Kolesteroli lääke,lihaskivut

deer

Minulle määrättiin n.3 viikkoa sitten kolesteroli lääkitys. Viikko sen jälkeen lihakset alkoivat kipeytyä. Ajattelin johtuvan huonosta nukkuma alustasta ja tietokoneen käytöstä. Olen aiemminkin ollut hierottavana niska hartia kipujen vuoksi.
Nyt nämä kivut alkoivat olla sitä luokkaa ettei mistään lääkkeestä ollut apua, joten menin tutulle hierojalle. Hän ihmetteli hartialihasten kipeyttä, ja että ei voinut hieroa kuin neljännes teholla mitä mulle normaalisti.
Sitten löytyi kipupisteitä vähän jokapuolelta. Hän ihmetteli miten mulla voikin olla näin kipeät lihakset. Sitten mainitsin kolesterolilääkityksestä, ja hän sanoi että siitä johtuu nämä todella pahat lihas-säryt.
Onko kellään vastaavia kokemuksia kolesteroli lääkityksestä??
Itse lopetan lääkityksen tähän päivään, ja kerron lääkärilleni tästä tulevalla viikolla.

46

50419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pihla

      monet kolesterolilääkkeet aiheuttavat lihaskipuja.Mutta:lääke kannattaa vaihtaa,on myös lääkkeitä,joista ei näitä em. sivuvaikutuksia ole.Oikea lääke löytyy usein kokeilun kautta.Tärkeää on nyt vaihtaa lääke toiseen ja jatkaa lääkitystä,jos kolesterolilääkitys on aloitettu.Nykysuositusten mukaan esim. ohitusleikatuilla kolesteroliarvon tulisi alkaa kolmosella,joten siinäpä meillä tavoitetta.Toivottavasti oikea lääke vaivaan löytyy!

      • nainen-58

        Olen kuullut myös samanlaisista oireista sisareltani kolesterolilääkityksen aloittamisen jälkeen. Hänelle vaihdettiin lääkkeet ja lihassäryt loppuivat.
        Itse sain eilen labratulokset ja hämmästys oli melkoinen, fs-Kol oli 7.3, Triglyt 3.99, LDL 4.2. Nyt ihmettelen, että täytyykö minunkin aloittaa lääkitys, kun on tuota sukuperimääkin. Aion kyllä ensin kokeilla jonkin aikaa kalaöljykapseleilla ja seurata tilannetta. Onko kenelläkään vinkkejä, miten saa kolesterolit alemmaksi ilman lääkitystä? En syö voita enkä punaista lihaa vaan mm. rasvatonta maitoa ja ruisleipää. Onkohan se "sukuvika kun suksi ei luista....."


      • Pihla
        nainen-58 kirjoitti:

        Olen kuullut myös samanlaisista oireista sisareltani kolesterolilääkityksen aloittamisen jälkeen. Hänelle vaihdettiin lääkkeet ja lihassäryt loppuivat.
        Itse sain eilen labratulokset ja hämmästys oli melkoinen, fs-Kol oli 7.3, Triglyt 3.99, LDL 4.2. Nyt ihmettelen, että täytyykö minunkin aloittaa lääkitys, kun on tuota sukuperimääkin. Aion kyllä ensin kokeilla jonkin aikaa kalaöljykapseleilla ja seurata tilannetta. Onko kenelläkään vinkkejä, miten saa kolesterolit alemmaksi ilman lääkitystä? En syö voita enkä punaista lihaa vaan mm. rasvatonta maitoa ja ruisleipää. Onkohan se "sukuvika kun suksi ei luista....."

        diabetes ja reuma, ja hänelle sanottiin,kuten on minullekin "väliaikaistyössäni" (olen työssä teho-osastolla sairaanhoitajana) verisuonikirurgisella osastolla sanottu, että yleensä kolesterolilääkitys aloitetaan, kun kolesteroliarvo ylittää kuuden. Lääkitys on yksi hyvä apukeino ainakin aluksi kolesterolin alentamiseen, samoin aina hyödyllinen sydänystävällinen, vähärasvainen (huom. rasvan laatu) ja vähäsuolainen ruokavalio. Esim. sydänyhdistyksistä ja niiden nettisivuilta saa hyviä vinkkejä, jotka sopivat meille kaikille. Liikuntaa vaikka hyötyliikuntana aluksi. Ja jos on ylipainoa,niin jopa muutama kilo alaspäin voi alentaa verenpainetta ja kolesterolia. Olet oikeassa, geeniperimällä on oma osuutensa. Muihin tekijöihin voi sitten itsekin vaikuttaa.


      • nainen-58
        Pihla kirjoitti:

        diabetes ja reuma, ja hänelle sanottiin,kuten on minullekin "väliaikaistyössäni" (olen työssä teho-osastolla sairaanhoitajana) verisuonikirurgisella osastolla sanottu, että yleensä kolesterolilääkitys aloitetaan, kun kolesteroliarvo ylittää kuuden. Lääkitys on yksi hyvä apukeino ainakin aluksi kolesterolin alentamiseen, samoin aina hyödyllinen sydänystävällinen, vähärasvainen (huom. rasvan laatu) ja vähäsuolainen ruokavalio. Esim. sydänyhdistyksistä ja niiden nettisivuilta saa hyviä vinkkejä, jotka sopivat meille kaikille. Liikuntaa vaikka hyötyliikuntana aluksi. Ja jos on ylipainoa,niin jopa muutama kilo alaspäin voi alentaa verenpainetta ja kolesterolia. Olet oikeassa, geeniperimällä on oma osuutensa. Muihin tekijöihin voi sitten itsekin vaikuttaa.

        Kerroin aikaisemmassa viestissä sisarestani, joka aloitti kol.lääkityksen. Hän oli ensin kokeillut ruokaremonttia, mutta arvot vaan kohosivat, joten lääkäri määräsi lääkityksen.
        Itselläni on ylipainoa n.5kg, liikunta on aika vähäistä vaikka fibromyalgiankin takia pitäisi liikkua. Ruuasta en tiedä, että mitä enää voisin jättää pois.Kyllä minua vähän hirvittää nuo lukemat, molemmat vanhempani ovat kuolleet sydän- ja verisuonitauteihin.- Nyt otan itseäni niskasta ja vedän verkkarit jalkaan ja painelen lenkkipolulle! Hyvää sunnuntaipäivää!


      • Pihla
        nainen-58 kirjoitti:

        Kerroin aikaisemmassa viestissä sisarestani, joka aloitti kol.lääkityksen. Hän oli ensin kokeillut ruokaremonttia, mutta arvot vaan kohosivat, joten lääkäri määräsi lääkityksen.
        Itselläni on ylipainoa n.5kg, liikunta on aika vähäistä vaikka fibromyalgiankin takia pitäisi liikkua. Ruuasta en tiedä, että mitä enää voisin jättää pois.Kyllä minua vähän hirvittää nuo lukemat, molemmat vanhempani ovat kuolleet sydän- ja verisuonitauteihin.- Nyt otan itseäni niskasta ja vedän verkkarit jalkaan ja painelen lenkkipolulle! Hyvää sunnuntaipäivää!

        voisithan kysyä kuitenkin kolesterolilääkityksestä.Tulee vastattua yleisellä tasolla,kun ei tiedä toisen liikunta- ja ruokailutapoja.Minäkin otan itseäni niskasta kiinni ja lähden luontoon...hyvää kevättä sinulle ja pidetään lippu korkealla!


      • deer

        Kuten jo aiemmin kerroin minulle määrättiin kolesteroli lääkitys 3viikkoa sitten, ja tuli nämä lihasoireet.
        Kolesteroli arvoni laski 8,1... 4,0:aan ja lihaskivut ovat nyt hävinneet. Eli jatkan samaa lääkitystä. Suosittelen lääkettä, koska sillä saadaan kol. arvo 2 viikossa normaaliin. Tämän lisäksi liikuntaa, ja katsoo hieman mitä suuhunsa laittaa. Jonkun ajan kuluttua voi lääkityksen lopettaa,ja katsoa riittääkö liikunta, ja ruokavalio pitämään sen alhaalla.


      • nainen-60
        deer kirjoitti:

        Kuten jo aiemmin kerroin minulle määrättiin kolesteroli lääkitys 3viikkoa sitten, ja tuli nämä lihasoireet.
        Kolesteroli arvoni laski 8,1... 4,0:aan ja lihaskivut ovat nyt hävinneet. Eli jatkan samaa lääkitystä. Suosittelen lääkettä, koska sillä saadaan kol. arvo 2 viikossa normaaliin. Tämän lisäksi liikuntaa, ja katsoo hieman mitä suuhunsa laittaa. Jonkun ajan kuluttua voi lääkityksen lopettaa,ja katsoa riittääkö liikunta, ja ruokavalio pitämään sen alhaalla.

        Olen nyt syönyt kolesterolilääkettä viikon ja käsivarsia särkee. Jatkoit siis kivuista huolimatta lääkkeen syöntiä? Otitko yhteyttä lääkäriin? Onkohan siitä särystä muuta vakavampaa haittaa kuin epämiellyttävyys?
        Mun lukemat olivat 7.4 ja 5.4, joten kai tää lääkitys olis paikallaan.


      • deer
        nainen-60 kirjoitti:

        Olen nyt syönyt kolesterolilääkettä viikon ja käsivarsia särkee. Jatkoit siis kivuista huolimatta lääkkeen syöntiä? Otitko yhteyttä lääkäriin? Onkohan siitä särystä muuta vakavampaa haittaa kuin epämiellyttävyys?
        Mun lukemat olivat 7.4 ja 5.4, joten kai tää lääkitys olis paikallaan.

        Söin kolme viikkoa CRESTOR 10mg kol. lääkettä lihaskivut helpottivat välillä, mutta esim. eilen alkoivat tosi voimakkaina. Olin tänään yht.lääkäriin, ja hän kehoitti jättämään lääkityksen pois. Sitten 3-4viikon kuluttua uudestaan kokeisiin, ja sitten vaihdetaan toinen lääke.
        Kehoittaisin sinua ottamaan yht. hoitavaan lääkäriin ja kerro lihasoireista. Jollain toisella kol. lääkkeellä ei näitä kipuja ilmaannu.
        Ei varsinaisesti "vaarallisia" nämä lihaskivut, mutta tosi inhottavia. Myöhemmin alkaa ilmetä lihaskramppeja. Joten vaihdata ihmeessä lääkitys.

        Terveisin. Kolesteroli ennen 8,1 nyt 4,0


      • Sydän
        nainen-58 kirjoitti:

        Kerroin aikaisemmassa viestissä sisarestani, joka aloitti kol.lääkityksen. Hän oli ensin kokeillut ruokaremonttia, mutta arvot vaan kohosivat, joten lääkäri määräsi lääkityksen.
        Itselläni on ylipainoa n.5kg, liikunta on aika vähäistä vaikka fibromyalgiankin takia pitäisi liikkua. Ruuasta en tiedä, että mitä enää voisin jättää pois.Kyllä minua vähän hirvittää nuo lukemat, molemmat vanhempani ovat kuolleet sydän- ja verisuonitauteihin.- Nyt otan itseäni niskasta ja vedän verkkarit jalkaan ja painelen lenkkipolulle! Hyvää sunnuntaipäivää!

        rasvoja enää, mutta voit vaihtaa juokseviin öljyihin. Sydämelle on kuulemma parempi, että paistat jauhelihan esim. rypsiöljyssä kuin ilman.

        Verisuonet tarvitsevat näitä juoksevia kasvisöljyjä, että paha rasva ei tarttuisi niin helposti suonen seinämiin.

        Minä sain trigly-arvoni normaaliksi ruokaremontilla ja painon pudotuksella (12 kg). Leivän päälle pitäisi laittaa 1 tl esim. kevyt Becel -rasvaa, ilman rasvaa syötynä siis epäterveellisempää.


      • Taru
        deer kirjoitti:

        Kuten jo aiemmin kerroin minulle määrättiin kolesteroli lääkitys 3viikkoa sitten, ja tuli nämä lihasoireet.
        Kolesteroli arvoni laski 8,1... 4,0:aan ja lihaskivut ovat nyt hävinneet. Eli jatkan samaa lääkitystä. Suosittelen lääkettä, koska sillä saadaan kol. arvo 2 viikossa normaaliin. Tämän lisäksi liikuntaa, ja katsoo hieman mitä suuhunsa laittaa. Jonkun ajan kuluttua voi lääkityksen lopettaa,ja katsoa riittääkö liikunta, ja ruokavalio pitämään sen alhaalla.

        Kiitos, kun kirjoitit. Päivämäärää en katsonut. Mulla kans arvo yli 8 ja maksa-arvotkin päin honkia. Aloitin saman lääkityksen.Toivottavasti kolesteroliarvono laskee yhtä nopeasti kuin sulla. Kuukauden päästä uudet kokeet. Pikkuisen jo särkee lihaksia, mutta ei häiritsevästi. Jep...ruokavalio....)


      • deer
        Taru kirjoitti:

        Kiitos, kun kirjoitit. Päivämäärää en katsonut. Mulla kans arvo yli 8 ja maksa-arvotkin päin honkia. Aloitin saman lääkityksen.Toivottavasti kolesteroliarvono laskee yhtä nopeasti kuin sulla. Kuukauden päästä uudet kokeet. Pikkuisen jo särkee lihaksia, mutta ei häiritsevästi. Jep...ruokavalio....)

        Hei!! En muista kirjoitinko, että ensimmäinen lääkkeeni aih. lopulta niin pahoja lihaskipuja, että vaihdettiin lääkkeeseen Lipcut 10mg. En ota kuin puolikkaan (5mg) päivässä, eikä ole mitään sivuoireita, ja kol. pysynyt alhaalla.
        Lisäksi tämä lääke ei maksa kuin 20,94 euroa/100kpl. Eli jos sulla on Crestor lääkkeenä, niin suosittelen vaihtoa Lipcut:iin. Ainankin jos sulla lihasoireet jatkuvat.
        T.Veke


      • Lihasentsyymit

        Mieheni käytti useita vuosia zokor lääkettä Todettiin lihaskipujen syyksi Lihasentsyymit sekaisin Lääke lopetettiin


      • D325OH

    • deer

      Minulla jäi täysi pakkaus kolesteroli lääkettä käyttämättä, kun joudun vaihtamaan lääkkeen.
      Ei viitsisi hukkaan heittää.
      Lääke on CRESTOR 10mg 98 tablettia, hinta oli 115,85 euroa. Eihän näitä saisi kaupata, mutta jos joku käyttää tätä samaa lääkettä, ja sopii hyvin (ei tämä kaikille aih. lihaskipuja).
      Antaisin tämän pakkauksen 50 eurolla.

      e-mail [email protected]

    • tyttö -84

      Minun suvussani on ollut paljon sydän ja verisuonisairauksia. Papallani kohonnut kolesteroli, kuten mammalla, äidillä ja isälläni. Minulla oli työhöntuloterveystarkastuksen yhteydessä myös verikokeet ja kolesteroliarvojen mittaus. Kokonaiskolesteroli oli 6,6 ja ldl 4,4. iältäni olen tosiaankin vasta 20-vuotias, Ylipainoa minulla ei ole. enkä syö mitään ylimääräisiä kovia rasvoja, mutta sukurasite tuntuu olevan aika vahva... nytten olen vaihtanut tuotteita joita mahdollista kevyempiin ja rasvoja pehmeämpiin ja liikuntaa lisännyt (olen aikaisemmin harrastanut aika paljon, mutta vielä piti lisätä!) . kolmen kuukauden päästä on kontrollimittaus. en tiedä mitään tehdään jos arvot eivät ole laskeneet!

    • Vaasan jaakkoo

      Aloitin Lipcut 40 mg lääkityksen 2.1.2007, noin viikon kuluttua alkoi niska ja olkasärky lähinnä
      vasemmassa olkapäässä ,joka säteili käteen samoin
      molemmissa lonkissa ajoittaista särkyä.
      En heti yhdistänyt sitä lääkkeeseen, koska olen
      usean vuoden käyttänyt Lipotor 20 mg lääkettä ilman haittavaikutuksia. Nyt halvemman lääkkeen
      vaikutuksesta olen joka puolelta raihnainen, johtuneekohan kipuni lääkkeen vaikutuksesta. Mitään erikoista syytä en keksi lihaskivuilleni.
      Tämä palsta oli mainio juttu ja sain aiheen ottaa yhteyttä apteekkiin josta Simvastatin Actavisin sijasta sain Lipcut lääkettä.

      • Simowaari

        Olin käyttänyt 10 mg Simvastatiinia (välillä Zokor) kymmenen vuotta. Kaksi kuukautta sitten alkoivat lihaskivut. Aloin epäillä lääkettä ja tiputin sen 5 vrk sitten pois.Nyt ne ovat kutakuinkin hävinneet. Kivut voivat siis tulla vuosien kuluttua.
        Parin päivän kuluttua tapaan lääkärini. Sitten mietitään suhdetta lääkitykseen.


      • hiukset

        Apteekissa kysyttiin haluanko vaihtaa halvenpaan lääkkeeseen. Silläkertaa muuta ei ollut kuin Lipcut, joka maksoi noin 17 markkaa. Ällistyttävän halpa. Hiukseni alkoivat lähtemään rajusti. Lopetin lääkkeen oton ja soitin lääkärilleni, joka sanoi, "Ei tarvitse ottaa enää mitään kolesterolilääktttä." Luin Lipcut pakkauksen sisältä haittavaikutukset ja niitä on runsaasti.


    • Pipa

      Olen käyttänyt kolesterooli lääkettä 10 v.
      aika ajoin ollut joku paikka kipeä.Nyt on kova jalkasärky ja lonkassa,polvissa ja olkapäissä äkkinäisiä vihlaisuja.
      Aion keskustella lääkityksen poisjättämisestä lääkärin kanssa
      En ole varma johtuvatko kivut lääkkeistä vai löytyykö kipuihin joku muu syy.

    • rehveli

      kyllä on, seuraavat lääkkeet aiheuttavat mulle lihaskipuja Socor tai zokor, lipitor,lescol depot.En tiedä mitä seuraavaksi?????

    • eläkeläinen Maskusta

      Minulla oli lievä aivoinfarkti vuosi sitten ja sairalasta päästyäni minulle määrättiin voimakas kolestorolilääkitys. Kesällä alkoi jalat kipetymään ja särkevät edelleen öisin. Liikkumista se ei suoranaisesti haittaa, mutta jollakin tavalla ne kuitenkin ovat kipeät. Lääke on vaihdettu kyllä jo kerran, mutta ei se vaivaani ole auttanut.

    • heikki erkinpoika

      sairastin 2007 lievan aivoinfarktin ja sain lääkkeet vaikea -asteisen rasva -aineenvaidunnan hoitoona Lipitos lääkkeen. noin kuukausi siitä, kun aloin käyttämään lääkettä aloin varsinkin aamuisin tuntemaan suurissa lihaksissa ( reisi ) jonkinlaista arkuutta. oman lääkärin toimesta lääkitystä on vaihdettu, mutta tuloksetta, vaivat jatkuvat. eivät ole joka päivä yhtä hankalia. Olen 73 vuotia mies ja molemmat vanhempani ovat jo keski - iässä kärsineet nivel - ja lihasreumasta, voisiko tämä olla osa syy.

    • nainen 64

      hyvät kohtalotoverit!olen käyttänyt kolesteroliläälitystä 2v ohitusleikkauksen jälkeen,simvastatiinia.viimeiset 4 kk olen kärsinyt kokonaisvaltaisista lihaskivuista ja lihasten jäykkyydestä ja ihmetellyt mitä tämä on.erityinen kipu on ollut hartioissa ja vasemmassa olkapäässä.sydänperäiset syyt on suljettu tutkimuksin pois,onneksi.tuntui,että olen maitohapoilla koko ajan,hieronta teki niin kipeää,ettei siitä ollut hoidoksi.lopulta katseeni kohdistui kolesterolilääkitykseen ja laitoin sen tauolle.kolmantena päivänä tunsin selvän helpotuksen,enkä tarvinnut kipulääkitystä.huomenna tapaan lääkärini ja suunnitellaan jatkoa.

    • polaki

      Paljon kokenut samanlaisia oireita lihaksissa etenkin alaselkä ja reidet myös käsivarsissa kipua. Olen n. 3 v ajan kokeillut lääkärin määräyksistä erimerkkisiä lääkkeitä ja aina 3kk käytön jälkeen on ollut pakko lopettaa kipujen takia, Tästä oli hyvä lukea että jollekkin toiselle on hieronta pahentanut asiaa , itse luulin että minun päässä vain vippaa, kun hieronta ei helpota. Tänään sain juuri tietää että arvoni on hirveä kokonaiskol. 8.9, lääkkeitä en ole ottanut 3kk.
      usein mietin miksi lääketiede ei pysty ratkaisemaan syytä tähän vaivaan????
      Löytyisikö LÄÄKÄRI joka haluaisi itsensä historiankirjaan, tutkijana. Meitä kärsijöitä ei kohta enää olekkaan!

      • D325OH

        Tässä sinulle lääkäreitä: http://www.iltalehti.fi/sydan/2010050311583533_sd.shtml
        Kolesterolista on tehty PEIKKO lääketehtaiden toimesta. Punariisiä ja mustaherukansiemenöljyä kannattaa kokeilla ja MARGARIINIT, BENECOLIT ROSKIIN!!! Itse sain kolesterolin ja verenpaineet tippumaan pelkällä D3 vitamiinilla, 260µg/päivä!


      • Apteekkarin veli
        D325OH kirjoitti:

        Tässä sinulle lääkäreitä: http://www.iltalehti.fi/sydan/2010050311583533_sd.shtml
        Kolesterolista on tehty PEIKKO lääketehtaiden toimesta. Punariisiä ja mustaherukansiemenöljyä kannattaa kokeilla ja MARGARIINIT, BENECOLIT ROSKIIN!!! Itse sain kolesterolin ja verenpaineet tippumaan pelkällä D3 vitamiinilla, 260µg/päivä!

        Ja myös järki päähä, pyydän. Sanomas tarkoittaa, että esim. Calcichew D3 - tabletteja syöt 52 kpl päivässä.

        Ostatko joka kolmas päivä purikllisen? Ei mitään järkeä.

        Punariisi on Kiinasta tuotua elohopeapitoista myrkkyä. Siinä on samoja aineksia kuin Simvastatiinissa, mutta on kalliimpaa. Jos myrkkyjä haluaa syödä suosittelen mieluimmin apteekista saatavaa halvempaa vastinetta eli Simvastatiinia.


      • lääkärin sisko
        D325OH kirjoitti:

        Tässä sinulle lääkäreitä: http://www.iltalehti.fi/sydan/2010050311583533_sd.shtml
        Kolesterolista on tehty PEIKKO lääketehtaiden toimesta. Punariisiä ja mustaherukansiemenöljyä kannattaa kokeilla ja MARGARIINIT, BENECOLIT ROSKIIN!!! Itse sain kolesterolin ja verenpaineet tippumaan pelkällä D3 vitamiinilla, 260µg/päivä!

        Viittaat paremminkin Iltalehden juttuun. Iltapäivälejhtiin ei yleensä ole mitään luottamista. Ne kirjoittelevat mitä sattuu sylkisuuhuntuomaan. Yhtä luotettavaa tietoa kuin MTV3:n kolmen kuukauden säätiedotteet.


      • D325OH
        Apteekkarin veli kirjoitti:

        Ja myös järki päähä, pyydän. Sanomas tarkoittaa, että esim. Calcichew D3 - tabletteja syöt 52 kpl päivässä.

        Ostatko joka kolmas päivä purikllisen? Ei mitään järkeä.

        Punariisi on Kiinasta tuotua elohopeapitoista myrkkyä. Siinä on samoja aineksia kuin Simvastatiinissa, mutta on kalliimpaa. Jos myrkkyjä haluaa syödä suosittelen mieluimmin apteekista saatavaa halvempaa vastinetta eli Simvastatiinia.

        En todellakaan syö synteettistä PASKAA, kuten Calcichewiä, sehän vasta myrkkyä onkin!! Ennen söin D-pearlseja nyt Tolosen 50µg, koska ovat halvempia. D- vitamiini ei ole myrkkyä. Kävin D-D-25 kokeessa, tulos 92nmol/L, joten en ole saanut yliannostusta, päinvastoin, tasot voivat vielä noustakin. Maksimi on 375 nmol/L.


      • D325OH
        lääkärin sisko kirjoitti:

        Viittaat paremminkin Iltalehden juttuun. Iltapäivälejhtiin ei yleensä ole mitään luottamista. Ne kirjoittelevat mitä sattuu sylkisuuhuntuomaan. Yhtä luotettavaa tietoa kuin MTV3:n kolmen kuukauden säätiedotteet.

        Korjaan, lehdessä puhuttii Professoreista. Jos et heitä usko, lue vaikka Reinhold Viethin tutkimuksia D-vitmiinista. Tärkeää tietoa on Tiede-lehden keskustelussa , lääketiede ja terveys, yli 300 sivua tietoa!


      • D325OH
        D325OH kirjoitti:

        En todellakaan syö synteettistä PASKAA, kuten Calcichewiä, sehän vasta myrkkyä onkin!! Ennen söin D-pearlseja nyt Tolosen 50µg, koska ovat halvempia. D- vitamiini ei ole myrkkyä. Kävin D-D-25 kokeessa, tulos 92nmol/L, joten en ole saanut yliannostusta, päinvastoin, tasot voivat vielä noustakin. Maksimi on 375 nmol/L.

        Korjaan koe oli S-D-25, ei D-D-25. Näppäilyvirhe. Anteeksi.


      • se kolesterolista.

      • Kohtalotoveri
        D325OH kirjoitti:

        Tässä sinulle lääkäreitä: http://www.iltalehti.fi/sydan/2010050311583533_sd.shtml
        Kolesterolista on tehty PEIKKO lääketehtaiden toimesta. Punariisiä ja mustaherukansiemenöljyä kannattaa kokeilla ja MARGARIINIT, BENECOLIT ROSKIIN!!! Itse sain kolesterolin ja verenpaineet tippumaan pelkällä D3 vitamiinilla, 260µg/päivä!

        Sanot, että sait pelkällä D-vitamiinilla kolesteroliarvosi putoamaan. Mitkä olivat arvot ennen ja jälkeen?
        Löytyykö asiasta dokumentoitua tietoa?


      • D325OH
        Kohtalotoveri kirjoitti:

        Sanot, että sait pelkällä D-vitamiinilla kolesteroliarvosi putoamaan. Mitkä olivat arvot ennen ja jälkeen?
        Löytyykö asiasta dokumentoitua tietoa?

        Lekuri määräsi 4v sittek kol. lääkkeet. En syönyt niitä. Vuosi sitten aloin tankata Deetä. Minulla ei ole paperilla 4v takaisia tasoja, enkä niitä ulkoa muista, mutta olivat varmasti korkeat kun määräsi lääkkeet. Nyt fP-Kol 5.4, fP-Kol-HDL 1,95 , fP-Kol-LDL 3.23, fP-Trigly 0,77. Minulla on dokumentti kädessäni ja varmaan saisin 4v takaisetkin Tk:sta, mutten voi omaa nimeäni täällä julkaista! Verenpaine oli ennen D annoksen suurentamista 145/92 ja jälkeen 125/81!


      • D325OH
        D325OH kirjoitti:

        Lekuri määräsi 4v sittek kol. lääkkeet. En syönyt niitä. Vuosi sitten aloin tankata Deetä. Minulla ei ole paperilla 4v takaisia tasoja, enkä niitä ulkoa muista, mutta olivat varmasti korkeat kun määräsi lääkkeet. Nyt fP-Kol 5.4, fP-Kol-HDL 1,95 , fP-Kol-LDL 3.23, fP-Trigly 0,77. Minulla on dokumentti kädessäni ja varmaan saisin 4v takaisetkin Tk:sta, mutten voi omaa nimeäni täällä julkaista! Verenpaine oli ennen D annoksen suurentamista 145/92 ja jälkeen 125/81!

        Lisään vielä että ukkini ja isäni kuolivat infarktiin. Setälläni on myös sydänvika. Olen kyllä nainen, mutta sukurasite on. Tosin em. henkilöt eivät syöneet Deetä lainkaan, setää olen yrittänyt valistaa sen positiivisista vaikutuksista!


      • Johnas terävä
        D325OH kirjoitti:

        Lekuri määräsi 4v sittek kol. lääkkeet. En syönyt niitä. Vuosi sitten aloin tankata Deetä. Minulla ei ole paperilla 4v takaisia tasoja, enkä niitä ulkoa muista, mutta olivat varmasti korkeat kun määräsi lääkkeet. Nyt fP-Kol 5.4, fP-Kol-HDL 1,95 , fP-Kol-LDL 3.23, fP-Trigly 0,77. Minulla on dokumentti kädessäni ja varmaan saisin 4v takaisetkin Tk:sta, mutten voi omaa nimeäni täällä julkaista! Verenpaine oli ennen D annoksen suurentamista 145/92 ja jälkeen 125/81!

        Täällä esiintyy ihmisiä olettamuksineen, millä ei ole minkäänlaista pohjaa todellisuudessa. Mainitsemillasi veriarvoilla lääkärisi olisi määrännyt heti lääkkeet. LDL-arvosi jopa huolestuttavan korkea. D-vitamiinit sun muut poppatohtorien pillerit eivät auta mihinkään veriarvoihin eikä verenpaineeseen. Todennäköisesti neljän vuoden takaiset arvot olivat paremmat. Mitäpä lekurisi sanoi noista nykyarvoista??


      • D325OH
        Johnas terävä kirjoitti:

        Täällä esiintyy ihmisiä olettamuksineen, millä ei ole minkäänlaista pohjaa todellisuudessa. Mainitsemillasi veriarvoilla lääkärisi olisi määrännyt heti lääkkeet. LDL-arvosi jopa huolestuttavan korkea. D-vitamiinit sun muut poppatohtorien pillerit eivät auta mihinkään veriarvoihin eikä verenpaineeseen. Todennäköisesti neljän vuoden takaiset arvot olivat paremmat. Mitäpä lekurisi sanoi noista nykyarvoista??

        Hoitaja vain soitti tulokset, ei lääkäri. Sanoi etten tarvitse lääkkeitä kun on arvot tippuneet!! Kannattaa käydä lukemassa Tiede lehden keskustelussa Tapaus D-vitamiini, 300 sivua tutkimustietoa miksi Dee on terveellinen ja SINULLEKKIN välttämätön vitamiini. Tiedoksi vaan: En ikinä ole käynyt millään poppatohtorilla! Ja kyllä DEE ON AUTTANUT MINULLA! Se riittää, vaikket sitä hyväksyisikään. Sinun todennäköisyytesi ja olettamuksesi ei paljon paina KOVAN FAKTAN edessä!


    • susiakka

      Hei!
      Kiitos viestistäsi! Luin eilen Seura-lehdestä (nro:18, sivu 70) jutun jossa ilmeni kolesterolilääkityksestä ja sen vaikutuksesta lihaksiin! Mulla alkoi raksuttaa, ja aloin ottaa selvää. Minä kun olen syönyt vuosia niitä tabuja ja lihaskipuihin on sanottu olevan fibromyalgian ja siihen taas Triptyl-lääkitys! Näitä nyt olen popsinut vuosia.....voi että ottaa "pattiin". Minäkin lopetan oitis tähän paikkaan molempien tabujen syönnin. Kiitos sulle!

      • DDD :-)

        En ole löytänyt apteekeista enkä luontaistuotekaupoista Tolosen D:tä. Onko joku nettikauppa, mistä voi tilata sitä?


      • D325OH
        DDD :-) kirjoitti:

        En ole löytänyt apteekeista enkä luontaistuotekaupoista Tolosen D:tä. Onko joku nettikauppa, mistä voi tilata sitä?

        Joistakin luontaistuotekaupoista löytyy joTolosen 50µg kapseleita. TerveysApila on nettikauppa mistä saa halvimmalla, 9,80e/pkt. Kannattaa tilata isompi satsi kerralla. Postimaksut muistaakseni 4,50e


      • sepelmus
        D325OH kirjoitti:

        Joistakin luontaistuotekaupoista löytyy joTolosen 50µg kapseleita. TerveysApila on nettikauppa mistä saa halvimmalla, 9,80e/pkt. Kannattaa tilata isompi satsi kerralla. Postimaksut muistaakseni 4,50e

        Crestorilla 10 mg. Vajaa vuosi sitten minulle tehtiin vaikeasteinen sydänleikkaus. Olin jättänyt järjestelmällisesti Simvastatiinit syömättä koska ne aiheuttivat sekavaa oloa jonka astetta sanoisin sairaudeksi. Crestoria siedin, pystyin krjoittamaan 200 sivuisen kirjan kolmessa kuukaudessa. Lääkäri lisäsi annoksen 20 milliksi. Sanoi, että kolestrolin pitää olla 1,8. Nyt on kuitenkin väsymys lisääntynyt. Taitaa loppua kirjoitustyö, tai 20 millisen Crestorin nautinta.
        Lähes 70 vuotiaana olen näitä lääkeuskomuksia nähnyt ja kokenut itsekin. Nykyään luen netistä lääkeaineen tutkimustaustat ja en usko muuhun kuin tuhansilla ihmisillä tehtyihin kaksoissokkotutkimuksiin.
        Lääketehtaat upottavat miljardejaan lääkkeiden kehittelyyn. Uskon näihin tuloksiin, en vitamiini vouhotuksiin lääkeaineena. Kyllä siinä kalpenee yksityisen lääkäriyrityksen suositukset omista lääkkeistään.


      • Kaunokirjailija "#
        sepelmus kirjoitti:

        Crestorilla 10 mg. Vajaa vuosi sitten minulle tehtiin vaikeasteinen sydänleikkaus. Olin jättänyt järjestelmällisesti Simvastatiinit syömättä koska ne aiheuttivat sekavaa oloa jonka astetta sanoisin sairaudeksi. Crestoria siedin, pystyin krjoittamaan 200 sivuisen kirjan kolmessa kuukaudessa. Lääkäri lisäsi annoksen 20 milliksi. Sanoi, että kolestrolin pitää olla 1,8. Nyt on kuitenkin väsymys lisääntynyt. Taitaa loppua kirjoitustyö, tai 20 millisen Crestorin nautinta.
        Lähes 70 vuotiaana olen näitä lääkeuskomuksia nähnyt ja kokenut itsekin. Nykyään luen netistä lääkeaineen tutkimustaustat ja en usko muuhun kuin tuhansilla ihmisillä tehtyihin kaksoissokkotutkimuksiin.
        Lääketehtaat upottavat miljardejaan lääkkeiden kehittelyyn. Uskon näihin tuloksiin, en vitamiini vouhotuksiin lääkeaineena. Kyllä siinä kalpenee yksityisen lääkäriyrityksen suositukset omista lääkkeistään.

        Oliko sulla jotain asiaakin tarkoitus sanoa? Muistaakseni Väyrysen Paavokin luki Dostojevskit kai 2 - 3:ssa päivässä tms. Missä kirjasi on julkaistu ja mistä sen voi saada? Olen itsekin kirjoittanut useitakin arvoteoksia, mutta niitä ei ole vielä julkaistu missäänpäin maailmaa. Yleensähän ne julkaistaan vasta kirjailijan kuoleman jälkeen. Omalla kohdallani siihen on noin 30 vuotta. Plus miinus 17 vuotta.


    • upikomi

      Otin neljänä päivänä Lescol depot 80mg pillerin , en nukkunut enää silmällistäkään.
      Joka paikassa oli tuskallinen särky. Määrännyt lääkäri soittaessani käski palata entiseen lääkitykseen. (simvastatiini 40mg vähän helpotti.)

    • meetel

      Sain sydän infraktin kolme vuotta sitten,ja kolestrooli lääkityksen, ensin simvastatiinia,
      ja jonkun ajan päästä helvetinmoiset lihaskouristukset jotka tuli yleensä yöllä,
      joten yöunet sen mukaiset,aikani tätä kestin mutta kun sitä oli muillakin niin
      vaihdoin ,sain sitten Atorvastatinia sitä syönyt jonkun aikaa ja sama juttu lihaskramppeja niin yöllä kuin päivälläkin.
      Ensin täytyy kertoa että mulla ei koskaan ole ollut korkea kolestrooli,aina normaalin
      puitteissa ,mutta sydän lääkäri sanoi että on se korkea sydänsairaalle, mutta mistäs sä sen voit tietää ennekuin kuin sattuu jotain.
      kyllähän mullakin sukurasitus,mutta sen perusteella olis pitänyt syödä niitä koko ikä.
      Aina olen syönyt terveellisesti,en juo en polta,mutta niinpä vaan on sepelvaltimo,
      tauti,kiitos geenien.
      olen kans miettinyt että vieläkö yrittäis vaihtaa tuota lääkitystä,mutta vaikuttaa
      että sama vika kaikissa lääkkeissä.

      • Aivan kuin minun kertomukseni. Samat on kokemukset. Kuudes kolesterolilääke menossa ja tämäkin aiheuttaa hirveät lihaskrampit. Pitääkö silti kärsiä, jos lääke estäis infarktit ?


    • 2012

      olen syönyt kolestrooli lääkettä vaihtelevin seurauksin, millo nuosee maksa-arvot, tai lihaskipuja ym.... mutta nyt kaikkien eri lääkekokeilujen jälkeen ei meinaa mennä lihaskipuilu ohi vaikka söis miten vitamiineja ym. onko kellekään muulle jääny lihaskipu niin sanotusti päälle?

      • Iherb alekoodi

        D3 vitamiinit edullisesti iherbistä. Saat FIZ281 Koodilla 10dollarin alennuksen jos tilauksesi on yli 40dollaria ja ilmaiset postikulut international airmail


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe