Kirkkautta

sing song

ääneen. Miten sitä saisi? minulla on luonnostaan aika matala ääni joka kuulostaa helposti tunkkaiselta. Haluaisin ääntäni hieman heleämmäksi ja kevyemmäksi. Millaisella tekniikalla tämä onnistuisi?

5

126

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • brysafs

Hakeudu laulutunneille. Jos sinulla ei ole minkäänlaista teknistä pohjaa, on hankala netissä antaa minkäänlaisia harjoituksia. Ja tuo heleys tulee juuri oikealla tekniikalla. Kirkkaus riippuu aika paljon äänityypistäsi: altoille ja bassoille on mahdotonta saada se sopraanon tai tenorin kirkkaus.

Vinkki, jonka kaikki tulevat sanomaan: laulutunnit.

• sanggg

Täysin samaa mieltä edellisen kanssa. Mukavaa myös, että joku haluaa ääneensä myös kirkkautta, eikä vain raspia (kuten jotkut täällä kyselevät)
        Ja voit käydä vain yhdellä, kahdella tunnilla. Hyvä, koulutettu opettaja osaa antaa sinulle täsmäneuvoja, joita voi itse harjoitella. Voit käydä sitten lisää, jos innostut ja ehdit.

• työtä ja työtä
        sanggg kirjoitti:

Täysin samaa mieltä edellisen kanssa. Mukavaa myös, että joku haluaa ääneensä myös kirkkautta, eikä vain raspia (kuten jotkut täällä kyselevät)
        Ja voit käydä vain yhdellä, kahdella tunnilla. Hyvä, koulutettu opettaja osaa antaa sinulle täsmäneuvoja, joita voi itse harjoitella. Voit käydä sitten lisää, jos innostut ja ehdit.

Kyllä olis helppoa laulunopiskelijan elämä, jos vaan parilla täsmätunnilla oma harjoittelu vois rakentaa ittellensä vapaan ja kirkkaan äänen. Se on vuosien sitkeä oma harjoittelu ja laulutunnilla käyminen ja vähän tuuria matkassa, et sattuu sellanen opettaja kohalle, joka sinusta sen kirkkaan äänen onnistuu houkuttelemaan ulos. Sitten vielä sopiva ripaus musikaalisuutta ja rakkaus musiikkiin ja laulamiseen ja se on siinä.

• ja huvia, huvia
        työtä ja työtä kirjoitti:

Kyllä olis helppoa laulunopiskelijan elämä, jos vaan parilla täsmätunnilla oma harjoittelu vois rakentaa ittellensä vapaan ja kirkkaan äänen. Se on vuosien sitkeä oma harjoittelu ja laulutunnilla käyminen ja vähän tuuria matkassa, et sattuu sellanen opettaja kohalle, joka sinusta sen kirkkaan äänen onnistuu houkuttelemaan ulos. Sitten vielä sopiva ripaus musikaalisuutta ja rakkaus musiikkiin ja laulamiseen ja se on siinä.

Alkuperäinen ei kertonut tavoitteistaan sen enempää.

• brysafs
        ja huvia, huvia kirjoitti:

Alkuperäinen ei kertonut tavoitteistaan sen enempää.

Jos tavotteet on matalalla niin helposti voi vähän hyötyä parista laulutunnista. Tällöin yleensä lauluopettaja antaa vain harjoitusohjeita, ja loput tehdään kotona. Tällä tavalla saavuttaa ehkä jotain amatööri tasolla/karaoke, mutta jos laulajaksi pyrkii, niin tästä ei ole mitään hyötyä. Laulutekniikan kehitys on sen verran hidasta puuhaa.

Ja tuota kirkkautta ei voi vain tuoda esiin. Se tulee oikean tekniikan avulla. Vinkkejä tuohon on siis lähes mahdotonta antaa, koska kirkkaus on niin monen asian summa. Ehkä parhaiten tepsii resonanssi harjoitukset, jotta löytää sen oikean resonanssi paikan (placement englanniksi).

Onnea harjoituksiin :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1269
    2. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1057
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      61
      1020
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      969
    5. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      943
    6. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      154
      939
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      846
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      119
      771
    9. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      705
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      704
    Aihe