Yrittäjät Huomio!

Susku-1977

Haluaisin nyt rehellisiä vastauksia kysymyksiini.

Olen ollut jo viiden vuoden ajan puhelinmyyntityössä ja menestynyt hyvin ILMAN vilpillisesti tehtyjä kauppoja. Asiakaskontaktini koostuvat pelkästään yrittäjistä.

Aina silloin tällöin vastaan tulee yrittäjä, joka väittää ettei ole tilannut palvelua...
Kerron puhelimessa aina laskutuksen ajankohdan (eräpäivän), millon tilausvahvistus saapuu ja lopuksi kysyn vielä, että jäikö sopimuksesta tai kaupasta kysyttävää. Kertaan silti hinnan johon sisältyy alv, tuotteen, yrityksen nimen ja oman nimeni ja kiitän kaupasta, vaikka kysymyksiä ei olisi ollut.

Mikä tällaisessa kaupassa on epäselvää yrittäjälle? Onko se vain sitä, että on tullut katumapäälle laskun saatuaan?

Toinen ongelma tuntuu olevan laskujen maksun kanssa. Meillä on muutamia laskutusvaihtoehtoja yrityksessä ja kysyn aina asiakkaalta, että onko laskutusajankohta hyvä. Jos ei ole teen pienen jouston, jos se vain mahdollista on. Laskun maksamatta jättäminen on minulle vain miinusta, koska tällä hetkellä teen työtä pelkällä provisiolla ja saan palkkaa vasta, kun yrittäjä maksaa laskun. Miksi ehdoin tahdoin tilata palvelu/tuote jos ei ole varaa maksaa siitä??? (turhat kommentit provisiopalkalla työskentelystä pois, tietoinen ja oma valinta, tietoista myös sekin ettei yritys jossa työskentelen toimi velkarahalla)

Neuvo muutamille yrittäjille lopuksi. Tuotteen voi jättää ostamatta jos ei sille tunnu ja tilauksen jälkeen ja vahvistuksen saapumisen jälkeen tilaus on vielä mahdollista peruuttaa 7-14 vuorokauden aikana (riippuen mistä yrityksestä olette palveluja tilanneet) jos tuli katumapäälle. Puhelimessa tehty kauppa on pätevä huomatusajan jälkeen (7-14vrk), poikkeuksena vilppikauppiaat, jotka laittavat tilausvahvistuksen asiakkaalle ilman, että asiakas on ymmärtänyt ostaneensa/tehneensä sopimuksen.

Mielellään asiallisia vastauksia. Kiitos =)

Susku-1977

Ps: Myyjälle voi sanoa myös kauniisti ei. Ja jos, ette halua myyjän soittavan uudelleen, älkää missään nimessä sanoko harkitsevanne asiaa jos teitä ei kiinnosta ko. palvelu/tuote ja valittako, että myyjät soittelee. Asiakaspalveluun kuulu soittaa asiakkaalle takaisin, kun he sitä pyytävät. Yrittäjät tuntien he eivät aina voi vastata sovittuun aikaan, joten soitan silloin tällöin uudelleen niin pitkään kuin saan yrittäjän kiinni. =)

49

645

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mistä haluat puhua?

> Mikä tällaisessa kaupassa on epäselvää yrittäjälle? Onko se vain
      > sitä, että on tullut katumapäälle laskun saatuaan?

Oletko siis tasan sitä mieltä että kaikki muutkin puhelinkauppiaat menettelevät samalla tavalla kuin sinä?
      Ja että sadat netistä löytyvät kommentit puhelinhuijauksista ja tyhjistä keksittyjen "puhelintilausten" laskuttamista, ja asiakaspalvelunumeron puuttumisesta, tai numero kyllä tuuttaa mutta kukaan ei ikinä vastaa ym.

Ovatko kaikki nämä keksittyjä ja olemattomia juttuja? Tämäko on keskusteluavauksesi lähtökohta. Ja tästä asetelmasta pitäisi alkaa tarpoa keskustelua eteenpäin vai? Sinä puolustat omaa alaasi ja muut käyvät vastaan?

Itseä ei kiinnosta alkaa kanssasi tuota vänkäystä käymään. Tiedän täsmälleen millaisia puhelinhuijareita ja millaisilla menetelmillä on myymässä huuhaata. Jos et juuri sinä, niin sata muuta samalla alalla olevaa puhelinkauppiasta.
      Ehkä joku muu kiinnostuu ja alkaa hedelmällisen juupas/eipäs väittelyn kanssasi asiasta.
      .

• Susku-1977

Ei Kysymys ole alani puollustamisesta... Tiedän, että niitä oikeita epäkohtia on TODELLA paljon.

Olen vain omassa työssäni tänään huomannut, etä osassa yrittäjistä myös omaa vikaa...

Ja minä vastaan aina puhelimeen ja teen jopa itse peruutuksenkin jos peruutusaika ei ole mennyt umpeen. =)

Kysyinkin yrittäjän näkemystä muihin yrittäjiin nähden ja keskustelun avaus on myös valistava. Haluan tuoda oman näkökantani esille myös. Siinä ei varmaan vikaa?

• yrittjä

No mä kuuntelen alkujaaritukset, kysyn myytkö jotakin?
      Sanon KIITOS EI ja suljen puhelimen!
      Näin olen toiminut 20vuotta ei mitään ongelmia puhelinmyyjien kanssa.

• Susku-1977

Ihan ok mun mielestä myös näin. Minunkin aika säästyy samalla, koska kaikki eivät tarvitse tarjoamaamme tuotetta/palvelua. Ja niihin mielelläni käytän aikaa sitten, joille on hyötyä lähteä asiakkaaksemme. Ja heillekkään en väkisin laita vaan annan numeron mihin soittaa jos mieli muuttaa tai tarve vaihtuu.

• esanhi

Itseäni aina *ituttaa asiakkaat jotka soittavat asiakaspalveluun ja väittävät että eivät varmasti ole tilanneet mitään palveluitamme. Vastaan siis itse asiakaspalvelupuhelimeen ja joskus teen kauppaa kun joudan (ei ole niin iso pulju). Osa ottaa yhteyttä vasta huomautuslaskun tultua postissa ja sitten uliseevat puhelimessa, että eivät varmasti ole tilanneet mitään. Itse olen monessa tapauksessa myynyt vielä asiakkaalle palvelun ja sitten ne soittaavat asiakaspalveluun johon itse vastaan ja olen kaupan vielä tehnyt kyseisen vänkääjän kanssa ja tiedän aivan varmasti, että asiakas on palvelun tilannut. Toki en sano puhelimessa että minun kanssa on kaupat tehty. Ja toinen mitä ihmettelen nii kumma kun nämä vänkääjät jotka eivät muka ole mitään tilanneet niin ottaavat vasta huomautuslaskun jälkeen yhteyttä ja sitten alkaa urputus. Minulle jos tulisi perusteeton lasku niin ottaisin yhteyttä HETI enkä vasta sitten kun huomautusta alkaa puskemaan. Toki monet maksaavat laskunsa niinkuin pitääkin, mutta nykyään näitä veijareita on, mitkä eivät maksa. Yleinen selitys myös on, että alkuperäinen lasku ei tullut ikinä perille, mutta kyllä huomautus on tullut. Aika huonoa toimintaa nykyään postilla :)

• lufuyf

Teillä puhelinmyyjillä on todella raivostuttavat tavat tehdä kauppaa. Moni vastaanottaja saattaa olla sen verran arka että ei osaa sanoa agressiivisen myyntitilanteen aikana ei, vaan tila tuotteen ja yrittää sitten jälkeenpäin purkaa tilauksen. Kaikki tämä vain siksi että pääsisi eroon myyjän tyrkyttämisestä.

Toisinaan myyntityö on niin agressiivista että jos nauhottaisi puhelun niin sillä saisi myyjälle tuomion ainakin uhkailusta. Herkemmät saattaa yksinkertaisesti pelätä myyjää.

Minulle soitti jokin aika sitten innokas myyntitykki joka möi hakukoneoptimointia verkkosivuille. Hintakin oli "vain minulle" eli lähes ystävän palvelus minulle(1350,00€ alv/vuosi). Kun kerroin että ei kiinnosta niin sitten alkoi varsinainen show. Hän alkoi esittää lähes järkyttynyttä koska oli niin huolissaan mielenterveudestäni hylätessäni tämän loistavan tarjouksen.

Kun kerroin että jos minua myöhemmin kiinnostaa niin soitan sitten takaisin. Se ei kuulemma mitenkään käynyt päinsä vaan päätös olisi tehtävä tässä ja nyt. Alkoi hiillostaminen, jta aikani kuunneltuani löin luurin korvaan.

Luulin että luurin korvaan lyöminen olisi ollut riittävä vihje ostohaluttomuudestani mutta väärässä olin. Kyseinen myyjä soitti uudelleen kaksi päivää myöhemmin ja aloitti tivaamisen ja uhkailun uudelleen jolloin toteutin saman tempun kun ensimmäisellä kerralla.

Mielestäni puhelinmyyjät ovat tämän päivän pölynimurikauppiaita. Myyntimiesten irvikuvia ja synonyymi ns harmaalla alueella liikkumiselle.
      Anteeksi nyt vaan mutta kokemukset on lähes poikkeuksetta huonoja. kaupankäyntiä käydään aina samalla kavalla eli kovaan hintaan ja päätös isostakin kaupasta on tehtävä tässä ja nyt. Asiakkaalle ei anneta lainkaan harkinta-aikaa eikä yhteyttä voi ottaa jälkeenpäin jos kuitenkin kiinnostaisi.

• Susku-1977

Valitettavasti näin on 97%:sesti

Olisin vain edelleen toivonut vastausta alkuperäiseen kysymykseeni.

"Aina silloin tällöin vastaan tulee yrittäjä, joka väittää ettei ole tilannut palvelua...
        Kerron puhelimessa aina laskutuksen ajankohdan (eräpäivän), millon tilausvahvistus saapuu ja lopuksi kysyn vielä, että jäikö sopimuksesta tai kaupasta kysyttävää. Kertaan silti hinnan johon sisältyy alv, tuotteen, yrityksen nimen ja oman nimeni ja kiitän kaupasta, vaikka kysymyksiä ei olisi ollut.
        Mikä tällaisessa kaupassa on epäselvää yrittäjälle? Onko se vain sitä, että on tullut katumapäälle laskun saatuaan? "

Lisäinfoa löytyy viestiketjusta nimimerkin alta

• srthdtyj
        Susku-1977 kirjoitti:

Valitettavasti näin on 97%:sesti

Olisin vain edelleen toivonut vastausta alkuperäiseen kysymykseeni.

"Aina silloin tällöin vastaan tulee yrittäjä, joka väittää ettei ole tilannut palvelua...
        Mikä tällaisessa kaupassa on epäselvää yrittäjälle? Onko se vain sitä, että on tullut katumapäälle laskun saatuaan? "

Lisäinfoa löytyy viestiketjusta nimimerkin alta

Ei kai yrittäjät ole sen kummempia kuluttajia kuin muutkaan? Tilaahan kuluttajat myös elloksilta sun muilta milloin mitäkin ja tulee tilauksen jälkeen katumapäälle.

Toinen vaihtoehto on se kenelle olet tosiasiassa soittanut? Jos soitat yritykseen niin et voi tietää onko langan toisessa päässä juuri se henkilö joka todellisuudessa hankinnoista päättää. Sitten kun lasku tulee sen päättäjän pöydälle niin tottakai siitä reklamoidaan.

Ei kai kysymykseesi edes ole olemassa yhtä vastausta. Ei yrittäjiä, kuin muitakaan ihmisiä voi pistää samaan muottiin niin että voisi toisen puolesta kertoa miksi hän on tietyssä tilanteessa toiminut niin kuin toimi.

• Puhelinmyyjä

Kyllähän sitä voi aina soittaa takaisin jos on tullut toisiin aatoksiin. Me myyjät vain joudumem sanomaan näin koska mikä ilo siitä on myyjälle jos joku muu vastaa puhelimeen ja saa provisiot. B2B kaupassa varmasti monilla omat kännykät, mutta siinäkin taas joudutaan toteamaan, että se % määrä joka oikeasti soittaisi takaisin jää alle 1% ....

Mutta kyllä täytyy sanoa, että on niin hieno myyntikanava ja hyvä idea pilattu tälläisellä meiningillä.

Itse ideahan, että puhelimesta saisi hemmetin hyviä tarjouksia jota ei muualta tai muuten saisi on hyvä. Samoin sekin, että yritys pääsee puhelimitse edustamaan tuotettansa ja palveluaan kustannustehokkaasti ja "henkilökohtaisesti" ilman että asiakkaan tarvitsee paikan päälle vaivautua. Tuotekin tuodaan aina kotiovelle tai lähimmälle postitoimipisteelle.

• 43t43rgf

"Teillä puhelinmyyjillä on todella raivostuttavat tavat tehdä kauppaa. Moni vastaanottaja saattaa olla sen verran arka että ei osaa sanoa agressiivisen myyntitilanteen aikana ei, vaan tila tuotteen ja yrittää sitten jälkeenpäin purkaa tilauksen. Kaikki tämä vain siksi että pääsisi eroon myyjän tyrkyttämisestä."

Juuri tuo on hyvin pitkälle suunniteltua toimintaa. Nuorempana ollessani vartijana töissä etsiskelin pientä lisätienestiä ja kokeilinpa sitten puhelinmyyntiä. Vuosi oli 2002.

Erittäin limanuljaiskainen puljun pitäjä piti pienelle joukolle(minä mukaan lukien) lyhyen koulutuksen, joka sisälsi pääpiirteittäin seuraavia asioita:
      - Jos asiakas empii, hänelle myydään!
      - Jos asiakas ei halua, hänelle myydään!
      - Jos asiakas sanoo voimakkaasti että ei halua, hänelle myydään!
      - Jos kuulette asiakkaan äänestä että se kuristaa teidät mieluummin kuin ostaa mitään niin sitten voidaan harkita vaihtoehtoa että ei myydä, mutta silti yritetään.

Palkkajärjestelmä oli ÄÄRIMMÄISEN reilu, sanoi hän. Jos et myy mitään, et saa palkkaa. Jos myyt niin sitten katsotaan paljonko saat. Myyntiartikkeli oli niinkin loistava kuin Valitut palat.

Sitten saatiin nokan eteen muka hyväksi havaittu fraasi, joka piti lukea aina puhelun kärkeen. Ja toiseen kouraan puhelinluettelo. Eikun soittelemaan. Jos asiakas sattui sanomaan että hänellä on puhelimessa esto/kielto tämäntyylisille soitoille niin piti pahoitella tilannetta, sanoa että tiedot päivitetään oikeaksi "järjestelmään" ja soitettiin seuraavalle. Rivien välistä sai luettua että heillekin pitäisi yrittää myydä jotakin. Ja mitään järjestelmää ei ollut. Pelkkä puhelinluettelo.

Ensimmäisen vartin aikana kuulin varmasti joka ikisen haukkumanimityksen mitä suomenkieli pitää sisällään. Siinä vaiheessa päätin että tää ei oo mun juttu, mutta periaatteesta halusin saada yhden lehden myytyä. Siinä kesti aikalailla tasan tunti. Hiippailin sen jälkeen "pomon" pakeilla ja sanoin että kiitos, eiköhän tämä ollut tässä. Ukko haistatti vitut ja sanoi että myydystä lehdestä en saa mitää, koska ei keretty kirjottaa työsopimusta. Sopimus oli tarkoitus kirjoittaa jostain syystä vasta toisena työpäivänä. Varmaan siitä syystä kun suurin osa jengistä lopettaa ekana päivänä niin saa ilmaista työvoimaa siksi aikaa.

Nyt jälkikäteen tiedän kyllä että tuossa toiminnassa ei ollut montaakaan päivänvalon kestävää seikkaa.

Kokemuksesta rikkaampana yritän jollakin tapaa suhtautua puhelinmyyjiin asiallisesti ja jopa kohteliaasti, kun siellä taustalla saattaa olla joku täysi persereikä ja nämä työläiset saattavat olla sinisilmäisenä aloittamassa työuraansa kuten minä nuorempana.

Minulle riitti tämä yksi kokemus mustanmaalaamaan koko alan. Seassa on kunnon väkeäkin, mutta yks hailee. Aina kun soittaa puhelinmyyjä niin koko mieli asettuu niin puolustuskannalle että en varmasti osta vaikka siellä olisi joku oikeasti hyväkin juttu.

• Susku-1977

Tuollaisia Firmoja on paljon, sen vuoksi tutkinkin taustoja ensin, ennen kuin otan mitään työtä vastaan.... Ja todella tarkka saakin olla mihin menee töihin.

• yäkyäkmyyjiä.

minä sanon aina puhelinmyjälle, että ei kiinnosta, soita seuraavalle. Jos myyjä ehtii kertomaan mistä soittaa, esim, mainos-asioissa ja kun rupeaa puhumaan hinnoista, niin siinä vaiheessa ilmoitan, että en käytä maksullisia mainoksia , että maksuttoman ilmoituksen saa laittaa. Aina on toiminut hyvin, jos myyjä alkaa inttämään, suljen puhelimen.

• Mitä myyt

>Olen ollut jo viiden vuoden ajan puhelinmyyntityössä ja menestynyt hyvin
      >ILMAN vilpillisesti tehtyjä kauppoja. Asiakaskontaktini koostuvat pelkästään
      >yrittäjistä.

Sano nyt alkajaisiksi että minkä tyypin tavaraa tai palvelusta myyt. Tiettyjen palveluiden puhelinmyyjistä tuntuu että 80%:lla on jonkinlainen konnankoukku suupielessä tai ainakin siihen kasvamassa jo.

• Susku-1977

Se mitä myyn ei liity käsiteltävään asiaan... Pakkomyyntiä ei minun ole tarvinnut harrastaa, koska hyvä myyjä saa myyntiä muutenkin. Alkuperäiseen kysymykseen en ole vielä keneltäkään vastausta saanut:

Miksi luvata tilata palvelu ja yrittää väittää, ettei ole tilannut?

Paljon on huonoja puhelinmyyjiä ja pakkomyyntiäkin tiedän monien tekevän ja vilppikauppaa tehdään yrittäjille jatkuvasti, mutta se en ole minä joka näin tekee.
        Joten kommentit paskamaisista myyjistä voi jättää pois. =)

Pointtina tässä on se, että teistä yrittäjistäkin löytyy viittaamienne vilppikauppiaiden tapaisia toimijoita.

• Näin myydään
        Susku-1977 kirjoitti:

Se mitä myyn ei liity käsiteltävään asiaan... Pakkomyyntiä ei minun ole tarvinnut harrastaa, koska hyvä myyjä saa myyntiä muutenkin. Alkuperäiseen kysymykseen en ole vielä keneltäkään vastausta saanut:

Miksi luvata tilata palvelu ja yrittää väittää, ettei ole tilannut?

Paljon on huonoja puhelinmyyjiä ja pakkomyyntiäkin tiedän monien tekevän ja vilppikauppaa tehdään yrittäjille jatkuvasti, mutta se en ole minä joka näin tekee.
        Joten kommentit paskamaisista myyjistä voi jättää pois. =)

Pointtina tässä on se, että teistä yrittäjistäkin löytyy viittaamienne vilppikauppiaiden tapaisia toimijoita.

>>Susku-1977: "Haluaisin nyt rehellisiä vastauksia kysymyksiini."

> Se mitä myyn ei liity käsiteltävään asiaan...

Vai ei. Rehellisyyttä peräsit, siis hiukan rehellisyyttä itseltäsikin, please. Firmasi nimeä en kysynyt, joten ihme kun et edes tuotealuetta voi sano mitä myyt. Hyvää reilua tavaraa myyvällä ei pitäisi olla mitään häpeiltävää tuotteensa kanssa.

> Miksi luvata tilata palvelu ja yrittää väittää, ettei ole tilannut?

Tiedät varsin hyvin itsekin että kyse ei ole tästä. Asiakkaasi ei likimain *ikinä* sano puhelimessa "Tilaan tarjoamanne XX tuotteen". Tai "Selvä, otan tuon tarjoamanne palvelun." Näin selkeätä kaupankäynti ei ole lähellekään.

Nykyajan puhelinmyynnin puhelinkeskusteluhan etenee suunnilleen tälleen:

"Päivää, täällä on Susku Suomen SekoPukeKauppa Oy:stä"
        "No päivää...siis mistä"
        "Juu siis Suomen SekoPukeKauppa Oy:stä, ja uusittais tää teidän hyvin toiminut XX tilaus samanlaisena kuin ennenkin"
        "Ja mikä tilaus?"
        "No tää SekoPukepalvelun markkinointi, joka maksaa teilla vaan saman kuin ennenkin"
        "Jaa, no en tiedä nyt oikeen, ehkä sitä vois ajatella"
        "No sitä minäkin, että ajattelitte asiasta aivan noin. Ja tämä on selvä asia kaikin puolin muutenkin. Minä laitan tästä teille meidän materiaalit tulemaan, niin saadaan sillä tämä asia hoitoon."
        "No jos se sitten sillai menee, vaikka siis mää haluaisin viel...."
        "OKEI, kiitos paljon. Täällä siis Susku, hei vaan."

Sitten sinä Susku lähetät esitteesi ja about 225 euron hintaisen laskusi asiakkaalle. Asiakas ehkä reklamoi heti, tai alkaa rettelöidä vasta myöhemmin ettei ole mitään tilannut.

Tällaista asiaa sinä Susku käsitykseni mukaan, ja avausviestisi perusteella nyt ihmettelet. Että mikseivät asiakkaat halua maksaa "tekemiään tilauksia", vaan alkavat pistää kampoihin jälkeenpäin.

Jos olet eri mieltä sellaisen keskimääräisen puhelinmyyntikeskustelusi sisällöstä, niin kerro sinä tänne oma versiosi. Miten se Sinun myymäsi tuote Sinun markkinoimanasi puhelimitse tapahtuu, ja millaisella sanamuodolla Sinun asiakkaase sen "selvän tilauksen" oikein tekee.

• Susku-1977

Sisälukutaito taitaa sinulta puuttua... Kopio ylhäältä:

"Kerron puhelimessa aina laskutuksen ajankohdan (eräpäivän), millon tilausvahvistus saapuu ja lopuksi kysyn vielä, että jäikö sopimuksesta tai kaupasta kysyttävää. Kertaan silti hinnan johon sisältyy alv, tuotteen, yrityksen nimen ja oman nimeni ja kiitän kaupasta, vaikka kysymyksiä ei olisi ollut."

Jos tuollaisen kertauksen jälkeen asiakas väittää, että ei ole tilannut niin silloin ei varmaankaan ihan oikeustoimikelpoinen kaveri ole ;)

Kuten jo aiemmin totesin, en tee vilppikauppaa ja en "pakkomyy" palveluita. Kuvaamasi myyjä yllä kuuluu kastiin pakkomyyjä/tyrkyttäjä.

Myymäni palvelu/tuote on selkeästi yhdistettävissä työnantajaani, ja koska kysyn henkilökohtaisella tasolla asiasta, myymälläni tuotteella/yrityksellä ei ole tässä väliä. Joten fiksuna työntekijänä en sotke yritystä ko. keskusteluun.

Selvennän lisää sinulle omaa toimintatapaani, kun yrität väkisin väittää järjestään kaikkia myyjiä jopa minua vilppikauppatyrkyttäjä lokeroon.

1.Asiakkaan ei tarvitse ikinä kysyä alussa, kuka ja mistä, se tulee heti selväksi.
      2. Kysyn aina, että ehtiikö yrittäjä puhumaan. Yleisimmin vastaavat, että on muutama minuutti aikaa. Jos aikaa ei ole, kysyn milloin voin soittaa uudelleen ja siinä vaihessa tulee ilmi jos asiakas haluaa minun soittavan uudelleen tai ei. Ja jos EI halua kontaktia niin en todella soita (oma työaika menee hukkaan)
      3. KAUPAN PYYNTI kuuluu (ensin kartoitukset ja palvelun kuvaus tietenkin): Palvelu/tuotekokonaisuus pitää sisällään nämä ja nämä, hinta on XXX euroa, sopimuksen voimassaolon kerron ja kysyn LÄHDEMMEKÖ TEKEMÄÄN SOPIMUSTA?
      Tällaiseen kysymkseen vastataan yleensä KYLLÄ TAI EI.
      Silloin kun vastaus on kyllä tai tehdään vaan, niin silloin syntyy kauppa, jonka jälkeen kertaan vielä kaiken kertaalleen asiakkaalle lyhyesti selvitän laskutuksen, tilausvahvistuksen saapumisen ja kysyn vielä jäikö epäselvää???

Jos vastaus on kaupan pyyntiin ei tai haluan miettiä se on ihan ok. Laitan tarjouksen jos asiakas niin toivoo tai kiitän ajasta ja toivotan hyvät päivän jatkot.
      Ja meillä tarjous on aina tarjous (ei tilausvahvistus)

Kannattaisi lukea aloitusviesti uudelleen. Luuletko, että vilppikauppaa tekemällä olisin enää tällä alalla työssä. Paitsi jos työnantajana olisi Directa ;) tai 0500300200 numeropalvelu.

Eli en ole mainos/lehtimyyjä vaikka sitäkin joskus olen aikanaan tehnyt (ja edelleen ilman vilunkipeliä)

Siinä kyllä olet oikeassa, että moni myyjä myy kuvaamallasi tavalla. Olet saattanut unohtaa, että myös minä saan myyntipuheluita jos en päivittäin, mutta viikoittain vaikka en yrittäjä olekaan.

• Vastaus on tässä

>1.Asiakkaan ei tarvitse ikinä kysyä alussa, kuka ja mistä, se tulee heti
        > selväksi.

Täysin en luottaisi että saavat. En itsekään saa useiden suomalaisten soittajamutisijoiden firman nimestä selvää, vaikka soittavat ostaakseen eivät myydäkseen mitään.

>Palvelu/tuotekokonaisuus pitää sisällään nämä ja nämä, hinta on XXX
        >euroa, sopimuksen voimassaolon kerron ja kysyn LÄHDEMMEKÖ >TEKEMÄÄN SOPIMUSTA?
        >Tällaiseen kysymkseen vastataan yleensä KYLLÄ TAI EI.
        >Silloin kun vastaus on kyllä tai tehdään vaan, niin silloin syntyy kauppa,
        >jonka jälkeen kertaan vielä kaiken kertaalleen asiakkaalle lyhyesti selvitän
        >laskutuksen, tilausvahvistuksen saapumisen ja kysyn vielä jäikö >epäselvää???

Okei, oikeasti täsmälleenkö noin selkeän oloisin sanoin teet sitä omaa puhelinmyyntikauppaasi?

Ja kerrataan vielä että tämä oli se aivan alkuperäinen kysymyksesi:
        >>Aina silloin tällöin vastaan tulee yrittäjä, joka väittää ettei ole
        >>tilannut palvelua...
        >>Mikä tällaisessa kaupassa on epäselvää yrittäjälle?

No nyt tässä tulee kovasti odottamasi vastaukseni alkuperäiseen kysymykseesi: En tosiaan tiedä! Osa ihmisistä vain on sellaisia, ensin tilataan, ja sitten jätetään lunastamatta.

Tuskin auttoi sinua yhtään? Mutta tuskinpa alun perin siksi kysyitkään että arvelisit jollakin olevan yksiselitteinen vastaus antaa kysymykseesi.

Melkeinpä se niin on että noiden kanssa on vain sinunkin elettävä ja kestettävä. Kaikenlaisilla verkkokauppiaillahan on jatkuvana riesana asiakkaat jotka tilaavat Postiennakolla kamaa verkkokaupasta, mutta eivät ikinä käy lunastamassa niitä, ja kamat palautuvat kauppiaalle.

Verkkokaupan vastaus tätä asiakaskuntaa kohtaan on ollut se että ei myydä postiennakolla, vaan vain Verkkomaksuna maksamalla tai maksu Etukäteislaskua vastaan. Näitä ratkaisuja tuskin kuitenkaan voi soveltaa sinun tapaukseesi?

> Luuletko, että vilppikauppaa tekemällä olisin enää tällä alalla työssä.

Tällaisissa keskusteluryhmissähän kukin voi "olla ihan mitä vaan", kunhan sanoo vaan sellainen olevansa. Mistä sinustakaan tietää oletko oikeasti tuollainen 34-vuotias, siististi käyttäytyvä naispuolinen puhelinmyyjätär?
        Vai oletko joku muu kyselijä ja vedättelijä joka hakee jonkinlaisia muita uusia vinkkejä omaan (filunki)hommaansa.

> Siinä kyllä olet oikeassa, että moni myyjä myy kuvaamallasi tavalla.

Kyllä aika moni myy. Ja sinä saat osasi asiakasryöpystä joka on syntynyt tätä kautta.

Mutta se alkuperäinen ongelmasi, asiakas joka tilaa, mutta ei sitten maksakaan. On ikäänkuin täysin unohtanut koko tilauksensa, kaikki aikaisemmat puheensa ja sanomisensa. Tämä on ikivanha dilemma ja tilanne kaupankäynnissä.
        Sama kuin täysin aiheettomasti keksityt asiakasvalitukset, jotka nekin usein johtuvat asiakkaan sen hetkisestä rahapulasta.

Ei näihin ole pätevää lääkettä keksitty. Muuta kuin vaihtaa kokonaan alaa toisaalle, muihin hommiin, jolloin vasa asia lopullisesti lakkaa vaivaamasta.
        .

• Susku-1977
        Vastaus on tässä kirjoitti:

>1.Asiakkaan ei tarvitse ikinä kysyä alussa, kuka ja mistä, se tulee heti
        > selväksi.

Täysin en luottaisi että saavat. En itsekään saa useiden suomalaisten soittajamutisijoiden firman nimestä selvää, vaikka soittavat ostaakseen eivät myydäkseen mitään.

>Palvelu/tuotekokonaisuus pitää sisällään nämä ja nämä, hinta on XXX
        >euroa, sopimuksen voimassaolon kerron ja kysyn LÄHDEMMEKÖ >TEKEMÄÄN SOPIMUSTA?
        >Tällaiseen kysymkseen vastataan yleensä KYLLÄ TAI EI.
        >Silloin kun vastaus on kyllä tai tehdään vaan, niin silloin syntyy kauppa,
        >jonka jälkeen kertaan vielä kaiken kertaalleen asiakkaalle lyhyesti selvitän
        >laskutuksen, tilausvahvistuksen saapumisen ja kysyn vielä jäikö >epäselvää???

Okei, oikeasti täsmälleenkö noin selkeän oloisin sanoin teet sitä omaa puhelinmyyntikauppaasi?

Ja kerrataan vielä että tämä oli se aivan alkuperäinen kysymyksesi:
        >>Aina silloin tällöin vastaan tulee yrittäjä, joka väittää ettei ole
        >>tilannut palvelua...
        >>Mikä tällaisessa kaupassa on epäselvää yrittäjälle?

No nyt tässä tulee kovasti odottamasi vastaukseni alkuperäiseen kysymykseesi: En tosiaan tiedä! Osa ihmisistä vain on sellaisia, ensin tilataan, ja sitten jätetään lunastamatta.

Tuskin auttoi sinua yhtään? Mutta tuskinpa alun perin siksi kysyitkään että arvelisit jollakin olevan yksiselitteinen vastaus antaa kysymykseesi.

Melkeinpä se niin on että noiden kanssa on vain sinunkin elettävä ja kestettävä. Kaikenlaisilla verkkokauppiaillahan on jatkuvana riesana asiakkaat jotka tilaavat Postiennakolla kamaa verkkokaupasta, mutta eivät ikinä käy lunastamassa niitä, ja kamat palautuvat kauppiaalle.

Verkkokaupan vastaus tätä asiakaskuntaa kohtaan on ollut se että ei myydä postiennakolla, vaan vain Verkkomaksuna maksamalla tai maksu Etukäteislaskua vastaan. Näitä ratkaisuja tuskin kuitenkaan voi soveltaa sinun tapaukseesi?

> Luuletko, että vilppikauppaa tekemällä olisin enää tällä alalla työssä.

Tällaisissa keskusteluryhmissähän kukin voi "olla ihan mitä vaan", kunhan sanoo vaan sellainen olevansa. Mistä sinustakaan tietää oletko oikeasti tuollainen 34-vuotias, siististi käyttäytyvä naispuolinen puhelinmyyjätär?
        Vai oletko joku muu kyselijä ja vedättelijä joka hakee jonkinlaisia muita uusia vinkkejä omaan (filunki)hommaansa.

> Siinä kyllä olet oikeassa, että moni myyjä myy kuvaamallasi tavalla.

Kyllä aika moni myy. Ja sinä saat osasi asiakasryöpystä joka on syntynyt tätä kautta.

Mutta se alkuperäinen ongelmasi, asiakas joka tilaa, mutta ei sitten maksakaan. On ikäänkuin täysin unohtanut koko tilauksensa, kaikki aikaisemmat puheensa ja sanomisensa. Tämä on ikivanha dilemma ja tilanne kaupankäynnissä.
        Sama kuin täysin aiheettomasti keksityt asiakasvalitukset, jotka nekin usein johtuvat asiakkaan sen hetkisestä rahapulasta.

Ei näihin ole pätevää lääkettä keksitty. Muuta kuin vaihtaa kokonaan alaa toisaalle, muihin hommiin, jolloin vasa asia lopullisesti lakkaa vaivaamasta.
        .

Vastaus aloitajalta:

"Okei, oikeasti täsmälleenkö noin selkeän oloisin sanoin teet sitä omaa puhelinmyyntikauppaasi? " Vastaus on KYLLÄ.

"Mistä sinustakaan tietää oletko oikeasti tuollainen 34-vuotias, siististi käyttäytyvä naispuolinen puhelinmyyjätär? " KYLLÄ olen.

Aloitin keskustelun sen vuoksi, että haluan herätellä myös yrittäjiä.Kyllä minä tiedän, että monikin yrittäjä Suomessa maksaa laskunsa aina myöhässä ja monesti vasta huomautuksen jälkeen, joiltakin ei saa koskaan rahoja edes perinnän kautta.

Minä en koskaan tilaa mitään jos minulla ei siihen rahaa ole....

• Vastaus on tässä
        Susku-1977 kirjoitti:

Vastaus aloitajalta:

"Okei, oikeasti täsmälleenkö noin selkeän oloisin sanoin teet sitä omaa puhelinmyyntikauppaasi? " Vastaus on KYLLÄ.

"Mistä sinustakaan tietää oletko oikeasti tuollainen 34-vuotias, siististi käyttäytyvä naispuolinen puhelinmyyjätär? " KYLLÄ olen.

Aloitin keskustelun sen vuoksi, että haluan herätellä myös yrittäjiä.Kyllä minä tiedän, että monikin yrittäjä Suomessa maksaa laskunsa aina myöhässä ja monesti vasta huomautuksen jälkeen, joiltakin ei saa koskaan rahoja edes perinnän kautta.

Minä en koskaan tilaa mitään jos minulla ei siihen rahaa ole....

> Minä en koskaan tilaa mitään jos minulla ei siihen rahaa ole....

Joo, mennään me sitten Susku kahveille kun tämä hälinä tästä hiukan laantuu.

Mää tietenkin tarjoon. Saat tilata mitäs kermaleivoksia vaan haluat, tällä kertaa mun piikkiin.

Tai jos olet sellainen oikein kauhee naisasianainen, niin tietenkin mää sitten annan sun itsekin maksaa oman kahvisi jos haluat.
        Vaikka mää kyllä ilman maksamistasikin uskoisin että sulta se tilaamasi kahvikupin hinta löytyy.

Sovitaan vaikka se aika ja paikka sitten myöhemmin.

• Susku-1977
        Vastaus on tässä kirjoitti:

> Minä en koskaan tilaa mitään jos minulla ei siihen rahaa ole....

Joo, mennään me sitten Susku kahveille kun tämä hälinä tästä hiukan laantuu.

Mää tietenkin tarjoon. Saat tilata mitäs kermaleivoksia vaan haluat, tällä kertaa mun piikkiin.

Tai jos olet sellainen oikein kauhee naisasianainen, niin tietenkin mää sitten annan sun itsekin maksaa oman kahvisi jos haluat.
        Vaikka mää kyllä ilman maksamistasikin uskoisin että sulta se tilaamasi kahvikupin hinta löytyy.

Sovitaan vaikka se aika ja paikka sitten myöhemmin.

Hehheh =)

• 3+13=16

95% minulle soittavista puhelinmyyjistä väittää puhelun alussa, että meillä on jokin tilaus tai sopimus, jonka uusinnasta on kysymys. Minä olen kerran elämässäni puhelimessa tilannut asian niin, että myyjä soitti oma-aloitteisesti ja sai myytyä minulle pankkipalveluun liittyvän lisäosan pankkipalveluihini.

Joten minä tiedän jo tälläisen puhelun alussa, että siellä myyjä laskee luikuria, ja yleensä minä käännän puhelun siihen, että tietääkö puhelinmyyjä tekevänsä markkinointirikosta antamalla jo heti alussa myyntitlanteessa valheellista tietoa.

Joku on halunnut vielä lähettää "tarjouksen" jonka tiedän satavarmasti olevan tilausvahvistus ja tietää minulle lisätöitä. Kun haluan ilmoittaa, etten osta "palvelua". Olen kuullut yrittähäkolleegoilta, kuinka nämä peruutukset tuppaavat asioita myöhemmin selviteltäessä "hukkua".

Jos ette verbaalisesti pärjää näille työrauhanne häiritsijöille, niin selvä EN OLE KIINNOSTUNUT PALVELUSTANNE, älkää ihmeessä sortuko jaarittelemaan näiden kanssa, se tilaus voi tapahtua silloin "vahingossa".

Jos teitä yritetään laskuttaa sellaisesta palvelusta, jota ette mielestänne ole tilanneet, reklamaatio heti ja tarvittaessa jos perintä jatkuu tutkintapyyntö oman paikkakuntanne poliisille mahdollisesta laskutuspetoksesta ja tieto siitä laskuttajalle / perintätoimistolle.

Muistakaa, että jos oikeuteen mennään, niin sillä puhelinmyyjällä on velvollisuus osoittaa se, että te olette tilanneet sen palvelun puhelimessa (nämä myyntipuhelut lähes poikkeuksetta nauhoitetaan), lakiapua ja neuvontaa saatte esim. oman yrittäjäjärjestönne paikallisyhdistyksen kautta. Kun voitatte jutun, niin muistakaa vaatia kunnon kulukorvaus puhelinmyyntiyritykseltä näkemäsätänne vaivasta.

• Susku-1977

Hyviä neuvoja sinulta, niille jotka joutuvat oikean vilppikaupan uhriksi.

Valitettavaa on, että paasaat turhaan, koska en kuulu tähän ryhmään joka vilpillisesti kauppaa tekee. Ja en myöskään ikinä valehtele asiakkaalle, koska se ei auttaisi myynnillisesti kuin hetkeksi ja sen kautta koko firman maine kärsisi, mikä vaikeuttaisi kaupan tekoa jatkossa erittäin paljon ja toisi minulle jo ensimmäisen vilpin jälkeen kenkää =)

Kuten sanoin, en ole Directalla tai misään hölynpölyn mainosmyynnissä työntekijänä.

Ja ei ne yrittäjäjärjestötkään mitään ihmeidentekijöitä ole. Valitettavasti.

• Viet työaikaa

Ammattilaiset haluaisivat keskustella ammattilaisten kanssa. Esim. neuvosi kaupasta ovat pelkkää tietämättömän pennun jaarittelua. Kauppalaki määrää yrityksien välisen kaupan, eivätkä sinun lappusi. Tasonne muissa asioissa on samaa luokkaa. Sen vuoksi en jaksa puhua joidenkin kanssa mitään.
      Muuten ostan joka päivä puhelimitse tavaraa ja palveluita ammattilaisilta, isoillakin summilla, jotka osaavat kertoa oleellisen.

Ja peruutuksia tulee juuri sen vuoksi, koska olet huono ammatissasi eli ei ole edes jaksettu kuunnella mitä myyt.

• Siitä ja sen kestävy

> Kauppalaki määrää yrityksien välisen kaupan, eivätkä sinun lappusi.

Eikä määrää. Vaan tässä sen määrittelee rikoslaki, siellä kohta elinkeinorikokset ja tässä tapauksessa, paskaa puhuvan puhelinmyyjän kyseessä ollen, sen alta nimikkeenä löytyvä Markkinointirikos.
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001
        Vankeutta paskanpuhujalle on lain mukaan annettavissa enintään yksi vuosi.

> Esim. neuvosi kaupasta ovat pelkkää tietämättömän pennun jaarittelua.

No mistä oppilaitoksesta tai mistä puhelinmyyntifirmasta sinä olet nuo kovin tarkoilta tuntuvat omat tietosi ammentanut?

>Tasonne muissa asioissa on samaa luokkaa.

Okei, olet sen oman ylenkatseesi saanut nyt ilmaista. Ja minä olen vastaavasti katsellut teikää alta kulmaini vieläkin ylempää katsellen. Eli tästäkös kohtaa nyt lähetään sitten enemmänkin joistakin asioista kinaamaan vai?

Kerro aihe, niin lähetään liikkeelle. Ja toivottavasti se oma asiantuntemuksesikin paranee jatkossa.

• Susku-1977
        Siitä ja sen kestävy kirjoitti:

> Kauppalaki määrää yrityksien välisen kaupan, eivätkä sinun lappusi.

Eikä määrää. Vaan tässä sen määrittelee rikoslaki, siellä kohta elinkeinorikokset ja tässä tapauksessa, paskaa puhuvan puhelinmyyjän kyseessä ollen, sen alta nimikkeenä löytyvä Markkinointirikos.
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001
        Vankeutta paskanpuhujalle on lain mukaan annettavissa enintään yksi vuosi.

> Esim. neuvosi kaupasta ovat pelkkää tietämättömän pennun jaarittelua.

No mistä oppilaitoksesta tai mistä puhelinmyyntifirmasta sinä olet nuo kovin tarkoilta tuntuvat omat tietosi ammentanut?

>Tasonne muissa asioissa on samaa luokkaa.

Okei, olet sen oman ylenkatseesi saanut nyt ilmaista. Ja minä olen vastaavasti katsellut teikää alta kulmaini vieläkin ylempää katsellen. Eli tästäkös kohtaa nyt lähetään sitten enemmänkin joistakin asioista kinaamaan vai?

Kerro aihe, niin lähetään liikkeelle. Ja toivottavasti se oma asiantuntemuksesikin paranee jatkossa.

Ei sitä tässä tapauksessa määrää tuokaan laki, koska en ole vilpillistä kauppaa tehnyt! Eikö vain?

• Susku-1977

Johonkin hävisi äsken kirjoittamani kommentti, katsotaan tuleeko kahteen kertaan.

Anyway:

34v... pentu???

kauppalaki todellakin my ass. Tämä laki koskee irtaimen omaisuuden kauppaa.

Ammattitaitoani tuskin pystyt määrittämään tämän keskustelun perusteella...

• Monta kokkia
        Susku-1977 kirjoitti:

Ei sitä tässä tapauksessa määrää tuokaan laki, koska en ole vilpillistä kauppaa tehnyt! Eikö vain?

>Ei sitä tässä tapauksessa määrää tuokaan laki, koska en ole vilpillistä
        >kauppaa tehnyt! Eikö vain?

Joo, mutta normaalista arkisesta puhelinmyyjälle rähjäämisestä poiketen, eihän me tällä kertaa just sulle Susku ollakaan huutamassa.

Vaan ihan kokonaan tolle toiselle tohelolle.

Meitä on täällä useita hämmentämässä tätä samaa soppaa nyt.

• mieti sitä

Tuotteesi on paskaa, hyvää kauppaa/tuotetta ei kukaan peru.

• ne hyvät tuotteet

> Tuotteesi on paskaa, hyvää kauppaa/tuotetta ei kukaan peru.

Mitäs kamaa itse myyskentelet?

• jotain nettipaskaa

Vastasit kysyessäsi, myyt tyhjää.

"Aina silloin tällöin vastaan tulee yrittäjä, joka väittää ettei ole tilannut palvelua..."

• Susku-1977

Tämähän selittää kaiken, luetun ymmärtäminen tuntuu olevan vaikeaa sama vikaa varmaan sitten kuulossakin ;)

Lainaus ylhäältä:

"Kuten sanoin, en ole Directalla tai misään hölynpölyn mainosmyynnissä työntekijänä."

• vihainen_ yrittäjä
        Susku-1977 kirjoitti:

Tämähän selittää kaiken, luetun ymmärtäminen tuntuu olevan vaikeaa sama vikaa varmaan sitten kuulossakin ;)

Lainaus ylhäältä:

"Kuten sanoin, en ole Directalla tai misään hölynpölyn mainosmyynnissä työntekijänä."

Sydämestäni inhoan puhelinmyyjiä, sillä jos jotain tarvitsen, niin osaan ihan itse soittaa ja tilata palvelun/tuotteen jota tarvitsen. Te puhelinpirulaiset ihan oikeasti häiritsette työtätekeviä ihmisiä. Mikään ei ole niin ärsyttävää kun kesken työnteon yritetään myydä vaikka jotain v*#un bambukalsaria tms paskaa.

Tommonen häiriköinti puhelimen kautta sekoittaa ajatukset moneksi minuutiksi työnteosta ja joutuu taas koota ajatukset ja miettiä mihin jäikään...minä siis teen "hieman" vaativampaa työtä kuin sinä joka myyt ilmeisestikin täysin "ilmaa", jota kukaan ei oikeasti tarvitse.

Menisit oikeisiin töihin ja häpeisit!

• tdyhjyf
        Susku-1977 kirjoitti:

Lainaus ylhäältä:

Pistän tämän tuolla ylempänä antamani vastaukseni vielä uudelleen tänne koska edelleen jatkat tuota vänkäämistäsi:

"Ei kai yrittäjät ole sen kummempia kuluttajia kuin muutkaan? Tilaahan kuluttajat myös elloksilta sun muilta milloin mitäkin ja tulee tilauksen jälkeen katumapäälle.

Toinen vaihtoehto on se kenelle olet tosiasiassa soittanut? Jos soitat yritykseen niin et voi tietää onko langan toisessa päässä juuri se henkilö joka todellisuudessa hankinnoista päättää. Sitten kun lasku tulee sen päättäjän pöydälle niin tottakai siitä reklamoidaan.

Ei kai kysymykseesi edes ole olemassa yhtä vastausta. Ei yrittäjiä, kuin muitakaan ihmisiä voi pistää samaan muottiin niin että voisi toisen puolesta kertoa miksi hän on tietyssä tilanteessa toiminut niin kuin toimi. "

Se että jatkat tätä väittelyäsi kerta toisensa jälkeen kertoo aika paljon myös tavoistasi myydä, eli olet aivan samanlainen puhelinmyyjä kuin kaikki muutkin, vaikka toista väitätkin.

Puhelinmyyjät perustaa koko myyntistrategiansa jankuttamiseen ja vastustajan väsyttämiseen ja sinä noudatat tässä ketjussa samaa strategiaa.

• Susku-1977
        tdyhjyf kirjoitti:

Pistän tämän tuolla ylempänä antamani vastaukseni vielä uudelleen tänne koska edelleen jatkat tuota vänkäämistäsi:

"Ei kai yrittäjät ole sen kummempia kuluttajia kuin muutkaan? Tilaahan kuluttajat myös elloksilta sun muilta milloin mitäkin ja tulee tilauksen jälkeen katumapäälle.

Ei kai kysymykseesi edes ole olemassa yhtä vastausta. Ei yrittäjiä, kuin muitakaan ihmisiä voi pistää samaan muottiin niin että voisi toisen puolesta kertoa miksi hän on tietyssä tilanteessa toiminut niin kuin toimi. "

Se että jatkat tätä väittelyäsi kerta toisensa jälkeen kertoo aika paljon myös tavoistasi myydä, eli olet aivan samanlainen puhelinmyyjä kuin kaikki muutkin, vaikka toista väitätkin.

Puhelinmyyjät perustaa koko myyntistrategiansa jankuttamiseen ja vastustajan väsyttämiseen ja sinä noudatat tässä ketjussa samaa strategiaa.

Aiemmat kommenttisi ovat olleet ihan asiallisia ja perusteltuja, MUTTA

Tämähän on vain keskustelupalsta, missä voi tuoda omia ajatuksiaan vapaasti esiin. Jos omasta mielestäni olen asiassa oikeassa, niin minä pidän kannastani kiinni viimeiseen asti. (tämä ei päde omassa työssä, monesti asikas tarvitsee OIKEASTI tarjoamani palvelun/tuotteen, mutta jos ei halua niin ei halua. Siihen vastaukseen tyydyn ja jätän yhteystiedot jos muuttaa mielensä. Moni asiakas onkin perään sitten soittanut ja ostanut.)

• toinen yrittäjä
        vihainen_ yrittäjä kirjoitti:

Sydämestäni inhoan puhelinmyyjiä, sillä jos jotain tarvitsen, niin osaan ihan itse soittaa ja tilata palvelun/tuotteen jota tarvitsen. Te puhelinpirulaiset ihan oikeasti häiritsette työtätekeviä ihmisiä. Mikään ei ole niin ärsyttävää kun kesken työnteon yritetään myydä vaikka jotain v*#un bambukalsaria tms paskaa.

Tommonen häiriköinti puhelimen kautta sekoittaa ajatukset moneksi minuutiksi työnteosta ja joutuu taas koota ajatukset ja miettiä mihin jäikään...minä siis teen "hieman" vaativampaa työtä kuin sinä joka myyt ilmeisestikin täysin "ilmaa", jota kukaan ei oikeasti tarvitse.

Menisit oikeisiin töihin ja häpeisit!

Vihainen yrittäjä kirjottaa täyttä asiaa.. olen itsekkin yrittäjä ja täynnä noita p-myyjiä.. joo voishan sitä jättää vastaamatta, mut voi mennä hyvätkin bisnekset sivu suun..

• opiskelija.numero
    • kp-palvelut.com

Mielenkiintoinen keskustelu. Teemme myös jonkin verran B2B-uusasiakashankintaa puhelimen välityksellä, ja vaikka kauppoja ei syntyisikään on puhelut silti poikkeuksetta positiivisia eikä puhelinmyyjiä kannusteta aggressiiviseen myyntiin. Ei se ainakaan tällä alalla minnekkään johda.

"Erittäin limanuljaiskainen puljun pitäjä piti pienelle joukolle(minä mukaan lukien) lyhyen koulutuksen, joka sisälsi pääpiirteittäin seuraavia asioita:
      - Jos asiakas empii, hänelle myydään!
      - Jos asiakas ei halua, hänelle myydään!
      - Jos asiakas sanoo voimakkaasti että ei halua, hänelle myydään!
      - Jos kuulette asiakkaan äänestä että se kuristaa teidät mieluummin kuin ostaa mitään niin sitten voidaan harkita vaihtoehtoa että ei myydä, mutta silti yritetään."

Esim. tuollainen kuulostaa todella epäeettiseltä, voihan siellä linjan toisessa päässä kuitenkin tosiaan olla ihminen joka on huono sanomaan ei, ja on liian kiltti, vaikka ei tuotetta/palvelua oikeasti tarvitsisikaan. Pahimmassa tapauksessa jättää sitten vaan laskun maksamatta, jos ei ole varaa ja ajautuu perintätoimistojen kanssa tekemisiin jne. Yksinkertaiset asiat kuten sanan "ei" sanominen ei ole kaikille niin helppoa ja siihen pitäisi puhelinmyyjienkin antaa parempi mahdollisuus eikä myydä väkisin. Tuota ongelmaa ei tietenkään B2B-puhelinmyynnissä ole, yrittäjät kuitenkin tapaavat olla kovia luita ja osaavat sanoa suoran mielipiteensä.

Kysytkö Susku aina puhelun alussa että puhutko itse yrittäjän kanssa? Kuten tuolla aiemmin sanottiin on tietenkin mahdollista että olet myynyt tuotteita jollekkin alaiselle joka ei osannut sanoa ei ja sitten yrittäjä laskun saatuaan vasta ymmärsi mistä on kyse.

Toisaalta se ei selitä miksi palvelua perutaan vasta muistutuslaskun saapuessa. Kummallista!

• Susku-1977

Tottakai kysyn, että onko itse yrittäjä puhelimessa.

• yrittaja...

Kun teen kauppaa minkä tahansa uuden yritysasiakkaan kanssa niin ihan normaali toimenpide on tarkastaa kuka yrityksessä voi tehdä tilauksia? Tieto löytyy kaupparekisteristä ja se on maksullista, ei liene normaalia jos puhelinluettelo on asiakasrekisteri?

• Susku-1977
        yrittaja... kirjoitti:

Kun teen kauppaa minkä tahansa uuden yritysasiakkaan kanssa niin ihan normaali toimenpide on tarkastaa kuka yrityksessä voi tehdä tilauksia? Tieto löytyy kaupparekisteristä ja se on maksullista, ei liene normaalia jos puhelinluettelo on asiakasrekisteri?

Ei ole puhelinluettelo asiakasrekisteri ei... On vain kohteliasta ja fiksua kysyä että onko oikea henkilö puhelimessa. Turhaan selittäisin asiaa jollekkin ns. "välipässille".

Huoh!

• Kurssit kannattaa
        Susku-1977 kirjoitti:

Ei ole puhelinluettelo asiakasrekisteri ei... On vain kohteliasta ja fiksua kysyä että onko oikea henkilö puhelimessa. Turhaan selittäisin asiaa jollekkin ns. "välipässille".

Huoh!

> Turhaan selittäisin asiaa jollekkin ns. "välipässille".

No täsmälleen samat on mietteet langan molemmissa päissä!

Kun minulle puhelinmyyjät soittelevat, niin pyydän saman tien myyjää hakemaan langan päähän osaston esimiehen.

Turha minun on aikaan alkaa välipässien kanssa kuluttamaan, jos oikeasti haluan vaikka jotakin nettiluettelopalveluita ostaa. Pyydän osaston esimiehen puhelimeen. Ja hänen kanssaan voidaan sitten sopia milloin nettiluettelon 990€ alv vuosilaskutuksemme alkaa pyöriä.

Ollaan taidettu olla saman vetäjän kursseilla, kun tuo "välipässi" on molemmille niin tuttu. Sinä olet ollut puhelinmyyjien koulutusputkessa, ja minä ole ollut puhelinostajien koulutusputkessa.

Olikohan se nyt Mec Rastorin vai Mercurin kurssi, jossa noi alan perusteet opetettiin.
        .

• JIIHAAA
        Kurssit kannattaa kirjoitti:

> Turhaan selittäisin asiaa jollekkin ns. "välipässille".

No täsmälleen samat on mietteet langan molemmissa päissä!

Kun minulle puhelinmyyjät soittelevat, niin pyydän saman tien myyjää hakemaan langan päähän osaston esimiehen.

Turha minun on aikaan alkaa välipässien kanssa kuluttamaan, jos oikeasti haluan vaikka jotakin nettiluettelopalveluita ostaa. Pyydän osaston esimiehen puhelimeen. Ja hänen kanssaan voidaan sitten sopia milloin nettiluettelon 990€ alv vuosilaskutuksemme alkaa pyöriä.

Ollaan taidettu olla saman vetäjän kursseilla, kun tuo "välipässi" on molemmille niin tuttu. Sinä olet ollut puhelinmyyjien koulutusputkessa, ja minä ole ollut puhelinostajien koulutusputkessa.

Olikohan se nyt Mec Rastorin vai Mercurin kurssi, jossa noi alan perusteet opetettiin.
        .

Lue keskustelu kokonaan. Pässi. Aloittaja ei ole missään nettifirmassa töissä.

• Luettelokauppias
        JIIHAAA kirjoitti:

Lue keskustelu kokonaan. Pässi. Aloittaja ei ole missään nettifirmassa töissä.

Minkä alan firmassa se sitten on? Jossain sanoi ettei voi muka yhtään sanoa mitä kamaa on kyseessä, kun voi muka niin helposti tunnistaa firman siitä.

Aivan bullshittiä. Vaikka se oma duuni ja oma napa on kaikille samalla myös maailmannapa myös, niin ei se pidä paikkaansa. Ei kaikki sua pysty tunnistamaan. Kaikenlaisille puhelinpalveluille on kilpailijoita olemassa. Ja ainahan voisi vastauksessaan hiukan laventaa sitä omaa tuotealuetta niin että firma ei enää tunnistu, mutta ei kuulemma nyt voi sanoa yhtään...

Olen satavarma että "Susku" on ihan noita samoja samarin luettelokauppiaita kuin 80% alalla olevista muutenkin. Edellä kerrotut kauniin puhelinmyynnin toimintatavat ovat täysin tekaistua juttua.

• Susku-1977
        Luettelokauppias kirjoitti:

Minkä alan firmassa se sitten on? Jossain sanoi ettei voi muka yhtään sanoa mitä kamaa on kyseessä, kun voi muka niin helposti tunnistaa firman siitä.

Aivan bullshittiä. Vaikka se oma duuni ja oma napa on kaikille samalla myös maailmannapa myös, niin ei se pidä paikkaansa. Ei kaikki sua pysty tunnistamaan. Kaikenlaisille puhelinpalveluille on kilpailijoita olemassa. Ja ainahan voisi vastauksessaan hiukan laventaa sitä omaa tuotealuetta niin että firma ei enää tunnistu, mutta ei kuulemma nyt voi sanoa yhtään...

Olen satavarma että "Susku" on ihan noita samoja samarin luettelokauppiaita kuin 80% alalla olevista muutenkin. Edellä kerrotut kauniin puhelinmyynnin toimintatavat ovat täysin tekaistua juttua.

Tällä alalla ei juurikaan ole kilpailua, siksi en myymääni palvelua/tuotetta kerro.

En ole luettelokauppias, vaikkakin joskus urani alkuaikoina tein myös luettelomyyntiä ja silloinkaan en vilppikauppaa tehnyt.

Suurin osa tässäkin keskusteluketjussa olevista vastauksista on aivan asian vierestä, mutta alan ymmärtää suomalaisen ihmisen ja joidenkin yrittäjien mentaliteettia puhelinmyyjiä kohtaan.

"Huijarihan se on, kun puhelin on työväline" ja mitä ilmeisimmin sillä perusteella juuri yritetäänkin perua OIKEASTI tilattua tuotetta/palvelua valittaen: "kun se myyjä huijasi".

Omalta osaltani päätän keskustelun tähän, koska viisaammaksi tästä en näköjään tämän keskustelun kulun vuoksi tule.

Lopuksi: Rehellisyys maan perii. Ja terveisiä sille yrittäjälle, joka "ei ollut tilannut" nyt lasku näkyy maksettuna. Taisi muisti palautua!

• 2+12

Voi että mikä purskautus. Jos pelattaisiin rehellistä peliä, hieman samoin kuin kuluttajakaupassa eli allekirjoittamalla palauttamalla tilusvahvistus tai että maksamalla lasku, hyväksyttäsiin tilaus/palvelu. Mutta kun ei toimita rehellisesti, niin ei toimita. Olisi todella helppoa käydä reilua kauppaa rehellisesti puhelinmyynnissäkin mutta miksiköhän ei nämä myyjät toimi näin. Siitä hyvästä syystä, että huijaamalla saadaan enemmän kauppaa aikaiseksi.

Mikäli yrittäjä haluaa ja tilaa jonkun palvelun, yrittäjä myös palauttaa tilausvahvistuksen palvelun saadakseen. Silloin kauppa on sitovasti sovittu, eikä mitään näyttöongelmia tai huijausongelmia siitä mitä on tilattu. Tai että lähetetään tilausvahvistus ja palvelun esittely ja laskun maksamalla saa palvelun tai tuotteen, taskaan ole ei mitään näyttöongelmia siitä mitä on tilattu.

• yks vuan

Kuluttaja kaupassa ei kyllä vaadita palauttamaan mitään allekirjoitettuna takaisin. Sorry vaan... Ei ainakaan mun mieheltä mitään allekirjoituksia vaadittu, kun tilasi lehden ja uuden kännykkäliittymän. ja mullekin netti paukahti päälle ihan ilman mitään allekirjoitusten palautteluja...

• Kyllästynyt.

On asikkaassa vikaa jos puhelimyyjältä saa laskun, se on selvä. Pitää opetella sanomaan heti EI, tarvittaesssa olemaan äärimmäisen vittumainen vittumaisille myyjille, jotta ymmärtävät pitää välimatkaa ja poistavat listoiltaan, se on ihmiselämässä välttämätöntä opetella muutenkin. Toki nämä puhelinmyyjät voisi lakata sitä saastaa tyrkyttämästä, ei ole mitään tuotetta, tai palvelua, mitä ei voisi muualta saada.

Puhelinmyyjissä on ärsyttäviä tapauksia, jotka kiertelevät ja kaartelevat, hintaa ei voi sanoa heti suoraan, soittavat kuin parhaalle ystävälle. En viitsi näitä montaa sanaa kuunnella, eikä ole edes tarpeen pahoitella tylyä vastausta, he itse soittavat juuri siihen pahimpaan hetkeen, jolloin ei halua tulla häirityksi millään turhalla paskalla.

• lyhyet puhelut

Sit on nää puhelinmyyjät, jotka tarjoavat jotain palvelua "ilmaiseksi", ne ei suostu mitenkään mieltämään sitä, etten halua heidän "ilmaisia" palveluitaan... (kuitenkin joku koira haudattuna...

Usein puhelinmyyjille olen kohteliaasti sanonut, etten ole valmis maksamaan heidän palveluistaan yhtään mitään...

• Misip

Paras menettelytapa on seuraava;
      Pyydä puhelimessa laittamaan asiasta (myytävästätuotteesta) sähköpostia.
      Katkaise puhelu HETI!!
      Älä sano edes "ehkä", koska sekin voidaan tulkita myönteiseksi päätökseksi!!!!
      Kun näet mailissasi ko. puhelun tuottaman viestin, älä edes avaa, vaan poista se heti!
      Näin toimien voit pysyä "kuivinjaloin" ja jatkaa yritystoimintaasi keskittyen omiin osaamisalueisiisi ja välttää näiden "kirkuvien korppien" rahastukset.
      Jos antaudut jutteluun, et ole yrittäjäainesta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      212
      7480
    2. Halaisin sua mies

Jos voisin 💗
      Ikävä
      58
      2933
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

Vähän luulen että on..
      Ikävä
      192
      2343
    4. Mitä tämä on

Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1753
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      165
      1712
    6. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      20
      1396
    7. Olen valmis

Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      75
      1251
    8. Nyt on konstit vähänä.

Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      38
      1173
    9. Hyvää yötä kaivatulleni

En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      27
      1155
    10. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      50
      1029
    Aihe