Onko teillä muilla pakettiauton omistajilla rekisteriotteen rajoitukset-osiossa erikseen MERKINTÄ SIITÄ, ETTÄ SUURIN SALLITTU NOPEUS ON 80km/h,
Pakettiauton nopeusrajoitus
5
698
Vastaukset
- 5+7
Eikös tuo riipu auton kokonaismassasta tai jostain sensellaisesta. 100 km/h se noin yleisesti on, eikö?
- olli8556
Jjjuu, kyllähän se nopeus on 100 tai 80 km/h, (mulla lienee 80km/h), mutta mainitaanko se rekisteriotteessa tyyliin esim: "SUURIN SALLITTU NOPEUS 80 km/h"?
Mulla itellä ei ainakaan mitään tollasta lue....
- katsastusmies K
Jos on tarpeeksi vanha paku tai se ei muuten täytä niitä ehtoja joiden kanssa pakulla saa ajaa 100 niin sitten siinä on tuo merkintä.
Paku joka on ehtojen mukainen saa ajaa satasta > ei merkintää. Tämä on perustilanne.
Paku joka ei täytä ehtoja > rajoitus 80 ja tästä merkintä otteeseen ja pitää olla myös 80 lätkä perseessä - Olli8565
Eli jos ei ole mitään merkintää, nii saa ajaa satasta, vai?
Paku on rekisteröity 3/85
omamassa: 1910
kok. massa: 2730
Mikä olis oikea nopeus, ku ei oo rekisteriotteessa mitään merkintää- katsastusmies K
Tämän mukaan se sallittu nopeus määräytyy:
Pakettiauton nopeusrajoitus on 80 tai 100 km/h. Nopeusrajoitus määräytyy seuraavien ehtojen mukaisesti:
a) paketti- ja kuorma-auton (N-luokat), erikoisauton sekä M-luokkaan kuuluvan matkailu-, ruumis- ja huoltoauton 80 km/h;
b) sellaisen pakettiauton (N1-luokka) ja erikoisauton sekä eläinlääkintä-, matkailu-, ruumis- ja huoltoauton, jonka omamassa on alle 1,8 tonnia ja joka on otettu käyttöön vuonna 1981 tai myöhemmin tai jonka omamassa on alle 1,875 tonnia ja joka on otettu käyttöön vuonna 1995 tai myöhemmin, 100 km/h;
c) sellaisen pakettiauton (N1-luokka) sekä kokonaismassaltaan enintään 3,5 tonnin eläinlääkintä-, ruumis- ja huoltoauton, joka on varustettu lukkiutumattomin jarruin ja vähintään kuljettajan turvatyynyllä, 100 km/h;
Massat ja rekisteröintipäivät löytyvät rekisteröintitodistuksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135263
- 675064
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603218- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521924- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371638