Minulla on suuri ongelma, eli mulla ei ole varaa laihduttaa. Olen opiskelija, jolla ylipainoa on todella paljon, ja rahat on hyvin tiukilla.
Tulee paljon halvemmaksi ostaa grillimakkaraa, vaaleaa leipää, makaronia, rasvaista jauhelihaa, rasvaista juustoa kuin vähärasvaista jauhelihaa, vähärasvaista juustoa tai tummaa leipää. Myös kaikki salaatit ja hedelmät ovat erittäin kalliita. Miksi kaikki vähemmän lihottava on niin sairaan kallista?!
Onko vinkkejä halpaan laihduttamiseen? Mites onko kauhean lihottavaa jos syö rasvaista jauhelihaa tomaattimurskaa, mausteita ja siihen spagettia tai perunaa?
laihdutus/raha
35
3121
Vastaukset
- Leija
Niin paljon kuin perunoita parjataan, suosittelen silti niitä. Ne ovat täyttä ruokaa. Osta viimeisen myyntipäivän tuotteita, jos mahdollista, niin saat lihaa tosi edullisesti. Ei tumma leipä ole sen kalliimpaa kuin vaaleakaan, vallankin kun sitä ei tarvitse syödä niin paljoa.
En tiedä, missä päin asut, mutta kyllä ainakin täällä keksisessä Suomessa ovat kurkku ja tomaatit jo ihan syötävissä hinnoissa.
Kannattaa käyttää tarjoukset hyväkseen.Ja seim. ei ole juurikaan halvempaa ostaa jotain broilerin koipia kuin filesuikaleita. Siinä filesuikalerasiassa on kaikki syötävää. Mitään ei mene hukkaan.
Ja kyllä tuo laihduttaminen on myös asennekysymys. Jos aina ajttelet, ettet voi ostaa parempaa, tuhlaat vähätkin senttisi sitten ihan kakkosluokan tuotteisiin. Ja niillä nälkä vain kasvaa. - miru
Jos sitä ylipainoa kerran on paljon, niin eiköhän se johdu yksinkertaisesti vain siitä, että syöt määrällisesti LIIKAA? Sillä hinnalla, millä mätät tonneittain vehnähöttöä sisuksiisi, voisit vaihtoehtoisesti syödä pienemmän määrän terveellistä ruokaa.
Sinänsä tärkeän terveysaspektin eliminoiden, ei se ruuan laatu ole ensisijainen ylipainon aiheuttaja, vaan kokonaiskalorit (ts. yli oman kulutuksen syöminen) ratkaisee. Kyllä pullaa syömälläkin voi laihduttaa.- XXX
"Sinänsä tärkeän terveysaspektin eliminoiden, ei se ruuan laatu ole ensisijainen ylipainon aiheuttaja, vaan kokonaiskalorit (ts. yli oman kulutuksen syöminen) ratkaisee."
Tämä ei ihan pidä paikkaansa. "Oikein" syömällä voi syödä määrällisesti enemmän kuin "väärin" syömällä ja silti laihtua. Esimerkiksi minä laihdun helposti syömällä terveellisesti 2200 kcal päivässä. Jos taas söisin 1500 kcalin edestä pullaa päivässä, lihoisin varmasti.
Kuinka monen olet kuullut lihoneen sairaalloisen lihavaksi syömällä kokojyvätuotteita, vähärasvaista lihaa ja kalaa, maitotuotteita ja kasviperäisiä rasvoja? :)
- juu
Kyl täällä Vaasassa ainaki kurkku,tomaatti,porkkana ja salaatit on halpoja! Itsekki olen opiskelija eli tiedän mitä on elää pienellä budjetilla! Talvella on eri asia..
Vaaleaa leipää saa syödä tuplasti enemmän kun tummaa että tulee täyteen ja sitä paitsi pysyy kauemmin kylläisenä kun syö tummaa..=) Ja eikä tumma leipä ainakaan täällä ole sen kallimpaa!
Jauheliha on kyl tosiaan kallimpaa vähärasvasena,mutta ei niin hirveesti! Tarjouksia on useasti..käy kaupassa niitten mukaan!! Vaikka kauppa sitten on kauempana kun missä yleensä käy,kävele se matka niin saat samalla liikuntaa..=)
Kyllä se siitä kun vaan alottaa,pitää vaan valmistua tekemään vähän töitä asian eteen..Tsemppiä!!!- SuRi
Puuro ei maksa paljoakaan. Marjoja on kohta metsät pullollaan (toivottavasti). Kesällä kaikki vihannekset ja kasvikset on halpoja. Talvella pakastealtaasta löytyy wokkikasviksia, Lidlissä ei rahka ja raejuusto paljoa maksa. Purkista saa suhteellisen hyvää ruokaa esim. ananas, tonnikala, herkkusienet. Kasviskeitto raejuustolla on halpaa. Tee itse moniviljasämpylöitä.
Tosi on, että kevytjuustot on vähän kalliimpia kuin "tavalliset". Mutta esim. leikkeleet on melkeinpä samanhintaisia. - tytteli
Meilläkin on melko halpoja kurkut ja tomaatit, mutta muut ovatkin sitten kalliita. Meillä ainakin tumma leipä maksaa n.2e tuotteesta riippuen, kun ranskiksen saa joskus 0.89e.
Meillä rasvainen jauheliha maksaa n.1-1,59e, mutta vähärasvainen 2.99e.
Meillä ei tarjouksia kauheasti ole, kun koko kylä pahasessa ei ole kuin kaksi kauppaa, joten ei oikein voi juosta tarjousten perässä. Ja nämäkin kaupat aivan vierekkäin eli liikuntaa ei kyllä tuolla konstilla saa.
Isommat kaupat onkin sitten yli 15km päässä. Ja siinä ei sitten tule liikuntaa yhtään, kun autolla menee, ja bensakin maksaa.
Ja hedelmät ovat täällä syrjässä kyllä hyvin kalliita, vasinkin omenat, päärynät ja vesimeloni. - tytteli
SuRi kirjoitti:
Puuro ei maksa paljoakaan. Marjoja on kohta metsät pullollaan (toivottavasti). Kesällä kaikki vihannekset ja kasvikset on halpoja. Talvella pakastealtaasta löytyy wokkikasviksia, Lidlissä ei rahka ja raejuusto paljoa maksa. Purkista saa suhteellisen hyvää ruokaa esim. ananas, tonnikala, herkkusienet. Kasviskeitto raejuustolla on halpaa. Tee itse moniviljasämpylöitä.
Tosi on, että kevytjuustot on vähän kalliimpia kuin "tavalliset". Mutta esim. leikkeleet on melkeinpä samanhintaisia.Metsiä ei täällä kauheasti ole. Lähin metsä n.4km päässä ja se on sellaista metsää, että ei kauheasti mikään kasva, kyllä sielläkin varmaan hieman marjoja on, mutta aika vähän. Lähimpään Lidliin on tosi pitkä matka, ja kun rahaa ei ole, niin ei ole varaa maksaa bensasta niin kauheasti. Tonnikala on kallista 0.69e/purkki. No ananas ja herkkusienet halvempia.
Ja kyllä minä olen täysin eri mieltä tuosta leikkeleiden hinnasta. Kyllä vähärasvaiset leikkeleet on paljon kalliimpia ainakin täällä. - SuRi
tytteli kirjoitti:
Metsiä ei täällä kauheasti ole. Lähin metsä n.4km päässä ja se on sellaista metsää, että ei kauheasti mikään kasva, kyllä sielläkin varmaan hieman marjoja on, mutta aika vähän. Lähimpään Lidliin on tosi pitkä matka, ja kun rahaa ei ole, niin ei ole varaa maksaa bensasta niin kauheasti. Tonnikala on kallista 0.69e/purkki. No ananas ja herkkusienet halvempia.
Ja kyllä minä olen täysin eri mieltä tuosta leikkeleiden hinnasta. Kyllä vähärasvaiset leikkeleet on paljon kalliimpia ainakin täällä.Syö sitten pienempiä annoksia. Et kai sinä nyt pelkkää rasvaa kuitenkaan sieltä kaupasta osta. Ei se ainakaan halvempaa kilohinnalta ole kuin tomaatti? Eikä varmaan pidä nälkää poissa. Käytäs nyt hyvä ihminen vähän järkeäsi!
- mie
tytteli kirjoitti:
Meilläkin on melko halpoja kurkut ja tomaatit, mutta muut ovatkin sitten kalliita. Meillä ainakin tumma leipä maksaa n.2e tuotteesta riippuen, kun ranskiksen saa joskus 0.89e.
Meillä rasvainen jauheliha maksaa n.1-1,59e, mutta vähärasvainen 2.99e.
Meillä ei tarjouksia kauheasti ole, kun koko kylä pahasessa ei ole kuin kaksi kauppaa, joten ei oikein voi juosta tarjousten perässä. Ja nämäkin kaupat aivan vierekkäin eli liikuntaa ei kyllä tuolla konstilla saa.
Isommat kaupat onkin sitten yli 15km päässä. Ja siinä ei sitten tule liikuntaa yhtään, kun autolla menee, ja bensakin maksaa.
Ja hedelmät ovat täällä syrjässä kyllä hyvin kalliita, vasinkin omenat, päärynät ja vesimeloni.No ei sinun tarvi ostaa niitä kallimpia hedelmiä..käy kerran viikossa niissä isomissa kaupoissa ja suunnitele valmiiksi mitä yhdessä viikossa tarvit!
Yhden ranskanleivän syö paljon nopeemin kun esim pussin ruispaloja..ranskis on ilmaa täynnä..=D
On sitä muitaki raakaaineita kun jauheliha..tykkäätkö kalasta..seistä(halpaa)tulee tosi hyvää kala keittoa!! Ja broileri/kanakin on hyvää..
No tuo on kyllä tosi että esim keittokinkku on kallimpaa kuin joku rasvasempi vaihtoehto..mutta minä ainakin maksan sen hinnan tinkimällä jostain muusta,jos on minun terveydestä kyse!
Kuinka pieni budjetti sinulla oikeen on..!!? Suunnitele tarkemmin mitä syöt ja mikä on pakollinen ja minkä voi jättää pois..
- Bee
Käyt vaikka perjantaisin hakemassa sieltä 15 km:n päästä kaikki tarjoukset pois. Osta tarjousbroileria ja ruisleipää pakkaseen ja sulattelet sitten tarpeen tullen. Ja laihdutus on pitkälti riippuvainen myös liikunnasta, eli kävely ja pyöräily ei maksa muutakuin vaivan.
- tuulia
Sulla tytteli on paha asenneongelma. Omatekoset sämpylät on halpoja, tee vaikka samalla pakkaseenkin. Hernekeitto ei ole kallista. Maissi-herne-paprikat yms. on halpaa. Liikunta ennen kaikkea on ILMAISTA. Käveleminen ei maksa, kotonakin voi jumpata... Kuitenkin sulla on varaa roikkua netissä, muttei syödä terveellisesti. Huomaa, että karkit, sipsit, limppari, viinat yms. on kallista. Peruna-sipuli sekotukset on puolilmasia... Makaroni on halpaa... Siis kato peiliin ja mieti miks et laihdu!
- tytteli
tuulia kirjoitti:
Sulla tytteli on paha asenneongelma. Omatekoset sämpylät on halpoja, tee vaikka samalla pakkaseenkin. Hernekeitto ei ole kallista. Maissi-herne-paprikat yms. on halpaa. Liikunta ennen kaikkea on ILMAISTA. Käveleminen ei maksa, kotonakin voi jumpata... Kuitenkin sulla on varaa roikkua netissä, muttei syödä terveellisesti. Huomaa, että karkit, sipsit, limppari, viinat yms. on kallista. Peruna-sipuli sekotukset on puolilmasia... Makaroni on halpaa... Siis kato peiliin ja mieti miks et laihdu!
Syön peruna-sipuli sekoituksia kyllästymiseenkin asti. Niitä ja herne-maissi-paprika-sekoituksia, hernekeittoa en syö koska siihen on tullut koulussa aiheutettu kammo. Sämpylöitä ei voi tehdä pakkaseen, kun sellaista ei ole. Netissä roikkumiseen ei mene rahaa, koska internet sisältyy vuokraan. Tiedän, kyllä että liikunta on ilmaista ja mahdollisimman paljon yritänkin liikkua, mutta eipä se paljon auta, jos joutuu sen vuoksi rahapulan vuoksi syömään rasvaisia ruokia.
Viinaa en juo oikeastaan koskaan, ehkä jos joku kerran vuodessa juhlapäivänä sattuu tarjoamaan, saatan hieman juoda. Limsa juon kyllä liiankin usein eli n.1,5l coca cola lightia viikossa. Sipsejä en syö, koska en niistä pidä, karkkia joskus harvoin ja silloinkin vain jos sattuu olemaan tarjouksessa. Ja mitä makaroniin tulee, niin sehän on kauhean lihoittavaa, mutta syön sitäkin vaihtelun vuoksi aika usein.
Että voin kyllä katsoa peiliin, mutta sieltä en vastausta löydä, että miksi en laihdu. - Kieku
tytteli kirjoitti:
Syön peruna-sipuli sekoituksia kyllästymiseenkin asti. Niitä ja herne-maissi-paprika-sekoituksia, hernekeittoa en syö koska siihen on tullut koulussa aiheutettu kammo. Sämpylöitä ei voi tehdä pakkaseen, kun sellaista ei ole. Netissä roikkumiseen ei mene rahaa, koska internet sisältyy vuokraan. Tiedän, kyllä että liikunta on ilmaista ja mahdollisimman paljon yritänkin liikkua, mutta eipä se paljon auta, jos joutuu sen vuoksi rahapulan vuoksi syömään rasvaisia ruokia.
Viinaa en juo oikeastaan koskaan, ehkä jos joku kerran vuodessa juhlapäivänä sattuu tarjoamaan, saatan hieman juoda. Limsa juon kyllä liiankin usein eli n.1,5l coca cola lightia viikossa. Sipsejä en syö, koska en niistä pidä, karkkia joskus harvoin ja silloinkin vain jos sattuu olemaan tarjouksessa. Ja mitä makaroniin tulee, niin sehän on kauhean lihoittavaa, mutta syön sitäkin vaihtelun vuoksi aika usein.
Että voin kyllä katsoa peiliin, mutta sieltä en vastausta löydä, että miksi en laihdu.Suurin ongelmasi taitaakyllä koko kertjun luettuni olla asenteessasi. Ihan sama, mitä ehdottaa, kyllä keksi vastaväitteet.
Jso ei ole pakastinta, leivo pariksi äiväksi kerrallaan. Älä osta niitä valmiita peruna-sipuli sekoituksia, tee itse. Kyllä ne muutkin opiskelijat pärjää ihan yhtä pienillä tuilla.
Eikä niitä leikkeleitä suinkaan ole tarpellista joka suupalan päälle laittaa. Ei meilläkään varmaan voitaisi syödä vain puolivalmisteita ja ranksaneivän pääll jotian makkaroita. Ihan turha narista, käytä mielikuvitustasi ja suunnittele todellakinkoko viikon sapuskat kerrlla. Kyllä sitä aikuin ihminen voi sinne 15 km päähän mennä vaikka polkupyörällä (paitsi että sinulla ei tietenkään ole. Ja jos kerran viikossa siellä Lidlissä käyt ja valitat bensan hintoja, niin mene ihmeessä liftillä! Vai onko sinulla sentään oma auto? Jos on, niin turha valittaa enää! - tytteli
Kieku kirjoitti:
Suurin ongelmasi taitaakyllä koko kertjun luettuni olla asenteessasi. Ihan sama, mitä ehdottaa, kyllä keksi vastaväitteet.
Jso ei ole pakastinta, leivo pariksi äiväksi kerrallaan. Älä osta niitä valmiita peruna-sipuli sekoituksia, tee itse. Kyllä ne muutkin opiskelijat pärjää ihan yhtä pienillä tuilla.
Eikä niitä leikkeleitä suinkaan ole tarpellista joka suupalan päälle laittaa. Ei meilläkään varmaan voitaisi syödä vain puolivalmisteita ja ranksaneivän pääll jotian makkaroita. Ihan turha narista, käytä mielikuvitustasi ja suunnittele todellakinkoko viikon sapuskat kerrlla. Kyllä sitä aikuin ihminen voi sinne 15 km päähän mennä vaikka polkupyörällä (paitsi että sinulla ei tietenkään ole. Ja jos kerran viikossa siellä Lidlissä käyt ja valitat bensan hintoja, niin mene ihmeessä liftillä! Vai onko sinulla sentään oma auto? Jos on, niin turha valittaa enää!Olen kyllä ottanut monistakin neuvoista vaarin. Ajattelin kyllä alkaa leipomaan leivät itse, mutta joku tuolla ehdotti, että leipoo moneksi päiväksi kerrallaan niin sen kyllä tyrmäsin. En tiedä pystynkö ihan koko viikon sapuskoita kerralla suunnittelemaan, mutta ainakin yritän.
Ja kyllä 15km päähän voikin pyöräillä, mutta ei kovin usein. Auto minulla kyllä on, mutta hyvin vähän käytössä. - Kieku
tytteli kirjoitti:
Olen kyllä ottanut monistakin neuvoista vaarin. Ajattelin kyllä alkaa leipomaan leivät itse, mutta joku tuolla ehdotti, että leipoo moneksi päiväksi kerrallaan niin sen kyllä tyrmäsin. En tiedä pystynkö ihan koko viikon sapuskoita kerralla suunnittelemaan, mutta ainakin yritän.
Ja kyllä 15km päähän voikin pyöräillä, mutta ei kovin usein. Auto minulla kyllä on, mutta hyvin vähän käytössä.Siinäpä TODELLA KÖYHÄ opiskelija. Autoon on kyllä varaa, mutta sitten ei muka muuhun. Auton kuluihin menee varmaan suuri osa tuloistasi, koska vielä kaikenhuipuksi seisotat sitä turhan panttina ja maksat kuitenin käyttö- ja vakuutusmaksut.
Taitaa olla pelkkää järjenköyhyyttä! - tytteli
Kieku kirjoitti:
Siinäpä TODELLA KÖYHÄ opiskelija. Autoon on kyllä varaa, mutta sitten ei muka muuhun. Auton kuluihin menee varmaan suuri osa tuloistasi, koska vielä kaikenhuipuksi seisotat sitä turhan panttina ja maksat kuitenin käyttö- ja vakuutusmaksut.
Taitaa olla pelkkää järjenköyhyyttä!Itse asiassa isäni maksaa autosta tulevat kustannukset, paitsi bensat. Tai no oikeastaan auto on hänen, mutta lainasin sitä käyttööni, mutta nyt se laina on vähän pidentynyt (lainasin n.8kk sitten).
Eli kyllä olen todellakin KÖYHÄ OPISKELIJA. Ja nyt taidan kyllä laittaa auton seisontaan, niin ei tarvitse isänikään maksa turhasta, voihan sillä sitten pakon edessä ajella ja toivoa, ettei poliisit tule vastaan. - Leila
tytteli kirjoitti:
Että voin kyllä katsoa peiliin, mutta sieltä en vastausta löydä, että miksi en laihdu.Eipäs ole täysviljamakaroonit ja muut tummat pastat "kauhean lihottavaa" pitävät nälän poissa ja verensokerin pitkään tasaisena, paljon pidempään kuin mikään peruna. Taitaa tuo sinun epäterveellinen syömistottumuksesi johtaa siihen etteivät syömäsi ruoat pidä nälkää kuin hetken ja sitten pitää olla koko ajan syömässä. Lisää kuituja, ne pitää nälän loitolla ja eivät lihota!!!!
- ongelmaton
esmes grillimakkaraa? Itse en koskaan osta kevyttuotteita kun ne maistuvat p..lle eivätkä nekään kiloja muuten pudota mut kun ei saata syödä niin sitäkautta voi tehotakin.
Syö seuraavia: erilaisia keittoja ja puuroja, vihanneksia etz. luulis olevan vähemmän lihottavia kuin kuvailemasi "kiinteän" oloiset muhennostyyppiset eväät. - XXX
Proteiinia:
Ehrmannin rahka (250g) alkaen 49 cnt
Tonnikala hiutaleina 50 cnt, paloina 80 cnt
Pakastesei (400g) alle 2 E
Hiilareita:
Vaasan ruispalat (600 g) noin 2 E
Kaurahiutaleet 1 kg alkaen 1 E
Myllyn paras täysjyväfussili (500g) 70 cnt
Rasvaa:
Rypsiöljyä litran pullo = halpaa- tytteli
Kiitos rakentavista neuvoista. Kerrankin jotain mistä on hyötyä. Mitäs tuosta tonnikalasta saisi tehtyä? Onko terveellistä syödä pelkkää perunaa ja tonnikalaa? Tai ei tietenkään pelkästään montaa viikkoa, mutta onko tuo annos kauhean epäterveellinen?
- XXX
tytteli kirjoitti:
Kiitos rakentavista neuvoista. Kerrankin jotain mistä on hyötyä. Mitäs tuosta tonnikalasta saisi tehtyä? Onko terveellistä syödä pelkkää perunaa ja tonnikalaa? Tai ei tietenkään pelkästään montaa viikkoa, mutta onko tuo annos kauhean epäterveellinen?
Jos peruna ja tonnikala maistuu, niin mikäs siinä. Lorauta joukkoon ruokalusikallinen öljyä ja sinulla on hyvä ateria. Tonnikalasta voi tehdä salaatteja, pastakastikkeita, kalapyöryköitä, pirtelöitä (yök!) ja kaikkea, mitä ikinä keksitkin. Se menee myös helposti vaikka leivänpäällisenä.
- jauhelihasta
Meitsi ostaa myös sikanautaa, kun sitä tarjouksesta saa. Paistan rasvatta ja kun on ruskistunut, laitan kiehuvaa vettä pannuun niin, että lihamuju peittyy. Jäähtyneenä kaikki rasvat voi lusikalla helposti kuoria pois pinnalta...
Tosin voipi tulla paistijauheliha loppupeleissä halvemmaksi;)- Allergikko-täti
Hih,
Luulin olevani ainoa, joka poistelee rasvoja lihasta omintakeisin keinoin.
Minä paistan lihan pannulla, mutta kaadan sen säännöllisin väliajoin siivilään, huuhtelen vedellä ja jatkan paistamista kunnes rasvaa ei enää irtoa lavuaariin....ja pidin itseäni hiukan hassuna kun näin toimin... - tytteli
Allergikko-täti kirjoitti:
Hih,
Minä paistan lihan pannulla, mutta kaadan sen säännöllisin väliajoin siivilään, huuhtelen vedellä ja jatkan paistamista kunnes rasvaa ei enää irtoa lavuaariin....ja pidin itseäni hiukan hassuna kun näin toimin...Tuo on muuten erittäin hyvä kikka. Tuota rupeankin käyttämään heti. Tulee halvalla rasvaisesta vähärasvaista. Kiitos teille.
- !!!
Allergikko-täti kirjoitti:
Hih,
Minä paistan lihan pannulla, mutta kaadan sen säännöllisin väliajoin siivilään, huuhtelen vedellä ja jatkan paistamista kunnes rasvaa ei enää irtoa lavuaariin....ja pidin itseäni hiukan hassuna kun näin toimin...kun viititte nähdä vaivaa luonnollisten rasvojen poistamisen takia.itse lisään ehkä puoli desiä hyvälaatuista oliiviöljyä ennen kuin paistan jauhiksen, enkä rasvaprosentteja mieti.kolesterolit ja triglyseridit on hyvällä mallilla(mm.HDL keskivertoarvoja huomattavasti ylempänä) ja laihdun kyllä kun tajuan olla syömättä leipää pastaa ja karkkia.
- Leija
tytteli kirjoitti:
Tuo on muuten erittäin hyvä kikka. Tuota rupeankin käyttämään heti. Tulee halvalla rasvaisesta vähärasvaista. Kiitos teille.
Huomaathan, että samalla syötävän lihan määrä vähenee, eli liha onkin sitten kilohinnaltaan kalliimpaa. Miksi et siis ostaisi samantien vähemmän parempaa!
Vai onko niin,että et periaatteesta suostu ostamaan vähärasvaista, vaan mieluummin kaadat sen maksetun rasvan pois? onko järkeä?
- Allergikko-täti
Silloin kun minä opiskelin (ei ollut vielä ruoka-aineallergioitakaan minulla:-), söin paljon
tonnikalaa, riisiä, ananasta, maissia (pakastemaissi on halvinta), herne-maissi-paprika seosta jonkun halvan lisukkeen kera (jälleen pakastepussit ovat edullisia).
Kaupparyhmittymien halpismerkit ovat laatutavaraa.
Olen nytkin vanhasta tottumuksesta ostanut esimerkiksi Pirkan vähärasvaista naudan jauhelihaa tai kokonaisen kalan.
Kun tekee ruokaa uunissa, ei tarvitse paistorasvaa ja saa tehtyä paljon kerralla.
Pistät loput pakkaseen ja merkitset päiväykset purkin kansiin. Isoja annoksia tehtäessä kustannukset ovat pienempiä.
On olemassa todella halpaa ja hyvää ruisleipää, sellaista kuin Perheleipurien perinteinen ruisvarras. maksaa reilusti alle euron. Ja siitä tulee täyteen. Kevytlounaankin saat kun laitat rasvatonta raejuustoa ja vaikka tonnikalaa vedessä väliin.
Mielenkiintoista, että koet salaattien yms olevan kalliita. Minä nimittäin olen joutunut luopumaan kasviksista ja hedelmistä ja kauppalaskuni loppusumma on tämän seurauksena Kasvanut, ei pienentynyt!
Esimerkkinä vaikkapa banaani: se katkaisi nälän heti ja pitkäksi aikaa.
Samoin porkkanat: niitäkin näkyy saavan alle eurolla kilon, eikä niitä jaksa kovin montaa perätysten puputtaa, loput voikin käyttää ruoanlaittoon.
Katselepas vaalean leivän ja tumman leivän vertailuhintoja: usein tumma leipä on kilohinnaltaan edullisempaa kuin vaalea leipä! Se on vaan niin höttöstä että ei paina paljon ja näyttää isommalta pakkauksessa!- opiskelija-laihduttaja
Oon opiskelija kans, eikä mulla todellakaan ole varaa autoon!!! Sitäpäitsi harvoin ostelen edes mitään jauhelihoja tms. ne on liian kalliita mulle.
Mutta kiloni olen saanut pois halvalla budjetilla ja ihan syötävällä ruualla. Vakio-ostokseni ovat näkkileipä, rasvaton maito, perunoita (paljon, ovat halpoja), sipuleita, herne-maissi-paprika-pussit ja kevytmargariinia.
Tarjousten mukaan ostelen porkkanoita, tomaatteja, kurrkua, kukkakaalia, salaattia jne..välipalaksi syön rasvatonta jugurttia, lasten pilttejä ja omenoita ja appelsiinejä (hinnasta riippuen). Ei mitään kalliita leikkeleitä ja päällysteitä!!
Perunan kans syön verilättyjä, valmislihapullia( jos syöt esim. 4/ateria, ne riittää pitkään), kalapuikkoja, seitiä ja nakkeja.
Eli silleen...ihme valitusta ettei oo varaa laihduttaa??? Taidat vaan olla laiska! - tytteli
opiskelija-laihduttaja kirjoitti:
Oon opiskelija kans, eikä mulla todellakaan ole varaa autoon!!! Sitäpäitsi harvoin ostelen edes mitään jauhelihoja tms. ne on liian kalliita mulle.
Mutta kiloni olen saanut pois halvalla budjetilla ja ihan syötävällä ruualla. Vakio-ostokseni ovat näkkileipä, rasvaton maito, perunoita (paljon, ovat halpoja), sipuleita, herne-maissi-paprika-pussit ja kevytmargariinia.
Tarjousten mukaan ostelen porkkanoita, tomaatteja, kurrkua, kukkakaalia, salaattia jne..välipalaksi syön rasvatonta jugurttia, lasten pilttejä ja omenoita ja appelsiinejä (hinnasta riippuen). Ei mitään kalliita leikkeleitä ja päällysteitä!!
Perunan kans syön verilättyjä, valmislihapullia( jos syöt esim. 4/ateria, ne riittää pitkään), kalapuikkoja, seitiä ja nakkeja.
Eli silleen...ihme valitusta ettei oo varaa laihduttaa??? Taidat vaan olla laiska!Eipä ole minullakaan varaa autoon, onneksi isä maksaa käyttö ym. muut maksut, koska auto on minulla vain "lainassa."
Ei minulle kyllä maistu pelkät perunat ja niiden kera herne-maissi-paprika pussi. Todella monipuolista ja varmasti tosi terveellistä. Vai mitä mieltä muut ovat? Jos syöt monta kertaa päivässä joka päivä perunaa ja herne-maissi-paprikaa ja joskus lihapullia ja verilettuja, ei kuulosta minusta kauhean monipuoliselta??
Sipulille olen ilmeisesti allerginen.
Näkkileipä kyllä on oikeasti halpaa, mutta ei sitäkään aina pysty syömään, mutta kyllä sitä minunkin kaapistani löytyy erittäin usein. - Kieku
tytteli kirjoitti:
Eipä ole minullakaan varaa autoon, onneksi isä maksaa käyttö ym. muut maksut, koska auto on minulla vain "lainassa."
Ei minulle kyllä maistu pelkät perunat ja niiden kera herne-maissi-paprika pussi. Todella monipuolista ja varmasti tosi terveellistä. Vai mitä mieltä muut ovat? Jos syöt monta kertaa päivässä joka päivä perunaa ja herne-maissi-paprikaa ja joskus lihapullia ja verilettuja, ei kuulosta minusta kauhean monipuoliselta??
Näkkileipä kyllä on oikeasti halpaa, mutta ei sitäkään aina pysty syömään, mutta kyllä sitä minunkin kaapistani löytyy erittäin usein.No nythän pääsit itse asiaan: "Jos syöt monta kertaa päivässä joka päivä perunaa ja herne-maissi-paprikaa ja joskus lihapullia ja verilettuja,...". Älä yhtään ihmettele, jos opiskelevana ihmisenä et laihdu, jos noin syöt. (Kyllä nimittäin yksi kerta perunaa päivässä riittää.)
Ei juuri kannata noila sinun aterioillasi arvostella toisten syömisiä. Jatka vaan rasvalinjaasi: itsehän rasvsti kannat. Mutta lopeta jo tuo turha valitus. Palauta auto isällesi ja pyydä tilalle vaikka rahaa terveelliseen ruokaan.
Ja yritä nyt edes käyttätyä kuten aikuinen. - opiskelija-laihduttaja
tytteli kirjoitti:
Eipä ole minullakaan varaa autoon, onneksi isä maksaa käyttö ym. muut maksut, koska auto on minulla vain "lainassa."
Näkkileipä kyllä on oikeasti halpaa, mutta ei sitäkään aina pysty syömään, mutta kyllä sitä minunkin kaapistani löytyy erittäin usein.Niin mainitsin kyllä perunan lisäksi kalapuikot, seitin, nakit ja sitten ne lihapullat ja verilätyt...ja voi muitakin vihannespusseja ostaa kuin herne-maissi-paprika!!! on monia yhtä halpoja, joten näitä vaihtelemalla voitko väittää että ravinto on yksipuolista??? Varsinkin jos ostelet sillon tällön muita tuoreita vihanneksia lisäksi!
Ja mielikuvitusta ei kannata jättää kotiin, itse ostan pakastepinaattia kaupasta (tosi halpaa myös) ja teen joskus itse pinaattikeittoa, se on helppoa.
Niin eikä sitä perunaa tosiaan tarvii monta kertaa päivässä syödä, yksi tai maxim. 2 kertaa pitäis riittää...ja jos et tienny niin vaikka muusia tekemällä peruna maistuu taas erilaiselta. (ja muusin voi tehä niin rasvattomaan maitoon kuin veteenkin..)
Et silleen...
- Leila
Mä en jaksanut lukea noita muita vastauksia eli toivottavasti ei tule toistoa, mutta yksi mikä mulla on toiminut on rasvaton jugurtti kauraleseet yhdistelmä, eikä oo edes älyn kallista! Kun ostaa jugurtin litran purkissa ja leseet mahdollisimman isossa purkissa niin ei kerry hintaa paljon. Se pitää nälän pois ja sisältää terveellisiä kuituja. Kannattaa ostaa sellaista jugurttia missä on myös sokeri korvattu keinotekoisilla makeutusaineilla, pelkkä rasvattomuus ei tee siitä kauhean kaloritonta esin valion rasvaton (ja sokton)jugurtti vain 40kaloria 100ml:ssa!! Ja makuja on monia!
- jugu
eikös jugurttia sitä paitsi voi tehdä itsekin?
- Maiden
Kaikkien terveellisten ruokien ohella täytyy myös muistaa se liikunta. Lenkillä kolme - neljä kertaa viikossa, niin että tulee kunnolla hiki. Ja se on ihan ilmaista!
Tai voi myös jumpata kotona. Itse pyrin käymään kerran viikossa myös salilla. Opiskelija-alennuksella 2,20€/kerta.
Tsemppiä laihdutukseen! Tiedän ettei se aina ole helppoa. - :):)
Halvalla nopeasti kilot pois laihduttajien kaalisopalla. Pari litraa vettä päivässä lisäksi niin olet viikon päästä 5 kg kevyempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135233
- 675034
- 904104
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603178- 432781
- 152287
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521904- 381760
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371618