Ryhmähaastattelu

....................

Olen menossa ensimmäistä kertaa elämässäni ryhmähaastatteluun. Te, jotka olette sellaisessa olleet, voitteko kertoa hieman että mitä siellä tapahtuu? Miten kannattaisi valmistautua? Otetaanko ryhmähaastatteluunkin mukaan työtodistukset yms. Kysymys on tehtaasta ja haastattelu kestää noin 1,5 tuntia.

6

4402

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsemppiä!!!

Onko kyseessä wurthin haastattelu?
      Jos on niin eivät ainakaan meiltä kysyneen työtodistuksia. Tietysti tulee kysymys: -Miksi juuri sinut pitäisi valita kaikista näistä ihmisistä?

-Annetaan aihe (esim. jakoavain), haastateltavat jaetaan kahteen ryhmään, puolet ovat puolesta ja puolet vastaan jakoavainta.

Siinä oikeastaan testataan ihmistä paineen alla. Kun haastateltavana on useampi ihminen, ajattelee väkisinkin, että he ovat parempia kuin minä. Ehdottomasti pitää olla itseluottamusta.

• Onnistujaa

"Kun haastateltavana on useampi ihminen, ajattelee väkisinkin, että he ovat parempia kuin minä. Ehdottomasti pitää olla itseluottamusta. "

Tämä on totta. Kerkesin vastaanottaa jo toisen paikan, kun luulin epäonnistuneeni ryhmähaastattelussa. Yllätyksekseni ryhmähaastatteluni olikin mennyt hyvin ja minut palkattiin.

• ....................

Kiitos vastauksista. Ei ole wurthin haastattelu. Tapahtuuko haastattelu kaikkien paikalla ollessa?

• vxzvzv

Minä olen käynyt kahdessa ryhmähaastattelussa vuosien aikana. Toisessa oli nuorten työpaikka, mihin vain jonotettiin. Siinä sitten otettiin jonosta neljä kerrallaan. Haastattelija osoitti lähes kaikki kysymykset minulle, kun kuuli, että on kokemusta alalta aiemmin. Mutta kun hänelle selvisi, että olen toispaikkakuntalainen, jolla ei ole VIELÄ asuntoa valmiina, hän sanoi, että ei sitten, kun vuorotyöhön ei voi ottaa jos ei voi varmasti luvata että voi aloittaa sen heti.. Muut jäivät siinä täysin varjooni ja kärsivät siitä, että joutuivat juuri minun kanssa samaan ryhmään, työnantajan asenne oli suunnilleen se, että jos asuntoasiat olisivat kunnossa, hän lähettäisi oven takaa muut pois.

Aikuisempana kävin sitten vähän vaativampaan hommaan, jossa muut hakivat päällikön paikkaa ja minä teknisen assistentin paikkaa. Oli koko päivä, mutta puolituntinen varattiin myös jokaiselle omaa aikaa. Siinä seurattiin vähän selviytymistä toisten ihmisten kanssa, jopa lounas syötiin porukassa muiden ja haastattelijoiden kanssa. Sitäkään paikkaa en saanut, tosin ta harkitsi pitkään, mutta totesi sitten, että olen vähän arka. Valittu oli opiskeluajoilta puolituttu, joka kyllä sopi hommaan hyvin, minua rempseämpi.

Eli taitaa olla aika tapauskohtaista.

• jari...........:l

Miten olisi fiksuinta menetellä, jos haastattelussa tulee yhtä-äkkiä jokin englanninkielinen kysymys. En ole koskaan puhunut englantia, kuin ehkä koulussa lukenut paperilta. Ymmärrän ehkä tekstiä vähän mutta kaikki muu menee yli. Pitäisikö sanoa suoraan että en osaa englantia vai mitä?

• työn hakija

Ei missään tapauksessa kannata sanoa heti, ettet ymmärrä yhtään englantia, koska se ei pidä paikkansa. Kun olet koulussa lukenut englantia, ymmärät vähän aivan varmasti.
      Kannattaa huumori pitoisesti vastata, englanniksi tietenkin, että minäpä yritän vastata ja yrittää kanssa. Olin Norjassa hakemassa työtä toisen suomalaisen kanssa samaan aikaan. Pomo jututti meitä ja tulkki oli mukana. Kaveri ei yrittänytkään muuta kuin suomenkieltä. Minä en ymmärtänyt sen enempää, mutta yritin kuitenkin. Seuraavana päivänä tulkki soitti ja sanoi, että sain töitä, -kaveri ei saanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      352
      2816
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1559
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1380
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1058
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      1007
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      28
      958
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      933
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      908
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      908
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      849
    Aihe