Olisiko sillä mitään vaikutusta tähän vanhaan totuuteen, josta päivän lehti taas kerran kirjoittaa?
Täällähän on nyt tapana tuoda pelkkiä linkkejä, kun kai ei luoteta, että kaikki muutkin niitä osaavat netistä lukea.
Lonkut, siiderit nuoresta pitäen, myöhemmin väkevämmät, ja maha kasvaa.
Alkoholissa itsessään on kaloreita, ja se tuo mukanaan ruokahalua.
Aiheesta lie biljoona aloitusta, mutta alkomaholihan on silti hermomyrkky.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Runsas alkoholinkäyttö paisuttaa suomalaisten vyötäröt/1135264341936?ref=tf_iHSuutisboksi_p3
Alkoholimainonnan lopetus?
61
203
Vastaukset
Tuossahan luettelit vanhat kliseet.
Pohjanmaalla elää vahvana usko.
Ja sen mukaan on pakko naureskella.
Ole hyvä ja lopeta tällainen vanhan jauhaminen.
H.- hoikka mies
Osuiko liian lähelle?
- vesijavisko
Sitten kun ylläpito, tai sefu niin kehoittaa tekemään.
Minun tietääkseni sinä et ole kumpikaan.
Pysy itse vain lestissäsi, äläkä toista itseäsi aina ja aina uudestaan.
Sinuun on kasvanut sisäsyntyinen usko omasta kaikkitietävyydestäsi. hoikka mies kirjoitti:
Osuiko liian lähelle?
Ei, Keski-Suomalainen vanha Demari olen, tosin kallistumassa Persuihin.
Eli ihan naureskeltava minäkin.
Mutta en jaksa sitä että aina jauhetaan samaa vanhaa tarinaa.
Muka uutena "ajatuksena"
H.vesijavisko kirjoitti:
Sitten kun ylläpito, tai sefu niin kehoittaa tekemään.
Minun tietääkseni sinä et ole kumpikaan.
Pysy itse vain lestissäsi, äläkä toista itseäsi aina ja aina uudestaan.
Sinuun on kasvanut sisäsyntyinen usko omasta kaikkitietävyydestäsi.Sisällöstäni en voi vastata, sen on elämä minulle antanut.
Ja totta on, valvoja poistaa, minä en.
Jatka vaan vanhan jauhamista, niin minäkin.
H.- näin se menee
hunksz kirjoitti:
Muka uutena "ajatuksena"
H.Samaa vanhaa paskaa jauhat itsekin, et vain huomaa sitä.
Ruokaa ja naisia, toistat itseäsi kuin papukaija. - Entinen pelle.
hunksz kirjoitti:
Muka uutena "ajatuksena"
H.Sitä todella olet. Naurettava. Pelle hän joka sinut tosissaan ottaa. Minä olin..Onneksi tulin järkiini.
Tsau:Friidu näin se menee kirjoitti:
Samaa vanhaa paskaa jauhat itsekin, et vain huomaa sitä.
Ruokaa ja naisia, toistat itseäsi kuin papukaija.Vanhukset tuppaavat jumiutumaan.
Mitäpä luulet? Olisikohan se viisautta vai kalkkeutumaa.
Mutta ole ylpeä itsestäsi, nuoruus on aikaa jolloin vallan kumoillaan.
Jatka valitsemallasi tiellä, niin minäkin jatkoin 60-lukua, paljon en ole saanut aikaan, rakkaus on vaihtunut synkkään Goottiin ja sarvimerkkeihin.
Ja niin on hyvä. Kalkkeutuminen on lopun alkua, ainakin meille vanhuksille.
Ystäväsi
H.Entinen pelle. kirjoitti:
Sitä todella olet. Naurettava. Pelle hän joka sinut tosissaan ottaa. Minä olin..Onneksi tulin järkiini.
Tsau:FriiduToivottavasti tämä oli minulle.
Edelleen järjettömälle.
H.- Entinen pelle.
hunksz kirjoitti:
Vanhukset tuppaavat jumiutumaan.
Mitäpä luulet? Olisikohan se viisautta vai kalkkeutumaa.
Mutta ole ylpeä itsestäsi, nuoruus on aikaa jolloin vallan kumoillaan.
Jatka valitsemallasi tiellä, niin minäkin jatkoin 60-lukua, paljon en ole saanut aikaan, rakkaus on vaihtunut synkkään Goottiin ja sarvimerkkeihin.
Ja niin on hyvä. Kalkkeutuminen on lopun alkua, ainakin meille vanhuksille.
Ystäväsi
H.Tyhmyyttä ei pidä selitellä. Pelle mikä pelle. Hyväksy itsesi. Leikit ihmisillä ja heidän elämällään se on mielestäsi suurta viisautta? Kerro missä kohtaa pitää nyt nauraa?
Tsau:Friidu - -.-.
Entinen pelle. kirjoitti:
Sitä todella olet. Naurettava. Pelle hän joka sinut tosissaan ottaa. Minä olin..Onneksi tulin järkiini.
Tsau:Friidujaah, tulit sit taas palstalle ja katkeroituneena.
- /
näin se menee kirjoitti:
Samaa vanhaa paskaa jauhat itsekin, et vain huomaa sitä.
Ruokaa ja naisia, toistat itseäsi kuin papukaija.Pitänee kaikkien muiden lopettaa aloitukset, kun ne muutenkin ajautuvat aina ja jatkuvasti tälle samalle raiteelle.
Oli aihe mikä hyvänsä.
Tautofoniaa tautofonian jälkeen. - Entinen pelle.
hunksz kirjoitti:
Toivottavasti tämä oli minulle.
Edelleen järjettömälle.
H.Kenellepä muulle? Mutta, jatka leikkejäsi. Minun kanssasi se vaan lopullisesti ohi... Toivottavasti tsennaat edes miksi? Luithan tekstiviestini. Mitään ei liene jäänyt epäselväksi.
Tsau:Friidu - :)
Tyhmyyttä ei pidä selitellä. Pelle mikä pelle. Hyväksy itsesi. Leikit ihmisillä ja heidän elämällään se on mielestäsi suurta viisautta? Kerro missä kohtaa pitää nyt nauraa?
Tsau:FriiduHyvä friidu!
Tyhmyyttä ei pidä selitellä. Pelle mikä pelle. Hyväksy itsesi. Leikit ihmisillä ja heidän elämällään se on mielestäsi suurta viisautta? Kerro missä kohtaa pitää nyt nauraa?
Tsau:FriiduJos tämä oli minulle, niin otan moitteet vastaan.
Keskustelu voi olla monelle surun paikka, toisille taas ilon paikka.
Todellisuudessa voi helpostikin syödä kirpeän Puolukkaleivoksen, kunhan samassa pöydässä, vastapäätä, istuu mieleinen ihminen.
Palstalla hyvä Läskisoosi on vain kuvaelmaa, jonkinlaista näytelmää.
Siinäpä se minun viisauteni.
Tähän voi nauraa rähähtää jos tulee oikein paha olo.
Rähähtävä nauru on pahan olon peitto.
Hersyvä nauru on silkkaa iloa.
H./ kirjoitti:
Pitänee kaikkien muiden lopettaa aloitukset, kun ne muutenkin ajautuvat aina ja jatkuvasti tälle samalle raiteelle.
Oli aihe mikä hyvänsä.
Tautofoniaa tautofonian jälkeen.Minä en ole tähän syyllinen.
Ainakaan kirjoittamalla.
H.- Entinen pelle.
hunksz kirjoitti:
Jos tämä oli minulle, niin otan moitteet vastaan.
Keskustelu voi olla monelle surun paikka, toisille taas ilon paikka.
Todellisuudessa voi helpostikin syödä kirpeän Puolukkaleivoksen, kunhan samassa pöydässä, vastapäätä, istuu mieleinen ihminen.
Palstalla hyvä Läskisoosi on vain kuvaelmaa, jonkinlaista näytelmää.
Siinäpä se minun viisauteni.
Tähän voi nauraa rähähtää jos tulee oikein paha olo.
Rähähtävä nauru on pahan olon peitto.
Hersyvä nauru on silkkaa iloa.
H.Samoin. Mielussa seurassa minäkin syön leivokseni. Epämielyttävässä seurassa taas....jätän syömättä. Eli mikä ihmeen viisaus tuokin nyt oli olevinaan? Kerro kun olen niin tyhmä? Onhan jotain edistystä edes sinussa se että, PYSTYT ottamaan myös kriittikiä itseäsi kohtaan. Hyvä sinä. Ehkä jonain päivänä on toivoa että, miehistyt;))) jopa aikuistut kenties...Toivossahan on hyvä elää...Eikö? Älä nyt ota liian paljon nokkaasi...Tämähän on vaa läpytystä. Sellaista palstahuumoria...vai miten se menikään? Eihän tätä nyt kukaan järjellinen todesta vai kuinka?))) Täällähän saa heittää skeidaa "ystävänsä" päälle jos, sillä päällä sattuu olemaan...vai kuinka se moraalisi nyt menikään?
Tsau:Friidu Entinen pelle. kirjoitti:
Samoin. Mielussa seurassa minäkin syön leivokseni. Epämielyttävässä seurassa taas....jätän syömättä. Eli mikä ihmeen viisaus tuokin nyt oli olevinaan? Kerro kun olen niin tyhmä? Onhan jotain edistystä edes sinussa se että, PYSTYT ottamaan myös kriittikiä itseäsi kohtaan. Hyvä sinä. Ehkä jonain päivänä on toivoa että, miehistyt;))) jopa aikuistut kenties...Toivossahan on hyvä elää...Eikö? Älä nyt ota liian paljon nokkaasi...Tämähän on vaa läpytystä. Sellaista palstahuumoria...vai miten se menikään? Eihän tätä nyt kukaan järjellinen todesta vai kuinka?))) Täällähän saa heittää skeidaa "ystävänsä" päälle jos, sillä päällä sattuu olemaan...vai kuinka se moraalisi nyt menikään?
Tsau:FriiduTaidanpa olla ainut joka en nokkaani ota.
Mutta täällä on muitakin. Monet heistä ovat aikuisia.
Joten yritä nyt olla samanlainen.
Minulle sinä, kuten kaikki muutkin, saavat purkaa mieltään niin paljon kun sielunsa sietävät.
Minulla on aina, ainakin kuvaannollinen, lämmin kainalo valmiina.
Minä olen niin paljon aikuisempi.
Muista että kiukuttelusi huvittaa useimpia, naurunalaisena ei ole helppoa olla.
Minä, jos joku, sen tiedän.
H.Entinen pelle. kirjoitti:
Samoin. Mielussa seurassa minäkin syön leivokseni. Epämielyttävässä seurassa taas....jätän syömättä. Eli mikä ihmeen viisaus tuokin nyt oli olevinaan? Kerro kun olen niin tyhmä? Onhan jotain edistystä edes sinussa se että, PYSTYT ottamaan myös kriittikiä itseäsi kohtaan. Hyvä sinä. Ehkä jonain päivänä on toivoa että, miehistyt;))) jopa aikuistut kenties...Toivossahan on hyvä elää...Eikö? Älä nyt ota liian paljon nokkaasi...Tämähän on vaa läpytystä. Sellaista palstahuumoria...vai miten se menikään? Eihän tätä nyt kukaan järjellinen todesta vai kuinka?))) Täällähän saa heittää skeidaa "ystävänsä" päälle jos, sillä päällä sattuu olemaan...vai kuinka se moraalisi nyt menikään?
Tsau:FriiduJollain tapaa nämä sinun tekstisi koskettivat , voimia sulle .
- k/k
koti-kiusattu kirjoitti:
Jollain tapaa nämä sinun tekstisi koskettivat , voimia sulle .
Yläpuolel oleva oli friidulle tarkotettu.
- Jaana Ristiinasta
koti-kiusattu kirjoitti:
Jollain tapaa nämä sinun tekstisi koskettivat , voimia sulle .
Voimia hunksille myös minulta. Tulen Ruotsiin vuodeksi töihin.
- ei kokemusta
Viinaa kittaavat ostavat ja juovat kyllä ilman mainontaakin ja aivan liikaa.
Oletteko naiset miettineet miltä tuntuisi olla sängyssä jumalattoman kaljamahan omistavan läskin ukon kanssa ;(((
Ellei teillä jo ole moisesta kauhusta kokemusta.- vesiheinäojassa
Minä nyt ajattelinkin tuota nuoriin suunnattua mainontaa.
Kaiken maailman olut ja siiderimainoksissa juojat ovat niin ihania ja solakoita, muodikkaita.
Laittaisivat lipittäjien oikean kuvan muutaman vuoden kuluttua, läskimahan, takaa pyllistäessä näkyvät perspakaroitten välit.
Kertoisivat väsymyksestä ja saamattomuudesta, minkä liika viina mukanaan tuo.
Ja, ennen kaikkea, kertoisivat elintasosairauksista, joista monia juuri alko tuo pintaan. Ulkonäköä tärkeämpää on toki terveys. - ei kokemusta
vesiheinäojassa kirjoitti:
Minä nyt ajattelinkin tuota nuoriin suunnattua mainontaa.
Kaiken maailman olut ja siiderimainoksissa juojat ovat niin ihania ja solakoita, muodikkaita.
Laittaisivat lipittäjien oikean kuvan muutaman vuoden kuluttua, läskimahan, takaa pyllistäessä näkyvät perspakaroitten välit.
Kertoisivat väsymyksestä ja saamattomuudesta, minkä liika viina mukanaan tuo.
Ja, ennen kaikkea, kertoisivat elintasosairauksista, joista monia juuri alko tuo pintaan. Ulkonäköä tärkeämpää on toki terveys.Totta, nyt kun tuota seksikkyyttä korostetaan niin kovin, olisikin hyvä laittaa mainoksiin totuudenmukaisia kuvia, miltä näyttää kaljan kittaaja vuosien kuluttua.
Eräs yli viisikymppinen naistuttavani hankki itselleen niin mahtavan kaljamahan, että hänen luultiin olevan raskaana.
Sairaudet vielä lisänä, diabeteetikolle ei alkoholi sovi ollenkaan. - ::::::::
hunksz kirjoitti:
Tässähän taisi tulla aloituksen perusajatus.
H.Se on ihan hyvä ja tärkeä ajatus, paitsi ei alkoholin suurkuluttajan mielestä.
- vesihevonen
ei kokemusta kirjoitti:
Totta, nyt kun tuota seksikkyyttä korostetaan niin kovin, olisikin hyvä laittaa mainoksiin totuudenmukaisia kuvia, miltä näyttää kaljan kittaaja vuosien kuluttua.
Eräs yli viisikymppinen naistuttavani hankki itselleen niin mahtavan kaljamahan, että hänen luultiin olevan raskaana.
Sairaudet vielä lisänä, diabeteetikolle ei alkoholi sovi ollenkaan.Isäni lihotti viinan tuomalla ruokahalulla itsensä 155 kiloiseksi. Kyllä sinnekin mahaan olisi vaikka kuutoset mahtuneet.
Isi kun tuli kännissä kotiin, äidin piti keittää 5 litran kattila sapuskaa, ja porukan panna nukkumaan, vaikka kello olisi ollut vasta 16.00.
Kaipa oli jo diabeteksen alkuoireita. :::::::: kirjoitti:
Se on ihan hyvä ja tärkeä ajatus, paitsi ei alkoholin suurkuluttajan mielestä.
Voi olla myös ajatusmaailmaa juopoilla.
Koko ikänsä juoneella, töissä olleella juoppoeläkeläisellä.
Juopolla jonka ponnistelut työelämässä ovat antaneet kohtuuhyvän eläkkeen.
Juopolla joka on kasvattanut lapsensa, vaikkapa Nokian yläkerroksiin tai EU:n idioottivirkamiehiin.
Uskoakseni silloin on täysi oikeus äidillä tai isällä vetää viinan särkemällä äänellä, Karaokessa, "Särkyneiden toiveiden katu" Tai "Käyn ahon laitaa" jne.
H.- vesiposti....
hunksz kirjoitti:
Voi olla myös ajatusmaailmaa juopoilla.
Koko ikänsä juoneella, töissä olleella juoppoeläkeläisellä.
Juopolla jonka ponnistelut työelämässä ovat antaneet kohtuuhyvän eläkkeen.
Juopolla joka on kasvattanut lapsensa, vaikkapa Nokian yläkerroksiin tai EU:n idioottivirkamiehiin.
Uskoakseni silloin on täysi oikeus äidillä tai isällä vetää viinan särkemällä äänellä, Karaokessa, "Särkyneiden toiveiden katu" Tai "Käyn ahon laitaa" jne.
H.Kai olet osannut säännöstellä asiaa, mikä on hienoa.
Ja, kaipa geeneissäsi ei ole alkoheikennyksiä.
Monilla on, ja monelle ei käy noin hyvin.
Puhutaan joskus myös heistä, ei aina sinusta? vesiposti.... kirjoitti:
Kai olet osannut säännöstellä asiaa, mikä on hienoa.
Puhutaan joskus myös heistä, ei aina sinusta?Minua ei kyllä kiinnosta joku muu.
Paitsi yheksä nimmaria.
:)
H.vesiposti.... kirjoitti:
Kai olet osannut säännöstellä asiaa, mikä on hienoa.
Puhutaan joskus myös heistä, ei aina sinusta?Ketkä sitten ovat "he"?
Faija kuoli kun simahti kännissä nollakelissä, kotitalon rappusille.
Satoi vettä niskaan ja sai Keuhkokuumeen.
Kuoli siihen.
Kahden sodan veteraani.
Ja kolmen lapsen isä, kolmen, jotka eivät koskaan ole olleet työttömiä tai sossunjuoppoja, juoppoja muuten vaan. Mutta kulttuurijuoppoja.
Ketä syyttäisit?
H.- vesikelkka
hunksz kirjoitti:
Ketkä sitten ovat "he"?
Faija kuoli kun simahti kännissä nollakelissä, kotitalon rappusille.
Satoi vettä niskaan ja sai Keuhkokuumeen.
Kuoli siihen.
Kahden sodan veteraani.
Ja kolmen lapsen isä, kolmen, jotka eivät koskaan ole olleet työttömiä tai sossunjuoppoja, juoppoja muuten vaan. Mutta kulttuurijuoppoja.
Ketä syyttäisit?
H.Mitä eroa on juopolla ja kulttuurijuopolla.
Ihan samanlainen juoppo on, kuin vaikkapa korkeasti palkittu kirjailija pikku-ukkoineen, ja muine juoppohulluuksineen.
Samaa pelkoa hän lapsissaan saa aikaan, kuin Juoppokin.
Minun isäni kuoli, kun toinen jalka oli amputoitu, ja toista harkittiin, sokeritaudin sivuvaikutuksena, lihavimmillaan ilmitullut.
Syytä sinä ketä syytät, minulle riittää omat itsesyytökseni monissa asioissa.
Täytyy muistaa, että kaikki mitä syö liikaa, lihottaa ja pahin niistä on rasva. Alkoholilla on paljon muita terveyshaittoja koska se vaikuttaa juuri keskushermostoon.
- vesipeto........
Niinpä, ja siitä voi sanoa myös lisää vanhoja kliseitä.
Ensin se vie pikkusormen, sitten koko käden, pahimmassa tapauksessa hengenkin.
Enkä tuo itseäni pyhimyksenä viestittämään, olenpa vain sattumoisin joutunut asiaa näkemään ja kokemaan kovinkin läheltä.
En osaa sanoa olisiko mainonnan lopettamisella suurtakaan vaikutusta alkoholin käyttöön.
Kuten joku jo kirjoitti, ne jotka haluavat juoda, ostavat ja juovat ilman mainontaakin.
Nuoriso seuraa toisten esimerkkiä ja juo sitä mitä vanhemmat kaverinsa tuovat ja hankkivat.
Tuskin he mainoksista tutkivat hienojen viinimerkkien laatua ja hintoja.
Itse en ole joutunut alkoholistiperheessä elämään, juoposta sukulaismiehestä oli kyllä harmia riittävästi.- vessavesipostikeitto
Alkoholimainonnalla en tarkoita pelkkää ilmeistä mainontaa.
Minusta eräänlaista mainontaa on vaikkapa viinin viljely nyt, siltä tuntuu, jok'ainoassa kotimaisessa TV-sarjassakin.
Pitkästä aikaa olen tiirannut Salkkareita, viiniä siellä ruokapöydässä kuin pöydässä kitataan.
Ihmettelen kovasti, ihanko kaikissa suomalaisissa perheissä jo niin tehdään? Tuskin. Mutta sillä arkipäiväistetään viinin litkintä. Ihan alkoholistiksi silläkin pääsee.
Telkkarissa kyllä mainostetaan juuri nuoriin osuvia kevytjuomia, joita kauniit ja langanlaihat juovat.
Ei siellä näytetä räkä poskella kaljakorin kanssa yksin kotonaan juopottelevaa poloista keski-ikäistä. vessavesipostikeitto kirjoitti:
Alkoholimainonnalla en tarkoita pelkkää ilmeistä mainontaa.
Minusta eräänlaista mainontaa on vaikkapa viinin viljely nyt, siltä tuntuu, jok'ainoassa kotimaisessa TV-sarjassakin.
Pitkästä aikaa olen tiirannut Salkkareita, viiniä siellä ruokapöydässä kuin pöydässä kitataan.
Ihmettelen kovasti, ihanko kaikissa suomalaisissa perheissä jo niin tehdään? Tuskin. Mutta sillä arkipäiväistetään viinin litkintä. Ihan alkoholistiksi silläkin pääsee.
Telkkarissa kyllä mainostetaan juuri nuoriin osuvia kevytjuomia, joita kauniit ja langanlaihat juovat.
Ei siellä näytetä räkä poskella kaljakorin kanssa yksin kotonaan juopottelevaa poloista keski-ikäistä.Ainahan elokuvissa ja sarjoissa on alkoholia käytetty, mutta nykyisin, kun en telkkaria juurikaan katso, en osaa sanoa miten paljon tuo on lisääntynyt.
Näistähän maksetaan, kun tuotetta näytetään ja käytetään.
Ei toki kaikissa suomalaisissa perheissä ruokajuomana ole olutta tai viiniä, mutta jos telkkarissakin sitä tapaa viljellään, voi olla että yleistyy. Kuvitellaan ehkä että se on hienoa.
Täällä maalla on joka kylässä ollut näitä kyläjuoppoja ja lapset ja nuoret ovat heitä kyllä nähneet ihan luonnossakin.
Kuolevat nuorempina, usein kännipäissään johonkin sairauskohtaukseen.
- enkeliduo
Mainoksel tai ilman...
Sil kenel maistuu,ni maistuu.
Sil,kenel ei,ei maistu,vaiks olis kuin hiano mainos.
"Nälkä lähtee syämäl,
muija juamal !"
Jos häiriöks asti ryyppää.
Omias ku jua,ni juakoot,ellei känniks asti....- vesiputoussilmässä
Kyllä meidän isää oli tytön ja muijan pakko paeta, joskus jopa ikkunasta, pokat kaulassa.
Juokoot jokainen, vaikka että kusi päreellä palaa, kunhan ei vahingoita ketään.
Kuka sen osaa, ja siihen pystyy, loppujen lopuksi.
Hyvin harva.
Miten nuorten aivot kehittyvät, kun aina nuoremmat ja nuoremmat tuhoavat niitä hermomyrkyllä?
- -.,-......-...
Tuskin tarvii mainosta.
Tiedoksi--- nainen joka ei anna-- anna Pernod puoli ja vesi, kyllä antaa ja pyytää.- kaikkia kans!
Millä vuosisadalla sä elät pernoosi kanssa? Tuo on vanhojen ukkojen houreita. Niin monen Pernoonin illan mittaan siemaissut ja ei niin mitään vaikutusta!
Alkoholi ei tee muuta kuin lamauttaa, estot toki voi poistaa muttei muuta. - vesipää.....
kaikkia kans! kirjoitti:
Millä vuosisadalla sä elät pernoosi kanssa? Tuo on vanhojen ukkojen houreita. Niin monen Pernoonin illan mittaan siemaissut ja ei niin mitään vaikutusta!
Alkoholi ei tee muuta kuin lamauttaa, estot toki voi poistaa muttei muuta.Aiheuttaahan se impotenssia.
Niin kuin tupakkakin.
Mietiskelin tuota juomiskulttuuria aika monelta puolelta.
Tuskinpa mainosten lopettaminen mittään juomista vähentäisi. Täällä joku sanoi mun ajatukset: se joka juo, se juo. Oli mainoksia eli ei.
Itse en juo enkä polta mutta en myöskään arvostele muita ihmisiä sen mukaan mitä tekevät, eli mulle on sama mitä muut tekee.
Lihavia löytyy kaikista ihmisistä, ei pelkästään juovista.
Ja toisaalta tulee tähän paikkaan mieleeni äidin sanat aikoinaan. "Ei se että on raitis tee ihmisestä yhtään parempaa, samalla tavalla voi sellainen ihminen käyttäytyä huonosti ja tehdä muuta pahaa."
Ja sen on taivaan tosi. Jotkut juopot on todellisia herrasmiehiä, ja taas raittiit saattaa olla hyvinkin agressiivisia. Naisissa ihan samat.- vesikello.........
Et kai kukaan silti voi väittää, että viinan edut ovat haittoja suuremmat.
Lähinnä suurin asia minulle tässä on se, että alkoholi arkipäiväistetään, siitä tehdään "ystävä", jo nuorisolle.
Kyllä useampi tappo ja väkivalta on tehty viinapäissään, kuin selvänä.
Kyllä useammallla lapsella on jäänyt neurooseja lapsuudesta juoppoudesta perheessä, kuin raittiudesta.
Ihmisarvoa ei voi millään mitata, ei edes elämässä juodulla viinan litramäärällä, mutta monen hengen se on vienyt, viina.
Onhan nyt jo meitä nuorempia hoitolaitoksissa viinan aiheuttaman ennenaikaisen dementian takia.
Mutta, jokainenhan meistä kuolee, tappakoon kukin itsensä sitten vaikka viinalla, eipä tarvi eutanasiaa. vesikello......... kirjoitti:
Et kai kukaan silti voi väittää, että viinan edut ovat haittoja suuremmat.
Lähinnä suurin asia minulle tässä on se, että alkoholi arkipäiväistetään, siitä tehdään "ystävä", jo nuorisolle.
Kyllä useampi tappo ja väkivalta on tehty viinapäissään, kuin selvänä.
Kyllä useammallla lapsella on jäänyt neurooseja lapsuudesta juoppoudesta perheessä, kuin raittiudesta.
Ihmisarvoa ei voi millään mitata, ei edes elämässä juodulla viinan litramäärällä, mutta monen hengen se on vienyt, viina.
Onhan nyt jo meitä nuorempia hoitolaitoksissa viinan aiheuttaman ennenaikaisen dementian takia.
Mutta, jokainenhan meistä kuolee, tappakoon kukin itsensä sitten vaikka viinalla, eipä tarvi eutanasiaa.Nyt voisin heittääntyä kyyniseksi. Kaikki kuolee joka tapauksessa.
Maailmahan on nyt sellainen ettei me voida suojella nuoria oikeastaan miltään.
Tämä laite ja netti on sellainen maailma että ne tuo nuoren eteen kaiken.
Mainonnan lopettaminen tuskin vähentää enää mitään.
Itse kun olen raitistunut alkoholisti niin varmasti tiedän sen helvetin mikä on tuolla juovassa elämässä.
Viinan edut ei varmasti ole haittoja suuremmat, mutta ainoa tapa lopettaa viinan käyttö on lopettaa viinan teko ja myyminen, eikä sekään riittäisi sillä sen jälkeen olisi pannuja porisemassa ja pontikkaa tehtäisi pitkin metsiä ja kiljut saisivat vallan.
Ehkä niille lähellä oleville nuorille pitää vaan kertoa mitä se viina tekee.
Aina on juotu, jo kaukana raamatun ajoissa, millä sen tänä päivänä sais hallintaan.
Viisas on joka keinon keksii.- jocus*
tulisilla kirjoitti:
Nyt voisin heittääntyä kyyniseksi. Kaikki kuolee joka tapauksessa.
Maailmahan on nyt sellainen ettei me voida suojella nuoria oikeastaan miltään.
Tämä laite ja netti on sellainen maailma että ne tuo nuoren eteen kaiken.
Mainonnan lopettaminen tuskin vähentää enää mitään.
Itse kun olen raitistunut alkoholisti niin varmasti tiedän sen helvetin mikä on tuolla juovassa elämässä.
Viinan edut ei varmasti ole haittoja suuremmat, mutta ainoa tapa lopettaa viinan käyttö on lopettaa viinan teko ja myyminen, eikä sekään riittäisi sillä sen jälkeen olisi pannuja porisemassa ja pontikkaa tehtäisi pitkin metsiä ja kiljut saisivat vallan.
Ehkä niille lähellä oleville nuorille pitää vaan kertoa mitä se viina tekee.
Aina on juotu, jo kaukana raamatun ajoissa, millä sen tänä päivänä sais hallintaan.
Viisas on joka keinon keksii.Alkoholia ei tule ihannoida, mutta pelkkää kielteistä siinäkään ei tarvitse nähdä. Eräs AA-ystäväni sanoi, että ilman viinaa, hän olisi tappanut itsensä jo nuoruuden ahdistuksessaan. Moniko muu olisi tehnyt samoin?
Useille viina on lääke turhien jännitysten ja estojen poistoon, hienojen tilaisuuksien juhlistamiseen, ilon vapauttamiseen. Tietysti on heitä, jotka kykenevät pitämään hauskaa ilman viinaa, mutta puhuin epätäydellisistä ihmisistä. Kun viinan aiheuttamien tapaturmien, sairauksien ja kuolemien menetyksiä lasketaan yhteen, muistetaanko vähentää ne kulut, jotka pitkästä elämästä olisivat aiheutuneet? Lääkekulut, avustajakulut, kuljetuskulut, eläkekulut, hoitokulut, harrastekulut jne.
Mielikuvamainonta voitaisiin mielestäni kieltää, mutta kalliit viinit tai konjakit voivat minun viilaani kilpailla vapaasti. Jos merkki vaihtuu toiseen, kulutus ei kasva. - kaivovesi......
jocus* kirjoitti:
Alkoholia ei tule ihannoida, mutta pelkkää kielteistä siinäkään ei tarvitse nähdä. Eräs AA-ystäväni sanoi, että ilman viinaa, hän olisi tappanut itsensä jo nuoruuden ahdistuksessaan. Moniko muu olisi tehnyt samoin?
Useille viina on lääke turhien jännitysten ja estojen poistoon, hienojen tilaisuuksien juhlistamiseen, ilon vapauttamiseen. Tietysti on heitä, jotka kykenevät pitämään hauskaa ilman viinaa, mutta puhuin epätäydellisistä ihmisistä. Kun viinan aiheuttamien tapaturmien, sairauksien ja kuolemien menetyksiä lasketaan yhteen, muistetaanko vähentää ne kulut, jotka pitkästä elämästä olisivat aiheutuneet? Lääkekulut, avustajakulut, kuljetuskulut, eläkekulut, hoitokulut, harrastekulut jne.
Mielikuvamainonta voitaisiin mielestäni kieltää, mutta kalliit viinit tai konjakit voivat minun viilaani kilpailla vapaasti. Jos merkki vaihtuu toiseen, kulutus ei kasva.Muistini mukaan psykiatri Reima Kampman sanoi jo ajat sitten, että Suomessa tarvittaisiin moninkertaisesti mielisairaalapaikkoja ilman viinaa, silloin.
Ja, monellehan se on unilääkekin.
Tosin, salakavala lääke, joka useimmat sairastuttaa pitemmän päälle entistä enemmän, minun omasta mielestäni. jocus* kirjoitti:
Alkoholia ei tule ihannoida, mutta pelkkää kielteistä siinäkään ei tarvitse nähdä. Eräs AA-ystäväni sanoi, että ilman viinaa, hän olisi tappanut itsensä jo nuoruuden ahdistuksessaan. Moniko muu olisi tehnyt samoin?
Mielikuvamainonta voitaisiin mielestäni kieltää, mutta kalliit viinit tai konjakit voivat minun viilaani kilpailla vapaasti. Jos merkki vaihtuu toiseen, kulutus ei kasva.Merkin vaihtuminen tai maantieellinen raitistuminen ei muuta viinan kulutusta.
Kokeilin aikoinaan kaikki mahdollisuudet juomisen hillitsemiseen sen lopettamiseen.
Mikään ei auttanut, vain ja ainoastaan kun olin juonut oman mittani täyteen tulivat ystävät ja apu.
Päiva kerrallaan raittina saan olla tänäänkin, ja tätähän en vaihtaisi mihinkään.
Mutta silloin joskus se oli tarpeen juuri syin jotka itse kirjasit ylös.
Tämä jokus:ille, jos menee jonnekin muualle.
Ja nyt hyvät yöt kaikille.
Kyllä minä väitän!
Sinä otat otantaasi vain murto-osan osan kansasta.
Kaikki eivät hakkaa ja hauku.
Juoppo elää ja kasvattaa ja kuolee nopeasti, paitsi minä.
Verorasitus jää paljon pienemmäksi kun sossun tekoinhimillisyyden kustannukset.
Juoppoon ja huumehörhöön on turha panostaa rahaa, paitsi jos on työtön "sosiaalimaisteri", silloin kannattaa ruinata ja moralisoida.
Ymmärtääkseni sinulla on, Suomen kannalta, paljon enemmän murehdittavaa.
H.- vesivoimala
Minulle riittää omat murheeni, murehdi sinä muusta.
Kyllä sinun tyrkyttämäsi juopon malli on harvinainen ihannekuva, jota haluat jostain syystä ylläpitää.
Juoppo ja huumehörhökin on ihminen, jos et satu tietämään. Usein jonkun isä/äiti, aina jonkun lapsi.
Ihmisillä, yleensä, on empatiaa heikompiaan kohtaan, ainakin länsimaissa, ja ainakin muilla, kuin eugeniikan kannattajilla. vesivoimala kirjoitti:
Minulle riittää omat murheeni, murehdi sinä muusta.
Kyllä sinun tyrkyttämäsi juopon malli on harvinainen ihannekuva, jota haluat jostain syystä ylläpitää.
Juoppo ja huumehörhökin on ihminen, jos et satu tietämään. Usein jonkun isä/äiti, aina jonkun lapsi.
Ihmisillä, yleensä, on empatiaa heikompiaan kohtaan, ainakin länsimaissa, ja ainakin muilla, kuin eugeniikan kannattajilla.En minä sitä tyrkytä, olen 61v. ja elänyt sen kaiken läpi, ja elän vieläkin.
Viimeiseen niittiin maksanut veronikin, enkä koskaan ole ollut työtön.
Minun isäni kuoli viinaan, sotaveteraani, mutta ihminen minusta tuli vaan ei tyhjän nauraja.
Sossusta löytyy sinulle keinotekoinen ymmärtäjä.
Täältäkin löytyy kunhan lopetat turhanpäiväisyydet ja alat aikuistua.
H.
Kun tietäis mikä tekee ihmisestä juopon ,saman perheen lapset samalla kasvatuksella ja samalla sosiaalisella pohjalla.
Toinen raitistoinen vetää kaksinkäsin,mitä järkee.
Oisko sitten toinen herkempi eikä kestä omia ajatuksiaan vai mikä siin on.
En usko mainonnan tekevän juoppoja melkein sanoisin et kieletty kiinostaa.
Ehkä toi esimerkki saa jonkun ottamaan lasin käteen ja matkimaan idolliaan,niinhän muutkin tekee.
Oli sitten kysees mikä tahansa ajatuksen tai idollin peräs juokseminen .
Viinan haittoja ei voi kumota millään tutkimuksella ,omat silmät on paras tutkimus väline ja mittari.
Itte sanoisin viel et ihmiset jotka teoillaan mahdollistavat ja vieläpä suojelevat työaikana juovaa tekevät pahan mokan.
alko jo suuta kuivamaan otetaas taas kaffetIhmiselämä ei saa olla vasikan elämää.
Sen pitää olla elämää jossa on kaikki piirteet.
Nykyään on kaikenlaista ilmiantopuhelinta ja muuta kyttääjää.
Suhtaudun noihin vähän epäilevästi.
Lastaan vähän retuuttavakin joutuu oikeuteen helposti, ja sitten kaivataan kasvatusta.
Sopiva sormielekin saa Poliisin havahtumaan, jos sen nauhalta näkee, Luulisi Poliisia vhtuttavan turhan perässä juokseminen, mutta niin sossutädit käskevät.
??
H.Ehkä siinäkin on usein vaan syynä että kun se on mahdollista.
Viina on lääke arkuuteen joka sitten vie koko ihmisen, tarpeeksi kun sitä lääkettä ottaa sen jälkeen ei mikään riitä.
Tämä on vain yksi syy, mutta aika monen kuitenkin.
Sosiaalisista peloista kärsivästä tulee sen avulla sosiaalisia.
Onko se sitten herkkyyttä, ehkä.
Kaffet tässä vetelen kun kohta pitää taas lähteä tienaamaan.
Vielä kaksi yötä ja sitten alkaa LOMA:tulisilla kirjoitti:
Ehkä siinäkin on usein vaan syynä että kun se on mahdollista.
Viina on lääke arkuuteen joka sitten vie koko ihmisen, tarpeeksi kun sitä lääkettä ottaa sen jälkeen ei mikään riitä.
Tämä on vain yksi syy, mutta aika monen kuitenkin.
Sosiaalisista peloista kärsivästä tulee sen avulla sosiaalisia.
Onko se sitten herkkyyttä, ehkä.
Kaffet tässä vetelen kun kohta pitää taas lähteä tienaamaan.
Vielä kaksi yötä ja sitten alkaa LOMA:Hyvä kun sulla on hommia riittäny,Turus laitettiin taas yks paikka kiinni.
Meetkö sinne kauas jos niin älä heittele kapssäkkiä siel on joku luuraamassa.koti-kiusattu kirjoitti:
Hyvä kun sulla on hommia riittäny,Turus laitettiin taas yks paikka kiinni.
Meetkö sinne kauas jos niin älä heittele kapssäkkiä siel on joku luuraamassa.Joo teillä meni koko paikka ja meilläkin vähennetään. Tosin eri osastolla kun missä ite olen.
Mutta meidän osastollahan kävikin se tosi kova luuta vuosi sitten eli nyt ei siihen ole varaa muuten ei koneet toimi.
Pitelen hellästi kapsäkkiä reissussa ja avaan sitä kun ollaan perillä, sittenhän ne ei voi enää mitään :))
- vesipesu.......
Aivan yhtä helppo kysymys, kuin käskeä lihavaa laihtumaan ottamalla itseään niskasta kiinni.
Kerran taas veit sanat suustani. Oma isäni joi, siitä olen saletti, häpeäänsä ja heikkouteensa. Ei kärsinyt selvinpäin omia ajatuksiaan.
Joi siihen, että oli heikko, pystymätön elättämään edes itseään, saati muita.
Heikko ja lahjakas, joka tuhlasi paljon lahjojaan.
Joi, ja sitten häpesi itseään vielä enemmän, niin ettei kehdannut kohdata ketään muita kuin meitä, perhettään.
Sitten joku sanoikin, että hän on aina humalassa.
Ei mainokset mene kenenkään päähän, mutta se, että on muka tapa juoda jotain vinkkeleitä päivittäin, on opetuksen tulos. - Pirre*
Surullista kun jo lapset aloittavat viikoittaisen alkoholin käytön, ja uskonkin että tulevaisuudessa, ja jo nyt on yhä nuorempia alkoholisteja, jo kaksikymppisiä on vieroitushoidoissa, - ja miksi yleensä mainostetaan mitään, - ja vastaus: siksi koska se edistää myyntiä.
- vesipisaroittenlaulu
Ei ole mieltäylentävää nähdä jo ehkä 10-vuotiaitaita kilisevin puuhapussein kaupungilla.
Missä ovat isä ja äiti?
Onko se sitä kovisten kasvatusta?
Kasvattaisivat mieluummin kasviksia.
Maailma on niin kaksinaismoraalinen, Alko myy ja voi hyvin, sitten valtio siunailee viinan haittoja.
Lapsista minäkin olen huolissani, moni on todellisuudessa muutenkin heitteillä. - Pirre*
vesipisaroittenlaulu kirjoitti:
Ei ole mieltäylentävää nähdä jo ehkä 10-vuotiaitaita kilisevin puuhapussein kaupungilla.
Missä ovat isä ja äiti?
Onko se sitä kovisten kasvatusta?
Kasvattaisivat mieluummin kasviksia.
Maailma on niin kaksinaismoraalinen, Alko myy ja voi hyvin, sitten valtio siunailee viinan haittoja.
Lapsista minäkin olen huolissani, moni on todellisuudessa muutenkin heitteillä.Ja viinan ja muitten huumaavien aineitten välittäjät alaikäisille pitäisi salavaa, sekä näitten lasten vanhemmat vastuuseen heitteillejätöstä, - eihän koiraakaan saa jättää kuleksimaan ilman hoitoa ja huolenpitoa.
Mie tulen hirmu vihaiseksi näistä asioista, ja muka pitäisi hyssytellä eikä saisi syyllistää vanhempia, miksei muka.. - vesihiisisesihisi
Pirre* kirjoitti:
Ja viinan ja muitten huumaavien aineitten välittäjät alaikäisille pitäisi salavaa, sekä näitten lasten vanhemmat vastuuseen heitteillejätöstä, - eihän koiraakaan saa jättää kuleksimaan ilman hoitoa ja huolenpitoa.
Mie tulen hirmu vihaiseksi näistä asioista, ja muka pitäisi hyssytellä eikä saisi syyllistää vanhempia, miksei muka..Kenen muun voi vastuu olla, jos ei vanhempien?
Mutta, esimerkin voima on valtava.
Mitä vanhemmat edellä, sitä lapset useinkin perässä.
Monestihan virkavalta yrittää viedä humalapäissään olevia lapsia kotiinsa, mutta kun siellä makaa vanhemmat taju kankaalla, ei sinne voi lapsiakaan jättää.
Surullista, ei todellakaan hyvä asia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 392701
- 532507
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle492212Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3341923- 1351655
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161515Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71338Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101197- 421106
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661076