Sääliä saa ilmaiseksi, mutta kateus on ansaittava.

Kuka täällä peilaa itseään suhteessa minuun ja usein hyvin pinnallisten asioiden kautta. Kateus on mielestäni merkki siitä ettei kyseinen henkilö ole tyytyväinen itseensä tai ympäristöönsä. Kateuttakin on monenlaista, niin hyvää kuin pahaakin. Paljon näkee kateutta toisten ihmisten menestykseen tai onneen, eikä keskitytä siihen mitä voisin tehdä itse parantaakseni omaa tilaani. On rikkaus pystyä olemaan onnellinen toisen puolesta, joka on saanut jotain hyvää. Kuka siis jaksaa poistatella toisten viestejä? :D

6

3114

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tämä onkin vanha posti mutta googlasin kateuden ja tämä tuli esille. Kateutta näyttää olevan vähän kaikkialla maailmassa mutta Suomessa sitä on erinomaisen paljon.

Ole oma itsesi täällä, toteuta itseäsi, ja heti "luulet olevasi jotain", tai ainakin "yrität olla jotain". Esim. laita hienot vaatteet ylle, ja ihmiset miettii "kuka se luulee olevansa". Tee sama Ranskassa, Japanissa tai Thaimaassa ja ihmiset arvostaa sitä. Päinvastainen reaktio.

Kateelliset on huvittavaa porukkaa. Mistähän se tarve vertailla itseään toisiin kumpuaa?

• Kateutta on kolmea eri lajia, ja se kolmas on suomalainen kateus.

• Anonyymi

Kunhan kateellinen ei sentään niin nolo ole, että alkaa tietoisesti valehdella. Muussa tapauksessa voi marinoitua omaan kateuteensa ihan rauhassa, perättömät puheet on asia erikseen ja rangaistava teko

• Tuosta on aikaa kun olen tämän avauksen tehnyt, aihe ja pointti liittyi varmaan sen hetken palstan henkeen. "kateus on aina anssaittava" on itseasiassa hyvin sanottu, mikä ei suinkaan ole itseni keksimä sanonta. Veikkaan, että se on lausuttu ensimmäisen kerran latinaksi.

• Anonyymi

olen samaa mieltä menestyneitä kadehtitaan,
      eine luusereita kadehti,

• Anonyymi

olen rehellinen ja kunniallinen nuorekas ja vapaa leskirouva .Rakas puolisoni siirtyi
        tästä ajasta ikuisuuteen v.2023 ,Sen jälkeen alkoi byrokratian rumba ja ,alussa oli shokki vaihe
        järkytys ja kriisi .Mutta sain hautajaisten jälkeen kriisityöntekijöitä henkiseksi tueksi.
        Sukulaisista ei ole mitään iloa,kateus on suurin syy .Kun olen menestynyt leskirouva,
        kateelliset yrittää styyllistää ja painaa .Niillä ei ole enää minulle asiaa,en ole tekemisissä .
        Olipa sitten kyseessä sukulaiset tai kylänmiehet jos ne ovat kateelisen pirullisia ja syyllitäviä
        minua kohtaan,meillä ei ole enää mitään yhteistä asiaa.
        Olen ansainnut kunniallisen vapaan leskirouvan elämän 30 avioliittovuoden aikana ja
        .olen rehellisellä työlläni omaisuuteni ansainnut,myös hyvällä tuurilla ole lotossa voittanut .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      250
      4526
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      124
      2961
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2722
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      74
      1700
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      105
      1543
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      17
      1437
    7. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      52
      1285
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      92
      1216
    9. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      202
      1067
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1055
    Aihe