Tarkoitus olisi ajaa autoa n. 1300km kuukaudessa, eikä rahaa ole paljoa käytettävissä. Eli mikä auto olisi halvin käyttää?
Olen ajatellu hankkia pakettiautoksi rekisteröityä diesel farkkua.
Onko vielä edullisempaa keinoa ajaa kuukaudessa 1300km eli
n,15600km vuodessa!
Kyseisellä autolla olisi pakolliset maksut noin 352€/v tietenkin poltto-aine.
Halvin auto köyhälle?
32
8466
Vastaukset
- köyhä II
Käytetyn dieselin korjauskustannukset voivat viedä köyhältä viimeisetkin rahat.
- fundamentalist
Noin vähillä kilometreillä ei ole oikein järkeä ajaa dieselillä.
Dieselvero ja vanhan dieselmoottorin vaikeat (=kalliit)
korjaukset vievät pakkaselle.- sdfgdfgdfgd
Dieselvero pakettiautoksi rekisteröidyssä farmariautossa ei ole kuin luokkaa 50 - 80 € vuodessa.
- . . .
sdfgdfgdfgd kirjoitti:
Dieselvero pakettiautoksi rekisteröidyssä farmariautossa ei ole kuin luokkaa 50 - 80 € vuodessa.
Entäs vakuutukset? Tietääkseni niiden kustannukset tulevat taas vastaavasti korkeammiksi.
- sdgsdfsdfsdfs
. . . kirjoitti:
Entäs vakuutukset? Tietääkseni niiden kustannukset tulevat taas vastaavasti korkeammiksi.
Ei nouse vakuutukset....
- Ruostetta peilissä
Ostohinta määrää
Pääomakulut määräävät hyvin pitkälle auton käytön kokonaishinnan. Käyttökustannusten ero on aika pieni, kun kilometrimäärä on vielä noin kohtuullinen. Dieseleistä tuossa jo varoiteltiinkin ihan aiheellisesti.
Halvin auto kokonaisuutena on yleensä se, joka on halvin ostaa. Jos tavoitteena on vain vähäinen rahanmeno, osta muutaman satasen hintainen äskettäin katsastettu auto. Alat vain ajaa välittämättä pikkuvioista. Jos tulee paha vika, romuta auto ja osta toinen samanlainen. Viidellä tonnilla sinulla on varaa kokeilla vaikka kymmentä tällaista autoa, ja siitä joukosta löytyy jo varmaan parempiakin yksilöitä. Sellaisella saatat pärjätä pari-kolme vuotta aivan hyvin.
Jos pistät yhteen autoon viisituhatta ja sattuu huono tuuri, sitäpä ei niin vain vaihdetakaan. Toivottavasti korjausrahaa on silloin vielä taskunpohjalla.
Halpa-autoilussa voi tietysti joutua tinkimään toimintavarmuudesta, mutta sen tärkeydestä et sanonut mitään.- . . .
Ei pidä paikkaansa.
Halpa auto voi yhden isomman remontin jälkeen muodostua yllättävän kalliiksi. - tehtyhrjuyty
. . . kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa.
Halpa auto voi yhden isomman remontin jälkeen muodostua yllättävän kalliiksi.halpaa autoa ei korjata,korkeintaan pikkuviat.isompaa vikaa niin paaliin ja uutta tilalle
- Anonyymi
. . . kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa.
Halpa auto voi yhden isomman remontin jälkeen muodostua yllättävän kalliiksi.luitko edes kommenttia johon vastasit?
- dfgdgdfgdfgdfgdfgdfg
Tässä taitaa olla aikalailla halvin menopeli hankintahinnaltaan ja polttoainekulutukseltaan:
http://www.nettiauto.com/skoda/felicia/3798970 - mmakine
Ensimmäinen sääntö halpa-autoiluun: Unohda diesel, oli se sitten pakuksi tai henkilöautoksi rekisteröity. Koska se on diesel ja käyttää vähemmän ja edullisempaa polttoainetta, joudut maksamaan siitä tuplahinnan ja saat kaupan päälle käsittämättömän määrän ajettuja kilometrejä.
Pääomakustannukset ovat yksi suurimpia kulueriä autoilussa. Niitä pystyy laskemaan tosi näppärästi ostamalla halvemman auton. Itse valitsisin vähän ajetun ja mielellään merkin joka olisi jotenkin tuttu itse korjaamista ajatellen. Tee-Se-Itse on myös yksi avaintekijä halpoihin kilometreihin ja ainakin halvoissa autoissa varmasti merkittävämpi kuin käytetty polttoainetyyppi. Ja vaikka milllaisen auton aikoisi ostaa, sen on joka tapauksessa oltava sen verran halpa ettei tulisi mieleenkään hommata siihen vapaaehtoisia vakuutuksia. Ja kuten edellä todettiin, tarpeeksi ison vian tullen halpa auto laitetaan roskikseen ja ostetaan seuraava.
Kuljetustarvettasi en tiedä mutta halvalla päästäksesi tarvitset vähän kuluttavan auton joka ei välttämättä ole sitten kovin iso. Pienellä kulutuksella vähenee myös dieselin ja bensakoneen hintaero.
Parhaat kokemukset tästä tieteenalasta sain Opel Astra 1995:llä. Kohtuu pienellä kulutksellaan ja yllättävänkin kestäväksi osoittautuneella tekniikallaan se liikutti minua yli neljän vuoden ajan keräten lopulliseksi kilometrin hinnaksi 12,7c/km. Saa nähdä millaiseen saavutukseen sen seuraaja pääsee. Tosin, se maksoi silloin joskus 2900€, halvemmallakin pääsee kun ostaa sen 1000€ yksilön.- halpa-autoilija
mmakine kiteytti mainiosti omankin yli 30 vuotta kestäneen halpa-autoilun kokemukset.
Onnistuneen halpa-autoilun perusedellytyksiä:
-Hyvä autotuntemus ettei ostaa pa*kaa vaikka halpaa ostaakin
-Paikka, työkalut ja korjaustaito jotta osaa tehdä pikkukorjauksia, omakotiasuminen on luxusta tässä, voi pitää varaosa-autoa
-Pikkuvikojen ja auton rähjäisyyden ei saa antaa haitata menoa
-Ostaa halvan, juuri katsastetun
-Ostaa yleisen merkin ja mallin, sellaisen jolla kaikki muutkin ajavat, siihen saa halvalla varaosia romikseltakin
-Osaa luopua autosta heti kun siihen tulee kalliimpi vika
- uijokla
Entä käytetty mopoauto? Jos siis ajat tasaisesti 300 km/vko, se jakautuu esimerkiksi 5 pv x 60 km ja päivittäin 2 x 30 km, etkä tarvitse isosti tilaa. Kevyenä kulkuneuvona se kuluttaisi erittäin vähän, joten käyttökustannukset pysyisivät kurissa. Tarvitseeko edes maksaa ajoneuvoveroa tai katsastaa?
- weeerr
mopoauto vaan tollaselle apinalle. Ei kukaan järkevä täällä kysy neuvoa tälläsistä asioista tosissaan, kysy joltain kaverilta mielummin. Mutta jos olet nainen kulje mielummin julkisilla muuten olet vain tukkeena liikenteessä
- s-etu auto
Entäs liisinki? Esim. http://www.automaa.fi/S-Etuautohinnasto_2011.pdf
Alle 300e/kk saisi uuden auton ja hintaan kuuluu talvirenkaat, huollot jne.
Ei paha hinta.- älyttömyyden huippu
Maksat autot osamaksulla mutta kun se on maksettu sinulle ei jääkään mitään.
- mmakine
Onhan tuo nyt ihan sietämättömän paljon jos halvalla pitäisi päästä. Ei se alkuperäinen kysyjä uutta tarvinnut.
Se aiemmin mainittu Astra, 2006-2010, ajomäärä n. 33000km vuodessa
Kaikki paitsi polttoaine: n.134€/kk
Sis. polttoaineen: 335€/kk.
Hinnat ovat tietysti vähän nousseet tuosta mutta ihan eri suuruusluokasta puhutaan. - Juuuunou
Ehdottomasti halvimpia käyttöautoja Peugeot 205 (pakettiautoksi rekisteröity).
Halpa ostaa ja halvat käyttökulut (taka-akseli oltava kunnossa)
Näitä on vielä yllättävän paljon liikenteessä.- fgsgsdfsdf
Olihan se aikanaan ihan mainio peli mutta aika on jo ajanut ohi. Vanhimmat yksilöt on jo maatuneet ja uudempiakin tulee kovin harvoin vastaan. Ja kyllä, "ruostumatonkin" peugeot ruostuu.
Katselisin kyllä uudempaa farmaridieseliä, niissä tulee mukana turvatyynyt ja jos oikein tuuri käy niin ilmastointilaitekin.
- eeeeeeeeeeeeeeeew3
kulje bussilla jos et osaa autoa ostaa :D
- täytyy vain tietää
Aika harva osaa hyvän auton halvalla ostaa ja alaan vihkiytyneenä joutuu aina välillä vieläkin toteamaan että paskan sain....kun jotkun osaa piilottaa viat sen verran hyvin (esin vaihteistoo lyödään paksut öljyt niin tuntuu hyvälle (ennen pakkasia)
Mutta jos näkee vaivaa ja ymmärtää niin tosi hyvänkin voi saada alle 2000€ nimim. talossa edelleen 1500€ maksanut Volvo jolla olemme ajaneet kohta 200tkm ilman isoja remontteja.
- Halvalla
Halvimmalla pääsee kun ostaa alle tonnin juuri leimatun pikkuauton ja vie sen sitten laitettavaksi korjaamolle, 3-4satkua siihen. Sen jälkeen on aika hyvä kulkuneuvo alla. Kulutus n. 5litr/100km pienet verot ja vakuutukset. Esim pikku Suzuki Swift tai vast. Ei kantsii hommata vanhaa diiseliä.
- halpa auto.
Sama aatos oli mulla! Ostin halvan Skoda Felicia Combi (farkku) pakuksi rekisteröidyn 5 hengen dieselkulkimen, vm -99, maksoi vajaan 700.- oli ajettu vajaat 300thkm. Jouduin korjaamaan siihen ennen katsastusta jarrut, vaihtamaan sumuvaloumpion, rekisterivalon polttimot. Hintaa noille tuli yht. 230.- Nyt olen ajanut autolla reilussa puolessa vuodessa hiukka yli 13 000 km. Hyvin pelaa. VW:n 1,9 D on matalaviritteisenä (SDI) mallina, lähes ikuinen, kun vaihtaa vaan riittävän usein oljyt ja 100 thkm:n välein jakohihnan. Niin, nyt syksyn tullen vaihdoin hehkutulpat (36.-). Luulempa pitäväni tätä autoa vielä pari vuotta! Vakuutusmaksutkin kun on n 150.- ja D-vero käyttömaksu alle 200.-/v.
- ....
Polkuauto on halvin köyhälle
- Pens
Bmw 318i toimii etanolilla ilman muutoksia
- pakumies671
Pakuksi rekisteröity pikkudiesel on todella hyvä, jos 2 istumapaikkaa riittää.
Jokohan noita ford fiesta vaneja on edullisesti kohtuuajettuna myynnissä. Vie n. 4 l dieseliä sataselle ja pienet verot ja käyttömaksut. - kokemusta.on
Auto on elämän huonoin sijoitus, siihen uppoaa kaikki rahat. Sen vuoksi kannattaa ostaa se halpis ja pikku korjauksin ajaa niin kauan, kunnes laatikko tai jopa kone vikaantuu pahasti.
Pikku vioista ei kannata välittää kunhan vaan valot ja jarrut on kunnossa. Jos vaikka kuluttaa jonkin verran öljyä, niin sitähän saa halvalla vaikka honkkarista.
Oikein köyhä ostaa alle tonnin auton ja ajaa sillä muutaman vuoden kohtuu kuluilla.
Niitä saa jopa katsastettuna. Jos tarvitsee oikein luotettavan työmatkavälille, niin voi sijoittaa toisenkin tonnin . Johan sillä pärjää jos pitää perusasiat kunnossa kuten akku, startti, laturi ja lämppäri talvella. Renkaitakin saa yleisiä kokoja tosi halvalla.- lskfsdkfldjlfks
Nythän ei kuulemma pidä enää odottaa asunnostakaan saavan edes omia pois joten asunnosta on tulossa tai tullut jo elämän huonoin sijoitus. Se on vieläpä asia johon kuluu suurin osa tuloista ja jos asuu vuokralla tai taloyhtiössä niin kulut nousevat joka vuosi mutta tulot pysyy suurinpiirtein ennallaan. Mistäpä riivit aina sen joka vuosi nousevan erotuksen?
Suomesta on tullut jo maa jossa ei voi tavallinen ihminen enää elää mielekästä elämää. Systeemi ryövää kaikki rahat eikä mitään saa vastineeksi kuin vittuilua. - alkvlaeökf
Ei tarvi edes olla köyhä kun kannattaa ostaa mahdollisimman halpa auto.
Näihin suola/kura-olosuhteisiin ei kenenkään kannata ostaa yli 2 tonn in autoa.
Itsellä nyt tonnin A-mersu ja ajanut silla jo 30tkm.
Eikä paljoa kalliimpaa ole järkeä missään nimessä ostaa.
- täyspäisillekaupat
Hertsikassa kehuttu liike
http://www.tofome.me/tag/ostetaanautojapistefi - Yariskulkija
Esimerkiksi 2000-luvun vaihteen bensa Toitsia saa reilulla tonnilla ja ovat pääsääntöisesti kestäviä ja pieniruokaisia.
- Anonyymi
Osta n. 1500-1800e bensa japsi. Tuoreehko jakohihna yms ja älä turhaan panosta tuoreeseen leimaan, se tuo lisähintaa. Tuollaisilla ajat oletusarvoisesti muutaman vuoden. Viet kerran vuodessa katsastuksen jälkeen öljynvaihtoon. Teet koko auton historian aikana vain yhden määräaikaishuollon. Muuten vaan korjaat viat kun niitä ilmenee. Jakohihna jos kohtuu tuore niin älä sitä vaihda, jos katkee ni sit katkee. Idea ajaa tuolla kuitenkin vain max 4v yms. Jos kestää pidempään ni mikäs siinä. Halpoja kilometrejä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6516403Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?374369HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2972567- 1351878
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1311533Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3861469- 141299
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101253Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76972- 115955