LIIAN herkkä mies?

väsähtänyt..

Tiedän, olen onnellinen nainen kun sain rakastavan, sitoutuvan, ihanan poikaystävän. Mutta kitisemistä tässäkin! Onko kellään ollut liian herkkää miestä? Miten ikinä sellaisen kanssa kestää, vaikka rakastaakin?

Jokaisesta poikittaisesta sanasta mies loukkaantuu ja mököttää. Kuvittelee itsekseen etten välitä hänestä ollenkaan, ja sitten syyttelee aiheesta. Itkee järjettömän herkästi juuri näistä kuvitelmista etten rakasta häntä (vaikka olen miljoonasti toistellut ja rauhoitellut häntä ettei ole minkään valtakunnan hätää ja haluan vain hänet).. Tuntuu etten aina oikeasti JAKSA jauhaa samasta aiheesta. Ja sitten jos sanon napakammin että onhan myö jo tästä puhuttu ja että hänen kanssaan haluan olla onnellinen, niin mies loukkaantuu tiukasta äänensävystä.

En oikeasti ole mikään nalkuttava akka, ja olemme vasta pari vuotta seurustelleet, olen 24 ja hän 28v. Enkä myöskään halua karskia luolamiestä joka ei puhu tunteistaan. Mutta jotain miehekkyyttä kuitenkin kaipaisin, enkä aina jaksaisi olla lohduttava osapuoli (monesti jos olen surullinen ja kaipaisin olkapäätä, niin mies tulkitsee että joku hänessä on vikana ja alkaa itse murehtia ja lopulta itse lohduttelen häntä). Välitän hänestä kuitenkin todella paljon, ja haluaisin onnellisen elämän :) Jos tuota tolkutonta herkistelyä saisi mitenkään vähemmälle.. Taitaa olla toiveajattelua..

36

10088

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sflsdjfkj

Lopeta toisen hyysääminen nyt heti. Eli anna miehesi olla mitä on. Älä anna hänelle valtaa vedättää sinua. Minusta tuo hänen käytöksensä kertoo epävarmuudestaan. Sinä olet koittanut auttaa häntä ja nyt on hänen kasvettava. Sano hänelle suoraan, että sinua väsyttää tuollainen käytös ja että et sano tätä pahalla mutta että sinä et jaksa sellaista. Sano myös ettet ole menossä mihinkään. Ehkä parhainta olisi näyttää tämä edellinen kirjoituksesi miehellesi niin se olisi kaikken rehellisintä puhetta. Tällä arvostaisit myös häntä.

• neljän äitee

Just näin, aloittajan miehen käytös on juuri sitä mitä naiset tekee (minäkin joskus).

• 12+9

Ei tuo ole herkkyyttä, tuo on alistamista ja vallankäyttöä!

Suosittelen sflsdjfkj:n ohjetta ellet halua alistua henkiseen väkivaltaan. Mikään, mitä teet tai sanot, ei tule ikinä riittämään vakuuttamaan häntä. Sen sijaan mitä enemmän matelet hänen edessään sitä enemmän hän sisimmässään alkaa sinua halveksia.

Kohtele häntä kuin aikuista ihmistä. Jos hän ei pysty kohtaamaan sinua sellaisena, niin kannattaa miettiä haluatko tulevaisuutta tuollaisessa suhteessa.

• itkupilli44

Olen 44v. mies ja minulla on sama ongelma nykyisessä parisuhteessani.

Naiseni on vähän "tylsällä kirveellä veistetty", minä taas olen herkkä huomaamaan pienetkin olosuhteisiin sopimattomat äänensävyt ja kasvonilmeet.
      Niinpä suhteemme onkin käytännössä ohi.

Edellisessä suhteessani ei ollut mitään ongelmia, se kesti melkein kymmenen vuotta.

Se vain on niin, että kaikki ihmiset eivät sovi kaikille. Jokaisen pitää löytää se oikea.

• jokkis66

itkupilli ei ole mikään mies, itse en ole itkenyt ikinä, kaikkea sitä nykyään saa lukea, itkeviä miehiä , hyi

• Operator-fed34
        jokkis66 kirjoitti:

itkupilli ei ole mikään mies, itse en ole itkenyt ikinä, kaikkea sitä nykyään saa lukea, itkeviä miehiä , hyi

Kyllä se jo sanoo paljon nykynaisista jos hieman alle 50% naisista on fantasioinut raiskatuksi tulemisesta

• Satunnainen lukija
        Operator-fed34 kirjoitti:

Kyllä se jo sanoo paljon nykynaisista jos hieman alle 50% naisista on fantasioinut raiskatuksi tulemisesta

Hohhoijaa, ja mitähän tuon pitäisi kertoa? Ns. fantasia on eri asia entä todellisuus, ja "raiskausfantasiassa" on pitkälti kyse siitä ettei henkilön tarvitse itse ottaa vastuuta seksuaalisuudestaan (en yllättyisi vaikka nämä olisivat olleet yleisempiä aikakaudella jolloin naisen seksuaalisuus oli tabu, ja seksuaalisesti halukas nainen huora). Nimi on harhaanjohtava, sillä ei kukaan moista rikosta toki toivo.

Tällä nyt ei kuitenkaan ole mitään tekemistä ketjun aiheen kanssa.

• väsähtänyt, ehkä tuo kertookin epävarmuudesta, ehkä poikaystäväsi kaipaakin tavallista enemmän hellyyttä, osoitusta, että rakastat ja välität.
      Kokeileppas ensi riidan jälkeen vain halata, pitää lujasti sylissä, miten vaikuttaa.
      Voi olla että olen aivan täysin hakoteillä, mutta tuli ensimmäisenä mieleeni moinen.
      Ja muista, että herkkä mies ei todennäköisesti petä, ja voi olla todellinen helmi kun vain saa hyvän ymmärtäjän.

• 6+19

Pötyä. Herkkä mies nimenomaan voi pettää ihan vain "tasatakseen puntit varmuuden vuoksi" tai koska pelkää niin paniikinomaisesti yksin jäämistä, että yrittää hakea jo valmiiksi jonkun toisen.

Ja petti tai ei niin ei tuollainen käytös kuulu aikuisten parisuhteeseen. Ei se ole mikään äiti-lapsi -suhde vaan kahden tasa-arvoisen ihmisen suhde, jossa pitää voida myös riidellä silloin kun siihen on aihetta.

• Jurmoo
        6+19 kirjoitti:

Pötyä. Herkkä mies nimenomaan voi pettää ihan vain "tasatakseen puntit varmuuden vuoksi" tai koska pelkää niin paniikinomaisesti yksin jäämistä, että yrittää hakea jo valmiiksi jonkun toisen.

Ja petti tai ei niin ei tuollainen käytös kuulu aikuisten parisuhteeseen. Ei se ole mikään äiti-lapsi -suhde vaan kahden tasa-arvoisen ihmisen suhde, jossa pitää voida myös riidellä silloin kun siihen on aihetta.

Vaikka olen herkkä en ole koskaan pettänyt enkä petä. Herkät naiset ovat minulle valehdelleet ja minua pettäneet.

• pakollinen
        6+19 kirjoitti:

"puntit tasan" kun pussit tyhjänä :)

• Neiti mies

Mitä miehenä pitäisi muuttua, ettei olisi niin herkkä? mikä piirre tekee miehestä miehekkään?

• itkupilli44

Toisilla naisilla on tapana sanoa asiat suoraan, toisilla hienovaraisesti. Toiset naiset aukaisevat suunsa liian pienellä kynnyksellä, toiset jättävät valittamatta kokonaisuuden kannalta merkityksettömistä asioista.

On mahdollista, että luonteenne eroavat tässä. Miehesi ajattelee, että et pidä häntä tärkeänä sinulle, koska rikot välillänne vallitsevaa harmoniaa pienien asioiden vuoksi. Tuo pettymyksen ja voimattomuuden tunne purkautuu sitten mökötyksenä ja itkuna.

Mitään äidillistä väliintuloa halauksineen mies ei kaipaa. Yritä vain opetella pientä hienovaraisuutta ja hillitä omia sanojasi pikkuasioissa.

• saman kokenut

Mulla oli aiemmin sama tilanne miesystäväni kanssa. Syyllisyyden tunne minulla oli ainaisesti siitä, että olenko ollut tarpeeksi hyvä ja rakastettava miehelleni, jotta hän jaksaisi rakastaa minua? Jauhoin päivästä toiseen sitä, että "rakastatko minua varmasti"...

Tämä liittyi pakko-oireiseen häiriööni, pakkoajatuksiin, jotka pakottivat minut välillä ajattelemaan, että olen huono, eikä minua voi rakastaa ja pienikin riita sai minut aivan sekaisin. Minulla on lääkitys ja pakko-ajatukset ovat jääneet pois. Tiedän tasan tarkkaan, että mieheni rakastaa minua, ei petä minua ja on mitä ihanin ihminen. Hän jaksoi minua yli tuon helvetin ja jaksoi kuunnella jankutustani, vaikka joskus hänellä menikin hermot, niin hän ei silti jättänyt minua.

Minusta sinun kannattaa puhua miehellesi, ja kysyä ja todella kuunnella häntä, jospa hänellä on ollut takanaan vaikeita ihmissuhteita, hylätyksi tulemista jne. ja myös ohjata tarvittaessa ammattiapuun. Pakkoajatuksiin on olemassa hyvät lääkitykset ja terapiat. Lisäksi sun kanttaa kirjoittaa johonkin paperille ylös, että kun seuraavan kerran alkaa taas jankutus, niin hän voi katsoa kirjoittamaasi paperia, jossa lukee esim. että Minä rakastan sinua riidoistamme huolimatta. Tällöin sun ei tarvitse koko ajan todistaa sitä suullisesti, vaan että se on jossain paperilla jo ylhäällä!

• Mmhmmmm ei enää

Minulla on vähän samanlainen tilanne. Mutta puolisoni on nainen. Minä olen aina se joka loppujen lopuksi lohduttaa ja olen täysin tympääntynyt tilanteeseen......

• kauris-leijona

Tuo jättämisen pelko on lapsuuden heijastuma, jos nykyhetkessä ei oikeasti ole uhkaa olemassa. Se ei ole sinäänsä herkkyyden merkki, vaan asia, joka on jäänyt lapsena käsittelemättä tunnetasolla. Siitä pääsee eroon käsittelemällä asia älyllisellä sekä tunnetasolla. Ymmärretään, mistä asia johtuu ja käsitellään nykyhetki niin, että herkempi osapuoli kokee pääsevänsä kiinni jälleen perusturvallisuuteen. Lisäksi, että kumpikin ymmärrätte todella, mitä toinen milläkin sanoilla ja teolla yrittää sanoa, kaikkeen keskusteluun liittyy aina kummankin eletty historia merkityksineen. Lapsena koetut traumat voivat nousta esiin aivan mitättömistä merkeistä.

Siispä lyhyesti, kertomasi oireet ovat erillinen ongelma, joka on ehkä auttanut herkkyyden syntyä, mutta ei ole normaalia herkkyyttä. Se on trauma, joka on hoidettavissa joko keskenänne hieman asiaan perehtyen tai sitten ihan oikeassa terapiassa. Se kannattaa hoitaa, siitä hyötyvät molemmat ehdottomasti. Sen jälkeen voitte nauttia terveestä herkkyydestä.
      Hoitakaa homma ja tulkaa onnellisiksi!

• pakollinen

Oli toinenkin "herkkä mies", nimittäin Jukolan Jussi! Kirjassa on lause: "vain kerran heilahti Jussin pussi". Se on jo herkkää...

• noinkin...

Tulee mieleen narsisti, joka haluaa kaiken huomion kohdistuvan vain häneen!

• Elmo Suuri

Herkkyys on vaikea aihe. Kaikki lapset ja aikuiset ovat enemmän tai vähemmän herkkiä. Aina löytyy kaikille jokin herkkä puoli, enkä nyt kirjoita "niistä" alueista.

Ihmisen tehtävä on käyttää mahdollisuuksiaan, ja kehittyä niissä parhaimpaansa. Elämä on melko lyhyt laji jatkuvaan kamppailuun ja ohjaukseen muiden sanelemana. Alati ei voi olla tietoinen kaikesta lähimmäisessä tapahtuvaan....

• pitempää

Miukii mies on herkkä. 10 sekunttia ja se oli siinä.

• on kestettävää

Itse kestin sellaista vuosikymmeniä eikä olisi kannattanut. Omat tunteet ja tarpeet jäi koko ajan taka-alalle kun aina vaan täytyi yrittää ymmärtää herkkää miestä. Kyllä se alkaa ajan kanssa rasittamaan ja stressaamaan oikein todenteolla. Välillä kun nyt itsekin on sairaana, on paha olo eikä koskaan voi odottaa toiselta lohtua kun aina kaikki kääntyy että hän on se kärsivä osapuoli jota tulisi ymmärtää.

• Mieti 2 x

Ei herkkä vaan epävarma ja itsekeskeinen. Eihän tuollaisen kanssa kanssa voi keskustella eikä saa tukea.

• dägsökdöildsjoöohd

Miehesi on oppinut jolta kulta, esimerkiksi äidiltään, että itkulla saa maailmassa kaiken. Se on vallankäyttöä ja sinun alistamistaan. Kosta et uskalla edes hengittää kun joudut pelkäämään hänen itkujaan. Ei ole normaalia. Herkkä saa olla ja pitääkin olla, mutta rajansa silläkin.

• A(?=)/71

Laittaisin kyllä pihalle nyyhkyttävän itkupillin, ei normaalit miehet pillitä noin pienestä, ei ole miehekästä vollottaa, lapset ja herkät naiset itkevät, t Anne

• Bluemari2

Ei toi kuvaamas oo herkkyyttä. Eikä liian herkkää miestä ole olemassakaan. Eikä naista. Ylipäänsä kaikille on tai olisi parempi, mitä herkempiä olisivat. Valitettavasti juuri millään merkittävällä tasolla herkkiä ei nykymaailmassa enää juurikaan ole. Ei miehissä eikä naisissa yhtään sen enempää. Tosin nykymaailman tempo ja saavutettuus eivät tarjoa todelliselle ultraherkkyydelle juurikaan mahdollisuuksia ja ovat selvästikin herkkyyttä roimalla lekalla poistavia tekijöitä. Sen sijaan iljettävä, oksettavan liki 100% valheellinen PSEUDOherkkyys kukoistaa herkkyyden poistumisen rinnalla toimien herkkyyseksyttämisen ja herkkyyden deletoimisen vinhana kiihdyttimenä...ja suunta on tähän suuntaan nouseva...

• Kokeile piruuttas

Olisiko Saturnus kaloissa? En ihmettelisi. Voi olla paljon muutakin. Kokeile piruuttaan sellaista saittia kuin Astrolabe. Syötät vaan syntymäajan ja paikan niin saat ilmaisen perustähtikartan. Jos hän sattuu olemaan kala, hän varmasti mielellään antaa tarkan syntymäajan. Ota samantien itsellesikin. Voit vaikka yllättyä tuloksista. Vähintäänkin on kiinnostavaa.

• valivalivali

vali vali vali VALI VALI VALI VALI VALI VALI VALI VALI vali vali VALI miehet ei oo tarpeeksi herkkiä miehet on liian herkkiä VALI VALI VALI VALI

• herkkistäjä

Olen itse herkkä mies ja puhun kyllä tunteistani, mutta kertomasi valitettavasti on enemmän läheisriippuvaisen miehen kuvausta sinun suhteessasi. Suuri tunteellisuus ei aina tarkoita pehmeitä arvoja, valitettavasti. Pari rankkaa suhdetta takana ja se oma identiteetti kyllä löytyi ja avasi myös silmiä, ei se toisen perässä vetäminen johda kuin ongelmiin.

Herkkä nainen on minun juttuni kyllä, mutta se oma elämä täytyy olla olemassa.

Mitä itkemiseen tulee, on se kyllä hyvin tärkeä taito niin naiselle kuin miehellekin. Valitettavasti moni pitää itkemistä heikkoutena, on vain toisin päin. Se kuuluu ihmiseen ja kertoo minulle aitoudesta ihmisessä.

• Täällä puhuu toisenlainen herkkis..
      Kestän kyllä parisuhteen kritiikkiä ja oikeestaan kaikkia kommentteja..
      Mut sitten en pysty katsoo telkkaristakaan mitään koskettavaa ohjelmaa ilman kyyneleitä.Oli sitten iloinen tai surullinen juttu niin aina itkettää..
      Olen vuosia kärsinyt vaivasta ja nyt olen tämän oppinut ottamaan vahvuutena..
      Enää ei hävetä näyttää tunteitaan.Kyllä mieskin saa itkeä..
      43 vuotta 190 cm ja satakiloo

• iik! mun penis

Miten miehet voi olla herkkiä kun niitä ei enää näe missään?

Miehet kuolivat sukupuuttoon jo n.30 vuotta sitten.

• jljllhjhjhj

Kuolivat sukupuuttoon heti naisten jälkeen.

• Kornster

Ihmisiä on niin monenlaisia kuin tähtiä taivaalla ja on mahdotonta sanoa mikä sopii kenellekin. Ei se herkkyys estä miehekkyyttää tai päinvastoin. Auta häntä tuomaan miehekyytensä esiin olemalla itse aikuinen. Jos kyllästyt ja et usko että asia tulee paranemaan niin jätä hänet rauhaan (vasta sitten kun et usko). Ehkä hän ottaa tästä opikseen, ehkä ei. Jälkimmäisessä tapauksessa voit harkita uudestaan onko hän sinulle sopiva.

• dfködsjfkldfj

Mulle on enää ihan sama. En jaksa enää välittää. Mutta silti tykkään teistä ihmiset. Ehkä joku tajuaa.

• Aloittaja.

Kertoo tyypillisen esimerkin naismaisesta miehestä,jolloin parisuhde ei voi pidemmän päälle toimia. Miehen pitää olla mies ja omata vuorovaikutus taidot,jolloin parisuhde toimii.

• koneinsinööri_69

Vaimon kanssa herkistellään paikat harva se ilta. Lauantai-illan special alkaa saunanpuolelta esileikkien myötä. Kaljaa ja pivonkia. Muijalle siideriä ja melaa.

Horoskoopit ja muut...unohtakaa, mitään tällaista ei ole tieteellisesti todistettu.

• Olet sinä nalkuttava

akka ja pahoitat kaikkien mielen harkitsemattomilla kommenteillasi.
      Luulet olevasi oikea prinsessa. Olet samanlainen narsisti,
      kuin ex-kihlattuni oli. Hänhän se oli aina omasta mielestään
      oikeassa.

VIHAAN NAISIA, OLETTE VITTUMAISIA!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      130
      2688
    2. Jumankauta sä olet hyvännäköinen

Ihan mun miehen näköinen 😍
      Ikävä
      68
      1566
    3. Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä

Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html
      Maailman menoa
      232
      1278
    4. Nainen, huomasitko kun muutin sinua?

Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/
      Ikävä
      105
      1231
    5. Misä tulipalo?

Mikä palaa Haapavedellä?
      Haapavesi
      11
      1168
    6. Tämä kesä ei ollut vielä meidän

Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos
      Ikävä
      67
      1095
    7. Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit

Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.
      Ikävä
      91
      992
    8. Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan

Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      988
    9. IS Viikonloppu 12.-13.7.2025

Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko
      Sanaristikot
      56
      969
    10. Teet tämän niin

Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸
      Ikävä
      44
      968
    Aihe