Lottoaminen

jackaroo

Lotossa on taas luvassa miljoonia tänä lauantaina. Miten tämän palstan sinkut suhtautuvat lottoon? Oletko kenties peliriippuvainen, vihaatko sitä vai vietkö kiltisti joka viikko sen kupongin läheiselle kioskille?

Itse en nyt mitenkään kauheasti pelaa lottoa tai mitään muutakaan rahapeliä, mutta kyllä tuota lottoa tulee vietyä useampi rivi aina kun on luvassa todella isoja potteja. 16 euron sijoitus lottokuponkiin on minun tämänhetkisessä taloustilanteessani melko suuri investointi, mutta onneksi noita isoja potteja ei ole kovinkaan usein tarjolla, joten melko vähän tuohon lottoon uppoaa noin vuositasolla.

Tiedän kyllä etten tule voittamaan lotosta tuota päävoittoa tälläkään viikolla vaikka täyden kupongin sitä eilen laitoinkin, mutta tiedän kuitenkin sen että tule lauantain lottoarvonnan televisiosta suorana katsomaan kuponki kädessä ja sen muutaman minuutin siinä arvontaa ennen haaveilen siitä että mitä minä niillä miljoonilla teen. Sitten kun arvonta on siinä vaiheessa ettei minun kupongillani voi saada päävoittoa niin jätän usein sen tarkistamisen kesken katson pikkuvoitot sitten joskus myöhemmin.

Haaveiletko sinäkin voittavasi lotosta miljoonia?

29

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älymies 23

      Viikoittain pari riviä tulee laitettua lottoa. Lisäksi lyön vetoa urheilusta ja pelaan hedelmäpelejä. Olen tietysti raskaasti tappiolla ja kannattaisi varmaan lopettaa mutta sitten olisi työttömän sinkun elämä taas hieman tylsempää.

    • verkkarigansteri

      Viikottain pelaan veikkauksen pelejä yht. noin 10 eurolla.

      Sijoitan pelipanokseni pitkävetoon, kenoon, vakioveikkaukseen ja lottoon sekä monivetoon.

      En ole voitolla - mutta toivossa on hyvä elää!

      • jackaroo

        ---Sijoitan pelipanokseni pitkävetoon, kenoon, vakioveikkaukseen ja lottoon sekä monivetoon.---

        Jännä juttu, itse olen noita pelejä veikannut joskus yläasteella viimeksi, jotenkin se mielenkiinto niihin meni kun sen huomasi ettei niistä oikein isoja voittoja koskaan voinut saada. Ei ollut mitään järkeä viedä sitä parin markan pitkävetoa kun tiesi että sillä pystyi voittamaan suunnilleen vain sen 20mk ja sekin oli epävarmaa.

        Lotto on ainoa peli missä tuo voittosumma tuntuu vielä voitolta, en minä veisi tuota lottoakaan jos siitä voisi voittaa "vain" 200 000e, jotenkin se miljoona voiton mahdollisuus vain saa minut haaveilemaan ja viemään kupongin.


    • tulee tai ei tule

      Pari euroa kerralla, eikä edes joka viikko.

    • Tyttönen_82

      Teen varmaan pari lottoriviä, eihän sitä koskaan tiedä. :o) Pienempikin voitto kelpaisi, rahalle on aina käyttöä. Jotenkin tuntuu että ässä-arvallakin on paremmat mahdollisuudet voittaa kuin lotossa. Peliriippuvuutta ei onneksi ole, lottoan lähinnä jättipottien aikaan jos silloinkaan. Usein unohdan.

      Pieni muistutus oikeasta elämästä, kävitkö Jackaroo gradu-ohjaajaasi tapaamassa?

      • jackaroo

        Kyllä kävin. Ja vaikken nyt mikään väkivaltainen ihminen ole, niin melko ilkeitä ajatuksia minulla kävi mielessä kun ohjaajani kanssa yritin jutella. En saanut käytännössä mitään oikeaa apua tai vastauksia kysymyksiini, vain sitä samaa jankkausta että: "tee 30 sivua ja laita sähköpostia niin katsotaan sitä sitten tarkemmin" ja "opiskelijan pitää itse päättää tuo asia". Eli melko turha reissu oli.


    • Tyttönen_82

      Voi harmi. :o( Piditkö kuitenkin saman aiheen? Taitaa olla sama meno kuin yhdellä kaverilla joka opiskelee yliopistossa. Ohjaaja ei ole käytännössä ohjannut mitään, sanoi vain että lukee gradun sitten läpi kun se on valmis, eli aika oman onnensa nojassa kaveri on. Saako kysyä, että mitä opiskelet?

      Tuli mieleen, että oletko käynyt noissa keskustan unicafe-yliopistoruokaloissa syömässä? Jos sulla on voimassa oleva opiskelijakortti niin kannattaa käydä. Saa syödä ainakin edullisesti, ja näkee vähän muita ihmisiä. Joskus jopa joku alkaa jututtaa samassa pöydässä.

      • jackaroo

        Kaupallista alaa opiskelen. Kyllä minä varmaan pidän tuon aiheen samana, mutta jotain muutoksia tuohon on kuitenkin tehtävä, sillä tiedän etten voi tuota työtä noiden aiempien suunnitelmien mukaan kirjoittaa. Ehkä vaihdan näkökulmaa ja yritän rajata aihetta eri tavalla. En tiedä, muttei tiennyt tuo ohjaajakaan.

        Olen varmaan vielä ensi kuunkin tällä omalla dieetilläni että saan painon tuonne jonnekin 70-75 kilon tietämille, mutta ehkä tuon jälkeen käyn jossain opiskelija ruokalassa syömässä jos siellä sattuu jotain hyvää ruokaa olemaan tarjolla. Hernekeiton tai kalasopan takia en taida kuitenkaan viitsi tuonne vaivautua.


    • Tyttönen_82

      "Kaupallista alaa opiskelen."

      Arvasin! :o)

      Kauppatieteen maistereille taitaa olla ihan hyvät tulevaisuuden näkymät tällä hetkellä. Varmasti sulle on täällä pääkaupunkiseudulla töitä enemmän tarjolla sitten kun saat sen gradun valmiiksi. Ja ennen sitäkin.

      Miltä sun kesäsuunnitelmat näyttää? Teetkö gradua vai yritätkö vielä löytää töitä? Mullahan on se tilanne, että meinasin ahertaa kandin kesällä valmiiksi ja käydä pari kurssia. Olen ollut monta kesää samassa työpaikassa ja tehnyt töitä opiskelun ohessa samaan paikkaan. Sanon varmasti kesästäkin niin, että mulle voi soittaa jos tarvitaan apua joskus.

      • jackaroo

        Lähettelen tässä varmaan koko kevään ajan työhakemuksia sellaisiin ilmoituksiin jotka liittyvät jotenkin omaan alaani. Alan varmaan tekemään tuota gradua tässä lähipäivinä kunhan vain saan jostain vähän sitä alkumotivaatiota, tuntuu vain niin megalomaaniselta hankkeelta tuo koko homma ettei oikein innosta edes aloittaa.

        En ole ihan yhtä optimistinen tuosta KTM:n ja varsinkaan opinnoissa kesken olevan opiskelijan työtilanteesta. Nykyään sitä aiempaa alan työkokemusta vaaditaan melko innokkaasti ja kiitos runsaiden koulutuspaikkojen yhtä työpaikkaa on hakemassa se parikymmentä KTM:ää ja satakunta tradenomia, plus tietenkin me muut joilla on opinnot vielä kesken. Kovaa on kilpailu työpaikoista, myös täällä pk-seudulla. Jos onnistun saamaan töitä, niin uskon kuitenkin että pystyn tekemään tuota graduakin samalla, sillä eihän minulla ole iltaisin varmaan mitään muutakaan järkevää tekemistä.


      • Tyttönen_82
        jackaroo kirjoitti:

        Lähettelen tässä varmaan koko kevään ajan työhakemuksia sellaisiin ilmoituksiin jotka liittyvät jotenkin omaan alaani. Alan varmaan tekemään tuota gradua tässä lähipäivinä kunhan vain saan jostain vähän sitä alkumotivaatiota, tuntuu vain niin megalomaaniselta hankkeelta tuo koko homma ettei oikein innosta edes aloittaa.

        En ole ihan yhtä optimistinen tuosta KTM:n ja varsinkaan opinnoissa kesken olevan opiskelijan työtilanteesta. Nykyään sitä aiempaa alan työkokemusta vaaditaan melko innokkaasti ja kiitos runsaiden koulutuspaikkojen yhtä työpaikkaa on hakemassa se parikymmentä KTM:ää ja satakunta tradenomia, plus tietenkin me muut joilla on opinnot vielä kesken. Kovaa on kilpailu työpaikoista, myös täällä pk-seudulla. Jos onnistun saamaan töitä, niin uskon kuitenkin että pystyn tekemään tuota graduakin samalla, sillä eihän minulla ole iltaisin varmaan mitään muutakaan järkevää tekemistä.

        Joo, aloittaminen on aina vaikeinta koulutehtävien suhteen, itse olen ihan mestari siinä asioiden lykkäämisessä. Opiskelu on siitä hankalaa, kun se vaatii niin paljon itsekuria, ja jos on joku homma joka ei kiinnosta _yhtään_ niin...aika paljon saa pusertaa että saa sen oikeasti tehdyksi. Töissä on siinä mielessä helpompi olla, kun sinne on mentävä sovittuna aikana ja tehtävä omat työt.

        Se on totta, että hakijoita riittää, ja tällä hetkellä on vielä "varovaiset ajat" eli ei niitä työpaikkojakaan tunnu olevan niin paljon. Tietysti, tietyillä aloilla on aina töitä tarjolla mutta jos haluaa koulutustaan vastaavaa työtä niin sitten saa olla hyvää tuuria että pääsee ylipäätään haastatteluun. Voisin kysellä enemmänkin tilanteestasi, mutta et ehkä halua kertoa kovin yksityiskohtaisesti asioistasi täällä keskustelupalstalla.

        Ja tosiaan, jos löydät töitä (pidän sulle peukkuja) niin muistahan nyt kuitenkin kesästäkin vähän nauttia vaikka sitä gradua kirjoittaisitkin. :o)


    • alone4ever

      aloitin lottoamisen jo vuonna 1993 ollessani 18-19v, yleensä olen pelaillut vain yhden rivin lottoa ja viking-lottoa viikossa mutta joskus isojen pottien kierroksilla toisenkin rivin.
      Yhteen aikaan työttömänä ollessani laskeskelin tilastoja lottonumeroiden esiintymiskerroista ja tein niiden perusteella useampiakin rivejä, pieniä voittoja tuntui tulevan vähän useammin mutta silti raskaasti tappiolle meni joten sittemmin lopetin tilastoinnin ja olen taas tehnyt jo ainakin 10v vain yhden rivin lottoa ja viking-lottoa viikossa.
      Ei ole mitään suurta menestystä ollut tässäkään asiassa, pari kertaa lotosta 5 oikein on ollut paras saavutus tähän mennessä, viking-lotossa 4 oikein.
      Jos ei veikkaa, ei voi voittaa.

    • Kestolotto vetämässä ja kaikki suuret voitot ropsahtavat suoraan tilille ;)

    • ES

      En ole koskaan lotonnut, mutta arvatkaas mitä - vuosia sitten, kun vielä oli markat, voitin arvalla 50 000 markkaa! Se oli sellainen luontoarpa. Ostin sen R-kioskilta hetken mielijohteesta, kun olin lataamassa matkakorttia.

      Tuli mieleen, pitäisiköhän minun alkaa lotota. En tiedä, miten se toimitus tapahtuu, mutta ehkä se selviäisi.

      • jackaroo

        Menet ulos, kävelet R-kioskiin ja käsket myyjää laittamaan pari riviä lottoa. Ei se sen vaikeampaa ole. Toki jos et pääse kämpästä ulos, niin kyllä kai tuo nykyään onnistuu jo netinkin kautta.

        Minne muuten tuhlasit tuon 50 000mk? Tämän päivän rahassahan tuo on jotain yli 10 000 euroa.


      • ES
        jackaroo kirjoitti:

        Menet ulos, kävelet R-kioskiin ja käsket myyjää laittamaan pari riviä lottoa. Ei se sen vaikeampaa ole. Toki jos et pääse kämpästä ulos, niin kyllä kai tuo nykyään onnistuu jo netinkin kautta.

        Minne muuten tuhlasit tuon 50 000mk? Tämän päivän rahassahan tuo on jotain yli 10 000 euroa.

        Ostin tv:n, stereot, cd-levyjä, kirjoja yms... Ja älyttömästi vaatteita. Menin vaatekauppaan ja ostin ihan mitä minulla sattui haluttamaan. Nopeasti meni rahat, parissa kk:ssa. Olisi ne toisinkin voinut käyttää, esim. matkustamiseen tai muuten. Olen toisinaan varsin impulsiivinen, vaikka yritän olla olematta.


      • olin pissis
        ES kirjoitti:

        Ostin tv:n, stereot, cd-levyjä, kirjoja yms... Ja älyttömästi vaatteita. Menin vaatekauppaan ja ostin ihan mitä minulla sattui haluttamaan. Nopeasti meni rahat, parissa kk:ssa. Olisi ne toisinkin voinut käyttää, esim. matkustamiseen tai muuten. Olen toisinaan varsin impulsiivinen, vaikka yritän olla olematta.

        Hih, kuulostaa ihan samalta kuin minä. Itse voitin 15 vuotiaana 10000mk arvasta ja kaikki oli mennyttä ennen kuin täytin 16. Vanhemmat oli tosi vihasia kun olin tyhjentänyt koko säästötilini ilman niiden lupaa ja tuhlannut kaiken vaatteisiin ja meikkeihin. Eihän tuo tuolloin kaduttanut yhtään, minunhan ne rahat oli, mutta muistan kyllä mananneeni tuota tekoa paljonkin opiskelijana vuosia myöhemmin kun tili oli tyhjä ja tonnikalaa söin.


      • Kommentator666
        jackaroo kirjoitti:

        Menet ulos, kävelet R-kioskiin ja käsket myyjää laittamaan pari riviä lottoa. Ei se sen vaikeampaa ole. Toki jos et pääse kämpästä ulos, niin kyllä kai tuo nykyään onnistuu jo netinkin kautta.

        Minne muuten tuhlasit tuon 50 000mk? Tämän päivän rahassahan tuo on jotain yli 10 000 euroa.

        Pakko kommentoida kun kaupan opiskelija muuntaa 10000 e = 50000 e. Muuntosuhdehan oli joku reilut 5,9. :D

        Mutta aika komea voitto kuitenkin!


      • Kommentator666
        Kommentator666 kirjoitti:

        Pakko kommentoida kun kaupan opiskelija muuntaa 10000 e = 50000 e. Muuntosuhdehan oli joku reilut 5,9. :D

        Mutta aika komea voitto kuitenkin!

        Oho, siis 50000 mk. Ei o helppoo tämä kettuilukaan.


      • huono-onninen

        tasan ei käy onnenlahjat niin lotoissa, veikkauksissa kuin elämässä muutenkaan :/


      • jackaroo
        Kommentator666 kirjoitti:

        Oho, siis 50000 mk. Ei o helppoo tämä kettuilukaan.

        Muuntosuhde oli tuo 5.9 joskus vuonna 2001, nyt se on melko lähellä 5:ttä. Rahanarvo on muuttunut viimeisen 10 vuoden aikana.


    • Tyttönen_82

      Netissä voi lotota ja maksaa loton verkkopankkitunnuksilla...

      • ES

        Tosiaan kaikki sitten nykyään netissä. Mutta en taida alkaa lottoamaan. Olisi ikävää, jos ei voittaisikaan...


    • Tyttönen_82

      Niin, omaan asuntoon voi halutessaan "mökkiytyä" ihan täysin. Kaikki löytyy netistä tai puhelimen päästä. Ruokaa, kauppakassit ja lääkärinkin voi tilata kotiin jos vaan haluaa. Taksikuskinkin voi valtakirjalla laittaa toimittamaan asioita, mm. käymään apteekissa tai postissa... :o)

    • Silloin tällöin aina lottoan miten sattuu huvittamaan. Muutamia kertoja on 5 oikein tullut ja 4 oikein tuloksia useampikin. Nytkin on lotto vetämässä, mutta veikkaus on että vain pari kolme oikein tulee. Eli siis en voittaisi mitään, sellainen olisi todellinen yllätys jos jotain tulisi.

      Joskus sitä on tullut mietittyä miten käyttäisi rahat jos sattuisi voittamaan päävoiton. Mutta joo haaveiden tasolle se jää.

    • jackaroo

      No eipä tullut minusta miljonääriä tänäkään viikonloppuna, no ehkä se onni potkii ensi viikonloppuna. :)

    • ei paljon

      vaikuta laitatko tuhat vai yhden euron lottoon koska todennäköisyys voittaa on yksi 15 miljoonasta. itse en laita kuin korkeintaan vitosen lottoon. siinäkin on viisi euroa liikaa.

    • 13+11

      No en todellakaan lottoa.

      Enkä kiinnostuisi miehestä, joka laskee tulevaisuutensa loton varaan.

      • jackaroo

        No melko harva ihminen kai se omaa tulevaisuuttaan lottovoiton varaan laskee. Mutta voihan sitä pörssissäkin pelata ja vaikka raveja veikata, enemmän kai noiden suhteen on niin ihmisiä jotka ihan oikeasti luulevat saavansa jotain ja ottavat joskus jopa ihan lainaa että voivat pelata.

        Loton vieminen on enemmänkin sellaista tyhjäpäistä haaveilua kuin oikeaa tulevaisuuden suunnittelua. Kai sitä ihminen nyt edes haaveilla saa?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      83
      3469
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      88
      2943
    3. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      55
      2386
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2328
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      87
      2158
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1747
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1716
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      25
      1697
    9. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      280
      1615
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1499
    Aihe