Nuoret, alaikäiset Ruisrockiin/kokemuksia, neuvoja

16-v. nuoren äiti

Oma nuori on lähdössä tai paremminkin suunnittelemassa lähtöä Ruisrockiin tänä kesänä. Iältään oma ja hänen kaverinsa ovat 16-17 -vuotiaita.
Nyt niitä kokemuksia kiitos.

Minä ehdotin heille koulumajoitusta, koska hotellit eivät ota alaikäisiä ja hostellitkin tuntuvat olevan jo täynnä.
Onko kenelläkään kokemuksia ko. rockin koulumajoituksista, aamiaismahdollisuuksista, liikkumisesta jne.
Miten kävijät, koetteko, että Ruisrock on silleen turvallinen juttu. Jos vertaa Ilosaareen, niin se on ainakin sellaisen suhtkoht turvallisen maineessa.
Toivoisin todellakin hyviä neuvoja ja mielipiteitä asiaan.. Tuon ikäisiä nuoria ei voi aina kieltääkään lähtemästä.
Miten voi luottaa tuon ikäisiin, kun joukossa on niitäkin, joille se alkomaholi on kiusana......
Kiitos, jos joku minulle vastaa

2

2698

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinpänii

mäki oon miettiny noita samoja juttuja, ite oisin siis ehkä lähössä ruissiin ens kesänä. en oo ollu festareilla aiemmin ja mietityttää just noi majotusjutut ja esim. miten helposti turun keskustasta pääsee festarialueelle ja miten kauan pitää jonottaa jos haluaa päästä suht eteen bändejä katsomaan. ja onko tuolla festarialueella humalaisia vai onko alkoholi kokonaan kielletty?

• ruirock-kävijä

Heip,
      Koulumajoituksista en tiedä, koska itse asun Turussa, mutta mielestäni Ruisrock on turvallinen ja asiallinen festari, onhan sentään sallittu alaikäisillekin. Festaribussit kulkee torilta alueelle lähes taukoamatta. Myös poispäin pääsee.

Ruissalon oma leirintäalue sijaitsee melko kaukana itse alueesta, eli sinne on matkaa kävellä, ilmeisesti sinnekin menee bussi..On ihan ruissalon päässä, kun taas festarialue melko alussa.

Juoppojahan siellä toki aina on. Alkoholia ei saa alueelle viedä (vaikka sitä ihmiset salakuljettavatkin), mutta alueella on k18 anniskelualueita. Bändejä pääsee katsomaan ihan lavan eteenkin kunhan menee hyvissä ajoin, eli heti edellisen esiintyjän jälkeen, se ei tuota ongelmaa. :)

Ja tälle ensimmäiselle kirjoittajalle vielä:
      Kaikkihan lähtee sun luottamuksesta tyttöä kohtaan. Noin nuoren kun päästää ihan minne tahansa, pitää olla varma, että hän on "valmis" ja fiksu, sekä ymmärtää käyttäytyä. Itse taisin olla ensimmäisen kerran Ruisrockissa juurikin 16-17 vuotiaana. Se oli hieno ja uusi kokemus! Otettiinhan siellä muutama olutkin, mutta se kuului vain asiaan, ei seurannut huonoa. Teette säännöt selviksi, käsket häntä laittamaan viestiä aina silloin tällöin, että kaikki ok. Majoituspuoli sinun pitää selvittää muualta, mutta sinuna päästäisin tytön matkaan, se on erittäin hieno kokemus sen ikäiselle!! :)
      Festareilla on aina sellanen hyvä henki ihmisten välillä (ainakin ruississa), kaikilla on kivaa ja sinne on menty pitämään hauskaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      117
      6096
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4217
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3372
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      3006
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      258
      2120
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1892
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      144
      1819
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1706
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1579
    Aihe