Mennessäni töihihn Kartanonväkeen minulle luvattiin toistaiseksi oleva työ, Sopimus kirjoitetaan kun kiireinen johtaja ennättää. Sitten jouduin sairaslomalle viikoksi ja popo sanoi ettei meillä pidetä sairaslomalla olioita ja työsi on nyt loppu!! Miten pätee se aiemmin luvattu toistaiseksi työ? Työssäni ei ollut mitään moitittavaa kaikki oli hyvin vain se minun sairasloma oli syy erottamiseen! VOoinko nyt sairasloman loputtua palata töihin sinne entiseen paikkaani?
Mitä mieltä Tehy suullisestatyösoppsrista
5
89
Vastaukset
- spääm
ja täälläkin tälläinen kyselyspämmi
- 26
Tietenkin menet töihin normaalisti ja pysyt sitellä kunnes käteen lyödään kirjallinen irtisanomisilmoitus perusteineen. Jos johtajat on niin kiireinen, ettei ennätä sitä tekemään, niin saat olla siellä maailman tappiin. Jos johtaja ehtii sen tehdä, niin sitten normaalit laittoman irtisanomisen toimet. Jos irtisanomisessa vedotaan koeaikaan, niin vetojalla on velvollisuus osoittaa että koeajasta on sovittu. Jos koeajasta on sovittu, niin vetoat siihen että koeaikainen purkusyy on epäasialinen (sairausloma) ja siten kielletty. Irtisanominen kuitenkin sitoo työnantajaa, eikä sinua voida velvoittaa palaamaan töihin. Kun työsuhteen päättyminen johtuisi tässä työnantajan laittomasta toimesta, se ei aiheuta karenssia eikä sinulle työnantajan maksama korvaus siirrä päivärahalle pääsyä.
- 12+8
Kysymys oli Tehylle, mitä se täällä tekee
- tertes
Terveyspalvelualan työehtosopimus 4 §
2. Työsopimukset tehdään kirjallisina. Enintään viikon kestävästä määräaikaisesta työsuhteesta voidaan kuitenkin sopia myös suullisesti edellyttäen, että työntekijälle ilmoitetaan kirjallisesti työsuhteen kestoaika ja säännöllinen työaika. Ennen työsuhteen alkua työntekijän on vaadittaessa esitettävä lääkärintodistus soveltuvuudestaan työtehtävään. Työsopimus raukeaa, ellei todistusta esitetä kohtuullisessa määräajassa. - Kokemusta on
Jos esitän asian sievästi, sanoisin että...
Välttyäkseen epäselvyyksiltä työsopimusten, työvuorojen yms. kanssa kannattaa kiertää Kartanonväki työnantajana kaukaa :)
Ei mee oikein , ei työntekijän kannalta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591174Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11840Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75795- 53634
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83603Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33537Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45532Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501