Henk autoihin rajoittimet

SäkkihanskatPeilissä

Miks kaikkiin autoihin ei laiteta nopeusrajoittimia,esim max 130km/h ?? Suurin sallittu ajonopeus Suomessa kuiyenkin on 120km/h ,poislukien hälytysajoneuvot. Raskaille ajoneuvoille säilyisivät nykyiset rajoittimet. Pienisi pääästöt, ihmiset säästäisivät bensan kulutuksessa, liikenneturvallisuus kohenisi, stressi vähenisi liikenteessä yms yms.

12

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Untamalan Unelma

      Voi olla yllättävän äkkiä nuo rajoittimet autoissa.. EUssa valmistellaan yllättävän monia asioita, ja Suomi haluaa olla tunnetusti EUn mallioppilas. Esim Espanjassa alennettiin maxnopeus 110km/h ,noin 2kk:tta sitten.

    • hanki harrastus

      lopeta jo tuo tyhmän idean tuputtaminen joka tuuttiin.

    • greenMovement

      Miksei meilläkin? Espanjahan muutti korkeimman nopeusrajoituksen 110km/h, perusteluna nimenomaan energian säästö (tuo 75% öljystä levottomasta pohjois-Afrikasta).

    • Apulanda

      Olen jo lahes elakkeella oleva henkilo ja minua ihmetyttaa, etta miksi pitaa olla autoissa enemman tehoa. Polttoainetta kuluu enemman ja rikolliset kaahaavat helpommin koska autot kiihtyvat voimakkaasti. Kiellolla liikenne saataisiin turvallisemmaksi ja liikenteessa olisi vahemman kaahareita. Olen tullut erinomaisesti toimeen Avensikseni tehoilla ja yliopistolaiset pojanpoikani ovat samaa mielta. Nyt paattajat Suomessa, autojen tiedot trafilta ylos ja kaikki yli 90hv autoihin laitettaisiin rajoittimet. Lisaksi katsastuksiin laitettaisiin tehodynamometrit ja poliisi voisi epaselvat autot pakkokaytattaa dynamometrilaitteella. Kohti turvallisempaa ja puhtaampaa kevatta! A ja O pisteet puuttuivat koska olen Thaimaassa..))

      • BMW 5-sarja

        Yllättäen tällaiset ehdotukset tulevat aina Toy-auto miehiltä. Porolla, Anjovis, Nauris tai Varis, mitä yhteistä, kiihtyvät kuin kylmennyt muori ruumishuoneella.


    • 87k

      Syy on siinä, että Suomessa ei ole henkilöautoille asetettu kattonopeutta, niillä saa ajaa vaikka 150 jos rajoitus sen sallisi.

      Taasen pakuissa, asunto-autoissa ja kuorma-autosisa on asetettu suurin sallittu ajonopeus, ja näihin autoihin olisi rajotin paikallaan.

      Ja ei kuorma-autoihinkaan rajoitin tullut pakollisiksi KAIKKIIN vaan rajoitin tuli pakolliseksi vuonna 2006 vuotta 2001 uudempiin autoihin, kato kun rajoittimen asennus olisi nääs aikalailla mahdoton homma jos on mekaaninen kaasu ja nopeusmittari...

    • muuallakinajetaan

      Kuka on sanonut että kaikki ajaa autoillaan vain ja ainoastaan suomessa? Moni kiertelee euroopaa, ja olisi aika noloa kun ei pääsisi 120 km/h nopeampaa vauhtia tietyissä paikoissa, jopa vaarallista... Miettikää nyt ennen kun ehdotatte hölmöyksiä!

      • 87k

        Saahan suomalaisilla mopoilla ja kuorma-autoillakin ajaa vaikka missä maassa, mutta sitli niissä on rajoittimet, joten mikä ongelma?


      • järkikäteen
        87k kirjoitti:

        Saahan suomalaisilla mopoilla ja kuorma-autoillakin ajaa vaikka missä maassa, mutta sitli niissä on rajoittimet, joten mikä ongelma?

        siis ootko sä ihan oikeesti tosissas? vertaat henkilöautoa ja mopoa/rekkaa keskenään? Minkä ongelman ratkaisuksi te näitä rajoittimia haluatte? Päästöt ei hirveesti muutu jos verrataan 120kmh ja vaikka 140kmh eroa. Liikenneonnettomuuksia tämä rajoitin ei oleellisesti vähentäisi. Onnettomuudet syntyy suurimmaksi osaksi siksi että tilannenopeus on väärä, esim 60km/h tiellä ajetaan 120km/h mutkaan ja se on siinä.
        Itse olen sitä mieltä että tietyissä paikoissa voisi nopeusrajoituksia jopa nostaa. Esimerkkinä Turun moottoritie; tietyillä tienosuuksilla voisi sallittu nopeus hyvinkin ollla 140kmh. Kaikesta fiksuin keino olisi se että elektrooniset nopeusmerkit yleistyisi, jollon nopeusrajoituksia voisi säädellä sään ja liikenteen mukaan. Jos sataa tai on ruuhkaista voisi hyvinkin 120kmh (normi) alueella vähentää nopeusrajoitukseksi 100kmh. Pidän ihan yhtä vaarallisena ilmiönä alinopeutta ajavat. Moni ajaa esim juuri Turun motarilla 80kmh vaikka saisi ajaa 120kmh. Tämä aiheuttaa monia vaaratilanteita päivittäin.


    • rajoitin juu

      Eiköhän kaikissa uudemmissa jo ole semmoinen. Joko poiskytkettyinä tai päällä.
      Saabini joka pitäisi kulkea reippaasti 230 km/h niin on rajoitettu 171 km/h jolloin tulee teksti speed limited. Huollon mukaan sen saa kytkettyä pois mikäli menen esim. saksaan.

      • -

        No ei todellakaan ole kaikissa uusissa autoissa moista. Saksalaisissa on perinteisesti se 250km/h rajoitus, muissa todella harvoin.


    • -

      Oletko yleisesti sitä mieltä, että kaikki mikä erikseen ei ole sallittua, on oltava kiellettyä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4493
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      116
      4095
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2740
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1653
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      92
      1590
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1563
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe