"Nätti" nainen

naisilla heittää

Olen nyt jo kirjoitellut useammman naisen kanssa kanssa tämän palstan kautta, ikähaarukassa 25-30 vuotta. Naiset kuvailevat itseään heti alussa että olen varsin kaunis ja nätti ja sitä kuvaa ei tietenkään ole vaikka sen kyllä on suht pian saanut. No en ole sen pelkän kuvan perään mutta kyllä tuntuu osalla naisista olevan aika pahuksen harhaanjohtava käsitys siitä jos ovat mielestään nättejä. Suoraan sanottuna nämä jokuset tapaukset jotka ovat sanoneet olevansa nättejä ovat sitten kuvan lähetettyään saaneet lievästi sanottuna suunpieleni leviämään. Siis suorastaan purskahtamaan nauruun, ei vittu millaisia harakoita siellä toisessa päässä on ihan oikeasti ollut!!! Heheheheee! Siis nämä hupaisimmat tapaukset ovat todellakin olleet luokkaa en voisi mistään hinnasta esitellä perheelleni saati sitten mennä sänkyyn. Ja kyllä jokaisella nuorella naisella pitäisi tänä päivänä olla käsitys minkänäköinen on miesten mielestä yleisesti puoleensavetävä ennen kuin rupee mailitse hehkuttamaan että on mukamas nätti.

51

3851

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10+3

No kerro tarkemmin, millainen ihminen sinusta sitten ei ole nätti? Mikä niissä kuvissa niin on karmaissut?

• Esimerkkejä

Oisin laittanut kuvien kera, mutta kun kokeilin hakua 25-30v naiset koko maasta, niin eihän sieltä monta nättiä naista löytynyt. Suurin osa oli sen verran epämääräisiä kuvia, ettei niistä oikein ottanut selvää ja rumimpien piirteitä olivat esim: tatskat, naamalävärit, selluliitti, lähes valkoiseksi blondatut hiukset, järkyttävä meikki, kierot ja epäsiistit hampaat, kierosilmäisyys, näppylänaamat, hörökorvat.. jne.

Ja vaikkei se asiaan mitenkään liitty, niin olen normaalin näköinen mies ja vaikken olisikaan, niin se ei estäisi minua vaatimasta sitä normaalia näköä kumppanilta. Vaikeampaa se toki olisi sitten löytää kumppani, jolle vääräsääri/leuka kelpaisi.

• Myös sinä olet,
        Esimerkkejä kirjoitti:

Oisin laittanut kuvien kera, mutta kun kokeilin hakua 25-30v naiset koko maasta, niin eihän sieltä monta nättiä naista löytynyt. Suurin osa oli sen verran epämääräisiä kuvia, ettei niistä oikein ottanut selvää ja rumimpien piirteitä olivat esim: tatskat, naamalävärit, selluliitti, lähes valkoiseksi blondatut hiukset, järkyttävä meikki, kierot ja epäsiistit hampaat, kierosilmäisyys, näppylänaamat, hörökorvat.. jne.

Ja vaikkei se asiaan mitenkään liitty, niin olen normaalin näköinen mies ja vaikken olisikaan, niin se ei estäisi minua vaatimasta sitä normaalia näköä kumppanilta. Vaikeampaa se toki olisi sitten löytää kumppani, jolle vääräsääri/leuka kelpaisi.

Voithan säkin olla muiden mielestä tosi tolvanan ja ruman näköinen, vaikka omasta mielestäsi olet muka ok:n näköinen, ihan yhtälailla.

• Anonyymi
        Esimerkkejä kirjoitti:

No ette te pojat ja miehetkään niin komeita ole.

• Kerran ojassa...

Kauneus on katsojan silmässä. Toiselle he voivat olla helmiä!
      Minä löysin oman partnerini kun en katsonut ulkonäköä..vaan näin sen taakse. Sitten huomasin ihmisen olevan kaunis, nätti jne kun tajusin olla tuijottamatta niitä omia kriteerejäni, jotka tosiasiassa olivat ihan naurettavia. Moni ei ole kaunis tai nätti valokuvassa, mutta luonnossa kyllä.
      On tosiaan niitä harakoitakin ja jonkin sortin västäräkkejä ja ellun kanoja, mutta mitäs muuta tälläsestä palvelusta voi odottaa löytävänsä. Tiedän montakin naista, jotka muokkavaat kuviaan ja se se vasta on todellisuudessa nähtäessä melkonen shokki mikä siellä oikeasti onkaan kirjoitellut, mutta silti, josse homma toimii niin ei sillä muulla ole enää väliä.
      Tsemppiä siihen nätin löytämiseen.

• sinkkunainenvaan

Kauneus on todellakin katsojan silmissä. Kyllä jokainen haluaa olla "nätti". Itse en silti menisi koskaan itseäni niin tituleeraamaan. Nakkaan sen kuvan ja päätelkööt siitä. Jotkut ovat laittaneet kivan viestin "kiitos et ole tyyppiäni" tai jättäneet kokonaan vastaamatta. Se siitä sitten.

Mikä tässä yhtälössä oikeasti on niin vaikeata? Kuvan perusteella ei ihmistä tunne, mutta onhan se ulkonäkö tärkeä juttu kuitenkin. Jos ei kuva herätä mitään kiinnostusta niin sitten ei. Mitä järkeä on naputella viestikaupalla ja "kaupata" itseään nättinä ja odottaa että tekee ensin vaikutuksen niin ehkä se ulkonäkö ei sitten merkitsekään?

Perinteisessä parinmuodostuksessa kiinnitetään aina ensimmäiseksi huomiota kumppanin ulkonäköön. Näin se vain menee. Ja niin sen on hyvä mennä netissäkin, kuvaa peliin vain.

Eipähän tule pettymyksiä puolin taikka toisin.

• Anonyymi

Siis netissä korostuu ulkonäön merkitys. Sillä kaikella muulla on paljon vähemmän merkitystä, siis sillä joka paljon enemmän merkitsisi parisuhteessa, kuin ulkonäkö. Koko paketin tuominen kerralla pöytään on netissä aika mahdotonta. Se on se netin huono puoli.
        Jos olet kaunis tai komea saat kiinnostusta paljon enemmän mutta seulonta on aika puuduttavaa varmasti, pettymys on aika varmasti tulossa nopeasti. Jos taas olet ruma et saa kiinnostusta aikaan mitenkään, vain harva on kiinnostunut muuten kuin ulkonäkö edellä. Ja siltikin se on määräävä tekijä. Joten pettymys on hyvin todennäköistä myös. Miksi joku muka haluaisi innostua ja pettyä koko aja, ei miksikään ei edes se hyvännäköinen rautaisella itsetunnolla. Ja siitäkin lopulta tulisi katastrofi kun tunteisiin vaadittaisiin altistumista satuttamiselle.
        Varmaan suurin menestys on niille jotka ei ole rumia tai erityisen kauniita mutta viehättäviä, jolla ei ole erikoisia vaatimuksia ja on luonteeltaan monien kanssa toimeentulevia. Näin voidaankin sitten luoda suhteita jotka sitten ajan kuluessa päättyy pettymyksiin, kun oli valittu sopivalta tuntuva, mutta ei kuitenkaan itselle sopiva.
        Kuka sitten haluaa olla ihmisen kanssa joka näkee ulkonäkösi syyksi suhteeseen, ei kukaan ennemmin tai myöhemmin ratkaisee muut asiat sen puolestasi, mutta ok voit edelleen uskoa siihen että ulkonäkö olisi tae menestykseen.
        Jos sinulla on varaa parisuhteisiin niin kyllä jossain vaiheessa saatatkin onnistua, jos taas ei eli sinun on otettava se mitä satut saamaan niin onko onnistumismahdollisuudet aika pienet?
        Siis jos valitset pelkän ulkonäön perusteella, en usko onnistumiseen. Jos et kiinnitä mitään huomiota ulkonäköön on sekin epätodennäköistä onnistua. Kaikkien tärkeiden asioiden pitäisi olla kunnossa onnistumiseen.
        Koska täydellistä ei ole edes kauniiden/rumien kanssa, et ole täydellinen edes itse.
        Mitä siis tehdä, no liittyä johonkin deittipalveluun ja antaa kaiken mennä päin h*******ä.
        Ryypätä kolme vuotta yhtenä k*****ä ja sanoa tämä oli tässä.
        Olet tuhonnut ruumiisi mutta säilyttänyt mielenterveytesi. kokenut kaiken hallusinoinnista ja oppinut juomaan muutakin kuin simaa. Eikä sinulla ole lapsia riesana, jotka veisi kaiken aikasi juomiselta. Eikä varsinkaan riesana naista joka sanoo joka välissä ettet ole sitä mitä minä olen luullut sinun olevan. Nainenhan pystyy tuntemaan miehensä, se on vaan mies joka ei pysty olemaan se mies jonka hän tuntee.

• givemeabreak

Sinkkunainenvaan puhuu täyttä totta!

Itselläni on kuva profiilissa, koska en näe mitään järkeä siinä miksen näyttäisi omaa naamaani heti kättelyssä! (toki ymmärrän sen, jos ihmiset pelkäävät tuttujensa tai ystäviensä löytävän heidät etsimästä seuraa täältä.) Oletan myös, että miehillä, jotka haluat tutustua minuun on myös kuva profiilissaan tai vähintään lähettävät sen ensimmäisten viestien aikana. Ja sen voin sanoa, että kyllä niitä junttijamppoja löytyy myös miesten profiileista!
      En voi kieltää ettenkö käyttäisi treffit-palstaa oman itsetuntoni kohentamiseen :D Mutta onko siinä jotakin väärää?

• jeeeeeeep

Joo,itselläni on ilmoitus treffi puolella kuvan kera ja kuvaa laittaessani jahkailin viikon verran että uskallanko laittaa kuvaa,et jos joku tuttu löytää sen.Mutta,sitten aloin miettimään että mitenkä joku voisi löytää.Noh,ainut miten voi löytää on se että se henkilö itsekkin selailee kyseisiä sivuja.Joten,ei se sinällään olisikaan enään niin noloa tms koska olisi itsekkin liikkunut kyseisillä sivuilla ainakin katsastamassa tarjontaa.

• ..;;;..

Jep, eräs kuvallinen profiili, on pyörinyt vuosia, eipä tunnu kelpaavan.
      Jos mainostaa itseään kauniina.
      Höh missä menee pieleen ????????

• K

Kiinnostaisi kyllä kuulla aloittajalta, mikä näissä naisissa sitten on niin karmaisevaa, niin kuin joku toinenkin jo kyseli, että mikä on ollut se suurin pettymys? Minusta tuntuu niin oudolta, että aikuiset ihmiset eivät muka tiedä miltä näyttävät, ovatko nättejä vai ei? Ihan senkin takia kiinnostaa, että kun taidan olla sitten sellainen nainen jolla heittää, koska olen mielestäni nätti :)

• Todellisuus kunniaan

Ongelma on se että miehet kehuvat heitä nätiksi ja kauniiksi helpon piparin toivossa ja naiset uskovat nämä ihanat valheet.

Lisäksi on näitä sanontoja että "jokainen nainen on kaunis" jne.

Tällöin nainen joka on esimerkiksi kovinkin ylipainoinen vielä uskottelee olevansa nätti.

Toki hän voi jollekulle olla nätti, mutta en kirjoittaisi sitä profiiliin.

En kutsu itseänikään profiilissa komeaksi koska sitä en ole. En elä harhoissa siis.

• K

Tämä nyt antaa kuvan, että jokainen itseään nättinä pitävä tyttö elää siis vain harhoissaan, eihän se nyt niinkään voi olla. Kyllähän ihmiset saa palautetta myös esimerkiksi ystäviltään, jolloin kehuissa ei ainakaan pitäisi olla mitään taka-ajatuksia. Ja eikös tyttöjen yleinen ongelma ole liiankin kriittinen suhtautuminen itseensä, joista seuraa syömishäiriöitä ja kauneusleikkauksia, ei miehet niissä ole enemmistönä. Olen ihan varma, että treffi-ilmoitusten joukossa on niitä oikeasti nättejä tyttöjä, jotka uskaltavat sen terveellä itsetunnolla varustettuna kertoa. Edelleen kaipailen aloittajan tietoa siitä, mikä oli sitä karmaisevaa :)

• Todellisuus kunniaan

Terveellä itsetunnolla olevan naisen tulisi tietää sisimmässään olevansa nätti muiden mielipiteistä huolimatta, mutta se ei tarkoita että sitä pitäisi kirjoittaa ilmoitukseen.

Kuulostaa siltä että tuota sisäistä kriittisyyttä ja itseinhoa yritetään paikata sillä että ilmoitetaan toisille tai korostetaan miten nättejä ollaan.

Turha itsensä korostaminen olipa nätti tai ei, ei ole mikään merkki hyvästä ja terveestä itsetunnosta. Se ei tarkoita että itseä pitäisi vähätellä tai piilotella, mutta olla suora ja rehellinen asioista.

• Daami69
        Todellisuus kunniaan kirjoitti:

Terveellä itsetunnolla olevan naisen tulisi tietää sisimmässään olevansa nätti muiden mielipiteistä huolimatta, mutta se ei tarkoita että sitä pitäisi kirjoittaa ilmoitukseen.

Kuulostaa siltä että tuota sisäistä kriittisyyttä ja itseinhoa yritetään paikata sillä että ilmoitetaan toisille tai korostetaan miten nättejä ollaan.

Turha itsensä korostaminen olipa nätti tai ei, ei ole mikään merkki hyvästä ja terveestä itsetunnosta. Se ei tarkoita että itseä pitäisi vähätellä tai piilotella, mutta olla suora ja rehellinen asioista.

Tulisi tietää? Mistä ihmeestä sen voi tietää?

Voi pitää itse omasta ulkonäöstään jos sattuu olemaan sellainen maku että se oma lärvi edustaa juuri sitä makua. Mutta useimmiten näin ei taida olla, ei ainakaan siitä päätellen miten varsinkin naiset kehonosiaan kuvailevat. Jos ei pidä itsestään, pääasiassa kai siis kasvoistaan, niin mistä ihmeestä voi tietää pitävätkö muut? Ihmisen itsestäänselvä oletus kun tapaa olla että kaikki suhtautuvat kaikkeen samalla tavalla, ja voi sitä ihmetystä ja kummastusta kun joku onkin jossain asiassa eri mieltä. Varsinkin makuasiassa.

Jos sattuu aina tekemisiin sellaisten ihmisten kanssa jotka eivät arvosta itseään ja/tai sinua, niin yritä siinä sitten kehittää vahva sisäinen itsetunto. Itse sain kuunnella koko lapsuuteni ajan kun äitini haukkui itseään. Sitten kun ja jos on vielä sattunut yksiin sellaisten miesten kanssa joille joku toisenlainen nainen olisi se ihanne, niin aika säpäleinähän siinä voi lopulta olla vaikka "oikeasti" olisi kuinka kaunis hyvänsä.

Jos joku voisi määritellä että mitä helvettiä se on se kauneus ja se määritelmä jokaisen pitäisi allekirjoittaa, niin ehkä sitten alkaisi selvitä pitääkö itseään pitää kauniina vai rumana.

Itse koen hyväksi jos suurinpiirtein edes sietää itseään. Ja kuten tuo yksi tuolla sanoo niin minäkin yleensä sanon että kroppa ok, pärstä ei ehkä kaksinen.

• Nainen27v

Kyllä naisessa on vikaa jos hän sanoo olevansa nätti mutta ei sitä ole. Itse olen toiminut niin, että jos mies on kysynyt, miltä näytän niin sanon, että vartalo on hyvä mutta kasvot eivät.

Kannattaa olla aina rehellinen koska totuus paljastuu kuitenkin.

• Todellisuus kunniaan

Mielestäni tuo on aika hyvä lähtökohta.

Miehenä tosin olen huomannut että kun mainitsen nuo asiat niin naiset kaikkoavat koska nähtävästi uskovat että siellä on joku todella ruma mies tai sitten joku huonoitsetuntoinen.

On vähän sellainen kuva että naisten mukaan sekä miesten että naisten pitäisi kehua itseään ja sillä tavoin uskotella itselleen sekä toisille olevansa jonkun arvioisia. Nähtävästi muuten he eivät ole tai heidät koetaan huono itsetuntoisiksi jne.

• K

"Turha itsensä korostaminen olipa nätti tai ei, ei ole mikään merkki hyvästä ja terveestä itsetunnosta. Se ei tarkoita että itseä pitäisi vähätellä tai piilotella, mutta olla suora ja rehellinen asioista. "

Tässä kirjoitat mielestäni ristiriitaisesti, jään ihmettelemään, miten sitten saisi kuvailla omaa ulkonäköään, jos siis on kuvaton profiili, että jotain olisi kiva sanoa?

Rehellisyys tietysti kunniaan, mutta jos oikeasti on nätti. Minun mielestäni tuo sana nätti ei ole edes mitään kehumista, jos esim. kasvot on sievät ja vartalokin hyvä, niin sana nätti kuvaa kokonaisuutta mielestäni hyvin. Eri asia on sitten jos sanoo olevansa varsin kaunis, komea, tosi hyvännäköinen.

Ei ole mielestäni mitään syytä leimata kaikkia itseään kivan näköisiksi kuvailevia valehtelijoiksi, harhakuvissa eläjiksi. No käsityksiä on tietty monia, mutta mitä siis saisi omasta ulkonäöstään sanoa, että se olisi sinun mielestäsi sopiva tapa?

• Tuutta

En ymmärrä; jos ihminen on omasta mielestään nätti, niin eikö ole rehellistä mainita se, kuten hiusten väri? Se, että joku muu määrittelee asiat eri tavalla ei vaikuta "nättiyteen" millään tavalla. Kyse on siitä, miten ihminen määrittelee itse itsensä, oma kokemus itsestä. Jos joku muu ei ole samaa mieltä, kenen ongelma se on?

On naiivia ajatella, että oma kauneusihanne olisi kaikkien mielestä samanlainen. Säälittävää, että joku ajattelee kuvan kertovan ihmisen kauneudesta totuuden.

• pelleriini, no way

Ja kaikille kauniille naisille vielä yksi juttu!

Kannattaa varmaan pyytää ensin tämä miehen kuva, nimittäin siellä saattaa olla ruma ukko, jolla ei ole uskallusta ryhtyä suhteeseen kauniin naisen kanssa!

Itselleni kävi niin, ollaan kaikki kavareittenkin kanssa sitä mieltä. Ainakin tosielämässä seuraa ja tosi komeaa sekä kunnollista saa hetimiten, kun kävelee esim. ravintolaan. Joten kuvan nähtyään mies kun sanoo EI, niin voi se olla oma itsetunnon ja aikaisempien huonojen kokemuksien kombinaatio.

Unohtakaa nettideitti, ihan turhaa ajanhaaskausta! Joku saattaa onnistua, mutta löytyis je hellu varmaan tosielämässäkin, jostain!

Onnea elämään ja iloa elämiseen, kaikille ihanaisille kanssasisaruksilleni!

• Yes, way

"Joten kuvan nähtyään mies kun sanoo EI, niin voi se olla oma itsetunnon ja aikaisempien huonojen kokemuksien kombinaatio."

Ei, vaan: jos mies ei kiinnostu naisesta, vika on silloin naisessa. Kyllä nainen voi kuvitella ihan mitä vaan, mutta noin se nyt vaan oikeasti on. Nainen ei kelpaa.

• iso-iita35

En ole nätti saati kaunis, mutta silti olen mielestäni ihan mukiinmenevä. En valehtele tai lupaa profiilissani itsestäni mitään mitä en ole. En etsikkään miestä joka haluaisi vain katsella minua, etsin miestä jonka kanssa on sanottavaa. Ehkä se on ollut pelastukseni ja kierrän kaukaa kaikki ulkonäköön tapittavat tapiirit!

• kymmenen plusaa tälle naiselle.

• Katsojan silmä

Häh? Jos toi on sun kuva niin oot kyllä mun mielestä ihan objektiivisesti nätti, jopa kaunis. Näin eri tavalla ihmiset näkevät toisensa..

• Ei tod.
        Katsojan silmä kirjoitti:

Häh? Jos toi on sun kuva niin oot kyllä mun mielestä ihan objektiivisesti nätti, jopa kaunis. Näin eri tavalla ihmiset näkevät toisensa..

Ei ainakaan minun miehiseen silmään mikään nätti, ehkä mukiin menevä tosiaan jonkun mielestä ja luonteella pitää tosiaan paikata, mutta tuon kuvan perusteella jäisi kyllä klikkaus tekemättä. Näin eri tavalla ihmiset näkevät toisensa..

• hips

Mun mielestä jokainen joka tuntee itsensä kauniiksi, voi niin sanoa. Itse pidän itseäni kauniina/nättinä, olen tyytyväinen koppaani yms, vaikka en olekaan ns missin mitoissa. Voi olla ylipainoinen ja pitää itseään kauniina. Voi olla naama täynnä finnejä tms ja pitää itseään kauniina. Mielummin niin että omaa hyvän itsetunnon kun että ajattelee olevansa ruma ja ei kenenkään arvoinen. Itse joskus ajattelin näin, mutta heti kun muutin ajattelutapaa ja itsevarmuus kasvoi, miehetkin kiinnostui. Paljon rasittavampaa koko ajan valittaa itsestään ja "rumuudestaan". Jokainen ihminen on kaunis.

"Ja kyllä jokaisella nuorella naisella pitäisi tänä päivänä olla käsitys minkänäköinen on miesten mielestä yleisesti puoleensavetävä ennen kuin rupee mailitse hehkuttamaan että on mukamas nätti. "

niin...just joo..

• Hmmm keskustelua nättiydestä. AIka usein, kun nainen alkaa kirjoittelemaan olevansa nätti, niin iskee heti epäilys, että onko naisella itsetunnossa ongelmia. Eli oikeasti, onhan se kiva, että nainen on hyvännäköinen - mutta jos hänen viestimistaitonsa ovat sitä luokkaa, kun useimmiten tämän sivuston naisilla on, Ihan voi vain huokaista.
      Jos haluan kauniin mykän ja idiootin nuken, niin voin ostaa oikean nuken. Pysyy kauniina ja nättinä koko olemassa olonsa ajan. Viestintäkyvyttömät naiset sen sijaan saavat kengää - ja olen todella ollut yllättynyt kuinka paljon niitä on ja miten todella ns. itseään näteiksi kamalan kovaa julistavat ja samaan henkevetoon miesten määrää elämässään kehuvat naiset - ovat täysin aivottomia. Ja usein myös tässä joukossa on minun mielestäni kaikkein rumimmat naiset.
      Jos nainen on oikeasti hyvännäköinen, hän osaa viestiä - hän ei kehu miten paljon miehiä olisi oven takana odottamassa - hän ei kokoajan tolkuta olevansa kyllä ihan nätti ja kyllä sitä menoa olisi. Miksi sitten treffaa suomi24:ssa jos kerran sitä menoa on niin paljon. Ja tämä on paras: Minulla on tosi monta miespuolista kaveria. He kaikki ihmettelevät, miksi en ole varattu? Ovatko ne miehe gay-tyyppiä vai miksi pitää sitten kaikkien mieskaverien keskeltä etsiä sitä oikeaa. Oikeasti naiset. Tuossa minussa ei jokin matchaa. Tietenkin joku nyt alkaa selittämään asiaa, mutta fakta on että tätä naista en ottaisi tyttökaverikseni, jos hän julistaisi tuota minulle ensimmäisessä yhteyden pidossa.
      Tosin en minä tyttökaveria ole muutenkaan etsimässä. Mutta jos olisin. Minulle riittää kun voisin olla tuon likan kaveri makuuhuonen puolella :)

• just ja joo

Haluutko mun kuvan, niin voin sitten arvostella? Samalla saan itse arvion siitä, minkälainen on yleisesti puoleensavetävä.

• Kuulostaa hienolta idealta, mutta miksi kuvaasi pitäisi arvostella? Kuva ei ole tähänkään mennessä kertonut kuin tuhat valhetta ihmisestä.

• jk

vai n iin

• n.i.i.n

Ääliö olet. Mitä sinä pikkusielu täällä ruudun ääressä vingut? Mene tonne ulos ja etsi sieltä niin nätti, kuin ikinä haaluat ja rahkeet riittää! Tyhmä olet.

• jajkfjalj

Jaha, täällä taas joku luomakunnan kruunu kuvittelee omistavansa kauneuden määritelmän :D Olet aikuiseen ikään päässyt, etkä ole oppinut että kauneus on katsojan silmässä? Jos olisit edes jonkin verran sivistynyt, huomaisit senkin että kauneusihanteet ovat sidottuja moniin asioihin, siihen mihin ihmiset ovat tottuneet ja periaatteessa yhteiskunnalliseen tilanteeseenkin: kun vain rikkailla oli varaa syödä itsensä pulleaksi, lihavuus oli kaunista. Kauneus ei ole puhtaasti objektiivisesti määriteltävissä.

Minusta on hienoa että ihmiset osaavat ja uskaltavat pitää itseään kauniina. Itselleni merkitsee paljon enemmän se, että näen itse itseni kauniina kuin joku random tyyppi netistä, jota en välttämättä koskaan tapaa tai tapaan vain kerran. Itseni kanssa olen takuulla elämäni loppuun asti, jonkun miehen kanssa se ei ole niin sanottua. Parempi siis pitää itse itsestään, seura kun on taattua.

Kuten tässä keskustelussa on tullut ilmi, sen sanominen että pitää omasta ulkonäöstään merkitsee eri ihmisille eri asioita ja selkeästi myös eräänlainen suomalainen "oma kehu haisee" -ajattelutapa on käynyt selväksi. Mieluummin kuitenkin tutustun ihmiseen, joka pitää itseään (aidosti) miellyttävän näköisenä kuin ihmiseen, jolle omasta ulkonäöstä pitäminen on tabu.

• 26N

Minä olen itseeni tyytyväinen ja pidän itsestäni, yleensä muut pitävät minua kauniina, mutta en tosiaankaan sitä voi kenellekään sanoa, että "olen nätti" tai "olen kaunis", kun jokaisella on oma makunsa. Jonkun mielestä varmaan en sitä ole. Aina on siis olemassa "riski valehdella". Mieluummin näytän kuvan, kun sitä pyydetään. Jokainen sitten olkoon siitä omaa mieltänsä. Ja mieluummin kai nyt tiedän itsekin heti, pitääkö toinen ulkonäöstäni, mitä järkeä edes missään viestittelyssä muuten on?

Tuohon edelliseen, että on todellakin eri asia, pitääkö ja välittääkö oikeasti itsestään, vai tuoko omaa ulkonäköään esille. Eilen oli suurella naisporukalla keskustelua siitä, miksi "kaikki" naiset aina löytävät vain vikoja itsestään. Takuulla niitä minussakin on, mutta en koskaan edes ajattele asiaa. Olen tällainen ja hyvä niin. Joku pitää ja joku ei. Mitä siitä? Minulla on elämässä muutakin ja tärkeämpää ajateltavaa. Mikä ei todellakaan tarkoita sitä, etten pitäisi huolta ulkonäöstäni, pukeutuisi hyvin tms.

• 1+8

Oletatko, että sinua tällä hetkellä jokainen Miss Universumi kisailija etsii netistä?

Kauneus on katsojan silmissä, ehkä tommosen karaistuneen adoniksen kannattaisi katsella jostain muualta niitä naisia, kuin netistä. Ainakin leimaat itsestäsi todella upean kuvan, niin luulisi sen olevan ihan helppoa.

Tai sitten todellisuudessa olet ihan samaa tasoa näiden "harakoiden" kanssa, oletat vain että löytyy jostain ihminen, joka haluaa sinut, vaikka olet mitä olet.

Itse päädyin puolivahingossa netissä parisuhteeseen kauniin naisen kanssa, ilmeisesti hän on hullu, koska en ulkonäöllisesti itseäni pidä millään mittarilla hyvännäköisenä.

• 26N

Se on kyllä ihan sama juttu miestenkin kohdalla, "olen hyvännäköinen" ja sitten - huh. Mahdollisuudet olisivat paremmat, ellei siitä ulkonäöstään menisi mitään sanomaan, ja jo itsensä hyvännäköiseksi sanominen tekee ihmisestä hiukan vähemmän kiinnostavan. Ihan kuin se tosiaankaan voisi millään tavalla parantaa mahdollisuuksia...

• unelmaa vaan

Joo, "olen katseenkestävä" ei toimi ainakaan minun kohdallani.
      En vastaile sellaisille miehille, jotka kehuvat omaa ulkonäköänsä / on "vaatimuslistalla" naisten kohdalla.
      Miten kukaan, siis kukaan voisi sanoa itseään kauniiksi ta katseenkestäväksi?
      Niin monta kertaa, kun on sanottu, että se on katsojan silmässä.
      Miksi muuten ne omasta mielestäni "rumatkin" naiset/ miehet olisivat kumppanin löytäneet?
      Pinnallista touhua, sen olen huomannut muutaman deittailukuukauden jälkeen.
      Poistuin varsin nopeasti.

• T.ähti

Minä en pidä itseäni mitenkään kauniina naisena, siksi en koskaan oma-aloitteisesti ota yhteyttä miehiin, jotka hakevat kaunista tai nättiä naista. Olen ollut myönteisesti yllättynyt, että olen saanut omaan kuvalliseen profiiliini viestejä miehiltä. Ilmeisesti jotkut pitävät ulkonäöstäni sittenkin :)

• almaelma

jep jep. oletko laittanut kriteerit mikä on sinun mielestäsi nätti? oletko itse tasokas? kaikilla on silmät, korvat ja nenä päässä.....kauneus on katsojan silmässä. jos on tuikka harava löydätkö koskaan ketään....sitäpaitsi me kaikki vanhennutaan : )

• mies.

"sitäpaitsi me kaikki vanhennutaan : )"

Paitsi minä. Ette varmaan tienneet että esim. joissakin puulajeissa on huimia eroja eliniän suhteen. Puut elävät pidempään kuin ihmiset koska niitten ei tarvi syödä elävää ravintoa, eivätkä ne liiku paikasta toiseen. Puupäät eivät kyllä elä tosin pitkään myöskään. Gingko puu elää noin 1500-vuotiaaksi, vertaa tätä vaikka kuuseen tai mäntyyn. Gingko puun suonissa virtaakin antioksidantteja, mikä onkin tässä ero. Puista on kyllä löydetty ihan solujensisäisiä bakteereja, ja ihan kaikilla puilla. Ne ovat ne vanhentavat tekijät. Hankalia havaita - jopa niinkin että niitä on havaittu oikeastaan vasta viime vuosikymmenellä laajemmin.

Ravinnon mukana (ja varsinkin elävästä ravinnosta) tulee niin paljon bakteereja ja loisia ettei ole tosikaan, mikään puhdistusmenetelmä ei tee ruuasta tai juomista täysin steriilejä.

Tuo punainen tukkasi on muuten mielestäni ruma, jos saan kommentoida. Ja kyllähän ne 4-kymppiset tiedetään, piereskelevät minkä ehtivät, kun juovat kahvia ja syövät pullaa. Rusinat ja pähkinätkin aiheuttavat kaasuongelmia. Koska teillä on jo kilo bakteereja suolistossa, ja ne eivät mitenkään ole hyvänlaatuisia kaikki. Diabetes muuten alkaa suolistosta - koska lihavuusleikkaus parantaa diabetekseen liittyvän sokeritason ongelman.

• almaelma

4-kymppiset piereskelevät? ...varmaan kaikki joskus. vai oletko tavannut jonkun joka ei piere tai kaiva nenää???
      Onhan se hyvä että saa jutunjuurta vaikka tukanväristä, laita vaan sinäkin kuva tänne!

• mies.

"4-kymppiset piereskelevät? ...varmaan kaikki joskus. vai oletko tavannut jonkun joka ei piere tai kaiva nenää??? "
      En ole, mutta teillä 4-kymppisillä on iän mukana kertynyt mahtavampi kuorma noita bakteereja ja loisia, kuten esim. kaksikymppisillä. Tilastollisesti siis. Aika olisi tehdä jotakin. Autotkin huolletaan ja muutkin koneistot huolletaan säännöllisin väliajoin. Ettei käy niin että kun joku ydinvoimala poksahtaa taas, niin joudut istumaan vessalla useita päiviä, sen jälkeen kun olet nielaissut yhden joditabletin.

En laita kuvaani tänne. Olen kyllä ihan OK:n näköinen, jos värjäisin tukkani vaikka punaiseksi niin en varmaankaan olisi kovin suosittu sen jälkeen.

• prööt..

Ei voi olla totta :D ....tämä nimimerkillä 'mies' kirjoittava. Ajattelitko, että naiset paskoo ruusunnuppuja ja pissivät ruusuvettä =))) ..ja piereskelevät parfyymejä :)

..ihan alle nelikymppisetkin hih, jopa kaksikymppisetkin omaavat toimivan vatsan hihhihii... jopa käyvät vessassakin.

Herää pahvi, ei naiset ole barbie-nukkeja, joita pidetään koristeena. Ne ovat ihmisiä, niinkuin sinäkin piereskelevä ja tuoksahteleva miehekoriläs :D

Missä pullossa sinä olet kasvanut =)

• mies.

Että mitä? :)
        En kyllä ole väittänyt että naiset mitään ruusunnuppuja ulostelisivat tai parfyymejä piereskelisivät.

Pitääkö nyt kaivaa esille joku tutkimus, joka sanoo että suolistokaasut vat erilaisia naisilla ja miehillä sekä vanhemmilla ihmisillä. Ja piereskelyfrekvenssi on aika erilainen vanhoilla ihmisillä. Usein näkee vanhemmilla ihmisillä sellainen pinttynyt tapa että katsovat ulos ikkunasta lasittunein silmin, ja päästävät kunnon pierun.

• .....

Ei naiset ole ainoita, joilla on harhaluuloja ulkonäöstään.

Itse olen kirjoitellut 23-28 vuotiaiden mieten kanssa ja he ovat kehuneet olevansa komeita. No sitten kun viimein olen heiltä saantu kuvan, niin eipä todellakaan ole kyse komeasta miehistä. Osa heistä on ollut jopa keskivertoa rumempia, vaikka väittää olevansa komeita.

• 19+11

Nättiys ja kauneus on subjektiivista. Mikä on siis ongelma? Kun olet kuvasta nähnyt, että naiset eivät mielestäsi ole nättejä, niin sitten vaan sanot, että ei kiinnostakaan.

• en-ole-ihminen

EIköhän se ole joillakin ihmisillä näissä deittisivuilla kummassakin sukupuolessa samat harhakuvitelmat ulkonäöstään. Tuli vaan mieleen yksi vanha tapaus, jossa naikkonen sanoi että on aika paljon nuoren Demi Mooren näkönen, mutta olikin sitten paljon pahemman näkönen kun Conan O'Brien. Eipä siinä mitään, mutta on kyllä ihmeellistä touhua tämä netissä valehteleminen...

• 2+8

Saman jutun olen huomannut monien eri "ominaisuuksien" kohdalla niin miesten kuin naistenkin osalta. Olen katsonut välillä millaisia kilpailijoita alueellani on ja sieltä löytyy niin uskomattomia selostuksia ajoittain. Yleisin on "urheilen ja olen lihaksikas", vaikka kuvan perusteella tyyppi on pullea tai jopa läski ja lihaksista ole tietoakaan. Naisilla kommentit liittyvät enemmän ehkä painon vähättelyyn.

• Afox

Ei oo pelkästään kyse naisista. Noita harhasia löytyy molemmista sukupuolista. Ois hirveen kiva jos ihmiset ois sinut todellisuuden kanssa ja lopettaisivat itsensä kehuskelun, kun siihen ei oikeasti ole aihetta.

Voin muuten todeta että kyllä kaveritkin valehtelee päin naamaa toisen ulkonäöstä. Koskaan ei haluta loukata niin sanotaan mukavia vaikka oliskin valetta. Sitten kun on kerran tai useemman kuullut "kehuja" itsestään, oli se mikä asia tahansa, toitotetaan näitä arvioita muille ihmisille eteenpäin, absoluuttisena totuutena.

Kyllä harmittaa nekin kenen ei tarvitse kulkea pussi päässä ja ovat tietyn naistyypin mieleen. Kun sitten mulle tullaan tuputtamaan et "oon niin hot, kyl säki tykkäät". Voin olla väärässä mut ilmeisesti arvostetuin mieskauneus on se mitä löytää esim. Cosmon kalenterista. Mun mielestä ne äijät näyttää .... jätän sanomatta.
      Kun se kauneus on kuitenkin "katsojan silmissä". Ei tarvitse kuvailla muuta kuin asteikolla paperipussi - ok - mukiinmenevä - ihan kiva. Voin sitten itse tehdä omat päätelmäni. Kaikki ei tykkää kaikesta. Antakaa ihmisten tehdä omat päätelmät asiasta!

Muuten, itsetunto ja kauneus on sit kaks eri asiaa, vaikka välillä kulkevatkin käsi kädessä. Jos tunnet olos hyväks, ei se silti tarkoita et oot kaunis. Tai pidä ittees kauniina mut pidä se mielipide omanas.

• IT-Manager-75

Pitääkö naisen kirjoittaa profiiliinsa sitten että olen ruma kuin petolinnun perse?
      Ja sitten sinä yllätyt siitä kun nainen onkin hyvin kaunis?
      Minun vaimollani (ennen kuin hänestä tuli vaimoni..)aikoinaan oli tekstinä että "olen takaa kuin enkeli,mutta edestä kuin mankeli." Ja oli ihan pakko kysyä että minkälainen mankeli sieltä löytyy?Mitään en kadu, sillä vaimoni kun näin ensimmäisen kerran niin hän oli ja on yhä kaikinpuolin kaunis kuin enkeli. Todella yllätyin, ja miehet usein pitää Jennifer Lopezia tai Angelina Jolieta kauniina, niin vaimoni on paljon kauniinpi kuin kumpikaan noista yhteensä. Välillä mietin itse, kun vaimoani muut katselee hyvin tiuhaan tahtiin ja kehuu ja ehdottelee, jotka varmasti ovat ainakin omasta mielestäni komeampia kuin itse olen, että miksi hän on minun kanssani koska hän saisi ihan kenet Brad Pittin, Johnny Deppin tai Beckhamin tahansa.. Ja kun sanoimme vihkivalamme, ja vaimoni sanoi ettei koskaan voisi minua toiseen vaihtaa, eikä tahdo luopua minusta milloinkaan..Uskon häntä edelleen, hän muistuttaa jokaikinen päivä minua siitä että olen hänelle ainoa oikea aviomies ja elämänkumppani, vaikka unohtelen muistuttaa itse häntä siitä rakkaudestani häntä kohtaan.. Mutta vinkkinä sinulle, jos haluat sellasen "täydellisen" mene ja tee vaikka robotti. Tai ota riski, ja koita katsoa mitä kuvattoman profiilin takaa löytyy..

• Anonyymi

Avattu 2011-03-22 08:39:58

• Anonyymi

Kannattaa oitää mielessä, että lährskään kaikki eivät ole fotogeneettisiä ja onnistu valokuvissa. Mä tiedän paljon ihmisiä, jotka näyttävät livenä paljon paremmilta kuin yhdessäkään kuvassa ja sitten taas myös sellaisia, jotka näyttävät aina kuvissaan paljon paremmalta kuin livenä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1329
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      65
      1115
    3. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1108
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      163
      1033
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1019
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      973
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      886
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      121
      813
    9. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      745
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      744
    Aihe