Panosuhde vai suhteettomuus?

Valandil.

Nykypäivänä useimmat harrastavat vain pelkkiä panosuhteita vailla turhaa tunteiden painolastia, se on sitä nykyaikaa.
Itse en pystyisi pelkkään panosuhteeseen, pystyisitkö sinä?
Vasta rakastuneena alan suhteeseen.

21

701

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei koskaan rakastunu

Totta kait voin. Miksi kaikesta pitää tehdä niin vakavaa? En todellakaan halua miestä sotkemaan elämääni mutta seksistä nautin täysillä.

• in luuuv

Asia ei ole noin mustavalkoinen. Ihminen on biologinen olento, siksi viettelykin onnistuu. Rakkaus ja sukupuolinen halu pitää osata erottaa toisistaan. Seksistä voi nauttia niin mies kuin nainen, ja pysyä ihan kunnollisena puolisokandidaattina - toisin kuin jotkut provot täällä jaksavat jankata.
      Itse olen silti ehdottomasti vakituisen seksikumppanin kannalla. Vihittynä tai ei. Seksipartneriin kiintyy ja voi rakastuakin - niin ne sisäeritysrauhasten tuotteet meitä manipuloivat!

• lässyn lässyn.....

Naiset nimittävät panetusta rakastumiseksi ja sitten voivatkin sanoa, että harrastavat seksiä vain rakkaudesta - vaikka olisivat tavanneet miehen samana iltana. Himolla ja rakkaudella ei kuitenkaan ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

• _Tasapainossa_

Minä en ainakaan nimitä panetusta rakkaudeksi, vaan ihan puhtaaksi fyysiseksi haluksi.

Jos on vuodesta toiseen sinkkuna eikä löydy parisuhteeseen sopivaa, on ihan mukavaa että joskus on vähän jotain "sutinaa". Se ei tarkoita sitä, että sänkykaveria pitää vaihtaa viikon välein, vaan ihan hyvin kerran 1-2 vuodessa muutaman kuukauden romanssi riittää. Niin, itse kutsun tätä ennemmin romanssiksi kuin panosuhteeksi, vaikka siitähän siinä loppujen lopuksi on kysymys.

Mielestäni taitoja toiseen sukupuoleen kannattaa ylläpitää edes jollain tasolla, ettei käy kuten osalle palstalaisista; ajautuu kokonaan parisuhde- ja seksimarkkinoiden ulkopuolelle. Sen verran vähäisiä ja merkityksettömiä juttuja nuo romanssit kuitenkin ovat, etteivät voi millään korvata oikeaa seurustelua ja siinä (toivottavasti) olevaa rakkautta, ja ovat aika mitättömiä juttuja tällaisen kunnollisen suhteen rinnalla.

• jackaroo

---Nykypäivänä useimmat harrastavat vain pelkkiä panosuhteita vailla turhaa tunteiden painolastia, se on sitä nykyaikaa.---

En tiedä millainen se kaveripiirisi on kun tuollaisia väität, sillä itse en tunne kuin vain pari tuollaista ihmistä joiden suhteista suurin osa on noita seksisuhteita, lyhyitä ja pitkiä sellaisia. Ja kyllähän siihen seksiin aina nyt jotain tunteita liittyy, ainakin itselläni. On totta että nykyajan kulttuuri on muuttunut vapaamielisemmäksi seksin suhteen, mutta ei se tarkoita että useimmat ihmiset olisivat muuttuneet ilman mitään estoja oleviksi seksihurjastelijoiksi.

Itse en varmaan tällä hetkellä pystyisi edes harrastamaan seksiä vasta tapaamani naisen kanssa, vaan minä tarvitsisin ensin pidemmän tutustumis jakson siihen alkuun ja sitten jonkin vähän keskivertoa hitaamman etenemistahdin. Ei minusta ole siihen että parin tunnin juttelun jälkeen lähtisin baarista jonkin naisen luokse harrastamaan seksiä. Seksissä on minulle (ainakin alkuun) kyse luottamuksesta, enkä minä nyt voi mitenkään luottaa tarpeeksi vain tunnin tai parin juttelun jälkeen johonkin aiemmin tuntemattomaan naiseen niin paljoa että seksiä hänen kanssaan harrastaisin. Tahtoisin kyllä, mutta en vain pysty. Ehkä minulla on päässä jotain vikaa...

Seksisuhde noin pelkkänä ajatuksena toki kiehtoo, sillä eihän minulla ole tällä hetkellä yhtään seksielämää, mutta en usko että pystyisin kovinkaan pitkään olemaan tuollaisessa suhteessa ilman että siinä nyt edes jotain tunteitakin alkaisi tulla peliin mukaan. Etsin ensisijaisesti parisuhdetta ja tuo maaginen "rakkaus" on oleellinen osa sitä, joten en edes lähde pyrkimään pelkkään seksisuhteeseen. Toki eihän sitä sitten tiedä koskaan että jos siitä perinteisellä tavalla alkaneesta suhteesta kehittyy pelkkä seksisuhde, mutta tuollainen ajattelu nyt on täysin hypoteettista, sillä en ole edes treffeillä käynyt vuosiin ja eikä ne suhteet nyt tyhjästä synny.

• _Tasapainossa_

Mutta eikös sinullakin "jackaroo" ole jotain lyhyitä suhteita/panoja ollut nuorempana vaikka et olekaan seurustellut koskaan? Tuskin sinäkään kokematon olet seksissä, ainakin rivien välistä on ollut luettavissa että jossain vaiheessa sinulla on ollut säpinää naisten kanssa, myös seksissä, vaikka viime ajat ehkä ovat olleet hiljaiseloa?

• jackaroo

No eipä ollut nuorempana mitään lyhyitä suhteita/panoja, muutamilla treffeillä onnistuin käymään joskus 18-21 vuotiaana, mutta ei niistä mitään tullut.

Ei minulla mitään "säpinää" ole naisten kanssa koskaan ollut, olin vähän jälkijunassa tässä kaikessa seurustelu/treffailu hommassa ja ensimmäistä kertaa elämässäni koetin lähestyä naista vasta lukion viimeisellä, ja sekään ei onnistunut mitenkään mainittavan hyvin.

Viimeiset 5 vuotta elämästäni on ollut sitten ehkä enemmänkin vapaaehtoista selibaattia/sinkkuutta kuin olosuhteiden pakosta, mutta nyt olisi tarkoitus ihan tosissaan yrittää aktivoitua tällä elämänosa-alueella.

• luovutin jo kauan si
        jackaroo kirjoitti:

No eipä ollut nuorempana mitään lyhyitä suhteita/panoja, muutamilla treffeillä onnistuin käymään joskus 18-21 vuotiaana, mutta ei niistä mitään tullut.

Ei minulla mitään "säpinää" ole naisten kanssa koskaan ollut, olin vähän jälkijunassa tässä kaikessa seurustelu/treffailu hommassa ja ensimmäistä kertaa elämässäni koetin lähestyä naista vasta lukion viimeisellä, ja sekään ei onnistunut mitenkään mainittavan hyvin.

Viimeiset 5 vuotta elämästäni on ollut sitten ehkä enemmänkin vapaaehtoista selibaattia/sinkkuutta kuin olosuhteiden pakosta, mutta nyt olisi tarkoitus ihan tosissaan yrittää aktivoitua tällä elämänosa-alueella.

ei se siitä paljoa parane vaikka jotain yrittäisikin itellä oli melkein sama tilanne joskus vuosia sitten ja vaikka sitä kuinka yritti niin eipä ne naiset olleet kiinnostuneita kolmikymppisestä nykyään jo lähes nelikymppisestä täysin kokemattomasta miehestä ei auttanut vaikka yritti valehdella omaa kokemattomuuttaan ku kyllähän ne naiset huomas heti etten osannu niitä oikein edes jututtaa

• ...;,,,;...

"useimmat harrastavat vain pelkkiä panosuhteita"

Millähän planeetalla sinä asut?

• and_justice_for_all

Omituisia kysymyksiä.

Suhde on suhde jossa halutaan sitoutua toiseen ja ollaan vakavasti yhdessä.

Panosuhde on saman henkilön kanssa toistuvaa seksiä ilman suuria tunteita ja sitoutumista. Pelkkää hauskanpitoa ja mukavasta touhusta nautiskelua.

Minusta kummassakaan ei ole mitään vikaa ja molemmat toimivat melkein poikkeuksetta paremmin kuin satunnainen yksittäinen pano.

Minulle ainakin olisi mahdoton ajatus valita se neljäs vaihtoehto, suhteettomuus.

Jokaisella meillä on moraalimme ja minä en näe missään noissa vaihtoehdoissa mitään moraalitonta, ellei sitten ihmiset ole siinä ykkös vaihtoehdossa, eli suhteessa.

• Kunnollinen mies.

"Panosuhde on saman henkilön kanssa toistuvaa seksiä ilman suuria tunteita ja sitoutumista. Pelkkää hauskanpitoa ja mukavasta touhusta nautiskelua."

Minusta tuollainen on pinnallista ja moraalitonta. En huolisi naista, joka tuollaista on harrastanut. Kunnon nainen on ilman seksiä kunnes se oikea löytyy.

• and_justice_for_all

Pinnallinen ja moraaliton?

Se on sinun näkemys, minulla ja kaikilla muillakin on omansa.

Meillä on erilainen käsitys kunnollisesta. Miten se ketään loukkaa?

En tee mitään mikä loukkaisi ketään. Jos jonkun kanssa teen yhdessä asioita mistä molemmat nautimme, niin mikä siinä on pinnallista tai moraalitonta?

Minun on hyvin helppo löytää kanssani samalla tavalla ajattelevia ihmisiä joille elämästä yhdessä nauttiminen ei ole moraalitonta.

Sinulla varmaankin on aika paljon heikompi tilanne?

Sata vuotta sitten olisin ymmärtänyt sinua varmasti.

• Gordon Gekko

"Jos jonkun kanssa teen yhdessä asioita mistä molemmat nautimme, niin mikä siinä on pinnallista tai moraalitonta?"

Juuri näin.

• pimpelipommmmmm

en halua panosuhdetta. Pelottais, että tulee tunteita toista kohtaan..ja ne ei ois molemminpuolisia.

• Eivöt tunteet usein

parisuhteessakaan ole molemminpuolisia. Moni mies on suhteessa vain pillun takia- ei hän sitä naiselleen tietenkään sano, mutta kavereille kylläkin

• Muista armeijassa
        Eivöt tunteet usein kirjoitti:

parisuhteessakaan ole molemminpuolisia. Moni mies on suhteessa vain pillun takia- ei hän sitä naiselleen tietenkään sano, mutta kavereille kylläkin

kun jätkät puhuivat "reijistään" , jotka olivat kotona odottamassa. Olisi pitänyt nauhoittaa ne puheet ja lähettää kyseisten paskojen tyttöystäville. Olisivat kuulleet millaisiin tyyppeihin ovat ihastuneet.

• Mies...

Pystyisin. Unelmani on rakkaus, mutta paremman puutteessa panosuhdekin käy.

• Suhteettomuus.

Minä en saa panosuhteesta tms. mitään sellaista mitä minä kaipaan ja arvostan. Mä haluan olla kunnollisessa seurustelusuhteessa ja jos se ei käy niin olen ennemmin yksin.

Jos mä en saa sitä mitä mä haluan ja tarvin, niin ei saa toinenkaan sitten mitään :D

• Panosuhteesta saa

seksiä. Se on yleensä parempaa kuin ei-seksi

• Kaningeenit

Panosuhteissa on vaarana ihastuminen toiseen ihmiseen, jos tulevaisuuden tavoitteet poikkeavat toisistaan niin hunosti käy.
      Kannattaa myös muistaa, että miten suhde alkaa voi se myös samalla tavalla loppuakkin?

Itse kannatan laatupaneskelua mm. laivoilla, matkoilla taikka joskus vaikka suoraan jatkoille kesäterassiltakin. Satunaisessa kumppanissa pitää olla jokin kiva juttu huumorintaju, aistikkuus taikka mitä kukin arvostaakkin. Laatupano alkaa ja loppuu lyhyelle aikavälille eikä jatkotreffejä tehdä.

Humalan vetäminen ja pakkopanettaminen eivät ole laatupanoja vaan rimanalittamista näin ainaskin itse ajattelen. Eikä yhtään kiva juttu.

Kumppanin valitseminen on itselläni tarkkailua miten toinen käyttäytyy merkitsee itselleni paljon eikä se mitä toinen sanoo, koska kaikki haluavat antaa itsestään paremman kuvan tottakai.
      Treffailua, pikkuhiljaa tutustumista eihän toisen tontille ilman kutsua mennä, itsevarmuuden näyttämistä eli sinut minä haluan enkä ketään muuta, huomioimista tosin liika palvelukin on kuin menisi ilman sopimimisia suhteeseen mikä antaa huonon lähtölaukauksen, kuuntelemista mitä toinen haluaa elämältä ainoa asia mitä en itse siedä on kenenkään mollaaminen silloin vedän jarrut päälle EIKÄ ole ihme ettei montaa tärkeää ihmistä tule eläämääni ja hyvä näin.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      28
      2693
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      64
      2628
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      15
      1694
    4. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1408
    5. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1407
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      102
      1377
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1183
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1106
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1083
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      59
      995
    Aihe