Tyyligallup

tyylilyyli_

Tässä tyyligalluppia aikani kuluksi sekä kiinnostuksestani ihmisten pukeutumiseen :)

* Millainen on tyylisi?

* Suosikki asusteesi/korusi, pidätkö yleensäkin koruja?

* Mitä värejä suosit pukeutumisessasi ja minkä väriset vaatteet on enemmistönä vaatekaapissasi, ja miksi juuri ne värit?

*Seuraatko muotia ja pukeudutko muodin mukaisesti?

*Miten olet löytänyt oman tyylisi, ja mistä saat pukeutumisideoita?

*Onko tyylissäsi jokin juju, esim tietyt materiaalit, tai yksityiskohdat?

*Onko jollakin julkisuuden henkilöllä samankaltainen tyyli kuin sinulla? Jos, niin kenellä?

*Otatko esimerkkiä julkkisten pukeutumisesta?

*Millainen vaate on jota inhoat, etkä pistäisi päällesi?

*Suosikkiasusi?

*Minkä määrän eri vaatteita suunnilleen omistat?

*Tykkäätkö että vaatekaapissasi on paljon vaatteita, vai suositko mielummin muutamaa vaatetta mitä pidät?

*Poikkeaako arkipukeutumisesi vapaa-ajan pukeutumisestasi?

*Ostatko kirppiksiltä vai mielummin uusina vaatteita?

*Kuvaako tyylisi sinun elämäntapaasi/musiikkimakua/mielialaasi/luonnettasi? Jos niin millätavalla?

Tässäpä nämä oli, kiva jos joku jaksaa vastailla :>

*

6

327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Clarie46

Millainen on tyylisi?
      Vaihtelee, kuitenkin naisellinen, vaikka väillä myös vähän "kovempi". Rakastan nahkaa, tyylikkäällä tavalla. Pidän pääasiassa housuja sekä työssä että vapaa-aikana. Tänä talvena olen pitänyt paljon treggingsejä ja pitkävartisia nahkasaappaita. Juhlissa pidän laadukkaita mekkoja, yleensä kotelomekkoja, lempparini on Rilsin raakasilkkinen punainen pitkä kotelomekko tai vaihtoehtoisesti joku hyvin istuva esim. pellavasekoitteinen housupuku, omistan sekä mustan että luonnonvalkoisen, ne ovat myös näyttäviä juhla-asuja oikein yhdistettynä.

Suosikki asusteesi/korusi, pidätkö yleensä koruja?
      Pidän aina koruja, tällä hetkellä ehdoton suosikkisarja on Kalevalan Elegans-sarjan leveä rannerengas sekä saman sarjan iso sormus. Yleensä en pidä Kalevala koruista, muttä tämä tyylipuhdas sarja on vienyt sydämeni.

Mitä värejä suosit pukeutumisessasi ja minkä väriset vaatteet on enemmistönä vaatekaapissasi, ja miksi juuri ne värit?
      Ehdottomasti musta ja valkoinen, mutta vaatekaapista löytyy myös puuterinroosa, eri ruskean sävyjä, kirkkaanpunaista, pinkkiä ja liilaa.
      Mielestäni (ja myös muitten mielelestä) minulle sopii musta, en omaa kovin suomalaiset kasvonpiirteet ja värit, minua luullaan usein keskierurooppaliseksi, samasta syystä myös valkoinen sopii, kun omat värit ovat aika voimakkaat.

Seuraan jonkun verran, poimin ne minulle sopivat jutut muodista, esim. nyt kun on ollut nämä pitkät vartalonmyönteiset trikoopaidat ja mekot olen pitänyt niitä paljon, mutta en osaa ajatella itselleni nämä "ylisuuret paidat ja neuleet jotka nyt ovat kaupoissa.

*Miten olet löytänyt oman tyylisi, ja mistä saat pukeutumisideoita
      Vuosien varrella, olen oppinut korostamaan hyviä puolia, pukeutumisideoita saan paljon kulkemalla kaupossa, selaamalla lehtiä ym.

rRakastan nahkaa, pidän kalliin ja tyylikkään näköisistä asuista, juju on varmaan että yhdistän kallista ja edullista, lopputulos on kuitenkin laadukkaan näköinen kun takki, kengät/saappaat ja laukku ovat laadukkaat.

*Onko jollakin julkisuuden henkilöllä samankaltainen tyyli kuin sinulla? Jos, niin kenellä?
      En osaa sanoa, vartalomalliltaan olen hieman Jennifer Lopezin mallinen, kapea vyötärö ja pyöreä takapuoli, ehkä pukeudun jonkunverran myös samantyylisesti.

Keinonahkaiset takit, kengät/saappat ja laukut oikeastaan kaikki joka näyttää halvalta en pistäisi päälleni.

Suosikkiasusi?
      Minulla on niin monta suosikkiasua, mutta yksi tähän vuodenaikaan voisi olla mustat treggingsit, pitkävartiset matalat mustat nahkasaappaat, joku pitkä vartalomyönteinen t-paita, ohut nahkatakki, viittamallinen edestä, takaa istuvaa mallia, puolipitkä villakangastakki ja Rilsin musta nahkalaukku ja näyttävät hopeiset korut.

Minkä määrän eri vaatteita suunnilleen omistat?
      Talvitakkeja omistan n. 50 kpl ja saman verran kesätakkeja, Housuja n. 50 paria, neuleita/neuletakkeja n. 100 ja trikoopaitoja sitäkin enemmän, kenkiä n. 70 paria, saappaita n. 30 paria, laukkuja n. 50 kpl, housupukuja ehkä 7 kpl, juhlamekkoja n. 5 kpl, hameita n. 7 kpl. Kaikki suht. uusia. Onneksi on ruhtinaallisesti kaappitilaa.

*Tykkäätkö että vaatekaapissasi on paljon vaatteita, vai suositko mielummin muutamaa vaatetta mitä pidät?
      Taisin jo vastata kysymykseen, pidän siitä että kaapissani on valinnanvaraa.

Arkipukeutumien ei eroa huomattavasti vapaa-ajan pukeutumisesta, voi mennä esim. teatteriin tai ravintolaan syömään työvaatteissa, koska olen aina huoliteltu puettu. Ulkoiluvaatteet ovat sitten asia erikseen.

Ostatko kirppiksiltä vai mielummin uusina vaatteita?
      Ostan kaikki vaatteet uutena, en voisi kuvitella ostavani kirpparilta vaatteita, en koskaan käykään kirpparilla.

*Kuvaako tyylisi sinun elämäntapaasi/musiikkimakua/mielialaasi/luonnettasi? Jos niin millätavalla?
      Ehkä elämäntapani ja luonnettani, arvostan kaikessa laatua myös asumisessa ja sisustamisessa, olen hyvin esteettinen, ja se näkyy kaikessa.
      Mielialakin saattaa joskus vaikuttaa, mutta en sanoisi että kovin paljon, tunnen yleensä itseäni joka päivä kauniiksi, ja tykkään laittautua. Musiikkimakuun pukeutuminen ei vaikuta laisinkaan, ehkä se on enemmän nuorten juttu.

• omppu_

* Millainen on tyylisi?
      - Varmaankin naisellinen rock-henkinen tyyli, siistin näköinen musta pikkutakki, välillä pitkä musta takki, hupparit, farkut (osa kunnossa,osa reikäsiä), niittivyö, välillä perus lenkkarit jalassa ja välillä korkkaritkin.

- Kyllä pidän, hopeisia, korvakorut, lävistys, kaulakoru ja sormuksia :)

* Mitä värejä suosit pukeutumisessasi ja minkä väriset vaatteet on enemmistönä vaatekaapissasi, ja miksi juuri ne värit?
      - Kyllä enimmäkseen löytyy paidoista mustaa, housuista sitten sinistä,valkoista,mustaa(farkkuja).

- En seuraa. Oma tyyli paras tyyli omaan mieleen.

- Kyllä se taitaa löytyä tästä ''rock'' maailmasta, sisarukset hevareita ja rokkareita ja musiikki makukin on sellainen.

- Farkku kangas ehoton ;)

- Enpä tiedä.

- Joiltakin laulajilta.

- Turkis.

*Suosikkiasusi?
      - Reikäset farkut, korkokengät, niittivyö, pikkumusta takki ;)

- Jaa'a, en halluu edes laskea, kyllähän toi vaatekaappi on pullollaan vaatteita o.O

- Sekä että ;D

- Kyllä poikkeaa, vapaa aikana on mukava kuule olla verkka vaatteissa, hiukset sekaisin ja meikittömänä :D

- Sekä että, joskus kirppareiltakin löytyy hyviä vaatteita edulliseen hintaan ;)

- Musiikkimakua, rock-henkinen vaatetus tosiaan :)

Tässäpä nämä oli, kiva jos joku jaksaa vastailla :>
      Ollas hyvä!

• hihiih

Jee! Gallup! X3

* Millainen on tyylisi?
      -No siis, vaatevalinta riippuu siitä minne olen menossa mutta no sanotaanko että Sweet Lolitamainen (ehei, en pidä ylisöpöjä jättiröyhelörusettimekkoja, kuhan ihania hameita, legginssejä, söpöjä röyhelöpaitoja ja sensellaista ^_^) kaikki söpö!

• shenamonroe

* Millainen on tyylisi?
      -Glamrock/kasari :)
      -En kyllä osaa valita, koruja paljon! Rakastan sormuksia!
      -Kaapista löytyy lähinnä mustaa, valkoista ja punaista
      -Kasari /Glamrock muodin mukaisesti kyllä :D eli siis en juurikaan nykymuodin mukaan.
      -Musiikin kautta, kuuntelen paljon glamrock /-metallia. Pukeutumisideoita bändien jäseniltä ja muilta samaan tyyliin pukeutuvilta.
      -Raidat, Pallot, musta-valkoisuus, paljon koruja ja huiveja. Revityt/rikkinäiset materiaalit.
      -Kyllä on. Glamrockbändien jäsenillä. Mainittakoon vaikka Mötley Crüe.
      -Osittain kyllä.
      -Jaah. Joku pinkki-vaaleenpuna-valkoinen kerrosmekko, jossa paljon pitsiä ja röyhelöä. Liian tyttömäinen omaan makuun. (anteeksi edell. kirjoittaja ^^)
      *Suosikkiasusi?
      -Eipä erityisemmin ole.
      - :D En jaksa luetella. Aika sopivasti.
      -Olisihan se helppo, kun mahd. paljon asuvaihtoehtoja :)
      -Jonkun verran.
      -Uusina. Kirppiksilläkin kyllä pitäisi käydä katselemassa.
      -Kyllä. Musiikkimakuani, luonnettani ja mielialaani. Jossain määrin myös elämäntapaa :)

• ap......

Lisää vastauksia..? Vastaanpa myös itse :)

* Millainen on tyylisi?
      -Rento,mukava ja maanläheinen, farkut ja kivoja paitoja, esim tunikat,trikoopaidat,printtipaidat,neuleet.

-Harmaa huivi, missä tähti strassi koristeita, ja hauskoja lapsenmielisiä kaulakoruja suosin.

-Suosin perusvärejä, ja sitten kirkkaita värejä. Lempivärini vaatteissa on liila,beige,vihreä,musta,valkoinen ja persikka.

-Seutaan muotia, ja pukeudun jonkin verran muodikkaasti, mutta yleensä pukeudun oman tyylini mukaisesti.

-Pukeutumisideoita saan lehdistä,telkkarista ja oma tyylini on vain rakentunut ajan myötä, tosin se ei ole nuoruuden ajoista vuosien varrella kovin radikaalisti muuttunut.

-Tykkään kaikista pallokuoseista,ja kokonaisuus ei saa olla liian tylsä, joten yleensä paidoissani on jokin jujiu, esim rypytetyt hihat, napit, tai kuvioita.

-Vaikea sanoa, mutta saatan matkia jonkun julkkiksen tyyliä.

-Otan, jos asukokonaisuus miellyttää silmää.

-Haaremihousut eivät ole makuuni,eikä pitkät hameet, enkä pistäisi päälleni ylikireitä housuja.

*Suosikkiasusi?
      -Farkut, ja jokin kiva paita, ei ole mitään erityistä suosikkiasua.

-Aika paljon paitoja, n. 5:det farkut.

-Tykkäisin että olisi vain muutama vaate mitä pidän, joten olen välillä karsinut vaatteitani ja vienyt ylimääräisiä vaatteita pois.

-Ei erityisemmin poikkea.

-Ostan kirppiksiltä sekä uusina. Riippuu ihan vaatteista, Enemmän taidan kuitenkin ostaa kirppiksiltä, kirppiksillä tulee usein tehtyä löytöjä.

-Musiikkimakua ei tyylini kuvaa, mutta mielialaa ja luonnettani. Olen rento,iloinen,mukava ja lapsenmielinen tyyppi, joten vaatteeni on sen tyylisiä kuin luonteeni.

• 。◕‿‿◕。

* Millainen on tyylisi?
      -En oikein tiedä miten sitä kutsuis. Koulussa jotkut sanoo että olen emo ja jotkut että olen scene. Omasta mielestäni en ole kumpikaa. En yleensäkkään tykkää siitä et pukeutumistyylini luokitellaan johonkin. Olen vaan minä.

-Mulla ei oo mitään suosikki asustetta. Huivi kyllä yleensä kaulassa lämmittämässä. Koruja en yleensä käytä paitsi tietysti korvikset ja joskus rannekoru.

-Suosin kaikkia värejä, mutta pääosin vaatekkaappini on täynnä mustia vaatteita. En pidä mustista tai tummista vaatteista sen enempää kuin värikkäistä mutta niitä vain sattuu löytymään enemmän makuuni.

-En seuraa, pukeudun niin kun tuntuu hyvältä

-Ala-asteella se alkoi pikkuhiljaa kehittyä. Tykkäsin jo silloin mustista kissahuppareista suht tän tapasista. Pukeuduin sillon muuten ihan normisti. Koulussa oli aina verkkarit enkä sen pahemmin katsonut mitä puin päälle. Olin sillon aika yksinäinen eikä ollu ku yks-kaks kaverii luokalla joten alon ettii ihmisten hyväksyntää. Aloin käyttämään ripsaria ja käytin sellasseita perus massateini vaatteita. Sit meikki vähän lisäänty. Seiskal olin just perus massateini mut sitte jotenki se alko vaan muuttuu ku muutki kaverit pukeutu mustaan. Ja nyt olen tässä. Pukeutumis ideat tulevat ihan omasta päästä kokeilen kaikkea ja tämmöstä

-no ei juurikaan. Isot paidat on kyllä kivoja :3

-ei kai?

- En

- hmmm.... sellanen "samettisen" näkönen huppari/paita

*Suosikkiasusi?
      -ööh ei kai ole

-Suht paljon mutta harvempaa tulee käytettyä

- No onhan se kiva jos on paljon vaatteita :3

- no joo vapaa ajalla on yleensä vaan ihan rennot vaatteet

- Samapa tuo, yleensä ostan kyllä ihan uusina kun ei kirppiksiltä meinaa löytyä

-No ei juurikaan. Pukeudun yleensä aika tummiin mutta olen suht iloinen persoona ja musiikkimakuun kuuluu pääasiassa j-rock, j-pop ja k-pop eikä se pukeutumisestani välity, kai?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      96
      4096
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      28
      2876
    3. Hitaille omat kassat

Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      230
      2181
    4. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      57
      2090
    5. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      1446
    6. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      76
      1300
    7. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      90
      1109
    8. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1091
    9. Mitä yhteistä sinulla

on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      57
      945
    10. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      71
      944
    Aihe