Hei, olen 32 vuotias mies ja olen naimisissa hyvän naisen kanssa jota rakastan ja meillä on 1 yhteinen hiukan yli 3 vuotias lapsi. Olemme olleet yhdessä yli 7 vuotta joista reilut kaksi viimeistä vuotta naimisissa.
Rakastan vaimoani ja lastamme enemmänkuin kuin mitään muuta maailmassa.
Nyt on kuitenkin tullut pieni ongelma eteemme. Tilanne on seuraavanlainen:
Minulla olisi mahdollisuus lähteä vuodeksi työkomennukselle Indonesian saaristoon jossa päätutkimuspaikkamme ovat Jaavan ja Balin saarilla. En ala työtäni sen tarkemmin selvittämään mutta se koskee meren tutkimista.
Työpaikkani tietysti maksaa asumiseni komennuksen ajalta ja palkkani on kohtalaisen hyvä joten reissu olisi taloudellisestikin kannattava.
Vaimoni ja lapseni eivät kuitenkaan voisi lähteä mukaan koska meillä on yhteinen omakotitalo ja vaimolla omat työt ja harrastukset. Lapsenkin kannalta on tietysti parempi jos hän on suomessa ja saa ystäviä täältä.
Itse kuitenkin haluaisin kovasti lähteä tekemään mielestäni erittäin mielenkiintoista tutkimustyötä ja en voi valehdella ettenkö myöskin haluaisi päästä ihastelemaan Indonesian ihanaa luontoa ja auringonpaistetta. Työ on tietenkin kuitenkin huvin edellä, tietysti.
Ihmettelen vain että jos lähden niin kuinka käy perheemme tulevaisuudelle. En missään tapauksessa haluaisi että perheemme hajoaa tai suhteemme kärsii muutenkaan. Ikävä tulisi tottakait suuri mutta vuosi on kuitenkin suhteellisen lyhyt aika ja vastaavia tarjouksia ei tule kuin kerran elämässä.
Raha ei ole tällä kertaa ongelma koska olemme molemmat töissä ja komennuksen ajalta pystyn tietystä säästämään paljon rahaa Indonesia edullisen hintatason ja päivärahojen takia. Pystyisin siis edelleen maksamaan osuuteni taloudenpidosta kotona vaikka olisin poissa.
Mitä teen, uskallanko lähteä. Vaimoni mielipide on että hän ei haluaisi tietenkään että lähden mutta ei kuitenkaan haluaisi että jätän mahdollisuuden käyttämättä. Hän on sitämieltä että ikävä tulee kova mutta vuosi on kuitenkin hänenkin mielestään lyhyt aika ihmisen elämässä ja tälläsisa tilaisuuksia ei kasva puissa. En todellakaan tiedä mitä teen.
Työkomennus
23
799
Vastaukset
- 13+8
Tee se tai kadut sitä lopun ikääsi.
- älä mene sinne
se mesta kuuluu Aasian seksiturismin kohteisiin ja miestä kyllä viedään.
Muihin seksiturismin kohteisiin kuuluu Thaimaa (se pahin !), Filippiinit, Vietnam, Kampodsa ja Korea. Vaimosi tietää ihan varmasti tämän saman asian.
PS) TURHA POISTAA FAKTATIETOA !!!!! - ei ei älä mene
rikot vaan suloisen perheesi ja vaimosi ottaa lopulta lapsen ja lähtee.
Ja omakotitalo menee myyntiin. - 18+10
Asia on mutkikas koska jos lähdet on perheesi hajoaminen hyvin suuressa vaarassa mutta jos taas jäät niin sinua harmittaa lopunelämääsi.
Jos oma aviomieheni olisi vastaavassa tilanteessa niin toivoisin hänen lähtevän ettei hän sisällää syyttäisi minua lopunelämäänsä. Uskon että jos jäät niin sekin voi murtaa suhteenne sisältäpäin hiljallee,
Toivottavasti loppu on onnellinen. - amalia armas,.
Höpö höpö. Kulkeehan ne lentokoneet tämän vuoden aikana suuntaan ja toiseen. Sinä käyt Suomessa ja lapsi ja vaimo lentää sun luo.
Menet tottakai! - pakkaamaan vaan!
Olisi ehdottoman "väärin" jättää mahdollisuus käyttämättä.
Mitä tulee edellä mainittuun seksiturismiin, niin kyllähän mies Suomessakin voi käydä vieraissa. Se ei ole maasta / paikasta kiinni vaan miehestä!
Vaikuttaa tekosyiltä vaimon työ ja harrastukset sekä yhteisnen ok-talo. Vuosi on lyhyt aika olla esim. virkavapaalla ja talon voi vuokrata poissaolon ajaksi.
Suositteleln lämpimästi Sinulle työn vastaanottamista ja jos perhe ei lähde mukaan, niin so? Se joko kestää tai hajoaa. Jos se hajoaa se olisi luultavasti hajonnut vaikka jäisit Suomeen.
Ei muuta kuin avoimin mielin matkaan! - en suosittele
aasialaishuorat on niin avoimesti rahan perään ettei siellä selviä
hajoamatta pelkästään vaimon ja lapsen kuva työpöydällä.- ne tarpeet
Samalla tavalla kun yk-joukoille jaetaan kortsuja, expatteille pitäisi
myöskin jakaa kortsuja. - hyvä idea
ne tarpeet kirjoitti:
Samalla tavalla kun yk-joukoille jaetaan kortsuja, expatteille pitäisi
myöskin jakaa kortsuja.Ja toinen vaatimus se,että expattejen pitää olla poikamiehiä/naisia.
- jätä väliin
tylsää on elämä, jos ainoa topikki on työkomennus ulkomaille. Ympärilläsi on
nytkin kaiken aikaa ihmeellinen ja ihana tosielämä. - BeenThereDoneThat
Meillä näin ja vuosi on nyt muuttunut jo kahdeksi, eikä taida mies palata ikinä. Oma elämä ja vapaus huumasi niin, että ei paljoa koti, vaimo ja lapset enää kiinnosta. Helppoahan Se on isolla palkalla elää uutta nuoruutta ja vaan unohtaa, että aloitti täällä ihan toisenlaisen elämän.
Päätä haluatko sen vaimon ja perheen, vai uran ulkomailla. Kokemuksesta voin sanoa, että sulkevat toisensa pois. Et sinäkään haluaisi että vaimosi lähtisi nyt vuodeksi pois, kun lapsikin on pieni. - Yksinäinen Rouva
Voin kokemuksesta kertoa, ettei ole herkkua! Jatkuva yksinäisyys on pelkkää paskaa!! Kun se toinen on toiselle puolella maapalloa, mutta kun pääsee rahan makuun, niin haluaa lisää, lisää, lisää ja lisää...Ahneella on kai paskanen loppu?? Joka kerta kun keikka on lopuillaan ja viime kk häämöttää, on ukon tuntemukset '' ei koskaan enää'' ja '' viimenen keikka ''... mutta kun taas tarjoutuu uus mahdollisuus... ja minua on mukaankin pyytänyt, mutta pitäiskö itse jättää oma työ, kun on vasta muutamia vuosia ollut omalla alalla ja kokemustakaan ei siis kauheasti ole.. ja hyvä työpaikkakin, jonne ei ehkä paluuta sitten ole, koska halukkaita on jonossa tänne! Voin vain kertoa sinulla AP, että kerran vähintään kerran vkossa mietin, onko tämä kaikki sen arvoista...elämä vaan menee eteenpäin! Turha täällä ruikuttaa, i know, mutta valaisimpa vähän miten sinun vaimostasi saattaa tuntua.. lapsia meillä ei suunitellakaan vielä, koska yksinhuoltajaksi en todellakaan rupea...
- onneksi ei lapsia
Eipähän joudu viattomat lapset kärsimään, kun äijä tyydyttäytyy
aasialaishuorissa ja muija panee välit poikki kokonaan. Ei kai kukaan
hei tosissaan usko, että äijä pysyy uskollisena maassa, jossa seksuaalisuus
on joka päiväistä leipää ? - liian törkeetä
onneksi ei lapsia kirjoitti:
Eipähän joudu viattomat lapset kärsimään, kun äijä tyydyttäytyy
aasialaishuorissa ja muija panee välit poikki kokonaan. Ei kai kukaan
hei tosissaan usko, että äijä pysyy uskollisena maassa, jossa seksuaalisuus
on joka päiväistä leipää ?On todella törkeetä ettei paikalliset ämmät Aasiassa kunnioita
perheellisiä vaan vamppaaminen ja pääsy elintasovaltioon paremmille
päiville ajaa kaikkien moraalikäsitysten ohitse. Halveksittavaa.
- kasaplankka
Lähde reissuun. Pyydä vaimoasi ottamaan sapattivapaata ja ota perhe mukaan. Olkaa ainakin vuosi koko porukka siellä ja katsokaa miltä tuntuu.
Voi nimittäin käydä niin, että kun on pitkä välimatka ja asiat oppii tekeen itse, on omat menot, omat ystävät, sitä kasvaakin eroon toisesta. Ainakin minulle kävi niin. En tarvinnut miestä enää mihinkään. Alkoi olla häiriötekijä: oli kaukana, ei arjessa, ei yhteisiä ystäviä, jne. Silti piti olla uskollinen ja olo alkoi tunuta häkkkilinnulta. Olla uskollinen miehelle jota ei näy misään? Sinun tapauksessasi naiselle. En usko että toimii. Harva aviolitto kestää, jossa toinen käy komenustöissä ja varsinkin noin kaukana kuin kuin jossain Jaavalla ja Balilla. - fuckfuketikuck
Suhteenne on kunnossa siihen asti, kun saat indonesialaista pillua! :)
- hansku_1976
Mikähän sun lopullinen päätös nyt sitten on? Mulla tuli heti mieleen, että sun lapsi kärsii siitä. Sanotaan, että vuosi on lyhyt aika, mutta se on hemmetin pitkä aika 3-vuotiaan elämässä. Mun mies on ollut kohta vuoden reissuhommissa ja eniten tästä tilanteesta on minun lisäksi kärsinyt 3-vuotias lapsemme.
Kaikkien kannalta paras ratkaisu olisi tosiaan ottaa perhe mukaan. Vuosi on lyhyt aika olla koko perheen voimin maailmalla. Toivottavasti perheellenne käy hyvin oli päätöksesi mikä tahansa. TOisaalta et voi päättää omanapaisesti, sillä sinulla on nyt perhe. - ex patriootti
Twinrix hepatiitt-rokotus kun otat niin huulivärkin kautta et saa kuin korkeintaan genitaali herpeksen kotiintuliaisena huuleesi.
Muilta osin kantsii käyttää kortsua.
Niin ja kun tuut kotiin niin älä missään nimessä myönnä mitään.
nim .entinen expatriootti ja "eronnut"- vaimo arvaa kyllä
Kaikkihan sen tietää, että jos toinen on itseksensä vuoden
saamatta vaimoaan viereensä, antelias aasialaispillu on
vieressäsi nopeammin kuin arvaatkaan.
- suokkinainen
Ota koko perhe mukaan. Itse ainakin lähtisin, jos miehelleni tarjoutuisi samanlainen keikka. Voisin viettää vapaata lapseni kanssa. Vaimo voisi olla palkattomalla vapaalla vuoden. Myykää kaikki täällä ja lähtekää. Se on vain kerran elämässä.
- Kaiken se kestää
Hei! Mitä teit, lähditkö? Toivottavasti uskalsit tarttua tilaisuuteen, sillä vaikuttaa siltä, että suhteenne on terveellä pohjalla. Minä odottelen parhaillani, että mieheni palaa Indonesiasta, jossa hän on ollut töissä viimeiset puoli vuotta. Meilläkin on kolmevuotias lapsi ja toinen tulossa mieheni kotiinpaluun aikihin. Kevät on ollut yksinäistä ja melko raskasta aikaa, mutta uskon, että kaipuun voi kääntää voimavaraksi tulevaisuudessa. Olemme olleet yhdessä jo kymmenen vuotta, josta seitsemän naimisissa. Luotan mieheeni, enkä pidä suhdettamme itsestäänselvyytenä. Odotan hänen paluutaan kuin treffejä suhteen alkuaikoina!
- ei kestä huoria
Vaikuttaa lähinnä siltä, että joku ylijäämänainen kotona kakaroineen
saakin odottaa miestään loputtomiin.
- sukupuolipolille
Että muijat voikin olla yksinkertaisia ! Jessus ! Kyllä sunkin sankarillas
on kuule riittänyt siellä aasialaisia petikavereita. Vaadi nyt edes se suku-
puolitautitesti, älä ole tyhmä ! Ajattele nyt edes lapsiasi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063270Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391650Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971503- 921409
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121208Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55862