Pakettiauton nopeusrajoitus

olli85887

Onko teillä muilla pakettiauton omistajilla rekisteriotteen rajoitukset-osiossa erikseen MERKINTÄ SIITÄ, ETTÄ SUURIN SALLITTU NOPEUS ON 80km/h,

5

698

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+7

Eikös tuo riipu auton kokonaismassasta tai jostain sensellaisesta. 100 km/h se noin yleisesti on, eikö?

• olli8556

Jjjuu, kyllähän se nopeus on 100 tai 80 km/h, (mulla lienee 80km/h), mutta mainitaanko se rekisteriotteessa tyyliin esim: "SUURIN SALLITTU NOPEUS 80 km/h"?

Mulla itellä ei ainakaan mitään tollasta lue....

• katsastusmies K

Jos on tarpeeksi vanha paku tai se ei muuten täytä niitä ehtoja joiden kanssa pakulla saa ajaa 100 niin sitten siinä on tuo merkintä.
      Paku joka on ehtojen mukainen saa ajaa satasta > ei merkintää. Tämä on perustilanne.
      Paku joka ei täytä ehtoja > rajoitus 80 ja tästä merkintä otteeseen ja pitää olla myös 80 lätkä perseessä

• Olli8565

Eli jos ei ole mitään merkintää, nii saa ajaa satasta, vai?

Paku on rekisteröity 3/85

omamassa: 1910
      kok. massa: 2730

Mikä olis oikea nopeus, ku ei oo rekisteriotteessa mitään merkintää

• katsastusmies K

Tämän mukaan se sallittu nopeus määräytyy:

Pakettiauton nopeusrajoitus on 80 tai 100 km/h. Nopeusrajoitus määräytyy seuraavien ehtojen mukaisesti:
        a) paketti- ja kuorma-auton (N-luokat), erikoisauton sekä M-luokkaan kuuluvan matkailu-, ruumis- ja huoltoauton 80 km/h;
        b) sellaisen pakettiauton (N1-luokka) ja erikoisauton sekä eläinlääkintä-, matkailu-, ruumis- ja huoltoauton, jonka omamassa on alle 1,8 tonnia ja joka on otettu käyttöön vuonna 1981 tai myöhemmin tai jonka omamassa on alle 1,875 tonnia ja joka on otettu käyttöön vuonna 1995 tai myöhemmin, 100 km/h;
        c) sellaisen pakettiauton (N1-luokka) sekä kokonaismassaltaan enintään 3,5 tonnin eläinlääkintä-, ruumis- ja huoltoauton, joka on varustettu lukkiutumattomin jarruin ja vähintään kuljettajan turvatyynyllä, 100 km/h;
        Massat ja rekisteröintipäivät löytyvät rekisteröintitodistuksesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5263
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4124
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3218
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2801
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1924
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1800
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1638
    Aihe