Yksin baariin?

jackaroo

Olen tässä ajatellut alkaa käymään yökerhoissa/diskoissa, mutta eipä minulla ole täällä Helsingissä ketään kavereita, joten yksinhän tuonne pitää suunnistaa. Onko yksinäinen sinkkumies baarissa aina ihan täysi reppana tai pelkän seksin perässä juoksija?

Muistan vielä jokunen vuosi sitten kun kävin baareissa kavereiden kanssa, niin siellä oli aina jonkin verran noita yksinäisiäkin miehiä ja vähän säälittävältä suurin osa heistä näytti. No, nyt minusta taitaa tulla tuollainen yksinäinen reppana, joka nojaa baaritiskiin ja näyttää onnettomalta.

Käykö monet palstalaiset yksin baarissa, vai onko teillä kaikilla aina kavereita mukana? Miten naiset yleensä suhtautuvat siihen jos mies kertoo olevansa yksin yössä liikenteessä? Olisiko tuossa tilanteessa parempi vaikka vähän valehdella ja sanoa vaikka että kaveri juuri poistui paikalta? Jossain livekeikalla tuon yksinolon voi vielä jotenkin ehkä perustellakin, mutta tavallisessa yökerhossa on varmaan suurin osa kavereidensa kanssa liikenteessä.

En ole koskaan yksin käynyt missään yökerhossa, vielä...

65

5199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reipas Poikamies

Mihin tämä perustuu, ettei saa käydä yksin?

• jackaroo

No eihän sitä kukaan ole väittänyt etteikö saisi, Suomi on vapaa maa. Mutta pointtina tuossa on se että antaako mies itsestään vääränlaisen kuvan jos on yksin liikenteessä yökerhossa.

• 123612

DarkFearilla on kuulemma paljon positiivisia kokemuksia kyseisestä aktiviteetista.

• crocuta_crocuta

Tota... Lähdin launtaina yksin baariin... Naiset suhtautuu sen mukaan, kiinnostaako mies heitä. No kiinnosti ja yksi sen ilmaisikin. Ei multa kyllä kukaan kysynyt, että olenko yksin liikenteessä, vaan saattoi se johtua siitäkin, että aika yksin varmaan näytin oleva... Nurkka pöydän juomarin strategiallani.

Mä en taida olla käynyt lainkaan paikassa joka ylipäätään luetaan yökerhoksi :P

Mitään valehtelemaan. Sanoo vaan että teki mieli lähteä liikenteeseen joten nappasit takin niskaan ja menit... Ihan omin päin. Ei siihen kai mitenkään suhtauduta...

• ES

Mahtava asenne, crocuta!
        Yritän muistaa tuon kun ehkä joskus, jos uskaltaisin yksin baariin lähteä. Kuvittelisin olevani naispuolinen crocuta. Takki niskaan ja ulos...

• Reipas Poikamies

Niimpä, jos vaan pistäytyy baarissa parilla nopealla ja tekis mieli hiukan sekstaillakkin illan päätteeksi?

eikai se nykyään niin paha juttu voi olla?

"Naiset" ??

Montaako TE kerralla siellä pokaatte/vonkaatte siis ? ? Sori mun termit on vanhentuneet? Far out, brou :D

• pävö

Olen naisena monestikkin joutunut menemään yksin lähinnä tanssi ravintoloihin kun ei oo ollu oikein kaveria nyk on kyllä monta vuotta välissä kun ajattelin etten enää kaveria sieltä hae yks kerta riitti.Kyllä siellä silloin ja miksei nytkin yksinäisiä miehiä ja naisia käy eikö sinne mennä kaveria juttuseuraa tai yksinäisiin iltoihin lohtua hakemaan jokaisella syyt ovat omansa.Yksin asujiakin taitasa olla nykyisin aika paljon joten kun muutaman kerran käy niin eiköhän sitä äkkiäkin tutustu ja sitten huomaakin ettei niin kovin vierasta väkee enää ookkaa eiköhän samat ihmiset käy samois paikois ns kantapaikois.Sekaan vaa!

• ES

Minäkin olen miettinyt yksin baariin menemistä. Jokin aika sitten tein aloituksenkin aiheesta. Mulle vastailtiin että senkun meet... mutta vaikealtahan se tuntuu, varsinkin kuun baarielämä ei ole ennestään tuttua. Muistan että joku neuvoi menemään jonain arki-iltapäivänä Memphisiin tilaamaan jotain ja lueskelemaan lehtiä - että siinä olisi jotain mistä aloittaa.

• jackaroo

Joo, jostain pienestä paikasta sitä pitää itsekin varmaan aloittaa. Memphis kyllä taitaa olla jokin ruokapaikka, ainakin noiden sen nettisivujen perusteella, en tiedä en ole koskaan käynyt.

• ugly bitch
        jackaroo kirjoitti:

Joo, jostain pienestä paikasta sitä pitää itsekin varmaan aloittaa. Memphis kyllä taitaa olla jokin ruokapaikka, ainakin noiden sen nettisivujen perusteella, en tiedä en ole koskaan käynyt.

Kyllä Mempparissa voi ihan vaan juodakin..En ole tosin käynyt siellä Kampin keskuksen "uudessa" (ollut jo varmaan monta vuotta siellä), mut kyllä ainakin entisessä paikassa olen käynyt ihan vaan "parilla".

• nir-
        ugly bitch kirjoitti:

Kyllä Mempparissa voi ihan vaan juodakin..En ole tosin käynyt siellä Kampin keskuksen "uudessa" (ollut jo varmaan monta vuotta siellä), mut kyllä ainakin entisessä paikassa olen käynyt ihan vaan "parilla".

Kampissa on muutama pöytä ihan "baarin puolta", joten hyvin voi. Itse otan yksin baariin mennessäni yleensä jonkun kirjan mukaan. Menenpä joskus ihan varta vasten lueskelemaan.

Ja kyllä baariin kun baariin voi yksin mennä ihan hyvin, ei siinä ole mitään hävettävää.

• Olen jo kauan aikaa sitten todennut, ettei niin kauniisti päivä paista eikä katuvalot loista, että minä joskus lähtisin yksin baariin tai ravintolaan... - Mutta jostakin syystä minusta ei ole lainkaan kummallista se, että joku mies lähtisi yksin ? En osaa oikein selittää miksi. - Varmaan minäkin lähtisin jos kehtaisin. - Onhan sitä yksin kuitenkin vapaa vaihtamaan paikkaa silloin kun haluaa tai lähtemään kotiin silloin kun haluaa ja millä kulkutavalla haluaa. - Kavereitten kanssa täytyy aina enemmän sovitella. - Vähän riippuu millä fiiliksellä on liikkeellä.

• hsjgcyrr

Miksi sinusta nainen ei voi mennä yksin baariin tai ravintolaan?

• hsjgcyrr kirjoitti:

Miksi sinusta nainen ei voi mennä yksin baariin tai ravintolaan?

Eikun minä en voi. - Varmaan joku nainen voi.

• Käsittelin aihetta jo jokunen viikko sitten yhdessä aloituksessani. Siinä ihmettelin, miten naiset eivät näytä voivan millään lähteä minnekään yksin. Kävin nimittäin elokuvissa, ja pääsääntöisesti vain miehet (minä mukaanlukien) olivat paikalla yksin (yksi naispoikkeus oli, mutta aina silloin tällöin leffoissa käyvänä se pisti silmääni kyllä todellakin poikkeuksena, jollaisia ei ole lainkaan jokaisessa näytöksessä).

Johonkin yökerhoon voisi olla vähän uunoa mennä yksin. Olen kokeillut joskus nuorena, ja tuli lähinnä tyhmä olo. Sen sijaan kapakkaan voisin mennä yksinkin muutamalle, vaikka käytännössä aika harvoin on tullut niin tehtyä. Viime kesänä taisin tehdä niin yhden kerran, mutta siinä ne kerrat sitten olivatkin.

• LordBoredom kirjoitti:

Käsittelin aihetta jo jokunen viikko sitten yhdessä aloituksessani. Siinä ihmettelin, miten naiset eivät näytä voivan millään lähteä minnekään yksin. Kävin nimittäin elokuvissa, ja pääsääntöisesti vain miehet (minä mukaanlukien) olivat paikalla yksin (yksi naispoikkeus oli, mutta aina silloin tällöin leffoissa käyvänä se pisti silmääni kyllä todellakin poikkeuksena, jollaisia ei ole lainkaan jokaisessa näytöksessä).

Johonkin yökerhoon voisi olla vähän uunoa mennä yksin. Olen kokeillut joskus nuorena, ja tuli lähinnä tyhmä olo. Sen sijaan kapakkaan voisin mennä yksinkin muutamalle, vaikka käytännössä aika harvoin on tullut niin tehtyä. Viime kesänä taisin tehdä niin yhden kerran, mutta siinä ne kerrat sitten olivatkin.

No kyllä minäkin elokuvissa olen yksin käynyt. - Siellä kun ei oletetakaan, että alkaisin jutella kenellekään ;) Jotenkin vain miellän ravintolaan tai pubiin menemisen sellaiseksi, jota tehdään naispuolisten ystävieni kanssa, jolloin yksin liikkeellä oleminen olisi ihan kuin lihakauppaan tyrkylle menemistä...

• usein yksin
        LordBoredom kirjoitti:

Käsittelin aihetta jo jokunen viikko sitten yhdessä aloituksessani. Siinä ihmettelin, miten naiset eivät näytä voivan millään lähteä minnekään yksin. Kävin nimittäin elokuvissa, ja pääsääntöisesti vain miehet (minä mukaanlukien) olivat paikalla yksin (yksi naispoikkeus oli, mutta aina silloin tällöin leffoissa käyvänä se pisti silmääni kyllä todellakin poikkeuksena, jollaisia ei ole lainkaan jokaisessa näytöksessä).

Käyn joka viikko elokuvissa yksin ja olen nainen, enkä koe itseäni millään tavalla oudoksi. Usein käyn ravintolassa yksin syömässä. Olen myös tehnyt ulkomaanmatkoja itsekseni. Joitakin kertoja olen käynyt myös baarissa tai yökerhossa yksin. On minulla ystäviäkin, mutta jos en aina heistä saa seuraa, niin sitten menen yksin. Se on täysin ok.

• Hellsinki_rulez

Oot muutanut jo jokin aika Itä-Helsinkiin, oot työtön, etkä opiskele ja et ole vieläkään ole uskaltanut baariin.

Jep. Älä kerro tota niille daameille siellä baarissa.

Olen itse Helsinkiläinen, enkä ymmärrä mikä näissä baareissa/clubeissa/keikoissa pikkupaikkakuntalaisia niin pelottaa. Ei siellä ihmisiä syödä ja Suomessa kun ollaan, niin kukaan ei tule ainakaan mollaamaan päin naamaa - eihän täällä muutenkaan ventovieraille mitään puhuta missään paikassa. Kaikenlaisia katseita voit saada ja ihmiset voi ajatella mitä lystää. Mitäs niistä. Mene ulos, katsele muita ihmisiä ilolla ja yritä pitää viihtyisää aikaa yksinkin. Kattele vaikka tyttöjä ja ajattele, millaista niiden kanssa olisi seurustella. Ei tartte mennä heti puhumaan tai yrittää milläänlailla iskeä.

Koska oletettavasti olet mies, niin tietyissä paikoissa voi olla vaarana, että jos vedät perseet ja alat säheltämään sekä soittamaan suutasi, niin kuonoon voit saada. Jossain paikoissa voit saada nyrkistä myös sen takia, että nyrkin heiluttaja on niin sekaisin alkoholista tai aineista, että muuten vaan heiluttaa nyrkkiään ketä tahansa, myös naisia päin. Tällöin sulla on ollut huono tuuri. Sitä käy todella harvoin. Sen takia ei kannata pelätä mutta pidä silmät auki. Kaikkialla käytetään aineita ja sillä tavoin sekaisin olevat tyypit kannattaa tunnistaa ja kiertää kaukaa.

Helsingissä on se kivaa, että täällä on eniten ihmismassaa koko Suomessa. Se ei ole paljon lössiä mutta todennäköisyys sille, että törmäät toisella baarireisulla johonkin, joka muistaa nähneesi sut yksin baarissa X päivänä Y, on aika pieni. Ja mitäs sitten? Onko sun itsetunto niin huono, että luulet tämän tuntemattoman tyypin nauravan sulle päin naama: "Kattokaa mikä luuseri täällä on!! Se mä näin sen baarissa X yksin istumassa ja nyt se istuu yksin täälläkin!!"

Oikeesti.

Sun elämä täällä Helsingissä helpottuisi, jos kuvittelisit kaikista niistä tilanteista, mitä nyt pelkäät, sen kaikkein pahimman skenaarion mitä ikimaailmassa voisi käydä. Vedät koko skenaarion oikein läskiksi. Sen jälkeen sä huomaat, kuinka hullunkurisita sun asennoituminen on ja toivottavasti saat itsesi poistumaan kotoasi ennenkuin syrjäydyt.

Helsinki on myös kaupunki, joka on täynnä sun kaltaisia ulkopaikkakuntalaisia joilla on ennakkoasenteita Helsinkiä ja Helsinkiläisiä kohtaan. Täällä on varmaan yhtä paljon Helsinkiläisiä kuin ei-Helsinkiläisiä :D

Sielunsisaria ja -veljiä pitäisi ainakin löytyä ja on ihan turha ahdistua siitä, että Helsingissä pitäisi olla jotenkin erilailla kuin muualla.

Paikkoja, joihin ei olisi narikkamaksua (yleensä 2 - 4 e) on vaikea löytää. Moneen paikkaan on narikan lisäksi noin 10e sisäänpääsymaksu vaikka mitään live musaa tai DJ:tä paikalla ei ole. Näin se vaan menee. Helsingissä on kallista käydä ulkona.

Sä taisit olla joku vähän alle 30- vuotias perusjamppa. Ehdotan, että jos haluat perus-suomi-meininkiä ala Helsinki menet paikkaan nimeltä Baker's. Se on sellainen paikka, jonne yksinäinen voi helposti naamioitua ja oikein kotoisa paikka. Yläkerrassa on tanssilattia. Porukka on iältään kirjavaa, siksi paikka on aika hauska. On 20-30- kymppisiä ja vähän vanhempiakin. Ei ole mikään pintaliito bissispaikka. Taviksien paikka.Pukeudu siististi ja sulaudut joukkoon.

Jos olet vähän groovempi ja etnompi tyyppi, ja et halua tanssilattiaa nähdäkkään, niin baker's lähellä on Cuba. Siellä käy porukkaa joka on 3-kympin kummallakin puolella.

Jos pidät vaihtoehtomusiikista ja -ihmisistä (ikähaarukka edelleen 20 - 35) niin suosittelen Korjaamoa ja Kymppilinjaa. Pääasiallisesti keikkapaikkoja, mutta Kojraamossa on myös pieni baari (mihin ei yksin kylläkään voi oikein kadota).

Jos haluat tavata rock-rock nuoria ihmisiä niin paikkasi on bar Loose. Täynnä 20 - 35v. nuoria rock ja heavy ihmisiä.

Aussie Bar on paikka missä on paljon ulkomaalaisia, reippaita nuoria sekä suomalaisia nuoria, jotka on reissanut paljon. Todella rentopaikka.

Tämän hetken teinihelvetti keskustassa taitaa olla Circus. Jos sellaiset kiinnostaa.

Tossa mun mielestä Helsingin baarit/clubit joissa ehkä lämminhenkisimmät ilmapiirit, aina populaa ja nuorempaa sellaista. Googleta nimiä niin löydöt osoitteet. Kaikkiin noihin paikkoihin jaksaa kävellä Rautatientorilta ja olethan sä jo selvittänyt ne yöbussit sinne Vuosaareen? Kyllä sä kotiin pääset keskellä yötäkin vaikka niitä busseja menee harvemmin.

Rohkeesti mukaan vaan. Elämä ei tule kotiovelle, vaan sun pitää mennä elämän luo.

• jackaroo

---Koska oletettavasti olet mies, niin tietyissä paikoissa voi olla vaarana, että jos vedät perseet ja alat säheltämään sekä soittamaan suutasi, niin kuonoon voit saada.---

En ole mikään riuhuja tyyppiä, en edes kännissä, eikä minulla ole kyllä tarkoitus vetää mitään koomakännejä, vaan lähinnä yrittää tutustua naisiin. Harmi vain että se kynnys täysin tuntemattomalle naiselle puhumiseen baarissa on melko korkealla.

---Sun elämä täällä Helsingissä helpottuisi, jos kuvittelisit kaikista niistä tilanteista, mitä nyt pelkäät, sen kaikkein pahimman skenaarion mitä ikimaailmassa voisi käydä. Vedät koko skenaarion oikein läskiksi. Sen jälkeen sä huomaat, kuinka hullunkurisita sun asennoituminen on ja toivottavasti saat itsesi poistumaan kotoasi ennenkuin syrjäydyt.---

Joo, tuota syrjäytymistä olen kyllä pohtinut ihan tosissani ja se on kyllä ihan mahdollista jos en nyt kesään mennessä mitään saa tämän asian suhteen tehtyä. Ei minulla ole mitään torikammoa enkä pelkää mennä baariin, vaan se ongelma on siinä etten oikein osaa jutella tuntemattomille naisille siellä baarissa ja koska itse en saa mitään iloa tuosta baarissa käymisestä, niin en ole vain nähnyt sitä kovinaan järkevänä puuhana.

Kiitti noista baari vinkeistä, Helsingissä on kyllä melko paljon yökerhoja/baareja joissa voi käydä, kaippa noista jokin sopii myös minullekin, vaikken nyt mikään musiikin harrastaja tai erikoisempi persoona ole. Kai täältä jostain joku junttidisko minullekin löytyy. :)

• Taptaptap

Kerrankin viesti jossa on jotain konkreettista kenties hyödyllistä informaatiota.

• weäöasdäölf,
        jackaroo kirjoitti:

---Koska oletettavasti olet mies, niin tietyissä paikoissa voi olla vaarana, että jos vedät perseet ja alat säheltämään sekä soittamaan suutasi, niin kuonoon voit saada.---

En ole mikään riuhuja tyyppiä, en edes kännissä, eikä minulla ole kyllä tarkoitus vetää mitään koomakännejä, vaan lähinnä yrittää tutustua naisiin. Harmi vain että se kynnys täysin tuntemattomalle naiselle puhumiseen baarissa on melko korkealla.

---Sun elämä täällä Helsingissä helpottuisi, jos kuvittelisit kaikista niistä tilanteista, mitä nyt pelkäät, sen kaikkein pahimman skenaarion mitä ikimaailmassa voisi käydä. Vedät koko skenaarion oikein läskiksi. Sen jälkeen sä huomaat, kuinka hullunkurisita sun asennoituminen on ja toivottavasti saat itsesi poistumaan kotoasi ennenkuin syrjäydyt.---

Joo, tuota syrjäytymistä olen kyllä pohtinut ihan tosissani ja se on kyllä ihan mahdollista jos en nyt kesään mennessä mitään saa tämän asian suhteen tehtyä. Ei minulla ole mitään torikammoa enkä pelkää mennä baariin, vaan se ongelma on siinä etten oikein osaa jutella tuntemattomille naisille siellä baarissa ja koska itse en saa mitään iloa tuosta baarissa käymisestä, niin en ole vain nähnyt sitä kovinaan järkevänä puuhana.

Kiitti noista baari vinkeistä, Helsingissä on kyllä melko paljon yökerhoja/baareja joissa voi käydä, kaippa noista jokin sopii myös minullekin, vaikken nyt mikään musiikin harrastaja tai erikoisempi persoona ole. Kai täältä jostain joku junttidisko minullekin löytyy. :)

Neuvoin sinua jo kerran aiemmin, sinähän olit se vuokissa asuva. Eikö vaan? En siis ole tuo äsken Helsingin baareista neuvonut.

Niin, jos olet kiinnostunut junttidiskoista. Kehottaisin tutustumaan niihin menopaikkoihin siinä lähellä missä asut. Lähiöiravintoloissa on laadukkaampia paikkoja, ja vähemmän laadukkaita. Kumpaakin löytyy. Laadukkaammassakaan paikassa ei ainakaan tarvitse pelätä mitään trendityyppejä tai rokkipoliiseja, koska lähiössä ollaan lähiössä. Esimerkiksi se jo aiemmin mainittu Kontulan Comeetta olisi siinä kohtuullisen hollilla, en tiedä paljonko vuokista olisi sinne ehkä 5 km.

Sitten, jos haluat mennä kunnon menopaikkaan, jossa on kuitenkin aito junttitunnelma ja maalaistyttöjä, niin suosittelisin Hotelli Vantaata. Se on Tiksissä, eli joutuisit tulemaan taksilla pois. Hotelli Vantaa on kuitenkin kuin viisi erilaista pikkupaikkakunnan ravintolaa yhteen liitettynä. Meniniki on aitoa pikkukaupunki-Suomea, sen takaa bussilastilliset bilettäjiä, joita tuodaan pikkukaupungeista biletysviikonloppua viettämään Hotelli Vantaaseen. Ihan oikeasti, olen käynyt siellä pari vuotta sitten ja siellä oli enemmän lande-porukkaa kuin pk-seutulaisia. Eli sinne vaan jos tulee pikkukaupunkimeininkiä ikävä -> http://www.tulisuudelma.fi/ravintolat

• Major Fault
        jackaroo kirjoitti:

Baariin mennään vain ja ainoastaan (varsinkin ilta/yöllä) kiinnittämään vastakkaisen sukupuolen huomio. Piste. Ja aivan riippumatta siitä mikä tilanne on kun suvaitset saapua paikalle.

"ja koska itse en saa mitään iloa tuosta baarissa käymisestä, niin en ole vain nähnyt sitä kovinaan järkevänä puuhana."

Yhtä hyvin voisit sanoa:

Ja koska itse en saa mitään iloa tuosta naisissa käymisestä, niin en ole vain nähnyt sitä kovinaan tärkeänä.

• 6.linja

Kymppilinjaa? Eikö se ole joku rap-ryhmä? Tarkoitat varmaan Kuudetta Linjaa Kalliossa?

• jackaroo
        Major Fault kirjoitti:

Baariin mennään vain ja ainoastaan (varsinkin ilta/yöllä) kiinnittämään vastakkaisen sukupuolen huomio. Piste. Ja aivan riippumatta siitä mikä tilanne on kun suvaitset saapua paikalle.

"ja koska itse en saa mitään iloa tuosta baarissa käymisestä, niin en ole vain nähnyt sitä kovinaan järkevänä puuhana."

Yhtä hyvin voisit sanoa:

Ja koska itse en saa mitään iloa tuosta naisissa käymisestä, niin en ole vain nähnyt sitä kovinaan tärkeänä.

---Ja koska itse en saa mitään iloa tuosta naisissa käymisestä, niin en ole vain nähnyt sitä kovinaan tärkeänä.---

En nyt itse ehkä vertaisi tuota baarissa käymistä naisissa käymiseen, sillä naiset ovat kyllä aina kiinnostaneet, baarit taas ei. Ja paljon helpompihan se on mennä baariin kuin "käydä naisissa", eli iskeä joku nainen.

• 5+5

Mihinkäs 36v miehen kannattaisi mennä? En pahemmin välitä kovaäänisestä musiikista enkä tanssimisesta.

• 7+15

Niin siis..jos nyt joku ylipäänsä tulisi kysymään, että miksi olet yksin liikkeellä, niin eikö tuo olisi aivan asianmukainen vastaus että "olen muuttanut tänne vasta äskettäin enkä tunne vielä ihmisiä"?

En kyllä ymmärrä miksi se yksin meneminen ylipäänsä on niin iso numero.

ES: Ainakin rautatieaseman lähellä olevassa Memphisissä on ollut "baarin puoli", jossa on voinut piipahtaa ottamassa talvella esimerkiksi glögin ja kesällä kylmän bissen (jos ei halua mennä terassille) ja samalla lukea iltapäivälehdet.

• Mette-Matleena

Komppaan edellistä.
        Harjoitella voi myös ko. paikassa iltapäivällä, skumpan ja lehden kanssa, eikö siellä ollutkin perjantaisin sellainen? Onko edelleen?
        Mutta asiasta; kaupassa käydään yksin, leffassa voi käydä yksin, miksei siis baarissa?
        Omalla kohdallani ystäväni ovat niin eri elämäntilanteessa kuin itse, etten läheskään aina saanut ulkoiluseuraa, kun itsestä siltä tuntui. Ja koska en halunnut laittaa elämääni odottamaan, aloin käymään silloin tällöin yksinkin. Ja tutustuin moniin mukaviin uusiin ihmisiin, jopa pari uutta kaveripiiriä olen saanut.
        Joten eikun menoksi =)

• Jos tuut juttelemaan mukavia etkä ole ihan kaatokännissä niin olen varma ettei kukaan kysele tulitko yksin vai kaverin kanssa:) tsemppiä!

• jackaroo

Noin uskon sen itsekin olevan, nyt vain pitäisi keksiä mitä ne "mukavat jutut" siellä baarissa oikein ovat. Pitää varmaan netistä etsiä jokin 10 "mukavaa" aihetta joista on sitten helppo alkaa tuntemattomille naisille baarissa selittämään.

• Yökerhoista

Ei ole aina kavereita mukana (ehkä 50/50 kerroista) ja seuraavat plussat yksin menemisessä tulevat mieleen:

Ei ole riippuvainen kavereista (aikataulut, kyydit, yms.)
      Helpommin joku tulee juttusille
      Rahaa säästyy (jos on tapana tarjota kavereille)
      Tulee otettua vähemmän

• Yksinpä

olen mennyt silloin harvoin kun olen lähtenyt. Siis yökerhoon, ja > 3:00 auki asti olevaan. Pääpointtina on ollut lähinnä oma viihtyvyys kuin muiden, ja jalan vipattavuus. Mielenkiintoisia ihmisiä, naisia ja jokunen tuttukin on tullut vastaan, mutta eihän tällainen incel/love-shy/autisti/atm -mikä lie kykene ylläpitämään keskustelua kovin pitkään, joten yksinäinen taksitolppa on kutsunut enemmän kuin usein.

Kerran tolpalla tosin kaksi iloista, päihtynyttä ja vaaleaa nuorta naista (ilmeisestikin teiniä) änkesi samaan paketti-taksiini, ja erittäin tilannetietoinen kuskikin oli lupsakkaana Pimp-riderina, mutta isällisesti ja iällisestikin naureskellen juoksin vain pois pääteasemallani :(

oka oli

• baariton

Tulipa mieleen baarikeskustelusta omia kysymyksiä. Olen 28-vuotias mies, joka ei ole ollut koskaan baarissa. Saako baareissa naisiin kontaktia helpommin kuin netissä? Mulle ei yleensa vastata edes kohteliaisiin aloituksiin, joten mietin, että olisinko vain seinäruusuna muiden joukossa? Ja etsiikö naiset baareista tositarkoituksellista seuraa? Ainakin toistaiseksi kaverini ovat löytyneet opiskelusta, töistä, salilta ja yksi bussipysäkiltä.

• Nainen27v

Olen miettinyt tätä asiaa myös. En koskaan lähtisi baariin yksin, mutta hervannan lähipubeihin kylläkin. Voi tavallaan "pistäytyä" itekseen yksillä lähipubissa mutta baarissa yksin olisi outoa olla.

Jos mies on baarissa yksin niin ajattelen että hänellä ei ole ollenkaan kavereita. Jos mies on pubissa yksin ja lukee vaikka jotain lehteä niin se on ihan "normaalia".

• jackaroo

---Jos mies on baarissa yksin niin ajattelen että hänellä ei ole ollenkaan kavereita. Jos mies on pubissa yksin ja lukee vaikka jotain lehteä niin se on ihan "normaalia".---

Juuri noin se minäkin olen tuon asian melko pitkään nähnyt, mutta nyt sitä olisi pakko alkaa ajattelemaan toisella tavoin kun on itse tuo baarissa heiluva "yksinäinen luuseri". En nyt tietenkään jätä menemättä baariin sen takia että olen siellä yksin ja joku muukin voi noin ajatella, ja varmaan sieltä baarista niitä yksinäisiä naisiakin löytyy.

• 1+1

Ei se sitä tarkoita ettei ole ollenkaan kavereita. Se tarkoittaa sitä ettei ole kavereita, jotka olisivat halunneet lähteä juuri tuona iltana baariin. Kun on kolmekymppinen niin suurimmalla osalla kavereista on jo vähintään naisystävä monella lapsiakin. Tällaiset ystävät lähtevät harvoin baariin mukaan.

• huolestunutt

Mies baarissa yksin= Hänellä ei ole kavereita?

Sun älykkyysosamäärässäsi ei ole kehumista, taisi päästä siitoshetkellä kusta sperman joukkoon. Onko noin tyhmällä naisella kavereita? Nussiiko ne sua? Monen eri kaverin nussima olet?

Tamperehan on amisenemmistöinen alue, ja se selvästikin näkyy älyn alueella.

• 24Nainen24

Käyn yksin baareissa ja clubeilla Helsingissä aika paljonkin vaikka kavereitakin löytyy, eikä tilanne ole aina se, etten vaan saanut ketään mukaani.

Clubeilla käyn tanssimassa tanssimisen ilosta ja kuuntelemassa musiikkia. Koska oma musiikkimakuni poikkeaa paljon kavereistani, niin en saa clubeille viihtyvää seuraa. En ota kaveria mukaan nurisemaan, että onpa nyt tylsää jne. Clubeille kiinnostaa siis vain tanssiminen ja musiikki, hauskanpito, eivät miehet. En ota ihmisiin clubeilla aktiivisesti kontaktia mutta tottakai puhun takaisin, jos puhumaan tullaan. Mutta jos jutut on tylsiä, sanon suoraan, että olen tullut tanssimaan ja nyt soi hyvä biisi, pitää mennä lavelle hei-hei.

Clubeilla ja baareissa ihmisten kanssa seurustelu on tosi kevyttä ja pinnallista. Small talk- maista ja niin sen kuluu olla. Baarien ja clubien "etikettiin" kuuluu, että tuntemattoman kanssa keskustelun voi lopettaa yhtä nopeasti kun se on alkanut ja toisen seuraan ei saa jäädä roikkumaan. Keskustelun syntyminen ei tarkoita, että nyt ollaan sitten sydänystäviä for ever! :D

Rentoutta, huolettomuutta, hauskanpitoa hyviä käytöstapoja unohtamatta!

Baareihin menen nauttimaan tunnelmasta ja alkoholista. En oikein muuten alkoholia juokkaan kuin baareissa suosikki juomiani vain pari illassa. Tilaan suosikkijuomani ja fiilistelen paikan henkeä, ihmisiä, paikan sisustusta ja omaa elämääni. Nuorten sanojen mukaan chillaan :)

Uusissa kaupungeissa on tosi jännittävää käydä tutustumassa erilaisiin baareihin. Millaista porukkaa nissä käy ja mikä on paikan henki. Ei kenellekkään tarvitse puhua, eikä baarissa tarvitse viipyä koko iltaa. Yksi tuoppi ja sitten voi poistua. Jos olo on kiusallinen niin voi muka lukea jotain tai oikeasti lukea jotain.

Urheiluhullut voi mennä tiettyihin baareihin, Helsingissä esim. Sports Academy, seuraamaan jotain ottelua ihan yksinkin. Mitäs sen rattoisampaa jos saa vielä hyvää juotavaa ja syötävää.

Helsingissä tapahtuuu vaikka mitä, joskus jopa ilmaiseksi. Tutustu HS:n menokoneeseen tai Helsingin kaupungin kotisivuihin (tapahtumat). Eikö sua yhtään kiinnosta tutsustua Helsinkiin nyt tällä olet?

• Baaksin Yriin

Mikä on sun suosikkijuoma?

• Reipas Poikamies

Kyllä näistä "mä vaan tanssin" naisista on vaikea seuraa saada yleensä.

Jos menen kunnolla iroittelemaan niin laivalle sitten hyvällä let's go fiiliksellä toki, viinakin on siellä halpaa suoja kännin täysi mittaiseen yllä pitämiseen ja sitä voi tuoda mukanaan.

Ja ylläri että että yön viime hetket viettää jonkun seurassa ovat mulle ainakin 80% paremmat kun kanta baareissani :D

• Gordon Gekko

Käyn silloin tällöin yksin baarissa, koska monilla kavereilla on pieniä lapsia tai tyttöystävä käskyttää niille jotain muuta ohjelmaa viikonlopuksi. Käyn yleensä useammassa paikassa illan aikana, jos on jotain hyvää live-musiikkia tai muuta ohjelmaa, niin saatan viipyä pitempään. Toinen juttu on sitten sellaiset isommat baarit/yökerhot, joissa ei tarvitse kököttää samassa tilassa koko iltaa, niissä jaksaa viettää vähän enemmänkin aikaa.

Naiset ei yleensä ihmettele sen kummemmin, jos on yksin, voihan niitä kavereita olla toisessa salissa, tulossa baariin myöhemmin, lähtenyt toiseen baariin tms. Kyllähän taustalla on tosiaan vähän sellainen ajattelu, että ihmiset menee baariin vain kavereiden kanssa, ja muu on oudompaa. Kuitenkin jos juttu lähtee luistamaan, harvapa kai tuota miettii? Sä voit sanoa niinkuin joku ehdottikin, että olet vasta muuttanut kaupunkiin.

Tuossa tuli ihan ok baarivinkkejä. Riippuu tyylistä mihin haluaa mennä, mutta Bakers' on ainakin sellanen perusmesta. Esim. Molly Malone'sissa ja Belgen yläkerrassa oli mun mielestä ihan ok meno. Onhan sitten näitä paikkoja kuten Kalle, Teatteri jne. jotka moni palstalainen tuomitsee varmaan alimpaan helvettiin, enkä itsekään ihquna pidä. Kyllä niistäkin naisseuraa voi löytyä, erittäin kylmää kättä myös on tullut.
      En asu enää Hesassa, mutta eiköhän nämä ole vielä pystyssä.

• sir_eino

Käyn joskus kavereiden kanssa, joskus yksin. Ihan riippuu siitä saanko seuraa ja fiiliksistä. Missään sedulossa en käy yksin mutten käy seurassakaan.

Baareja en viitsi luetella. Ihan vaan siksi että pari omaa kantakuppilaa ovat joskus maksaneet mulle palkkaa tiskin toisella puolella seisoskelusta ja en viitsi cv:tä tänne tunkea. No okei. On tosi kornia sanoa menevänsä yksin baariin jos baari on sellainen jonka henkilökunnan ja vakinaamat tietää melko hyvin. Eli ei mun siellä yksin tarvitse olla. Mutta käyn mä kyllä joskus spontaanisti kaljalla sellaisissakin paikoissa missä tuttuja ei välttämättä ole. Myös viikonloppuisin ja ilta-aikaan.

Erilaisia pubeja ja vähän vaihtoehto/rockpaikkoja suosin. En mitään liian tasokkaita mestoja. Kallio on ihan jees.

• "Olen tässä ajatellut alkaa käymään yökerhoissa/diskoissa, mutta eipä minulla ole täällä Helsingissä ketään kavereita, joten yksinhän tuonne pitää suunnistaa. Onko yksinäinen sinkkumies baarissa aina ihan täysi reppana tai pelkän seksin perässä juoksija? "

Itselläni kun on myös melkein samanlainen elämäntilanne, että asun myös Helsingissä, enkä tunne täältä ketään. Mulla tosin ei ole kavereita elämässä muutenkaan, joten sitä on joutunut käymään aina yksinään baareissa heti 18-vuotiaasta lähtien.

"Muistan vielä jokunen vuosi sitten kun kävin baareissa kavereiden kanssa, niin siellä oli aina jonkin verran noita yksinäisiäkin miehiä ja vähän säälittävältä suurin osa heistä näytti. No, nyt minusta taitaa tulla tuollainen yksinäinen reppana, joka nojaa baaritiskiin ja näyttää onnettomalta. "

Sulla on mennyt elämässä asiat hyvin, kun sulla on varmaan paljon kavereita ja vilkas sosiaalinen elämä ja varmaan ajan myötä saat kavereita myös täältä helsingistäkin. Mulla sen sijaan on mennyt elämässä tosi huonosti ja varsinkin tuolla kotiseudulla se elämä potki päähän jatkuvasti, että sen vuoksi olikin pakko päästä pois sieltä muuttamaan. Ei ollut kotiseuduillakaan ikinä ketään kavereita ja sen takia se baareissa käynti olikin tosi ahdistavaa, kun sai aina selitellä niitä yksinolon syitä kaikille ja jatkuvasti oli pelkona se, että mitä muut ihmiset oikein ajattelevat siitä, kun mun ikäiseni nuori mies on yksin liikkeellä baarissa.

"Käykö monet palstalaiset yksin baarissa, vai onko teillä kaikilla aina kavereita mukana? Miten naiset yleensä suhtautuvat siihen jos mies kertoo olevansa yksin yössä liikenteessä? Olisiko tuossa tilanteessa parempi vaikka vähän valehdella ja sanoa vaikka että kaveri juuri poistui paikalta? Jossain livekeikalla tuon yksinolon voi vielä jotenkin ehkä perustellakin, mutta tavallisessa yökerhossa on varmaan suurin osa kavereidensa kanssa liikenteessä."

Mä kävin ennen yksin baareissa, mutta nyt sitten päätin viime viikonlopun jälkeen lopettaaa sen baareissa käymisen aivan kokonaan, jos sitä baariseuraa ei mistään löydy, sillä sen verran ahdistavaa se yksinolo tuolla baareissa tosiaan on näin nuoren miehen näkökulmasta katsottuna. On vaan niin ahdistavaa olla koko illan ajan ilman juttuseuraa ja katsoa samalla, kun kaikki muut ikäiseni nuoret ovat aina siellä baareissa omien kavereiden kanssa ja heillä siellä baarissa on paljon mukavampaa, kun on koko ajan kavereita ympärillä ja juttuseuraa riittää. Ainakin mun kohdalla naiset eivät ole ikinä ymmärtäneet sitä asiaa, että miksi mun ikäiseni nuori mies oikein on yksin baarissa, kun kaikki muut ovat aina siellä kavereidensa kanssa.

Olisi kiva löytää jostain sitä baariseuraa, ettei tarvisi olla lopunikäänsä käymättä baareissa. Kun tietäisi vaan, että mistä sellaista seuraa voisi löytää, kun olisi vaikka joku sellainen nettipalsta, joka olisi tarkoitettu ihan pelkästään baariseuran etsimistä varten, niin se auttaisi elämää tosi paljon.

• ehdotus

Miksi te yksinäiset ette voisi tutustua toisiinne ja mennä yhdessä baariin? Sitenhän se ongelma ratkeaisi. Täällä näyttää olevan useampia ihmisiä baariseuraa vailla. Vaihtakaa yhteystietoja ja sopikaa tapaaminen johonkin baariin, niin ei tartte yksin siellä kärvistellä. It's so simple.

• Real life vs netti

Omat kokemukseni tuollaisesta eivät ole kovinkaan hääppöisiä. Muistan aikoinaan joskus 8 vuotta sitten kun sovimme erään IRC-kanavan tapaamisesta, paikalle tuli muistaakseni 7 ihmistä eikä meillä oikeastaan ollut oikeassa elämässä yhtään mitään yhteistä tai puhuttavaa, vaikka IRC:ssä olimme jutelleet jo vuosien ajan. Tapaaminen oli melko paha pettymys varmaan suurimmalle osalla ihmisistä, emme ole tavanneet tuon jälkeen kertaakaan, mutta IRC:ssä juttu luistaa vieläkin.

• ES

Voisivathan ihmiset tällä palstalla tavata IRL ihan vain kaverihengessäkin, ei välttämättä parisuhdetreffeillä vaikka onkin Sinkut-palsta. Ja jos kerran menisi baarikaverina jonkun kanssa, niin eihä se tarkoita että siitä lähtien oltaisiin sydänystäviä. Ilman maata järisyttävämpiä odotuksia voi tavata.

Mä olen jo suunnitellut, että ensi kevänä tai ehkä jo vappuna Reipas Poikamies ajaa päräyttää mopolla itmiehen luo, ja sitten he menevät baariin, itmies puhuu järkeviä asioita RP:lle, pojat juovat hieman liikaa ja seuraavana päivänä menevät pitsalle ja päälle kaljat patiolla auringon paisteessa (tai jos sataa, niin sisällä).

• ES
        ES kirjoitti:

Voisivathan ihmiset tällä palstalla tavata IRL ihan vain kaverihengessäkin, ei välttämättä parisuhdetreffeillä vaikka onkin Sinkut-palsta. Ja jos kerran menisi baarikaverina jonkun kanssa, niin eihä se tarkoita että siitä lähtien oltaisiin sydänystäviä. Ilman maata järisyttävämpiä odotuksia voi tavata.

Mä olen jo suunnitellut, että ensi kevänä tai ehkä jo vappuna Reipas Poikamies ajaa päräyttää mopolla itmiehen luo, ja sitten he menevät baariin, itmies puhuu järkeviä asioita RP:lle, pojat juovat hieman liikaa ja seuraavana päivänä menevät pitsalle ja päälle kaljat patiolla auringon paisteessa (tai jos sataa, niin sisällä).

"kevänä" --- kesänä

• ES

• ES

Miesvihamielisen? Höh.

• nostetaanpa tätä
        ES kirjoitti:

No jokos olet käynyt palstalaisten kanssa baarissa, kaverihengessä taikka muuten? Tai edes yksikseen.

• mr_groove

Täytyy myöntää, että menen aika usein yksin baariin, koska silloin tutustuu peremmin uusiin ihmisiin. Jos menee kaveriporukalla, niin ilta menee aikalailla porukan kanssa, tosin joskus on tullut vetäydyttyä "parempaan" seuraan. Ehkä se johtuu siitä, että, mulla ei ole tällä paikkakunnalla kovin paljon samanhenkisiä kavereita, joten tutustun mielelläni uusiin ihmisiin, niin miehiin kuin naisiinkin. Yleensä ihmiset on baarissa sillä meilellä, että hyvä keskustelu- tai bailausseura kelpaa, joten sieltä löytyy kavereita ainakin illan ajaksi. Naisiinkin on paljon helpompi tutustua ilman keverilaumaa ympärillä. Pitää vaan olla itse aloitteellinen.

Sitten kun mennään kavereiden kanssa kaljalle onkin ihan eri juttu. Se on tuttua ja tuvallista, mutta ei silloin mitään jännää tapahdu.

• "Täytyy myöntää, että menen aika usein yksin baariin, koska silloin tutustuu peremmin uusiin ihmisiin. Jos menee kaveriporukalla, niin ilta menee aikalailla porukan kanssa, tosin joskus on tullut vetäydyttyä "parempaan" seuraan. Ehkä se johtuu siitä, että, mulla ei ole tällä paikkakunnalla kovin paljon samanhenkisiä kavereita, joten tutustun mielelläni uusiin ihmisiin, niin miehiin kuin naisiinkin. Yleensä ihmiset on baarissa sillä meilellä, että hyvä keskustelu- tai bailausseura kelpaa, joten sieltä löytyy kavereita ainakin illan ajaksi. Naisiinkin on paljon helpompi tutustua ilman keverilaumaa ympärillä. Pitää vaan olla itse aloitteellinen. "

Itse taas olen sitä mieltä, että yksin ollessa baareissa varsinkin miesten on tosi vaikeaa tutustua keneenkään, sillä suomalaisessa kulttuurissa kun sitä pidetään täysin outona ja epänormaalina, jos nuorempi mies on yksin liikkeellä baarissa ilman ketään kavereita. Just tämän takia ketkään eivät halua tulla koskaan juttelemaan yksinäisille miehille. Naisilla on taas ihan erilainen tilanne, sillä siinähän ei ole koskaan mitään outoa, jos nuorempi nainen käy yksin baareissa ilman kavereita, näin tasa-arvon aikana sitä pidetään vaan pelkästään hienona ja jopa rohkeana asiana, jos uskaltaa liikkua yksin baareissa. Miesten kohdalla kun sitä yksin liikkumista tuolla baarielämässä pidetään vain ja ainoastaan säälittävänä ja luuserin merkkinä, kun ei ole edes yhtä ainoaa kaveria, jonka voisi pyytää mukaan baariseuraksi.

Just näiden asenteiden takia olenkin päättänyt pysyä kokonaan pois tuolta baarielämästä, sillä yksinäisenä miehenä sinne ei viitsi mennä turhan takia omaa mieltään masentamaan, kun saisi kuitenkin olla koko illan vaan ilman juttuseuraa ja selitellä sitä yksinoloa kaikille. Itse en uskaltaisi edes mennä mitään kenellekkään juttelemaan, kun pelottaisi jo etukäteen se asia, että mitä mahtavat ajatella siitä, kun mun ikäisellä nuorella miehellä ei ole ketään kavereita mukana baarissa.

• mr_groove
        DarkFear kirjoitti:

"Täytyy myöntää, että menen aika usein yksin baariin, koska silloin tutustuu peremmin uusiin ihmisiin. Jos menee kaveriporukalla, niin ilta menee aikalailla porukan kanssa, tosin joskus on tullut vetäydyttyä "parempaan" seuraan. Ehkä se johtuu siitä, että, mulla ei ole tällä paikkakunnalla kovin paljon samanhenkisiä kavereita, joten tutustun mielelläni uusiin ihmisiin, niin miehiin kuin naisiinkin. Yleensä ihmiset on baarissa sillä meilellä, että hyvä keskustelu- tai bailausseura kelpaa, joten sieltä löytyy kavereita ainakin illan ajaksi. Naisiinkin on paljon helpompi tutustua ilman keverilaumaa ympärillä. Pitää vaan olla itse aloitteellinen. "

Itse taas olen sitä mieltä, että yksin ollessa baareissa varsinkin miesten on tosi vaikeaa tutustua keneenkään, sillä suomalaisessa kulttuurissa kun sitä pidetään täysin outona ja epänormaalina, jos nuorempi mies on yksin liikkeellä baarissa ilman ketään kavereita. Just tämän takia ketkään eivät halua tulla koskaan juttelemaan yksinäisille miehille. Naisilla on taas ihan erilainen tilanne, sillä siinähän ei ole koskaan mitään outoa, jos nuorempi nainen käy yksin baareissa ilman kavereita, näin tasa-arvon aikana sitä pidetään vaan pelkästään hienona ja jopa rohkeana asiana, jos uskaltaa liikkua yksin baareissa. Miesten kohdalla kun sitä yksin liikkumista tuolla baarielämässä pidetään vain ja ainoastaan säälittävänä ja luuserin merkkinä, kun ei ole edes yhtä ainoaa kaveria, jonka voisi pyytää mukaan baariseuraksi.

Just näiden asenteiden takia olenkin päättänyt pysyä kokonaan pois tuolta baarielämästä, sillä yksinäisenä miehenä sinne ei viitsi mennä turhan takia omaa mieltään masentamaan, kun saisi kuitenkin olla koko illan vaan ilman juttuseuraa ja selitellä sitä yksinoloa kaikille. Itse en uskaltaisi edes mennä mitään kenellekkään juttelemaan, kun pelottaisi jo etukäteen se asia, että mitä mahtavat ajatella siitä, kun mun ikäisellä nuorella miehellä ei ole ketään kavereita mukana baarissa.

Sehän on vaan kiinni siitä, että menetkö itse juttelemaan ihmisille. Itse en istu baarin nurkkapöydässä yksin, vaan juttelen ihmisten kanssa ja tanssin. Yksin voin olla kotonakin. On noilta baarireissuilta tullut ihan mieskavereitakin ja tietysti jotain muutakin ;) Jos mies menee yksin baariin sillä mielellä, että joku nainen tulee juttelemaan, niin aika monta kertaa saa käydä, että jotain tapahtuu, eikä silloinkaan saa olla kovin valikoiva.

• mr_groove kirjoitti:

Sehän on vaan kiinni siitä, että menetkö itse juttelemaan ihmisille. Itse en istu baarin nurkkapöydässä yksin, vaan juttelen ihmisten kanssa ja tanssin. Yksin voin olla kotonakin. On noilta baarireissuilta tullut ihan mieskavereitakin ja tietysti jotain muutakin ;) Jos mies menee yksin baariin sillä mielellä, että joku nainen tulee juttelemaan, niin aika monta kertaa saa käydä, että jotain tapahtuu, eikä silloinkaan saa olla kovin valikoiva.

"Sehän on vaan kiinni siitä, että menetkö itse juttelemaan ihmisille. Itse en istu baarin nurkkapöydässä yksin, vaan juttelen ihmisten kanssa ja tanssin. Yksin voin olla kotonakin. On noilta baarireissuilta tullut ihan mieskavereitakin ja tietysti jotain muutakin ;) Jos mies menee yksin baariin sillä mielellä, että joku nainen tulee juttelemaan, niin aika monta kertaa saa käydä, että jotain tapahtuu, eikä silloinkaan saa olla kovin valikoiva. "

No itse en kyllä mene koskaa juttelemaan baareissa ihmisille, ihan jo pelkästään sen takia, kun pelottaa etukäteen se asia, että mitä he mahtavat ajatella siitä, kun mun ikäinen nuori mies on yksin liikkeellä baarissa, kuitenkin monien mielestä kun sellainen on ihmeellistä ja epänormaalia, kun ei ole edes yhtä kaveria, jota voisi baariseuraksi pyytää.

En silti istu niin sanotusti yksin nurkkapöydässä, sillä näissä yökerhomestoissa ei juuri ole edes istumapaikkoja. Lisäksi ainakin mun mielestä on tosi inhottavaa käydä missä tahansa baarissa yksinään, sillä noissakin paikoissa sitä saa pelätä koko ajan muiden ihmisten reaktioita, jos menee yksin johonkin istumaan ja vielä inhottavampaa on se, jos pitäisi kysellä vapaita istumapaikkoja tuntemattomien ihmisten joukosta. On vaan niin kiusallisia tilanteita tollaiset, kun kaikki muut ovat aina liikkeellä omien kavereidensa kanssa ja sitten yksinäisenä sitä joutuu kaikkien silmätikuksi.

• nainen29v
        DarkFear kirjoitti:

"Sehän on vaan kiinni siitä, että menetkö itse juttelemaan ihmisille. Itse en istu baarin nurkkapöydässä yksin, vaan juttelen ihmisten kanssa ja tanssin. Yksin voin olla kotonakin. On noilta baarireissuilta tullut ihan mieskavereitakin ja tietysti jotain muutakin ;) Jos mies menee yksin baariin sillä mielellä, että joku nainen tulee juttelemaan, niin aika monta kertaa saa käydä, että jotain tapahtuu, eikä silloinkaan saa olla kovin valikoiva. "

No itse en kyllä mene koskaa juttelemaan baareissa ihmisille, ihan jo pelkästään sen takia, kun pelottaa etukäteen se asia, että mitä he mahtavat ajatella siitä, kun mun ikäinen nuori mies on yksin liikkeellä baarissa, kuitenkin monien mielestä kun sellainen on ihmeellistä ja epänormaalia, kun ei ole edes yhtä kaveria, jota voisi baariseuraksi pyytää.

En silti istu niin sanotusti yksin nurkkapöydässä, sillä näissä yökerhomestoissa ei juuri ole edes istumapaikkoja. Lisäksi ainakin mun mielestä on tosi inhottavaa käydä missä tahansa baarissa yksinään, sillä noissakin paikoissa sitä saa pelätä koko ajan muiden ihmisten reaktioita, jos menee yksin johonkin istumaan ja vielä inhottavampaa on se, jos pitäisi kysellä vapaita istumapaikkoja tuntemattomien ihmisten joukosta. On vaan niin kiusallisia tilanteita tollaiset, kun kaikki muut ovat aina liikkeellä omien kavereidensa kanssa ja sitten yksinäisenä sitä joutuu kaikkien silmätikuksi.

Jos, mies tai nainenkin, on sellainen ettei uskalla itse mennä juttelemaan toisille, niin se usein (ei aina) näkyy myös jotenkin "päällepäin" hermostuneisuutena tai eleistä/kehonkielestä saa sellaisen kuvan että haluaa ollakin yksin tms, mikä sitten voi vaikuttaa siihen että muutkaan ei tule juttelemaan.

Itse olin nuorempana aikamoinen jännittäjä, ja baarissa ollessa, vaikka niitä kavereitakin oli mukana, jännitin aika paljon sitä, että jos pitääkin jutella jonkun vieraan ihmisen kanssa. Silti salaa toivoin että jospa vaikka tulisi joku mies iskemään :) Mutta eihän ne tulleet, kun se näkyi, miten vaivaatunut olen siitä ajatuksesta, että pitäisi jutella tuntemattonmalle.

Kun sitä rohkeutta tuli iän myötä lisää, ja turha jännittäminen alkoi kadota pois, niin alkoi miehetkin tulla juttelemaan.

Jos haluaa kontaktia naisiin luoda baarissa, niin onko sillä väliä jos on yksin liikenteessä. Itsestäni ainakin tuntuisi vähän hassulle, jos miehellä on kaveri vieressä tukena tulleessaan mua iskemään. Eli mielummin niin että jos mies haluaa alotetta tehdä, niin tulee sitten yksikseen mulle juttelemaan :)

• Niskastakiinnijaulos

Jos pelkää, ei voi lentää.

Ei ole mihinkään kiveen hakattu, että nykyään on täysin epänormaalia miehen mennä yksin baariin. Omassa pääsäsi olet pahimmat möröt luonut.

Onhan niitä tietenkin, jotka katsovat kieroon baarissa yksin olevaa miestä tai naista mutta yhtälailla on niitä, jolle sillä ei ole mitään suurempaa väli saapuiko henkilö X paikalle ilman seuraa vai ei.

Mistä ihmiset, niin miehet ja naiset, oikeesti juttuseuraansa valitsessaan välittävät on, että näyttöökö sen henkilön naama, jolle voisi harkita menemään puhumaan tältä:
      :)
      vai
      :(

Ja ovatko jutut, joita uuden henkilön kanssa jutellaan täynnä valitusta, marmastusta ja kitinää vai oikeasti viihdyttävää keskustelua.

• "Ei ole mihinkään kiveen hakattu, että nykyään on täysin epänormaalia miehen mennä yksin baariin. Omassa pääsäsi olet pahimmat möröt luonut. "

Päinvastoin nykyään se tuntuu nimenomaan vielä oudommalta ja ihmeellisemmältä, jos mun ikäinen nuori mies on yksin liikkeellä baareissa ilman ainoatakaan kaveria. Ennen vanhaan asiaa saatettiin ehkä ymmärtää vähän paremmin, mutta nykyajan 2000-luvun pinnallisessa ja sosiaallisuutta korostavassa facebook-kulttuurissa meidän yksinäisten ihmisten ja etenkin miesten elämästä on tehty oikein entistäkin vaikeampaa.

Kyse kun ei ole mistään omista harhaluuloista, vaan ihan siitä, että oon huomannut sen, ettei ihmiset ymmärrä sitä asiaa, jos mun ikäiseni nuori mies on yksin baarissa, samalla kun kaikki muut ovat aina siellä kaveriporukoidensa kanssa.

Kävin baarissa viime viikonloppuna ja tuli kyllä vaan entistäkin enemmän sellainen fiilis, ettei siellä ole yksinäisenä miehenä kivaa olla. Koko ilta meni just niin kun arvelinkin, eli kukaan ei tullut mulle mitään juttelemaan, koko illan sai olla ihan yksinään ilman minkäänlaista juttuseuraa ja tylsää kyllä oli.

• sinkumies

En käy yksin tanssijuomaloissa, koska kuten itsekin sen sanoit, se näyttää vähän säälittävältä. Sinne mennään pitämään hauskaa ja irrottelemaan ja yksinään istuva juomaa lipittävä kaveri väkisinkin näyttää vähän orvolta. Eri asia tietty jos on sen näköinen veijari, että naikkoset tulee juttelemaan ennen kuin ehtii sormia napsauttaa.

Käyn useinkin yksinäni stadissa ns. kuppiloissa 1-2:lla ölusella, jos satun siellä päin olemaan (asun Espoossa). En koskaan pe-la, mutta arkena silloin tällöin alkuillasta. Lueskelen siellä lehteä, tai surffaan kännyllä nettiä, tai kuuntelen kännystä musaa. Joskus on tullut jotain juttua ventovieraiden (miesten tai naisten) kanssa ja kyllä siellä ihan yksinkin viihtyy. Kahviloissa samoin.

Tämä tulee itselle ihan luonnostaan, koska I) olen sinkku ja II) matkustan paljon työni puolesta ja lähestulkoon kaikkialla muualla on täysin normaalia poiketa yksinäänkin kuppilaan/kahvilaan istuskelemaan. Biletys on eri asia.

Tulispa jo terassikelit niin pääsee johonkin rantaterassille viilistelemään ihan keskenään!

• "En käy yksin tanssijuomaloissa, koska kuten itsekin sen sanoit, se näyttää vähän säälittävältä. Sinne mennään pitämään hauskaa ja irrottelemaan ja yksinään istuva juomaa lipittävä kaveri väkisinkin näyttää vähän orvolta. Eri asia tietty jos on sen näköinen veijari, että naikkoset tulee juttelemaan ennen kuin ehtii sormia napsauttaa. "

Niin kuten kaikki sen tietävät, että tollaisissa yökerho-tyyppisissä paikoissa varsinkin yksin oleva nuorempi mies näyttää kyllä lähes kaikkien mielestä hieman oudolta ja epänormaalilta. Ärsyttää se asia, kun jos tälläkin palstalla tästä yksinäisyyden ongelmasta puhuu, niin heti vaan kaikki väittävät sitä, että oon muka kehittänyt tämän ongelman vain omassa päässäni, eivätkä ihmiset muka todellisuudessa pitäisi tätä asiaa mitenkään ihmeellisenä, jos joku meidän ikäluokkaa oleva nuori mies on baarissa yksin liikkeellä.

"Käyn useinkin yksinäni stadissa ns. kuppiloissa 1-2:lla ölusella, jos satun siellä päin olemaan (asun Espoossa). En koskaan pe-la, mutta arkena silloin tällöin alkuillasta. Lueskelen siellä lehteä, tai surffaan kännyllä nettiä, tai kuuntelen kännystä musaa. Joskus on tullut jotain juttua ventovieraiden (miesten tai naisten) kanssa ja kyllä siellä ihan yksinkin viihtyy. Kahviloissa samoin. "

Olen mäkin käynyt joskus baarissa just tyyliin yhdellä tuopilla, lukenut lehtiä tai selaillut nettiä puhelimesta. Terasseilla olen myös käynyt joskus samalla tavalla, mutta toi yöelämään lähteminen on tullut mulle viime vuosina yhä koko ajan vaikeammaksi. Samoin myös laivamatkoille lähteminen, kun sinne pitäisi myös olla joku kaveri mukana, ettei muut ihmiset pitäisi outona ja epänormaalina, kun ei ole ketään kavereita mukana laivaristeilyillä.

"Tämä tulee itselle ihan luonnostaan, koska I) olen sinkku ja II) matkustan paljon työni puolesta ja lähestulkoon kaikkialla muualla on täysin normaalia poiketa yksinäänkin kuppilaan/kahvilaan istuskelemaan. Biletys on eri asia."

Itsekin olen sinkku, mutta siitä huolimatta noissa baareissa ei vaan rohkene koskaan käydä, kun ei ole ketään kaveria ottaa sinne mukaan. Tietenkin sitä voi poiketa päiväsaikaan tai alkuillasta yksin tuopilla tai parilla, mutta ei siinä vaan ole mitään samaa fiilistä kun siinä, jos lähtisi myöhäisiltana liikkeelle oikein kunnolla iltaa istumaan.

Harmittaa vaan se asia, kun ei ole elämässä mahdollisuutta käydä baareissa varmaan ainakaan kymmeneen vuoteen, sitten kun sieltä on ollut jo niin pitkään pois, niin eipä sinne varmaan tulisi enää edes lähdettyä.

• onneksi on kavereita
        DarkFear kirjoitti:

"En käy yksin tanssijuomaloissa, koska kuten itsekin sen sanoit, se näyttää vähän säälittävältä. Sinne mennään pitämään hauskaa ja irrottelemaan ja yksinään istuva juomaa lipittävä kaveri väkisinkin näyttää vähän orvolta. Eri asia tietty jos on sen näköinen veijari, että naikkoset tulee juttelemaan ennen kuin ehtii sormia napsauttaa. "

Niin kuten kaikki sen tietävät, että tollaisissa yökerho-tyyppisissä paikoissa varsinkin yksin oleva nuorempi mies näyttää kyllä lähes kaikkien mielestä hieman oudolta ja epänormaalilta. Ärsyttää se asia, kun jos tälläkin palstalla tästä yksinäisyyden ongelmasta puhuu, niin heti vaan kaikki väittävät sitä, että oon muka kehittänyt tämän ongelman vain omassa päässäni, eivätkä ihmiset muka todellisuudessa pitäisi tätä asiaa mitenkään ihmeellisenä, jos joku meidän ikäluokkaa oleva nuori mies on baarissa yksin liikkeellä.

"Käyn useinkin yksinäni stadissa ns. kuppiloissa 1-2:lla ölusella, jos satun siellä päin olemaan (asun Espoossa). En koskaan pe-la, mutta arkena silloin tällöin alkuillasta. Lueskelen siellä lehteä, tai surffaan kännyllä nettiä, tai kuuntelen kännystä musaa. Joskus on tullut jotain juttua ventovieraiden (miesten tai naisten) kanssa ja kyllä siellä ihan yksinkin viihtyy. Kahviloissa samoin. "

Olen mäkin käynyt joskus baarissa just tyyliin yhdellä tuopilla, lukenut lehtiä tai selaillut nettiä puhelimesta. Terasseilla olen myös käynyt joskus samalla tavalla, mutta toi yöelämään lähteminen on tullut mulle viime vuosina yhä koko ajan vaikeammaksi. Samoin myös laivamatkoille lähteminen, kun sinne pitäisi myös olla joku kaveri mukana, ettei muut ihmiset pitäisi outona ja epänormaalina, kun ei ole ketään kavereita mukana laivaristeilyillä.

"Tämä tulee itselle ihan luonnostaan, koska I) olen sinkku ja II) matkustan paljon työni puolesta ja lähestulkoon kaikkialla muualla on täysin normaalia poiketa yksinäänkin kuppilaan/kahvilaan istuskelemaan. Biletys on eri asia."

Itsekin olen sinkku, mutta siitä huolimatta noissa baareissa ei vaan rohkene koskaan käydä, kun ei ole ketään kaveria ottaa sinne mukaan. Tietenkin sitä voi poiketa päiväsaikaan tai alkuillasta yksin tuopilla tai parilla, mutta ei siinä vaan ole mitään samaa fiilistä kun siinä, jos lähtisi myöhäisiltana liikkeelle oikein kunnolla iltaa istumaan.

Harmittaa vaan se asia, kun ei ole elämässä mahdollisuutta käydä baareissa varmaan ainakaan kymmeneen vuoteen, sitten kun sieltä on ollut jo niin pitkään pois, niin eipä sinne varmaan tulisi enää edes lähdettyä.

Muutaman kerran on tullut yksin viikonloppuna käytyä baarissa ja kyllä ainakin noissa isommissa tulee melko orpo olo jos ei ole ketään mukana. Toki sitä on vähän helpompi mennä yksinäisille naisille juttelemaan, mutta kun ne naiset ovat yleensä aina jonkin toisen naisen tai useammankin seurassa. Porukalla naisporukan iskeminen on ollut kyllä paljon helpompaa, toki harvoin tuostakaan nyt mitään on tullut, mutta aina siitä jotain juttua syntyy ainakin vähäksi aikaa.

• b-heikki

Mä menin viime kesänä ekat kerrat yksin ja jäin koukkuun. Tässä iässä (40) ei ryyppykavereita ainakaan meikäläisellä ole, nähtävästi ei kaikilla muillakaan.

Homman onnistuminen on eniten kiinni paikan valinnasta, ei saa olla liian hieno mesta. Pynttäytyneiden ihmisten seassa tulee ankea olo, kokeilkaa vaikka Teatteria jos ette usko.

Paras löytämäni paikka on Gaselli, porukka on jopa minua vanhempaa ja aika luovuttaneen oloista. Otan keittoa oikein reilusti ja juttelen ihan kenelle tahansa, mitään ihmissuhteita ei pääse syntymään.

• GanjaMan------------

Pari kertaa oon ollu yksin paarissa ku oon ootellu et frendit tulee ja melko outoo hommaa toi on kyl ollu. Muijat kattoo ihan sikakieroon jos meet jutteleen niille ja sanot et oot yksin. Ne luulee et mä oon joku täys luuseri tai pillumies.

• Itse oon nyt jonkin aikaa harkinnut, jos jonakin viikonloppuna lähtisin ensimmäistä kertaa yksin baariin.

Oon aina käynyt baareissa kavereiden kanssa ja nyt oon miettinyt, että ehkä naisten olisi helpompi lähestyä minua, jos olisin baarissa yksin. (itse en tee aloitteita.)

Minä en jaksa välittää siitä mitä joku ajattelee, että oon siel yksin vaan omalla kohdalla se johtuu ahdistuksesta, että en käy yksin baareissa mutta nyt oon päättänyt ottaa itseäni niskasta kiinni ja jonakin viikonloppuna juon kotona pohjat ja lähden baariin.

Vaikka tuskinpa siellä kukaan nainen lähestyy minua ja luultavasti en saa uusia kavereita mutta pitäisin sitä baarireissua silti onnistuneena sen takia, että oon pystynyt menemään yksin ahdistavaan tilanteeseen.

• asdsdgsdg457

Olin tänää eri baareissa yksin. Ei siellä kukaan ihmetellyt tai katsonut kieroon, mutta eipä kukaan aloittanut juttelemaankaan. Tosin kaikki paikat olivat täynnä keski-ikäisiä läskejä luusereita, joiden kanssa en edes halua jutella.

Yökerhoihin on mielestäni vaikeampi mennä yksin.

• Yökerhoista

Mikäs siinä?

• asdsdgsdg457

Jatkoin tänään tätä (turhaa) kokeilua. Helvetti, että oli ahdistavaa mennä yksin yhteen pieneen baariin, joka oli tupaten täynnä. Tuntui, että kaikki katseet ristiinnaulitsee minua. Join siellä kaljan sitten ykkösellä ja lähdin pois.

Kaikkialla oli taas vain vanhempaa porukkaa. Menin parin sedulan ohi ja niissä oli sitten röökillä ainakin teinejä, jotka ovat puolestaan liian nuoria. Turha reissu oli taas.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      94
      8201
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3942
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1916
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1400
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      35
      1282
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      32
      1132
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      1030
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      857
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      832
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      797
    Aihe