee. Itsellä tulee n. 60 000 km vuodessa ja joka päivä matkantekoa riittää. Siinä kyllä alkaa hyvin erottumaan jyvät akanoista. Varsinkin jos tuollaista dieseliä hakee, ilmeisesti kilometriäkin kertyy ja ei ole ihan sama millä matkaa tekee.

        Kaikki nuo mainitut autot ovat hyviä matkantekokumppaneita, noista voi valita jo ihan sen perusteella, mikä itseä eniten miellyttää. Volvon osalta (itsellä -08 S80) täytyy sanoa, että kyllä sillä hyvin kilometrejä taittaa, mutta hieman jää mersusta, bemarista ja audista noin kokonaisuutena ja ehkä kilometrit alkavat myös "tuntua" autossa nopeiten. Lisäksi kuluttaa eniten ja automaatti ei mielestäni ole kovin miellyttävä käyttää, erottuu selkeästi noista muista.

        Yhtä kaikki, laatuautoja ovat ja ihan kohdalle osuvasta/valitusta yksilöstä kiinni, kuinka muuten kestää. Mutta paljon ajavana voin sanoa, että ajan mittaan sitä mukavuutta todella arvostaa ja auton toivoo olevan hiljainen, tehokas, kestävä, vähäkulutuksinen, hyvät ajo-ominaisuudet omaava ja varusteluakin saa olla. Kyllä siinä silloin japsit, voortit, ooppelit ja ranskikset aika pitkälle tippuu pois.

        Itse ostan aivan ehdottomasti ennemmin hyvin pidetyn ja esim. 200tkm ajetun w211 korisen E-mersun, kuin 50tkm ajetun Avensiksen tai Mondeon tms. Ei sille vaan mitään voi, mutta ero on huomattava mersun eduksi ja mitä enemmän ja pidempään ajat, sitä enemmän sen huomaat.

        Tällä hetkellä alla Audi A6 3.0tdi quattro -05. Hienostuneisuus ei yllä ihan mersun tasolle, eikä hiljaisuus bemarin mutta on kyllä minulle riittävä ja muissa ominaisuuksissa (kone/neliveto) onkin sitten mahtava.

        Vielä sen verran, että en ole mikään sen kummempi merkkiuskovainen ja autoja vaihtuu useasti alla, joten ei tarvetta liputtaa minkään merkin puolesta. kerroinpa vaan aika pitkänkin ajan kokemuksesta, oman mielipiteeni. Tämä siis viimeisen n. 3-4 vuoden kokemuksella ns. premium-autoista. Sitä ennen vähän lyhyempää matkaa monella muulla merkillä 20v.


      • Jotain tiedän2
        Jotain tiedän kirjoitti:

        En tiedä missä menneisyydessä elelet, mutta kyllä se vaan niin on, että nämä ns. premiummerkit erottuvat kyllä joka tavalla edukseen tuosta muusta massasta. Olen itse n. kolmen viime vuoden aikana omistanut juuri nuo aloittajan mainitsemat autot ja siinä sivussa on vielä ollut Fordia, Opelia jne.

        Kyllä näissä vaan eroja löytyy, kun autoilla ajelee. Itsellä tulee n. 60 000 km vuodessa ja joka päivä matkantekoa riittää. Siinä kyllä alkaa hyvin erottumaan jyvät akanoista. Varsinkin jos tuollaista dieseliä hakee, ilmeisesti kilometriäkin kertyy ja ei ole ihan sama millä matkaa tekee.

        Kaikki nuo mainitut autot ovat hyviä matkantekokumppaneita, noista voi valita jo ihan sen perusteella, mikä itseä eniten miellyttää. Volvon osalta (itsellä -08 S80) täytyy sanoa, että kyllä sillä hyvin kilometrejä taittaa, mutta hieman jää mersusta, bemarista ja audista noin kokonaisuutena ja ehkä kilometrit alkavat myös "tuntua" autossa nopeiten. Lisäksi kuluttaa eniten ja automaatti ei mielestäni ole kovin miellyttävä käyttää, erottuu selkeästi noista muista.

        Yhtä kaikki, laatuautoja ovat ja ihan kohdalle osuvasta/valitusta yksilöstä kiinni, kuinka muuten kestää. Mutta paljon ajavana voin sanoa, että ajan mittaan sitä mukavuutta todella arvostaa ja auton toivoo olevan hiljainen, tehokas, kestävä, vähäkulutuksinen, hyvät ajo-ominaisuudet omaava ja varusteluakin saa olla. Kyllä siinä silloin japsit, voortit, ooppelit ja ranskikset aika pitkälle tippuu pois.

        Itse ostan aivan ehdottomasti ennemmin hyvin pidetyn ja esim. 200tkm ajetun w211 korisen E-mersun, kuin 50tkm ajetun Avensiksen tai Mondeon tms. Ei sille vaan mitään voi, mutta ero on huomattava mersun eduksi ja mitä enemmän ja pidempään ajat, sitä enemmän sen huomaat.

        Tällä hetkellä alla Audi A6 3.0tdi quattro -05. Hienostuneisuus ei yllä ihan mersun tasolle, eikä hiljaisuus bemarin mutta on kyllä minulle riittävä ja muissa ominaisuuksissa (kone/neliveto) onkin sitten mahtava.

        Vielä sen verran, että en ole mikään sen kummempi merkkiuskovainen ja autoja vaihtuu useasti alla, joten ei tarvetta liputtaa minkään merkin puolesta. kerroinpa vaan aika pitkänkin ajan kokemuksesta, oman mielipiteeni. Tämä siis viimeisen n. 3-4 vuoden kokemuksella ns. premium-autoista. Sitä ennen vähän lyhyempää matkaa monella muulla merkillä 20v.

        Sellainen lisäys vielä, että näistäkään merkeistä älä matkantekoon osta mitään pienempää mallia. C-mese, kolmossarjan bemari, A4 tai pieni Volvo, eivät ole matkantekoon. Näin se vaan on, aika rupusta oli 3-sarjan bemarilla -07 matkanteko, eikä c-sarjan meselläkään sen kummempaa. Auton koolla on paljon merkitystä matka-ajon mukavuuteen, usko pois.


      • HM
        Jotain tiedän2 kirjoitti:

        Sellainen lisäys vielä, että näistäkään merkeistä älä matkantekoon osta mitään pienempää mallia. C-mese, kolmossarjan bemari, A4 tai pieni Volvo, eivät ole matkantekoon. Näin se vaan on, aika rupusta oli 3-sarjan bemarilla -07 matkanteko, eikä c-sarjan meselläkään sen kummempaa. Auton koolla on paljon merkitystä matka-ajon mukavuuteen, usko pois.

        Samaa mieltä.
        Isommalla autolla hyvä lasketella. Kattelin viime syksynä BMW 325I : tä, mutta oli auttamattomasti liian pieni. Hyvä oli kuitankin ajettava. Siispä ostinkin 530I :n enkä ole ainakaan vielä katunut..


      • Nakki 11
        C5.n puolesta kirjoitti:

        Täytyy nyt tähän heittää että uusin C5 citikka hakkaa nuo aloittajan kulkineet mukavuudessa, vaan jos haluaa urheilullisen kovan epämukavan alustan niin esim. audi tai BMW on ihan paikallaan.
        Uusimman korimallin C5.t on kestävyys-laadultaan huomattavasti parempia kuin vanhat, tätähän tietenkään vannoutuneet "ranskisvihaajat" ei tunnusta.

        hei, mee sä niitte lamppusknadaalien kanssa paikkaan missä ei päivä paista ja ota ne citroenit mukaan


      • gvrpgvrodjhv,rdo
        elät menneisyydessä kirjoitti:

        et ole ilmeisesti lukenut viimeisimpiä tilastoja. Esim. audi nousi jo saksan laadukkaammaksi automerkiksi viimeisissä tuloksissa. Kaikki saksalaiset ovat kovassa nousussa ja taas japanilaisten autojen laatu on kääntynyt laskuun. Pelkästään yhdysvalloissa on tojota joutunut maksamaan miljardeja takaisin kutsuina kun autoissa on ollut vakavia vikoja. Saksalaisissa ei vastaavia ole ollut.

        "Pelkästään yhdysvalloissa on tojota joutunut maksamaan miljardeja takaisin kutsuina kun autoissa on ollut vakavia vikoja."

        Älä vertaa Yhdysvaltoja Suomeen tai Saksaan. Autoihin suhtautuminen on aivan erilaista, eivätkä vikatilastot näin ollen ole vertailukelpoisia. Suomalainen autonomistaja kun näkee kojelaudassa "check engine" -valon syttyneen, yleensä soitellaan pienellä viiveellä huoltoon ja kysellään koska ehtisitte vilkaisemaan.

        Amerikkalaiselle "check engine" tarkoittaa että moottori ja kaikki apulaitteet on sammutettava välittömästi ja auto on dealerin toimesta hinattava korjaamolle. Vaikka vika johtuisi vain polttoainemittarin päälle unohtuneesta tankin korkista.


      • paska mikä paska
        C5.n puolesta kirjoitti:

        Täytyy nyt tähän heittää että uusin C5 citikka hakkaa nuo aloittajan kulkineet mukavuudessa, vaan jos haluaa urheilullisen kovan epämukavan alustan niin esim. audi tai BMW on ihan paikallaan.
        Uusimman korimallin C5.t on kestävyys-laadultaan huomattavasti parempia kuin vanhat, tätähän tietenkään vannoutuneet "ranskisvihaajat" ei tunnusta.

        No lueppas vaikka se tyyppivikojen lista, jälleenmyyntiarvo 5 vuoden päästä verrattuna aloittajan mainitsemiin, ja korjaamojen suosikkilistan kärkipää...

        Totuus on että sitikasta ei saa 5v päästä kuin murto osan ostohinnasta, volvolla voi ajaa 200 000 km ja saa vielä hyvät rahat myydessäkin. Ja kyllähän se hiukka vituttaa kun se ranskanpulla jäädyttää sähkölaitteensa ja ovensa ens talvena kun pakkasta on 5 astetta tselssiusta.. ;)

        kaksi ranskista , sitikan ja rellun olen 90-2000 luvuilla omistanut. En todellakaan huoli enää moista edes ilmaiseksi. Poikkeuksena työsuhde auto, jonka voi kärrätä työnantajan piikkiin korjaamolle kerran kuussa ja saa vara-auton.. Mukavahan niillä on ajaa, mutta muuten verenpaine nousee ja ihan tulevien elinvuosien toivossa luopuisin omistusranskanpullasta.


      • volvomies40v
        Jotain tiedän kirjoitti:

        En tiedä missä menneisyydessä elelet, mutta kyllä se vaan niin on, että nämä ns. premiummerkit erottuvat kyllä joka tavalla edukseen tuosta muusta massasta. Olen itse n. kolmen viime vuoden aikana omistanut juuri nuo aloittajan mainitsemat autot ja siinä sivussa on vielä ollut Fordia, Opelia jne.

        Kyllä näissä vaan eroja löytyy, kun autoilla ajelee. Itsellä tulee n. 60 000 km vuodessa ja joka päivä matkantekoa riittää. Siinä kyllä alkaa hyvin erottumaan jyvät akanoista. Varsinkin jos tuollaista dieseliä hakee, ilmeisesti kilometriäkin kertyy ja ei ole ihan sama millä matkaa tekee.

        Kaikki nuo mainitut autot ovat hyviä matkantekokumppaneita, noista voi valita jo ihan sen perusteella, mikä itseä eniten miellyttää. Volvon osalta (itsellä -08 S80) täytyy sanoa, että kyllä sillä hyvin kilometrejä taittaa, mutta hieman jää mersusta, bemarista ja audista noin kokonaisuutena ja ehkä kilometrit alkavat myös "tuntua" autossa nopeiten. Lisäksi kuluttaa eniten ja automaatti ei mielestäni ole kovin miellyttävä käyttää, erottuu selkeästi noista muista.

        Yhtä kaikki, laatuautoja ovat ja ihan kohdalle osuvasta/valitusta yksilöstä kiinni, kuinka muuten kestää. Mutta paljon ajavana voin sanoa, että ajan mittaan sitä mukavuutta todella arvostaa ja auton toivoo olevan hiljainen, tehokas, kestävä, vähäkulutuksinen, hyvät ajo-ominaisuudet omaava ja varusteluakin saa olla. Kyllä siinä silloin japsit, voortit, ooppelit ja ranskikset aika pitkälle tippuu pois.

        Itse ostan aivan ehdottomasti ennemmin hyvin pidetyn ja esim. 200tkm ajetun w211 korisen E-mersun, kuin 50tkm ajetun Avensiksen tai Mondeon tms. Ei sille vaan mitään voi, mutta ero on huomattava mersun eduksi ja mitä enemmän ja pidempään ajat, sitä enemmän sen huomaat.

        Tällä hetkellä alla Audi A6 3.0tdi quattro -05. Hienostuneisuus ei yllä ihan mersun tasolle, eikä hiljaisuus bemarin mutta on kyllä minulle riittävä ja muissa ominaisuuksissa (kone/neliveto) onkin sitten mahtava.

        Vielä sen verran, että en ole mikään sen kummempi merkkiuskovainen ja autoja vaihtuu useasti alla, joten ei tarvetta liputtaa minkään merkin puolesta. kerroinpa vaan aika pitkänkin ajan kokemuksesta, oman mielipiteeni. Tämä siis viimeisen n. 3-4 vuoden kokemuksella ns. premium-autoista. Sitä ennen vähän lyhyempää matkaa monella muulla merkillä 20v.

        kohta 10v vanha volvo s60 alla. kohta 200000km mittarissa. Polttimoita joutuu vaihtamaan noin 3 vuoden välein. (onnistuu muuten itse minuutissa). Tehoa on 175 heppaa, lastulla sais vaikka mitä irti jos tarvis. Nyt menee 100khm alle 10 sek. Automaailman mukavin penkki istua. Kyyti on hyvin pehmeää. Ajan kaupungissa usein vitosella.

        Osta hyvä mies Volvo. Käy koeajamassa uus s60 tai 80. Ostat sen heti.


      • Väite on outo. Vaikka tojotaa myydään suomessa erittäin paljon uutena, ei paljon ajettua tojotaa myydä käytettynä juuri yhtään. Missä vika? Eikö se kestä, vai onko auto niin rakas, että kun se vanhenee, se viedään kotimuseoon?

        Hae yli 500 000 ajetut autot nettiautosta, tms. Ei kovin montaa korealaista ja japskia löydy.


    • gdfgdfgdfgdfgdfg

      Volvo.

      -niitä on tarjolla
      -hinnat huomattavasti alhaisempia kuin muissa mainituissa
      -ei herätä "pahaa verta" siinä määrin kuin saksalaiset
      -ajaa aivan saman asian kuin kalliimmatkin

      • pysytään asiassa

        NO TULIHAN SE SIELTÄ.
        tässä oli ensimmäinen suora kommentti aloittajan pyytämään asiaan. Volvolle pisteet 1-0-0-0


      • Mora..

        Mitä pirun "pahaa verta" eikö itsetunto kestä ostaa autoa minkä ITSE haluat ja mikä on sinulle mieluisin. Suomalaista ajattelua enhän minä voi, mitä naapuritkin sanoo. Antakaa naapurien ajatella mitä tykkäävät ja toisten älykääpiöiden spekuloida syökö corollat enemmän polttoainetta kuin täysinvarustellussa primium autosi.
        Kottikärryn vikatilasto varmasti poikkeaa täysin varustellun monimutkaisin lisävarustein varustetusta autosta.
        Auton ikä on myös ratkaiseva ja miten se on huollettu. Uusi auto säännöllisesti huollettuna on huolettomampi kuin suomalainen itse tuunattu käytetty kiertopalkinto.


      • fghdfgdfgdg
        Mora.. kirjoitti:

        Mitä pirun "pahaa verta" eikö itsetunto kestä ostaa autoa minkä ITSE haluat ja mikä on sinulle mieluisin. Suomalaista ajattelua enhän minä voi, mitä naapuritkin sanoo. Antakaa naapurien ajatella mitä tykkäävät ja toisten älykääpiöiden spekuloida syökö corollat enemmän polttoainetta kuin täysinvarustellussa primium autosi.
        Kottikärryn vikatilasto varmasti poikkeaa täysin varustellun monimutkaisin lisävarustein varustetusta autosta.
        Auton ikä on myös ratkaiseva ja miten se on huollettu. Uusi auto säännöllisesti huollettuna on huolettomampi kuin suomalainen itse tuunattu käytetty kiertopalkinto.

        Minä kirjoitin tuon "pahaa verta" ja kyllä, uskallan ostaa auton joka on minulle mieluisin, eli ajan pösöllä.

        Mutta jos ostat kalliin saksalaisen, niin helpommin sen kylkeen ne naarmut löytää tiensä sivullisten avainnipusta kuin sen harmaan volvon johon ei kukaan kiinnitä huomiota.


      • fghdfgdfgdg kirjoitti:

        Minä kirjoitin tuon "pahaa verta" ja kyllä, uskallan ostaa auton joka on minulle mieluisin, eli ajan pösöllä.

        Mutta jos ostat kalliin saksalaisen, niin helpommin sen kylkeen ne naarmut löytää tiensä sivullisten avainnipusta kuin sen harmaan volvon johon ei kukaan kiinnitä huomiota.

        Suomalainen kateus ilmenee pääasiassa panetteluna ja paheksuntana, mutta jopa naarmuttamisenakin. Onneksi nykyään on valvontakamerat yleisillä parkkipaikoilla. Joskus jopa liikenteessä esinyy häiriköintiä, mutta itse ei kannta provosoitua typerysten tasolle.
        Huvittavinta on rinnastaa eri hintaluokan autot esim. polttoaineen kulutuksen perusteella. Useimat premium luokan auton omistajat ovat omistaneet ja omistavat myös edullisemman hintaluokan autoja, joten he tietävät mistä puhuvat.


    • edkel

      Olet varmaan huomannut että kaikki noi merkit kannattaa ostaa jostain muusta kuin merkkiliikkeestä. Harmaatuontiautot ajamattomina mutta ns. uusina heti kymppitonneja halvempia ja silloin arvonalenema jotenkin järkevämpi. Esimerkkinä pikku A-mersu josta kadonnut neljässä vuodessa 20000 euroa. Uutena 35000 euroa. Mutta jos raha ei ongelma (miksi ostaa käytetty, kun uusiakin saa ja Vehossa palvelu pelaa, miksei muissakin) niin silloinhan ei tosta tarvitse välittää. Itsekin paalasin seteleitä latoon pässeille syötäiksi jos heinät loppuu, no pakkaset loppui täytyy käydä katsomassa joko ovat seteleissä. Ai mikä merkki, käy koeajamassa kaikki merkkiliikkeessä, osta se mikä itseäsi miellyttää, ihmisillä mieltymykset kovin erilaisia. Ostat sitten mistä ostat rahavarojen mukaan.

      • dfgsdsdfsdfsdfsdf

        "Esimerkkinä pikku A-mersu josta kadonnut neljässä vuodessa 20000 euroa. Uutena 35000 euroa."

        Ihan normaali tilanne. Keskivertoautosta katoaa neljässä vuodessa noin 55% arvosta.


      • kjhgtt678ijhgfghj
        dfgsdsdfsdfsdfsdf kirjoitti:

        "Esimerkkinä pikku A-mersu josta kadonnut neljässä vuodessa 20000 euroa. Uutena 35000 euroa."

        Ihan normaali tilanne. Keskivertoautosta katoaa neljässä vuodessa noin 55% arvosta.

        Poikkeuksena Toyota. 2003 Yariksesta vähänajettuna ja muutenkin hyväkuntoisena saa maksaa jopa melkein kymppitonnin mikä on aika huimaa, mutta kun on se kysynnän ja tarjonnan laki. Melkein kannattaa jo ostaa sitten uusi.


      • sgsdfsdfsdfsdfsdsdfd
        kjhgtt678ijhgfghj kirjoitti:

        Poikkeuksena Toyota. 2003 Yariksesta vähänajettuna ja muutenkin hyväkuntoisena saa maksaa jopa melkein kymppitonnin mikä on aika huimaa, mutta kun on se kysynnän ja tarjonnan laki. Melkein kannattaa jo ostaa sitten uusi.

        "saa maksaa" ?

        Niin, merkit jotka ovat jostakin syystä haluttuja, eivät edusta ns keskivertoautoa, joka mainittiin tuossa kommentissakin.


      • sdfghjmnbvcsdfgh
        sgsdfsdfsdfsdfsdsdfd kirjoitti:

        "saa maksaa" ?

        Niin, merkit jotka ovat jostakin syystä haluttuja, eivät edusta ns keskivertoautoa, joka mainittiin tuossa kommentissakin.

        Joutuu maksamaan? Arvasin, että joku urpo tarttuu tuohon. Omituinen käsitys keskivertoautosta muuten, mikä se nyt sitten onkaan. Ehkä sieltä yleisimmästä päästä kuitenkin?


    • Audin omistaja

      Audia ei ainakaan,
      vikoja vaihteistoissa, suuttimissa, kerää jäätä imuilmakanavaan,kori natisee, perille pääsy aina arvoitus.
      Noista muista merkeistä ei kokemusta.

      • ålfälö

        Kyllä niitä vikoja on BMW:kin, imusarjabropleema ollut eniten esillä ja muita ei viitsi mainostaa ettei mene vaihtoarvo, vaihdon jälkeen voisi puhuakkin. Audi on VW-konsernin laatuauto, niitten oman merkin vaihteisto se vasta paska onkin. Mutta konsernihan teki viime vuonna loistotuloksen, ilmeisesti laskettu oikein miten tulosta tehdään. Ainakin hetken aikaa, pitemmässä juoksussa voi potkia takaisin. Aloittajalle, ota se mikä eniten tuntuu hyvältä, vaihda toiseen jos rupeaa kyrsimään.


      • A6 2,5 Tdi
        ålfälö kirjoitti:

        Kyllä niitä vikoja on BMW:kin, imusarjabropleema ollut eniten esillä ja muita ei viitsi mainostaa ettei mene vaihtoarvo, vaihdon jälkeen voisi puhuakkin. Audi on VW-konsernin laatuauto, niitten oman merkin vaihteisto se vasta paska onkin. Mutta konsernihan teki viime vuonna loistotuloksen, ilmeisesti laskettu oikein miten tulosta tehdään. Ainakin hetken aikaa, pitemmässä juoksussa voi potkia takaisin. Aloittajalle, ota se mikä eniten tuntuu hyvältä, vaihda toiseen jos rupeaa kyrsimään.

        Vanhemmissa Audeissa oli nokka-akseli vikoja. Luultavasti uudemmissa ne on saatu kuriin. Takaiskarit on myös heikkokohta, jos on ilmapussit. mutta molemmat on korjattavissa.


      • Separaattori öljylle
        ålfälö kirjoitti:

        Kyllä niitä vikoja on BMW:kin, imusarjabropleema ollut eniten esillä ja muita ei viitsi mainostaa ettei mene vaihtoarvo, vaihdon jälkeen voisi puhuakkin. Audi on VW-konsernin laatuauto, niitten oman merkin vaihteisto se vasta paska onkin. Mutta konsernihan teki viime vuonna loistotuloksen, ilmeisesti laskettu oikein miten tulosta tehdään. Ainakin hetken aikaa, pitemmässä juoksussa voi potkia takaisin. Aloittajalle, ota se mikä eniten tuntuu hyvältä, vaihda toiseen jos rupeaa kyrsimään.

        BMW: imusarjabrobleema on se idioottimainen öljyseparaattori ja se, kun on kunnossa on auto pikkasta vaille täydellinen.


      • Nakki 11

        Tämä on juuri tämä kateus....


    • <zcvxcxz
      • anna mun kaikki kest

        Viikon vitsin murjaisit! Buahahhhh

        tarjoaat siis jotain 100tkm ajettua vanhaa ranskalaista
        vielä vanhemmalla tekniikalla. Toi automaatti yhdistettynä
        tuohon moottorii tietää ainakin isoa bensalaskua jos ei muuta


      • gdfsdfgsdfgsdg

        Ei se 607 huono ole muttamutta.... ei se farmari ole, ei se ole diesel.... ja nuohan oli asioita jotka oli haussa.


    • tyylikäs valinta

      Mersu avantgarde varustetasolla ehdottomasti !

      • .....

        Toin C-sarjan bensamersun Avantgarde-varusteltuna. Vikojahan oli jo ostettaessa 10 vuotta vanhassa ja alle satatonnia ajetussa (oikeasti). Ruostetta vähän ovissa ja takalokarin kaaressa, matkamittari sekaisin ja virtalukostakin oli Saksan merkkiliikkeessä luettu yli 1,3 miljoonaa kilometriä. Todelliset kilometrit löytyivät onneksi laturin muistista. Mutta molemmat rikkinäiset osat ovat korjattavissa yht.hintaan 350€. Akselistoissa kolahtelee joku hiljaisessa vauhdissa ja terävissä kuopissa. Mutta muuten auto toimii hyvin, on hyvä ajaa, hiljainen, tehokas (kompressor) ja jopa taloudellinen. Kulutus kotimatkalla 7,0 l/100 km. Vaikka noita vikoja on omiksi tarpeiksi niin silti auto tuntuu laadukkaalta, varsinkin hintaisekseen joka oli melkein "Saksan halvin" ja suunnilleen kolmasosa vastaavan Suomessa myytävänä olevan auton hinnasta. Hyvä kauppa ja hieno auto vaikka vähän haukuinkin. Kun kaikki nuo Mersun ominaisuudet mittaristovikaa lukuunottamatta tiesi tutkia jo ennen ostamista, ei yllätyksiä tullut ja mittarilukemistakin oli merkkiliikkeen paperi jo valmiina odottamassa kun kävin autoa ensi kerran katsomassa.


    • Laatua rahalla?

      Pahan heitit..

      Audi: Nuorekkain tästä porukasta. Vakaa ajaa. Ehdottomasti quattrona. Ei kovin persoonallinen. Osta 2.7 tai 3.0TDI quattro.

      Volvo: Mukava. Porukan parhaat istuimet. Neutraali statukseltaan->ei ärsytä kanssa-autoilijoita. Tilava. Tylsähkö. Ajettavuus mukavuuspainoitteinen, ei kovin dynaaminen. Osta D5-moottorilla, mieluiten vielä AWD.

      BMW: Sporttisin. Takavetoinen. Miellyttävät rivikuutos-dieselit, eivät tosin järin kestäviä. Namu mutkateillä, suorilla teillä suuntavakavuudessa puutteita. Hiljainen. Osta 525/530xd.

      M-B vanha korimalli: Pappamaisin. Tilavin takakontti. Kestävät dieselmoottorit. Vain keskinkertainen ajettavuus ja mukavuus. Osta 320cdi.

      M-B uusi korimalli: Erittäin mukava, mutta silti ajettavuudeltaan täsmällinen. Hieman pappamainen. Erinomainen 250cdi dieselmoottori. Tilava. Edustava. Laatu?. Osta 250cdi 4matic.

      Muita vaihtoehtoja suht samasta kokoluokasta, ajettavuustasosta ja melko samasta laatutasosta:

      Skoda Suberb Combi TDI 170hv
      Saab 9-5 Wagon TTiD

      • kiitosta

        tuossapa oli lista hyviä vaihtoehtoja.


      • Jotain tiedän3

        Aika hyvin kiteytetty ominaisuuksia noista, paljolti samoilla linjoilla. Vanhassa S80:ssä oli penkit mielestäni paremmat, kuin tässä uudemmassa.

        Mersuakaan en nyt välttämättä aina ihan pappamaiseksikaan sanoisi w211 korisestä lähtien jo mielestäni ihan mukiinmenevä, varsinkin avantgardena...


    • köyhäpoika

      Näinhän se on
      "Jos rahat ei riitä saksalaiseen , niin osta japsi"
      Ittellä japsi,mut kyl audi 80n oli hyvä auto.

    • ladaforever

      sulle sopivim lienee lada

    • vcfr678i9okjhgfgh

      Makuasioita ihan täysin. Kunhan on harmaa.

      • Nakki 11

        tylsyyden maksimointi?


    • Apea333

      Itse ottaisin noista vaihtoehdoista ehdottomasti Audi A6:n. Mieluiten vielä quattrona. Laadukas perheauto. Hienoin mielestäni noista vaihtoehdoista.

    • gasfd

      Kyllähän mersu on aina mersu vaikka voissa paistais...Mersun laatu ja ajotuntuma on ylivoimainen, kuten myös laadun tuntu. Audi ja bemari ovat myös hyviä ajattavia, muttei yhtäå kestäviä kuin mersu.

    • premium teeskentelee

      Jos ostaisit auton etkä premium merkkistä. Naurattaa tollainen teeskentely. Osta volvo ecodrive 1.6 d se on järki peli ei heikkouksia. Automaatin jätät pois.
      Volvo on jytky peli ja pääsee eroon helpolla. Isokoneisia ei osta enää kukaan ne on heikoille ihmisille enää ja pikku kulutuksinen iso volvo on kaikilla maksuilla paras ostos vakuutus,verot,kulutus ja vaihtoarvo huippua ei muilla asiaa noihin arvoihin ,tarkatsa ja totea asiani oikeaksi.

      • vai että 1,6 nuhis?

        heh, vai että pitäisi Volvossa valita 1,6 diisseli, driv e? Johan sille kylän koiratkin nauraa! Kyllä isoon imagoautoon kuuluu iso kone keulalle, se on yksi osa ideaa. Jos nuhapumppidieselillä jää corollamiehen jalkoihin niin häväistys olisi itselleni niin suuri että en ilkeäisi enää katsoa peiliin.

        Vollen diesel on oltava vähintään 2,4 d, mieluiten D5. ja bensasta T5/T6.


    • Laatua.

      Jos oikeasti olet ostamassa premium luokan autoa,silloin kannattaa unohtaa volvot ja kaikki japsivehkeet. Mercedes,Audi A8,Jaguar;Bentley siinä on joitain premium luokan automerkkejä. Taviksille sopivia merkkejä löytyy sitten hyndailta,toyotalta,volvolta,Kialta VW,skoda ym.

    • dfadfadf

      Mikä on premium? Mulla on ikää yli 40 v ja vieläkään en ole ymmärtänyt tätä premium hössötystä.

      Osta auto joka tuntuu sopivalta itsellesi, niin tiloiltaan, tuntumaltaan kuin fiilikseltään. Jätä premium hössötykset autoliikeen myyjälle, ei siitä kannata maksaa yhtään ylimääräistä.

      • 9ikjnhy6754ewasqyjkm

        Se on näitä henkimaailman juttuja jolla höynäytetään niitä joilla on heikko itsetunto ja sitä pitää pönkittää autolla. Eihän normaali ihminen kysy muilta, että minkähän auton tässä ostaisi. Testituloksia on aivan riittävästi.


      • yryr5yr5gy5r

        Premium on ulkomaisista autolehdistä poimittu, jonkun elämäänsä kyllästyneen Tuulilasin toimittajan suomen kieleen lanseeraama sana, jota käytettyjen Bemarien ostajat tulkitsevat, milloin mitenkin itselle sattuu sopimaan.

        Samaa ilmaa mitä muinaisissa tupakkamainoksissa, kuten joku tuolla ylempänä sanoikin. Sanana on jo kärsinyt melkoista inflaatiota. Käykääpä Saksassa joskus tavallisessa supermarketissa. Premiumia hyllyt täynnä makaroneista ja aamiaismuroista lähtien. Suomessakin Lapin Kultaa mainostetaan "Premium Lagerina" vaikka tekele ei saksalaiselle kelpaisi edes korjaussarjaksi.


    • hujusen pieru

      Audi ja bemu nykyään liian teinipellejen(monesti kuskit iältään jopa nelikymppisiä, mutta silti teinejä) merkkejä. Itse valitsisin mersun ja Volvon väliltä, mersu kiinnostaisi enemmän.

    • cdiman

      mersu lienee noista paras vaihtoehto.tilava,taloudellinen(cdi), hyvä ajaa,turvallinen,komea ulkonäkö,ja noista lienee kestävin.ja tuon ikäinenhän on jo facelift eli v keulainen.avatgarde varustus kannattaa valita ja ihan tuo 220cdi on 170/hp400nm luvuilla normaali ihmiselle riittävä.
      itellä jo toinen w211 menossa ja oikein tyyväinen olen ollut.ei noista vaihtoehdoista varmaan mikään huono ole,tosin audia ja volvoa voisi vertailla keskenään ja bemu ja mese on kuitenkin hieman enemmän oikeita laatuautoja.

      • oiur45678ujhgfdfgh

        Onko sillä taloudellisuudella oikeasti merkitystä, jos ostaa Mersun? Tuntuu vaan melko erikoiselta perusteelta. Voihan se kyllä kääntyä Mersun voitoksi, jos sillä ajaa 2 miljoonaa kilometriä.


      • cdiman
        oiur45678ujhgfdfgh kirjoitti:

        Onko sillä taloudellisuudella oikeasti merkitystä, jos ostaa Mersun? Tuntuu vaan melko erikoiselta perusteelta. Voihan se kyllä kääntyä Mersun voitoksi, jos sillä ajaa 2 miljoonaa kilometriä.

        no eihän sillä nyt suurta merkitystä ole,mutta etu se on pienikin etu.


    • Yksi mielipide

      SAAB 95 Aero farkku Ruotsista tuotuna. Koneeksi nelos turbo bensakone, koska kutos koneet ovat Holdenin tuotantoa. Premium autossa ei ole koskaan dieseliä!

      http://www.blocket.se/alvsborg/Saab_9_5_2_3T_Aero_SC_32177682.htm?ca=15&w=2&last=1

      Tuon kaltainen olisi siis oma valintani, jos hankkisin farkkua juuri nyt. SAAB ja Volvo kannattaa hakea Ruotsin länsirannikolta, koska Tukholman seudulla vienti Suomeen on diskontattu hintoihin.

      Muuten noista V70 nelivetoisena ja E-sarjalainen mersu ovat ihan hyviä vaihtoehtoja. Mersusta kannattaa katsoa nuo mallien vaihdot todella tarkkaan!!! En ole Mersu-mies, joten en muista ulkoa, mikä välimalli on todella huonossa huudossa. Duunikaveri toi juuri tuollaisen Eemelin itse Saksasta ja säästi melkein kympin!

      Audi ei ole oikein laadussa pärjännyt. VAG:n tuotteista kyseeseen tulisi itseasiassa Škodan Superb, mutta se ei taida olla juuri sitä mitä haet. BMW:llä on tässä haasteena, ettei seiskasta ole farkkua, joten sekin jää pois laskuista.

      • Johan oli kommentti!

        "Premium autossa ei ole koskaan dieseliä!"

        Aha, no minun mielestäni premium-autossa ei ole koskaan bensakonetta. Niih.


      • preemi autoilija

        kyllä se niin on että nykyään premuim autossa on tehokas diesel kone,eikä laiska bensa.


      • cnxfmcdgm

        "SAAB 95 Aero farkku"
        Sellainen oli Team Ahmalla.


    • Se muu premium SWE

      Mitähän mahdat autossa arvostaa? Ajettavuus, mukavuus, toiminnallisuus... Mielestäni Audi tai BMW olisi oma valinta. M-B & Volvo ovat hiukan huonompia ajettavuuden ja ominaisuuksien puolesta.

    • mesemies-

      No tähän vaan semmonen pikku kommentti että AUDI EI EDELLEENKÄÄN ole PREMIUM merkki. Ja sen huomaa kaikesta, kuten siitä että katso nettiautoa ja ihmettele miten paljon siellä on vikasia myytävänä TAI niihin on jo vaihdettu moottori tai vaihdeloota ennenkuin 200tkm on edes täynnä! Pikkusen sama juttu Bemarissa, ei yhtä paha mutta vikasia paljo myynnissä.
      Taas VOLVO ja MERSU, jotka on aina olleet laatuautoja, niissä ei edelleenkään ole niitä myynnissä joihin olis pitäny moottori vaihtaa noissa kilsoissa.
      Voi vetää jotain johtopäätöstä?

      • Jotain tiedän4

        Voi voi, nettiauton vilkasulla et kyllä tiedä mitään ns. premium-merkeistä. E-mese on ihan hyvä w211 korisesta lähtien, jollaisella olen itsekin ajellut 220cdi-koneella. Mutta enpä todellakaan sen paremmaksi katsoisi kuin nykyistä A6 3.0tdi quattroa.

        Volvoihin, jos mihin vaihdellaan kyllä laatikoita aika urakalla. Ovat olleet välillä jopa niin huonoja, että taksaritkin on vaihdatelleet myyjän/maahantuojan piikkiin "hissukseen" reilusti alle 200tkm ajetuissa ja minnekkään ei ole laitettu edes merkintää, koska ei ymmärrettävästi ole haluttu asiasta ääntä pitää. Lisäksi ominaisuuksiltaan kaikin puolin Volvon laatikko noista huonoin, kuten jo aiemmin kerroinkin. Myöskään koneen vaihdot ei ole yhtään sen vieraampia, kuin mihinkään muuhunkaan merkkiin. Ei silti omassa S80:ssä olin ihan suht tyytyväinen muuhun, paitsi juuri tuohon laatikkoon ja kulutukseen. Volvo on vasta ihan uusimmissa koneissaan alkanut päästä kulutuksessa muiden tasolle.

        E-mese on kyllä ihan parhaimmistoa, mutta jottei pelkästään hyvää sieltäkin, niin onpa suht surullisen kuuluisia nuo sähköiset jarruyksikön ongelmat (ei halpa) laatikkoöljyt ja jäähdytinnesteet tais alkupään (w211) malleissa mennä iloisesti sekaisin (ei todellakaan halpaa) ruostuminen jne.

        Että kyllä kaikissa jotain löytyy, kuten sanoin merkit on ihan hyvät noista vaan valkkaamaan se itselle sopiva ja nimenomaan hyvin pidetty ja huollettu yksilö.


    • rslaata

      mene kauppaan ja osta, mitä täällä kyselee.

    • muslimiiiiiiii

      osta lada

      • OsA Bin OSsi

        HAISTA SINÄ KÄKKÄRÄÄ PERSE!!!!


    • rami_kooo

      Ei täältä helpolla asiallista vastausta saa. Kaikki "löytää" jonkun tilaston nostaakseen omaa merkkiä. Itse omistan 2.5tdi Audi A4 quattron, ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Kone on uudempaa sarjaa jossa nokka-akselivikoja ei enää ole, niinkuin aiemmissa. Käsittääkseni ongelma on korjattu 2002 loppupuolella, eli sen jälkeen valmistetut 2.5tdi:t ovat turvallisia. Muista merkeistä en osaa kokemusperäistä kommenttia antaa. Appiukolla on "väyrysmersu" ja se kukkii kuin 70-luvun japsit. Todella ruosteherkkä mersu pilasi maineensa tuohon aikaan ruosteherkkyydellään. Asia lienee myöhemmin parannettu. Volvoa en laskisi ihan samaan kastiin saksalaisten kanssa, mutta samalla rahalla saat uudemman kuin saksalaisista. Talviautona Audi quattro pesee nuo kaikki, myös Volvon nelivedon mennen tullen. Johtuen erilaisesta nelivetotekniikasta. Audissa on "oikea" torsen-neliveto. Volvossa joku visko tai haldex-tyyppinen ajoittain takapyörillä avustava neliveto. Toki jatkuva neliveto näkyy myös kulutuksessa. Bemarista en osaa sanoa mitää asiallista suuntaan enkä toiseen. Mutta henkilökohtaisesti miettisin Audin ja Volvon välillä. Itse ajan noin 45000 km vuodessa ja toinen audi peräkkäin nyt alla. Edelliseen tuli mittariin 380 000 kun myin. Kone oli hyvässä kunnossa vielä noilla kilometreillä. laatikko toimi virheettömästi ulkoisesti pysyi siistinä ja laadukkaan oloisen loppuun asti.

      Katsokaapa linkki eri nelivetoautojen eroista:
      http://www.youtube.com/watch?v=EyKstZ6a5ag

    • _Hondamies_

      Miksi rajoittua tuollaisiin ns. premiumeihin kun voit ostaa tyylikkään ja modernin japanilaisen, Honda Accordin.

      Tosin, jos uitat saksasta, mikä tahansa kunnossa oleva mainitsemistasi merkeistä on aivan ok. Kunto ja ennenkaikkea kilometrien vähäisyys ratkaisee, varsinkin bemareissa. Saksassa Honda on suhteellisesti kallis, kuten tietysti kaikki japskimerkit. Mutta laadustahan joutuu usein maksamaan.

      Lexus tietysti olisi premiumeista ylivoimaisin - ei vähiten laadultaan, mutta farkkuja ao merkillä on laihanlaisesti - ei ole oikein pohjoisen oloihin suunniteltu. Täällä kun vedetään koko kartanoa mukana. Tietenkin RX:ää voi harkita?

    • Voi huhhuh

      Anteeksi mutta yksikään mainitsemistasi autoista ei ole Premium luokan auto vaan aivan arjen harmaita ajokkeja. Mainitsemasi autot painivat ranskalaisten ja japsien kanssa samassa sarjassa ja niitä verrataan ominaiksuuksiltaan toisiinsa.

      Premium ylittää kaikki tavallisen kansan autot ja merkillä on imagoa. Eli auto on kestävydeessä varustelussa yms. kaikilla osa-alueilla tavallisen auton yläpuolella.

      Ranskalainen voi kurvata vierelle paremalla varustelutasolla ja tehokkaammalla koneella niin premiumisi menee jo siinä.

      Infinit, Jaguar, Rolls Royce, Maybach jne. ovat jo Premiumia.

      • 8765edfghjknbvc

        Jaguar on autokorjaajan unelma, että se siitä preemiumista.


      • Hoh-hoijaa...

        Aina löytyy näitä vastaväittäjiä. Sinä voit tietysti olla henkilökohtaisesti mitä mieltä tahansa, mutta YLEISESTI premiumilla tarkoitetaan luokassaan kallista ja siksi statusarvoa omaavaa autoa, eli juuri nuo Volvot, Audit, Mersut ja Bemarit (muun muassa) ovat premiumia. Ja huom! Siis luokassaan kallis, eli vaikka esim. Audi A1 maksaa vain saman verran kuin vaikkapa Mazda6, niin Audi on silti premiumia ja Mazda ei.

        Mainitsemasi Rolls Roycet, Bentleyt ja Maybachit ovat loistoautoja - samoin kuin urheellisemmat pelit tyyliin Lamborghini tai Ferrari.


      • öhöhöhöhööhö
        8765edfghjknbvc kirjoitti:

        Jaguar on autokorjaajan unelma, että se siitä preemiumista.

        jaguaarit ja rolssit ym ovat kaikki autokorjaajan unelmia, ei niillä korjaajat ajele.
        eh eh


      • me se
        öhöhöhöhööhö kirjoitti:

        jaguaarit ja rolssit ym ovat kaikki autokorjaajan unelmia, ei niillä korjaajat ajele.
        eh eh

        Itse asiassa Jaguar on voittanut laatuvertailussa viimeisen kymmenen vuoden aikana Lexuksenkin kaksi kertaa, vaikka korjauskustannukset tuskin noiden autojen omistajia edes kiinnostavat.
        Jos autot kiinnostaa kannattaa ottaa selvää, eikä puhua paskaa.
        http://www.msnbc.msn.com/id/29771188/ns/business-autos/


    • Kake.
    • Automies2011

      Keskustelun aloittaja kirjoitti:

      Olen hankkimassa itselleni laatu premium autoa. Haussa on n. 2,5 litran diisselikoneella oleva isompi farkku vuosimallia 2007-2010.
      Vaihtoehtoja on Audi A6, Volvo V70, Bmw 525 tai E-mallin mersu.
      Varusteena pitää olla automaattilaatikko, nahkasisustus ja webasto.
      Minkä noista laatupeleistä valitsisitte ja miksi, antakaa vinkkejä ?

      Vastaukseni:

      Minulla on ollut/on nuo kaikki ja sanoisin seuraavaa:

      Volvo on vähän ahdas, mutta etuvetoinen ja miellyttävä. Ajoittain "koliseva" jousitus ja pienehkö tavaratila. Moottori ehkä hieman meluisa, mutta miellyttävällä 5-sylinterisellä tavalla. Automaatti, webasto ja nahkaverhous = Kaikki ok laadullisesti ja toiminnallisesti.

      • Automies 2011

        Minnehän loppuviesti katosi?

        No pitkän(tosin alle 5000 merkin vastauksen lopuksi suosittelin nelivetoista Audia, mersua tai BMW:tä tässä järjestyksessä. Audi on janoisin, muuta about saman verran kuluttavia.


      • ---
        Automies 2011 kirjoitti:

        Minnehän loppuviesti katosi?

        No pitkän(tosin alle 5000 merkin vastauksen lopuksi suosittelin nelivetoista Audia, mersua tai BMW:tä tässä järjestyksessä. Audi on janoisin, muuta about saman verran kuluttavia.

        BMW Laadukkain mutta takaveto vie talvikäytössä hieman pisteitä.


      • Silmät käteen

        Volvo ei ole premium ollut koskaan missään muualla kuin Suomessa. Ettekö te katsoneet sitä Volvo-dokumenttia, missä Volvon työntekijät haukkuivat auton Fordiksi.


    • myrmyr

      Jos haluat ajomukavuutta, luotettavuutta ja sulla ei ole aikaa/varaa seisottaa autoa pajalla jatkuvasti, valinta on tietenkin Mersu. Meillä on parikin Mersua taloudessa, toinen E-sarjalainen turbodiesel automaattilootalla (ja nahkasisustus webasto). On kaikenlisäksi yllättävän vähäruokainen kun ajelee matka-ajot vakkarilla (n. 5l/100km) ja toisaalta lähtee kun polkasee kaasua kevyesti. Sitten vielä Mersun muotoilu on tyylikästä ja auto säilyttää arvonsa kaikkein parhaiten. Dieselimersuilla muuten ajetaan miljoona km ihan kevyesti, kone kestää.

    • Poikkea massasta

      Vai että oikein laatu reemium :D Salli minun nauraa. Osta hyvä mies Jaguar ennemmin kuin tuollainen köyhän miehen "premium". Tai tai edes Lexus.

      Noi audit ja bimmerit on jo niin nähty. Joka toinen auto kun tulee vastaan ni on joko audi tai bimmeri. Varsinaisia kansanautoja nykyään.

    • joo-o joo-o

      hahh hahh.. sallikaa mun nauraa mutta miettikää ihmiset mitä täällä kirjoittelette..
      käy kokeileen kaikkia autoja ja tee päätökses rauhassa sen jälkeen..

    • Vain uusi on ok

      Jos ostat käytettyä niin ei voi puhua mistään laatu autosta.
      Kysele sitten kun saat rahaa uuteen .

      • näin.

        on. Uutena laatuauto, mutta 50000-100000 km ajettuna täysi paska.


      • LEFT SPEAKER

        Juuri näin


    • ldsjff948hfc

      Ehdottomasti ottaisin A6, mutta miettien vielä moottorivaihtoehtoja sen kohdalla.
      Komea ikkunalinja ja on tilaakin jokaiseen käyttöön.

    • itellä paras auto el

      jos HYVÄÄ AUTOA ETSIT NIIN OSTA HONDA
      volvo on skoda audi on skoda mersu on romu
      hondassa ei vikoja ja on laatua nätti ku söpönainen.

      • hondalta.

        ei löydy riittävän hyvää konetta tuohon 2.5 litran diisseli osastoon.


      • Premium'
        hondalta. kirjoitti:

        ei löydy riittävän hyvää konetta tuohon 2.5 litran diisseli osastoon.

        Toyota Avensis Premium lienee kans kova haastaja jos pitää olla Premium luokkaa:).


      • Lexus_LS
        Premium' kirjoitti:

        Toyota Avensis Premium lienee kans kova haastaja jos pitää olla Premium luokkaa:).

        Nythän vitsin pukkasit, Avensis ja premium samassa lauseessa.

        No, kaikilla meillä on rajoitteemme


    • bouyeeuuee-what

      Riippuu tyylistä
      Audi on sellainen 40 - 60 vuotiaiden nuorekas auto. Volvo on ... konservatiivinen, kultainen noutaja poika 6v tyttö 9v rivari 107 m2 mökki vaimo zumbaa, BMW on ikinuori ja varma valinta, ei huono, mersu on yli 60 v koservatiivien ja 30 - 40 vuotiaiden hyväksytty valinta. Audit on jo kyllä menneen talven lumia, ihan tyyliltäänkin.

      • meikäläinen tässä

        "Audit on jo kyllä menneen talven lumia, ihan tyyliltäänkin. "

        - niinkö tosiaan?

        Oletko tsekannut uuden A6?
        Siinä on meinaan tyylikäs ja kaikinpuolin upea peli!


      • Näin ne...

        ... mainosmiehet saavat luotua mielikuvia. Mitäpä jos koeajaisit itse kys. autot ja vasta sen jälkeen ottaisit huomioon imagopuolen. En sano, etteikö BMW olisi hyvä auto, mutta naurattaa vaan nämä imagolla ajavat, jotka jättävät esim. Mersun ostamatta ihan vain sen vuoksi, ettei kukaan luule konservatiisiveksi papparaiseksi/mummeliksi. Kai sinäkin nyt sen verran tajuat, että autonvalmistajilla on omat intressinsä imagoa luodessa, eli Volvolle, Mersulle ja Audille kelpaa varmasti, että heidän autonsa mielletään 40-60 vuotiaiden menopeleiksi, sillä sattuneesta syystä juuri tuolla ikäryhmällä on eniten pätäkkää käytettävissä auton ostoon.


      • Kaiken ajanut

        Kylläpä olet antaunut täysin rinnoin markkinavoimien vietäväksi:)

        Itse ajattelin samoin.. Rehtinä työmiehenä (normipalkkaisena) olin vuosikausia ajellut mm. Hondalla, Saabilla ja Mazdalla.

        Olin kyllä tyytyväinen autoihini, mutta suht intohimoisena automiehenä toki haaveilin aina omistavani jonain päivänä oikein "kunnon" auton, Mersun, Audin yms..

        Yllättäen (perinnön ansiosta) taloudellinen tilanteeni muuttui positiiviseen suuntaan ja koska asunto oli jo melkein maksettu (huom, ei mikään läävä) ja mukava kesänviettopaikka löytyi jo ennestään, rohkenin toteuttaa haaveeni ja sijoittaa hieman runsaammin rahaa seuraavaan autohankintaani..

        Hankin unelmieni auton, upouuden ison, farmarikorisen 4matic Mersun V6-koneella. Ja tuntuihan se jonkin aikaa hienolta verrattuna aikaisempiin autoihini. Mutta yllättävän nopeasti siihenkin turtui, lisäksi alkoi huomaamaan myös niitä huonoja ominaisuuksia, mm. heikohkon suuntavakavuuden matka-ajossa, polttoainekin maistui mukavasti yms.. Kun lisäksi 2-vuotiaana noin 75000 km ajettuna alkoi ilmestyä kaikenlaisia "haamuvikoja" sekä jonkin verran myös ihan kolinoita yms. päädyin vaihtamaan merkkiä. Olinhan luultavasti vain saanut ns. maanantaikappaleen.

        Hankin Bemarin 530xd farmarin, kyllä tämäkin alkuun ihastutti ajettavuudellaan, ihan eri luokkaa kuin Mersuni. Kuitenkin 3 vuoden aikana jätti kerran tien päälle ja noin 100 000 km ajettuna alkoi palikkaa menemään oikein urakalla vaihtoon, päädyin oikein korjaamokierteeseen.

        Tässä vaiheessa heräsin todellisuuteen.. Hankin uuden Honda Accordin farmarina ja nyt olen ajanut sillä kohta 175 000km ja lähes ongelmitta. Onhan se vähän laiskempi kuin nuo kaksi edellistä, eikä omaa samaa "mielikuva-glamouria", mutta on taas tarjonnut huomattavasti huolettomampia kilometrejä, huomattavasti edullisempaan hintaan, eikä ainakaan ajo-ominaisuuksissa nyt loppujen lopuksi mitään dramaattista eroakaan ole..

        Näin jälkikäteen tunnen menneeni ns. halpaan, päätyneeni markkinamiesten vedätettäväksi, mutta toisaalta, ainahan elämässä pitää oppirahoja maksella, niin myös tässä tapauksessani.


      • ja lehmät lentävät
        Kaiken ajanut kirjoitti:

        Kylläpä olet antaunut täysin rinnoin markkinavoimien vietäväksi:)

        Itse ajattelin samoin.. Rehtinä työmiehenä (normipalkkaisena) olin vuosikausia ajellut mm. Hondalla, Saabilla ja Mazdalla.

        Olin kyllä tyytyväinen autoihini, mutta suht intohimoisena automiehenä toki haaveilin aina omistavani jonain päivänä oikein "kunnon" auton, Mersun, Audin yms..

        Yllättäen (perinnön ansiosta) taloudellinen tilanteeni muuttui positiiviseen suuntaan ja koska asunto oli jo melkein maksettu (huom, ei mikään läävä) ja mukava kesänviettopaikka löytyi jo ennestään, rohkenin toteuttaa haaveeni ja sijoittaa hieman runsaammin rahaa seuraavaan autohankintaani..

        Hankin unelmieni auton, upouuden ison, farmarikorisen 4matic Mersun V6-koneella. Ja tuntuihan se jonkin aikaa hienolta verrattuna aikaisempiin autoihini. Mutta yllättävän nopeasti siihenkin turtui, lisäksi alkoi huomaamaan myös niitä huonoja ominaisuuksia, mm. heikohkon suuntavakavuuden matka-ajossa, polttoainekin maistui mukavasti yms.. Kun lisäksi 2-vuotiaana noin 75000 km ajettuna alkoi ilmestyä kaikenlaisia "haamuvikoja" sekä jonkin verran myös ihan kolinoita yms. päädyin vaihtamaan merkkiä. Olinhan luultavasti vain saanut ns. maanantaikappaleen.

        Hankin Bemarin 530xd farmarin, kyllä tämäkin alkuun ihastutti ajettavuudellaan, ihan eri luokkaa kuin Mersuni. Kuitenkin 3 vuoden aikana jätti kerran tien päälle ja noin 100 000 km ajettuna alkoi palikkaa menemään oikein urakalla vaihtoon, päädyin oikein korjaamokierteeseen.

        Tässä vaiheessa heräsin todellisuuteen.. Hankin uuden Honda Accordin farmarina ja nyt olen ajanut sillä kohta 175 000km ja lähes ongelmitta. Onhan se vähän laiskempi kuin nuo kaksi edellistä, eikä omaa samaa "mielikuva-glamouria", mutta on taas tarjonnut huomattavasti huolettomampia kilometrejä, huomattavasti edullisempaan hintaan, eikä ainakaan ajo-ominaisuuksissa nyt loppujen lopuksi mitään dramaattista eroakaan ole..

        Näin jälkikäteen tunnen menneeni ns. halpaan, päätyneeni markkinamiesten vedätettäväksi, mutta toisaalta, ainahan elämässä pitää oppirahoja maksella, niin myös tässä tapauksessani.

        hehhhh, tätä kirjoitus ei usko kukaan, uskot edes itse?

        Vaihdoit siis muka 530xd Accordiin?
        Kuka selväjärkinen edes mietti tuollaista,aidosti.

        Minä sanon että tuo koko juttu on täyttä bull shittiä


      • WECTOR W 12
        Kaiken ajanut kirjoitti:

        Kylläpä olet antaunut täysin rinnoin markkinavoimien vietäväksi:)

        Itse ajattelin samoin.. Rehtinä työmiehenä (normipalkkaisena) olin vuosikausia ajellut mm. Hondalla, Saabilla ja Mazdalla.

        Olin kyllä tyytyväinen autoihini, mutta suht intohimoisena automiehenä toki haaveilin aina omistavani jonain päivänä oikein "kunnon" auton, Mersun, Audin yms..

        Yllättäen (perinnön ansiosta) taloudellinen tilanteeni muuttui positiiviseen suuntaan ja koska asunto oli jo melkein maksettu (huom, ei mikään läävä) ja mukava kesänviettopaikka löytyi jo ennestään, rohkenin toteuttaa haaveeni ja sijoittaa hieman runsaammin rahaa seuraavaan autohankintaani..

        Hankin unelmieni auton, upouuden ison, farmarikorisen 4matic Mersun V6-koneella. Ja tuntuihan se jonkin aikaa hienolta verrattuna aikaisempiin autoihini. Mutta yllättävän nopeasti siihenkin turtui, lisäksi alkoi huomaamaan myös niitä huonoja ominaisuuksia, mm. heikohkon suuntavakavuuden matka-ajossa, polttoainekin maistui mukavasti yms.. Kun lisäksi 2-vuotiaana noin 75000 km ajettuna alkoi ilmestyä kaikenlaisia "haamuvikoja" sekä jonkin verran myös ihan kolinoita yms. päädyin vaihtamaan merkkiä. Olinhan luultavasti vain saanut ns. maanantaikappaleen.

        Hankin Bemarin 530xd farmarin, kyllä tämäkin alkuun ihastutti ajettavuudellaan, ihan eri luokkaa kuin Mersuni. Kuitenkin 3 vuoden aikana jätti kerran tien päälle ja noin 100 000 km ajettuna alkoi palikkaa menemään oikein urakalla vaihtoon, päädyin oikein korjaamokierteeseen.

        Tässä vaiheessa heräsin todellisuuteen.. Hankin uuden Honda Accordin farmarina ja nyt olen ajanut sillä kohta 175 000km ja lähes ongelmitta. Onhan se vähän laiskempi kuin nuo kaksi edellistä, eikä omaa samaa "mielikuva-glamouria", mutta on taas tarjonnut huomattavasti huolettomampia kilometrejä, huomattavasti edullisempaan hintaan, eikä ainakaan ajo-ominaisuuksissa nyt loppujen lopuksi mitään dramaattista eroakaan ole..

        Näin jälkikäteen tunnen menneeni ns. halpaan, päätyneeni markkinamiesten vedätettäväksi, mutta toisaalta, ainahan elämässä pitää oppirahoja maksella, niin myös tässä tapauksessani.

        175000 kilomeetriä samalla autolla nyt täytyy ottaa hattu päästä ja todeta että WAU MIKÄ RAHAMIES


      • Kaiken ajanut
        ja lehmät lentävät kirjoitti:

        hehhhh, tätä kirjoitus ei usko kukaan, uskot edes itse?

        Vaihdoit siis muka 530xd Accordiin?
        Kuka selväjärkinen edes mietti tuollaista,aidosti.

        Minä sanon että tuo koko juttu on täyttä bull shittiä

        Minulle on poika kuule aivan mitä mieltä sinä olet muunnettuine totuuksinesi. Itse tiedän miten asia on ja kerroin sen täällä. Ei ole aikaa eikä halua uupas eipäs -väittelyille


    • the jag
    • jokerit jyrää jee je

      Kärppien MESTARUUTTA asennetaan... Odota
      █░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ 1,2%/100%
      ERROR ERROR ERROR. jokeri virus havaittu. Tietokonetta sammutetaan...
      Lisää tämä seinällesi jos uskot kärppien seuraavan mestaruuden tulevan vuonna 634536567, jokereiden ängetessä joka kerta eteen!!! ♥

    • tyhmäsaapas

      Unohda hyvä mies tuo auton osto,jollet itse osaa sopivaa ITSELLE ostaa,kun tuskin sitä muillekkaan olet ostamassa

      • mjuhbgfdc8

        Juuri näin. Kas kun ei kysy, että ottaisiko akan vai alkaisiko homoksi? Huutoäänestyksissä pitävät kovinta ääntä idiootit.


    • mmm5007vvv

      Taksiautoilijana sanoisin ,jos minulta kysyttäisiin ,minkä premium luokan auton huolisisin omaan siviili ajooni,niin ilman muuta auto olisi Volvo V70 ,sillä taksissa minlla on oluut audia ,mersua,nissanin maxima ja sitten volvoja,kaikkein mukavin on volvon V70 malli,tila ei lopu ja konttikaan ei kolise lainkaan,entinen oli vlvon S80,mutta mukavuus-syiden takia ostaisin sen V70,sitten ,audin,mersun jne.

    • X

      E-Mersu tai halvempana Volvo on minun suositukseni, Volvoa et kadu ja Mersu on aidosti hyva. Joitakin minun kulkineitani voi katsella linkista. http://mattiviikate.blogspot.com/

    • Ervin won Rauhfwelt

      Laatua vai premiumia? A-katsastuksen vikalistojen mukaan luettelemasi merkit on huonolaatuisia. Kusella noillakin voi käydä muttei kovin kaukana. Lada 110 ja Samara menestyi niitten listalla huomattavasti paremmin, mitä vanhempi niin sitä korkeammalla listalla, 12 vuotiaissa taisi olla kymmenen parhaan tuntumassa. Noi luettelemasi merkin aivan kauheita romuja, pahin Mersu muttei BMW:n kaukana ollut, häntäpäästä. Ladaan vähän laittaa Tiimarin teippiä ja koristetta kojelautaan niin johan tuli kiiltoa, ja maantiellähän se kulkee suorempaan luonnostaan. On nimittäin kokemusta kaikista. Ja todennäköisesti ruostettakin vähemmän, Ladoissa oli ruostesuojaus, sakemanneissa muovit pohjassa ettei ruosteet näy. No Vehohan kyllä paniikissa joitain suojaili muttei harmaatuontiautoja. Semmoinen on tuo premiumilaatu, nykyisin.

    • Audi_VW_Skoda

      Suosittelen Audia A4-A6, VW-Passattia, tai Skoda Superbia
      Näistä kaikista malleista löytyy tehokkaat ja taloudelliset ja nykyaikaiset
      moottorit ja hyvät vaihteistot. Ja tilaa löytyy. Eräs tuttavani joka on ollut autoliikkeessä
      töissä väitti että Volkswagenin moottorit ovat vanhanaikaisia, mutta luin Tekniikan maailmasta, että ei pidä paikkaansa. Jokaiselle löytyy sopivan hintainen, jolla voi varustepaketeilla rakentaa mieleisensä premium-luokan auton.

    • merVOLsuVO

      iltalehden juuri julkaiseman katsastusraportin perusteella, merusun e-sarjan hylkäys prosentti on ollut suurempi kuin monen volvo (s60, s80, v70) ja kun vertaa kesimääräistä kilomerimäärää ei sekään mersussa ole ollut huiman suurella erolla esim. volvo s80. tottahan niitä 600 000km ajettuja -11vm esaria varmasti löytyy, muitta perus periaate on se että nykyiset sähkölaitteet yms. usein auton alkuvuosina vaatii erityisen paljon huolto, omakohtainen mielipide on että, esim volvo v70 on ajomukavuudeltaan parempi kuin e.sarja ja bemari vaikka auto onkin etuveto. se että paljon puhutaan volvon vika-alttiudesta ei ole sen suurempi kuin muilla nyky autoilla. jos haluaa todellisen laatuauton, tinkii hieman ulkonäöstä yms. ja ostaa 90-luvun mersun tai volvon. itse en ole sen koomin kummankaa merkin puolestapuhuja, mutta moolemmat autot kyllä löytyy pihasta, toiselle on kuitenki vaikea hankkia autoa, suositella kyllä voi.... loppujen lopuksi sinun itsesi tätyy vertailla eri merkit teknillisesti ym. ja testata jolloin itse tiedät mikä tuntui parhaalta. se on ihan sama mitä muut sanoo, jos itse on tyytyväinen hankintaan

    • passatpassat

      Osta kunnon VW Passat.

      Rumat ne vaatteilla koreilee ja heikolla itsetunnolla oleva luulee pönkittävänsä sitä niin sanotulla premium autolla.

      Normaalit ja terveellä järjellä liikenteessä olevat ajavat perus autolla. Ja Passat on kaikin puolin kopakka peli, tilaa riittää ja löytyy moottoreita sekä bensa että diesel puolella jotka täyttävät mahdollisesti urheilullisen ajotyylinkin.

      • Pstä

        Ja kunnon köysi et saa sen paskatin hinattua pois tieltä!Kaveri sai tarpeekseen 7 kerran jälkeen ja auto oli huollettu asianmukasesti,alle 200tkm laukes sitten koko kone.


      • LITTLE RIISSELI

        Maanteiden suurin syöpä on passatkuskit ei voi puhua normaalista tai terveestä järjestä .ÄÄLIÖITÄ KOKO SAKKI


    • hahahahhahahahahha

      http://eva01.statkal.fi/plus/attach/20100211/A-Katsastus_vikatilasto_2009.pdf

      MALLI- JA MERKKIKOHTAISET HYLKÄÄMISEEN JOHTANEET SYYT
      Lähde: A-Katsastus -konsernissa 1.1. - 31.12.2009 suoritetut henkilöautojen määräaikaiskatsastukset
      Ryhmä: 3 vuotta vanhat henkilöautot (otettu käyttöön 2006)

      Audi A6 oli noista sun vaihto ehdoista VASTA sijalla 25!!!

      Ja ennen kovia pakkasia kannattaa ottaa hinaus firmojen ja taksin numero ylös että pääsee liikenteeseen.

    • intivitualiisti

      Eniten autoa rahoillesi saat kun ostat Volvon, tai ulkopuolelta listasi Saab9-5

    • Premium?

      Volvo ei ainakaan Saksassa ole samassa luokassa noiden muiden kanssa, eli sen nyt ainakin voi heti tiputtaa pois. Mondeo koreammissa kuorissa.

      • Lego_palikka

        Ai kuinka niin koreammissa?


    • GOLF4motion

      Audi:
      -nelivetoja paljon tarjolla (jos nelikko miellyttää)
      -3.0tdi kone mahtava vääntöinen/kulkuinen, tosin itse ajoin a4 jossa tämä mylly.
      -taitaa olla jakopää ketjulla tässä kolme litraisessa?

      Volvo:
      -En paljon ajanut, kahta kokeillut.
      -sedän v70 (vm tosin -05) automaattilaatikko teki tenän, remontin hinta 5000€.
      -alustaltaan tönkömpi kuin muut, jotenkin silti keinu..
      -jakopäästä en ole varma..
      -etuveto, rattimiehet eivät tykkää.

      Mersu:
      -ajaa oikein huollettuna helposti puoli miljoonaa.
      -Jakopää tietty ketjulla.
      -Maailma tarvitsee esikuvia. ;)
      -E-sarjan alustasta en osaa sanoa mitää, olen ajanut vain ceellä.
      -varusteisiin kannattaa kiinnittää huomiota, lisävarustelista on kuin nälkävuosi.

      BMW:
      -jos lapsettaa, virityspotentiaalia kivasti.
      -ketjukone
      -imusarjoissa vikoja, myöskin venttiileissä ollut häiriöitä.
      -mahtava ajaa, hiljainen, tehokas. Suht taloudellinen koneisiin nähden.
      -lisävarustelista vielä pidempi kuin mesellä.

      Nämä kommentit perustuu omiin kokemuksiin/mielipiteisiin ja kenenkään ei pidä vetää hernettä venttiiliin.

      Itse ostaisin mersun, ja jos olisi rahaa niin nelivetona.

      • topGear1

        Nuo ( Audi,MB,BMW,Volvo ) ovat kyllä kaikki hyviä autoja, itse Audin miehiä,eikä voi valittaa,laatupeli, tarjoaa kyllä rahalle vastinetta. Audi tai Bemu ne pitää parhaiten hintansa.Volvoissa ja Mersuissa putoo kyllä aika paljo hinta jos ostaa uuden ja vie vaihtoon 2-3v päästä.Mutta Lexus IS dieselinä kans hyvä vaihtoehto vaikka onkin japsi,kannattaa testata!


    • Preeemium

      Jos olisin itse ostamassa kallimman hintaluokan autoa, katsoisin esim. semmoisia malleja kuin Opel Insignia ja Skoda Superb. Kumpikaan ei "oikeille" premium-merkeille häviä, mutta samalla rahalla saa autoa koko lailla enemmän. Laatu, tyylikkyys ja varustelu ovat kummassakin kohdallaan. Ovat menestyneet esim. saksalaisten lehtien testeissä hyvin perinteisiä premium-merkkejä vastaan. Tietysti jos hakee miehisyyden jatketta, niin sittenhän ei varmaan käy mikään muu kuin Audi, BMW, Mersu tai Volvo...

    • Vajakki

      Yleensäkään noin vanhaa valmiiksi piereskeltyä rotteloa ei kannata ostaa jos joutuu ajamaan. Toisekseen lippalakkipäisten kloppien ei pidä sekaantua miesten autoihin.

      • LEATHER SEAT

        JEP juuri näin .paljon ajaville uudet autot ja vanhat passatinpaskat myydään idiooteille jotka luulevat itsestään ties mitä


    • hehheeh

      Lyö psykologille 25000 euroa kouraan niin se laittaa nupin sellaiseen kuntoon että voi ajaa sen jälkeen vaikka Dacialla. Tai jollain muulla ns. normiautolla. Eikä tunnu siltä että muut kattoo että siinä menee köyhä, päinvastoin että siinä menee järkimies. En väitä että luettelemasi merkit olisi huonoja vaan sitä että Suomen verojärjestelmä pistää "vähän" hintaa lisää noihin. Eli suhteessa kun pikkasen auto kallistuu niin hintaa tulee roimasti lisää. Nykyisin näkee kauppasopimuksesta hyvin miten hinta muovautuu, veroa veron päälle. Saksassa järki-ihmiset, ostavat auton käyttöön eikä pullisteluun vaikka suhteessa ns. premiumit selvästi halvempia. Silti käytettyinä hinta pudonnut roimasti kun ihmiset edelleen ostavat järkiauton mieluummin uutena. Ja suomalaiset haalaa niitä käytettyjä kun saa pikkasen halvemmalla, sitten kuvitellaan että naapuri on kateellinen. Lähinnä säälittelee, että voi poikaraukka, vielä on polku pitkä ja kivinen. Funtsis että mitä noista hiilidioksilouskuista saa vaihdossa, kolmen vuoden päästä n. 1500. Eihän noita kukaan enää silloin halua. Ihmiset haluaa että dieseli on euro 5:nen, hiilidoksiarvo maksimissaan 137g/km. Pitäisi olla mieluummin pikku bensaturbo tai uusi sähköauto eikä mikään vanha tiisselilousku. Silloin on jo uusi diesel-laatu käytössä eikä se noihin käy. Noituminen vielä kovempaa kuin nykybensasta. Että tälläistä.

      • 96 v 4 -77

        Aivan tulee mieleen yx naapuri meni saabi firmaan kuplalla ja paikalle tulee juppi ja alkaa vaatimaan saabiinsa jälkiasennusturboa (80-luku) kuplamies ehdottaa luonteenkasvatuskurssia ja eikun liki kantaen pihalle .Naurattaa vieläkin niin pirusti mutta pokkaa ja pottuilua meillä piisaa


    • Teeppä

      kuule sillai että menet ja ostat Citroen C6.Siinä on auto jossa yhdistyy huippumukavuus ja ajettavuus,siitä pitää huolen ainutlaatuinen hydroactive jousitus.Joka löytyy ainoastaan Citroenista ja puhumattakaan kaikista vakoina tulevista huippuvarusteista,nuo mainitsemasi varusteet ovat arkipäivää Citroenissa.Ja V6 dieselmoottorissa riittä taatusti tehot,et jää jalkoihin missään olosuhteissa.Eli jos haluat eroittua hamaasta massasta ja ajaa huippumukavasti,niin silloin Citroen C6.Liitteenä esimerkkinä käytetty Citroen C6, http://www.nettiauto.com/citroen/c6/3789568

      • kiitos varoituksesta

        UFOT OVAT LASKEUTUNEET.

        Rumempaa autoa saa hakea.
        (ja vaikka hakee ei löydä).


      • ei edes pussaamalla
        kiitos varoituksesta kirjoitti:

        UFOT OVAT LASKEUTUNEET.

        Rumempaa autoa saa hakea.
        (ja vaikka hakee ei löydä).

        Jep, taas on fransmanni päästänyt sammakon tehtaastaan, edellinen oli 60-luvun DS 21


    • oikeat premiumit

      ei ole etuvetoisia. bmw:n valitsisin mersun ja bmw:n välillä.
      Audikin on vain konsernituotantoa etuvedolla minkä vw omistaa, hihnanvaihtoja ja vetoniveliä... ei kuulu premiumiin.

      BMW muutoinkin ajettavuudellaan selvä ykkönen, voit koittaa vertailla itse mutta ei ole testiä missä ajomukavuutta moititaan... se on aina ollut omaa luokkaa, etenkin matka-ajossa.
      Moottoriteknologian edelläkäviä bmw on myös, siitä kertoo maailman suurin ja laajin moottoriteknologiaan perustuva tutkimus, engne of the year...
      voittoja: http://en.wikipedia.org/wiki/International_Engine_of_the_Year
      BMW 51
      kakkosena honda, 22 pisteellä... eli selvästi johtavaa teknologiaa...

      Tuohon vielä kommentoin kun etsit juuri 2.5l dieseliä, se on susin moottori audilla mitä on koskaan rakentanut... Se ei ole kuuluisa kuin kansivioistaan yms yms yms, koitas tutkia, en sano todellakaan provona vaan se on faktaa.

      • Mitähän

        se etuveto siihen premiumiin vaikuttaa? Kyllä se on sillälailla että mukavuus ja varustelu ratkaisee premium luokassa. Ja muuten Psa ja BMW tekee yhteistyötä moottorialalla,eli kyllä sitä laatua löytyy ranskalaisistakin autoista.Ja Psa:n dieselithän ovat aivan terävintä huippua,kuten Citroen C6:n 2,7 V6 HDi. Liittenä tässä start ohjelman C6 testi. http://www.ruutu.fi/video?vt=video&vid=115010


      • oho ja siten
        Mitähän kirjoitti:

        se etuveto siihen premiumiin vaikuttaa? Kyllä se on sillälailla että mukavuus ja varustelu ratkaisee premium luokassa. Ja muuten Psa ja BMW tekee yhteistyötä moottorialalla,eli kyllä sitä laatua löytyy ranskalaisistakin autoista.Ja Psa:n dieselithän ovat aivan terävintä huippua,kuten Citroen C6:n 2,7 V6 HDi. Liittenä tässä start ohjelman C6 testi. http://www.ruutu.fi/video?vt=video&vid=115010

        siten että siihen ovat aikoinaan ryhtynyt tietyt automerkit sen vuoksi että auto saadaan halvemmalla rakennettua! Eli halvempi valmistaa, premium autot eivät voi ajatella täälä tavoin.
        Muista kun puhut yhteistyöstä, BMW tekee moottorit niin miniin kuin ja auttaa peugeottia. Mutta esimerkiksi bmw:ssä ei ole ainuttakaan minin saati sitikan moottoria.... vw konserni taas on toista, sielähän alustatkin ovat tismalleen samoja.
        BMW: myös menestynein vuonna 2010:
        http://www.bmwblog.com/2010/06/24/bmw-is-the-most-successful-automaker-at-engine-of-the-year-awards-2010/


    • Etuveto vaikuttaa

      siten että siihen ovat aikoinaan ryhtynyt tietyt automerkit sen vuoksi että auto saadaan halvemmalla rakennettua! Eli halvempi valmistaa, premium autot eivät voi ajatella täälä tavoin.
      Muista kun puhut yhteistyöstä, BMW tekee moottorit niin miniin kuin ja auttaa peugeottia. Mutta esimerkiksi bmw:ssä ei ole ainuttakaan minin saati sitikan moottoria.... vw konserni taas on toista, sielähän alustatkin ovat tismalleen samoja.
      BMW: myös menestynein vuonna 2010:
      http://www.bmwblog.com/2010/06/24/bmw-is-the-most-successful-automaker-at-engine-of-the-year-awards-2010/

      • höhöh bmw

        Hö hö höhöh höh, bemari. Eikös sieltä hypännyt toimitusjohtajakin KIA:n leiriin eli Deltalle. Eiköhän toi ollut merkki siitä mikä merkin tulevaisuus on siis Suomessa. Saksassa vastaavasti Audilta pomppivat Hyundain ja Kian leipiin. Esimerkkinä Kian muotoilujohtaja taikka Hyundain varatoimitusjohtaja jne... Suomessahan ei tainnut BMW olla myyntimääriin tyytyväinen viime vuonna, toki Kiinaanhan ne kyllä vielä kelpaa. BMW:n johtajahan sanoi, olikos Pariisin autonäyttelyssä, että autoilun suunta ja tulevaisuus määritellään aasiassa. Osui harvinaisen oikeaan.


      • Väärään paikkaan
        höhöh bmw kirjoitti:

        Hö hö höhöh höh, bemari. Eikös sieltä hypännyt toimitusjohtajakin KIA:n leiriin eli Deltalle. Eiköhän toi ollut merkki siitä mikä merkin tulevaisuus on siis Suomessa. Saksassa vastaavasti Audilta pomppivat Hyundain ja Kian leipiin. Esimerkkinä Kian muotoilujohtaja taikka Hyundain varatoimitusjohtaja jne... Suomessahan ei tainnut BMW olla myyntimääriin tyytyväinen viime vuonna, toki Kiinaanhan ne kyllä vielä kelpaa. BMW:n johtajahan sanoi, olikos Pariisin autonäyttelyssä, että autoilun suunta ja tulevaisuus määritellään aasiassa. Osui harvinaisen oikeaan.

        vastasin, eli tänne.
        En tiedä minne on yksttäisen työntekiät hyppineet. :D.. mutta auto on sama, laadusta tinkimättä.
        bmw on myydyin premium ja tällä hetkellä arvokkain automerrki. Ei voi myynti silloin oikein pahoin kusta, jos se suomessa sitä tekee niin voi voi... Suomi on maailmalla yksi pieni hiiren papana.
        Nyt kun muistelee niin oli suomessakin myyty bmw:tä ennätysmäärin. http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2010/05/33882&ext=rss


    • BMW:n

      johto teki aikoinaan tyhmän päätöksen kun päättivät että eivät koskaan valmista etuvetoista autoa.Nyt on vaikea pyörtää puheitaan sillä BMW menettäisi kasvonsa.Ei kannattaisi koskaan sanoa"ei koskaan" Ja todella tyhmää ajatella että joutuu maksamaan ylihintaa tekniikasta joka kuuluu muinaishistoriaan,sillä on erittäin vaikea perustella auton kuuluvan premiumluokkaan.Mutta yhtä kaikki,BMW:llä niinkuin kaikilla muillakin automerkeillä on omat fanaattiset kannattajansa,olipa autossa sitten kuinka käsittämättömiä tekniikoita tahansa.Mieluummin kuitenkin ajan pehmeästi ja mukavasti Citroen kuin kivirekimäisesti saksalainen auto.

      • itseasiassa.

      • vai takaveto

        muinaishistoriaa... tuokommenttisi todistaa tietämättömyytesi olevan nollassa. Takavetoisuutta on mielettömästi kehitetty, ihan vaan tiedoksi.
        Ainoat laadukkaat premiumit ovat joko takavetoja tai nelivetoja, ei ole näkynyt esim luxus luokassa edessä vetoniveliä, sielä kun ajettavuus on tärkeintä pehmeän kyydin kanssa.


      • helvetin hieno
        itseasiassa. kirjoitti:

        Itseasiassa bmw:llä on tulossa etuvetoinenkin malli/nalleja niitä haluavalle. mutta ryhtyy tähän vain kysynnän vuoksi, ei koska on halvin ratkaisu.Sitten löytyy kaikki takavedosta nelivetoon.
        jotain tälläistä pikkuautoa on tulossa:
        http://images.thecarconnection.com/med/2012-bmw-minicar-rendering_100306964_m.jpg

        http://images.thecarconnection.com/med/2012-bmw-minicar-rendering_100306965_m.jpg

        tollanen tulee menemään kuumille kiville. auto myös "köyhemmille"


      • Ranskl.nakeilla
        itseasiassa. kirjoitti:

        Itseasiassa bmw:llä on tulossa etuvetoinenkin malli/nalleja niitä haluavalle. mutta ryhtyy tähän vain kysynnän vuoksi, ei koska on halvin ratkaisu.Sitten löytyy kaikki takavedosta nelivetoon.
        jotain tälläistä pikkuautoa on tulossa:
        http://images.thecarconnection.com/med/2012-bmw-minicar-rendering_100306964_m.jpg

        http://images.thecarconnection.com/med/2012-bmw-minicar-rendering_100306965_m.jpg

        No ihan on kuin Citroen C4 tämä uusi etuveto BMW.Noista munuaisista keulalla tunnistaa sen bemariksi,muuten muotoilu lähes sama kuin citikassa.No kyllähän kaunista autoa kannattaa kopioida vaikkakin luulisi BMW:llä olevan innovaatiota omastakin takaa.Niin joutuivat bemarilaiset syömään sanansa ja tekmään etuvetoisen auton,voi voi.


      • että näin
        Ranskl.nakeilla kirjoitti:

        No ihan on kuin Citroen C4 tämä uusi etuveto BMW.Noista munuaisista keulalla tunnistaa sen bemariksi,muuten muotoilu lähes sama kuin citikassa.No kyllähän kaunista autoa kannattaa kopioida vaikkakin luulisi BMW:llä olevan innovaatiota omastakin takaa.Niin joutuivat bemarilaiset syömään sanansa ja tekmään etuvetoisen auton,voi voi.

        no onhan bmw tehnyt enneminkin takavetoisen auton nimottäin mini coope:rin.


    • En tiedä mihin
      • Saabismi on...

        BMW:n myyntiin on vaikuttanut positiivisesti nykyinen, uusin moottoriperhe. Valintaa tehtäessä kannattaa katsoa, koska ko moottorit uusittiin.


    • Käykää

      koeajamassa Citroen C6 niin tiedätte mitä on luxus.Sen jälkeen teidän elämässänne ei mikään ole enää niin kuin ennen ja vaihdatte heti Citroeniin jos luontonne antaa periksi.

      • :DDDD

        Et vain voi olla tosissasi!


      • Kyllä vaan
        :DDDD kirjoitti:

        Et vain voi olla tosissasi!

        ,koeaja jos uskallat.


      • JOKKE_SETÄ
        Kyllä vaan kirjoitti:

        ,koeaja jos uskallat.

        Voi hyvinkin olla hyvä ajaa, mutta tuon hintaluokan auton PITÄÄ näyttää hyvältä, ei munalta.


      • Ranskl.mausteilla
        JOKKE_SETÄ kirjoitti:

        Voi hyvinkin olla hyvä ajaa, mutta tuon hintaluokan auton PITÄÄ näyttää hyvältä, ei munalta.

        No eräskin Citroen malli valittiin tässä taannoin maailman kauneimmaksi autoksi.Persoonallisuus ratkaisee premiumluokassakin...ja tältä näyttää tulevaisuuden premiumluxus auto. http://www.youtube.com/watch?v=iwfU9ofjxAY&NR=1


      • huh huh
        Ranskl.mausteilla kirjoitti:

        No eräskin Citroen malli valittiin tässä taannoin maailman kauneimmaksi autoksi.Persoonallisuus ratkaisee premiumluokassakin...ja tältä näyttää tulevaisuuden premiumluxus auto. http://www.youtube.com/watch?v=iwfU9ofjxAY&NR=1

        voi painu nyt helvettii sen sitikkas kans... helvetin ruma ja paska, mitä sillä on autolta vähänkin vaativalle? 120 hevosvoimasia 2000kilosia sähkövikaisia ranskan patonkeja, no thanks.
        On loukkaus bmw:tä kohtaan edes mainita sitikka samaisessa ketjussa.


      • Ranskl. mausteilla
        huh huh kirjoitti:

        voi painu nyt helvettii sen sitikkas kans... helvetin ruma ja paska, mitä sillä on autolta vähänkin vaativalle? 120 hevosvoimasia 2000kilosia sähkövikaisia ranskan patonkeja, no thanks.
        On loukkaus bmw:tä kohtaan edes mainita sitikka samaisessa ketjussa.

        Sinä ja sinun 300 sarjalaisesi.Tässä auton mallia sullekkin ja tehoja pikkuisen enemmän kuin 120 heppaa.Kyyti ruhtinaallisen mukavaa ja pehmeää. http://www.citroen.fi/mallisto/henkiloautot/c6/


      • hahahahääää
        Ranskl. mausteilla kirjoitti:

        Sinä ja sinun 300 sarjalaisesi.Tässä auton mallia sullekkin ja tehoja pikkuisen enemmän kuin 120 heppaa.Kyyti ruhtinaallisen mukavaa ja pehmeää. http://www.citroen.fi/mallisto/henkiloautot/c6/

        repesin kun linkki aukes. Hyi hemmetti että on ruma. ps 231hp ja piisaa ihan hyvin.


      • Ranskl. mausteilla
        hahahahääää kirjoitti:

        repesin kun linkki aukes. Hyi hemmetti että on ruma. ps 231hp ja piisaa ihan hyvin.

        Eli siis 241 hp. Tuollaiselle hurjastelevalle nuorukaiselle sopisi hyvin tämä täyssähkö versio,eli Citroen Survolt,sillä pärjäisit kotikaupunkisi katukiihdytyskisoissa pelkällä verkkovirralla,kätevää vai mitä. http://www.citroen.fi/mallisto/konseptiautot/survolt/


      • Saabismi on...
        :DDDD kirjoitti:

        Et vain voi olla tosissasi!

        C6 on hieno auto, mutta kaveri oli ostamassa autoa omalla rahalla! Liian riski sijoitus. Jos kyse olisi työsuhdeautosta, jossa ei ole omaa rahaa kiinni, niin tuo on ihan varteenotettava vaihtoehto.


      • Ranskl.mausteilla
        Saabismi on... kirjoitti:

        C6 on hieno auto, mutta kaveri oli ostamassa autoa omalla rahalla! Liian riski sijoitus. Jos kyse olisi työsuhdeautosta, jossa ei ole omaa rahaa kiinni, niin tuo on ihan varteenotettava vaihtoehto.

        Ihminen jolla on varaa ostaa C6 hintainen auto,hänelle auton osto tuskin on mikään sijoitus,eihän autoa huonompaa sijoitusta voi ollakkaan.Joten siinä tapauksessa ratkaisee ainoastaan se että mikä sattuu ketäkin miellyttämään.


    • Minkä noista laatupe

      Täältähän sitä kannattaa kysyä...............jokainen vain kehuu omaansa ja haukkuu muut merkit.

      • 10+13

        Otat premium autosi tietysti kattoluukulla kun kesä tulee. Vaikka sillä ei mitään teekkään niin sillä on psykologinen vaikutus muihin autoilijoihin. Se kenellä on varaa ruksata kattoluukku mukaan niin sillä on pakko olla kaikki muutkin varusteet.

        Tuo autoon statusta lisää...


      • Saabismi on...
        10+13 kirjoitti:

        Otat premium autosi tietysti kattoluukulla kun kesä tulee. Vaikka sillä ei mitään teekkään niin sillä on psykologinen vaikutus muihin autoilijoihin. Se kenellä on varaa ruksata kattoluukku mukaan niin sillä on pakko olla kaikki muutkin varusteet.

        Tuo autoon statusta lisää...

        Kesää varten on tietysti avoauto. Joku Z3 tai klassinen Saab 900 ei maksa paljoa.

        Kattoluukku sopii lähinnä pienille kuljettajille. Se vie liikaa tilaa pystysyynnassa.


    • KaukoOlavi

      BMW iA Capriolet

      Mulla tallissa tuo melko käyttämätön luxus varusteinen 8 moottorilla.
      Ostohinta varusteineen lienee nykyisin jotain 190000 € .

      Jos ylellisyyttä haet ota yhteyttä 0505588161

    • No joo

      menee hiukka överiks nyt nää jutut täällä.Tämä ketjun aloittaja kaiketi haki sellaista kohtuuhintaista premiumautoa.Voi kai sitä laittaa vaikka miljoonan autoon jos vaan löytyy nappulaa,mutta tuskin tämäkään henkilö sellaisia rahoja on kulkuvälineensä laittamassa.

    • 2WIRELESS

      osta joku pieni ja halpa auto niin kykenet ostamaan vaimollekkin joskus edes jotain vai oletko omin käsin onneen poikamies heh heh

    • ssssssssssssssss-s

      Osta Dacia

    • 159

      Osta Alfa Romeo 159.

      • 28cm

        aloittaja lienee tosi pienimulkkuinen.


      • Saabismi on...
        28cm kirjoitti:

        aloittaja lienee tosi pienimulkkuinen.

        Pieni auto on hengenvaarallinen. Vaikka otsikossa puhuttiin premium autoista, niin kyse on eurooppalaisten premium valmistajien keskikokoisista perhemalleista. Noilla saa halpoja ja turvallisia kilometrejä.


      • 9876543456789
        Saabismi on... kirjoitti:

        Pieni auto on hengenvaarallinen. Vaikka otsikossa puhuttiin premium autoista, niin kyse on eurooppalaisten premium valmistajien keskikokoisista perhemalleista. Noilla saa halpoja ja turvallisia kilometrejä.

        No enpä sanoisi viiden tähden autoja hengenvaarallisiksi. Vanha tieto on vanhaa tietoa.


    • PassatCRV

      Huh huh miten huvittavaa.

      Itsellä oli samantapaiset ajatukset autonhankinnasta. Paitsi että Volvoa ei ollut ajatuksissa mukana. Mutta

      • Saabismi on...

        Kannattaa laskea, tuleeko Saksasta tuotu MB pitkänpäälle edullisemmaksi kuin työsuhdeauto! CR-V on ihan ok, varsinkin jos joutuu ajamaan pk-seudulla. Tämä talvi on sen jälleen osoittanut.

        VAG:n malleista ehkä kuitenkin Superb? Siitä on nelivetoinen farkku versio.


    • PassatCRV

      Olen kyllä laskeskellut. Jos tulis todella paljon laskutettavia kilometrejä, sit oma auto vois kannattaa. Muuten ei eroja juurikaan ole. Paitsi työsuhdeauton eduksi sen helppous monessakin mielessä.

      SuperBiin ei mahdu kolmea lastenpenkkiä takapenkille. Se on sellanen epäsuhtanen puikula. Ja se on kaikesta huolimatta räpylä.

      • PassatCRV

        En todellakaan ja vaikka harkitsisinkin, firman politiikka ei salli ranskalaisia :)


      • Ranskl.mausteilla
        PassatCRV kirjoitti:

        En todellakaan ja vaikka harkitsisinkin, firman politiikka ei salli ranskalaisia :)

        Aika monen firman politiikka sallii nimenomaan ranskalaisen auton.Ja sellaiset leasing autot on sitten hyviä ostoksia käytettynä,kun firmat luopuu niistä.Kaikki huollot ja korjaukset tehty asianmukaisesti merkkihuollossa.Itselläni hyviä kokemuksia.


    • Aivan sama

      Täältähän sitä vastausta kannattaakin etsiä, urpo! Täällä kaikkien oma (tai isin oma) automerkki on maailman paras ja kaikki muut paskoja..

      • ohx474

        Ostin 22 kuukautta sitten uuden "laatu"auto = Volvon. Nyt käyty n 12 kertaa korjaamolla erilaisten vikojen takia. Webasto 2 huoltoa ja kolmannella kerralla vaihdettiin. Ovien lukot reistailleet, takaovi korjattu, etuovi jo kaksi lukon vahtoa. Blis järjestelmä toimii miten sattuu, on maahantuojan/korjaamon mukaan "ominaisuus". Turvavyö hälyyttää vaikka ei pitäisi, peili ei käänny. Mukautuva vakionopeudensäädin...jne. Takuu umpeutuu toukokuussa, mikä neuvoksi ?
        Myyjä tarjoaa yhtä veloituksetonta vuosihuoltoa ja Blis-järjestelmälle ytä lisävuotta takuulle, vaikka eivät ole sitä nytkään vielä kuntoon saaneet


      • topgear1
        ohx474 kirjoitti:

        Ostin 22 kuukautta sitten uuden "laatu"auto = Volvon. Nyt käyty n 12 kertaa korjaamolla erilaisten vikojen takia. Webasto 2 huoltoa ja kolmannella kerralla vaihdettiin. Ovien lukot reistailleet, takaovi korjattu, etuovi jo kaksi lukon vahtoa. Blis järjestelmä toimii miten sattuu, on maahantuojan/korjaamon mukaan "ominaisuus". Turvavyö hälyyttää vaikka ei pitäisi, peili ei käänny. Mukautuva vakionopeudensäädin...jne. Takuu umpeutuu toukokuussa, mikä neuvoksi ?
        Myyjä tarjoaa yhtä veloituksetonta vuosihuoltoa ja Blis-järjestelmälle ytä lisävuotta takuulle, vaikka eivät ole sitä nytkään vielä kuntoon saaneet

        Sinuna menisin pyytään tarjouksia muihin autoihin, vie vaihtoon.Esim jos joku S60 niin varmasti pääsis vielä aika sopuisalla välirahalla vaikka A4 Audiin, sitä voi suositella.Pari uutena ostettua ollu. Edelliseen bensa audiin korjattiin takuuseen parit tiivisteet ja ruiskun boxi, kun oli käynnistysongelmia ja auto oli ollu sillon pari kuukautta mulla, se tuli kyllä kuntoon sitten.Nykyiseen TDI hin ohjaustehostin laitettu,ei ole muuta vikaa ollut ja pari vuotta nyt ollut. Aika vähän verrattuna moneen muuhun ns. laatuautoon. Ja vakiovarustelu on hyvä rinkelikeulassa ja huippuhyvä ajaa. Hiljattain kattelin Mersun pikku maasturia GLK ta ja siinä ei ole vakiona kuin kuoret, saa laittaa n.8-10000 lisää jotta saa mieleisensä 4-vetosena.


      • Ranskl. mausteilla

        Minä en etsi täältä mitään vastauksia,vaan jakelen niitä.


    • mbe320cdi

      Eihän sulla onneton ole rahaa mitään laatuautoa ostaa. Jos olisi niin et täällä kyselisi. Sun pitää tyytyä vaan riisikuppiin.

      • 87654345678

        Kun ei tarvitse kompensoida mitään, niin sekin käy. Raha pitää sijoittaa eikä tuhlata.


    • VolvoS70

      Minulla Volvo S70 vm,00 ja paljon ajettu mutta hyvässä kunnossa muutn, nyt on kytkimen painelaakeri kylmänä ruvennut liikkeelle lähtiessä ääntämään, onkohan tulossa kallis remontti ja mitä kaikkea siihen pitää uusia, kuka tietäisi?

      • C 70 BERTONE

        OTAN OSAA


    • w211 E

      Olin iloinen kun pääsin A6:sta eroon. Ei siinä paljoa vikoja ollut, mutta ne harvat olivat kalliita. Aina 2-3 tunnin ajomatkan jälkeen olin väsynyt ja selkä kipeänä.

      Ostin E-mersun, eikä harmita. Vikoja on ollut enemmän kuin Audissa, mutta nehän kuitataan kilometrikorvauksilla. Mersulla matkanteko ei väsytä, kun ottaa ne paremmat penkit "multikomfortsitze" tai jotain sinnepäin.

      Audi on sisältä harmaa ja tylsä. Punaisia ledejä ei ole kiva tuijottaa tuntitolkulla. Mersussa on sisällä tyyliä ja mukavuutta.

      Volvoon ei ole enää vuosiin saanut yhtä hyviä penkkejä kuin oli 850:ssä, vanhassa suosikissani. Eikä Volvon nykytyylikään tunnu enää hienostuneelle Mersuun tottuneelta.

    • jokke678

      osta chrysler jos halajat laatua!

      • laaatua

        Sama Chrysler joka hylätään melkein jokainen kerta katsastuksessa?

        http://www.iltasanomat.fi/autot/Nämä autot hylätään herkimmin katsastuksessa - katso lista/art-1288335339463.html


    • Hanki VOLVO jos arvostat turvallisuutta ja laatua. itsellä kokemusta volvoista ja ne ovat laadukkaita ja kestäviä autoja. mutta en välttämättä suosittelisi noin uutta mitä olet etsimässä olen kuullut että niiden korjaaminen on todella kallista. :(

      • vulvu

        Volvo on etuvetoinen rimpula. Enemmän naisten, kuin miesten auto.


    • OSTA AUDI QUATTROLLA

      Nelivetoje aatelia....
      Tässä virallisia testivoittoja:
      http://www.youtube.com/watch?v=HvqQuC_8VrM
      http://www.youtube.com/watch?v=cwbIW1Zma0U&feature=related
      http://www.youtube.com/watch?v=mkQ5yBnS4SU&feature=related
      http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE&feature=related


      Toisaalta miksi kannattaa ostaa "premiumina" auto joka valmistetaan alustaa myöden moottoreihin saakka kuin skoda, seat, wv, audi... Minä haistan kusetuksen.

      Mersun lasken premiumiksi, mutta en esim vitoa yms etuvetoisuutta, ne on valmistettu halvimmalla mahdollisella tavalla ja ajomukavuus/kestävyys jätetty taka alalle, vitokin esimerkiksi juuri kuuluis vioistaa ja ruosteestaan. Uudet mersut toki lytätty sähkövikaisiksi.
      Laatu autoon eli "premiumiin" kuulu ajettavuus, sitä ei etuvedolla luoda mukavaksi, vetävät ja ohjattavat pyörät kuuluu aripaikkoihin jos kaksi vetoisesta on kyse.

      BMW minun valintani, auto alan asiantuntiana...

    • CARBON FIBER

      kyllä minäkin arvostan hyviä ja hienoja autoja. mutta se pitää ostaa uutena eikä vanhana paskana . eli köyhät kyykkyyn.

      • Toisinsanottuna::::

        arvostat hyviä ja hienoja autoja, kukapa ei! Rahaa sinulla ei ole mutta arvostat, olet kyykyssä köyhä!.


      • CARBON FIBER
        Toisinsanottuna:::: kirjoitti:

        arvostat hyviä ja hienoja autoja, kukapa ei! Rahaa sinulla ei ole mutta arvostat, olet kyykyssä köyhä!.

        Sittenhän meitä on kaksi samanlaista perseaukista tosin sillä erotuksella että minä olen maksanut perintöveron ,rahaa on pankissa ja metsät on myymättä enkä ole päättänyt laitanko tuon kerrostalokämpän kaupungissa vuokralle tai myyntiin


      • thisistruth
        Toisinsanottuna:::: kirjoitti:

        arvostat hyviä ja hienoja autoja, kukapa ei! Rahaa sinulla ei ole mutta arvostat, olet kyykyssä köyhä!.

        veikö kissa kielen kun hiljaa olet .ne maa-alueet yltää päijänteeseen ja vesioikeudet on patalahdelle asti eli himokseen (törpölle tiedoksi laskettelukeskus keskisuomessa) karita tuomola ja timo salonen on ajaneet samanlaisia autoja mitä minä olen OMISTANUT tule ihmeessä kesällä ratapäiville saat ihan itse valita auto tai konepyörä minulle käy molemmat


      • full power
        thisistruth kirjoitti:

        veikö kissa kielen kun hiljaa olet .ne maa-alueet yltää päijänteeseen ja vesioikeudet on patalahdelle asti eli himokseen (törpölle tiedoksi laskettelukeskus keskisuomessa) karita tuomola ja timo salonen on ajaneet samanlaisia autoja mitä minä olen OMISTANUT tule ihmeessä kesällä ratapäiville saat ihan itse valita auto tai konepyörä minulle käy molemmat

        Armahtakaa nyt toki tuota toisinajattelijaa eihän se reppahousu voinut arvata kenen kanssa joutuu tekemisiin.


      • 87654345678uy
        CARBON FIBER kirjoitti:

        Sittenhän meitä on kaksi samanlaista perseaukista tosin sillä erotuksella että minä olen maksanut perintöveron ,rahaa on pankissa ja metsät on myymättä enkä ole päättänyt laitanko tuon kerrostalokämpän kaupungissa vuokralle tai myyntiin

        Mutta pili on suhteellisen pieni, eikö niin?


      • VITOSELLA OTSAAN
        87654345678uy kirjoitti:

        Mutta pili on suhteellisen pieni, eikö niin?

        PILI kuten sanoit on juhlakunnossa 15 cm yläpuolelta mitattuna ,nainen mitannut ja mittaväline rullamitta ,milloinkas se sinun nysä päästään testaamaan HÄH ps:eturauhasessakaan ei ole mitään vikaa, kusikaari lentää pihalaatoilta mersun takapuskurille asti ja jos ei lennä niin peruutan auton hieman lähemmäs HÄÄ HÄ HÄÄ


      • jhgfdsfghn
        VITOSELLA OTSAAN kirjoitti:

        PILI kuten sanoit on juhlakunnossa 15 cm yläpuolelta mitattuna ,nainen mitannut ja mittaväline rullamitta ,milloinkas se sinun nysä päästään testaamaan HÄH ps:eturauhasessakaan ei ole mitään vikaa, kusikaari lentää pihalaatoilta mersun takapuskurille asti ja jos ei lennä niin peruutan auton hieman lähemmäs HÄÄ HÄ HÄÄ

        Just joo, eli olet näitä autoista haaveilevia mopopoikia... Miehillä on mitat vähän eri luokkaa...


      • UUDET AUTOT
        Toisinsanottuna:::: kirjoitti:

        arvostat hyviä ja hienoja autoja, kukapa ei! Rahaa sinulla ei ole mutta arvostat, olet kyykyssä köyhä!.

        NO mitä runkkari ?? eikö ole rahaa onko tuttu tunne??


      • KYLLÄ ON
        UUDET AUTOT kirjoitti:

        NO mitä runkkari ?? eikö ole rahaa onko tuttu tunne??

        UUDET AUTOT mutta sinulla rahattomalla apinalla ei ole edes rahaa kunnon kenkiin.


      • IHME RAHATTOMIA
        jhgfdsfghn kirjoitti:

        Just joo, eli olet näitä autoista haaveilevia mopopoikia... Miehillä on mitat vähän eri luokkaa...

        Tuollaiset kerjäläiset saa painua intiaan.


    • hei122

      Bmw

    • entäs Alfa 159?

      Alfa olisi tunnevalinta, ja on premium-kastia. Mites siis 159, bensa (1750 tbi) tai 2,4 jtdm?

      • Maailman VIKAISIN

        auto! Premium kastia? LOL


      • XSU-1248

        Kaikki italovehkeet on perseestä ja gigolorantapoikien leikkikaluja ja -30 pakkasella kulkee taksit ja bussit joita ei ole tehty italiassa (suosittelen)


    • Yx vaan

      Kokemuksen syvällä rintaäänellä. Audi A6 ja Volvo V70 eivät ole laatuautoja, ne ovat vikapesiä. Audi ja Volvo voivat olla tästä huolimatta laadukkaan oloisia ja jostain ihmesyystä niillä on Suomessa hyvä status, olkoon vaan. Osta vaikka noiden sijaan Ford Mondeo tai Honda Accord. Ei se premium-sana ole pääasia.

      Siis järki käteen ja valinta joko Mersusta tai Bemarista. Nuorekas valitsee Bemarin ja keski-ikään ehtinyt Mesen.

      • 09876545678

        Mondeo joo. Vikapesistä puheenollen...


    • takaveto.

      Volvo ja Mondeo ovat sama asia. Mondeo itse asiassa näyttää jo jopa laadukkaammaltakin.
      Eli MB tai BMW

    • MB ML 270 CDI

      Ei ole kuin yksi oikea vaihtoehto. Se, johon kaikkia muita autoja aina verrataan.

      Mercedes-Benz

      ... jos Mercedes-Benz hylätään katsastuksessa, se johtuu katsastusmiehen kateudesta :)

      • G 300 S

        Kyllä se mersu olla pitää vaikka sitten vanhakin niinkuin sinulla kun kerran joudut katsastamaan HEH HEH


      • 987654ewrt67

        Ruosteeseen kaatuu marsunkin katsastusyritys ja paalaamo odottaa.


    • -DR.Helper-

      Joku jo sano ettei järkeviä vastauksia täätä tule. Kyllä olet ihan oikeita merkkejä katsonut hyvä mies/nainen. Mielestäni kyllä BMW on näistä vielä kaikkein tuoreimman näköinen. Eli vaikka nyt on uusi malli tullut, niin vanhassa muodot melkeenpä paremmat. Suosittelen vielä nelivetosta mallia. Meillä AWD Jaguar on kyllä toiminu paremmin ku takaveto BMW. Joten luulen että automaatti, 2007, vaalealla nahalla, tummalla sinisellä, nelivedeolla ja webastolla vois olla sinun valintasi. Muistetaan että jos haluaa halvan ja hyvän niin on ostettava kaksi.

    • AUDI A8 4.2

      Voi ei kuinka kauan nämä palstat pysyy auki ? tätäkin volvo ,mersu bmw vai audi ja nahkapenkit pitää olla automaatti ja vee kuutonen lätinää on riittänyt kuukauden .siinä ajassa tuollaisen auton hinnan ehtii tienata tai tuhlata riippuu tyypistä ja ennenkaikkea hankkia sen auton vaikka saksasta jos kerran siltä tuntuu ja siitä paikasta ottaa

      • PassatCRV


      • BEAR IN THE BORG
        PassatCRV kirjoitti:

        Mitä toi passat runkkari tossa kököttää on niinku mykkä paskalla kampaa naamas niin saat banaanin vai määräskö muija sut nukkumaan mee sinne ulkohuussin taa juomaan kossutappi ja sano asias


    • näin!

      Etuvetoisella volvolla ajavat ainoastaan reppanamiehet joiden rahat eivät riitä saksalaiseen laatuautoon.

    • beer is slut

      no perkele tuleeko tästä autojupinasta sen valmiimpaa vai haetaanko vanhainkodilta mummoja apuun

      • 9876543456

        Hyvin huolletun Datsun Luupään jos löytää, niin se on siinä. Turha näistä on enempää jauhaa.


    • KA/\EPI

      Missä on freelanderin 2001 td4 huohotinsuoratin.Paljonko on watteja yhdessä hehkutulpassa

    • Aloittajalle vastaus

      Volvo V70 D5 AWD Aut.
      Mersusta, Audista ja Bemarista joudut maksamaan enemmän ja kyyti on huonompaa.

    • Merssu2011

      Jännä juttu se, että kun ajat minkä tahansa muun kuin Mesen jalkakäytävälle parkkiin, sanotaan sulle: "siirrä toi autos pois"... Mutta kun Mesen siihen jalkakäytävälle pysäköit, sanotaan sulle: "siirrä toi Mersus pois"...

      ML puhuu asiaa, Mese on johtotähti ja siihen näitä muita "autoja" verrataan. :)

    • MB NOTHING

      Tosi on kyllä mersu nimittäin kestää .Ja kestää kaikki muutkin automerkit yhtä pitkään,jos viitsii samalla innolla remonttia tehdä (hitsaamista,kittaamista,maalaamista ynnä muuta tekniikan parsimista).Mutta ainoastaan mersun tapauksessa se on kannattavaa (koska se on uutena niin KALLIS AUTO).Ei myöskään pidä unohtaa sitä tosiseikkaa ,että minkään muun automerkin takapenkille ei suomen historiassa ole niin paljon oksennettu,paskannettu,kustu,hukattu kännyköitä,hanskoja ja sateenvarjoja kuin mersuun.

      • KYLLÄ KESTÄÄ

        jep kaverin korjaa molla käyny kaks limusiini mersua jolla toisella ajettu reilut miljoona kilometriä.Ja vuosimallia 04 ja toinen 06 jollla silläkin taidettu ajaa puolmiljoonaa kilometriä.


    • sfadgfgsdg

      volvo. se on oikeasti sopiva auto suomen oloihin. meneppäs joskus kattelemeen katsastusasemalla, kun volvoja tulee pilttuusta ulos puhtain paperein, vaikka olisi yli 300 tuhatta takana

    • Heinäveten possi

      Kannattee ostaa se sama reemiumi ku mikä on sillä Kattaisellaki. Ministerismiehellä. Joku Supperppi tai semmone.

    • bmw525

    • ISO KOVA PASKA

      PASKAA JA TAAS PASKAA

      • MERSUA PYLLYYN

        Taisi mennä mersumiehillä kakat housuun ,kun ei kuulu vastinetta.Te kittikasojen onnettomat haltijat (RUNKKARIT).


      • että silleen
        MERSUA PYLLYYN kirjoitti:

        Taisi mennä mersumiehillä kakat housuun ,kun ei kuulu vastinetta.Te kittikasojen onnettomat haltijat (RUNKKARIT).

        tuuppa joskus kyytiin kun ajetaan w124 500e mersulla niin voin väittää ettet niin hyväs kyydis oo ikinä ollu ja et ikinä tuu oleenkaan.


    • Hohhoijjaa..

      Isot pojat hiekkalaatikolla...

      • EINHELL DRILL

        Haluat siis hiekkaa lasten laatikolle. tule hakeen euron kuutio sulle. Mottipäille ilmaiseksi


    • jjjjjjjjjhgfdsdfg

      Toyota ehdottomasti, koska se ärsyttää epätasapainoisia akkoja sen täytyy olla paras.

    • PYHÄ PREMIUM

      HEI! nyt on rintajoupilla premium auto myynnissä.PEUGEOT 308 PREMIUM HDI 110 FAP JA 5 OVEA SEKÄ ILMASTOINTI.Siitä peli alle ja kylille ökyilemään.

    • laatuvaikutelma

      Kaikissa esittämissäsi merkeissä on ollut vakavia laatuongelmia aikojen saatossa. Jos on hankkimassa oikeasti laadukasta autoa on kyseessä aikamoinen arpapeli varsinkin uusista autoista puhuttaessa. Ehkä tällä hetkellä noista merkeistä BMW tai Voilvo mutta aina nekään ei ole ollut mitään laatuautoja. MB:tä on viimmeksi vaivannaut E-sarjan autojen huono laatu, sitähän ei tiedä onko asiat saatu kuntoon vai ei. Audeissa on olut joissakin DSG vaihteistoissa onglemia.

      Etsitköhan nyt laatuvaikutelmaa vai todellista laatua, nuo merkit ei taida oikeasti laadun osalta poiketa muista. Laatu on vähän sellainen asia että jos se on saavutettu keskitytään muihin asioihin kunnes taas huomataan että se on menetetty ja joudutaan tosissaan työskentelemään laadun saavuttamiseksi

      • pekka-

        Tarkoitatko nyt luotettavuutta vai laatua?

        Tuntuu että ihmiset eivät osaa erottaa näitä kahta käsitettä, jotka eivät ole sama asia vaikka laatu saattaa luotettavuuteen vaikuttaakkin.

        Laatua on esimerkiksi suunnittelun laatu (esim. ulkonäkö), materiaalit, toimintojen loogisuus ja niiden määrä etc.

        Luotettavuutta on ennen kaikkea se, että autossa mahdollisesti esiintyvä vika ei keskeytä matkan tekoa.

        Kaikki mainitut automerkit, Audi (A6), BMW (5) ja MB (E), ovat laadukkaita pelejä.


      • 35
        pekka- kirjoitti:

        Tarkoitatko nyt luotettavuutta vai laatua?

        Tuntuu että ihmiset eivät osaa erottaa näitä kahta käsitettä, jotka eivät ole sama asia vaikka laatu saattaa luotettavuuteen vaikuttaakkin.

        Laatua on esimerkiksi suunnittelun laatu (esim. ulkonäkö), materiaalit, toimintojen loogisuus ja niiden määrä etc.

        Luotettavuutta on ennen kaikkea se, että autossa mahdollisesti esiintyvä vika ei keskeytä matkan tekoa.

        Kaikki mainitut automerkit, Audi (A6), BMW (5) ja MB (E), ovat laadukkaita pelejä.

        Audi on turhan kallis muovinen öljyprässi!


      • kjherkjhdfg
        pekka- kirjoitti:

        Tarkoitatko nyt luotettavuutta vai laatua?

        Tuntuu että ihmiset eivät osaa erottaa näitä kahta käsitettä, jotka eivät ole sama asia vaikka laatu saattaa luotettavuuteen vaikuttaakkin.

        Laatua on esimerkiksi suunnittelun laatu (esim. ulkonäkö), materiaalit, toimintojen loogisuus ja niiden määrä etc.

        Luotettavuutta on ennen kaikkea se, että autossa mahdollisesti esiintyvä vika ei keskeytä matkan tekoa.

        Kaikki mainitut automerkit, Audi (A6), BMW (5) ja MB (E), ovat laadukkaita pelejä.

        Muotoilusta sanon sen, että Audilla ei taida enää olla muotoiluosastoa olemassakaan, kun joku jo on kerinnyt piirtämään niille auton kuvan. Mersun muotoilijat on idiootteja. Bemarit on aina rumia ja lisänä se mulkku-imago.


    • 38

      Osta Volvo voimanpesä,korjaa sitä koko kesä!

    • 15

      Tähän sammui johtotähti,tästä jätkä käveleen lähti !

    • buagaga

      http://www.dailycars.ru/tech/spm3/large/tigr34.jpg

      http://bp1.blogger.com/_gfMsZ8SF8NI/SDrhQqOXd9I/AAAAAAAAABQ/6M8EyQ-o6Qg/s1600-h/GAZ_2975_Tigr_pic_37680.jpg

      Riippumaton vääntö bar keskeyttäminen kaikkien pyörien ja tehokas moottori antaa auton poikkeuksellisen läpijuoksu teillä ja nopeuden 140 km / h moottoritiellä. Koska alennusvaihteita tila jättää koko 400 mm. Tiger pystyy voima rajan syvyys 1,2 m. Autossa on automaattinen keskitetyn valvonnan ilmanpaine renkaissa, riippuen jalkakäytävällä. Jos kone voittaa hiekkadyynien, se riittää painaa knopkina etupaneelin vähentävät pintapainetta. Ja sitten rajat "Tiger" on verrattavissa rajat radan kone.

      Armored versio on valmistettu korkealaatuisesta teräksestä levyt, jotka kykenevät kestämään räjähdyksen jalkaväkimiinojen ja ampui kursailematon konekivääri 7,62 mm. Ajoneuvon kantavuus 1,5 tonnia.

      http://trecol.ru/mir_trekol/galereya/fotografii/trekol_39292/#center





      kyllä ne kestäviä

    • Eimitää tommosii romuja talliin. Ford mondeo 2 litrasel koneel tai 1.6litrasin turbomoottorilla ;) kyllä toimii niinku pitää. Ja diisselit on anaalista.

    • ALU2

      Ketä kiinnostaa

    • 36

      Bemari on kevari.

    • SHIT ON ASS

      NO JOKO ON AUTO OSTETTU VAI VIELÄKÖ PITÄÄ LUKEA TEEÄMMÄÄ HÄH

    • 38

      Simca 1000e,jollei mitään tee.Muovituulilasilla.

    • todellaekoautoilija

      Hei!
      kyllä on vaikea kysymys nyky autoissa on niin paljon vikoja minulla, on audi 90 guatro vuosimalli 90 meni kiitoksella läpi katsastuksesta tammikuussa. koko aikana remonttia on ollut todella vähän eräs tuttu rouva sanoi että hänen autoonsa on tehty remonttia vuodessa enemmän kuin minulla 20v.
      tuttu huippu asentaja sanoi että ei vaihtaisi jos olisi hänen, ja vaihtoi vielä muutaman kulutusosan nokkahihnan ja tiivisteit. Kysyi että arvaa millaisia autoja heille tuodaan eniten korjattavaksi hinaamalla. En tietenkään arvannut.Kuulemma alle 2 vuotiaita. joten onnellaan menee valinnat uusilla autoilla

    • luxuslexus

      Osta Lexus GS450H !! Heppoja 350, 0-100km/h 5.7s eli suorituskyvyltäänkin omaa luokkaansa.
      yhdistetty eu-kulutus 7.6L, 0-100km/h ja vielä lisäksi hiljaisempi kuin mersun s-sarja. Hinta voi olla aika kova mutta eikös uusi e-sarjalainenkin maksa miltei saman verran? Ompahan rahalle vastinetta. premiumia koko rahalla ja ei tule samanlaisia joka kadunkulmassa vastaan! Lexuksen asiakastyytyväisyyskin on tällä hetkellä sijalla 1.

    • neuvoavaiin

      Volvo meidän oloihin , turvall. ja paras penkki.
      Bmw hypeä ja kiva ja hyvännäk.
      Mb ok.
      Audi ei sytytä minua.
      Jaguar todell. premium.

      Jos haluat ajaa ilman murheita tulevista korjauksista osta TOYOTA tai Lexus.
      Muutkin japanilaiset varmaan hyviä.

    • ghghhghghgh

      "Vaihtoehtoja on Audi A6, Volvo V70, Bmw 525 tai E-mallin mersu."
      Tarkoitit siis, että
      Vaihtoehtoja on A6-mallin Audi, 70-mallin Volvo, 5-mallin BMW tai E-mallin Mercedes.

      Sakemannien Dekra-katsastuslaitoksen tilastojen mukaan sun kannattaa ostaa Mazda, Toyota, Hyundai tai Kia. Nuo mainitsemasi "premium"-merkit ovat pärjänneet useasti huonommin kuin monet vikaherkikinä pidetyt mallit/merkit.

      • olet tärähtänyt

        et varmaan käy ihan täysillä kiekoilla ! Mersua ja tojotaa ei voi vertailla edes samassa viestissä, se on vähän kuin vertaisi älsbyhusia jämerä kivitaloon. Niissä on ihan eri sisältö ja asumisen laatu vaikka esim. lämpötesteissä voi älväri vaikka pärjätäkin kivitalolle.


      • ghghghghghg
        olet tärähtänyt kirjoitti:

        et varmaan käy ihan täysillä kiekoilla ! Mersua ja tojotaa ei voi vertailla edes samassa viestissä, se on vähän kuin vertaisi älsbyhusia jämerä kivitaloon. Niissä on ihan eri sisältö ja asumisen laatu vaikka esim. lämpötesteissä voi älväri vaikka pärjätäkin kivitalolle.

        Aloittajahan haki LAATUautoa. Sellainen autohan on kaikkein laadukkain, johon ei koskaan tule yhtään vikaa. Kun autoihin kuitenkin joskus se vika tulee, se vähävikaisin on se laadukkain. Voidaanhan auto tehdä sisältä hiljaiseksi ja mukavaksi ja laittaa tehokas moottori ja vaivaton vaihteisto, ja roudata se kerran kuussa korjaamolle.


      • ISO 9001
        ghghghghghg kirjoitti:

        Aloittajahan haki LAATUautoa. Sellainen autohan on kaikkein laadukkain, johon ei koskaan tule yhtään vikaa. Kun autoihin kuitenkin joskus se vika tulee, se vähävikaisin on se laadukkain. Voidaanhan auto tehdä sisältä hiljaiseksi ja mukavaksi ja laittaa tehokas moottori ja vaivaton vaihteisto, ja roudata se kerran kuussa korjaamolle.

        Laatu ei edelleenkään ole viattomuutta.

        Laatu on muunmuassa sitä, että tuote vastaa käyttäjän sille asettamia odotuksia.
        Laatu on materiaaleja ja työn jälkeä.
        Laatu on ominaisuuksia ja ergonomiaa.

        Laatu on myös luotettavuutta, mutta luotettavuus ei ole sama asia kuin laatu.


      • Oikeaa laatua
        olet tärähtänyt kirjoitti:

        et varmaan käy ihan täysillä kiekoilla ! Mersua ja tojotaa ei voi vertailla edes samassa viestissä, se on vähän kuin vertaisi älsbyhusia jämerä kivitaloon. Niissä on ihan eri sisältö ja asumisen laatu vaikka esim. lämpötesteissä voi älväri vaikka pärjätäkin kivitalolle.

        No, kai Saksalaiset tietävät jotakin tästä asiasta? Juuri kertoivat olevansa tyytyväisimpiä Lexuseen kaikista merkeistä. Onko vaikea ymmärtää?


    • parsafani

      itehän tykkään parsasta

    • Merkki tämäkin

      En ottaisi mitään noista merkeistä...Ford tai VW !!!

    • savuun peittynyt

      Kyllä näistä päätysin volvoon sillä tämä lähtee helteellä käyntiin ettei tarvitse tyhjäkäynnillä pitää Korson S-marketin edessä, tännänkin mersumies n.45-55 istui ratissa ja mersu posotti tyyhjäkäynnillä suoraan savut kaupanovesta sisään, näyttää että jo tälläisellä 350 on jonkin asteisia käynnistys ongelmia vaikka vaikutti että oli just pakasta nykäisty bensa ei kumminkaa ole niin halpaa että tarvitsee 30 asteen helteellä työntöapua, taitaa rouva olla niin pulska että hikoaa auringossa seisoneessa autossa 40 minsaa on kumminkin niin pitkä aika että kyllä siinä voi kaupankassa pyörtyä kun vetää nenäänsä sitä häkää sen ajan joten saatteko sammumaan ne bensa syöpöt pösilöt.

    • Merkki tämäkin

      Mersun saa sammumaan kun työntää perunan kaupan perunalaarista pakoputkeen...sammuu varmasti eikä savuta !

    • KERRAN VUODESSA

      Autot uusitaan.Minä pieraisen nenään tuollaisille jolpeille jotka ostaa valmiiksi kustuja ja kakittuja tuontirisoja saksanmaalta.

    • - - -

      Tuskinpa kukaan ostaa autoa täältä saatujen kommenttejen perusteella. Mene ja koeaja kaikki vaihtoehdot ja osta se mikä Sinusta tuntuu parhaalle ja omimmalle. Jos tämä on provo, niin mene ja osta se farkku avensis mistä olet haaveillut pitkään :D

      • VAI ETTÄ

        AVENSIS.Salli mun nauraa.Ford mondeo on sentään auton näköinen ja euroopasta eikä mikään riisikippana.


    • *haukotus*

      Ainoa laatuauto on lexus tällä hetkellä. Jos jollain on vastaan sanomista niin haluan pöytään ensin faktat, enkä mutu juttuja esson baarista.

      • LISÄÄ HAUKOTTELUA

        Kyllä lexus on tosiaan laatupeli,takavalotkin on otettu suoraan corollasta ja nehän kestää ja minä tankkaan muuten teboililla.


    • Bemmi525

      Bmw 525 on kyllä kestävä, vaikka muut muuta väittävätkin! Itse ottaisin Bemarin tai Volvon, ja Audia ei kannata... Bmw-autot käynnistyy pakkasillakin helposti jopa ilman hehkua mutta siinähän kone ottaa vähä itteesä.

      • jokumuu.

        Ne työkaverit, joiden autot viime talvena jäivät käynnistymättä, sattuvat ajamaan E39 530d:llä, E46 330d:llä ja E60 520d:llä. Muilla en muista olleen tuollaisia vaikeuksia.

        Lisäksi yksi E39 520i työnsi jäähdytysnesteet pitkin Kehä Kolmosta, mutta se nyt ei välttämättä johtunut pakkasesta.

        Hienoja autojahan nuo ovat ajaa, ei siinä mitään, mutta sattui osumaan hiukan huvittavasti tuohon väitteeseesi.


    • Bemmi525

      Noh, ei mikään automerkki ole täydellinen. Jokaisella merkillä on ''maanantai'' malleja. Mutta myönnän kyllä on kuulema Bmw merkillä todellakin huonoja autoja jotkut, eivätkä ole kaikki ''maanantai'' malleja. Itsekkin kannatan toyotaa...

    • cudatech

      Ostakaa opel insignia laatu parantunut täydellinen ajokokemus.

      Vähiten vikoja viime vuonna 98.7%

      vuoden auto 2009

      Hinta laatu suhede täydellinen!

    • DIUDII

      Cudatech, tiesitkös sellaista että insignia on sama kuin vectran paska? Nimi vaihettiin koska vectra ei enää myynyt huonon imagonsa vuoksi.

      Itselläni oli vuoden -86 *RUISKU* (monessako autossa on ollut ruiskua tuohon aikaan) Audi 100, lähti pakkasella aina käyntiin, vikoja ei ollut muutakuin vetari joka katkesin kun kumia poltti.

      Ja oli -92 Audi 80, joka lähti aina pakkas aamuna ku avainta näytti, tämä oli 2v ja ei mitään vikaa.

      Seuraavakin auto tulee olemaan Audi!!

      Ps. Käykäähän joskus laakkosen korjaamo tiloissa (töissä siellä) suurin osa on volkkaria!

    • lexus premium

      Eikös Lexus ole ollut merkkien merkki jo monena vuonna peräkkäin ja autojen omistajat kaikkien tyytyväisimmät autoilijat. Premiumkin vakiona kaikissa malleissa.

      Muita Japanilaisia ei kannata edes ajatella. Eikä tietenkään Mesejä tai Audeja, jotka epäluotettavimmasta päästä.

      • näinkö on?

        Itsehhän en toyotan paskaan koskis pitkällä tikullakaan.


      • Oikeaa laatua
        näinkö on? kirjoitti:

        Itsehhän en toyotan paskaan koskis pitkällä tikullakaan.

        Sinä oletkin tyhmä. Saksalaiset ovat hyvin tyytyväisiä Lexuseen.


    • Unelmat pois.

      Kolmessa vuosikymmenessä sain tarpeekseni eurooppalaisten autojen huonosta laadusta. Vihapäissäni ostin Toyota Corollan. Sillä olen jo kymmenen vuotta ajanut enkä aio pitkään aikaan luopua. On hyvin päästy korjaamoiden ohitse, mikä on jotain tyhmää "tyylittelyä" tärkeämpää.

      Erityisesti Fordista ja Volsusta on muistot sellaiset, että merkin nähdessään ajattelee sen olevan korjaamolle menossa. Mersukin oli "korjaamoauto" ja Fordilla kertoivat auton olevan kulutustavaraa, joka uusitaan pian! Helppo uskoa. Sitten, kun vaihdan, toivon saavani Japanissa valmistetun auton. Edes japanilainen ei saa eurooppalaista tekemään hyvää työtä.

      • Ei ikinä Ryskyä

        Jos haluat päästä tosi halvalla niin odota vuosi ja osta Chrysler Voyager käytettynä - sen maahantuonti kun loppuu ihan kohtapuoliin niin jo nyt naurettavan halvat hinnat vielä puoliintuvat. Kaverilleni juuri tarjottiin 136000 km ajetusta 2006 diesel Voyagerista kaikilla varusteilla liikkeessä ostohintana 2000.-. Uutta Voyageriakin saa jo yli 10000.- halvemmalla kun mitä hinta oli muutama kuukausi sitten. Ennen 46 tonnia ja nyt käteisellä ilman vaihtoautoa 34 tonnia. Mukava ajaa, mutta . . . . . .


      • Boogey_1611
        Ei ikinä Ryskyä kirjoitti:

        Jos haluat päästä tosi halvalla niin odota vuosi ja osta Chrysler Voyager käytettynä - sen maahantuonti kun loppuu ihan kohtapuoliin niin jo nyt naurettavan halvat hinnat vielä puoliintuvat. Kaverilleni juuri tarjottiin 136000 km ajetusta 2006 diesel Voyagerista kaikilla varusteilla liikkeessä ostohintana 2000.-. Uutta Voyageriakin saa jo yli 10000.- halvemmalla kun mitä hinta oli muutama kuukausi sitten. Ennen 46 tonnia ja nyt käteisellä ilman vaihtoautoa 34 tonnia. Mukava ajaa, mutta . . . . . .

        American CHRYSLER is THE BEST. And the great "CADDY" CADILLAC drivers. Never waste your time on european crap shit!!


    • Mersu on aina mersu. Kai noi kaikki ihan hyviä vaihtoehtoja on, autoasentajana duunissa ja varmaan volvosta jääny huonoin kuva, voi olla sattumaakin sitä en kiellä.

      • KAASUAUTO ?

        - jos haluat ajaa halvalla osta kaasuauto ( VW, Mercedes Benz, Volvo . . )
        joiden polttoainekulut n 60 % dieselin polttoainekuluista
        - jos haluat ajaa mukavasti osta Amerikkalainen tai Ranskalainen
        - jos haluat että jälleenmyyntiarvo on hyvä osta Saksalainen ( ei Opel ) tai Volvo

        Näiden yhdistelmää: halpa käyttää, mukava ajaa ja hyvä jälleenmyyntiarvo - ei kukaan ole vielä keksinyt.

        26 vuotta autoja myyneenä tiedän että näin se vaan on !


    • Pystylamppu Mersussa on eniten munnoa.Paekallinen katastusmies kehu lujimmaksi aotoksi tällä lanneetalla, tiijä sitten puhuko omijaan.Semmosen ku onnistusi jostaen soamaan,hyvä koppasen.Ei etelän suolateillä uitettuo.Kuutoskonneella ja aotomaattiloatikolla.Siinä sitä olisi aotoa pitkäksi aekoa.Saesi lapsen lapset ukkie kyyvitä museoaotopäeville.Timantit ovat ikkuisie ja kaet ne vanahat mersuthi

    • Audinainen1

      Audi ehdottomasti.

    • Bensaa koneeseen

      Noista joko E-Mese tai V70. Audi on luotettava, mutta yli 300 tkm ajettu Audi on harvinaisuus, eli ei kestävä. BMW:n ylläpito on tolkuttoman kallista verrattuna Volvoon tai Audiin. E-Mersun kone ei ehkä ihan pärjää Volvon koneelle, mutta Mersun laatuvaikutelma on asteen parempi. Tosin hinta taitaa olla viitisen tonnia Volvon eduksi.

      En vain ymmärrä, miksi haluat nokikoneen, jos kerran noin kalliiseen autoon on varaa. Bensakone on huolettomampi ja korjaukset ovat halvempia. Kompura kun hajoaa vaikka E-Mersusta, niin korjaus on jopa 1500 e. Hiukkassuodatin vaihdettuna jopa 5000 e nykydieseliin. Bensakoneella ajaa nykypäivänä melkein saman määrän kilometrejä, kuin dieselilläkin, paljon huolettomammin. Firmallani on 2,5 l V70 AWD bensaversio ja 445 tuhatta lasissa. Eikä ole edes kansipahveja tarvinnut koneeseen vaihtaa. Dieselissä suutinremppakin tulee vastaan ensimmäisen kerran jo 200 tkm paikkeilla, ja se on kallis paukku.

      • hyvä hoito maksaa ta

        Ei ole mitään autoa jota voisi sanoa sanalla laatuauto.
        Miltei kaikissa autoisssa on samoja materiaaleja
        käytetty,pois lukien tietysti alumiini ja hiilikuituautot.
        On muovia,sähköjohtoa,lamppua,rautaa,nahkaa,kangsta ym.
        Kyse on siitä kuinka autoa hoitaa.
        Huoltaako autoa säänöllisesti,
        peseekö,vahaako,jne.kyllä kestää.
        Itsellä on "paljon parjattu"italiaano"
        Fiat,kohta 170tkm.ajettu,aina lähtenyt käyntiin,
        kesät,talvet,koskaan ei ole jättänyt välille.
        Osta sellainen keskihintainen uusi auto,
        ruostesuojaa se,äläkä usko sitä ettei uutta autoa saa
        ruostesuojata,huollata säännöllisesti,mieluummin merkkiliikkeessä,äläkä
        usko sitäkään,ettei merkkiliikkeessä kanata sitä tehdä,kannattaa,ne tietää
        kyseisen auton niksit.
        Älä aja "bensaa säästäen"isoilla vaihteilla vauhtiin nähden,ei moottori
        pelkää kierroksia.päinvastoin,isoilla kierroksilla vauhtiin nähden moottori kärsii ja vaihdelaatikko.En tarkoita nyt tietenkään huudattaa konetta.
        Vanhat automiehet sanoo,että kannattaa ajaa suht isoilla kierroksilla sateella
        vaikka 5 km.tekee koneelle hyvää.En muista nyt mihin asia perustuu.
        Eli älä hyvänen aika osta mitään mersua tai muuta kallista jos nyt ajattelet niiden kestävän muita paremmin,nykymersut ei ole sen kummempia kuin muutkaan,vanhat mersut kestivät,mistä lie johtui,500tkm helposti.
        Ja vanhat Nissanit,keskipohjanmaalla oli taksissa Nissan Cedric ja jos en väärin muista autolla ajettiin yli 700tkm ilman koneremppaa.
        Hyvällä pidolla se kesti.Oli ne muutenkin lujempia.


    • omaan tyytyväinen

      Kyllä se niin on että minä en ostaisi autoa jonkun muun suosituksen mukaan, mikä on jollekin muulle paras niin ei varmaankaan mulle. Käy ajamassa kaikki lompsalle sopivat automallit samasta hintaluokasta ja jos se perstuntuma ei sano autosta mitään niin KÄVELE tai kulje yleisillä kulkuneuvoilla.

      • omaan tyytyväinen

        Lisään vielä että potuttaa nuo omaansa autoa kehuvat, joka on merkki huonosta itsetunnosta jota pitää jollakin pöngittää, kehumisella jota ei usko kukaan jos itsekkään. Ikänäni en ole autoani kehunut mutta olen kuullut kateellisten naljailua. Eikä autoni ole japanilainen.


      • voi reppanaa
        omaan tyytyväinen kirjoitti:

        Lisään vielä että potuttaa nuo omaansa autoa kehuvat, joka on merkki huonosta itsetunnosta jota pitää jollakin pöngittää, kehumisella jota ei usko kukaan jos itsekkään. Ikänäni en ole autoani kehunut mutta olen kuullut kateellisten naljailua. Eikä autoni ole japanilainen.

        No etpä uskaltanut laittaa tännekkään autosi merkkiä ja mallia. Se kertoo huonosta itsetunnosta !


    • zetanius

      Audi Bmw Tai Mersu.Voi hyvänen aika sentään,ajattele myös turvallisuutta nämä ovat niin aktiivisesti turvallasia ja passiivisesti turvallisia autoja.Itse en kylläkään omista kyseisiä autoja mutta olen Korjaamossa ollut töissä 30v. PS:omaavat myös hyvän jälleenmyyntiarvon.Lue kolari testit.ja valitse silmällesi sopiva.Hienoa jos jollakin on fyrkkaa ostaa mieleisensä auton..Syys terveisin v.t

    • voisi.

      sanoa, että kaikki autot ovat samaa paskaa, vain eri paketissa. Toimivat kunnes hajoavat.

    • Hondamies.
    • MITEN IHMEESSÄ

      Tätä sonnanjauhantaa on pidetty puoli vuotta suomi 24 etusivulla??? Pitää todella ihmetellä!!!

    • Oikeaa laatua

      Saksalaiset ovat kaikista merkeistä tyytyväisimpiä Lexuseen, että mieti sitä ennen kuin valitset.

    • :)))

      joo on se volvo hyvä auto!

    • Hetero ja Ocu RS

      Vai ihan laatua etsit? Taitaa olla kiertoilmaus tuo "laadun" etsiminen. Todellisuudessa miesseuraa etsit. Premiumissa on niin kiva höylätä nuorta ja vanhaa peräsuolta mutkalle.

    • --------------------

      Osta LADA sitä voi LADATA,HINATA,PUKATA,RUKATA JA TUUPPIA EIKÄ LADA OLE MOKSISKAAN...LADA SE IHANUUKSIEN AUTO,LUJAA LADA LAATUA BEMARI,VOLVO JA TOYOTA RASVARILLE...

    • Occo

      Mersu on hyvä

    • 23534534

      Takaveto siinä olla pitää jos puhutaan premiumista. Audi ja Volvo kelpaisivat vain nelivetona.

      Audi ja BMW herkkävikaisimpia nelikosta (lähde: Autobild). BMWssa kuitenkin paras ajettavuus mutta toisaalta kuskit pilanneet merkin maineen. Saat helposti k-pään leiman jos ostat bemarin.

      Volvo toimii luotettavasti pohjolan pakkasissakin mutta nelivetomallisto yllättäen heikohko vaikka pohjoismainen merkki. Mersu kallein eikä ajettavuudessa ihan BMW tasoa, mutta mukavin näistä ja suht luotettava.

      Jos raha ei ratkaise, ottaisin Mersun. Kai sitäkin saa AMG sportti-varustelulla jossa alusta jne vähän tiukempi niin ajettavuus paranee. Nelivetona jos eteneminen talvella huolettaa, takavetohan ei talvella mitenkään paras ratkaisu.

    • jjpasaa
    • Anonyymi

      Volvo!

    • Anonyymi

      E- mallin mersu. Oltava vm. 2006 tai uudempi. Silloin Daimler alkoi galvanoimaan kunnolla. Itsellä ollut 3 kpl, toimivat hyvin. Siis empiirisiä kokemuksia.

      Lasu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      48
      3661
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2631
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      130
      1987
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      101
      1721
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      53
      1139
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1127
    7. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1026
    8. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      84
      956
    9. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      935
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      884
    Aihe