Minulla on nyt noin viikon ajan ollut leuat jotenkin "jumissa" ja kipeät, ja nyt hampaanikin ovat alkaneet kipeytyä. Leukoja ja hampaita särkee varsinkin illalla. Esim. omenan pureskelu auttaa, mutta vain hetkeksi. Mistä ihmeestä tämä voi johtua ja mitä kannattaisi tehdä? Onko edessä hammaslääkärikäynti? Minulla ei ole koskaan ennen ollut tällaista, ja tuntuu melko inhottavalta. Olen yrittänyt rentouttaa leukojani ja vaikka mitä, muttei auta.
Leuat ja hampaat kipeät!
7
858
Vastaukset
- mk
Puret/narskuttelet todennäköisesti hampaitasi yöllä. Itsellä samaa vikaa, hommaa purentakisko jota pidetään öisin. Itselläni on kisko, hampaat eivät ole kipeät mutta lihakset siltikin välillä arat. Kisko yksityisellä maksaa n.350€ riippuen mitä hammaslabraa lääkäri käyttää.
- kärsivä
Olenkin vähän epäillyt tuota narskuttelua.. Perhana, aina kaikkea uutta ja kallista vaivaa sitä ilmaantuukin. Täytynee varata aika hammaslääkärille, viime käynnistä onkin aikaa :/
- kohtalotoveri12345
joo,kannattaa pikaisesti hommata ne kiskot ennenkun hampaat menee pahempaan kuntoon. stressi tms.usein laukaisee ton..mulla alko ainakin stressaavassa elämäntilanteessa
- jepulis18
kohtalotoveri12345 kirjoitti:
joo,kannattaa pikaisesti hommata ne kiskot ennenkun hampaat menee pahempaan kuntoon. stressi tms.usein laukaisee ton..mulla alko ainakin stressaavassa elämäntilanteessa
Netissä on myytävänä myös narskuttelulevyjä jotka on tarkoitettu lyhyt aikaiseen käyttöön. HIntakaan ei ole hirmunen. Tuolla kannattaneen kokeilla jos epäilyttää, mutta kuitenkin kiinnostaa.
- the_road
jepulis18 kirjoitti:
Netissä on myytävänä myös narskuttelulevyjä jotka on tarkoitettu lyhyt aikaiseen käyttöön. HIntakaan ei ole hirmunen. Tuolla kannattaneen kokeilla jos epäilyttää, mutta kuitenkin kiinnostaa.
" Tuolla kannattaneen kokeilla jos epäilyttää, mutta kuitenkin kiinnostaa. "
Kannattaa jättää kokeilematta jos on vähänkin enemmän jotain esim. "leuat jumissa ja kipeät" tyylistä vaivaa. Suosiolla vaan hammaslääkärin juttusille ja oikea purentakisko käyttöön jos hml näkee aiheelliseksi.
Aika hankala noita on saada itse muotoiltua niin, että niistä olisi enemmän hyötyä, kuin haittaa. Ei maksa vaivaa keitellä vettä ja liotella suojaa, jäähdytellä sitä ja sitten yrittää painaa se tarpeeksi nopeasti ja tarkasti oikeaan kohtaan ennen, kuin pääsee jäähtymään liikaa ja sitten pitäisi vielä kielen kanssa muotoilla kitalaen puolelta ja huulia ja poskia sormilla painellen ulkopuolelta. Lopuksi vielä peukalon avulla lisää muotoilua. - jepulis18
the_road kirjoitti:
" Tuolla kannattaneen kokeilla jos epäilyttää, mutta kuitenkin kiinnostaa. "
Kannattaa jättää kokeilematta jos on vähänkin enemmän jotain esim. "leuat jumissa ja kipeät" tyylistä vaivaa. Suosiolla vaan hammaslääkärin juttusille ja oikea purentakisko käyttöön jos hml näkee aiheelliseksi.
Aika hankala noita on saada itse muotoiltua niin, että niistä olisi enemmän hyötyä, kuin haittaa. Ei maksa vaivaa keitellä vettä ja liotella suojaa, jäähdytellä sitä ja sitten yrittää painaa se tarpeeksi nopeasti ja tarkasti oikeaan kohtaan ennen, kuin pääsee jäähtymään liikaa ja sitten pitäisi vielä kielen kanssa muotoilla kitalaen puolelta ja huulia ja poskia sormilla painellen ulkopuolelta. Lopuksi vielä peukalon avulla lisää muotoilua.Onneksi jokainen voi itse päättää mikä on hankalaa. Itse vierestä seuranneena olen huomannut myös tuon levyn hyvät puolet. Muotoilu kuulosti vaikealta, mutta hyvin tuo onnistui ensimmäiselläkin kerralla. Siihen että puolisoni on tarvinnut tuota levyä ainoastaan silloin kun on ollut enemmän stressiä, on ollut kannattavaa ostaa muutaman kympin levy kuin jonottaa hammaslääkärille monta kuukautta ja maksaa tuosta useita satasia. Kyseisiä levyjähän ei ole tarkoitettukaan jatkuvaan käyttöön, vaan väliaikaiseksi ratkaisuksi. Myös tämä lukee ohjeissa.
Oman kokemuksen perusteella voin siis suositella, ja meidän tapauksessa tuosta on ollut enemmän hyötyä kuin haittaa.
- kärsivä
Itelläkin kyllä ollut tavallista enemmän stressiä viime aikoina, tosin turhaa sellaista.. Aika hammaslääkärille varattu! Saa nähdä, minkä tuomion sieltä saa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?931851- 851292
- 1101143
- 761027
- 113961
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36772
- 47771
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693