Savuna ilmaan

Sureva tytär

Molemmat vanhempani polttavat tupakkaa. Eivät ketjussa, mutta kuitenkin mielestäni liikaa. Olen pyytänyt heitä monta kertaa lopettamaan, mutta vastaukseksi saan aina joko vaimeaa hymähtelyä, päättäväistä mutinaa tai suoranaisen loukkaantumisen. Minua surettaa suuresti, että he hetkellisen mielihyvän tähden polttavat savuna ilmaan vuosia, jotka he voisivat viettää minun ja siskoni ja myöhemmin mahdollisesti omien lastenlastensa kanssa. Miten voisin saada heidät lopettamaan? En enää edes viitsi puhua asiasta niin usein, kun tiedän kuitenkin vastauksen etukäteen. Minulla ei olisi niinkään kiire menettää vanhempani, mutta mikä kiire heillä on pois minun luotani?

3

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rhgedgd

      meillä tilanne on toisimpäin....tai olisi jos he tietäisivät. nyt kaduttaaaa :((((( pelottaaaaa :(((( puhu vanhempasi kanssa, ja älä lopeta jos he eivät vastaa, tai latele ehtoja, että et halua asua sellaisten kanssa jne jne jne. onnea...toivottavasti elämä jatkuu hyvin..

    • entinentupakoija

      Tupakoinnin vaarat he varmasti tietävät vallan hyvin, joten niistä ei kannatakaan mennä höpisemään. Tupakointi on sairaus, ei tapa. Vaikka tupakoijat sanovatkin sitä tavaksi. Joka ikinen tupakkaan riippuvainen ihminen maan päällä toivoo, ettei kuunaan päivänä olisi tarttunutkaan tupakkaan. Niin minäkin toivoin silloin kun poltin. Mutta he pelkävät lopettaa, he pelkäävät tulevaa, kuinka pystyy hallitsemaan tupakoinnin himot yms. Nikotiinpurkat yms korvaavat tuotteet saavat jäädä kauppaan, niihinkin voi jäädä riippuvaiseksi.

      En osaa sanoa, kuinka voisit saada heidät lopettamaan, mutta itse pystyin lopettamaan kerta rysäyksellä Allen Carrenin kirjan Stumppaa tähän! avulla. poltin 10 vuotta, valehtelematta yli 100 kertaa yritin lopettaa erilaisin keinoin, tuloksetta. Ystäväni suositteli tuota kirjaa ja siihen se jäi. Ei ole koskaan tehnyt mieli tupakkaa sen jälkeen, ei ikinä. Enkä kadu, en todellakaan.

      Osta vaikka lahjaksi heille tuo kirja, ja vannota heillä että he lukevat sen kannesta kanteen, vaikkeivät sitten lopettaisikaan. Moni nimittäin jättää tuon kirjan lukematta, koska pelkäävät sitä, että he nyt sitten oikeasti joutuvat lopettamaan ja muka kokemaan vieroitusoireet. Tuo kirja on se taikasana mitä olen suositellut joka ikiselle! :)

    • Merikadetti P.

      Rakas Kulta!
      Ei syytä huoleen, vaikka vanhempasi heittäisivät veivinsä, kuolevat he kuitenkin joka tapauksessa. Sinun täytyy suuntautua tulevaisuuteen Uljaan Miehen aviovaimona!
      Me Merikadetit olemme Miehistä parhaita ja kokouksessamme tänä aamuna heitimme arpaa siitä, kenen vaimo sinusta tulee. Arpa osui Merikadetti K:hon, joten älä ylläty, kun hän lähipäivinä saapuu sinua kosimaan.
      Me kaikki toiset Merikadetit tulemme mukaan kirkkoon, heilutamme sapeleita ja huudamme hurraata!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4673
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe