Moi kanssasisaret.
Taidan olla poikkeuksellisen onnekas, sillä minulle tehtiin 20 vuotta sitten eräällä nimeltä mainitsemattomalla paikkakunnalla rintojen suurennusleikkaus. Sen teki sekä kunnalla että yksityisellä puolella (töissä molemmissa, omasi myös yksityispraktiikan) toimivan lääkärin toimesta operaatio, josta ei ole ollut mitään komplikaatioita eikä ongelmia tähän päivään.
Älkää kysykö laitettiinko implantti lihaksen alle vai päälle, :D, en muista - en muista desejäkään, olikohan 1,5 dl per rinta, vai peräti 0,5. Muistaakseni siihen aikaan se kaikkein pienin koko. Sain leikkauksen "kehittymättömät rinnat" -diagnoosilla, eli Kela korvasi osan. Itselleni se maksoi muutaman tuhat markkaa, olikohan 2000. Mulla oli roikkuvat pienet tyhjät nahkapussit rintojen paikalla, toinen rinta toista huomattavasti pienempi, ja sen muistan, että perussilikoni tänne laitettiin. Toinen rinta taisi olla A, toinen B. Nyt minulla on kuppikoko 80C, joka on iän myötä alkanut kivasti "luonnollisesti vähän roikkua". Siis ei pahasti, mutta näyttää luonnolliselta edelleen.
Olen lukenut noita epäonnistuneita ketjuja. Olen puolestanne tod. pahoillanne. Ja te jotka vasta harkitsette silikonien ottoa, haluaisin antaa neuvon; älkää naiset ottako liian suuria desikokoja, vain sen verran, että saatte "pikkaisen nostettua" rintaa. Näin tulee luonnollisin tulos ja elimistökin sopeutuu paremmin. Pidin itse niitä side-tukiliivejä 1-2 kk yötä päivää. Nytkin, 20 v myöhemmin, oma mieskaverini huomasi 1,5 vuoden seurustelun jälkeen vasta "Mitä, onko sulla silikonit" ja senkin arvista rinnan alla, ei rinnan näöstä tai tunnusta.
Haluan auttaa rintaleikkaukseen menijöitä, sillä itse olen ollut omaan leikkaukseeni tyytyväinen. Mahd. pieni täyte ja onnistut.
Onnistunut rintaleikkaus
40
2510
Vastaukset
- hjlklöä
Yksi poinnti tosin on, että tuolloin 20 v sitten käytettiin juoksevaa silikonia sisältäviä implantteja, nykyiset kohesiivigeelit on paljon jäykempiä. Eli nykyisin on vaikeampaa saada yhtä aidon tuntuisia kuin ennen. Mulle laitettiin -92 sen ajan implantit, ja kyllä oli kuin aidot. Nyt vaihdettiin modernimpiin, kun pelkäsin vuotoja tms, ja ei tunnu enää yhtä aidolta. Harmi, ettei enää asenneta noita "vanhanaikaisia", tykkäsin enemmän niistä!
- n20v.
Itse olen nyt heinäkuun lopussa menossa Tallinnaan leikkauttamaan. Lähtökohta on A ja haluaisin näistä B:t tai maksimissaan pienet C:t. Eli ei mullekaan mitään kauhean suurta muutosta ole tiedossa. :) Olen sen verran lyhyt ja hoikka, että suuremmat eivät näyttäisi enää edes sopusuhtaisilta.
Haluan mahdollisimman luonnollisen näköiset, mutta ymmärrän toki, että ei niistä ihan täysin yhtä pehmeitä saa kuin luomuista. Osittain rintalihaksen alle tullaan laittamaan, koska lähtökohta on niin pieni.
Vähän jo jännittää, että millaiset niistä tulee. Pelottaa, että lopputulos onkin sit liian iso ja luonnoton, mut kai se pitää vaan luottaa, että kirurgi osaa hommansa. :D
Ihanaa kuitenkin kuulla, että sulla on noin hyvin onnistunut rinnat. :) - Kovat muovipallot
SILIKONIT TUNTUVAT KAMALILTA
Silikonirinnat tuntuvat koskettaessa luonnottoman kovilta. Tämä johtuu siitä, että aitoa, pehmeää rintakudosta on erittäin hankala jäljitellä rintaimplanteissa. Esimerkiksi vatsallaan makaaminen on lähes mahdotonta kovien silikonirintojen takia.
Rinta-implantteja harkitessa on siis syytä ottaa huomioon, että nekin implantit, joiden kerrotaan olevan "tavallisia silikoneja" pehmeämmät ja luonnollisemman tuntuiset, ovat todellisuudessa aitoja rintoja kovemmat.
Huomattava osa rintaimplanteista myös kovettuu entisestään ajan myötä, sillä naisen keho rakentaa implanttien ympärille arpikudosta.
MTV3 Helmi 26.01.2010 - myös 80C
Höpö höpö, ei ne silikonit kovat ole jos ei ole kapseloitumaa. Ne on sellaiset vähän luomua jämäkämmät, ja ihan hyvin voi maata mm. mahallaan. Mikä ihmeen kiihkoilija tänne on pesiytynyt?
Se vain ihmetyttää, että miten "kehittymättömistä rinnoista" tulee 80C ihan mini-implanteilla, tyyliin 1,5 desisillä? Mulla oli imetyksestä tyhjentyneet B:t, ja C-kuppi tuli 280c:llä. Olisikohan ap:lla tullut painoa iän mukana? Selittäisi myös sen että menee aidosta kuin väärä raha. Jos on omaa rasvaa tarpeeksi, pieni implantti uppoaa sekaan huomaamattomasti, vrt. Lola Odusoga. - SILIKONIT AINA KOVAT
Niin tyhmää miestä ei olekaan, joka ei erottaisi oikeita rintoja muovisista silikoniproteeseista. Usein ero selviää jo kaukaa katsoessa, mutta viimeistään koskettaessa. Joku saattaa olla niin kohtelias, että ei sano mitään. Miehen pettymys on kuitenkin oikeasti aina suuri, kun nainen on yrittänyt huijata häntä luulemaan terveydelle vaarallisia muovipalloja oikeiksi rinnoiksi.
Vai ettekö te naiset erota tekopenistä oikeasta?- Tällaista se on
Taitaa olla niin että se tekopenis on joskus paljon parempi kuin tuollaiset silikonirintojen haukkujat.
- ei tajua ei
En ymmärrä miksi te "muovipallojen" vihaajat niin viihdytte täällä palstalla??? Eikö se nyt hyvänen aika ole jokaisen oma asia mitä kropalleen tekee, ei teidän huutelunne täällä auta mitään.
- Vastine mainoksille
On se hyvä, että jotkut puhuvat vähän järkeä hyväuskoisille naisille. Muuten tällä palstalla koko ajan toistuvat mainosmiesten valheet ja itse tehdyt "tutkimukset" saattavat jopa vakuuttaa jonkun, joka pilaa vartalonsa sekä terveytensä luonnottomien silikonien takia.
- Vai että järkeä
Yleensä kirjoittajat jotka haukkuvat silikoneja on joko miehiä tai naisia joilla on luonnostaan isot rinnat.
- Miehet haluaa aidon
Miehet eivät arvosta silinibimboja.
- Silikonibimbot ja ÄO
Silikonit hankkineiden naisten älykkyys on keskimääräistä paljon alhaisempi.
- n20v.
Silikonibimbot ja ÄO kirjoitti:
Silikonit hankkineiden naisten älykkyys on keskimääräistä paljon alhaisempi.
Kyllä osa naisista, jotka silikonit hankkivat, ovat ihan hyvin koulutettuja. Enkä koe, että itselläni olisi keskimääräistä alhaisempi ÄO, vaikka leikkaukseen olenkin menossa. Huono itsetunto minulla kyllä on.
Eri asia saattavat sitten olla nämä naiset, jotka menevät hommaamaan itselleen DD-kupit tai suuremmat, ihan vain sen takia, että saisivat enemmän huomiota. Sellaista en ymmärrä.
Teillä, jotka vastustatte silikoneja, ei todennäköisesti itselle ole mitään ongelmia omien rintojenne kanssa. Mutta kuvitelkaa elävänne lähes rinnattomana kun rintsikoiden ja bikineiden löytäminenkin tuottaa tuskaa. Olen elämäni aikana löytänyt yhdet bikinit, jotka ovat sopineet täydellisesti (ja uskokaa pois, olen etsinyt monista kaupoista), muut ovat olleet aina aavistuksen liian isoja. Lasten osastolta varmasti löytäisin sopivan kokoisia bikineiden yläosia ja rintaliiveja, mutta täytän kuitenkin kohta 21, enkä sieltä haluaisi mitään ostella. Ymmärrätte varmasti kuinka tämä ottaa itsetunnolle.
Avomies ei aluksi ymmärtänyt tätä mun päätöstä mennä leikkaukseen, mutta hänkin on jo hyväksynyt asian kun ymmärsi, että tässä on mun omasta kropasta kyse. Lupas olla tukena. Ja onhan näissä leikkauksissa riskinsä (olen kyllä ottanut selville ja kysynyt asiantuntijalta), mutta nykypäivänä ne ovat kuitenkin aika minimaaliset.
Eli jos te, ette voi ymmärtää naisia, jotka ovat leikkaukseen menossa, lopettakaa tänne kommentointi. Ei meistä kaikki ole bimboja. - Ei alle 23-vuotiaana
n20v. kirjoitti:
Kyllä osa naisista, jotka silikonit hankkivat, ovat ihan hyvin koulutettuja. Enkä koe, että itselläni olisi keskimääräistä alhaisempi ÄO, vaikka leikkaukseen olenkin menossa. Huono itsetunto minulla kyllä on.
Eri asia saattavat sitten olla nämä naiset, jotka menevät hommaamaan itselleen DD-kupit tai suuremmat, ihan vain sen takia, että saisivat enemmän huomiota. Sellaista en ymmärrä.
Teillä, jotka vastustatte silikoneja, ei todennäköisesti itselle ole mitään ongelmia omien rintojenne kanssa. Mutta kuvitelkaa elävänne lähes rinnattomana kun rintsikoiden ja bikineiden löytäminenkin tuottaa tuskaa. Olen elämäni aikana löytänyt yhdet bikinit, jotka ovat sopineet täydellisesti (ja uskokaa pois, olen etsinyt monista kaupoista), muut ovat olleet aina aavistuksen liian isoja. Lasten osastolta varmasti löytäisin sopivan kokoisia bikineiden yläosia ja rintaliiveja, mutta täytän kuitenkin kohta 21, enkä sieltä haluaisi mitään ostella. Ymmärrätte varmasti kuinka tämä ottaa itsetunnolle.
Avomies ei aluksi ymmärtänyt tätä mun päätöstä mennä leikkaukseen, mutta hänkin on jo hyväksynyt asian kun ymmärsi, että tässä on mun omasta kropasta kyse. Lupas olla tukena. Ja onhan näissä leikkauksissa riskinsä (olen kyllä ottanut selville ja kysynyt asiantuntijalta), mutta nykypäivänä ne ovat kuitenkin aika minimaaliset.
Eli jos te, ette voi ymmärtää naisia, jotka ovat leikkaukseen menossa, lopettakaa tänne kommentointi. Ei meistä kaikki ole bimboja.Asiantuntijoiden mukaan naisen rinnat kehittyvät jopa 23-vuotiaaksi asti. Tuota nuoremman on aivan järjetöntä uhrata pienintäkään ajatusta silikoneille. Rinnat kasvavat kun paino nousee ja esim. lasten saamisen myötä.
Jos paino nousee tai laskee silikonien asentamisen jälkeen, rinnat tulevat näyttämään hyvin erilaisilta kuin leikkauksen ajankohtana.
Silikonit haittaavat mahdollisen rintasyövän löytymistä mammografiassa ja saattavat estää imetyksen. Kukaan vastuullinen kirurgi ei suosittele imettämään silikonirinnoilla, koska vaarallisia silikoniyhdisteitä voi kulkeutua maidon mukana vauvaan ja tuhota tämän sairauksien vastustuskyvyn. - Paljon vaaroja
n20v. kirjoitti:
Eli jos te, ette voi ymmärtää naisia, jotka ovat leikkaukseen menossa, lopettakaa tänne kommentointi. Ei meistä kaikki ole bimboja.Silikonit ja riskit
"USA:n hallituksen terveysviranomaiset (FDA) esittelevät nettisivuillaan yleisimpiä silikoni-implanttien aiheuttamia terveysongelmia. FDA:n mielestä on erittäin tärkeää, että naiset saavat riittävästi tietoa silikonirintaleikkauksien aiheuttamista riskeistä ennen lopullista päätöstään leikkaukseen menemisestä.
1. KAPSELOITUMINEN:
- Kapseloituminen johtuu elimistön immuunipuolustusjärjestelmän vierasesinereaktiosta. Elimistö hylkii vierasta esinettä eli silikoni-implanttia muodostamalla sen ympärille joustamattoman ja koko ajan kutistuvan arpikapselin. Rinta kovettuu ja muuttuu epämuodostuneen näköiseksi. Kapseloitunut rinta on jatkuvasti kipeä, ja implantti on lähes aina poistettava leikkauksella.
Kapseloituminen tapahtuu yleensä 3 - 24 kuukauden sisällä ensimmäisestä leikkauksesta, mutta voi ilmetä koska tahansa myöhemminkin. Se alkaa aina jokaisen implantin kohdalla uudestaan alusta. Kapseloitumisesta kärsii noin joka kolmas silikoni-implantit hankkinut.
2. SILIKONI-IMPLANTIN REPEYTYMINEN JA SUOLALIUOSIMPLANTIN TYHJENTYMINEN
- Kun silikoni-implantti repeytyy, nainen saattaa huomata sen kovista kyhmyistä, rinnan koon pienenemisestä, rintojen epäsuhtaisesta ulkonäöstä, kipuilusta tai arkuudesta, kihelmöinnistä, turvotuksesta, puutuneisuudesta, polttelevasta tunteesta tai muutoksista rintojen tuntoaistissa. Implantin repeytyminen voi tapahtua myös niin, että nainen ei sitä itse huomaa. Erityisesti rintojen tutkimiseen suunnitellulla laitteistolla voidaan suorittaa magneettikuvaus, jolla voidaan arvioida, ovatko potilaan silikoni-implantit repeytyneet tai vuotavatko ne.
Silikonia voi kulkeutua rinnan ulkopuolelle myös implantin ympärillä olevan kuitumaisen kapselin läpi. Se saattaa aiheuttaa sidekudoksen liikakasvua eli tulehdussolukertymiä (granuloomia) rintoihin, rintakehään, kainaloihin, ja vatsan alueelle. Repeytynyt implantti poistetaan yleensä kokonaan, koska on mahdollista, että silikonia vuotaa arpikapselin sisältä ympäröiviin kudoksiin.
Implantin repeytymiseen voivat vaikuttaa esimerkiksi leikkauksessa käytetyn instrumentin aiheuttama vaurio, muiden ulkoisten tekijöiden myöhemmin aikaansaamat vauriot, rintojen voimakas fyysinen käsittely, rinnan liiallinen puristaminen mammografiakuvauksen yhteydessä, implantin normaali ikääntyminen, kapseloituminen sinänsä, tai jos kovaa arpikapselia yritetään rikkoa käsin puristamalla.
3. UUSINTALEIKKAUS JA IMPLANTIN LOPULLINEN POISTAMINEN
- Rintaimplantit saatetaan joutua myöhemmin vaihtamaan tai poistamaan kokonaan. Syynä voivat olla esimerkiksi kapseloituminen, tulehdukset, implantin siirtyminen pois paikaltaan ja kalkkiutuminen. Jos implanttien poistamisen yhteydessä ei asenneta tilalle uusia proteeseja, rintoihin voi jäädä ikäviä kuoppia, ryppyjä ja muita kosmeetisia haittoja.
4. KOVAT KIVUT
- Rintaimplanttileikkauksen jälkeen naiset voivat kokea voimakkuudeltaan ja kestoltaan erisuuruisia kiputiloja. Lisäksi väärän kokoiset implantit, erilaiset leikkaustekniikat, implantin huono sijainti ja kapseloituminen saattavat aiheuttaa kovia kipuja.
5. TYYTYMÄTTÖMYYS LEIKKAUKSEN ULKONÄÖLLISEEN LOPPUTULOKSEEN
- Potilas voi olla tyytymätön lopputulokseen, jos leikkauksen seurauksena hänen rinnoissaan on ryppyjä, leikkausarvet ovat selvästi erottuvia ja suuria, rintojen koko on keskenään erilainen, implantti pääsee liikkumaan paikaltaan, rintojen koko tai muoto ei ole toivotun kaltainen, tai jos potilas kokee tuntevansa implantit liian selvästi rintojen sisällä. Toistuvat uusintaleikkaukset voivat saada aikaan kosmeettisesti epämieluisan tuloksen.
6. TULEHDUKSET
- Potilas voi saada tulehduksia missä tahansa leikkauksessa milloin vain. Useimmat tulehdukset ilmenevät muutamien päivien ja viikkojen kuluessa leikkauksesta. Tulehdukset rinnoissa, joissa on implantit sisällä, ovat vaikeampia hoitaa, koska antibiootit eivät aina silloin tehoa. Implantit saatetaan joutua poistamaan siksi aikaa, että tulehdus ehtii parantua.
7. MUSTELMAT JA NESTEONTELOT
- Mustelmat koostuvat kehon sisäisissä kuopissa olevista verenpurkaumista. Nesteontelot ovat veden ja veren sekaisia alueita impantin ympärillä. Leikkauksen jälkeiset mustelmat tai nesteontelot saattavat edesauttaa tulehduksien ja kapseloitumisen kehittymistä. Myös turvotusta, kovia kipuja sekä mustelmien muodostumista voi esiintyä. - Paljon vaaroja
Paljon vaaroja kirjoitti:
Silikonit ja riskit
"USA:n hallituksen terveysviranomaiset (FDA) esittelevät nettisivuillaan yleisimpiä silikoni-implanttien aiheuttamia terveysongelmia. FDA:n mielestä on erittäin tärkeää, että naiset saavat riittävästi tietoa silikonirintaleikkauksien aiheuttamista riskeistä ennen lopullista päätöstään leikkaukseen menemisestä.
1. KAPSELOITUMINEN:
- Kapseloituminen johtuu elimistön immuunipuolustusjärjestelmän vierasesinereaktiosta. Elimistö hylkii vierasta esinettä eli silikoni-implanttia muodostamalla sen ympärille joustamattoman ja koko ajan kutistuvan arpikapselin. Rinta kovettuu ja muuttuu epämuodostuneen näköiseksi. Kapseloitunut rinta on jatkuvasti kipeä, ja implantti on lähes aina poistettava leikkauksella.
Kapseloituminen tapahtuu yleensä 3 - 24 kuukauden sisällä ensimmäisestä leikkauksesta, mutta voi ilmetä koska tahansa myöhemminkin. Se alkaa aina jokaisen implantin kohdalla uudestaan alusta. Kapseloitumisesta kärsii noin joka kolmas silikoni-implantit hankkinut.
2. SILIKONI-IMPLANTIN REPEYTYMINEN JA SUOLALIUOSIMPLANTIN TYHJENTYMINEN
- Kun silikoni-implantti repeytyy, nainen saattaa huomata sen kovista kyhmyistä, rinnan koon pienenemisestä, rintojen epäsuhtaisesta ulkonäöstä, kipuilusta tai arkuudesta, kihelmöinnistä, turvotuksesta, puutuneisuudesta, polttelevasta tunteesta tai muutoksista rintojen tuntoaistissa. Implantin repeytyminen voi tapahtua myös niin, että nainen ei sitä itse huomaa. Erityisesti rintojen tutkimiseen suunnitellulla laitteistolla voidaan suorittaa magneettikuvaus, jolla voidaan arvioida, ovatko potilaan silikoni-implantit repeytyneet tai vuotavatko ne.
Silikonia voi kulkeutua rinnan ulkopuolelle myös implantin ympärillä olevan kuitumaisen kapselin läpi. Se saattaa aiheuttaa sidekudoksen liikakasvua eli tulehdussolukertymiä (granuloomia) rintoihin, rintakehään, kainaloihin, ja vatsan alueelle. Repeytynyt implantti poistetaan yleensä kokonaan, koska on mahdollista, että silikonia vuotaa arpikapselin sisältä ympäröiviin kudoksiin.
Implantin repeytymiseen voivat vaikuttaa esimerkiksi leikkauksessa käytetyn instrumentin aiheuttama vaurio, muiden ulkoisten tekijöiden myöhemmin aikaansaamat vauriot, rintojen voimakas fyysinen käsittely, rinnan liiallinen puristaminen mammografiakuvauksen yhteydessä, implantin normaali ikääntyminen, kapseloituminen sinänsä, tai jos kovaa arpikapselia yritetään rikkoa käsin puristamalla.
3. UUSINTALEIKKAUS JA IMPLANTIN LOPULLINEN POISTAMINEN
- Rintaimplantit saatetaan joutua myöhemmin vaihtamaan tai poistamaan kokonaan. Syynä voivat olla esimerkiksi kapseloituminen, tulehdukset, implantin siirtyminen pois paikaltaan ja kalkkiutuminen. Jos implanttien poistamisen yhteydessä ei asenneta tilalle uusia proteeseja, rintoihin voi jäädä ikäviä kuoppia, ryppyjä ja muita kosmeetisia haittoja.
4. KOVAT KIVUT
- Rintaimplanttileikkauksen jälkeen naiset voivat kokea voimakkuudeltaan ja kestoltaan erisuuruisia kiputiloja. Lisäksi väärän kokoiset implantit, erilaiset leikkaustekniikat, implantin huono sijainti ja kapseloituminen saattavat aiheuttaa kovia kipuja.
5. TYYTYMÄTTÖMYYS LEIKKAUKSEN ULKONÄÖLLISEEN LOPPUTULOKSEEN
- Potilas voi olla tyytymätön lopputulokseen, jos leikkauksen seurauksena hänen rinnoissaan on ryppyjä, leikkausarvet ovat selvästi erottuvia ja suuria, rintojen koko on keskenään erilainen, implantti pääsee liikkumaan paikaltaan, rintojen koko tai muoto ei ole toivotun kaltainen, tai jos potilas kokee tuntevansa implantit liian selvästi rintojen sisällä. Toistuvat uusintaleikkaukset voivat saada aikaan kosmeettisesti epämieluisan tuloksen.
6. TULEHDUKSET
- Potilas voi saada tulehduksia missä tahansa leikkauksessa milloin vain. Useimmat tulehdukset ilmenevät muutamien päivien ja viikkojen kuluessa leikkauksesta. Tulehdukset rinnoissa, joissa on implantit sisällä, ovat vaikeampia hoitaa, koska antibiootit eivät aina silloin tehoa. Implantit saatetaan joutua poistamaan siksi aikaa, että tulehdus ehtii parantua.
7. MUSTELMAT JA NESTEONTELOT
- Mustelmat koostuvat kehon sisäisissä kuopissa olevista verenpurkaumista. Nesteontelot ovat veden ja veren sekaisia alueita impantin ympärillä. Leikkauksen jälkeiset mustelmat tai nesteontelot saattavat edesauttaa tulehduksien ja kapseloitumisen kehittymistä. Myös turvotusta, kovia kipuja sekä mustelmien muodostumista voi esiintyä.8. MUUTOKSET RINTOJEN JA NÄNNIEN TUNTOAISTISSA
- Tuntoaisti rinnoissa ja nänneissä voi lisääntyä tai heikentyä rintaimplanttileikkauksen seurauksena. On mahdollista, että tuntoaisti häviää rintojen alueelta kokonaan. Muutokset saattavat olla joko väiaikaisia tai pysyviä. Ne voivat vaikuttaa heikentävästi seksuaalisen nautinnon kokemiseen rintojen kautta sekä kykyyn imettää lapsia.
9. KALKKIUTUMINEN KUDOKSISSA JA IMPLANTIN YMPÄRILLÄ
- Kalkkiutuminen eli kudoksen kovettuminen kalsiumsuoloista näkyy mammografiassa, ja sitä saatetaan erehtyä luulemaan syöpäkasvaimeksi. Seurauksena voi olla uusintaleikkaus tai jopa implanttien poistaminen, jotta on mahdollista varmuudella erottaa kalsiumkertymät syöpäkasvaimesta.
10. LEIKKAUSHAAVOJEN PITKITTYNYT PARANEMINEN
- Joissakin tapauksissa leikkaushaavat eivät parane normaalia vauhtia, vaan niiden parantuminen kestää hyvin kauan.
11. EXTRUUSIO
- Epävakaa tai heikentynyt kudos implantin ympärillä tai leikkaushaavan parantumisen keskeytyminen voivat johtaa ekstruusioon eli implantin tunkeutumiseen ihon läpi. Uusi leikkaus on silloin vällttämätön, ja tilanne voi aiheuttaa paljon uusia arpia sekä oman rintakudoksen menettämistä.
12. NEKROOSI
- Kuolio, eli implantin ympärillä olevan kudoksen kuoleminen. Se voi estää leikkaushaavan parantumisen, ja vaatii uuden leikkauksen sekä mahdollisesti implantin poistamisen. Tästä aiheutuu pysyvät arvet.
13. KUDOKSEN SURKASTUMINEN JA RINTAKEHÄN EPÄMUODOSTUNEISUUS
- Rintaimplanttien aiheuttama paine voi johtaa naisen oman rintakudoksen ohenemiseen ja kutistumiseen.
14. IMPLANTIT HAITTAAVAT MAMMOGRAFIAA
- Rintaimplantit varjostavat mammografiassa kuvattavaa kohdetta. Tämä voi saada aikaan sen, että mahdollista rintasyöpää ei löydetä aikaisessa vaiheessa. Näin mahdollinen syöpäkasvain pääsee kasvamaan edelleen ja ehkä leviämään muualle naisen elimistöön. Implantit vaikeuttavat sekä röntgenkuvien ottamista että niiden tulkitsemista.
Mammografiatutkimuksessa implantin sisältämä rinta litistetään kuvaamisen ajaksi puristukseen kahden levyn väliin. Silloin on mahdollista, että implantti repeytyy. Naisen pitäisi kertoa jo aikaa mammografiaan varatessaan, jos hänellä on rintaimplantit.
15. ODOTTAMATON MAIDON KEHITTYMINEN JA SEN VUOTAMINEN RINNOISTA
- Rintaimplanttileikkauksen jälkeen naisen elimistö voi alkaa tuottaa maitoa. Maidon tuottaminen saattaa loppua itsestään tai lääkityksen avulla. Jos niin ei käy, implantit voidaan joutua poistamaan kokonaan."
U.S Food and Drug Administration (FDA)
- Kirurgi samaa mieltä
Plastiikkakirurgian professori Sirpa Asko-Seljavaara sanoi YLE:n tv-uutisten haastattelussa, että silikonirintoja hinkuvat naiset ovat muita tyhmempiä ja haluavat siksi yrittää päteä silikonirinnoilla.
Anna-lehti:
"Plastiikkakirurgian professori Sirpa Asko-Seljavaara pysyy sanojensa takana. Hänen mielestään silikonirinnat hankkineet naiset eivät panosta älyynsä. He ovat tutkimusten mukaan pääasiassa kouluttamattomia."- karkea yleistys
Sirpa Asko-Seljavaara osittaa oman sivistymättömyytensä kyseisellä lausunnollaan. Silikonit ovat nykyään niin yleisiä, että siihen porukkaan mahtuu läpileikkaus koko yhteiskunnasta. Minä olen esimerkki korkeasti koulutetusta akateemisesta uranaisesta, joka otti imetyksissä kadonneiden nahkapussien tilalle maltilliset täytteet. En paljastele tai näyttele rintavakoa nytkään, vaan halusin vain takaisin sopusuhtaisen vartalon. Vain mieheni tietää silikoneistani, eivät edes lapseni eivätkä vanhempani. Minuun pätee se, että halusin silikonit vain itseni tähden enkä kääntäkseni huomiota itseeni, vaan olemaan herättämättä rinnattomuudellani huomiota. Nyt saan olla normaali ja näkymätön, mikä on yksityisyyden ohellla luksusta nyky-yhteiskunnassa.
- Et ole normaali
Nimimerkki "karkea yleistys" on melko varmasti jälleen kerran vain yksi silikonien tyrkyttäjien keksimistä tarinoista.
On täysin naurettavaa, että silikonit hankkinut muovitissi kirjoittaisi "nyt saan olla normaali". Silikoneissa ei ole mitään normaalia. Ne ovat luonnottomuuden ja naisen tyhmyyden huipentuma.
Kun edes omille lapsille eikä vanhemmille kehdata kertoa silikoneista, niin on selvää, että salaisuuden paljastumisen vaara aiheuttaa jatkuvia paineita, eikä nainen voi olla eikä elää normaalisti kuten muut.
Rinnattomuus tai imetyksen kokeneet rinnat eivät todellakaan herätä mitään negatiivista huomiota, kuten tuo silikonien tyrkyttäjä valheellisesti väittää. Pienet rinnat ja riippuvat rinnat ovat aivan yhtä hyviä kuin kaikki muutkin aidot vastineensa.
Kukaan järkevä ihminen ei arvota toisia ruumiinosien koon mukaan. Sen sijaan itsensä leikeltäväksi antava ja terveydelle vaaralliset silikonit hankkiva nainen ansaitsee vain kanssaihmisten säälin.- et sinäkään
kun nimittelet ihmisiä nm "Et ole normaali". Minä olen nyt täysin normikokoinen nainen, jonka rinnat eivät kiinnitä minkäänlaista huomiota, eikä' minun tarvitse peitellä niitä, mutta en tietenkään rupea niitä mainostamaankaan. Olen käynyt äitini ja lasteni kanssa saunassa, eikä kukaan ole huomannut, että minulla on silikonit.
"Rinnattomuus tai imetyksen kokeneet rinnat eivät todellakaan herätä mitään negatiivista huomiota, kuten tuo silikonien tyrkyttäjä valheellisesti väittää" -> Tämä oli huvittavaa luettavaa ihmiseltä, jolla ilmeisestikin on rinnat. Et voi ikinä ymmärtää sitä häpeää ja tuskaa, jonka runneltu vartalo voi aiheuttaa. Etkä voi tietää kaikkia niitä ilkeiden ihmisten letkautuksia, joita esimerkiksi uimahallissa sai osakseen, aivan kuin vartaloni ei olisi minun ikiomani, josta en todellakaan halua kuulla mitään kommentteja. Siinä tilanteessa ei paljon lohduta, kun väität, että "kukaan järkevä ihminen ei arvota toisia ruumiinosien koon mukaan." Ulkonäkörasismi kuten muukin huono käyttäytyminen kuten sinun minua ventovierasta ihmistä kohtaan on Suomessa valitettavan yleistä.
On myös outoa nimittää minua silikonien tyrkyttäjäksi, sillä tämä oli minun, ei kenenkään muun päätös. Minun mielestäni silikoneja ei kannata hankkia, jos on rinnat, vaikkapa A-kupin. Minulla oli vain roikkuvaa nahkaa, ja sen keskellä venyneet, roikkuvat nännit. Toki jos olisi ollut joku muu vaihtoehto, olisin sen ottanut. En vain ole valmis investoimaan esimerkiksi 15 000 euroa rasvansiirtoihin, joiden tulos on epävarma.
Mutta jatka toki itsesi ylentämistä silikonit hankkineiden kustannuksella. Jotain sinustakin kertoo se, että roikut tällä palstalla. - Et ole sinäkään!
Olisi kiva kuulla minkä kokoiset ja muotoiset rinnat sinulla on? Ei taida tulla vastausta. Minulla oli ennen silikonien laittoa alle AA kuppi, nyt näytän normaalilta kun rinnat ovat pieni C.
- ärsyyntynyt
Te silikonien vastustajat, menkää nyt oikeesti pois tältä keskustelupalstalta. Tai menkää jonnekin, jossa keskustellaan silikonien vaarallisuudesta, sellaisiakin varmasti löytyy. Tämän ketjun aihe on "onnistunut rintaleikkaus" ja haluaisin mieluummin lukea tästä aiheesta. Kiitos.
- Älä sulje silmiäsi
Jos yrität sulkea silmäsi riskeiltä ja muilta tosiasioilta, tulet lähes varmasti katumaan sitä myöhemmin.
- ärsyyntynyt
Eiköhän jokainen, joka on menossa ottamaan silikonit, tiedä niiden riskeistä.
- Riskeistä ei kerrota
"Euroopan unioni hyväksyi uudet esitykset
rintaimplantteja koskeviksi terveys- ja turvallisuusmääräyksiksi.
Asiaa EU:ssa eteenpäin vieneet eurokansanedustajat Brian Simpson ja Bill Miller:
- Tämä on voitto kaikille niille naisille, jotka ovat väsymättä tehneet töitä varmistaakseen sen, että muiden naisten ei tarvitse toistaa heidän tuskallisia kokemuksiaan rintaimplanteista.
- Tiedottamis- ja turvallisuusmääräyksiä laiminlyömällä rintaimplanttiteollisuus on vaarantanut tuhansien naisten terveyden
- EU:n täytyy huolehtia antamastaan sitoumuksesta tehdä kaikki sen vallassa oleva estääkseen silikoniteollisuuden väärinkäytökset tulevaisuudessa
- Tutkimusten mukaan suuri osa naisista sanoo, että he eivät ole tienneet silikoni-implantteihin liittyvistä riskeistä tarpeeksi ennen leikkaustaan" - Turhaa_ja_typerää!!!
Hävetkää kaikki silikonien ottajat! Itselläni on pienet, jossain määrin roikkuvat rinnat ja olen niihin tyytyväinen. Rakastanhan itseäni omana itsenäni, enkä haluaa täytettä yhtään mihinkään vain miellyttääkseni ulkoisesti toisia ihmisiä. Siitähän tässä on kyse: muiden hyväksynnästä. Voin kertoa, että useimmat ihmiset paheksuvat silikonien ottamista ja pitävät sitä SÄÄLITTÄVÄNÄ. Silikonien ottaminen ei tuo teille hyväksyntää, vaan aiheuttaa oikeaa pahennusta. Tälläistä pahennusta kukaan nainen ei saa osakseen omaalla ihan omat, luonnolliset rintansa. Turhaan suurentelette rintojanne, aina on joku jolla on isommat, ja joiden perään ne miehet kuolaavat. TISSIT EIVÄT TEE NAISTA.
Uskon täysin silikonien ottoa harkitsevien ihmisten älykkyysosamäärän olevan alhaisempi kuin normaalin naisen. Kuinka moni Mensaan kuuluvista naista on harkinnut silikoneja? Tuskin ketään. Korkeakoulu-tutkinnon suorittaneella ihmisillä voi olla keskimääräistä alhaisempi älykkyysosamäärä (alle 100). Sen sijaan tutkitusti tohtorin tutkinnon suorittavilla keskiarvo ÄÖ on 120, enkä voi uskoa, että kukaan tohtorin tutkinnon suorittaneista naisista omaa silikoneja.
Että silleen, hyväksykää tyhmyytenne. Silikonit eivät tee teistä kauniimpia vaan epäluonnillisia. Lisäksi nainen, jolla on silikonit on yleinen vitsin aihe. Ette kai te pellejä halua olla?- Tyhmyyskortti peliin
Et pysty tietämään kuinka monella naistohtorilla tai yli 120 ÄO:n omaavilla naisilla on silikonit. Todennäköisesti ero syntyy siitä että tyhmemmät ns. silikonibimbot ottavat niita litran implantteja ja vielä kehuvat kuinka miehet ihailee. Viisaammat vain korjaavat rintansa eikä puhu siitä.
- n20v.
Kyllä minulla on keskimääräistä korkeampi ÄO ja olen silti menossa korjauttamaan rintani. Eri asia saattavat sitten olla nämä naiset, jotka hakevat ainoastaan huomiota ylisuurilla rinnoilla. Itse haluan vain sopusuhtaisen vartalon.
- Helmiä sioille ---
n20v. kirjoitti:
Kyllä minulla on keskimääräistä korkeampi ÄO ja olen silti menossa korjauttamaan rintani. Eri asia saattavat sitten olla nämä naiset, jotka hakevat ainoastaan huomiota ylisuurilla rinnoilla. Itse haluan vain sopusuhtaisen vartalon.
ÄO on vain yksi pala kakusta, kun puhutaan älykkyydestä...
- n20v.
Helmiä sioille --- kirjoitti:
ÄO on vain yksi pala kakusta, kun puhutaan älykkyydestä...
No tuossa nyt satuttiin mainitsemaan ÄO. Enkä kyllä koe muutenkaan olevani mikään "bimbo".
- Entinen roikku-A
Moi "hjlklöä" :)
Kirjoitit, että 20 v sitten käytettiin juoksevaa silikonia sisältäviä implantteja, nykyiset kohesiivigeelit on paljon jäykempiä... Voi olla. Muistan että ne käsissäni olivat, samannäköisiä kuin nyt nuo joskus telkussa nyt näytettävät. Olen vaan ihmetellyt vuosien myötä että mikä uusintaleikkaus ja mihin pitäisi mennä, kun homma tuntuu toimivan.
On se kumma, etteivät kehitä sitä samaa ainetta jos kerta tullut onnistuneita tuloksia, uudelleen. Ehkä tämä ketju auttaa? Tai ylipäätään palaute? No, enää en kadu että tein aloituksen, vaikka miinuksia näyttää sataneen.
"n20v". :)
Tsemppiä sullekin! Hyvä, ettet ota liian suuria. Mulla ei ole pätevyyttä sanoa mitään, mutta voihan se olla, ettei niin suurta riskiä esim. hermoratojen katkeiluun/ kömpelöön näköön jos ottaa tarpeeksi pienet. Pienikin määrä silikonia voi jo kohottaa kummasti.
Onnea leikkaukseen! :) Varustaudu pitkään toipumisaikaan ja noudata tarkasti ohjeita.Mulla taisi olla tukiliivien päällä vielä siteet - melkein puolikipsi, tai siis jotain harsoa tiukasti siinä myös.
Itse olin oman leikkaukseni aikoihin jotain 23-vuotias, ja oman elämäni tuo päivä muutti täysin. Tulin itsevarmemmaksi, enkä enää edes muista, etteivät rintani ole aidot. Ovat olleet pidempään mukanani kuin olen elänyt :)- Silikonit vaaraksi
Plastiikkakirurgi Kai Lassila
"Silikoni-implanteista 50 - 70 % on kulunut puhki 20 vuodessa"
Journal of Rheumatology:
"Tutkimuksessa todettiin, että lähes 70 % tutkituista naisista kantoi sisällään vähintään yhtä vuotavaa tai kokonaan rikkoutunutta silikoni-implanttia. Kaikki tutkitut naiset luulivat implanttiensa olevan kunnossa.
Plastiikkakirurgit ovat yleisesti väittäneet, että vuotamista ja rikkoutumista tapahtuisi vain muutamalle prosentille implanteista. Tutkijat ovat huolissaan tilanteesta, koska muualle kehoon kulkeutunut silikoni saattaa olla vaarallista. Sitä voi olla mahdotonta poistaa elimistöstä."
Suomen Lääkärilehti:
Silikonilla on kohtalaisen suuri komplikaatioiden riski. Oireista yleisimpiä ovat kipu ympäröivässä kudoksessa, punoitus, kovettuminen, haavaumat ja granuloomien (silikonooma) muodostuminen. Lisäksi silikonin on todettu leviävän imusolmukkeisiin, retikuloendoteliaalijärjestelmään (RES) ja makrofageihin. Leviämistapa liittyy todennäköisesti syöjäsolutoimintaan ja silikonien vaeltamiseen imuteitä ja verenkiertoa pitkin.
Tutkimuksissa silikoneista löydettyjä ainesosia (Monet niistä ovat karsinogeenisia eli syöpää aiheuttavia):
*1. Methyl Ethyl Ketone - neurotoxin
*2. Cyclohexanone - neurotoxin
*3. Isopropyl Alcohol (Isopropanol)
*4. Denatured Alcohol (Ethanol)
*5. Acetone - neurotoxin
*6. Urethane (Ethyl Carbamate)
*7. Polyvinyl Chloride (Liquid Vinyl) - neurotoxin
*8. Ethyl Acetate - neurotoxin
*9. Amine
10. Toluene - carcinogen/neurotoxin
11. Dichloromethan (Methylene Chloride) -
carcinogen at any exposure level
12. Freon (Chloromethane)
13. Silicone
14. Flux (Sodium Flouride)
15. Solder (lead-based solder)
16. Lofol (Formaldehyde)
17. Talcum Powder
18. Oakite (Trisodium Phosphate)
19. Eastman 910 Glue (Methyl 2-cyanoacylates)
20. Ethylene Oxide (ETO) - carcinogen
21. Carbob Black - carciongen at any exp. level
22. Xylene - neurotoxin
23. Hexone
24. 2-Hexanone
25. Thixon-OSN-2
26. Antioxidant (Rubber)
27. Stearic Acid
28. Zinc Oxide
29. Naptha (Rubber Solvent)
30. Phenol - neurotoxin
31. Benzene - carcinogen/neurotoxin
32. Lacquer Thinner
33. Epoxy Resin
34. Epoxy Hardener 10 & 11
35. Printing Ink
36. Metal Cleaning Acid
37. Color Pigments as Release Agents - turhaa pelottelua
Silikonit vaaraksi kirjoitti:
Journal of Rheumatology:
"Tutkimuksessa todettiin, että lähes 70 % tutkituista naisista kantoi sisällään vähintään yhtä vuotavaa tai kokonaan rikkoutunutta silikoni-implanttia. Kaikki tutkitut naiset luulivat implanttiensa olevan kunnossa.
Plastiikkakirurgit ovat yleisesti väittäneet, että vuotamista ja rikkoutumista tapahtuisi vain muutamalle prosentille implanteista. Tutkijat ovat huolissaan tilanteesta, koska muualle kehoon kulkeutunut silikoni saattaa olla vaarallista. Sitä voi olla mahdotonta poistaa elimistöstä."
Suomen Lääkärilehti:
Silikonilla on kohtalaisen suuri komplikaatioiden riski. Oireista yleisimpiä ovat kipu ympäröivässä kudoksessa, punoitus, kovettuminen, haavaumat ja granuloomien (silikonooma) muodostuminen. Lisäksi silikonin on todettu leviävän imusolmukkeisiin, retikuloendoteliaalijärjestelmään (RES) ja makrofageihin. Leviämistapa liittyy todennäköisesti syöjäsolutoimintaan ja silikonien vaeltamiseen imuteitä ja verenkiertoa pitkin.
Tutkimuksissa silikoneista löydettyjä ainesosia (Monet niistä ovat karsinogeenisia eli syöpää aiheuttavia):
*5. Acetone - neurotoxin
*9. Amine
13. Silicone
16. Lofol (Formaldehyde)
17. Talcum Powder
22. Xylene - neurotoxin
23. Hexone
24. 2-Hexanone
25. Thixon-OSN-2
26. Antioxidant (Rubber)
27. Stearic Acid
28. Zinc Oxide
30. Phenol - neurotoxin
32. Lacquer Thinner
33. Epoxy Resin
35. Printing Ink
36. Metal Cleaning Acid
37. Color Pigments as Release AgentsJos tavallinen terveellinen ruoka jaetaan alkuaineisiinsa, saadaan samanlainen myrkkyluettelo kuten edellä. Käytännössä tuossa edellä esitetyssä listassa kaikki aineet pysyvät sitoutuneena lähdetuotteeseen eikä aiheuta luettelossa mainittuja haittavaikutuksia. Osa aineosista on hyvin vähäisiä joilla ei ole mitään vaikutusta, esimerkkinä lopussa olevat sarjanumeron painovärin aineosat.
- todella huvittavaa
Silikonit vaaraksi kirjoitti:
Journal of Rheumatology:
Suomen Lääkärilehti:
*5. Acetone - neurotoxin
*9. Amine
13. Silicone
16. Lofol (Formaldehyde)
17. Talcum Powder
22. Xylene - neurotoxin
23. Hexone
24. 2-Hexanone
25. Thixon-OSN-2
26. Antioxidant (Rubber)
27. Stearic Acid
28. Zinc Oxide
30. Phenol - neurotoxin
32. Lacquer Thinner
33. Epoxy Resin
35. Printing Ink
36. Metal Cleaning Acid
37. Color Pigments as Release AgentsOnkohan tuo luettelo Silimedin implanteista kun eräs päärakenneaineista on uretaani. Olisihan nuo aineosien nimet voinut poimia suomalaisista tuotenimistä eikä vain kopioida suoraan, mutta näin saadaan pelottavamman näköinen lista. Moni käyttää suuria määriä aineosaa nro 4 (ilman denaturointia) jopa päivittäin, samoin moni nainen numero viittä. Aineosaa 14 lähes kaikki käyttävät päivittäin jopa useasti pestessään hampaitaan.
- Ruoka ei myrkkyä
turhaa pelottelua kirjoitti:
Jos tavallinen terveellinen ruoka jaetaan alkuaineisiinsa, saadaan samanlainen myrkkyluettelo kuten edellä. Käytännössä tuossa edellä esitetyssä listassa kaikki aineet pysyvät sitoutuneena lähdetuotteeseen eikä aiheuta luettelossa mainittuja haittavaikutuksia. Osa aineosista on hyvin vähäisiä joilla ei ole mitään vaikutusta, esimerkkinä lopussa olevat sarjanumeron painovärin aineosat.
Sieltä tuli taas silikonien tyrkyttäjän valheellinen vastaus.
On täysin vastuutonta verrata terveydelle vaarallisia silikoneja ruokaan. Ruoka ei sisällä myrkkyjä - toisin kuin silikonit. Lisäksi silikonit muhivat naisen sisällä jopa vuosikausia aiheuttaen monenlaisia terveydellisiä ongelmia.
Myös implanttien pinnassa on silikonia ja lukemattomia muita terveydelle vaarallisia aineita. Implantin pinta kuluu ja siitäkin kulkeutuu koko ajan haitallisia ainesosia naisen elimistöön. - Silikonit vaaraksi
todella huvittavaa kirjoitti:
Onkohan tuo luettelo Silimedin implanteista kun eräs päärakenneaineista on uretaani. Olisihan nuo aineosien nimet voinut poimia suomalaisista tuotenimistä eikä vain kopioida suoraan, mutta näin saadaan pelottavamman näköinen lista. Moni käyttää suuria määriä aineosaa nro 4 (ilman denaturointia) jopa päivittäin, samoin moni nainen numero viittä. Aineosaa 14 lähes kaikki käyttävät päivittäin jopa useasti pestessään hampaitaan.
Kukaan järkevä ihminen ei anna istuttaa elimistöönsä tuollaista määrää myrkkyjä silikoni-implanttien muodossa. Terveyden vaarantaminen turhamaisuuden takia on äärimmäisen suurta tyhmyyttä.
- muistutus2011
Ruoka ei myrkkyä kirjoitti:
Sieltä tuli taas silikonien tyrkyttäjän valheellinen vastaus.
On täysin vastuutonta verrata terveydelle vaarallisia silikoneja ruokaan. Ruoka ei sisällä myrkkyjä - toisin kuin silikonit. Lisäksi silikonit muhivat naisen sisällä jopa vuosikausia aiheuttaen monenlaisia terveydellisiä ongelmia.
Myös implanttien pinnassa on silikonia ja lukemattomia muita terveydelle vaarallisia aineita. Implantin pinta kuluu ja siitäkin kulkeutuu koko ajan haitallisia ainesosia naisen elimistöön.silikonia käytetään muissakin leikkauksissa kuin vain rintaproteeseina, esim. "Rystysniveltuhossa hoitona on tekonivelleikkaus, jossa käytetään tavallisimmin silikoni-implantteja." (Lainattu http://www.reumaliitto.fi/reuma-aapinen/leikkaukset/rystysnivelen_leikkaukset/ ). ja tämä on vain yksi lukuisista esimerkeistä. >Suu ja leikakirurgit kertovat: Proteeseja on valmistettu myös teollisesti, mutta niissä käytettävät materiaalit, kuten silikoni ja Teflon ovat aiheuttaneet vierasesinereaktioita.(lähde http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html?opcode=show/news_id=8527/news_db=web_lehti2009/type=1/ref=rss).
muistakaa, elämme vuotta 2011 ja maailma ja teollisuus (sekä lääketiede yms) ovat kehittyneet valtavasti. olemme myös osa EU:ta, eli meillä on tarkat direktiivit sekä rajoittamassa että suojaamassa meitä. jos silikoni rintaimplantit olisivat niiiiiiin vaaralliset, eikö ne olisi jo poistettu markkinoilta? Tottakai niillä on omat riskinsä, mutta niinhän kaikella on! onnettomuuksia tapahtuu jatkuvasti. sairauksia aiheuttavia tekijöitä on joka puolella ympärillämme. ruoka on yhä enenevässä määrin geenimanipuloitua. lähes minkä tahansa tuotteen ostat liikkestä, niillä on omat riskinsä: lisäaineet, vaaralliset kemikaalit yms.
elä elämääsi täysillä kuin viimeistä päivää! ole tietoinen riskeistä ja uhista, mutta älä anna niiden haitata elämääsi. jokainee tekee omat valintansa, etkä edes sinäkään ole niin täydellinen, että voisit tuomita toisen teot! silikonien riskeistä ja vaaroista on mielenkiintoista keskustella ja kuulla kokemuksia ja tarinoita, mutta ei kenenkään tarvitse tänne tulla tuomitsemaan ja haukkumaan toisia! - Terveys vaarantuu
muistutus2011 kirjoitti:
silikonia käytetään muissakin leikkauksissa kuin vain rintaproteeseina, esim. "Rystysniveltuhossa hoitona on tekonivelleikkaus, jossa käytetään tavallisimmin silikoni-implantteja." (Lainattu http://www.reumaliitto.fi/reuma-aapinen/leikkaukset/rystysnivelen_leikkaukset/ ). ja tämä on vain yksi lukuisista esimerkeistä. >Suu ja leikakirurgit kertovat: Proteeseja on valmistettu myös teollisesti, mutta niissä käytettävät materiaalit, kuten silikoni ja Teflon ovat aiheuttaneet vierasesinereaktioita.(lähde http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html?opcode=show/news_id=8527/news_db=web_lehti2009/type=1/ref=rss).
muistakaa, elämme vuotta 2011 ja maailma ja teollisuus (sekä lääketiede yms) ovat kehittyneet valtavasti. olemme myös osa EU:ta, eli meillä on tarkat direktiivit sekä rajoittamassa että suojaamassa meitä. jos silikoni rintaimplantit olisivat niiiiiiin vaaralliset, eikö ne olisi jo poistettu markkinoilta? Tottakai niillä on omat riskinsä, mutta niinhän kaikella on! onnettomuuksia tapahtuu jatkuvasti. sairauksia aiheuttavia tekijöitä on joka puolella ympärillämme. ruoka on yhä enenevässä määrin geenimanipuloitua. lähes minkä tahansa tuotteen ostat liikkestä, niillä on omat riskinsä: lisäaineet, vaaralliset kemikaalit yms.
elä elämääsi täysillä kuin viimeistä päivää! ole tietoinen riskeistä ja uhista, mutta älä anna niiden haitata elämääsi. jokainee tekee omat valintansa, etkä edes sinäkään ole niin täydellinen, että voisit tuomita toisen teot! silikonien riskeistä ja vaaroista on mielenkiintoista keskustella ja kuulla kokemuksia ja tarinoita, mutta ei kenenkään tarvitse tänne tulla tuomitsemaan ja haukkumaan toisia!Kuten tuossa artikkelissa luki: "Proteeseja on valmistettu myös teollisesti, mutta niissä käytettävät materiaalit, kuten silikoni ja Teflon ovat aiheuttaneet vierasesinereaktioita."
Toisin sanoen potilaat ovat joutuneet silikoniproteesien takia monesti ojasta allikkoon. Järkevämpiä ovat potilaan omasta luusta tai muista materiaaleista tehdyt proteesit.
Toisaalta on aivan järjetöntä verrata liikuntakyvyttömän ihmisen liikkumisen mahdollistavaa proteesia turhamaisuuden takia asennettaviin rintaimplantteihin.
Ohjeesi: "elä täysillä kuin viimeistä päivää" kertoo kaiken oleellisen. Et ajattele omaa terveyttäsi etkä tulevaisuuttasi. Samalla kun pilaat oman elämäsi, voit aiheuttaa vahinkoa myös muille. Esim. jos perheesi tai muut sukulaisesi joutuvat maksamaan sinun kalliita korjausleikkauksiasi. - Tupakka vs silikonit
muistutus2011 kirjoitti:
silikonia käytetään muissakin leikkauksissa kuin vain rintaproteeseina, esim. "Rystysniveltuhossa hoitona on tekonivelleikkaus, jossa käytetään tavallisimmin silikoni-implantteja." (Lainattu http://www.reumaliitto.fi/reuma-aapinen/leikkaukset/rystysnivelen_leikkaukset/ ). ja tämä on vain yksi lukuisista esimerkeistä. >Suu ja leikakirurgit kertovat: Proteeseja on valmistettu myös teollisesti, mutta niissä käytettävät materiaalit, kuten silikoni ja Teflon ovat aiheuttaneet vierasesinereaktioita.(lähde http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html?opcode=show/news_id=8527/news_db=web_lehti2009/type=1/ref=rss).
elä elämääsi täysillä kuin viimeistä päivää! ole tietoinen riskeistä ja uhista, mutta älä anna niiden haitata elämääsi. jokainee tekee omat valintansa, etkä edes sinäkään ole niin täydellinen, että voisit tuomita toisen teot! silikonien riskeistä ja vaaroista on mielenkiintoista keskustella ja kuulla kokemuksia ja tarinoita, mutta ei kenenkään tarvitse tänne tulla tuomitsemaan ja haukkumaan toisia!Kirjoitit: "jos silikoni rintaimplantit olisivat niin vaaralliset, eikö ne olisi jo poistettu markkinoilta?"
Eihän esim. myöskään tupakan myyntiä ole kielletty, vaikka silikonien tavoin tupakkakin aiheuttaa ihmisille vakavia terveysongelmia.
Yksi tupakka rasittaa elimistöä kuitenkin vain muutaman minuutin kerrallaan. Sen sijaan silikonit ovat koko ajan naisen sisällä muhimassa erilaisia komplikaatioita ja sairauksia.
- hjlklöä
Juu, nykyiset implantit on jäykempiä han siitä syystä, että juokseva silikoni valuu kudoksiin jos implantti rikkoutuu, kohesiivigeeli ei. Eli turvallisuussyistä ne on muutettu, valitettavasti tuntuman kustannuksella. Itse olin kyllä niihin aiempiin tyytyväisempi, tuntuivat aidommilta.
- Just!
Silikonia käytetään myös lääkinnällisissä tarkoituksissa korvaamaan puuttuvaa kudosta! Ei siis mitään tekemistä jonkin ÄO:n kanssa!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1153595Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja801331GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys521293- 831222
Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351152- 601087
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn291060- 54921
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39902- 67898